Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Děti v Hejnicích mají novou školku

Tým divize 8 vedený Ing. Ondřejem Holcem na začátku září předal hotovou stavbu mateřské školy v Hejnicích (foto). Při této slavnostní příležitosti naši kolegové mateřince věnovali peněžitý dar 15 000 Kč, který převzala její ředitelka paní Mgr. Gabriela Ouhrabková.

Bezpečnost práce na prvním místě!

Za účasti zástupců odborového svazu byly 1. září zahájeny každoroční prověrky BOZP. V průběhu tří měsíců budou zkontrolovány všechny stavby a pracoviště společnosti Metrostav a.s., kterých je více než 230. Do prověrek jsou zahrnuta i pracoviště dceřiných společností Metrostav DIZ, SQZ, M stavebniny a Metrostav Facility i stavby Metrostavu na území SR.

Pozvánka na akci pro dobrou věc

V pátek 15. října proběhne v centrále naší společnosti další pokračování akce Daruj krev s Metrostavem. Letos se odběry krve (ilustrační foto) uskuteční již potřetí. Přihlašovat se můžete pomocí firemního intranetu.

BeMo

Spolupráce na tunelu Mont Royal v Kanadě

Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) Canada pracuje na zajímavé zakázce v Montrealu: jde o rozšíření dvou více než 100 let starých jednokolejných tunelů na jeden dvojkolejný (foto). Staveniště se nachází přímo v centru města s překrytím pouhých cca 8 m pod ulicí Boulevard Robert-Bourassa.

Text a foto Norbert Fügenschuh (Virginia), Robert Dostál

P

ráce se týkají dílčího úseku mezi stanicí McGill a Gare Central. Zakázku BeMo Canada získalo v lednu 2021, aby pomohlo sdružení  NouvLR  (firmy SNC Lavelin – Dragados – Aecon – EPC a Pomerleau). Vrchní část nového průřezu tunelu totiž leží v dosti měkkém podloží (písčitohlinitá vrstva, ovšem stabilní a bez spodní vody) a ražba se má realizovat pod ochranou mikropilotových deštníků.

Již v závěru roku 2020 se zástupci BeMo zúčastnili setkání členů sdružení NouvLR s projektantem – firmou Hatch. Od března 2021 BeMo přímo na stavbě zastupuje zkušený vedoucí projektu a dva mistři na ražby.

Vlastní práce stavbaři zahájili koncem letošního června navrtáním prvního mikropilotového deštníku. Projekční řešení rozšíření tunelu není v souladu se zásadami NRTM. Spíše se jedná o koncepci poplatnou hornické metodě tzv. Ribs and lagging, která se uplatňuje v Severní Americe. Ribs jsou těžké pozinkované stavební IPB rámy o hmotnosti cca 130 kg/m, které jsou vyplněny stříkaným betonem. Protože při 30 cm širokých rámech nelze zabránit stínům při stříkání, jsou na jejich zadní stranu nainstalovány vstřikovací hadice a tyto jsou zalisovány.

rozšíření dvou tunelů ve složitých podmínkách probíhá pod ochranou mikropilotových deštníků

Při pracích na výstavbě dvou jednokolejných tunelů na počátku minulého století byla hornina rozvolněna za pomocí trhavin. Protože se však po takto provedených trhacích pracích nevybuchlé trhaviny v hornině nacházejí v bezprostřední blízkosti ostění tunelu a při mechanickém rozšíření tunelu by mohlo dojít k explozi, existuje úřední nařízení, podle něhož se zasahování do horniny v těchto místech může provádět pouze dálkově ovládaným přístrojem. Týká se to především frézování při zhotovení podpěr oblouků. Bagrista (používán je bagr Komatsu s frézovací nástavbou Antraquip) sedí ve vzdálenosti cca 60 m od pracoviště v kontejnerové buňce a místo zásahu pozoruje a řídí před sebou na obrazovce.

Práce jsou aktuálně od poloviny srpna ve stadiu zahájení ražby pod třetím z celkově 11 předpokládaných úseků s mikropilotovými deštníky. Délka ražby pod každým mikropilotovým deštníkem je 7 × 1,22 m, tedy 8,54 m. Předpokládá se, že k dokončení vnějšího pláště dojde v březnu 2022.

Ptáme se...

Ing. Radomír Richter

Oblastní ředitel divize 1

Po studiu na Fakultě stavební VUT v Brně v roce 2000 pracoval pět let ve stavební firmě VCES. Do roku 2006 inženýr Richter působil v Čechách, poté se vrátil domů na Moravu, kde dostal nabídku pracovat v Metrostavu v severomoravské oblasti divize 1. V té době jej oblastní ředitel poprosil o třítýdenní výpomoc k výstavbě Obytného komplexu Nové Majdalenky v Brně, kde zůstal 15 let.

Letos jste usedl do křesla ředitele severomoravské oblasti. Je to pro vás velká změna?

V Brně jsem působil dlouho, a tak bych chtěl všem spolupracovníkům v Brně poděkovat za dosavadní spolupráci. Samozřejmě že po tolika letech působení v Brně pro mě nebylo a není jednoduché opustit nejbližší kolektiv pracovníků. Nicméně jsem byl potěšen nabídkou ujmout se funkce oblastního ředitele pro severomoravský region a vrátit se domů.

Na který svůj projekt z minulosti rád vzpomínáte?

Zakázek, na které vzpomínám, je mnoho. Na začátku každé z nich to není vždy idylické, ale po skončení projektu vám zůstanou v paměti jen ty dobré vzpomínky. Zmínil bych výstavbu OC Laugaricio Trenčín, která byla rozsáhlá a také první v mé nové pozici vedoucího projektu. Dále je to například Rekonstrukce areálu VUT v Brně, kde jsem studoval a po 11 letech se vrátil v roli zástupce generálního zhotovitele. Anebo Výstavba Univerzity Tomáše Bati, kde jsem měl čest spolupracovat s uznávanou prof. Ing. arch. Evou Jiřičnou, či náročná rekonstrukce Janáčkova divadla v Brně.

Jak byste představil vaše oblastní zastoupení?

Jsem v pozici oblastního ředitele necelé tři měsíce, ale vnímám ho jako jednu z nejvýznamnějších regionálních firem, kterou chceme více zviditelnit a prosadit se mezi silnou konkurencí v kraji. Působíme v Moravskoslezském a Olomouckém kraji, zabýváme se především pozemními stavbami, provádíme kanalizace výkopové a bezvýkopové. Pracujeme převážně pro veřejný sektor, ale nevyhýbáme se ani privátním zakázkám. Na oblasti působí v dnešní době 39 THP pracovníků a osm dělníků. Zavedli jsme středisko HSV, které se zabývá realizací monolitických konstrukcí.

Na jakých stavbách v současnosti pracujete?

Máme sedm živých zakázek a musím podotknout, že jsou pro nás všechny důležité. Z těch významnějších bych určitě jmenoval např. Stavební úpravy krytého bazénu v Karviné. Dále provádíme Rekonstrukci domů 33-35 v Karviné, Revitalizaci nádraží Opava – západ, Vybudování rekreační oblasti Stříbrné jezero v Opavě či Odkanalizování místních částí Chlebovice, Skalice, Zelinkovice a Lysůvky u Frýdku-Místku.

Můžete zmínit některé z připravovaných projektů?

Nedávno jsme získali zakázku Rekonstrukce budovy v ulici Praskova v Opavě, kde čekáme v nejbližší době výzvu k podpisu smlouvy o dílo. Budoucnost naší oblasti vidím hlavně ve stabilizaci personálního obsazení, a i když situace v dnešní době není jednoduchá a předvídatelná, věřím, že se nám podaří vysoutěžit a zrealizovat zajímavé projekty a být úspěšní a konkurenceschopní.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 17/2021, Koridor
Metrostav 17/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2021, BeMo
Metrostav 17/2021, Ptáme se
Metrostav 17/2021, Fotosloupek
Metrostav 17/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 17/2021, Číslo
Metrostav 17/2021, Divize 3
Metrostav 17/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 17/2021, Divize 5
Metrostav 17/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 17/2021, Fotoreportáž
Metrostav 17/2021, Koridor

Koridor

Metrostav 17/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 17/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 17/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 17/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 17/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 17/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 17/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 17/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Article BeMo waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (182840): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo (182838): (1/2) (8 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (182837): (2/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4511/item210910-small.jpg

 i4511/item210911-small.jpg

 i4511/item210912-small.jpg

 i4511/item210913.svg

 i4511/item210914-small.jpg

 i4511/vth498128-1.jpg (2x)

 i4511/vth498129-1.jpg (2x)

 i4511/vth498130-1.jpg (2x)

 i4511/vth498131-1.jpg (2x)

 i4511/vth498132-1.jpg (2x)

 i4511/vth498133-1.jpg (2x)

 i4511/vth498134-1.jpg (2x)

 i4511/vth498135-1.jpg[p1]

 i4511/vth498136-1.jpg[p1]

 i4511/vth498137-1.jpg[p1]

 i4511/vth498138-1.jpg[p1]

 i4511/vth498139-1.jpg[p1]

 i4511/vth498140-1.jpg[p1]

 i4511/item210912-medium.jpg[p3]