Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 12–13/2024

Pracovní příležitosti

Volná místa ve Skupině Metrostav

Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.

J

méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech. 

Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.

U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!

Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. 

Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav

Slevy u partnerů

Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu. 

Více o práci v Metrostavu zde

 

Top pozice ČERVENEC 2024

Mistr na most – Vysočina

Na projekt výstavby železničních mostů v Přibyslavi hledáme zdatného stavebního mistra nebo mistrovou – uplatníme jak zkušené bardy, tak začínající juniory. Práce je rozvržena na turnusy (7 dní práce, 7 dní volno) a nástup možný ihned. Detaily pozice najdete ZDE.

Stavbyvedoucí pro monolity – EVO KOMOŘANY

V rámci našeho důležitého projektu – výstavba EVO Komořany hledáme posilu, která umí realizovat železobetonové konstrukce pozemních staveb. Výstavba spalovny přináší výzvu pro monolitáře. Samotná velikost objektu a technický postup realizace je pro Ústecký region raritou. Více informací o projektu na stránkách www.evokomorany.cz a detaily o pozici ZDE.

Přípravář/ka do předvýroby – Jihlava

Do útvaru přípravy, cen a kalkulací oblastního zastoupení závodu 6 v Jihlavě hledáme nového kolegu či kolegyni, aby nám pomohl/a se zpracování nabídek do soutěží pro privátní i veřejné investory. Více o pozici se dozvíte ZDE.

Stavbyvedoucí na OC Varyáda (Karlovy Vary)

Na projekt rekonstrukce a dostavby významného karlovarského obchodního centra přijmeme zkušené stavbyvedoucí. Další informace k této skvělé regionální pracovní příležitosti najdete ZDE.

Stavbyvedoucí na nové projekty v HK a PU kraji

V souvislosti s novými zakázkami rozšiřujeme naše projektové týmy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Využijte příležitosti stavět důležité regionální projekty! Více o této pozici ZDE.

Stavbyvedoucí – TZB

Hledáme zkušeného stavbyvedoucího v oboru TZB, který bude koordinovat práce na stavbě a řídit subdodavatele TZB a elektro při rekonstrukci Nuselského pivovaru. Více o pozici ZDE

HR Controller

V centrálu Metrostav a.s. hledáme do našeho týmu personálního a mzdového controllingu analytika/analytičku pro práci s daty – jejich zpracování, interpretaci a reporting. Více se o pozici dočtete ZDE.

Student/ka práv – korporátní agenda

Skvělá šance pro studenty a studentky práv! Rozšiřujeme tým, který se věnuje korporátní agendě Skupiny Metrostav, a nabízíme spolupráci na částečný úvazek s výhledem na HPP po dokončení studia. Více informací najdete ZDE.

Kalkulant(ka)/rozpočtář(ka) – jaderná energetika

Do specializovaného týmu Metrostav DIZ, který se zabývá přípravou podkladů pro velké energetické projekty, mj. i stavební části jaderného zdroje Dukovany 5, hledáme šikovného rozpočtáře či rozpočtářku. Více o pozici najdete ZDE.


Metrostav 12–13/2024

Metrostav TBR

Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej

Práce na zdvoukolejnění Branického mostu (SNÍMKY) postoupily do závěrečné fáze a se začátkem prázdnin zde vlaky začaly jezdit po jedné traťové koleji. Dokončení celé stavby a start plnohodnotného provozu plánuje Správa železnic letos v říjnu. Náročnou přestavbu mostu zahájili kolegové pod vedením Ing. Tomáše Kohouta z Metrostavu TBR vloni v červenci.

RED s využitím tiskové zprávy, foto Markéta Darániová a Správa železnic

U

vedení koleje č. 1 do provozu na Branickém mostě jsme splnili v souladu s harmonogramem. Tomu předcházelo bourání částí stávající konstrukce, zhotovení nové desky, říms a izolací následované technologickými pracemi a sanací železobetonové konstrukce podle stavu jejích jednotlivých částí. Momentálně probíhají obdobné práce na koleji č. 2 s termínem dokončení konec října 2024. Díky pružné spolupráci s objednatelem a v rámci sdružení věřím, že i přes nesmírně náročný časový rámec předáme hotový projekt včas,“ říká Ing. Aleš Gothard, ředitel Metrostavu TBR, lídra zhotovitelského sdružení.

Nyní se tak jezdí po první traťové koleji, na té sousední budou pokračovat práce na betonážích mostní desky a říms, odvodnění a hydroizolačním systému. Následovat budou úpravy železničního svršku, technologií a trakčního vedení.

V navazujícím úseku po novou odbočku na Spořilov zůstává pro cestující uzavřena zastávka Praha-Kačerov, kde pokračuje výstavba přístupové lávky s výtahem na nové ostrovní nástupiště. I zde se s obnovením provozu počítá v říjnu.

Celkově jde o přestavbu jednokolejné železniční trati mezi souběhem železnic z Vršovic a Zahradního Města přes zastávku Praha-Kačerov a stanici Praha-Krč ke vjezdu do Chuchelského tunelu. Práce na rekonstrukci tak zahrnují sanaci železničního spodku i svršku, rekonstrukci Branického mostu, nové přemostění Údolní ulice, výstavbu technologických objektů – na ten v Krči se později připojí i metro D – a vybudování související železniční infrastruktury i technologických zařízení nezbytných pro provoz dráhy. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne navíc 220 metrů dlouhé ostrovní nástupiště. Přestup na metro a autobusy zde kromě výtahu zajistí nová 31,5 m dlouhá lávka.

Nová éra mostu

Branický most, někdy také přezdívaný jako most Inteligence, byl jako dvoukolejný plánován. Kvůli nižším kapacitním nárokům v druhé polovině 20. století ale druhá kolej nebyla na trati potřeba a realizována. Nyní je most a navazující úsek do Krče důležitou součástí pražské železniční sítě, plní významnou roli v nákladní dopravě a brzy výrazně vzroste význam trati i v osobní přepravě. Přidání druhé koleje umožní zvýšení průjezdnosti pražského uzlu. Novou kapacitu využijí nejen nákladní dopravci, ale pomůže i zavedení nových linek městské a příměstské železnice. Původní záměr, provoz na dvou kolejích, se tak podaří dotáhnout do konce.

Celá trať bude po rekonstrukci sloužit také při odklonu vlaků během plánované rekonstrukce železničního mostu na Výtoni. Využijí ji především dálkové vlaky směřující od Plzně na pražské hlavní nádraží.

 

Letos již 60 let dominantou pražského Braníka 

Po mostě se začalo jezdit před 60 lety, první vlak se na něm objevil 30. května roku 1964. Jeho stavba však začala už v roce 1949, přičemž dostavěn byl roku 1955 a po dokončení pak čekal na stavbu navazujících tratí. V dělnických profesích na stavbě mostu museli pracovat vysokoškolsky vzdělaní nepřátelé tehdejšího režimu. Podle nich se Branickému mostu začalo říkat most Inteligence. Je 14 m široký, 930 m dlouhý a dvakrát zakřivený. Má 15 obloukových polí a vede ve výšce 19 m nad Vltavou. 

Metrostav 12–13/2024

Metrostav DIZ závod 1

FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem

Stavbaři závodu 1 Metrostavu DIZ začátkem června dokončili zakázku na rekonstrukci interiéru lůžkového pavilonu Fakultní nemocnice Ostrava (snímky). V monobloku, který se nachází uprostřed areálu, za provozu instaloval nové systémy technologického zařízení budovy.

Blanka Růžičková, foto Drahoslav Ramík

J

edná se zejména o chlazení lůžkových pokojů a většiny ostatních místností pomocí nových aktivní indukční jednotky s přívodem čerstvého, teplotně a vlhkostně upraveného vzduchu. Dílo předal v termínu. Zakázka s názvem FN Ostrava – Lůžkový blok, energeticky úsporná opatření – technologické řešení budovy byla poslední součástí rozsáhlých úprav objektu, který má 12 nadzemních a dvě podzemní podlaží. Jeho rekonstrukce zaměřená na snížení spotřeby energií probíhala od října 2022. Stavbaři zde pracovali od února 2023 a kromě vzduchotechniky se instalovala nová EPS, MaR a výměna osvětlení. Pro potřeby zařízení VZT se realizovaly rozvody topné vody, chladné vody a zpětného získávání tepla. Přeregulovala se otopná soustava včetně výměny otopných těles.

vysoké nároky na logistiku

Budova z roku 1994, jedna z nejvyšších v areálu, během úprav kompletně změnila vzhled. Lůžkový monoblok (Pavilon L) má nyní také zateplenou fasádu i střechu a vyměněná okna. Rekonstrukci exteriéru včetně odstranění 340 balkonů a instalaci fotovoltaiky zajišťovaly jiné stavební firmy.

Veškeré práce probíhaly za provozu, což znamenalo velké nároky na logistiku. Vše, tj. přesuny oddělení, pacientů, personálu, odstávky zařízení, doprava materiálů bylo nutné průběžně plánovat a sledovat. Vedoucí projektu rekonstrukce vnitřních prostor Ing. Milan Válek za Metrostav DIZ připomíná, že také vnitřní úpravy probíhaly bez přerušení provozu pavilonu a že uzavřena vždy byla jen třetina ze tří pater. „Po převzetí staveniště jsme ihned zahájili práce na prvních etapách a začal nám běžet 5týdenní cyklus na rekonstrukci jednotlivých oddělení. Tomu jsme museli přizpůsobit i výrobní kapacitu, pracovalo se o víkendech a o svátcích tak, aby byl provoz nemocnice co nejméně omezen.“

Jako problematický se ukázal například původní projekt instalace vzduchotechniky. „Původně měl u lůžkového bloku vzniknout otvor v nasávací komoře jako transportní trasa vzduchotechnických jednotek do strojovny ve druhém podzemním podlaží. Projekt jsme ale změnili a zařízení rozložili na menší segmenty, které jsme do Lůžkového bloku přesunuli bez větších stavebních zásahů,“ uvádí inženýr Válek.

Harmonogram se dařilo plnit i díky dobré spolupráci s investorem. „Vzhledem k napjatým dílčím termínům, především ve vazbě na samotný provoz nemocnice bylo v zájmu obou stran najít vždy rychlé a konstruktivní řešení vzniklých problémů,“ říká. Velký dík však v každém případě patří také realizačnímu týmu závodu 1.

 

Metrostav 12–13/2024, Obnova další památky v centru Prahy
Metrostav 12–13/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2024, SQZ
Metrostav 12–13/2024, Ptáme se
Metrostav 12–13/2024, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2024, Metrostav studentům
Metrostav 12–13/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 12–13/2024, Metrostav TBR
Metrostav 12–13/2024, FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem
Metrostav 12–13/2024, Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 12–13/2024, SportujeM
Metrostav 12–13/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2024, Metrem 50
Metrostav 12–13/2024, U betonáže nového pražského mostu
Metrostav 12–13/2024, Kde se koupat? Metrostav má tipy
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 2/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 3/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 4/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 5/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 6/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 7/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 8/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 9/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 10/11
Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 11/11
Metrostav 12–13/2024, Obnova další památky v centru Prahy

Obnova další památky v centru Prahy

Metrostav 12–13/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2024, SQZ

SQZ

Metrostav 12–13/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2024, Metrostav studentům

Metrostav studentům

Metrostav 12–13/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 12–13/2024, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 12–13/2024, FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem

FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem

Metrostav 12–13/2024, Metrostav DIZ závod 6

Metrostav DIZ závod 6

Metrostav 12–13/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 12–13/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 12–13/2024, U betonáže nového pražského mostu

U betonáže nového pražského mostu

Metrostav 12–13/2024, Kde se koupat? Metrostav má tipy

Kde se koupat? Metrostav má tipy

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 2/11

Letní příloha 2/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 3/11

Letní příloha 3/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 4/11

Letní příloha 4/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 5/11

Letní příloha 5/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 6/11

Letní příloha 6/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 7/11

Letní příloha 7/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 8/11

Letní příloha 8/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 9/11

Letní příloha 9/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 10/11

Letní příloha 10/11

Metrostav 12–13/2024, Letní příloha 11/11

Letní příloha 11/11

8

Sending statistics …

Rendering FN Ostrava: lůžková část s novým komfortem (358641): (2/4) (1 ms)

Rendering Metrostav TBR (358640): (3/5) (7 ms)

Rendering Pracovní příležitosti (358649): (2/3) (19 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9207/item1134319-small.jpg

 i9207/item1134320.svg

 i9207/item1134321-small.jpg

 i9207/item1134459-small.jpg

 i9207/item1134257.svg

 i9207/item1134322.svg[p3]

 i9207/item1134323-small.jpg

 i9207/item1134324-small.jpg

 i9207/item1134431-small.jpg[p2]

 i9207/item1134433.svg[p3]

 i9207/item1134430.svg[p3]

 i9207/item1134432-small.jpg[p2]

 i9207/vth498073-1.jpg

 i9207/vth498074-1.jpg

 i9207/vth498075-1.jpg

 i9207/vth498076-1.jpg

 i9207/vth498077-1.jpg

 i9207/vth498078-1.jpg[p1]

 i9207/vth498079-1.jpg[p1]

 i9207/vth498080-1.jpg[p1]

 i9207/vth498081-1.jpg[p1]

 i9207/vth498082-1.jpg[p1]

 i9207/vth498083-1.jpg[p1]

 i9207/vth498084-1.jpg[p1]

 i9207/vth498085-1.jpg[p1]

 i9207/vth498086-1.jpg[p1]

 i9207/vth498087-1.jpg[p1]

 i9207/vth498088-1.jpg[p1]

 i9207/vth498089-1.jpg[p1]

 i9207/vth498090-1.jpg[p1]

 i9207/vth498091-1.jpg[p1]

 i9207/vth498092-1.jpg[p1]

 i9207/vth498093-1.jpg[p1]

 i9207/vth498094-1.jpg[p1]

 i9207/vth498095-1.jpg[p1]

 i9207/vth498096-1.jpg[p1]

 i9207/vth498097-1.jpg[p1]