Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 5

Silničáři mají na opravu jen deset týdnů

Stavbaři divize 5 na začátku září zahájili práce na další z rekonstrukcí pozemních komunikací. Opravu více než dvoukilometrového úseku silnice druhé třídy mezi obcemi Dražovice–Strašín v okrese Klatovy by měli dokončit do poloviny listopadu.

Blanka Růžičková, foto archiv stavby

P

řestože jde o rutinní práce, je to značně napjatý termín. Dokončení oprav silnice o délce 2,4 km za deset týdnů vyžaduje po­dle hlavního stavbyvedoucího Ing. Tomáše Hnojského poměrně svižné tempo. „Navíc se pohybujeme už téměř na hranici Šumavy, je nutné dokončit zakázku v co nejkratším termínu, aby nás nezastihlo zimní počasí, které zde začíná brzy,“ doplňuje.

Tým divize 5 Metrostavu ze střediska Plzeň pracuje na menších zakázkách často. Provádí nejen rekonstrukce silnic, ale i mostů. „Někdy jde o zakázku v řádu týdnů, někdy na několik měsíců, případně na celou stavební sezonu. Nyní například souběžně pracujeme na opravě mostu v Horšovském Týně,“ vysvětluje Ing. Hnojský.

Rekonstrukce silnice mezi Dražicemi a Strašínem probíhá v režimu částečné i plné uzavírky. Řidiče tak na prvním úseku čeká semafor a na druhém objížďka.

Na silnici se během září frézoval asfalt (foto) a probíhaly tam lokální opravy konstrukčních vrstev a opravy propustků. Po dokončení zemních prací stavbaře čeká ještě pokládka nových asfaltových vrstev, oprava svodidel a odláždění čel propustků.

Skupina Metrostav

Dílo Povstaň v Centrále Metrostavu

Ve čtvrtek 16. září v 15 hodin se ve vstupní hale budovy Metrostavu uskutečnila slavnostní instalace nového díla s názvem Povstaň. Zaměstnanci měli příležitost seznámit se s obrazem za účasti jeho autora – výtvarného umělce Michala Škapy.

Akce (foto) se uskutečnila ve spolupráci s Galerií Pecka. Dílo Povstaň je vytvořeno technikou airbrush a akryl na plátně o rozměrech 260 × 440 cm, přičemž celý obraz je sestaven ze čtyř pláten.

„Obraz vznikl asi před rokem a půl. Je to zatím největší dílo tohoto druhu, na kterém jsem pracoval. Co se týká obsahu, dlouhodobě se zajímám o architekturu a různé monumenty. Vytvářím městské krajiny a pohledy do nich. Dílo má lehce budovatelský název, protože jednu dobu jsem se zajímal o různé monumenty socialistické éry. Na ideologii se samozřejmě díváme kriticky, nicméně sochy měly nespornou kvalitu i působnost a často se vyskytovaly i v rámci stanic metra,“ vysvětlil Michal Škapa.

RED, foto archiv Metrostavu


 

z vodařů se stali vodáci

Maturanti z VOŠ stavební a SPŠ stavební v Praze 1 v ulici Dušní se zaměřením na vodní stavby si užili zajímavou exkurzi v centru Prahy  a k tomu uprostřed Vltavy.

Kdo se chtěl zúčastnit, musel se na chvíli stát i vodákem a plout na loďce. Studenti totiž měli možnost si z blízka prohlédnout rekonstrukci Staroměstského jezu, která probíhá pod vedením kolegů z divize 6.

RED


 

psali jsme před 50 lety

Na pozvání vlády se konal v Praze ve dnech 12.–19. září XIV. světový silniční kongres, na který se sjel mimořádně vysoký počet zahraničních účastníků.

Při příležitosti kongresu byla současně uspořádána výstava silničních strojů a nejmodernějších laboratorních a měřicích přístrojů. Pátý den účastníci kongresu navštívili i stavbu pražského metra.

Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v září 1971 součást novin Vodní stavby


 

Aktivity s Cestou za snem

První zářijový víkend se v Poslově mlýně uskutečnil Subterra open weekend (SOW). Byly to tři zážitkové dny s bohatým programem složeným ze sportovních, kulturních a volnočasových aktivit, při nichž kooperovali zdraví a handicapovaní.

Vzhledem k vládním omezením v loňském roce, kdy se podařilo zorganizovat jen komorní vyjížďku na koních pro nemocné děti, si letošní akci užilo přes 250 účastníků včetně kolegů ze Skupiny Metrostav.

Dále v sobotu 11. září na pražské Ladronce proběhl čtvrtý ročník charitativní jízdy známý jako 7 STATEČNÝCH (foto). Aktivně se zapojili také kolegové ze Skupiny Metrostav. Celkem 7 týmů složených ze 7 členů se snažilo ujet na handy trenažérech v časovém limitu co nejvíce kilometrů, které se následně přepočítaly na peníze. Vybraná částka ve výši 80 000 Kč bude použita na nákup multifunkčních trenažérů pro handicapované děti.

Velice nás těší, že podporujeme spolek Cesta za snem, který svými projekty vnáší radost do životů všem bez rozdílu.

Ing. Tereza Wagner, foto archiv Cesty za snem

PĚT OTÁZEK K PADESÁTINÁM METROSTAVU

Ing. Václav Soukup

K Metrostavu nastoupil v roce 1980 jako čerstvý absolvent Fakulty stavební ČVUT. Ing. Soukup začal u ražby tunelu metra B a na podzemních stavbách pracoval 12 let. Nyní řídí útvar zahraničního podnikání Skupiny Metrostav.

Kde vás Metrostav vzal?

Metrostav mi doporučil jeden z mých pedagogů pan doc. Sládek z Katedry ekonomiky a řízení. A tak jsem po skončení studia zašel na personální oddělení tehdy v Osadní ulici v Praze 7, byl jsem přijat a ihned po vstupních formalitách vyslán na zkušenou na stavbu metra. Na tehdejší provozní jednotce 2 – ve stanici Náměstí Republiky jsem zažil i první zkušenost s výstavbou tunelů a i s mechanizovanou ražbou. Jeden traťový úsek mezi stanicemi Můstek a Florenc totiž tehdy razil mechanizovaný štít TŠČB.

Co vám Metrostav dal?

Lásku k tunelařině a podzemním stavbám, šanci podílet se na velkých a zajímavých projektech, a to i v zahraničí. Dále možnost poznat spoustu obětavých a schopných spolupracovníků, kolegů a přátel, úspěšnou pracovní kariéru, celoživotní zaměstnání a jistotu – Metrostav byl a dosud je mým jediným zaměstnavatelem.

Na co jste v práci vždy dbal?

Na profesionalitu, samostatnost, odpovědnost a pozitivní pracovní klima.

Co byste rád předal dál?

Úspěch firmy tkví v lidech a v dobré pracovní atmosféře. V lidech je potřeba pěstovat pocit odpovědnosti, samostatnosti a sounáležitosti s firmou. Je třeba dát šanci vůdčím typům, ale zároveň nezapomínat, že každý člověk je pro firmu důležitý a musí mít z práce uspokojení a dobrý pocit.

Co byste společnosti k padesátinám přál?

Ať překoná všechna úskalí a těžkosti, které jí život a doba přinášejí, a poskytuje zajímavou práci a výzvy dalším generacím metrostaváků.

RED, foto archiv Ing. Václava Soukupa

 

Metrostav 17/2021, Koridor
Metrostav 17/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2021, BeMo
Metrostav 17/2021, Ptáme se
Metrostav 17/2021, Fotosloupek
Metrostav 17/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 17/2021, Číslo
Metrostav 17/2021, Divize 3
Metrostav 17/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 17/2021, Divize 5
Metrostav 17/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 17/2021, Fotoreportáž
Metrostav 17/2021, Koridor

Koridor

Metrostav 17/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 17/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 17/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 17/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 17/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 17/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 17/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 17/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Pět otázek k padesátinám Metrostavu (182922): (1/1) (0 ms)

Rendering Skupina Metrostav (182847): (2/2) (6 ms)

Rendering Divize 5 (182845): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4511/item211009-small.jpg

 i4511/item211008.svg

 i4511/item211061-small.jpg

 i4511/item211059-small.jpg

 i4511/item211103-small.jpg