Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

12-13

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

23. července 2021

ročník 33

Geologický průzkum metra D končí

V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 vedený ředitelem výstavby Ing. Miroslavem Filipem a vedoucím projektu Ing. Štefanem Ivorem více než dvouletý geologický průzkum v lokalitě PAD4 na trase metra D.

Lenka Svobodová, foto Petr Adámek

J

sme rádi, že se nám podařilo dodržet náročný harmonogram díla. Naši raziči skončili veškeré fyzické práce v červnu, teď jen odborníci vyhodnocují provedené průzkumy a provádějí laboratorní zkoušky u vzorků odebraných z posledních průzkumných vrtů geotechnické zarážky,“ popisuje situaci Ing. Ivor z divize 5.

Průběh zakázky (foto) potvrdil důležitost průzkumu zejména ve vztahu k připravovaným ražbám v nejsložitějším úseku stavby metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, kde má nová linka těsně podcházet provozovanou trasu C. Ověřil také vhodnost použití navržených chemických injektáží pro zlepšení vlastností horninového masivu a minimalizaci snižování hladiny podzemní vody. Prokázal, že cíleným použitím chemických injektáží lze sedání nejen částečně upravovat, ale i nadloží a okolní nadzemní zástavbu mírně nadzdvihnout a tím snížit možná rizika. Potvrdil však také, že úspěšnost chemických injektáží v blízkosti vyraženého díla klesá, protože ovlivňují jeho konstrukce. Aby se deformacím ostění zabránilo, je proto při injektážích nutné snižovat jejich tlak i množství.

nová linka metra bude těsně podcházet trasu C a jde tak o velmi složitý úsek

„Byla to velmi zajímavá stavba i proto, že jsme se při ní setkali i s běžně neprováděnými polními zkouškami horninového masivu in situ v geotechnické zarážce,“ doplňuje Ing. Štefan Ivor.

„Ke složitosti prací přispěla nutnost svislé dopravy rubaniny, betonu i výstroje z více než 116 m dlouhé štoly přes 30 metrů hlubokou šachtu s vnitřním průměrem pouhých 7,6 metru. Komplikací byla i blízkost tunelů provozovaného metra a inženýrských sítí, z nichž největší, 1 200 mm potrubí, které přivádí do Prahy vodu ze Želivky, procházelo jen asi pět metrů od naší průzkumné šachty. Potěšilo nás však, že speciální stroje, které jsme navrhli a pořídili, se spolu se zkušenými posádkami při ražbách osvědčily a dobře splnily svou práci. Jsem rád, že u nás dobře fungovala i spolupráce a koordinace všech zúčastněných od investora přes dozor, projektanta i geologa až po údaje z geotechnického monitoringu, což je při takto složitých dílech nesmírně důležité,“ uzavírá geologický průzkum trasy metra D za Metrostav Ing. Filip. Práce menšího rozsahu v lokalitě PAD1b, které samostatně řídila divize 8, skončily po doplnění závěrečné geologické zprávy už letos v květnu.


Stavba linky D se blíží

Trasa metra D bude měřit 10,6  km a nabídne celkem deset stanic, z toho dvě přestupní. Odlehčí příjezdu do Prahy po dálnici D1 a po Strakonické ulici i příjezdům přes Kunratice, Libuš a Krč.


Nová linka pražského metra začne u stanice Náměstí Míru na provozované trase A, ve stanici Pankrác (vizualizace) zkříží trasu C a bude pokračovat až na jižní okraj metropole do Písnice. 

První část linky D – z Pankráce do stanice Olbrachtova – vybuduje mezinárodní sdružení složené ze společností Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG. Vydání pravomocného stavebního povolení očekává magistrát optimisticky už letos koncem léta.

V další etapě díla se trasa prodlouží do Nových Dvorů, později až do Depa Písnice. Jako poslední bude vybudován úsek metra D z Pankráce na náměstí Míru.

Vizualizace Metroprojekt

Krátce Aktuálně

Nové sportoviště v Plzni již v provozu

V pondělí 12. července byl slavnostně otevřen moderní sportovní areál Prokopávka v Plzni (foto), který v dubnu předali po rekonstrukci stavbaři divize 1. V objektu vznikla nová sportovní hala, malá tělocvična a prostory pro wellness, venku vyrostlo nové umělé fotbalové hřiště.

Málo krve, naši dárci pomáhají

V pátek 30. července se v centrále naší společnosti uskuteční další pokračování akce Daruj krev s Metrostavem. V letních měsících bývá krve vždy nedostatek, situace je ale letos horší než v jiných letech. Všem, kdo se připojí, děkujeme!

Úspěšná realitní transakce Metrostav Development

MINT I. rezidenční podfond SICAV podepsal koncem června akviziční dohodu na první etapu Vysočanského mlýna (vizualizace) s naší dceřinou společností Metrostav Development. Jedná se o první společnou transakci, v jejímž rámci MINT získá do svého portfolia přes 200 nových bytů k pronájmu v nově vznikajícím komplexu.

BeMo

Odborně vedená sanace je klíčem k šetrné rekonstrukci

Oddělení sanace konstrukcí a staveb společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) se připravuje na významné balíčky zakázek, které budou vypisovány veřejnými zadavateli v Německu na sanace různých dopravních staveb – od železničních objektů po silniční projekty i vodní cesty.

Rainer Angst, Robert Dostál, foto archiv BeMo

C

ílem je vhodnou rekonstrukcí prodloužit životnost těchto objektů o desítky let. Výhodou oproti komplexním rekonstrukcím jsou bezesporu menší investiční náklady, které se obejdou bez nutnosti velkých dopravních omezení, což snižuje nároky na stavební kapacity jak mate­riálové, tak i lidské.

První větší zakázku obdrželo oddělení sanace konstrukcí a staveb na železničním projektu Stuttgart 21. Další velké pole působnosti představují sanace průmyslových a veřejných objektů. Je jen málo firem, které mohou složité rekonstrukce provádět takovýmto odborným komplexním způsobem. Došlo také k dohodě o úzké budoucí spolupráci s dceřinou společností Subterra.

Oprava v průmyslovém závodě

Společnost BeMo byla v lednu 2019 přizvána k vyhodnocení poškozených železobetonových sloupů v jednom průmyslovém závodě. Při této obhlídce bylo možné identifikovat čtyři sloupy, které bylo nutné opravit.

výsledky analýz tvoří základ pro zjištění skutečného stavu a pro správnou koncepci oprav

S přihlédnutím k souboru předpisů musí být před každou statickou opravou skutečný stav stavebního objektu nebo stavební části zdokumentován a porovnán s plánovaným stavem. Podchycení skutečné situace vyžaduje několik destruktivních a nedestruktivních analýz. Ty ve vlastní laboratoři společnosti BeMo provedl vyškolený personál s licencí na elektronickou analýzu. Na základě těchto znalostí je možné vypracovat koncepci opravy. Vznikl seznam výkonů na odpovídající stavební výběrové řízení. Mezi ně patří vestavba elektronické hadicové váhy na monitorování sedání dosavadní ocelové konstrukce v průběhu provádění stavební činnosti (na snímku je zachycen senzor el. hadicové váhy), vestavba pomocného sloupu pro zajištění konstrukce v oblasti opravovaných železobetonových sloupů a obnova nosných vlastností sloupů pomocí opravy betonu.

Proběhlo již vyhloubení šachet a zhotovení základů. Stavební základ v místě opravy byl stabilizován metodou Mixed–in–Place, čímž vznikly základy, na nichž bylo možné zhotovit opěrné sloupy. Realizace nouzových sloupů se uskutečnila v souladu s harmonogramem výstavby a v současnosti se provádí oprava betonu na opěrných sloupech.

 

Metrostav 12-13/2021, Metro
Metrostav 12-13/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 12-13/2021, BeMo
Metrostav 12-13/2021, Ptáme se
Metrostav 12-13/2021, Fotosloupek
Metrostav 12-13/2021, Jižní Morava
Metrostav 12-13/2021, Letní příloha
Metrostav 12-13/2021, Číslo
Metrostav 12-13/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 12-13/2021, Divize 8
Metrostav 12-13/2021, Divize 8 Ústecký kraj
Metrostav 12-13/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 12-13/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 12-13/2021, Fotoreportáž
Metrostav 12-13/2021, Metro

Metro

Metrostav 12-13/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12-13/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 12-13/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12-13/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12-13/2021, Jižní Morava

Jižní Morava

Metrostav 12-13/2021, Letní příloha

Letní příloha

Metrostav 12-13/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 12-13/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 12-13/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 12-13/2021, Divize 8 Ústecký kraj

Divize 8 Ústecký kraj

Metrostav 12-13/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12-13/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 12-13/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

2

Sending statistics …

Rendering BeMo (177092): (1/2) (0 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (177056): (2/2) (0 ms)

Rendering Metro (177091): (3/6) (39 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4368/item202110.svg

 i4368/item202121-small.jpg

 i4368/item202113.svg

 i4368/item202120.svg

 i4368/item202122-small.jpg

 i4368/item202123-small.jpg[p2]

 i4368/item202130-small.jpg[p2]

 i4368/item202129-small.jpg[p2]

 i4368/item202136-small.jpg[p2]

 i4368/item202135.svg[p3]

 i4368/vth498197-1.jpg (2x)

 i4368/vth498198-1.jpg (2x)

 i4368/vth498199-1.jpg (2x)

 i4368/vth498200-1.jpg (2x)

 i4368/vth498201-1.jpg (2x)

 i4368/vth498202-1.jpg (2x)

 i4368/vth498203-1.jpg (2x)

 i4368/vth498204-1.jpg[p1]

 i4368/vth498205-1.jpg[p1]

 i4368/vth498206-1.jpg[p1]

 i4368/item202130-medium.jpg[p3]

 i4368/item202129-medium.jpg[p3]

 i4368/vth498207-1.jpg[p1]

 i4368/vth498208-1.jpg[p1]

 i4368/vth498209-1.jpg[p1]

 i4368/vth498210-1.jpg[p1]