-
Metrostav
14–15/2025
Moderní železniční koridor: trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu! Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká nové kulturní centrum. Letní příloha: lidé Metrostavu a jejich koníčky.
Trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu
V pátek 1. srpna byl slavnostně zahájen provoz vlaků na nově zdvoukolejněné a elektrifikované trati mezi novou stanicí Praha-Bubny a zastávkou Praha-Výstaviště.
14-15
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
12. srpna 2025
ročník 37
trať, stanice, lávka i prostor pro rozvoj
trať, stanice, lávka i prostor pro rozvoj
V pátek 1. srpna se slavnostně rozjely vlaky na zdvoukolejněné a zelektrifikované trati mezi nově vybudovanou stanicí Praha-Bubny a novou zastávkou Praha-Výstaviště. Stavba, kterou řídil Metrostav TBR a na níž se významně podílel Metrostav DIZ, ovlivní nejen vlakovou dopravu, ale umožní i rozvoj dotčené lokality.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
áročnou zakázku ve sdružení s firmami OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha řídil a kompletně koordinoval tým Ing. Petra Hanzala z Metrostavu TBR. Měl na starost i výstavbu 570 m dlouhé estakády, upravil zeď Královské obory, přizvedl most přes Bubenské nábřeží, vybudoval novou lávku do Stromovky a provedl řadu souvisejících přeložek a komunikací.
Generálním dodavatelem stanice Praha-Bubny, mimo nástupišť, byl tým závodu 3 Metrostavu DIZ, který vedl Ing. Tomáš Mraček. „Byl jsem překvapen atypičností výstavby pro Správu železnic v porovnání se stavbami pro soukromý sektor. Výpravní budovu navrhlo studio Jakub Cigler Architekti a její podoba bude mít dvě fáze. Dnes je na střeše se světlíky vyhlídková terasa, později má nad kolejištěm vyrůst nový objekt. Proto zatížení a dimenze sloupů odpovídají spíše mostním konstrukcím – štíhlé sloupy musí unést nejen desku nádraží s nástupišti, provozovanými kolejemi a zastřešení, ale i zatížení od budoucí výstavby nad nádražím,“ vysvětluje Ing. Mraček.
estakáda propojila oddělená území a díky chodníkům prostor zpřístupnila
Nosné konstrukce stanice jsou monolitické železobetonové a provedli je betonáři Metrostavu TBR z bílého betonu s příměsí pigmentu z titanové běloby. Na všechny byly kladeny vysoké konstrukční nároky, na ty pohledové i architektonické. „Zkoordinovat veškeré profese jak stavební, tak drážní bylo náročné. Náš tým 15 techniků z Metrostavu DIZ řídil více než 60 subdodavatelů, mezi nimiž byly i divize 1, 3 a 6 Metrostavu. Významnou částí naší práce byla i jednání s architekty nad vzhledem jednotlivých částí budovy,“ vzpomíná Ing. Mraček.
„Měl jsem obrovský respekt ke stavbě v Praze a popravdě jsem nečekal, že vše proběhne relativně hladce. Organizovat v centru města přivezení a odvezení obrovských objemů materiálů včetně náročných technologií bylo velice komplikované. Podařilo se nám ale sestavit tým, který skvěle spolupracoval,“ uzavírá Ing. Hanzal.
nová dráha v číslech
Trať
Délka zdvoukolejněné a zelektrifikované trati: 3,1 km
Délka hlavní železniční estakády: 570 m
Estakáda
Počet nosných konstrukcí estakády: 9
Počet pilířů a opěr: 24 + 2
Počet velkoprůměrových pilot založení: 313
Celková délka pilot s Ø 1,2 m: 2 561 m
Objem betonu použitého na estakádu: 16 103 m3
Hmotnost betonářské výztuže: 1 639 t
Nádražní budova Praha-Bubny
Půdorys: 250 × 50 m
Počet kolejí ve stanici: 4
Počet prefabrikovaných světlíků s Ø 4,6 m: 84
Počet velkoprůměrových pilot založení: 493
Délka pilot: 4,5–9 m
Objem betonu použitého na budovu: 25 900 m3
Krátce Aktuálně
Metrostav 14-15/2025
Krátce Aktuálně
V Karlíně zahájena stavba Nového Rohanu
Na Rohanském ostrově byla 29. července slavnostně zahájena stavba nové čtvrti (vizualizace), kde se budou nacházet byty, kanceláře, obchody i veřejná vybavenost. Stavbaři závodu 3 Metrostavu DIZ ve sdružení pro společnost J&T Real Estate (JTRE) nejprve postaví tři bytové domy, které by měly být dokončeny v roce 2028. Budou se jmenovat Prokop, Vincent a Barbora. Názvy budov odkazují na jména českých a moravských patronů a svatých, která nesly zvony zabavené nacisty za druhé světové války z českých a moravských zvonic.
Další etapa výstavby kanalizace na Točné
V úterý 22. července jsme symbolicky zahájili etapu 0002 IS Točná (jižní část), která zajistí moderní oddílnou splaškovou kanalizaci včetně čerpacích stanic, přípojek a obnovy komunikací. Projekt realizuje závod 8, vedoucím projektu je Jiří Prokš.
start rekonstrukce v bílých pláštích
Závod 3 Metrostavu DIZ zahájil 5. srpna slavnostně rekonstrukci areálu Emauzy, známého také jako Pragerovy kostky. Investorem je Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR. Za Metrostav DIZ smlouvu podepsal generální ředitel Ing. Karel Volf (foto). Podepisující zároveň vzdali symbolický hold architektu Pragerovi – oblékli si bílé pláště, typický pracovní oděv architektů a projektantů jeho generace.
BeMo Tunnelling
Metrostav 14-15/2025
BeMo Tunnelling
Levensauerský most v Kielu zprovozněn
Most přes Kielský kanál v Německu (foto), nejrušnější umělou lodní trasOu na světě spojující Severní moře s Baltským, je středobodem zájmu oddělení speciálního zakládání společnosti BeMo Tunnelling (BeMo). V návaznosti na loňskou zprávu můžeme opět ohlásit mnoho pozitivního.
Alen Cagorsky
romě již dokončených staveb č. 3 a 5 jsme na duben 2025 naplánovali kolaudaci stavby č. 6, zahrnující zhotovení základů pro budoucí nový ocelový most a základů pro podpůrné konstrukce, která byla předána stavebnímu Úřadu výstavby vodních cest Kielského kanálu. V rámci tohoto projektu jsme dokázali rozšířit portfolio výkonů o bagrovací a hydrotechnické práce v mokrém prostředí.
I stavba Dočasných mostů
Přesně podle harmonogramu na začátku tzv. Kielského týdne byl 18. června most opět předán pro účely silniční dopravy. K velké radosti našeho zadavatele bylo po pouhých 16 měsících výstavby stavebního objektu č. 7 dosaženo důležitého milníku v rámci celého projektu. Součástí této stavby byla totiž dva měsíce trvající úplná uzavírka železniční trati Kiel–Eckernförde včetně demontáže a opětovného položení železniční koleje, během které byly pod obrovským časovým tlakem provedeny rozsáhlé práce na základových, pažních a ocelových konstrukcích a na inženýrských stavbách. To z důvodu, aby bylo možné nainstalovat dočasné mosty pro železniční trať. Dokonce i montáže různých dočasných mostů, a to jak pro silniční dopravu, tak i pro cyklisty a chodce, byly dokončeny bezpečně a včas i přes nepříznivé povětrnostní podmínky.
most Pochází z roku 1894 a je kombinovaným silničním a železničním mostem severně od Kielu
Zbývající výkony, jako je bagrování v mokrém prostředí, montáž pažení z prefabrikovaných železobetonových prvků a výstavba čela nábřeží pro stavbu č. 4, budou pokračovat ještě v roce 2026. Přestože významné změny podloží na severním břehu během výstavby štěrkopískových sloupů pro následnou kombinaci ocelových nosníků a ocelových plechů vážně narušily a částečně přerušily proces výstavby, byla i tak společně se zadavatelem vypracována a dohodnuta řešení pro další pokračování realizace stavební zakázky.
Se společností BeMo Tunnelling úzce souvisí záležitost výstavby nového ocelového mostu, jenž nahradí ten původní. Spolu s Metrostavem DIZ a SEH očekáváme udělení zakázky na navazující stavební objekt č. 8. Týká se demontáže původní a výstavby nové ocelové konstrukce mostu včetně vrchní stavby. Zdař Bůh!
Ptáme se
Metrostav 14-15/2025
Ptáme se...
Ing. Zděnek Mička
Oblastní ředitel závodu 1
V Brně vystudoval strojní průmyslovku a stavební fakultu. Po krátké pracovní zkušenosti u Českých drah Ing. Mička v roce 2004 nastoupil do Metrostavu do divize 1 jako asistent stavbyvedoucího na výstavbu kanalizace v Líšni. V roce 2007 přešel na úsek přípravy, kterou až do roku 2015 vedl. Aktuálně působí jako oblastní ředitel pro jihomoravský region závodu 1.
Jak se v jihomoravském regionu nyní staví?
Musím říct, že stavebních příležitostí v regionu je nyní vcelku dost. Značně se investuje do bytové výstavby, zdravotnictví, průmyslu a do liniových staveb. Myslím, že starosti a radosti při výstavbě jsou velice podobné jako v ostatních regionech. Stále řešíme nedostatečné výrobní kapacity, nekvalitní projektové dokumentace, nedostatek techniků apod. Ale díky zkušeným kolegům a dobrému týmu na oblasti to zvládáme.
Rýsují se některé nové projekty, na které byste se do budoucna chtěli zaměřit?
Snažíme se, aby poměr mezi veřejnými a privátními zakázkami byl vyvážený. Ale tím, jak se některé projekty posouvají v čase, nemůžeme na ně čekat a „bereme“, co je. V současnosti se zaměřujeme na stavby kanalizací a ostatní vodohospodářské stavby a dále bychom rádi uspěli v segmentu průmyslových hal. Z dlouhodobého hlediska je zajímavé sledovat vývoj brněnských sportovišť, rozvoj jižního centra, kde má vyrůst nové vlakové nádraží s privátním rozvojem v okolí (byty, kanceláře, obchody), dopravní stavby v regionu a také dálkový horkovod z Dukovan do Brna. První zmínka o tomto projektu byla ještě v socialistickém Československu.
Můžete stručně popsat aktivity nového střediska ve Zlíně?
Dlouhodobě jsme ve Zlínském kraji podnikali z Brna, a to jak obchodně, tak výrobně. To jsme chtěli změnit, a tak jsme vloni nově založili středisko Zlín a posílili o nové kolegy. Nyní již realizujeme několik projektů a rozšiřujeme se i personálně. Během jednoho roku se udělalo hodně práce a můžu říct, že to funguje.
Kolegové z jihomoravského regionu se v hojném počtu 13 zúčastnili akce Daruj krev s Metrostavem. Jak se podařilo tolik lidí motivovat?
Ani nevím, je to především zásluha kolegyně Petry Suchánkové, která to vše zorganizovala. Bylo to poprvé, co jsem daroval krev, a mám z toho radost. V této akci budeme pokračovat a doufám, že nás bude více. Krev je život.
Mimo jiné se účastníte Letních sportovních her Metrostavu v disciplíně tenis. Věnujete se tomuto sportu?
Ano. Tenis jsem začal hrát asi v šesti letech a hrál ho deset let vrcholově. V současnosti hraji tenis pro zábavu. Na Letních sportovních hrách jsem byl poprvé v roce 2004, tehdy se konaly v Liberci. Je to skvělá sportovní událost. Letos jsem však ze zdravotních důvodů musel vynechat. V posledních letech mě kromě práce a rodiny naplňuje také trénování přípravek ve fotbale u nás v obci.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 14-15/2025
fotosloupek
Gratulujeme kolegům k úspěšné operaci!
Skoro 60 metrů dlouhá a 310 tun těžká souprava vyjela 20. 7. z areálu Metrostavu v Horních Počernicích směrem do centra Prahy.
Kamion s ocelovou mostní konstrukcí jel po Jižní spojce rychlostí do 10 km/h a urazil téměř 30 km. První úsek ke sjezdu na dálnici (3 km) trval přes dvě a půl hodiny, souprava musela několikrát opustit Jižní spojku kvůli mostům. Operaci řídil Ing. Jindřich Hátle, vedoucím projektu je Jakub Štěpán, oba ze závodu 2. Mostní konstrukce slouží k obnově mostu přes Nádražní ulici v rámci rekonstrukce ŽST Praha – Smíchov, kterou provádí Metrostav TBR.
SportujeM
Metrostav 14-15/2025
SportujeM
prázdninovou výzvu jsme pokořili a navyšujeme cíl!
Je to neuvěřitelné, ale je to tak! Příběh Anetky Šámalové (foto) vyvolal u mnohých kolegů vlnu emocí a velkou chuť pomoci. Do Prázdninové výzvy se zapojila spousta nových účastníků, kteří během červencových dnů zaznamenávali svůj pohyb. Díky tomu jsme překonali plánovaný cíl již v polovině výzvy, což se v historii SportujeM stalo poprvé!
Mgr. Pavlína Mertl, MBA, foto archiv Anety Šámalové
tuto chvíli už má Anetka svůj vysněný vozík jistý. Protože by ale byla škoda ukončit akci v polovině prázdnin, rozhodli jsme se, že původní cíl zdvojnásobíme a Anetce přidáme 5 000 Kč na rehabilitace.
nový cíl sportujem: 29 000 bodů
Pojďme ještě během srpna šlápnout do pedálů, švihat holemi, raketami i pálkami nebo se prostě jen tak projít a proběhnout pro Anetku! Do půlnoci 31. srpna můžete zaznamenávat své sportovní aktivity, protože nový cíl je 29 000 bodů! Minivýzva na motivy našich nejoblíbenějších turistických tras platí do 15. 8. V případě, že v tomto období zaznamenáte chůzi, běh nebo hike v trase 30, 60 nebo 120 kilometrů (jednotlivé aktivity se sčítají), odměnou vám budou bonusové body.
Rádi mezi sebou přivítáme další nezapojené kolegy, stačí se jen registrovat pod firemním účtem na webu sportujemveskupine.cz a propojit se s aplikací STRAVA.
Děkujeme všem, kteří se aktivně podílejí a přispívají ke splnění společného cíle.
Číslo
Metrostav 14-15/2025
číslo
Tolik tun váží konstrukce hodinové věže, která v rámci rekonstrukce Průmyslového paláce prošla obnovou a již má osazen i ciferník. Hodiny začnou ale opět odbíjet s dokončením celé stavby.
Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 14-15/2025
Metrostav DIZ závod 6
plavební komorou na Baťově kanálu proplují první lodě
Už 15. září by měl být zahájen oficiální zkušební provoz plavební komory Rohatec – Sudoměřice na Baťově kanálu v blízkosti hranice mezi Českou republikou a Slovenskem. Završí se tak přes dva roky trvající náročná práce týmu pod vedením Ing. Lubomíra Mika.
Martina Vampulová, foto ŘVC ČR
lavební komora (foto) bude sloužit k překonání spádu stavidlového jezu. Tvoří ji železobetonový polorám založený na štěrkopískových vrstvách. Tloušťka dna komory je jeden metr. V horním ohlaví je na pravé straně umístěn vtokový kanál pro plnění komory. Otevírání vrat plavební komory mělo podle původního návrhu probíhat pohonem umístěným přímo na hřídeli vrátně, to se ale stavbařům podařilo během realizace změnit na standardní ovládání pomocí cévových tyčí. Stejný způsob se už 80 let používá i na dalších komorách Baťova kanálu.
Také vzhledově je nová plavební komora shodná s těmi původními. Je obložena žulovým kyklopským zdivem. „Kámen se na stavbu dovážel z Jeseníků, přičemž opracování kamenů do přesného tvaru probíhalo až přímo na stavbě. Výroba jednoho kusu kamene včetně bosování a zdrsnění řezných hran opalováním trvala zhruba 45 minut,“ připomíná Ing. Mik.
Práce zbrzdily loňské povodně
Cesta ke vzniku nové plavební komory na Baťově kanálu po 80 letech nebyla jednoduchá. Na začátku bylo pro stavbaře poměrně náročné zbudovat jímku pro založení stavby, protože práce nesměly nijak ovlivnit provoz přilehlého přístavu Skalica. Navíc původně projekt předpokládal jímky dvě, jednu pro jez a druhou pro plavební komoru. „Nám se podařilo projednat změnu a jímku jsme vybudovali společnou pro obě části stavby. To nám umožnilo stavět současně,“ dodává vedoucí projektu a vzpomíná, že těžké chvíle zažil se svými kolegy i během loňských zářijových povodní. Na zatopenou stavbu se pár týdnů nedalo vůbec dostat a situaci tak monitorovali pouze z dronu.
NOVÉ VODNÍ DÍLO NA BAŤOVĚ KANÁLE prodlouží splavnost vodní cesty Otrokovice–Rohatec o 7 kILOMETRŮ
Součástí projektu byla i oprava původního jezu Sudoměřice na říčce Radějovka tak, aby se prodloužila jeho životnost o minimálně 50 let. Původní technické řešení jezu zůstalo zachováno, ale celá technologie byla v rámci opravy vyměněna za novou.
V okolí plavební komory probíhají dokončovací práce. Napuštěna byla na začátku července a v polovině září tu propluje první loď. „Stavba byla pro mě osobně velkou výzvou. Na Moravě se jen tak nepoštěstí dostat se k výstavbě plavební komory. Navíc mě naplňuje i historický přesah, kdy v podstatě doděláváme to, co Jan Antonín Baťa před 80 lety nedokončil,“ uzavírá Ing. Lubomír Mik.
Betonování předcházela pečlivá analýza
Před betonáží masivních bloků stěn komory stavbaři po konzultaci s technickým oddělením divize a odborníky z VÚT v Brně na stavbě zbudovali zkušební betonový blok, v němž se po dobu jednoho týdne měřila pomocí teplotních čidel teplota. Na základě naměřených hodnot následně upravili recepturu betonu a doplnili výztuž do kritických míst konstrukce. Stěny komory se tak podařilo vybetonovat bez vzniku smršťovacích trhlinek.
Metrostav DIZ závod 8
Metrostav 14-15/2025
Metrostav DIZ závod 8
Dešťovou stoku na pražském letišti razil štít božena
Kolegové ze závodu 8 dokončují stavbu nové dešťové stoky (snímky), která výrazně zvýší kapacitu odvodu srážek ze zpevněných ploch na pražském letišti. To kvůli stavbě na konci března uzavřelo hlavní dráhu, aby v jejím okolí mohla probíhat realizace hned několika stavebních akcí. Stoku razil speciální štít pojmenovaný po české letkyni Boženě Laglerové.
Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby
rojekt je pro letiště zásadní – přispěje k efektivnějšímu nakládání s dešťovou vodou a zároveň zajistí vyšší úroveň bezpečnosti provozu i za nepříznivých meteorologických podmínek. Novou dešťovou stoku o délce 589 metrů budovali stavbaři dvěma technologickými postupy. Celkem 321 metrů bylo provedeno pomocí razicího štítu, zatímco zbývající části byly vyhloubeny standardním postupem v paženém výkopu. Souběžně s ražbou stavbaři hloubili i další části kanalizační stoky. Zvláštní pozornost si zaslouží speciální razicí stroj od německé společnosti Herrenknecht, který byl symbolicky pokřtěn jménem Božena na počest první české letkyně Boženy Laglerové.
„Ražbu celkem šesti šachet jsme odstartovali v polovině března v úseku dlouhém zhruba 85 metrů. V šachtě 2 jsme museli přestavit razicí štít o 90 stupňů a pokračovali jsme v ražbě dalších 110 metrů. Poslední úsek ražby byl dlouhý 126 metrů, pohybovali jsme se zde v hloubce přes sedm metrů pod terénem. Geologické podmínky v tomto úseku nejsou ideální, silně zvětralý písčitý slínovec sahá do hloubky asi 1,5 metru, níže jsme se potýkali s vrstvami velmi tvrdého navětralého slínovce s obsahem spongilitu. Poslední ražený úsek byl v plánu dokončit 8. června, Boženka tedy s námi pracovala celkem 82 dní,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Lukáš John.
navýšení kapacity stokového systému letiště
Po dokončení ražeb následuje ještě osazení šachet, finální zásyp výkopů a obsyp šachet. Nová dešťová stoka významně zvýší kapacitu stokového systému Letiště Praha. To vyřeší současné problémy se vzdouváním vody v odlehčovacím objektu před jednou z retenčních nádrží. Po dokončení stavby budou veškeré dešťové vody přitékat do čistírny kontaminovaných vod Sever z jednoho směru, bude zajištěno efektivnější využívání dešťových vod. Celá stavba a hloubené úseky jsou v kompetenci Metrostavu DIZ jako generálního dodavatele, ražené úseky provádí Subterra jako subdodavatel.
„Hlavní letištní dráha je nyní uzavřena asi 4,5 měsíce, ale z našeho pohledu jsme měli na práci hodně málo času. Samozřejmě jsme s touto situací počítali a nasadili jsme třísměnný provoz, abychom stihli stanovený termín. Aby se zamezilo omezení provozu letiště, museli jsme šachtu dokončit ještě před uzavřením hlavní dráhy, a proto jsme zvolili metodu hloubení šachty 2 hornickým způsobem, což není obvyklý způsob,“ dodává Lukáš John.
Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká kulturní centrum
V Karviné byla zahájena dlouho očekávaná rekonstrukce historických budov bývalých zámeckých koníren a mléčnice v parku Boženy Němcové. Stavbu zrealizuje tým závodu 1 Metrostavu DIZ z oblasti severní Morava.
Metrostav 14-15/2025
Merostav DIZ závod 1
Ze zámeckých koníren v Karviné vzniká kulturní centrum
V Karviné byla zahájena dlouho očekávaná rekonstrukce historických budov bývalých zámeckých koníren a mléčnice v parku Boženy Němcové (vizualizace). Stavbu zrealizuje tým závodu 1 Metrostavu DIZ z oblasti severní Morava.
RED, vizualizace MÚ Karviná
anedbaný areál se teď díky projektu, který je zaměřen na citlivou obnovu budov a jejich nové společenské využití, stane kulturně-komunitním centrem. V objektu bývalé mléčnice vznikne moderní víceúčelový sál, který nabídne variabilní prostor umístěný pod historicky cennou, dochovanou střešní konstrukcí. V přízemí objektu bude zároveň zřízeno bistro, doplněné o zázemí a sociální vybavení určené pro širokou veřejnost. V sousedních konírnách vzniknou komunitní místnosti a také výukový prostor. U obou budov dojde k úpravě nádvoří a revitalizaci bezprostředního okolí směrem k přilehlému parku.
„Nejprve probíhají průzkumné práce uvnitř budov, které nejsou zvenčí viditelné. Tyto práce zahrnují například diagnostiku zdiva, stropů a krovů, posouzení jejich pevnosti, vlhkosti nebo odhalení skrytých konstrukcí. Teprve na základě těchto poznatků bude možné určit přesný postup stavebních prací,“ říká vedoucí projektu Ing. Lukáš Horuta s tím, že nejnáročnější bude staticky zajistit obě budovy, zejména objekt koníren, který prošel v roce 2007 rozsáhlým požárem.
Zajímavosti
Metrostav 14-15/2025
Zajímavosti
Pozdrav z projektu Boliden
Stavbaři Metrostavu Norge v oblasti fjordů nedaleko Bergenu budují gigantické kaverny (snímky) pro uložení odpadu z výroby zinku. V rámci tohoto projektu dosáhli dalšího interního milníku – dokončení kaverny 24 horizontální metodou vrtání a odstřelu (drill & blast). Zbývající část bude dokončena vertikálními odstřely metodou bench blasting prostřednictvím našeho subdodavatele.
Na projektu jsme ve fázi 63% dokončení výstavby, což znamená, že stavbaři doposud vyrazili 550 400 m3 z celkového plánovaného objemu 880 380 m3. Na projektu byla dohodnuta akcelerace, která zkrátí dobu našeho plánovaného působení na stavbě, a pevně doufáme, že budeme schopni tento milník rovněž splnit.
Doposud jsme čelili různým náročným situacím, se kterými jsme se vždy dokázali vypořádat. Projekt jako takový má široký záběr pracovních oblastí, které na sebe úzce navazují jako jeden celek. To vyžaduje detailní plánování, aby nedocházelo ke kolizím mezi jednotlivými pracovišti.
Přesun na tunel Røldal
Měsíc srpen bude zaměřen na dokončovací práce, demobilizaci části stavby a přesun na nový projekt – 12 km dlouhý tunel Røldal, kde fyzicky začneme působit od 1. září. Jako hlavní dodavatel projektu Boliden budeme i nadále aktivně fungovat s menším týmem lidí, a to na zabezpečovacích pracích ve spolupráci se společností Aurstad.
Tímto bych chtěl poděkovat celému projektovému týmu na projektu Boliden za dosud dosažené výsledky a za dodržení harmonogramu, který byl poměrně přísný. Věřím, že zbývající část ražby o objemu 330 000 m3 bude taktéž úspěšně dokončena včas v souladu s dohodnutými milníky. Následně proběhnou betonáže a dokončovací smluvní práce.
Ing. Anton Vido, vedoucí projektu
Spolupráce s UNICEF: uplatnění pro mladé ukrajince
Ve spolupráci s UNICEF Europe & Central Asia a jejich programem CESTY personalisté Metrostavu v polovině července uspořádali Kariérní den pro mladé uprchlíky z Ukrajiny. Pozvání přijali i zástupci Úřadu práce České republiky.
Účastníci byli seznámeni se světem velkého stavebnictví, byl jim představen náš koncern i způsob naší práce. „Mluvili jsme o budoucnosti stavebnictví a působnosti a klíčových projektech Skupiny Metrostav. Naši pozvaní ukrajinští kolegové se podělili o své pracovní zkušenosti v našich společnostech i o svoje osobní příběhy. A samozřejmě jsme představili pracovní příležitosti ve Skupině a hovořili o možnostech, jak u nás budovat kariéru,“ vysvětluje za personalisty Mgr. Jana Kořínková.
RED, foto archiv Metrostavu
15. golf pro paraple
Společnost Metrostav se i letos stala generálním partnerem charitativního turnaje Golf pro Paraple. Již 15. ročník proběhl ve dnech 7.–8. srpna v krásném prostředí Golf & Spa Kunětická hora.
Díky štědré podpoře účastníků se vybrala částka přes 1,67 milionu Kč! Součástí byla i dražba velkoformátových certifikovaných originálů fotografií od Václava Jiráska, které vycházejí z našeho kalendáře a do dražby jsme je Centru Paraple darovali.
RED
nové nakladače: kompaktní a ekologičtější
Půjčovna divize 11 se rozrostla o dva nové kompaktní kolové nakladače Volvo L50H. Tyto moderní stroje nabízejí kombinaci vysokého výkonu, špičkových technologií a výjimečné flexibility. Jsou ideální volbou pro široké spektrum stavebních i manipulačních prací.
Nakladače Volvo L50H (foto) patří mezi kompaktní kolové nakladače, které se s úspěchem využívají i při práci v podzemí. Motor je vybaven filtrem pevných částic a systémem SCR, což eliminuje potřebu dodatečné filtrace výfukových plynů.
Pokročilé ovládání a flexibilní použití
Tyto nakladače disponují systémem CDC, který umožňuje pohodlné ovládání pomocí joysticku. Dále jsou vybaveny nastavitelným indukčním snímačem, který maximalizuje zdvih výložníku s vyklopením. Oba stroje mají v základní výbavě hydraulický rychloupínací systém TPV, díky kterému lze snadno vyměnit lopatu za paletizační vidle s nosností 4 tuny.
Nakladače Volvo L50H jsou pro naše projekty připraveny nabídnout maximální výkon a efektivitu.
Bořek Kábrt, technik mechanizace a správy majetku
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Týmy Skupiny Metrostav zdolaly 2222 km
V úterý 29. července přesně v 9 hodin vyrazil tým Peloton naděje Metrostav na plánovanou společnou jízdu po cyklostezce podél Vltavy. Touto vyjížďkou jsme symbolicky zahájili letošní ročník MHCH.
Metrostav 14-15/2025
Fotoreportáž
Týmy Skupiny Metrostav zdolaly 2222 km
Ing. Tereza Wagner, foto Jiří Čermák, Cesta za snem a archiv Metrostavu
Úderem 9. hodiny vyrazil tým Peloton naděje Metrostav na předem naplánovanou spolujízdu po cyklostezce podél Vltavy. Touto vyjížďkou jsme odstartovali v úterý 29. 7. letošní MHCM. K cyklistům se mohla připojit široká veřejnost také v dalších krajích České republiky.
Ke Spolujízdě se přidávali zaměstnanci a sportovci napříč společnostmi. V okolí Dolních Vítkovic se setkali kolegové z českých a slovenských společností a podpořili myšlenku spolupráce a týmového ducha.
Členové 18 týmů se vydali na cestu dlouhou 1700 km nebo 2222 km z pražského Velkého mlýna po předchozím soutěžení na multitrenažérech. Další časovky byly naplánovány na známých sportovištích, jako je autodrom Sosnová nebo Velodrom v Brně.
Kapitán Petr Kopička se svým týmem nachystal patronovi překvapení v podobě kytary, kterou mu předali při oslavách cíle. Radim bude o to více rehabilitovat se svou maminkou, aby se jednou mohl naplno věnovat hře na tento hudební nástroj.
Všem týmům jsme přáli, aby si akci užili naplno a odnesli si radost i nezapomenutelné zážitky. Třináctka přesně taková byla a my se těšíme na další sportovní události, jež přispívají k budování dlouhodobých přátelství založených na pevných základech.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
Lidé Metrostavu a jejich koníčky
Letní příloha naších firemních novin přináší 7 příběhů našich kolegů, kteří mají zajímavé koníčky a dosáhli v nich řadu úspěchů.
Metrostav 14-15/2025
Letní příloha
Lidé z Metrostavu a jejich koníčky
Lenka Svobodová, foto Milan Malíček, archiv Věry Horákové a archiv Pavla Chyby
Kolegové ze zaměstnání o sobě navzájem asi nejvíc znají to, jak kdo pracuje, jak je spolehlivý a dochvilný či jakému profesnímu oboru se věnuje. Možná si při pauze řeknou něco navíc i o své rodině, komu fandí ve sportu nebo kam pojedou na dovolenou. Leckdy ale ani ti nejbližší spolupracovníci nevědí, že s nimi v týmu pracují lidé, kteří mají zajímavé koníčky a dosáhli v nich řadu úspěchů. O některých z nich jste si mohli přečíst v minulých číslech firemních novin, další představíme dnes. A pokud ve svém okolí znáte další zapálené amatérské sportovce, umělce, vědce, kuchaře, sběratele, modeláře nebo kolegy úspěšné v jiných volnočasových aktivitách, dejte nám vědět.
Hokej mě baví dodnes
ěra Horáková má dva starší bratry a všechny tři je odmala táta vodil na hokej. Bruslit začala ve třech letech. Protože byla odjakživa týmový hráč, bavil ji hokej. Kolektivní sport, kde všichni pracují na jediném společném cíli – vítězství.
Věra Horáková
S Metrostavem se seznámila ještě během studia na stavební fakultě a pracuje v něm tři roky – dnes jako asistentka stavbyvedoucího v závodě 8 Metrostavu DIZ. Ráda a dobře hraje hokej – přes pět let patřila do české reprezentace.
„Navíc se u nás doma vždy sledovalo mistrovství světa a já jako malá holka snila o tom, že jednou budu na ledě právě tam. Do 15 let jsem hrála výhradně s kluky. Později jsem začala nastupovat i za Bílé Tygřice Liberec na pozici obránkyně a nakonec přestoupila do ženské hokejové extraligy do Příbrami. Po nástupu na vysokou školu jsem už u mužského týmu nemohla pokračovat, a tak jsem se vrátila zpět do Liberce, kde jsem zůstala u ženského hokeje. Projekt EPC ve Vozovně Pankrác, na kterém dnes v Metrostavu DIZ pracuji, je ale náročný, a i proto v současnosti stíhám jen páteční tréninky a víkendové zápasy. Občas si jdu zahrát rekreačně s kolegy z jiných divizí. Za svůj největší úspěch považuji, že jsem ve svých 15 až 20 letech patřila do české reprezentace. Díky tomu jsem se podívala například do Tokia, Moskvy nebo do Soči. Pravidelně mě zvali na kempy talentů napříč věkovými kategoriemi ženského hokeje a odehrála jsem mezinárodní zápasy proti týmům z Německa, Rakouska, Slovenska, Japonska, Švédska, Švýcarska či Finska.“
Při hokeji se mohu plně soustředit jen na sebe, na puk, na tým a zapomínám na běžné starosti. Každý trénink si naplno užívám a dávám do něj maximum. Baví mě týmová energie, sdílená radost z každého gólu i malé úspěchy, které nás posouvají dál.
Letní příloha 2/7
Metrostav 14-15/2025
Letní příloha
Lidé z Metrostavu a jejich koníčky
Lenka Svobodová, foto Milan Malíček, archiv Věry Horákové a archiv Pavla Chyby
Absolutní kontakt s přírodou
avla Chybu přivedl k rybolovu táta, který v Hradci Králové vedl rybářské kroužky a v létě jezdil jako vedoucí na rybářské tábory. K muškaření se dostal postupem času, když ve sklepě našel trochu jiný prut a naviják, než jaké znal. Jeho první pokus byl prý nevalný, ale postupem času muškaření propadl.
Pavel Chyba
pracuje v Metrostavu 14 let, teď jako specialista VHS v závodě 6 Metrostavu DIZ. Jeho zálibou je muškaření. Byl součástí české reprezentace, s níž se zúčastnil 12 šampionátů. Sám se stal mistrem světa mezi jednotlivci.
Naučil se připravovat vlastní nástrahy, umělé mušky, jež napodobují vodní hmyz i živočichy, a vymýšlet speciality, kterými je možné ryby zaujmout. Jednu dobu věnoval muškaření celý svůj volný čas. Dnes se ale spíš věnuje rodině a sedmiletému synovi, který zatím nemá na rybaření trpělivost. Zatím…
„Hrozně si vážím toho, že jsem se mohl zúčastnit mistrovství Evropy a světa. Bylo přitom těžké stát se součástí české reprezentace. Objel jsem s ní potom prakticky celou Evropu a dvakrát jsem se dostal i dál, na šampionáty v USA a v Tasmánii. Vážím si všech titulů z domácích závodů na MČR i v ligových soutěžích. Osobně jsem si ale sáhl i na vrchol a za svoji reprezentační kariéru se nemusím stydět, tituly i medaile jsem získal i v kategorii družstev. Díky muškaření se mi do života dostalo pár opravdových kamarádů, nebojím se říct druhá rodina, se kterou jsem zažil spoustu krásných chvil a poznal mnoho zajímavých míst! Muškaření mám prostě rád.“
Muškaření je životní styl. Říká se o něm, že je královskou disciplínou rybolovu. Není jen o nahození a čekání, je i o přemýšlení, jak přelstít rybu, jak zvítězit nad přírodou, s níž jste v řece v absolutním kontaktu.
Letní příloha 3/7
Metrostav 14-15/2025
Letní příloha
Lidé z Metrostavu a jejich koníčky
Lenka Svobodová, foto Milan Malíček, archiv Věry Horákové a archiv Pavla Chyby
malý obchodní trik
aroslav Zahradník pochází z Vamberka, kam umění paličkované krajky přivezla v 17. století z Flander majitelka panství Magdaléna Grambová. Jeho babička se živila jako domácí krajkářka a paličkování propadli hned dva její vnuci. Jaroslav začal v deseti letech dělat z bílých režných nití paličkované obrázky – pro zábavu i jako dárky, třeba pro oblíbené učitelky. Válec a paličky si vzal i na vojnu.
Jaroslav Zahradník
Do Metrostavu nastoupil roku 1976 jako řidič nákladní Tatry. Přes technické pozice u nákladní dopravy se v roce 2000 stal vedoucím střediska osobní dopravy divize 11, v němž jako řadový technik pracuje dodnes, i když už je v důchodu. Jeho životním koníčkem je paličkování.
„Se známými řemeslníky jsme založili sdružení Staré tržiště, které jste možná znali z vánočních trhů na Staroměstském náměstí či na Výstavišti. Při různých slavnostech jsme jezdili i do Slušovic a do Bratislavy. Na podzim 1989, ještě před listopadem, jsme byli v Kotvě na velké předváděcí akci pro turisty. Hned potom šest z nás, každý od jiného řemesla, dostalo pozvání do Missouri v USA do Silver Dollar City, což je zábavní park zaměřený mimo jiné na propagaci a prodej řemeslných výrobků. Od půlky června 1990 jsme tam celý měsíc předváděli a prodávali svoji práci se skupinou holandských řemeslníků, a to byl obrovský zážitek. Žen či dívek s paličkami mezi prsty je hodně, ale když diváci vidí dělat totéž muže, je to atrakce. Takže je to i takový můj malý obchodní trik. Teď už ale paličkuji jen nárazově, na objednávku, nebo když se nudím u televize. Krajkářství je prostě návykové.“
Když začínáte novou krajku, víte, že toho máte ještě hodně před sebou. Když pracujete, cítíte, jak je to únavné. Ale když je dílo hotové a lidem se líbí, je to prostě skvělý pocit.
Letní příloha 4/7
Metrostav 14-15/2025
Letní příloha
Lidé z Metrostavu a jejich koníčky
Lenka Svobodová, foto Milan Malíček, archiv Věry Horákové a archiv Pavla Chyby
začali hrát, aby se nenudili
aložit Divadlo Rodu Vejvodů, pojmenované po pražské restauraci U Vejvodů, kde se od roku 1985 scházela parta kamarádů, napadlo Miroslava Jirčíka. A na podzim 1991 už na chatě odehráli Vraždu v salonním coupé a Hospodu na mýtince podle Járy Cimrmana. Hry Ladislava Smoljaka a Zdeňka Svěráka jsou chytré, vtipné a dobře se učí. Nejsou dlouhé ani náročné na kulisy a jsou určené pro neherce. Ženské role v nich hrají muži, což partě vyhovovalo. Hry jsou známé, a to je výhoda – diváci je srovnávají s originálem a oceňují přidanou větu, jinou choreografii, neotřelou rekvizitu, nebo se těší na herecké chyby.
Divadlo Rodu Vejvodů
Miroslav Jirčík, Jiří Novotný, Stanislav Červený (foto zleva) a Josef Libánský se věnují amatérskému divadlu. S nimi i Tereza Bjalončíková, Milan Kolaja, Jaroslav Procházka, Jan Oršl, Karel Řeháček a Michal Aschenbrenner. Někteří v Metrostavu pracují už přes 40 let. Jsou v pozici od mistra až po ředitele.
„Nastudovali jsme 11 z 15 her Járy Cimrmana, souhlas s uvedením každé z nich jsme dostali přímo od autorů nebo od agentury. Další dvě hry byly od Ivana Vyskočila, jedna od Jana Flemra. Dvě původní pro nás napsal Karel Řeháček, mistr z Metrostavu DIZ. Divadlo hrajeme většinou dvakrát do roka na domovské scéně divadla Gong a příležitostně i jinde. Zúčastnili jsme se i festivalu divadel v Českém Brodě a soutěže ochotníků v Kladně. Nejbližší představení nás čeká 11. listopadu v KD Svět v Českém Brodě, kde uvedeme Cimrmanovu Švestku. Jako vždy se asi tři měsíce před představením budeme snažit zkoušet každý týden. Co se týče náročnosti na přípravu a provedení považujeme za největší úspěch uvedení původního muzikakálu (sic) Plena pro Zemana, jehož libreto napsal Karel Řeháček a hudbu složil Miroslav Jirčík – byla živá v podání skupiny The pláky. Za úspěch považujeme i vyprodaná představení Cimrmanovy hry České nebe. Divadlo nás baví a snad ještě dlouho bude. Přijďte se pobavit i vy,“ zve do divadla režisér většiny her Jiří Novotný.
Zpočátku bylo hraní divadla jen jedna z aktivit, abychom se na chatě s kamarády při grilování nenudili. Ale pak nás to chytlo. Zkusit si zahrát několikrát do roka divadlo je pro neherce – stavbaře, elektrikáře, projektanty – zábavné a osvěžující.
Letní příloha 5/7
Metrostav 14-15/2025
Letní příloha
Lidé z Metrostavu a jejich koníčky
Lenka Svobodová, foto Milan Malíček, archiv Věry Horákové a archiv Pavla Chyby
na jawu nedám dopustit
d dětství jezdil bikros a cyklotrial a už odmala věděl, že jedna stopa bude jeho život.
Václav Vlnař
Mistr z divize 5, který nastoupil do Metrostavu 1. května 1996, sbírá a opravuje Jawy. Motorku má dokonce i v obýváku – černou Čezetu 125 C, která na pozadí cihel hezky vyniká.
„Když jsem byl kluk, jezdily po našich silnicích převážně Jawy. Nejvíc mě zaujaly tím, že to je český motocykl, který si mohu sám opravovat. A navíc – jsou krásné. Mám rád tu jasnou jawáckou červenou barvu. Sám jsem zatím kompletně renovoval čtyři Jawy. Jednu motorku mám i v obýváku – samozřejmě bez oleje a benzinu. Chtěl jsem tam ještě druhou, ale tu mi manželka nepovolila. Renovacím se věnuji v období, kdy není motorkářská sezona, protože jak můžu, tak jezdím. Ale jen po silnicích nebo terénem. Dříve jsem jezdil i na srazy, ale dnes se jich už neúčastním. Motocyklů mám víc než dvacet, musel jsem si pro ně postavit ještě jednu garáž. Sbírám je už od patnácti let, mám i svého prvního Pionýra. Nepohybuji se ale mezi sběrateli, nikde nevystavuji. Jawy jsou prostě jen taková moje dlouholetá vášeň, která mi dělá radost.“
Nikdy jsem neprodal jedinou Jawu a nikdy neprodám. Nemohl bych se s ní rozloučit. Jawa je prostě životní styl. Motorky sbírám od patnácti let.
Letní příloha 6/7
Metrostav 14-15/2025
Letní příloha
Lidé z Metrostavu a jejich koníčky
Lenka Svobodová, foto Milan Malíček, archiv Věry Horákové a archiv Pavla Chyby
tanec mě baví už mnoho let
alsa, bachata, kizomba. Tři taneční styly, ze kterých je nejspíš známý jen ten první, latinskoamerický. S ním také Veronika Brebtová začínala – na popud kamarádky, která tancuje odmala. A protože se v klubech hraje i bachata, byl logický krok naučit se i ji. Později následovala kizomba, které se v dnešní době věnuje nejvíc. V Praze je ale komunita kizomby malá a převažuje v ní ženská část. Proto – pokud to čas dovolí – jezdí na taneční akce. Několikrát do roka i na festivaly do zahraničí.
Veronika Brebtová
Vedoucí přípravy divize 3 pracuje na projektu MiDO Harfa, v Metrostavu ale působí už 14 let. Od střední školy je v převážně mužském kolektivu, ve volnu se i proto ráda věnuje tanci.
„Salsa mě zaujala svou živostí a energií, bachata a kizomba jsou naopak romantické. Bachata, kterou jsem se učila já, pochází z Dominikánské republiky. V dnešní době ji už ale výrazně přetlačila bachata sensual, která je více zaměřená na svůdné pohyby vrchní části těla. Kizomba je tanec z Angoly a stejně jako salsa a bachata se tancuje v páru, je však při ní těsnější kontakt mezi tanečníky. Proto je důležité, zda si s tanečním partnerem sednete či nikoliv. To jde většinou poznat již po prvních krocích – můžete být oba výborní, ale spolu neladíte. Tanec je sice můj velký koníček, ale není jediný a ani volného času není mnoho. Proto nemám ambice dosahovat v něm nějakých výsledků. Můj největší úspěch je ten, že si na tanec v dnešní uspěchané době dokážu vždy najít čas a že mě to drží již mnoho let.“
Tanec přináší pocit ženskosti. Je hezké se načesat, obléct si pěkné šaty a vzít si vysoké podpatky. Přesný opak toho, jak vystupuji v práci. Tanec a taneční komunita je navíc skvělá příležitost najít si přátele, cestovat, poznávat jiné kultury. Je to čistá radost, žádná závist, přetvářka…
Letní příloha 7/7
Metrostav 14-15/2025
Letní příloha
Lidé z Metrostavu a jejich koníčky
Lenka Svobodová, foto Milan Malíček, archiv Věry Horákové a archiv Pavla Chyby
Poznejte kulturu Vietnamu
starověké kultury se Jan Mihulka všeobecně zajímal už od mládí. Přes starověkou Čínu získal vztah k asijským kulturám a v několika asijských zemích měl dopisní přátele. Během studia na vysoké škole pomáhal zahraničním studentům a díky tomu se začal pohybovat ve vietnamské komunitě. Ačkoliv měl spíše vztahy se severním Vietnamem a znal i dobře jeho kulturu, manželku si přivezl z Vietnamu jižního.
Jan Mihulka
Pro Metrostav pracuje od roku 2008, kdy se ještě při studiu podílel na výstavbě tunelového komplexu Blanka. Dnes jej najdete v divizi 8, kde zastává pozici vedoucího útvaru kontroly a řízení kvality a metrologie.
„Kultura Vietnamu se liší mezi severem, jihem a deltou Mekongu. Pro všechny je ale typické a společné, že základem společnosti je rodina – krev je hustší než voda. Vietnamci kladou důraz na respekt a úctu ke starším. Jsou pracovití a cení si spolupráce. Velký význam přikládají vzdělání a za důležité považují to, co si o nich myslí sousedé a okolí. Češi a Vietnamci jsou si podobní ateismem. Tak, jak jsou Češi ateističtí křesťané, tak jsou i Vietnamci ateističtí buddhisté nebo ateističtí Tam Giao. Všechny však spojuje touha po dobrém jídle. Vietnamská kuchyně je založena na fermentovaných omáčkách a čerstvých surovinách. I u nás je dnes populární zejména Pho, Bun Cha, či Bun Thit Nuong. Je škoda, že se některá jídla opomíjí, jako třeba Bo Kho nebo Chao Ga. Nejlepší je, vše ochutnat v zemi původu. I proto mohu návštěvu Vietnamu vřele doporučit.“
Spousta lidí má o Vietnamu mylnou představu, že je to i dnes chudá země, kde lidé žijí v džungli v rákosových chatrčích. Následně jsou pak překvapení, že na dovolenou vyrazili do moderní země, kde na jízdních kolech jezdí už jen sportovci.
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Výstavba mostu probíhá v rámci rozšíření důležité vodní cesty, která spojuje Severní a Baltské moře.
Realizace díla se vyznačuje zvláštní obtížností v souběhu stavebních činností, v omezených prostorových poměrech, částečně zavěšené poloze stejně jako v rozdělení stavebního pole po obou stranách kanálu.
Zbývající výkony, jako je bagrování v mokrém prostředí, montáž pažení z prefabrikovaných železobetonových prvků a výstavba čela nábřeží pro stavbu č. 4, budou pokračovat ještě v roce 2026.
Se společností BeMo Tunnelling úzce souvisí záležitost výstavby nového ocelového mostu, jenž nahradí ten původní.
1_Bubny – Fotogalerie
Vlaky v Bubnech poprvé v České republice vjíždějí přímo do interiéru nádražní budovy. Ta má rozměry 250 x 50 metrů a stojí na pilířích.
Výpravní budovu navrhlo studio Jakub Cigler Architekti.
Dnes je na střeše se světlíky vyhlídková terasa, později má nad kolejištěm vyrůst nový objekt.
Nosné konstrukce stanice jsou monolitické železobetonové a provedli je betonáři Metrostavu TBR z bílého betonu s příměsí pigmentu z titanové běloby.
Úsek nepřesahuje svou délkou vzdálenost jeden a půl kilometru, podle projektantů jde ale o mimořádně důležitou etapu.
Modernizovaná trať sahá po novou zastávce na Výstavišti. Nad kolejemi směrem do Kladna vede lávka, která zlepšila přístup z Letné do Stromovky.
5_Fotosloupek – Fotogalerie
Skoro 60 metrů dlouhá a 310 tun těžká souprava vyjela v neděli kolem 22. hodiny z areálu Metrostavu v Horních Počernicích směrem do centra Prahy.
Kamion s ocelovou mostní konstrukcí se po Jižní spojce pohyboval rychlostí nepřesahující 10 km/h a urazil téměř 30 km.
Souprava mířila ke Smíchovu, na snímku je zachycena výstavba Dvoreckého mostu.
Souprava mířila ke Smíchovu, na snímku je zachycena výstavba Dvoreckého mostu.
Souprava mířila ke Smíchovu, na snímku je zachycena výstavba Dvoreckého mostu.
Mostní konstrukce je určena pro obnovu mostu přes Nádražní ulici, která je prováděna v rámci stavby Rekonstrukce ŽST Praha – Smíchov.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Stavba na 71 hektarech
V blízkosti závodu Škoda Auto u Mladé Boleslavi vznikly díky týmu divizí 1 a 8 Metrostavu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami.
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Při zastřešení nové plavecké haly v Litvínově byl nasazen jeden z největších jeřábů v České republice.
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou.
Velká proměna Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží Smíchov, na které pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1.
21/2025
V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly tři výrobní skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami. Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu. Fotoreportáž: velká proměna Smíchova.
20/2025
Kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně slavnostně otevřena. Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně. Velká pocta v Rudolfinu aneb naše tituly v soutěži Stavba roku 2025.
19/2025
Unikátní opravy interiéru památkově chráněné budovy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Technicky nejsložitější fáze výstavby mostu v Pirně ukončena. V Táboře vzniká druhá ledová plocha. Jako jediná v kraji bude přístupná i pro parahokej.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
18/2025
Největší nákupní centrum v Karlových Varech se otevírá veřejnosti. V České Vsi na Jesenicku startuje rekonstrukce krytého bazénu. Na most přes fjord byl nasazen největší lodní jeřáb v Evropě.
17/2025
Po necelém roce byly předány nové prostory špičkového pracoviště v českobudějovické nemocnici. V Hluboké nad Vltavou byla slavnostně zprovozněna nová lávka. Baťův kanál je splavný až do Hodonína.
16/2025
S novým školním rokem odstartovala výuka ve svazkové škole Vida v Chýni. Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu na Václavském náměstí. Start ražby u Jílového pro středočeskou část budoucí dálnice D3.
14–15/2025
Moderní železniční koridor: trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu! Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká nové kulturní centrum. Letní příloha: lidé Metrostavu a jejich koníčky.
12–13/2025
Stavbaři divize 3 u klíčového momentu v rámci konverze historického areálu Nuselský pivovar – otevření nové pasáže s obchody. V Třinci vznikne třetí nejmodernější linka na třídění odpadu. Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo.
Příloha 2025 křížovky
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007