-
Metrostav
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
Obnova další památky v centru Prahy
Tým Ing. Marka Janeby z divize 9 dokončil rekonstrukci části paláce Sylva-Taroucca pod dohledem památkářů. Objekt známý jako Savarin se rekonstruuje od roku 2019.
12–13
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. července 2024
ročník 36
obnova další památky
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Sylva-Taroucca (snímky) v ulici Na příkopě v Praze. Palác, který je známější pod jménem Savarin podle slavné kavárny, jíž dal jméno právník a labužník Brillat‑Savarin, prochází kompletní rekonstrukcí od roku 2019, PŘESTOŽE v části paláce bylo až do začátku letošního roku v provozu casino.
Martina Vampulová, foto MakePro
olegové pracovali v centru Prahy ve sdružení s firmou Syner. Jejich úkolem byly především práce spojené s dohledem památkové péče, konkrétně šlo o kamenické a pasířské práce, opravu fasády a dřevěných podlah, výměnu dveří a oken a štukatérské a malířské práce. Představuje to široké spektrum náročných činností, z nichž každá musí být provedena s náležitou přesností a péčí. „S rekonstrukcí jsme začali v září 2021, a to bouracími pracemi a vyklízením objektu. Poté jsme se zaměřili na odkrývání původních podlahových vrstev ve všech podlažích, přičemž v 1. nadzemním podlaží následoval v předem vytipovaných místnostech archeologický průzkum podloží,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Janeba.
Postupně v průběhu rekonstrukce čekaly na stavbaře zajímavé objevy. Pod novodobými vrstvami podlah ve 2. nadzemním podlaží odkryli intarzovanou podlahu z 20. let 20. století, se kterou se do té doby nikde nesetkali. Zajímavá byla podle Ing. Janeby i instalace rozměrných skel (vln) v prostoru hlavního průjezdu. Naopak velmi nemilé bylo zjištění, v jak katastrofálním stavu se nacházel krov přímo nad freskou na hlavním schodišti, kam mnoho let zatékala dešťová voda.
cenné jsou zkušenosti s obnovou soch nebo restaurováním barokní fasády
Díky tomu, že se Metrostav v rámci sdružení zaměřil třeba na kamenické práce, které zahrnovaly i opravy či vytvoření nových kopií původních barokních soch na průčelí paláce směrem do ulice Na Příkopě, ale také portály nebo dlažby, získali kolegové cenné zkušenosti nejen z restaurování soch.
Výborně si jeho tým poradil nejen s opravou fasády či obnovou dřevěných podlah, ale malířské práce zahrnovaly také restaurování fresky na schodišti. Při rekonstrukci střechy pak stavbaři zvládli i dopravu ocelových prvků do podkroví, protože využili malé mobilní minijeřáby umístěné na nádvořích.
Ačkoli další práce v objektu pokračují, vedoucí projektu Ing. Marek Janeba si s kolegy stavbyvedoucími Josefem Panošem a Václavem Vrátníkem, kteří se většinou svého profesního života zabývají rekonstrukcemi památkových objektů, mohou na seznam obnovených významných pražských staveb napsat další položku: palác Savarin.
z historie paláce savarin
Palác Sylva-Taroucca (foto) nebo také palác Piccolomini či Savarin je jeden z nejvýznačnějších paláců v centru hlavního města.
Jeho současnou podobu mu v letech 1743 až 1752 vtiskl Kilián Ignác Dientzenhofer, po jehož smrti stavbu dokončil jeho zeť Anselmo Lurago. Rozsáhlý komplex budov, který na začátku 20. století přešel do správy města, má formu rozlehlého vnitrobloku se dvěma dvory, k němuž kdysi přiléhala zahrada a jízdárna.
PROSLULÁ KAVÁRNA I SPOLEČENSKÝ KLUB
Ve 20. letech minulého století v areálu vznikla proslulá kavárna Savarin a Společenský klub, které se staly místem setkávání pražských elit. A budoucnost objektu? Současný investor plánuje vedle obnovy paláce také kompletní proměnu vnitrobloků i zahrady za palácem a propojení ulic Na Příkopě, Panské a Jindřišské s Václavským náměstím.
Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2024
Krátce Aktuálně
Poříční policie v Nymburku na zásah připravena
Ředitelství vodních cest ČR v sobotu 13. července oficiálně předalo Policii ČR v Nymburku do užívání modernizovaná stání pro služební plavidla (foto). Dílo realizovali kolegové ze závodu 6 Metrostavu DIZ pod vedením Ing. Jana Zemana. U tohoto projektu stejně jako na Veslařském ostrově v Praze stavbaři využili naše bohaté zkušenosti z výstavby plovoucích mol.
Přijďte darovat krev
Každá kapka životně důležité tekutiny je dobrá, zvláště v období letních prázdnin, kdy z důvodu dovolených pravidelných dárců zpravidla ubývá. Lidé z Metrostavu tradičně pomáhají při prospěšné akci v centrále společnosti na pražské Palmovce, kde bude připravena improvizovaná transfuzní stanice. Letos již druhý termín se uskuteční v úterý 13. srpna 2024 od 7.30 hod. Zaměstnanci Skupiny Metrostav se mohou přihlašovat pomocí formuláře na intranetu. Předeme děkujeme všem, kteří se rozhodnou zapojit!
Další fáze rekonstrukce Libeňského mostu
V souvislosti s rozsáhlou obnovou Libeňského soumostí tým Metrostavu TBR v prvním červencovém týdnu zboural mostní konstrukci přes ulici Voctářova (foto). Demolice zde probíhají pod přísným dohledem ve spolupráci s odborníky z VUT v Brně a s odborníky z Kloknerova ústavu ČVUT. Termín bourání mostu byl zvolen tak, aby byl dopad na dopravu co nejnižší.
SQZ
Metrostav 12–13/2024
SQZ
obhajoba akreditací a nová adresa na Zbraslavi
Pro fungování tak specializované společnosti, jako je SQZ, je zásadní udělení akreditace Českým institutem pro akreditaci (ČIA) v České republice a na Slovensku akreditace Slovenské národné akreditační služby. A letošní rok je pro SQZ v České republice významný: akreditaci se v rámci pětiletých cyklů podařilo obhájit.
Text a foto společnost SQZ
aboratoře uspěly před odbornými posuzovateli ČIA v oblasti systému řízení, v zabezpečení personálem, technickým vybavením a v odbornosti. Posuzovalo se 12 pracovišť. Během procesu posuzování se ze dvou samostatných Ústředních laboratoří Praha a Olomouc stane od 1. srpna jeden subjekt a to Laboratoře SQZ 1135.1. Tato laboratoř bude dále dělena do jednotlivých pracovišť, která již známe z regionů a nebo podle specializací.
V rámci výše zmíněné velké reakreditace změnily dvě laboratoře adresu svého působiště, jedná se o laboratoře na jihu Čech a v Praze. Lišovské pracoviště je nově ve větších a modernějších prostorách v Trocnově. Pracoviště Trocnov rozšiřuje svůj sortiment a kapacitu a je i blíže velkým projektům na výstavbě dálnice D3.
laboratoře v praze a v jižních čechách se přesunuly do modernějších prostor
Klíčové laboratoře na Zbraslavi
Po dlouhých 25 letech se jedno z nosných pracovišť SQZ, které je umístěné v Praze na Rohanském ostrově, odstěhovalo na Zbraslav. Zbraslavskou budovu do nedávna již částečně SQZ využívalo. Objekt prošel a prochází rekonstrukcí a modernizací podle potřeb laboratoří. Areál je nyní stoprocentně využíván naší společností. Tedy na adrese K výtopně 1226, Praha-Zbraslav najdete samostatná pracoviště Laboratoř fyzikálních veličin, Laboratoř speciálních betonů, Laboratoř dopravní infrastruktury a zázemí pro vedení společnosti. Tato staronová lokalizace je pro SQZ a zákazníky zajímavá i z pohledu dobrého dopravního napojení.
Dceřiná společnost SQZ
Na trhu působí již 25 let a je nositelem know–how v oblasti zkušebnictví ve Skupině Metrostav. Zabezpečuje provádění velkého počtu kontrolních zkoušek, zejména zkoušek kameniva, konstrukčních, silničních a stříkaných betonů, asfaltů, asfaltových směsí a vrstev, zkoušek zemin, zemních a konstrukčních vrstev, zkoušek sanačních systémů a jiných zkoušek. Laboratoře také zajišťují zkoušky typu materiálů a směsí a jiné činnosti pro výstavbu dopravní infrastruktury.
Ptáme se
Metrostav 12–13/2024
Ptáme se...
Ing. Tomáš Erhard
Ekonomický ředitel společnosti Metrostav DIZ
Na Podnikohospodářské fakultě VŠE v Praze vystudoval obor podniková ekonomika a management. Poté nastoupil do Metrostavu do útvaru správy aktiv, resp. do útvaru controllingu, jehož hlavní náplní byl controlling dceřiných společností, akvizice nových a fúze stávajících kapitálových účastí Metrostavu. Zde se specializoval mimo jiné na oceňování firem. V létě 2022 přijal nabídku nastoupit do pozice ekonomického ředitele Metrostav DIZ. V lednu 2023 byl jmenován jednatelem společnosti.
Co rozhodlo, že jste se před dvěma lety rozhodl řídit důležitý úsek významné stavební společnosti ve Skupině Metrostav?
Nabídku jsem vnímal jako projev důvěry od nejvyššího vedení společnosti, což mě potěšilo, a asi to byl ten nejsilnější důvod, proč jsem ji přijal. Byla to i výzva zvládnout poměrně komplexní agendu, kterou ekonomika firmy představuje. V neposlední řadě to byla i zvědavost poznat něco nového a pracovně potkat nové kolegy.
Čím je pro ekonoma zajímavé stavebnictví?
Zajímavý je rozdílný pohled ekonomů a výroby na jednotlivé stavební projekty. Zakázka je často vysoce ceněna za náročné technické prvky nebo postupy, mnohdy získá i prestižní odborná ocenění, ale ekonomické výsledky občas za ocenění příliš nestojí. A platí to i naopak. Stejná zakázka tak při zpětném pohledu může u technika a u ekonoma vyvolat úplně opačné emoce.
Kterým agendám se váš úsek především věnuje?
Metrostav DIZ je rychle rostoucí společnost. Obrat za poslední tři roky rostl v násobcích a s tím vzrostla na důležitosti potřeba zajistit financování některých projektů a tím i celé společnosti. To se nám daří také díky finanční síle mateřské společnosti a je to agenda, která vyžadovala a stále vyžaduje velkou pozornost. U většiny provozních agend máme v DIZ výhodu, že se můžeme opřít o prověřený a fungující aparát matky, která nám některé ekonomické činnosti zajišťuje prostřednictvím servisních smluv.
O stavbách máte mnoho ekonomických informací. Jaký z projektů Metrostavu DIZ je teď z vašeho pohledu zvlášť zajímavý?
Velmi zajímavý, a to i po ekonomické stránce, je projekt výstavby spalovny ZEVO Mělník, kde díky jeho velikosti, milníkovému financování a příjmům v eurech vyjednáváme s bankami finančně velké objemy bankovních záruk a kurzové zajištění. Z podobných důvodů je pozoruhodná výstavba spalovny EVO Komořany.
Na co se chcete zaměřit v nadcházejícím období?
Oba zmíněné energetické projekty jsou svým charakterem a finančním objemem velmi náročné na financování. A takových projektů především v oblasti energetiky plánujeme v nejbližším období realizovat více. To si vyžádá ještě vyšší zapojení financujících bank, než jsme byli doposud v DIZ zvyklí. A toto vnímám jako důležitý úkol: zajistit, aby pro takové projekty byly po této stránce zajištěny dostatečné kapacity.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 12–13/2024
fotosloupek
Havarijní cvičení na projektu Nerlandsøybrua
Koncem června se na stavbě v Norsku, kde kolegové z dceřiné společnosti Metrostav Norge AS staví most mezi dvěma ostrovy, uskutečnil nácvik záchranné akce (snímky).
„Cvičení simulovalo situaci, kdy jeden pracovník spadl z konstrukce pro betonáž mostu a zůstal pod ní viset v bezpečnostním postroji. Z této pozice jej bylo nutné zachránit. Účelem podobných cvičení je zlepšit reakční dovednosti a identifikovat oblasti, ve kterých je prostor pro zlepšení, abychom při mimořádné události byli schopni co nejlépe reagovat,“ vysvětluje vedoucí projektu Matěj Novotný. Děkujeme všem, kteří se tohoto cvičení zúčastnili.
Metrostav studentům
Metrostav 12–13/2024
Metrostav studentům
Akce pro střední školy
Květen a červen je obvykle ve znamení realizace aktivit pro střední školy, jako jsou exkurze, odborné přednášky a povinné odborné praxe.
Jitka Kovaříková, MBA, úsek PŘ
letos byl výčet pestrý. Středoškoláci se například dozvěděli informace o zkouškách zemin a betonu a jak se míchají betonové směsi pro projekty Skupiny Metrostav. Prošli jsme s nimi mimo jiné budoucí byty v různých částech Prahy, ukázali jim rekonstrukci jezu a několika historických objektů, podívali jsme se na průběh demolice Libeňského mostu, na stavbu nového dopravního uzlu Nádraží Bubny nebo do tunelu pražského metra trasy D (foto). V regionech proběhla například prezentace oceňované plzeňské Vozovny Slovany nebo prohlídka budoucího pavilonu nemocnice v Českých Budějovicích.
Zhruba od poloviny května se na našich pracovištích uskutečnily povinné odborné praxe středoškoláků. Studenti a studentky odborných škol tak měli možnost nejen nakouknout do našich staveb, ale sami pracovali pod vedení kolegů a kolegyň a mohli si vyzkoušet stavařinu zblízka.
Poděkování patří všem kolegům a kolegyním, kteří umožňují tyto aktivity pro středoškoláky realizovat a vzbuzují v nich zájem o obor, který studují. Už nyní spřádáme plány pro školní rok 2024/2025.
aktivity pro sŠ
Odborné praxe: 85 středoškoláků
Zapojené školy v ČR: 35
Délka praxe: 2–5 týdnů
Exkurze a přednášky: 21
Pracovní příležitosti
Metrostav 12–13/2024
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice ČERVENEC 2024
Mistr na most – Vysočina
Na projekt výstavby železničních mostů v Přibyslavi hledáme zdatného stavebního mistra nebo mistrovou – uplatníme jak zkušené bardy, tak začínající juniory. Práce je rozvržena na turnusy (7 dní práce, 7 dní volno) a nástup možný ihned. Detaily pozice najdete ZDE.
Stavbyvedoucí pro monolity – EVO KOMOŘANY
V rámci našeho důležitého projektu – výstavba EVO Komořany hledáme posilu, která umí realizovat železobetonové konstrukce pozemních staveb. Výstavba spalovny přináší výzvu pro monolitáře. Samotná velikost objektu a technický postup realizace je pro Ústecký region raritou. Více informací o projektu na stránkách www.evokomorany.cz a detaily o pozici ZDE.
Přípravář/ka do předvýroby – Jihlava
Do útvaru přípravy, cen a kalkulací oblastního zastoupení závodu 6 v Jihlavě hledáme nového kolegu či kolegyni, aby nám pomohl/a se zpracování nabídek do soutěží pro privátní i veřejné investory. Více o pozici se dozvíte ZDE.
Stavbyvedoucí na OC Varyáda (Karlovy Vary)
Na projekt rekonstrukce a dostavby významného karlovarského obchodního centra přijmeme zkušené stavbyvedoucí. Další informace k této skvělé regionální pracovní příležitosti najdete ZDE.
Stavbyvedoucí na nové projekty v HK a PU kraji
V souvislosti s novými zakázkami rozšiřujeme naše projektové týmy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Využijte příležitosti stavět důležité regionální projekty! Více o této pozici ZDE.
Stavbyvedoucí – TZB
Hledáme zkušeného stavbyvedoucího v oboru TZB, který bude koordinovat práce na stavbě a řídit subdodavatele TZB a elektro při rekonstrukci Nuselského pivovaru. Více o pozici ZDE.
HR Controller
V centrálu Metrostav a.s. hledáme do našeho týmu personálního a mzdového controllingu analytika/analytičku pro práci s daty – jejich zpracování, interpretaci a reporting. Více se o pozici dočtete ZDE.
Student/ka práv – korporátní agenda
Skvělá šance pro studenty a studentky práv! Rozšiřujeme tým, který se věnuje korporátní agendě Skupiny Metrostav, a nabízíme spolupráci na částečný úvazek s výhledem na HPP po dokončení studia. Více informací najdete ZDE.
Kalkulant(ka)/rozpočtář(ka) – jaderná energetika
Do specializovaného týmu Metrostav DIZ, který se zabývá přípravou podkladů pro velké energetické projekty, mj. i stavební části jaderného zdroje Dukovany 5, hledáme šikovného rozpočtáře či rozpočtářku. Více o pozici najdete ZDE.
Metrostav TBR
Metrostav 12–13/2024
Metrostav TBR
Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej
Práce na zdvoukolejnění Branického mostu (SNÍMKY) postoupily do závěrečné fáze a se začátkem prázdnin zde vlaky začaly jezdit po jedné traťové koleji. Dokončení celé stavby a start plnohodnotného provozu plánuje Správa železnic letos v říjnu. Náročnou přestavbu mostu zahájili kolegové pod vedením Ing. Tomáše Kohouta z Metrostavu TBR vloni v červenci.
RED s využitím tiskové zprávy, foto Markéta Darániová a Správa železnic
vedení koleje č. 1 do provozu na Branickém mostě jsme splnili v souladu s harmonogramem. Tomu předcházelo bourání částí stávající konstrukce, zhotovení nové desky, říms a izolací následované technologickými pracemi a sanací železobetonové konstrukce podle stavu jejích jednotlivých částí. Momentálně probíhají obdobné práce na koleji č. 2 s termínem dokončení konec října 2024. Díky pružné spolupráci s objednatelem a v rámci sdružení věřím, že i přes nesmírně náročný časový rámec předáme hotový projekt včas,“ říká Ing. Aleš Gothard, ředitel Metrostavu TBR, lídra zhotovitelského sdružení.
Nyní se tak jezdí po první traťové koleji, na té sousední budou pokračovat práce na betonážích mostní desky a říms, odvodnění a hydroizolačním systému. Následovat budou úpravy železničního svršku, technologií a trakčního vedení.
V navazujícím úseku po novou odbočku na Spořilov zůstává pro cestující uzavřena zastávka Praha-Kačerov, kde pokračuje výstavba přístupové lávky s výtahem na nové ostrovní nástupiště. I zde se s obnovením provozu počítá v říjnu.
Celkově jde o přestavbu jednokolejné železniční trati mezi souběhem železnic z Vršovic a Zahradního Města přes zastávku Praha-Kačerov a stanici Praha-Krč ke vjezdu do Chuchelského tunelu. Práce na rekonstrukci tak zahrnují sanaci železničního spodku i svršku, rekonstrukci Branického mostu, nové přemostění Údolní ulice, výstavbu technologických objektů – na ten v Krči se později připojí i metro D – a vybudování související železniční infrastruktury i technologických zařízení nezbytných pro provoz dráhy. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne navíc 220 metrů dlouhé ostrovní nástupiště. Přestup na metro a autobusy zde kromě výtahu zajistí nová 31,5 m dlouhá lávka.
Nová éra mostu
Branický most, někdy také přezdívaný jako most Inteligence, byl jako dvoukolejný plánován. Kvůli nižším kapacitním nárokům v druhé polovině 20. století ale druhá kolej nebyla na trati potřeba a realizována. Nyní je most a navazující úsek do Krče důležitou součástí pražské železniční sítě, plní významnou roli v nákladní dopravě a brzy výrazně vzroste význam trati i v osobní přepravě. Přidání druhé koleje umožní zvýšení průjezdnosti pražského uzlu. Novou kapacitu využijí nejen nákladní dopravci, ale pomůže i zavedení nových linek městské a příměstské železnice. Původní záměr, provoz na dvou kolejích, se tak podaří dotáhnout do konce.
Celá trať bude po rekonstrukci sloužit také při odklonu vlaků během plánované rekonstrukce železničního mostu na Výtoni. Využijí ji především dálkové vlaky směřující od Plzně na pražské hlavní nádraží.
Letos již 60 let dominantou pražského Braníka
Po mostě se začalo jezdit před 60 lety, první vlak se na něm objevil 30. května roku 1964. Jeho stavba však začala už v roce 1949, přičemž dostavěn byl roku 1955 a po dokončení pak čekal na stavbu navazujících tratí. V dělnických profesích na stavbě mostu museli pracovat vysokoškolsky vzdělaní nepřátelé tehdejšího režimu. Podle nich se Branickému mostu začalo říkat most Inteligence. Je 14 m široký, 930 m dlouhý a dvakrát zakřivený. Má 15 obloukových polí a vede ve výšce 19 m nad Vltavou.
FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem
Stavbaři závodu 1 Metrostavu DIZ dokončili v červnu rekonstrukci interiéru lůžkového pavilonu Fakultní nemocnice Ostrava. V monobloku uprostřed areálu za provozu instalovali nové technologické systémy.
Metrostav 12–13/2024
Metrostav DIZ závod 1
FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem
Stavbaři závodu 1 Metrostavu DIZ začátkem června dokončili zakázku na rekonstrukci interiéru lůžkového pavilonu Fakultní nemocnice Ostrava (snímky). V monobloku, který se nachází uprostřed areálu, za provozu instaloval nové systémy technologického zařízení budovy.
Blanka Růžičková, foto Drahoslav Ramík
edná se zejména o chlazení lůžkových pokojů a většiny ostatních místností pomocí nových aktivní indukční jednotky s přívodem čerstvého, teplotně a vlhkostně upraveného vzduchu. Dílo předal v termínu. Zakázka s názvem FN Ostrava – Lůžkový blok, energeticky úsporná opatření – technologické řešení budovy byla poslední součástí rozsáhlých úprav objektu, který má 12 nadzemních a dvě podzemní podlaží. Jeho rekonstrukce zaměřená na snížení spotřeby energií probíhala od října 2022. Stavbaři zde pracovali od února 2023 a kromě vzduchotechniky se instalovala nová EPS, MaR a výměna osvětlení. Pro potřeby zařízení VZT se realizovaly rozvody topné vody, chladné vody a zpětného získávání tepla. Přeregulovala se otopná soustava včetně výměny otopných těles.
vysoké nároky na logistiku
Budova z roku 1994, jedna z nejvyšších v areálu, během úprav kompletně změnila vzhled. Lůžkový monoblok (Pavilon L) má nyní také zateplenou fasádu i střechu a vyměněná okna. Rekonstrukci exteriéru včetně odstranění 340 balkonů a instalaci fotovoltaiky zajišťovaly jiné stavební firmy.
Veškeré práce probíhaly za provozu, což znamenalo velké nároky na logistiku. Vše, tj. přesuny oddělení, pacientů, personálu, odstávky zařízení, doprava materiálů bylo nutné průběžně plánovat a sledovat. Vedoucí projektu rekonstrukce vnitřních prostor Ing. Milan Válek za Metrostav DIZ připomíná, že také vnitřní úpravy probíhaly bez přerušení provozu pavilonu a že uzavřena vždy byla jen třetina ze tří pater. „Po převzetí staveniště jsme ihned zahájili práce na prvních etapách a začal nám běžet 5týdenní cyklus na rekonstrukci jednotlivých oddělení. Tomu jsme museli přizpůsobit i výrobní kapacitu, pracovalo se o víkendech a o svátcích tak, aby byl provoz nemocnice co nejméně omezen.“
Jako problematický se ukázal například původní projekt instalace vzduchotechniky. „Původně měl u lůžkového bloku vzniknout otvor v nasávací komoře jako transportní trasa vzduchotechnických jednotek do strojovny ve druhém podzemním podlaží. Projekt jsme ale změnili a zařízení rozložili na menší segmenty, které jsme do Lůžkového bloku přesunuli bez větších stavebních zásahů,“ uvádí inženýr Válek.
Harmonogram se dařilo plnit i díky dobré spolupráci s investorem. „Vzhledem k napjatým dílčím termínům, především ve vazbě na samotný provoz nemocnice bylo v zájmu obou stran najít vždy rychlé a konstruktivní řešení vzniklých problémů,“ říká. Velký dík však v každém případě patří také realizačnímu týmu závodu 1.
Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 12–13/2024
Metrostav DIZ závod 6
Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích
Moderní zázemí, až osm sanitek. V jihovýchodním cípu areálu hasičské zbrojnice v Argentinské u křižovatky ulic Kouteckého a U Staré plynárny vzniklo nové stanoviště zdravotnické záchranné služby (ZZS). Postavil ho tým Ing. Ondřeje Vojtíška ze závodu 6 Metrostavu DIZ.
RED, foto Jakub Červenka
přízemí se nachází garážová stání pro sanitní vozy, technické zázemí stavby, sklady a kanceláře, v patře mají záchranáři pokoje, šatny a hygienické zázemí.
„Stavba v centru Prahy je často spojena s komplikovaným zásobováním a nedostatkem prostoru v jejím bezprostředním okolí. V tomto ohledu je třeba ocenit přístup sousedících hasičů, kteří poskytli plochu pro zázemí stavby i transport materiálu. Výstavby se pravidelně účastnili zástupci budoucího uživatele a mohli jsme tak včas zapracovat jejich podněty a drobné úpravy, aby objekt co nejvíce vyhovoval budoucímu provozu.“
Stavba výjezdového stanoviště ZZS je navržena jako součást areálu hasičské stanice Holešovice a to v rámci memoranda o budování společných výjezdových základen. Zřízení takových center umožní lepší koordinaci a rychlejší reakci na aktuální hrozby. Vytvoření stanoviště pro osm sanitních vozů představuje také možnost posílení kapacit a dostupnosti zdravotnické pomoci, což ocení nejen obyvatelé Holešovic, ale i širšího okolí.
SportujeM
Metrostav 12–13/2024
SportujeM
Letní olympijská výzva SportujeM
Olympiáda v Paříži se nezadržitelně blíží a s ní i naše nová sportovní výzva, kterou odstartujeme v pondělí 22. července! Až do půlnoci 1. září (včetně) můžete opět přispívat svým pohybem na smysluplný projekt.
Mgr. Pavlína Mertl
entokrát podpoříme osmiletého Vojtíška (foto), který se vlivem abrupce placenty narodil předčasně a s masivním krvácením do mozku. Během prvních tří měsíců života prodělal několik operací, trvalé následky však pociťuje celá rodina. Mentální vývoj chlapce odpovídá úrovni 10měsíčního dítěte, potýká se s epilepsií a jeho pohyb je omezený a velmi bolestivý. Vojtíšek je odkázán na 24hodinovou péči druhých osob, speciální pomůcky a rehabilitační cvičení, které si rodina z velké části musí hradit sama.
V rámci letních olympijských her budou zvýhodněny některé sporty, u kterých může účastník získat bonus 10 bodů. Speciální bonus 5 bodů pak získají ti, kteří do 11. 8. splní podmínky triatlonu. Přihlásit se může každý zaměstnanec Skupiny Metrostav na webu níže pod firemním účtem, propojit jej s aplikací STRAVA a připojit se k ostatním kolegům. Společně budeme cílit na 12 500 bodů! Každý pohyb se počítá!
Více informací o výzvě a nastavených pravidlech naleznete na webu: www.sportujemveskupine.cz.
Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2024
Skupina Metrostav
ve znamení cyklistiky
Peloton naděje Metrostav (na snímku zástupci týmu s paní Evou Táborskou), Skupina Metrostav, Metrostav Devítka, Subterra a Subterra Cycling Team, to jsou jména pěti týmů, s nimiž se setkáme na startu Metrostav handy cyklo maratonu.
Mávnutím startovací vlajky se handicapovaní i zdraví cyklisté vydají na náročnou jízdu, která účastníkům přinese přátelství s pevnými základy a nezapomenutelné zážitky. Akci zahájíme v úterý 30. července dopoledne v Löwitově mlýně v Libni a cíl oslavíme na ostrově Štvanice 3. srpna odpoledne.
Ing. Tereza Wagner
Více informací na: www.cestazasnem.cz
POZVÁNKA NA VÝSTAVU
Putovní výstava, která od dubna 2024 mapuje pražské metro od dávné historie po jeho automatizaci, bude od 22. 7. do 15. 8. k vidění před vchodem centrály Metrostavu v ulici Voctářova na pražské Palmovce.
Výstava vznikla za pomoci partnerů Dopravního podniku hl. m. Prahy, Magistrátu hl. m. Prahy, Metrostavu a Metroprojektu. Prostřednictvím panelů s působivých fotografiemi expozice připomíná letošní 50leté výročí zahájení provozu metra. Praha se 9. 5. 1974 stala čtyřicátým čtvrtým městem na světě, kde jezdí podzemní dráha.
RED
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrem 50
Metrostav 12–13/2024
Metrem 50
Mechanizovaný štít
V červenci se list letošního kalendáře Metrostavu věnuje ražbám tunelů za pomoci zařízení, kdy muže se sbíječkami na čele razicího štítu nahradila technika. Významná a dodnes unikátní technologie byla uplatněna (nejen) při podchodu koryta řeky Vltavy na prvním úseku trasy A.
RED, foto archiv Metrostavu
ednalo se o stavbu tunelů s lisovaným ostěním – též označovaným jako definitivní ostění z presbetonu. Československo se podle dostupných informací tehdy stalo druhou zemí na světě, kde byla tato technologie při ražbách metra užita.
Princip lisovaného betonu pro ostění tunelů, patentovaný počátkem 20. století v Německu, Francii a Rusku, byl ručně použit v prvních tunelech, ale teprve ve druhé polovině 60. let byl mechanizován v Sovětském svazu. V září roku 1973 se uskutečnila montáž prototypu razicího komplexu TŠčB-3 na odváděcím tunelu algetské nádrže v Gruzii. Pro získání zkušeností se montáže zúčastnila skupina pracovníků Metrostavu, neboť dva identické stroje byly zakoupeny pro pražské metro, kam byly o rok později dodány.
Mechanizovaný štít (jak jej označovala dobová terminologie) TŠčB-3 měl již znaky současných tunelovacích strojů. Řezná hlava osazená valivými dláty rozpojovala horninu na čelbě. Hornina byla dále naběracími lopatami zaváděna na pásový dopravník, který ji vynášel na nakládací místo na konci mechanismu. Za štítem byly dva prstence – rozpěrný (rozepření stroje) a lisovací (pro lisování betonu). Za oběma prstenci se nacházela bednicí sekce pro lisovaný beton. Každým cyklem vznikal prstenec ostění z lisovaného monolitického betonu o tloušťce 300 mm, délce 600 mm, vnitřním průměru 5100 mm a vnějším průměru 5700 mm. Stroj měl dále závěs (tehdy nazývaný záštítový komplex) s technologiemi. Osádka stroje čítala 12 pracovníků.
První štít, který podešel dno Vltavy, se prorazil do stanice Staroměstská. Tou byl protažen a razil dále ke stanici Můstek, kde byl demontován. Druhý stroj na levé tunelové troubě měl postupovat podle stejného scénáře, ale z časových důvodů s ohledem na stavební připravenost traťových tunelů pro pokládku kolejových svršků byl demontován již ve stanici Staroměstská.
Podrobněji o technologii mechanizovaného štítu na: www.metrostav.cz/cs/metrem50_7-2024
U betonáže nového pražského mostu
Kolegové z Metrostavu TBR pracují na výstavbě Dvoreckého mostu mezi Podolím a Smíchovem. Ve dnech 29. a 30. června betonovali pilíř P4 v korytě Vltavy. Projekt vede Ing. Petr Koukolík, stavbu realizují jako lídr sdružení zhotovitelů pro investora hl. město Praha.
Metrostav 12–13/2024
Fotoreportáž
U betonáže nového pražského mostu
RED, foto MakePro
Kromě sanace Branického mostu o pár kilometrů dál po proudu Vltavy naši kolegové z Metrostavu TBR pracují na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem. Ze soboty 29. června na neděli 30. června proběhla na stavbě betonáž II. taktu dříku pilíře P4 umístěného v korytě řeky Vltavy. Projekt vede Ing. Petr Koukolík, stavbu realizují jako lídr sdružení zhotovitelů pro investora hl. město Praha.
Z prostorových důvodů betonáž probíhala pomocí dvou mobilních čerpadel. Mobilní čerpadlo na levém břehu Vltavy přečerpávalo betonovou směs potrubím do druhého mobilního čerpadla, které bylo umístěné na pontonu pod pilířem P4.
Při akci panovaly vysoké teploty vzduchu, a proto se konstrukce pilíře během betonáže a určitou dobu po betonáži chladila speciálně navrženým systémem hadic s chladicím médiem.
Během operace se spotřebovalo cca 382 m3 bílého betonu, celková výška pilíře P4 je téměř 22 m, z toho 6 m bude pod hladinou Vltavy.
V průběhu léta stavbaři plánují návoz těžké podpěrné skruže ŽM16 pomocí pontonových sestav z montovny Velká Chuchle do mostního pole č. 3 a 5 a uskuteční obdobnou betonáž II. taktu dříku pilíře P5.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
Kde se koupat? Metrostav má tipy
Léto je v plném proudu. Vedra v České republice lze trávit u vody nebo na koupališti. A když zaprší, děti uvítají akvapark nebo krytý bazén. Ať jste kdekoli, hodí se vám přehled míst pro osvěžení. Vybrali jsme areály, které realizovali kolegové ze Skupiny Metrostav.
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Horké léto je v plném proudu. Vedra v České republice se dají příjemně trávit u řeky, rybníka, jezera nebo na koupališti. A pokud začne na dovolené pršet, zvlášť děti přivítají návštěvu Akvaparku nebo krytého bazénu. Ať budete kdekoli a za jakéhokoli počasí, může se vám proto hodit i přehled míst, kde se můžete nejen osvěžit, ale také zhodnotit a ocenit nedávnou práci kolegů Skupiny Metrostav.
Koupaliště v Dubici
Česká Lípa
českolipské čtvrti Dubice se letos 2. června otevřelo pro veřejnost nové venkovní koupaliště se třemi nerezovými bazény: s hlavním bazénem o rozloze 935 m2 s vodními atrakcemi včetně divoké řeky a dvěma 25m drahami pro plavání; s dětským bazénem s plochou 225 m2 a různými tryskami či jinými hravými doplňky a s dojezdovým bazénem pro tobogán a také třídráhovou skluzavku.
Vzhledem k tomu, že náročnou stavbu založenou až dva metry pod úrovní spodní vody dokončil tým Ing. Štěpána Vernera z Metrostavu DIZ, víme, že celkový objem bazénů přesahuje 1330 m3.
V rámci stavby stavbaři zvelebili i pláž sousední zatopené pískovny, kde dnes slouží vodní vlek, půjčovna sportovních potřeb a zázemí pro návštěvníky nedalekého minigolfu, dětských hřišť a 3D bludiště. Koupání v Pískovně ale hygienici kvůli nadměrnému výskytu sinic nedoporučují, proto sousední moderní koupaliště všichni místní radostně přivítali.
www.sportlipa.cz/venkovni-koupaliste-dubice
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 2/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Aquacentrum
Vrchlabí
výstavbě krytého bazénu se ve Vrchlabí mluvilo skoro 40 let. Sedmihektarový areál Vejsplachy, kde nakonec stojí, začalo město budovat před deseti lety. Dnes tu najdete hřiště pro fotbal, atletiku či další sporty, bikepark, skatepark a v zimě uměle zasněžované běžecké tratě. Nachází se tu i přírodní koupaliště Kačák, které v zimě slouží jako kluziště.
Jen to koupání v zimě a za špatného počasí nemohlo Vrchlabí nabídnout ani svým obyvatelům, ani návštěvníkům Krkonoš. Změnilo se to až v prosinci roku 2022 díky týmu Ing. Ondřeje Matouška z Metrostavu DIZ.
Na zastavěné ploše 1952 m2 tu jsou dnes pro veřejnost otevřené: 25m plavecký bazén se čtyřmi drahami, cvičný bazén pro 24 osob, brouzdaliště pro osm dětí, relaxační bazén s plochou 100 m2, desetimetrová skluzavka zvaná Kamikaze, 60 m dlouhý tobogán a vnitřní i venkovní vířivky.
Moderní třípodlažní aquacentrum je ze dvou třetin zapuštěné do země. Vzhledem k mělké úrovni zdejší hladiny tlakové podzemní vody bylo velmi složité vybudování jeho spodní stavby se základovými deskami ve čtyřech úrovních. V současnosti už objekt krášlí zelená střecha, která novou budovu přizpůsobila okolnímu přírodnímu prostředí.
www.aquacentrum-vrchlabi.cz
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 3/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Bazén Lužánky
Brno
areálu Za Lužánkami vyrostl mezi lety 2021 až 2023 zbrusu nový plavecký bazén o rozměrech 25 × 21 m s hloubkou vody od 1,2 m do 1,6 m, s osmi drahami se startovními bloky.
V nově postavené plavecké hale, která rozšířila starý Městský plavecký stadion Lužánky, najdete kromě 25m bazénu i jeden menší o rozměrech 16,7 × 6 m s proměnnou hloubkou 0,6–0,9 m. Slouží jako cvičný a pro trénování, a proto není vybaven žádnými atrakcemi.
Dnešní areál Bazény Lužánky nabízí i revitalizovaný 50m bazén se skokanskou věží, relaxační bazén s teplotou vody 30–32 ºC a hloubkou jen 0,8 m, kam mohou děti od jednoho roku, a moderní wellness zónu o rozloze 816 m2 s pěti saunami.
Novou halu postavil tým Ing. Radovana Jaška z Metrostavu DIZ, který se zároveň podílel i na rekonstrukci částí prostor původního plaveckého stadionu a na úpravách jeho okolí.
bazenyluzanky.starez.cz
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 4/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Aqua v parku
Kyjov
ekonstrukci venkovních bazénů na koupališti v Kyjově provedlo sdružení Metrostavu DIZ a divize 1 pod vedením Ing. Jana Vachutky metodou Design and Build. Souběžně budovalo i kryté plavecké centrum, jehož výstavba skončila v roce 2023.
Modernizované venkovní koupaliště nabízí velký víceúčelový bazén se třemi padesátimetrovými dráhami a oddělenou odpočinkovou zónou s perličkovou lázní, masážními lehátky a zabudovanými vodními tryskami. Vedle něj, oddělený venkovním pool barem, je neplavecký bazén s třídráhovou skluzavkou, vodní houpačkou a dalšími prvky. Nejmenším návštěvníkům slouží brouzdaliště se skluzavkou a menšími tryskami.
V sousední hale kolegové vybudovali plavecký bazén s rozměry 25 × 10,5 m, hloubkou 1,2–1,6 m a s pěti drahami. Další relaxační bazén s teplou vodou oživují vodní atrakce, dětské brouzdaliště a zase interaktivní prvky. Tobogánová věž umožní adrenalinovou jízdu všem osobám starším šesti let. Ve wellness centru je možné využít čtyři druhy saun a parní kabinu.
www.aquavparku.cz
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 5/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Městský bazén
Karviná
Karviné si můžete pohodlně zaplavat i za špatného počasí. Modernizaci a dvě přístavby kryté plavecké haly tu vloni v létě dokončil tým Pavla Szmeka z moravskoslezského útvaru divize 1 Metrostavu.
V rekonstruovaném a dostavěném areálu najdete pětadvacetimetrový bazén s osmi plaveckými drahami, dětský neboli výukový bazén a rekreační bazén – oba s teplotou vody 30 ºC. O čtyři stupně teplejší je dětské brouzdaliště s hloubkou 0,1 až 0,32 m. Bazény doplňují whirpool, wellness provoz a restaurace.
www.stars-karvina.cz/kryty-bazen.php
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 6/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Aquacentrum
Teplice
tarou plaveckou halu v Teplicích zrekonstruoval a dostavěl tým divize 8 Metrostavu vedený Ing. Michalem Weinerem a Ing. Michalem Tvrdíkem za pouhých 19 měsíců. Slavnostního otevření Aquacentra se 7. května 2019 zúčastnila – a zbrusu nové bazény si vyzkoušela – i mnohonásobná mistryně České republiky znakařka Simona Kubová (Baumrtová).
Vedle plaveckého bazénu s délkou 25 m a čtyřmi drahami vznikl v Teplicích nově i Dětský svět s řadou vodních lákadel, jako je třeba tobogán, lodní můstek se skluzavkou, lezecká síť, divoká řeka, skákací tubus nebo brouzdaliště. To je nerezové, zatímco velké bazény mají keramický obklad. K napájení všech slouží termální voda, kterou ke svým léčivým procedurám využívají známé místní lázně.
V létě 2022 prošlo modernizací i k hale přilehlé Venkovní slunění, kde mimo plat na opalování najdou děti herní zónu s dopadovými plochami s mořskými motivy, se 3D herními prvky a pirátskou lodí či brouzdaliště s plochou 62 m2 s atrakcemi a dvěma úrovněmi hladin s hloubkou 15–25 cm.
www.aquacentrum-teplice.cz
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 7/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Bazén Louka
Znojmo
rytý Bazén Louka naleznete v těsné blízkosti Městské plovárny Louka poblíž louckého kláštera v jižní části Znojma. V srpnu roku 2023 ho ve sdružení dostavěl tým Ing. Vladimíra Paláta z Metrostavu DIZ. V části areálu nejblíže klášteru obnovil i venkovní hřiště pro plážový volejbal a nohejbal.
V Bazénu Louka najdete výhradně nerezové bazény s nejmodernější technologií pro údržbu a kontrolu bazénové vody. Využít tu můžete 25m dlouhý plavecký bazén s osmi drahami, dále pak menší výcvikový bazén s vodními atrakcemi a nechybí ani dětské brouzdaliště se skluzavkou.
K dispozici je i wellness s různými druhy saun, po nichž se lze zchladit v přilehlém ochlazovacím bazénku. Součástí nabídky je tu i Kneippův chodník a výrobník ledové tříště pro okamžité ochlazení. Prostorná vířivka umožňuje výhled do venkovního areálu.
www.sportovisteznojmo.cz/bazen-louka
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 8/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Městská plavecká hala
Louny
oderní plaveckou halu v Lounech, kterou v létě 2020 dostavěl tým divize 8 Metrostavu vedený Ing. Janem Štoncnerem, ocenila odborná porota titulem Stavba roku 2021. Získala jej nejen za citlivou a moderní architekturu, ale i za vlastní realizaci objektu, a to jak z hlediska funkčního uspořádání a materiálového řešení, tak i za kvalitu provedení včetně detailů.
Dvoupodlažní plavecká hala s prosklenou jižní fasádou a krásným výhledem na České středohoří má kapacitu 190 návštěvníků. Dospělí i děti zde mohou za každého počasí užívat 25metrový plavecký bazén se šesti drahami, bazén pro kojence a batolata, relaxační bazén s divokou řekou či masážní lavicí, chrličem a dětskou skluzavkou. K dispozici mají i venkovní vířivku, posilovnu, masáže a lázeň, wellness oddělení se saunou a biosaunou a odpočívárnou. Největším lákadlem, a to nejen pro děti, je 80 m dlouhý tobogán.
www.bazenlouny.cz/plavecka-hala
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 9/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Koupaliště Riviéra
Brno
zpátky do Brna. Srdcem největšího městského přírodního rekreačního areálu v České republice, jehož historie sahá až k začátku 19. století, je kaskáda tří koupacích nádrží v umělém říčním korytě, které bylo vybudováno v bývalém slepém rameni Svratky. V letech 2017 a 2018 jej tým Ing. Ondřeje Kučery z jihomoravského regionu divize 1 Metrostavu zrekonstruoval a zmodernizoval tak, že dnes má kapacitu téměř 8000 návštěvníků a řadí se tak mezi naše největší koupaliště.
Hloubka celého nerezového bazénového koridoru je odstupňovaná a jeho celková délka 390 m je vskutku výjimečná. Úctyhodný je nejen objem bazénů 7906 m3, ale i rozloha celé vodní plochy, která dosahuje 6617 m2. Nejmělčím bazénem je 120 m dlouhé dětské brouzdaliště, na které navazuje 135m relaxační bazén s mnoha vodními atrakcemi, jimž vévodí 75m tobogán a 15m skluzavka. Třetí bazén, dlouhý 135 m, je s hloubkou od 150 do 170 cm vhodný především pro plavce. V jeho zadní části jsou umístěny nadvodní atrakce – lanový most s lekníny, lezecká stěna a lanová síť.
Z dokumentace vyplývá, že stavbaři na obnovu koupaliště a jeho okolí použili 8300 m2 travnatých koberců, přes 12 000 m2 nerezových plechů, a přes 10 km potrubí.
riviera.starez.cz
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 10/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Lázně Aurora
Třeboň
ázeňský areál Aurora láká od jara 2022 své hosty: „Relaxace ve spojení s výjimečnou péčí uprostřed parkové zeleně, dokonalá harmonie lázeňství a přírody. To vše nabízí venkovní bazénový komplex Třeboňského vodního světa. Je rozdělen do několika zón tak, aby potěšil všechny věkové kategorie. Vodní plochy zahrnují vířivku, dvouúrovňový relaxační bazén s mnoha vodními atrakcemi, kondiční plavecký bazén a bazén pro děti. Dále jsou součástí areálu odpočinkové zóny s lázeňským charakterem, rodičovská klidová zóna, hřiště na pétanque, kolonáda, a restaurace.“
Celkově se nové venkovní wellness centrum rozkládá na ploše přesahující osm tisíc metrů čtverečních a na jeho vybudování se výrazně podílel tým Michala Hryzáka z divize 6 Metrostavu, který rozšířil i kryté wellness centrum se Saunovým světem a navýšil ubytovací kapacitu lázeňského domu.
www.laznetrebon.cz/lazne-aurora
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
Letní příloha 11/11
Metrostav 12–13/2024
Letní příloha
Koupání s doporučením Metrostavu
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
Plavecký areál Klíše
Ústí nad Labem
a Klíši si můžete zaplavat a vykoupat se kdykoli – za deště či mrazu v krytém bazénu a v létě na venkovním koupališti. O obojí se zasloužily týmy divize 8 Metrostavu. Nejprve v roce 2015 kolegové vedení Ing. Radkem Zemanem dokončili náročnou rekonstrukci původní haly z roku 1984 a o pět let později předal tým Ing. Petra Plachého a Daniela Liperta do užívání i venkovní koupaliště se třemi bazény. Plavecký 50m bazén doplňuje relaxační část s obří dvoudráhovou skluzavkou. Mělký dětský bazén oživují moderní vodní atrakce, například prolézací loď se skluzavkami. Třetí bazén je skokanský s 10m věží. Všechny napájí voda s teplotou 26 °C z nedalekého termálního vrtu.
Modernizovaná hala s bazény, párou, saunami a fitness centrem slouží po celý rok. Jeden z nerezových bazénů je padesátimetrový s osmi drahami a vyhovuje i předpisům pro konání mezinárodních plaveckých soutěží. K dětskému bazénu pod původní mozaikou s obrazem podmořského světa od výtvarníka Ladislava Lapáčka patří i skluzavka ve tvaru slona.
www.msul.cz/areal-klise/areal-klise-bazen
Zapojte se a zachyťte své zážitky z koupání: na e-mail noviny@metrostav.cz posílejte do 30. 9. 2024 své fotografie z koupališť v tomto vydání novin. Tři nejlepší snímky oceníme!
9_Metrostav DIZ závod 1 – Fotogalerie
Lůžkový pavilonu Fakultní nemocnice Ostrava se nachází v monobloku uprostřed nemocničního areálu. Budova z roku 1994 je zde jedna z nejvyšších.
Práce se týkaly zejména chlazení pokojů a většiny ostatních místností pomocí nové aktivní indukční jednotky s přívodem čerstvého teplotně a vlhkostně upraveného vzduchu.
Objekt má 12 nadzemních a dvě podzemní podlaží. Jeho rekonstrukce zaměřená na snížení spotřeby energií probíhala od října 2022.
Objekt má 12 nadzemních a dvě podzemní podlaží. Jeho rekonstrukce zaměřená na snížení spotřeby energií probíhala od října 2022.
Objekt má 12 nadzemních a dvě podzemní podlaží. Jeho rekonstrukce zaměřená na snížení spotřeby energií probíhala od října 2022.
8_Metrostav TBR – Fotogalerie
U příležitosti milníku – zprovoznění první koleje, byli na stavbu pozváni novináři.
U příležitosti milníku – zprovoznění první koleje, byli na stavbu pozváni novináři.
Za Metrostav TBR, lídra zhotovitelského sdružení, se prezentace zúčastnil ředitel společnosti Ing. Aleš Gothard.
Nyní probíhají práce na druhé koleji, jejíž uvedení do provozu je plánováno na říjen.
Nyní probíhají práce na druhé koleji, jejíž uvedení do provozu je plánováno na říjen.
- 1134238.svg
- 1134239.svg
- 1134257.svg
- 1134263.svg
- 1134307.jpg
- 1134308.jpg
- 1134309.svg
- 1134310.jpg
- 1134311.jpg
- 1134312.svg
- 1134313.jpg
- 1134314.jpg
- 1134315.jpg
- 1134316.jpg
- 1134317.svg
- 1134318.jpg
- 1134319.jpg
- 1134320.svg
- 1134321.jpg
- 1134322.svg
- 1134323.jpg
- 1134324.jpg
- 1134350.jpg
- 1134351.jpg
- 1134352.jpg
- 1134353.jpg
- 1134354.jpg
- 1134430.svg
- 1134431.jpg
- 1134432.jpg
- 1134433.svg
- 1134441.jpg
- 1134442.jpg
- 1134443.jpg
- 1134444.jpg
- 1134445.jpg
- 1134446.jpg
- 1134450.svg
- 1134451.jpg
- 1134452.jpg
- 1134456.svg
- 1134457.jpg
- 1134459.jpg
- 1134460.jpg
- 1134461.jpg
- 1134462.jpg
- 1134463.jpg
- 1134464.jpg
- 1134465.pdf
- 1134471.jpg
- 1134472.svg
- 1134484.svg
- 1134485.jpg
- 1134487.svg
- 1134489.svg
- 1134493.svg
- 1134494.jpg
- 1134496.svg
- 1134500.svg
- 1134501.jpg
- 1134502.svg
- 1134507.svg
- 1134508.jpg
- 1134510.svg
- 1134514.svg
- 1134515.jpg
- 1134516.svg
- 1134520.svg
- 1134521.jpg
- 1134522.svg
- 1134526.svg
- 1134527.jpg
- 1134528.svg
- 1134532.svg
- 1134533.jpg
- 1134534.svg
- 1134538.svg
- 1134539.jpg
- 1134540.svg
- 1134544.svg
- 1134545.jpg
- 1134546.svg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007