Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 12–13/2024

Krátce Aktuálně

Poříční policie v Nymburku na zásah připravena

Ředitelství vodních cest ČR v sobotu 13. července oficiálně předalo Policii ČR v Nymburku do užívání modernizovaná stání pro služební plavidla (foto). Dílo realizovali kolegové ze závodu 6 Metrostavu DIZ pod vedením Ing. Jana Zemana. U tohoto projektu stejně jako na Veslařském ostrově v Praze stavbaři využili naše bohaté zkušenosti z výstavby plovoucích mol.

Přijďte darovat krev

Každá kapka životně důležité tekutiny je dobrá, zvláště v období letních prázdnin, kdy z důvodu dovolených pravidelných dárců zpravidla ubývá. Lidé z Metrostavu tradičně pomáhají při prospěšné akci v centrále společnosti na pražské Palmovce, kde bude připravena improvizovaná transfuzní stanice. Letos již druhý termín se uskuteční v úterý 13. srpna 2024 od 7.30 hod. Zaměstnanci Skupiny Metrostav se mohou přihlašovat pomocí formuláře na intranetu. Předeme děkujeme všem, kteří se rozhodnou zapojit!

Další fáze rekonstrukce Libeňského mostu

V souvislosti s rozsáhlou obnovou Libeňského soumostí tým Metrostavu TBR v prvním červencovém týdnu zboural mostní konstrukci přes ulici Voctářova (foto). Demolice zde probíhají pod přísným dohledem ve spolupráci s odborníky z VUT v Brně a s odborníky z Kloknerova ústavu ČVUT. Termín bourání mostu byl zvolen tak, aby byl dopad na dopravu co nejnižší.

Metrostav 12–13/2024

SQZ

obhajoba akreditací a nová adresa na Zbraslavi

Pro fungování tak specializované společnosti, jako je SQZ, je zásadní udělení akreditace Českým institutem pro akreditaci (ČIA) v České republice a na Slovensku akreditace Slovenské národné akreditační služby. A letošní rok je pro SQZ v České republice významný: akreditaci se v rámci pětiletých cyklů podařilo obhájit.

Text a foto společnost SQZ

L

aboratoře uspěly před odbornými posuzovateli ČIA v oblasti systému řízení, v zabezpečení personálem, technickým vybavením a v odbornosti. Posuzovalo se 12 pracovišť. Během procesu posuzování se ze dvou samostatných Ústředních laboratoří Praha a Olomouc stane od 1. srpna jeden subjekt a to Laboratoře SQZ 1135.1. Tato laboratoř bude dále dělena do jednotlivých pracovišť, která již známe z regionů a nebo podle specializací.

V rámci výše zmíněné velké reakreditace změnily dvě laboratoře adresu svého působiště, jedná se o laboratoře na jihu Čech a v Praze. Lišovské pracoviště je nově ve větších a modernějších prostorách v Trocnově. Pracoviště Trocnov rozšiřuje svůj sortiment a kapacitu a je i blíže velkým projektům na výstavbě dálnice D3.

laboratoře v praze a v jižních čechách se přesunuly do modernějších prostor

Klíčové laboratoře na Zbraslavi

Po dlouhých 25 letech se jedno z nosných pracovišť SQZ, které je umístěné v Praze na Rohanském ostrově, odstěhovalo na Zbraslav. Zbraslavskou budovu do nedávna již částečně SQZ využívalo. Objekt prošel a prochází rekonstrukcí a modernizací podle potřeb laboratoří. Areál je nyní stoprocentně využíván naší společností. Tedy na adrese K výtopně 1226, Praha-Zbraslav najdete samostatná pracoviště Laboratoř fyzikálních veličin, Laboratoř speciálních betonů, Laboratoř dopravní infrastruktury a zázemí pro vedení společnosti. Tato staronová lokalizace je pro SQZ a zákazníky zajímavá i z pohledu dobrého dopravního napojení.

 

Dceřiná společnost SQZ 

Na trhu působí již 25 let a je nositelem know–how v oblasti zkušebnictví ve Skupině Metrostav. Zabezpečuje provádění velkého počtu kontrolních zkoušek, zejména zkoušek kameniva, konstrukčních, silničních a stříkaných betonů, asfaltů, asfaltových směsí a vrstev, zkoušek zemin, zemních a konstrukčních vrstev, zkoušek sanačních systémů a jiných zkoušek. Laboratoře také zajišťují zkoušky typu materiálů a směsí a jiné činnosti pro výstavbu dopravní infrastruktury.

Metrostav 12–13/2024

Ptáme se...

Ing. Tomáš Erhard

Ekonomický ředitel společnosti Metrostav DIZ

Na Podnikohospodářské fakultě VŠE v Praze vystudoval obor podniková ekonomika a ma­nagement. Poté nastoupil do Metrostavu do útvaru správy aktiv, resp. do útvaru controllingu, jehož hlavní náplní byl controlling dceřiných společností, akvizice nových a fúze stávajících kapitálových účastí Metrostavu. Zde se specializoval mimo jiné na oceňování firem. V létě 2022 přijal nabídku nastoupit do pozice ekonomického ředitele Metrostav DIZ.  V lednu 2023 byl jmenován jednatelem společnosti.

Co rozhodlo, že jste se před dvěma lety rozhodl řídit důležitý úsek významné stavební společnosti ve Skupině Metrostav?

Nabídku jsem vnímal jako projev důvěry od nejvyššího vedení společnosti, což mě potěšilo, a asi to byl ten nejsilnější důvod, proč jsem ji přijal. Byla to i výzva zvládnout poměrně komplexní agendu, kterou ekonomika firmy představuje. V neposlední řadě to byla i zvědavost poznat něco nového a pracovně potkat nové kolegy.

Čím je pro ekonoma zajímavé stavebnictví?

Zajímavý je rozdílný pohled ekonomů a výroby na jednotlivé stavební projekty. Zakázka je často vysoce ceněna za náročné technické prvky nebo postupy, mnohdy získá i prestižní odborná ocenění, ale ekonomické výsledky občas za ocenění příliš nestojí. A platí to i naopak. Stejná zakázka tak při zpětném pohledu může u technika a u ekonoma vyvolat úplně opačné emoce.

Kterým agendám se váš úsek především věnuje? 

Metrostav DIZ je rychle rostoucí společnost. Obrat za poslední tři roky rostl v násobcích a s tím vzrostla na důležitosti potřeba zajistit financování některých projektů a tím i celé společnosti. To se nám daří také díky finanční síle mateřské společnosti a je to agenda, která vyžadovala a stále vyžaduje velkou pozornost. U většiny provozních agend máme v DIZ výhodu, že se můžeme opřít o prověřený a fungující aparát matky, která nám některé ekonomické činnosti zajišťuje prostřednictvím servisních smluv.

O stavbách máte mnoho ekonomických informací. Jaký z projektů Metrostavu DIZ je teď z vašeho pohledu zvlášť zajímavý?

Velmi zajímavý, a to i po ekonomické stránce, je projekt výstavby spalovny ZEVO Mělník, kde díky jeho velikosti, milníkovému financování a příjmům v eurech vyjednáváme s bankami finančně velké objemy bankovních záruk a kurzové zajištění. Z podobných důvodů je pozoruhodná výstavba spalovny EVO Komořany.

Na co se chcete zaměřit v nadcházejícím období?

Oba zmíněné energetické projekty jsou svým charakterem a finančním objemem velmi náročné na financování. A takových projektů především v oblasti energetiky plánujeme v nejbližším období realizovat více. To si vyžádá ještě vyšší zapojení financujících bank, než jsme byli doposud v DIZ zvyklí. A toto vnímám jako důležitý úkol: zajistit, aby pro takové projekty byly po této stránce zajištěny dostatečné kapacity.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 12–13/2024, Obnova další památky v centru Prahy
Metrostav 12–13/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2024, SQZ
Metrostav 12–13/2024, Ptáme se
Metrostav 12–13/2024, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2024, Metrostav studentům
Metrostav 12–13/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 12–13/2024, Metrostav TBR
Metrostav 12–13/2024, FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem
Metrostav 12–13/2024, Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 12–13/2024, SportujeM
Metrostav 12–13/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2024, Metrem 50
Metrostav 12–13/2024, U betonáže nového pražského mostu
Metrostav 12–13/2024, Kde se koupat? Metrostav má tipy
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 2/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 3/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 4/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 5/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 6/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 7/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 8/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 9/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 10/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 11/11
Metrostav 12–13/2024, Obnova další památky v centru Prahy

Obnova další památky v centru Prahy

Metrostav 12–13/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2024, SQZ

SQZ

Metrostav 12–13/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2024, Metrostav studentům

Metrostav studentům

Metrostav 12–13/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 12–13/2024, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 12–13/2024, FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem

FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem

Metrostav 12–13/2024, Metrostav DIZ závod 6

Metrostav DIZ závod 6

Metrostav 12–13/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 12–13/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 12–13/2024, U betonáže nového pražského mostu

U betonáže nového pražského mostu

Metrostav 12–13/2024, Kde se koupat? Metrostav má tipy

Kde se koupat? Metrostav má tipy

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 2/11

Letní příloha 2/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 3/11

Letní příloha 3/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 4/11

Letní příloha 4/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 5/11

Letní příloha 5/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 6/11

Letní příloha 6/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 7/11

Letní příloha 7/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 8/11

Letní příloha 8/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 9/11

Letní příloha 9/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 10/11

Letní příloha 10/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 11/11

Letní příloha 11/11

3

Article SQZ waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (358636): (1/1) (0 ms)

Rendering SQZ (358635): (1/2) (7 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (358634): (2/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9207/item1134311-small.jpg

 i9207/item1134310-small.jpg

 i9207/item1134313-small.jpg

 i9207/item1134312.svg

 i9207/item1134314-small.jpg

 i9207/vth498073-1.jpg (2x)

 i9207/vth498074-1.jpg (2x)

 i9207/vth498075-1.jpg (2x)

 i9207/vth498076-1.jpg (2x)

 i9207/vth498077-1.jpg (2x)

 i9207/vth498078-1.jpg (2x)

 i9207/vth498079-1.jpg (2x)

 i9207/vth498080-1.jpg[p1]

 i9207/vth498081-1.jpg[p1]

 i9207/vth498082-1.jpg[p1]

 i9207/vth498083-1.jpg[p1]

 i9207/vth498084-1.jpg[p1]

 i9207/vth498085-1.jpg[p1]

 i9207/vth498086-1.jpg[p1]

 i9207/vth498087-1.jpg[p1]

 i9207/vth498088-1.jpg[p1]

 i9207/vth498089-1.jpg[p1]

 i9207/vth498090-1.jpg[p1]

 i9207/vth498091-1.jpg[p1]

 i9207/vth498092-1.jpg[p1]

 i9207/vth498093-1.jpg[p1]

 i9207/vth498094-1.jpg[p1]

 i9207/vth498095-1.jpg[p1]

 i9207/vth498096-1.jpg[p1]

 i9207/vth498097-1.jpg[p1]

 i9207/item1134313-medium.jpg[p3]