-
Metrostav
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
Koridor
17
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
29. září 2021
ročník 33
Vlakem z Hostivaře rychleji a bezpečněji
Po 40 měsících stavby byla uvedena do provozu druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Po první čtyřkolejné trati v síti provozované Správou železnic se při slavnostní akci 24. září speciálním vlakem projeli i premiér Andrej Babiš, ministr dopravy Karel Havlíček a zástupci Metrostavu v čele s generálním ředitelem Jaroslavem Heranem.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
še potřebné pro obnovení železničního provozu jsme kompletně dodělali včetně nové stanice Praha-Zahradní Město doplněné o přestupní terminál MHD. Dalšího tři čtvrtě roku ale ještě budeme pracovat na dokončovacích úpravách,“ řekl ředitel výstavby Ing. Ladislav Šabach z divize 5. Stavbu provádí Metrostav jako lídr ve sdružení s firmami Swietelsky Rail CZ a SMP CZ.
Narovnání tratě zkrátilo koleje o 232 m a díky zvýšení rychlosti na 120 km/h se doba jízdy v úseku zkrátila. Stavba se dotkla prakticky všech zařízení dráhy. Kromě jejich modernizace zanikla zastávka Praha-Strašnice a vznikla stanice Praha-Zahradní Město a zastávka Praha-Eden. Změny se týkaly i vršovického nádraží (hlavní foto), kde mimo nástupišť prošel přestavbou a prodloužením hlavní podchod.
Stavbaři museli za pochodu řešit řadu komplikací, které dílo v intravilánu hlavního města provázely. Mezi nejsložitější patřila vyvolaná přeložka vysokotlakého plynovodu s potrubím o průměru 500 mm a také nutnost přeprojektovat zastřešení nástupišť včetně navazujících prvků, protože dnes už téměř desetiletý projekt morálně zastaral. Všechny dotčené stanice a zastávky mají proto jiný vzhled, než byl původně navržený.
vznikly nové zastávky a díky zvýšení rychlosti na 120 km/hod se zkrátila doba jízdy
Za divizi 5 se na stavbě podíleli jednak kolegové ze železničního střediska, jehož zaměstnanci tam prováděli zejména práce na železničním svršku, spodku a nástupištích, a jednak kolegové z provozu VNT mosty, kteří měli na starost významné mostní objekty, zastřešení nástupišť a celý úsek stanice Praha-Zahradní Město – uzel Průběžná (foto dole).
„Nejsložitější byla koordinace celé stavby v návaznosti na přestavby mostů. Správa železnice totiž vyžadovala v co největší míře zachovat propustnost trati. Za to, že jsme vše zvládli ve smluvním termínu, si poděkování zaslouží kolegové z našeho střediska a z provozu mostů a železobetonových konstrukcí divize 5, kteří sami provedli většinu prací, ale i ostatní, kteří se na optimalizaci železnice podíleli,“ uzavírá Ing. Ladislav Šabach.
Železniční informace a čísla
České tranzitní železniční koridory
I. Německo – Děčín – Břeclav – Slovensko – 458 km
II. Polsko – Petrovice u Karviné – Břeclav – Rakousko – 213 km
III. Slovensko – Mosty u Jabl. – Cheb – Německo – 665 km
IV. Německo – Děčín – Horní Dvořiště – Rakousko – 365 km
IV. tranzitní železniční koridor – Optimalizace traťového úseku Praha-Hostivař – Praha hl. n., II. část
Rozsah stavby: km 177,570–183,640
Délka úpravy: 6 070 m
Dodavatelské sdružení: Metrostav 55 %, Swietelsky Rail CZ 40 %, SMP CZ 5 %
Délka nového žel. svršku: 23,174 km
Počet nástupišť: 9
Rekonstrukce mostů: 9
Plocha přístřešků a zastřešení: 6524 m2
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Děti v Hejnicích mají novou školku
Tým divize 8 vedený Ing. Ondřejem Holcem na začátku září předal hotovou stavbu mateřské školy v Hejnicích (foto). Při této slavnostní příležitosti naši kolegové mateřince věnovali peněžitý dar 15 000 Kč, který převzala její ředitelka paní Mgr. Gabriela Ouhrabková.
Bezpečnost práce na prvním místě!
Za účasti zástupců odborového svazu byly 1. září zahájeny každoroční prověrky BOZP. V průběhu tří měsíců budou zkontrolovány všechny stavby a pracoviště společnosti Metrostav a.s., kterých je více než 230. Do prověrek jsou zahrnuta i pracoviště dceřiných společností Metrostav DIZ, SQZ, M stavebniny a Metrostav Facility i stavby Metrostavu na území SR.
Pozvánka na akci pro dobrou věc
V pátek 15. října proběhne v centrále naší společnosti další pokračování akce Daruj krev s Metrostavem. Letos se odběry krve (ilustrační foto) uskuteční již potřetí. Přihlašovat se můžete pomocí firemního intranetu.
BeMo
BeMo
Spolupráce na tunelu Mont Royal v Kanadě
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) Canada pracuje na zajímavé zakázce v Montrealu: jde o rozšíření dvou více než 100 let starých jednokolejných tunelů na jeden dvojkolejný (foto). Staveniště se nachází přímo v centru města s překrytím pouhých cca 8 m pod ulicí Boulevard Robert-Bourassa.
Text a foto Norbert Fügenschuh (Virginia), Robert Dostál
ráce se týkají dílčího úseku mezi stanicí McGill a Gare Central. Zakázku BeMo Canada získalo v lednu 2021, aby pomohlo sdružení NouvLR (firmy SNC Lavelin – Dragados – Aecon – EPC a Pomerleau). Vrchní část nového průřezu tunelu totiž leží v dosti měkkém podloží (písčitohlinitá vrstva, ovšem stabilní a bez spodní vody) a ražba se má realizovat pod ochranou mikropilotových deštníků.
Již v závěru roku 2020 se zástupci BeMo zúčastnili setkání členů sdružení NouvLR s projektantem – firmou Hatch. Od března 2021 BeMo přímo na stavbě zastupuje zkušený vedoucí projektu a dva mistři na ražby.
Vlastní práce stavbaři zahájili koncem letošního června navrtáním prvního mikropilotového deštníku. Projekční řešení rozšíření tunelu není v souladu se zásadami NRTM. Spíše se jedná o koncepci poplatnou hornické metodě tzv. Ribs and lagging, která se uplatňuje v Severní Americe. Ribs jsou těžké pozinkované stavební IPB rámy o hmotnosti cca 130 kg/m, které jsou vyplněny stříkaným betonem. Protože při 30 cm širokých rámech nelze zabránit stínům při stříkání, jsou na jejich zadní stranu nainstalovány vstřikovací hadice a tyto jsou zalisovány.
rozšíření dvou tunelů ve složitých podmínkách probíhá pod ochranou mikropilotových deštníků
Při pracích na výstavbě dvou jednokolejných tunelů na počátku minulého století byla hornina rozvolněna za pomocí trhavin. Protože se však po takto provedených trhacích pracích nevybuchlé trhaviny v hornině nacházejí v bezprostřední blízkosti ostění tunelu a při mechanickém rozšíření tunelu by mohlo dojít k explozi, existuje úřední nařízení, podle něhož se zasahování do horniny v těchto místech může provádět pouze dálkově ovládaným přístrojem. Týká se to především frézování při zhotovení podpěr oblouků. Bagrista (používán je bagr Komatsu s frézovací nástavbou Antraquip) sedí ve vzdálenosti cca 60 m od pracoviště v kontejnerové buňce a místo zásahu pozoruje a řídí před sebou na obrazovce.
Práce jsou aktuálně od poloviny srpna ve stadiu zahájení ražby pod třetím z celkově 11 předpokládaných úseků s mikropilotovými deštníky. Délka ražby pod každým mikropilotovým deštníkem je 7 × 1,22 m, tedy 8,54 m. Předpokládá se, že k dokončení vnějšího pláště dojde v březnu 2022.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Radomír Richter
Oblastní ředitel divize 1
Po studiu na Fakultě stavební VUT v Brně v roce 2000 pracoval pět let ve stavební firmě VCES. Do roku 2006 inženýr Richter působil v Čechách, poté se vrátil domů na Moravu, kde dostal nabídku pracovat v Metrostavu v severomoravské oblasti divize 1. V té době jej oblastní ředitel poprosil o třítýdenní výpomoc k výstavbě Obytného komplexu Nové Majdalenky v Brně, kde zůstal 15 let.
Letos jste usedl do křesla ředitele severomoravské oblasti. Je to pro vás velká změna?
V Brně jsem působil dlouho, a tak bych chtěl všem spolupracovníkům v Brně poděkovat za dosavadní spolupráci. Samozřejmě že po tolika letech působení v Brně pro mě nebylo a není jednoduché opustit nejbližší kolektiv pracovníků. Nicméně jsem byl potěšen nabídkou ujmout se funkce oblastního ředitele pro severomoravský region a vrátit se domů.
Na který svůj projekt z minulosti rád vzpomínáte?
Zakázek, na které vzpomínám, je mnoho. Na začátku každé z nich to není vždy idylické, ale po skončení projektu vám zůstanou v paměti jen ty dobré vzpomínky. Zmínil bych výstavbu OC Laugaricio Trenčín, která byla rozsáhlá a také první v mé nové pozici vedoucího projektu. Dále je to například Rekonstrukce areálu VUT v Brně, kde jsem studoval a po 11 letech se vrátil v roli zástupce generálního zhotovitele. Anebo Výstavba Univerzity Tomáše Bati, kde jsem měl čest spolupracovat s uznávanou prof. Ing. arch. Evou Jiřičnou, či náročná rekonstrukce Janáčkova divadla v Brně.
Jak byste představil vaše oblastní zastoupení?
Jsem v pozici oblastního ředitele necelé tři měsíce, ale vnímám ho jako jednu z nejvýznamnějších regionálních firem, kterou chceme více zviditelnit a prosadit se mezi silnou konkurencí v kraji. Působíme v Moravskoslezském a Olomouckém kraji, zabýváme se především pozemními stavbami, provádíme kanalizace výkopové a bezvýkopové. Pracujeme převážně pro veřejný sektor, ale nevyhýbáme se ani privátním zakázkám. Na oblasti působí v dnešní době 39 THP pracovníků a osm dělníků. Zavedli jsme středisko HSV, které se zabývá realizací monolitických konstrukcí.
Na jakých stavbách v současnosti pracujete?
Máme sedm živých zakázek a musím podotknout, že jsou pro nás všechny důležité. Z těch významnějších bych určitě jmenoval např. Stavební úpravy krytého bazénu v Karviné. Dále provádíme Rekonstrukci domů 33-35 v Karviné, Revitalizaci nádraží Opava – západ, Vybudování rekreační oblasti Stříbrné jezero v Opavě či Odkanalizování místních částí Chlebovice, Skalice, Zelinkovice a Lysůvky u Frýdku-Místku.
Můžete zmínit některé z připravovaných projektů?
Nedávno jsme získali zakázku Rekonstrukce budovy v ulici Praskova v Opavě, kde čekáme v nejbližší době výzvu k podpisu smlouvy o dílo. Budoucnost naší oblasti vidím hlavně ve stabilizaci personálního obsazení, a i když situace v dnešní době není jednoduchá a předvídatelná, věřím, že se nám podaří vysoutěžit a zrealizovat zajímavé projekty a být úspěšní a konkurenceschopní.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Plavební kanál slavnostně zprovozněn
V sobotu 18. září byl oficiálně zahájen provoz čtyř zdvižných mostů přes plavební kanál Vraňany–Hořín na Vltavě.
Poprvé tudy proplula největší česká osobní loď FLORENTINA (foto vlevo) a završily se tak stavební práce na modernizaci velké plavební komory Hořín (foto vpravo) i přestavba dalších celkem sedmi mostů, které nyní umožní proplutí až 7 m vysokým lodím přes plavební kanál. Památkově chráněné Zdymadlo Hořín tři roky modernizovali stavbaři divize 6 vedení Janem Prokešem a je svým způsobem unikátem. Původní 116 let staré obloukové přemostění zde bylo přebudováno na ocelový zdvižný most s kamenným obložením, čímž se průjezdní profil zvýšil skoro o pět metrů.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Nabídka odborných technických seminářů
V rámci udržování a rozšiřování kvalifikace zaměstnanců společností Skupiny Metrostav jsou velmi vyhledávanou aktivitou Odborně technické semináře. Tyto kurzy jsou plné aktuálních informací, návodů na řešení případných problémů i sdílení poznatků z praxe. Autorizované osoby mohou získat body do systému celoživotního vzdělávání ČKAIT.
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav
ro další období jsme pro vás, ve spolupráci s odborníky z našich společností, připravili zajímavou nabídku školení. Naši lektoři se snaží propojit požadavky zákonů a norem s praxí stavebních zakázek, účastníkům seminářů nabízí i odborné poradenství. Přihlásit se na akce můžete nyní prostřednictvím personálních manažerů. Připraveny jsou tyto semináře:
11. října – Požadavky na stavební firmy v oblasti ochrany životního prostředí.
22. října – Vodonepropustné konstrukce z železobetonu – bílá vana.
2. listopadu – Geometrická přesnost staveb
5. listopadu – Technické požadavky stavebních výrobků
10. listopadu – BIM a digitální technologie ve stavebnictví
2. prosince – Zlepšování základových zemin
16. prosince – Poučení z chyb (realizace zakázek).
Ucelenou nabídku kvalifikačního rozvoje najdete na skupinovém intranetu. Dotazy směřujte přímo na náš tým nebo na e-mail: vzdelavani@metrostav.cz
Číslo
číslo
Takovou plochu v metrech čtverečních zabírá ikonický bílý kameninový obklad na budově bývalého sídla Elektrických podniků v Bubenské ulici. Modernizace objektu v režii divizí 3 a 1 je nominována na titul v soutěži Stavba roku.
Divize 3
Divize 3
Obnova kaštieľa v Humenném míří do finále
Renesanční panské sídlo v Humenném na Slovensku v němž sídlí Vihorlatské muzeum, má téměř za sebou tři různě dlouhé etapy rekonstrukce. Ta první proběhla v letech 2015 až 2016, druhá skončila v roce 2019, aby na ní v polovině loňského roku navázala etapa třetí.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
ým divize 3 rekonstrukci pod vedením Ing. Mariána Mažerika dokončuje a historická památka získá do konce letošního roku svou původní krásu. Jen pro upřesnění: jedná se o „kaštieľ“, což je výraz, který nemá v češtině zcela přesný ekvivalent. Lze jej přeložit jako zámeček, panské sídlo či panský dům.
Během první etapy stavbaři opravili střechy a krovy, objekt zakryla nová střešní krytina a obnovena byla i vnější fasáda (foto). Nedílnou součástí rekonstrukce byly také restaurátorské a sanační práce a stavbu bylo třeba zajistit proti vlhkosti. V následující etapě se pracovníci v dubnu roku 2019 přesunuli do nitra památky, aby restaurovali fasádu z pohledu z nádvoří na úrovni 1. nadzemního podlaží a v obou podlažích obnovili arkády. Rekonstrukce se nevyhnula ani balkonu. Poté se během třetí etapy pracovalo hlavně na nádvoří sídla, kde dělníci vybudovali novou kanalizaci a položili travertinovou dlažbu. Následovaly další zemní práce, stolařské práce a částečnou rekonstrukcí prošly i vnitřní prostory, především elektroinstalace.
při rekonstrukci bylo nutné skloubit současné technologie a postupy na historické stavbě pod dozorem památkářů
Práce za provozu muzea
„Postup prací v posledních dvou etapách byl limitován vícero okolnostmi. V „kaštieli“ dnes sídlí Vihorlatské muzeum, které zde má stálou expozici, a ta byla i během rekonstrukce přístupná veřejnosti. Museli jsme neustále hledat způsob, jak zajistit, aby práce nezasahovaly do provozu muzea. Ve třetí etapě jsme pak postup prací museli přizpůsobit i situaci kvůli covidu-19,“ vzpomíná oblastní ředitel divize 3 pro Prešovský a Košický kraj Ing. Ján Sekerák.
Na průběh rekonstrukce dohlíželi pracovníci Krajského památkového úřadu Prešov. Stavbaři museli při restaurátorských pracích dodržet všechny potřebné standardy a technologické postupy tak, aby odpovídaly konečnému vizuálnímu efektu zámečku. „Během staletí existence kaštieľu došlo k nejrůznějším zásahům do jeho konstrukce, a to především po druhé světové válce. Všechny jsme díky skvělé spolupráci s projektantem, investorem a pod dohledem památkářů odstranili. V rámci druhé etapy jsme dokonce odkryli v 1. nadzemním podlaží zazděné niky, které nakonec zůstaly přiznané na rekonstruované fasádě,“ říká Ing. Sekerák.
V závěrečné etapě se stavbaři museli vypořádat i s logistickým řešením dopravy materiálu na nádvoří kaštieľa. Během rekonstrukce nádvoří probíhal archeologický průzkum, díky kterému se podařilo při zpevňování základů sloupů pod balkonem objevit dva džbány. Nyní je zkoumají odborníci z Vihorlatského muzea.
Divize 3 v Košickém a Prešovském kraji
Kromě přeměny panského sídla v Humenném stavbaři divize 3 rekonstruují sportovní halu v Bardějově, budují florbalovou halu v Michalovcích a začali s opravou plochy v okolí památníku Dargovských hrdinů v Dargovském průsmyku. Podílejí se také na výstavbě technologických centrál pro obchvat dálnice D1 u Prešova.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Unikátní základy nového bazénu ve Vrchlabí jsou hotové
Laik by mohl podlehnout dojmu, že se Vrchlabí rozhodlo obnovit pohraniční opevnění (foto). Zkušené oko stavbaře však už dokáže rozeznat zárodky budoucího brouzdaliště či hlavního plaveckého bazénu. Společnost Metrostav DIZ má za sebou první milník výstavby nového aquaparku v areálu Vejsplachy – unikátní spodní stavbu, která se skládá ze základových desek ve čtyřech úrovních a s maximálním výškovým rozdílem čtyři metry.
Ing. Vojtěch Kostiha, foto archiv stavby, vizualizace Arch.Z.studio Zlín
oto řešení si vynutilo zadání, které počítá se zasazením budovy do svahu, uložení dvou podlaží pod zem a založením pod hranicí podzemní vody. Nyní už začne bazén růst do výšky. Hrubá stavba by měla být dokončena v závěru roku.
voda v hlavní roli už nyní
„Dalo se předpokládat, že voda bude základním prvkem této stavby ještě dlouho předtím, než začneme napouštět první bazén. Nejnižší část základů je půl metru pod hladinou přilehlého přírodního koupaliště Vejsplachy a několik metrů pod úrovní tlakové podzemní vody. Ze stavební jámy jsme pomocí šesti čerpadel každý den odváděli kolem 40 kubíků vody. Abychom stavbu ochránili před průsaky, spotřebovali jsme asi sedm tisíc metrů čtverečních hydroizolačního asfaltového pásu,“ říká Ondřej Matoušek, vedoucí projektu z Metrostavu DIZ. „Voda nám bohužel promluvila i do harmonogramu. Kvůli vydatnému dešti jsme se dostali do mírného skluzu. Nicméně věřím, že zpoždění se nám podaří dohnat,“ dodává.
Starosta Vrchlabí Jan Sobotka doplňuje: „Za stavbu bazénu (vizualizace) jsem rád a těším se, až se vyloupne ze země. Na první pohled je z dáli vidět jenom jeřáb a díra, a může se zdát, že se na staveništi dlouho nic neděje. Opak je pravdou. Když jsem byl na stavbě osobně, viděl jsem, že nejsložitější a zároveň i nejtěžší etapa, tedy zásadní hydroizolační práce na objektu ‚pod úrovní hladiny rybníka‘ jsou zdárně dokončeny.“
První výzvu na staveništi přineslo už hloubení stavební jámy. Při něm stavbaři narazili na skálu, kterou nebylo možné odstranit běžným bagrem, a museli použít pneumatické kladivo. Takto bylo potřeba rozbít asi 300 kubíků soudržné horniny. Specialitou této stavby bude i závěrečná bilance zeminy. Zatímco většina projektů má z výkopových prací přebytky, v tomto případě kvůli specifickému terénu ve svahu bude třeba několik tisíc kubíků zeminy naopak dovézt. Do bazénu se bude vstupovat ze severu přes první nadzemní podlaží a na jihu bude v úrovni prvního podzemního podlaží přes prosklenou stěnu výhled na přírodní koupaliště Vejsplachy.
Nejen pro kondiční plavání
O výstavbě krytého bazénu se ve Vrchlabí mluví již téměř 40 let. Aquapark bude sloužit k celoroční rekreaci a sportu. Kromě klasického plaveckého bazénu nabídne tobogán, vířivky i parní kabiny. Společnost Metrostav DIZ by měla hotové dílo předat do zkušebního provozu příští rok na podzim. Investorem projektu je město Vrchlabí.
Divize 5
Divize 5
Silničáři mají na opravu jen deset týdnů
Stavbaři divize 5 na začátku září zahájili práce na další z rekonstrukcí pozemních komunikací. Opravu více než dvoukilometrového úseku silnice druhé třídy mezi obcemi Dražovice–Strašín v okrese Klatovy by měli dokončit do poloviny listopadu.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
řestože jde o rutinní práce, je to značně napjatý termín. Dokončení oprav silnice o délce 2,4 km za deset týdnů vyžaduje podle hlavního stavbyvedoucího Ing. Tomáše Hnojského poměrně svižné tempo. „Navíc se pohybujeme už téměř na hranici Šumavy, je nutné dokončit zakázku v co nejkratším termínu, aby nás nezastihlo zimní počasí, které zde začíná brzy,“ doplňuje.
Tým divize 5 Metrostavu ze střediska Plzeň pracuje na menších zakázkách často. Provádí nejen rekonstrukce silnic, ale i mostů. „Někdy jde o zakázku v řádu týdnů, někdy na několik měsíců, případně na celou stavební sezonu. Nyní například souběžně pracujeme na opravě mostu v Horšovském Týně,“ vysvětluje Ing. Hnojský.
Rekonstrukce silnice mezi Dražicemi a Strašínem probíhá v režimu částečné i plné uzavírky. Řidiče tak na prvním úseku čeká semafor a na druhém objížďka.
Na silnici se během září frézoval asfalt (foto) a probíhaly tam lokální opravy konstrukčních vrstev a opravy propustků. Po dokončení zemních prací stavbaře čeká ještě pokládka nových asfaltových vrstev, oprava svodidel a odláždění čel propustků.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Dílo Povstaň v Centrále Metrostavu
Ve čtvrtek 16. září v 15 hodin se ve vstupní hale budovy Metrostavu uskutečnila slavnostní instalace nového díla s názvem Povstaň. Zaměstnanci měli příležitost seznámit se s obrazem za účasti jeho autora – výtvarného umělce Michala Škapy.
Akce (foto) se uskutečnila ve spolupráci s Galerií Pecka. Dílo Povstaň je vytvořeno technikou airbrush a akryl na plátně o rozměrech 260 × 440 cm, přičemž celý obraz je sestaven ze čtyř pláten.
„Obraz vznikl asi před rokem a půl. Je to zatím největší dílo tohoto druhu, na kterém jsem pracoval. Co se týká obsahu, dlouhodobě se zajímám o architekturu a různé monumenty. Vytvářím městské krajiny a pohledy do nich. Dílo má lehce budovatelský název, protože jednu dobu jsem se zajímal o různé monumenty socialistické éry. Na ideologii se samozřejmě díváme kriticky, nicméně sochy měly nespornou kvalitu i působnost a často se vyskytovaly i v rámci stanic metra,“ vysvětlil Michal Škapa.
RED, foto archiv Metrostavu
z vodařů se stali vodáci
Maturanti z VOŠ stavební a SPŠ stavební v Praze 1 v ulici Dušní se zaměřením na vodní stavby si užili zajímavou exkurzi v centru Prahy a k tomu uprostřed Vltavy.
Kdo se chtěl zúčastnit, musel se na chvíli stát i vodákem a plout na loďce. Studenti totiž měli možnost si z blízka prohlédnout rekonstrukci Staroměstského jezu, která probíhá pod vedením kolegů z divize 6.
RED
psali jsme před 50 lety
Na pozvání vlády se konal v Praze ve dnech 12.–19. září XIV. světový silniční kongres, na který se sjel mimořádně vysoký počet zahraničních účastníků.
Při příležitosti kongresu byla současně uspořádána výstava silničních strojů a nejmodernějších laboratorních a měřicích přístrojů. Pátý den účastníci kongresu navštívili i stavbu pražského metra.
Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v září 1971 součást novin Vodní stavby
Aktivity s Cestou za snem
První zářijový víkend se v Poslově mlýně uskutečnil Subterra open weekend (SOW). Byly to tři zážitkové dny s bohatým programem složeným ze sportovních, kulturních a volnočasových aktivit, při nichž kooperovali zdraví a handicapovaní.
Vzhledem k vládním omezením v loňském roce, kdy se podařilo zorganizovat jen komorní vyjížďku na koních pro nemocné děti, si letošní akci užilo přes 250 účastníků včetně kolegů ze Skupiny Metrostav.
Dále v sobotu 11. září na pražské Ladronce proběhl čtvrtý ročník charitativní jízdy známý jako 7 STATEČNÝCH (foto). Aktivně se zapojili také kolegové ze Skupiny Metrostav. Celkem 7 týmů složených ze 7 členů se snažilo ujet na handy trenažérech v časovém limitu co nejvíce kilometrů, které se následně přepočítaly na peníze. Vybraná částka ve výši 80 000 Kč bude použita na nákup multifunkčních trenažérů pro handicapované děti.
Velice nás těší, že podporujeme spolek Cesta za snem, který svými projekty vnáší radost do životů všem bez rozdílu.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Cesty za snem
Pět otázek k padesátinám Metrostavu
PĚT OTÁZEK K PADESÁTINÁM METROSTAVU
Ing. Václav Soukup
K Metrostavu nastoupil v roce 1980 jako čerstvý absolvent Fakulty stavební ČVUT. Ing. Soukup začal u ražby tunelu metra B a na podzemních stavbách pracoval 12 let. Nyní řídí útvar zahraničního podnikání Skupiny Metrostav.
Kde vás Metrostav vzal?
Metrostav mi doporučil jeden z mých pedagogů pan doc. Sládek z Katedry ekonomiky a řízení. A tak jsem po skončení studia zašel na personální oddělení tehdy v Osadní ulici v Praze 7, byl jsem přijat a ihned po vstupních formalitách vyslán na zkušenou na stavbu metra. Na tehdejší provozní jednotce 2 – ve stanici Náměstí Republiky jsem zažil i první zkušenost s výstavbou tunelů a i s mechanizovanou ražbou. Jeden traťový úsek mezi stanicemi Můstek a Florenc totiž tehdy razil mechanizovaný štít TŠČB.
Co vám Metrostav dal?
Lásku k tunelařině a podzemním stavbám, šanci podílet se na velkých a zajímavých projektech, a to i v zahraničí. Dále možnost poznat spoustu obětavých a schopných spolupracovníků, kolegů a přátel, úspěšnou pracovní kariéru, celoživotní zaměstnání a jistotu – Metrostav byl a dosud je mým jediným zaměstnavatelem.
Na co jste v práci vždy dbal?
Na profesionalitu, samostatnost, odpovědnost a pozitivní pracovní klima.
Co byste rád předal dál?
Úspěch firmy tkví v lidech a v dobré pracovní atmosféře. V lidech je potřeba pěstovat pocit odpovědnosti, samostatnosti a sounáležitosti s firmou. Je třeba dát šanci vůdčím typům, ale zároveň nezapomínat, že každý člověk je pro firmu důležitý a musí mít z práce uspokojení a dobrý pocit.
Co byste společnosti k padesátinám přál?
Ať překoná všechna úskalí a těžkosti, které jí život a doba přinášejí, a poskytuje zajímavou práci a výzvy dalším generacím metrostaváků.
RED, foto archiv Ing. Václava Soukupa
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Velká dopravní stavba u Plzně
RED, foto archiv stavby
Od loňského července stavbaři Metrostavu pracují na pokračování západního okruhu města. Komunikace spojí průmyslovou zónu Borská pole a Severní předměstí Plzně.
Celý tento významný projekt sestává z 3,5 km dlouhé komunikace, z 1,2 km dlouhé mostní estakády, třech křižovatek, třech mostů a tří biokoridorů.
Divize 5 staví pro divizi 1 mostní estakádu část B a C. Nosná konstrukce části B byla realizována technologií přesuvné skruže a byla dokončena 13. srpna. Od té doby probíhají práce na izolacích pod římsy a betonáž říms.
Část C je realizována technologií letmé betonáže, nyní je dokončeno vahadlo u pilíře P34 a probíhá přesun betonářských vozíků na podporu P35, kde stavbaři zhotoví druhé vahadlo.Opěra O36 je ve fázi před betonáží úložného prahu.
Týmy divizí 1 a 6 mají na starosti výstavbu malých mostů, biokoridorů a kolektorů spolu s přeložkami inženýrských sítí.
Součástí okruhu je také okružní křižovatka u Severního předměstí Plzně v km 5,8. Dodejme, že tato část okruhu by měla být dokončena v prvním čtvrtletí 2023.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1 Koridor – Fotogalerie
V rámci modernizace koridoru byla kompletně zrekonstruována stanice Praha-Vršovice, která byla rozšířena o čtvrté nástupiště, a vznikl podchod směrem k Nuslím.
Vstup do podchodu ve stanici Praha-Vršovice v novém kabátu. Nástupiště viditelně prokoukla.
Na trati směrem do Hostivaře vznikla nová stanice Praha-Eden, která je v provozu již od poloviny prosince loňského roku.
V podchodu u Edenu jsou vidět nezvykle pojaté stěny. Jde o kresby mladé ilustrátorky Juliány Chromové.
Druhá nová zastávka Praha-Zahradní Město byla zprovozněna v pátek 24. září. Zastavovat zde budou nejen regionální spoje, ale i vybrané rychlíky.
Díky krátkému intervalu vlaků železnice nabídne v kombinaci s návaznou MHD nejrychlejší spojení do centra Prahy. Vlakem se odtud dostanete na hlavní nádraží za pouhých 12 minut.
Slavnostní zprovoznění stanice Praha-Zahradní město se uskutečnilo v pátek 24. září za účasti představitelů vlády ČR, Správy železnic a zhotovitelů včetně zástupců Metrostavu.
5 Fotosloupek – Fotogalerie
Zdymadlo Hořín je součástí laterálního plavebního kanálu Mělník–Vraňany, které je posledním vodním dílem na Vltavě před soutokem s Labem.
Slavnostní akce k příležitosti zprovoznění plavebního kanálu přilákala nemálo lidí nejen z okolí.
Největší česká kabinová loď Florentina ve velké hořínské plavební komoře. Ocelový zdvihací most přes dolní ohlaví je dnes plně automatizovaný a umožňuje proplutí lodí o rozměrech až 110 x 11,4 m a výšce sedmi metrů.
Akci pořádalo Ředitelství vodních cest České republiky, účastnili se jí i zástupci Metrostavu. Mosty si návštěvníci mohli prohlédnout ze břehu i z lodi.
8 Divize 3 – Fotogalerie
Během rekonstrukce panského sídla probíhal také archeologický průzkum, díky němuž se podařilo při zpevňování základů sloupů pod balkonem objevit dva džbány.
V rámci třetí etapy se pracovalo hlavně na nádvoří sídla.
Dělníci ve vnitrobloku vybudovali novou kanalizaci a položili travertinovou dlažbu.
- 210836.svg
- 210837.svg
- 210839.svg
- 210858.svg
- 210900.svg
- 210901.jpg
- 210902.jpg
- 210903.jpg
- 210904.jpg
- 210905.jpg
- 210906.jpg
- 210907.jpg
- 210908.jpg
- 210909.jpg
- 210910.jpg
- 210911.jpg
- 210912.jpg
- 210913.svg
- 210914.jpg
- 210915.jpg
- 210918.jpg
- 210922.jpg
- 210923.jpg
- 210924.jpg
- 210925.jpg
- 210926.svg
- 210927.jpg
- 210994.svg
- 210995.jpg
- 210996.svg
- 210997.jpg
- 210998.jpg
- 210999.jpg
- 211004.svg
- 211005.jpg
- 211006.jpg
- 211008.svg
- 211009.jpg
- 211059.jpg
- 211061.jpg
- 211103.jpg
- 211104.jpg
- 211105.jpg
- 211106.jpg
- 211107.jpg
- 211108.jpg
- 211109.jpg
- 211110.pdf
- 211111.gif
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007