Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 12–13/2024

Ptáme se...

Ing. Tomáš Erhard

Ekonomický ředitel společnosti Metrostav DIZ

Na Podnikohospodářské fakultě VŠE v Praze vystudoval obor podniková ekonomika a ma­nagement. Poté nastoupil do Metrostavu do útvaru správy aktiv, resp. do útvaru controllingu, jehož hlavní náplní byl controlling dceřiných společností, akvizice nových a fúze stávajících kapitálových účastí Metrostavu. Zde se specializoval mimo jiné na oceňování firem. V létě 2022 přijal nabídku nastoupit do pozice ekonomického ředitele Metrostav DIZ.  V lednu 2023 byl jmenován jednatelem společnosti.

Co rozhodlo, že jste se před dvěma lety rozhodl řídit důležitý úsek významné stavební společnosti ve Skupině Metrostav?

Nabídku jsem vnímal jako projev důvěry od nejvyššího vedení společnosti, což mě potěšilo, a asi to byl ten nejsilnější důvod, proč jsem ji přijal. Byla to i výzva zvládnout poměrně komplexní agendu, kterou ekonomika firmy představuje. V neposlední řadě to byla i zvědavost poznat něco nového a pracovně potkat nové kolegy.

Čím je pro ekonoma zajímavé stavebnictví?

Zajímavý je rozdílný pohled ekonomů a výroby na jednotlivé stavební projekty. Zakázka je často vysoce ceněna za náročné technické prvky nebo postupy, mnohdy získá i prestižní odborná ocenění, ale ekonomické výsledky občas za ocenění příliš nestojí. A platí to i naopak. Stejná zakázka tak při zpětném pohledu může u technika a u ekonoma vyvolat úplně opačné emoce.

Kterým agendám se váš úsek především věnuje? 

Metrostav DIZ je rychle rostoucí společnost. Obrat za poslední tři roky rostl v násobcích a s tím vzrostla na důležitosti potřeba zajistit financování některých projektů a tím i celé společnosti. To se nám daří také díky finanční síle mateřské společnosti a je to agenda, která vyžadovala a stále vyžaduje velkou pozornost. U většiny provozních agend máme v DIZ výhodu, že se můžeme opřít o prověřený a fungující aparát matky, která nám některé ekonomické činnosti zajišťuje prostřednictvím servisních smluv.

O stavbách máte mnoho ekonomických informací. Jaký z projektů Metrostavu DIZ je teď z vašeho pohledu zvlášť zajímavý?

Velmi zajímavý, a to i po ekonomické stránce, je projekt výstavby spalovny ZEVO Mělník, kde díky jeho velikosti, milníkovému financování a příjmům v eurech vyjednáváme s bankami finančně velké objemy bankovních záruk a kurzové zajištění. Z podobných důvodů je pozoruhodná výstavba spalovny EVO Komořany.

Na co se chcete zaměřit v nadcházejícím období?

Oba zmíněné energetické projekty jsou svým charakterem a finančním objemem velmi náročné na financování. A takových projektů především v oblasti energetiky plánujeme v nejbližším období realizovat více. To si vyžádá ještě vyšší zapojení financujících bank, než jsme byli doposud v DIZ zvyklí. A toto vnímám jako důležitý úkol: zajistit, aby pro takové projekty byly po této stránce zajištěny dostatečné kapacity.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Metrostav 12–13/2024

fotosloupek

Havarijní cvičení na projektu Nerlandsøybrua 

Koncem června se na stavbě v Norsku, kde kolegové z dceřiné společnosti Metrostav Norge AS staví most mezi dvěma ostrovy, uskutečnil nácvik záchranné akce (snímky).

„Cvičení simulovalo situaci, kdy jeden pracovník spadl z konstrukce pro betonáž mostu a zůstal pod ní viset v bezpečnostním postroji. Z této pozice jej bylo nutné zachránit. Účelem podobných cvičení je zlepšit reakční dovednosti a identifikovat oblasti, ve kterých je prostor pro zlepšení, abychom při mimořádné události byli schopni co nejlépe reagovat,“ vysvětluje vedoucí projektu Matěj Novotný. Děkujeme všem, kteří se tohoto cvičení zúčastnili.

Metrostav 12–13/2024

Metrostav studentům

Akce pro střední školy

Květen a červen je obvykle ve znamení realizace aktivit pro střední školy, jako jsou exkurze, odborné přednášky a povinné odborné praxe.

Jitka Kovaříková, MBA, úsek PŘ

I

letos byl výčet pestrý. Středoškoláci se například dozvěděli informace o zkouškách zemin a betonu a jak se míchají betonové směsi pro projekty Skupiny Metrostav. Prošli jsme s nimi mimo jiné budoucí byty v různých částech Prahy, ukázali jim rekonstrukci jezu a několika historických objektů, podívali jsme se na průběh demolice Libeňského mostu, na stavbu nového dopravního uzlu Nádraží Bubny nebo do tunelu pražského metra trasy D (foto). V regionech proběhla například prezentace oceňované plzeňské Vozovny Slovany nebo prohlídka budoucího pavilonu nemocnice v Českých Budějovicích.

Zhruba od poloviny května se na našich pracovištích uskutečnily povinné odborné praxe středoškoláků. Studenti a studentky odborných škol tak měli možnost nejen nakouknout do našich staveb, ale sami pracovali pod vedení kolegů a kolegyň a mohli si vyzkoušet stavařinu zblízka.

Poděkování patří všem kolegům a kolegyním, kteří umožňují tyto aktivity pro středoškoláky realizovat a vzbuzují v nich zájem o obor, který studují. Už nyní spřádáme plány pro školní rok 2024/2025.

aktivity pro sŠ

Odborné praxe: 85 středoškoláků

Zapojené školy v ČR: 35

Délka praxe: 2–5 týdnů

Exkurze a přednášky: 21

 

Metrostav 12–13/2024, Obnova další památky v centru Prahy
Metrostav 12–13/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2024, SQZ
Metrostav 12–13/2024, Ptáme se
Metrostav 12–13/2024, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2024, Metrostav studentům
Metrostav 12–13/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 12–13/2024, Metrostav TBR
Metrostav 12–13/2024, FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem
Metrostav 12–13/2024, Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 12–13/2024, SportujeM
Metrostav 12–13/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2024, Metrem 50
Metrostav 12–13/2024, U betonáže nového pražského mostu
Metrostav 12–13/2024, Kde se koupat? Metrostav má tipy
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 2/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 3/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 4/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 5/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 6/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 7/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 8/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 9/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 10/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 11/11
Metrostav 12–13/2024, Obnova další památky v centru Prahy

Obnova další památky v centru Prahy

Metrostav 12–13/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2024, SQZ

SQZ

Metrostav 12–13/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2024, Metrostav studentům

Metrostav studentům

Metrostav 12–13/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 12–13/2024, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 12–13/2024, FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem

FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem

Metrostav 12–13/2024, Metrostav DIZ závod 6

Metrostav DIZ závod 6

Metrostav 12–13/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 12–13/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 12–13/2024, U betonáže nového pražského mostu

U betonáže nového pražského mostu

Metrostav 12–13/2024, Kde se koupat? Metrostav má tipy

Kde se koupat? Metrostav má tipy

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 2/11

Letní příloha 2/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 3/11

Letní příloha 3/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 4/11

Letní příloha 4/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 5/11

Letní příloha 5/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 6/11

Letní příloha 6/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 7/11

Letní příloha 7/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 8/11

Letní příloha 8/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 9/11

Letní příloha 9/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 10/11

Letní příloha 10/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 11/11

Letní příloha 11/11

5

Sending statistics …

Rendering Metrostav studentům (358638): (1/2) (4 ms)

Rendering Fotosloupek (358637): (2/2) (3 ms)

Rendering Ptáme se (358636): (1/1) (1 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9207/item1134314-small.jpg

 i9207/item1134315-small.jpg

 i9207/item1134316-small.jpg

 i9207/item1134318-small.jpg

 i9207/item1134317.svg

 i9207/vth498073-1.jpg

 i9207/vth498074-1.jpg

 i9207/vth498075-1.jpg

 i9207/vth498076-1.jpg

 i9207/vth498077-1.jpg

 i9207/vth498078-1.jpg

 i9207/vth498079-1.jpg[p1]

 i9207/vth498080-1.jpg[p1]

 i9207/vth498081-1.jpg[p1]

 i9207/vth498082-1.jpg[p1]

 i9207/vth498083-1.jpg[p1]

 i9207/vth498084-1.jpg[p1]

 i9207/vth498085-1.jpg[p1]

 i9207/vth498086-1.jpg[p1]

 i9207/vth498087-1.jpg[p1]

 i9207/vth498088-1.jpg[p1]

 i9207/vth498089-1.jpg[p1]

 i9207/vth498090-1.jpg[p1]