Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav DIZ

Unikátní základy nového bazénu ve Vrchlabí jsou hotové

Laik by mohl podlehnout dojmu, že se Vrchlabí rozhodlo obnovit pohraniční opevnění (foto). Zkušené oko stavbaře však už dokáže rozeznat zárodky budoucího brouzdaliště či hlavního plaveckého bazénu. Společnost Metrostav DIZ má za sebou první milník výstavby nového aquaparku v areálu Vejsplachy – unikátní spodní stavbu, která se skládá ze základových desek ve čtyřech úrovních a s maximálním výškovým rozdílem čtyři metry.

Ing. Vojtěch Kostiha, foto archiv stavby, vizualizace Arch.Z.studio Zlín

T

oto řešení si vynutilo zadání, které počítá se zasazením budovy do svahu, uložení dvou podlaží pod zem a založením pod hranicí podzemní vody. Nyní už začne bazén růst do výšky. Hrubá stavba by měla být dokončena v závěru roku.

voda v hlavní roli už nyní

„Dalo se předpokládat, že voda bude základním prvkem této stavby ještě dlouho předtím, než začneme napouštět první bazén. Nejnižší část základů je půl metru pod hladinou přilehlého přírodního koupaliště Vejsplachy a několik metrů pod úrovní tlakové podzemní vody. Ze stavební jámy jsme pomocí šesti čerpadel každý den odváděli kolem 40 kubíků vody. Abychom stavbu ochránili před průsaky, spotřebovali jsme asi sedm tisíc metrů čtverečních hydroizolačního asfaltového pásu,“ říká Ondřej Matoušek, vedoucí projektu z Metrostavu DIZ. „Voda nám bohužel promluvila i do harmonogramu. Kvůli vydatnému dešti jsme se dostali do mírného skluzu. Nicméně věřím, že zpoždění se nám podaří dohnat,“ dodává.

Starosta Vrchlabí Jan Sobotka doplňuje: „Za stavbu bazénu (vizualizace) jsem rád a těším se, až se vyloupne ze země. Na první pohled je z dáli vidět jenom jeřáb a díra, a může se zdát, že se na staveništi dlouho nic neděje. Opak je pravdou. Když jsem byl na stavbě osobně, viděl jsem, že nejsložitější a zároveň i nejtěžší etapa, tedy zásadní hydroizolační práce na objektu ‚pod úrovní hladiny rybníka‘ jsou zdárně dokončeny.“ 

První výzvu na staveništi přineslo už hloubení stavební jámy. Při něm stavbaři narazili na skálu, kterou nebylo možné odstranit běžným bagrem, a museli použít pneumatické kladivo. Takto bylo potřeba rozbít asi 300 kubíků soudržné horniny. Specialitou této stavby bude i závěrečná bilance zeminy. Zatímco většina projektů má z výkopových prací přebytky, v tomto případě kvůli specifickému terénu ve svahu bude třeba několik tisíc kubíků zeminy naopak dovézt. Do bazénu se bude vstupovat ze severu přes první nadzemní podlaží a na jihu bude v úrovni prvního podzemního podlaží přes prosklenou stěnu výhled na přírodní koupaliště Vejsplachy.

Nejen pro kondiční plavání

O výstavbě krytého bazénu se ve Vrchlabí mluví již téměř 40 let. Aquapark bude sloužit k celoroční rekreaci a sportu. Kromě klasického plaveckého bazénu nabídne tobogán, vířivky i parní kabiny. Společnost Metrostav DIZ by měla hotové dílo předat do zkušebního provozu příští rok na podzim. Investorem projektu je město Vrchlabí.

Divize 5

Silničáři mají na opravu jen deset týdnů

Stavbaři divize 5 na začátku září zahájili práce na další z rekonstrukcí pozemních komunikací. Opravu více než dvoukilometrového úseku silnice druhé třídy mezi obcemi Dražovice–Strašín v okrese Klatovy by měli dokončit do poloviny listopadu.

Blanka Růžičková, foto archiv stavby

P

řestože jde o rutinní práce, je to značně napjatý termín. Dokončení oprav silnice o délce 2,4 km za deset týdnů vyžaduje po­dle hlavního stavbyvedoucího Ing. Tomáše Hnojského poměrně svižné tempo. „Navíc se pohybujeme už téměř na hranici Šumavy, je nutné dokončit zakázku v co nejkratším termínu, aby nás nezastihlo zimní počasí, které zde začíná brzy,“ doplňuje.

Tým divize 5 Metrostavu ze střediska Plzeň pracuje na menších zakázkách často. Provádí nejen rekonstrukce silnic, ale i mostů. „Někdy jde o zakázku v řádu týdnů, někdy na několik měsíců, případně na celou stavební sezonu. Nyní například souběžně pracujeme na opravě mostu v Horšovském Týně,“ vysvětluje Ing. Hnojský.

Rekonstrukce silnice mezi Dražicemi a Strašínem probíhá v režimu částečné i plné uzavírky. Řidiče tak na prvním úseku čeká semafor a na druhém objížďka.

Na silnici se během září frézoval asfalt (foto) a probíhaly tam lokální opravy konstrukčních vrstev a opravy propustků. Po dokončení zemních prací stavbaře čeká ještě pokládka nových asfaltových vrstev, oprava svodidel a odláždění čel propustků.

Skupina Metrostav

Dílo Povstaň v Centrále Metrostavu

Ve čtvrtek 16. září v 15 hodin se ve vstupní hale budovy Metrostavu uskutečnila slavnostní instalace nového díla s názvem Povstaň. Zaměstnanci měli příležitost seznámit se s obrazem za účasti jeho autora – výtvarného umělce Michala Škapy.

Akce (foto) se uskutečnila ve spolupráci s Galerií Pecka. Dílo Povstaň je vytvořeno technikou airbrush a akryl na plátně o rozměrech 260 × 440 cm, přičemž celý obraz je sestaven ze čtyř pláten.

„Obraz vznikl asi před rokem a půl. Je to zatím největší dílo tohoto druhu, na kterém jsem pracoval. Co se týká obsahu, dlouhodobě se zajímám o architekturu a různé monumenty. Vytvářím městské krajiny a pohledy do nich. Dílo má lehce budovatelský název, protože jednu dobu jsem se zajímal o různé monumenty socialistické éry. Na ideologii se samozřejmě díváme kriticky, nicméně sochy měly nespornou kvalitu i působnost a často se vyskytovaly i v rámci stanic metra,“ vysvětlil Michal Škapa.

RED, foto archiv Metrostavu


 

z vodařů se stali vodáci

Maturanti z VOŠ stavební a SPŠ stavební v Praze 1 v ulici Dušní se zaměřením na vodní stavby si užili zajímavou exkurzi v centru Prahy  a k tomu uprostřed Vltavy.

Kdo se chtěl zúčastnit, musel se na chvíli stát i vodákem a plout na loďce. Studenti totiž měli možnost si z blízka prohlédnout rekonstrukci Staroměstského jezu, která probíhá pod vedením kolegů z divize 6.

RED


 

psali jsme před 50 lety

Na pozvání vlády se konal v Praze ve dnech 12.–19. září XIV. světový silniční kongres, na který se sjel mimořádně vysoký počet zahraničních účastníků.

Při příležitosti kongresu byla současně uspořádána výstava silničních strojů a nejmodernějších laboratorních a měřicích přístrojů. Pátý den účastníci kongresu navštívili i stavbu pražského metra.

Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v září 1971 součást novin Vodní stavby


 

Aktivity s Cestou za snem

První zářijový víkend se v Poslově mlýně uskutečnil Subterra open weekend (SOW). Byly to tři zážitkové dny s bohatým programem složeným ze sportovních, kulturních a volnočasových aktivit, při nichž kooperovali zdraví a handicapovaní.

Vzhledem k vládním omezením v loňském roce, kdy se podařilo zorganizovat jen komorní vyjížďku na koních pro nemocné děti, si letošní akci užilo přes 250 účastníků včetně kolegů ze Skupiny Metrostav.

Dále v sobotu 11. září na pražské Ladronce proběhl čtvrtý ročník charitativní jízdy známý jako 7 STATEČNÝCH (foto). Aktivně se zapojili také kolegové ze Skupiny Metrostav. Celkem 7 týmů složených ze 7 členů se snažilo ujet na handy trenažérech v časovém limitu co nejvíce kilometrů, které se následně přepočítaly na peníze. Vybraná částka ve výši 80 000 Kč bude použita na nákup multifunkčních trenažérů pro handicapované děti.

Velice nás těší, že podporujeme spolek Cesta za snem, který svými projekty vnáší radost do životů všem bez rozdílu.

Ing. Tereza Wagner, foto archiv Cesty za snem

 

Metrostav 17/2021, Koridor
Metrostav 17/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2021, BeMo
Metrostav 17/2021, Ptáme se
Metrostav 17/2021, Fotosloupek
Metrostav 17/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 17/2021, Číslo
Metrostav 17/2021, Divize 3
Metrostav 17/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 17/2021, Divize 5
Metrostav 17/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 17/2021, Fotoreportáž
Metrostav 17/2021, Koridor

Koridor

Metrostav 17/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 17/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 17/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 17/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 17/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 17/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 17/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 17/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (182847): (2/2) (0 ms)

Rendering Divize 5 (182845): (1/2) (3 ms)

Rendering Metrostav DIZ (182871): (2/3) (26 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4511/item211005-small.jpg

 i4511/item211004.svg

 i4511/item211006-small.jpg

 i4511/item211009-small.jpg

 i4511/item211008.svg

 i4511/item211061-small.jpg[p2]

 i4511/item211059-small.jpg[p2]

 i4511/item211009-medium.jpg[p3]

 i4511/vth498128-1.jpg (2x)

 i4511/vth498129-1.jpg (2x)

 i4511/vth498130-1.jpg (2x)

 i4511/vth498131-1.jpg (2x)

 i4511/vth498132-1.jpg (2x)

 i4511/vth498133-1.jpg (2x)

 i4511/vth498134-1.jpg (2x)

 i4511/vth498135-1.jpg[p1]

 i4511/vth498136-1.jpg[p1]

 i4511/vth498137-1.jpg[p1]

 i4511/vth498138-1.jpg[p1]

 i4511/vth498139-1.jpg[p1]

 i4511/vth498140-1.jpg[p1]