-
Metrostav
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
Palác
18
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
17. října 2022
ročník 34
obnova liebiegova paláce ve finále
Po více než dvouleté rekonstrukci se Liebiegův palác v Liberci (hlavní foto) ustrojil do světlé omítky, prošel kolaudací a těší se na jaro příštího roku, kdy by se měl otevřít veřejnosti jako Centrum aktivního života (CAŽ). Zázemí v něm najde téměř 50 spolků a organizací, které se věnují lidem všeho věku i zdravotního stavu.
Lenka Svobodová, foto David Hofman
tavbaři, které řídil tým vedený Ing. Ondřejem Holcem z libereckého zastoupení divize 8, zachovali autentickou podstatu památkově chráněného novorenesančního areálu, obnovili jeho nevhodné nebo zaniklé části a vše citlivě doplnili moderními technologiemi. Návštěvníci budou moci využívat i velký sál, výtvarný ateliér, keramickou dílnu, výstavní prostory, učebny, tělocvičny, zahradnický klub, skleník a kavárnu.
„Předání stavby bez vad a nedodělků proběhne už 25. října. Ve sdružení s firmou CL-Evans jsme působili poprvé a už teď se dá naše spolupráce hodnotit jako velmi zdařilá stejně jako dílo restaurátorského střediska Metrostavu DIZ, které repasovalo truhlářské prvky,“ chválí vedoucí projektu Ing. Holec. A popisuje, s čím se jeho společný realizační tým vypořádal: „Napadení dřevěných konstrukcí houbami a hmyzem bylo daleko větší, než projekt předpokládal, což si z většiny vyžádalo jejich úplnou výměnu. Největší výzvou pro nás byla náhrada nosných dřevěných trámů podhledu, takzvaných rákosníků, na kterých držela štuková výzdoba. Museli jsme vymyslet, jak je vyměnit, aniž bychom omítku poškodili. Zdobné stropy jsme nakonec celoplošně jemně podepřeli a rákosníky měnili a aktivovali jednotlivě.“
do paláce se vrátilo 20 křišťálových lustrů. největší 18ramenný má průměr 80 cm
Ani práce památkářů nebyla jednoduchá. Několik posledních desetiletí byla fasáda bílo-růžová, ale na budově se našlo šest různých barev omítky! Nakonec vyhrál světle smetanový odstín a vybrané kamenné reliéfy a sochy jsou patinované jako přírodní kámen.
Zachované a opravené zůstaly všechny cenné historické prvky a vybavení – důmyslný systém rozvodů tepla, plechové šuplíky na srážení vody pod okny i zabudované skryté okenice, které byly ve své době technickým unikátem.
Nejnáročnějším zásahem do areálu se nakonec ukázala být rehabilitace dodnes nepřístupné přestropené zimní zahrady s dodatečně zazděnými arkádami. Vrátila se do ní prosklená vitrážová okna a stane se z ní kavárna. Využití najdou i opravené a zmodernizované obslužné objekty v rozlehlé staré zahradě – domek zahradníka, altánek, skleník a dvoupodlažní garáž. Práce v Liberci prostě skončila úspěchem.
Tajnosti libereckého skvostu
Stavbaři, ale hlavně restaurátoři narazili při rekonstrukci Liebiegovy vily (foto) hned na několik zajímavostí.
Tajemství třeba skrývaly některé stropy v přízemí – byly bílé, ale nakonec se ukázalo, že na jednom byl původně fládr na omítce a štukách, a šlo tedy o nátěr, který předstíral dřevo. Na jiném zase byly dřevěné trámy přetřené na bílo, aby se tvářily, že dřevo nejsou. Překvapil i objev rozlehlého skleníku s pařníkem a důmyslným odvětráváním skrz zeď.
Při bourání podlah v přízemí stavbaři také odhalili 15 m hlubokou studnu vybudovanou zřejmě ještě před vznikem novorenesanční vily. Byla nasvětlena, překryta skleněným poklopem a voda z ní poslouží k zalévání.
Zajímavostí je také patrně nejstarší garáž v Čechách. Baron Theodor von Liebieg byl totiž vlastníkem prvního automobilu na našem území – šlo o vozidlo VW Präsident.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Nový silniční most v Norsku
Kolegy z Metrostav Norge AS čeká v Norsku realizace nové zakázky: v okresu Møre og Romsdal postaví nový betonový most Nye Nerlandsøybrua o osmi polích a délce 574 m. Jeho dokončení je plánováno na rok 2025. Vizualizace: prezentační video spol. Rambøll AS.
Hvězdný bazar 2022
Letos opět pořádáme sbírku oblečení pro Hvězdný bazar. Tento second hand s oblečením a doplňky slouží jako tréninkové pracoviště pro vozíčkáře s poraněním míchy, kteří v něm pracují jako prodejci. Sběr oblečení bude probíhat do pondělí 7. listopadu. Více informací na www.hvezdnybazar.cz.
Rekonstrukce domova Matyáš
Stavbaři společnosti Metrostav DIZ zahájili v Karlovarském kraji rekonstrukci Domova se zvláštním režimem Matyáš v Nejdku. Areál sestává ze tří dvoupodlažních pavilonů.
Podpořili jsme hendikepované sportovce
V rámci Players charity tour, jíž je Metrostav generálním partnerem, se během letošních šesti turnajů vybralo od jednotlivých hráčů 48 500 Kč. Na závěrečném turnaji CZDGA v Golfresortu Terasy v Ústí nad Labem vybranou částku předal generální ředitel Metrostav DIZ Ing. Karel Volf, MBA, který se také turnaje zúčastnil a obsadil krásné třetí místo.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
MOST PŘES ÚDOLÍ ŘEKY GOTTLEUBA
Metrostav ve sdružení s BeMo Tunnelling (BeMo) od podzimu roku 2018 pracuje na výstavbě mostu přes údolí Gottleuby v Pirně. Stavbu, jejímž investorem je DEGES, provází celá řada výzev.
Rüdiger Schidzig, foto BeMo Tunnelling
tavba semiintegrální mostní konstrukce (foto) o celkové délce 912 m byla v důsledku přetrvávajících nedostatků v projektu nosné konstrukce během loňské zimy pozastavena. Projektanti zadavatele, zkušebního inženýra a realizačního sdružení s maximálním nasazením pracovali na tom, aby úskalí náběhového uzlu, který má zásadní význam pro statickou funkčnost mostu v místě přechodu pilířů do ocelové spojité mostní konstrukce, bylo zvládnuto ze statického i realizačně technického hlediska.
Problém spočívá v tom, že staticky potřebný stupeň vyztužení integrálního uzlu je natolik vysoký, že se betonářská výztuž nevtěsná do průřezů. Navíc ještě přibyly výrazné úpravy statiky z důvodu neplnohodnotně zohledněných stavů výstavby a neoddiskutovatelné namáhání vlivem teplotních výkyvů mezi dnem a nocí a létem a zimou.
úspěšný výsuv
Na konci jara bylo už naprosto jasné, jaké změny budou muset být na ocelové nosné konstrukci provedeny, a sdružení se dohodlo s investorem na harmonogramu znovuobnovení výstavby ocelových i betonových konstrukcí. Ocelářské práce byly včas obnoveny potřebným zesílením konstrukce, takže mostní takt č. 2., který byl připravený od října 2021 ve výsuvném dvoře, bylo možné 21. června úspěšně vysunout. Od 1. července pak stavbaři pokračovali ve výsuvném dvoře v pravidelném pracovním postupu na taktu č. 3.
most povede ve výšce až 70 metrů nad terénem.výstavba probíhá metodou postupného vysouvání
Také výstavba železobetonových konstrukcí byla dle plánu obnovena, což znamenalo zhotovení taktu 14 na náběhovém pilíři na ose 70. Poté ale musely být práce opět přerušeny, protože další projekty nosné konstrukce a výztuže pro pilířové takty 15 a 16 nebyly dostatečně připraveny k realizaci. Nicméně i to se ve spolupráci s investorem řeší.
Kromě mimořádných a nemalých technických výzev lze uvést pozitivní věci. Po neshodách jsou nyní úkoly řešeny společně s investorem, jeho projektanty a sdružením. Navíc je investor přístupný i pro jednání o termínech a obchodní řešení v rámci dosavadního velmi narušeného vývoje výstavby. Dává najevo velký respekt a uznání z podaného výkonu sdružení společností BeMo, Metrostavu a jejich partnerů v oblasti engineeringu a realizace výstavby. Seriózní prognózy vycházejí z toho, že by most mohl být dokončen na přelomu roků 2026 a 2027.
Prestižní ocenění
Prestižní ocenění
Ecocrete získal ocenění Inovace pro udržitelný rozvoj
V úterý 20. září proběhlo v Praze vyhlášení vítězů všech kategorií celonárodní soutěže Manažer roku. Součástí je také speciální cena České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj (CBCSD) nazvaná Inovace pro udržitelný rozvoj, která s ohledem na současné globální trendy získává stále více na prestiži.
Mgr. Pavlína Mertl, foto Metrostav
letošním roce bylo oceněno pět projektů, mezi nimi beton Ecocrete. Cenu za Metrostav přebíral Ing. Filip Křesťan, výrobně-technický ředitel Metrostavu.
Jedním ze strategických cílů Skupiny Metrostav, jak snížit dopady na životní prostředí a spotřebu neobnovitelných zdrojů, je i využití recyklovaných materiálů a druhotných surovin ze stavby. A právě s myšlenkou využití recyklovaných materiálů byl společností TBG Metrostav vyvinut ekologický beton Ecocrete. Jde o technologicky vyspělý produkt, který obsahuje větší množství recyklovaného kameniva, než povoluje norma ČSN EN 206+A2, a tak se beton s recyklátem vyrábí podle podnikové normy TBG Metrostav TBG MTS 03/2021 – RCA, která vychází z normy pro výrobu betonu. K výrobku bylo vydáno stavebně-technické osvědčení č. STO – 205/286/2021 a certifikát systému řízení výroby pro všechny betonárny, kde se beton Ecocrete vyrábí.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jan Zacharda
vedoucí projektů divize 3
Jeho tým se specializuje na velké technologické zakázky. Prvním a rozhodujícím projektem v kariéře Ing. Zachardy byla Komplexní rekonstrukce Elektrárny Prunéřov, kde poprvé nahlédl do „velké“ stavařiny. Následovaly samostatné projekty rozvodny a technologických mostů v Unipetrolu Litvínov a v roli vedoucího projektu se zasloužil o vybudování plynové kotelny, intenzifikaci odsíření a denitrifikace spalin v Teplárně Trmice.
Vzpomenete na začátek svého působení v naší společnosti?
Do Metrostavu jsem nastoupil v roce 2013 náhodně po ukončení studia na Fakultě stavební ČVUT. V posledním ročníku jsem totiž zpracoval projekt do soutěže, který byl společností Metrostav podporován, a díky této soutěži mi byla nabídnuta možnost ucházet se o místo v obchodním oddělení. Po krátkém působení jsem se ale rozhodl, že by mě zajímala realizace konkrétních staveb.
Aktuálně jste dokončil projekt v Teplárně Trmice. Jaké zařízení se zde instalovalo?
Projekt byl rozdělen na dvě samostatné zakázky. První se týkala intenzifikace stávajícího odsíření (DeSOx) z 90. let a vybudování denitrifikační jednotky (DeNOx) TAIL END. Druhá zakázka spočívala v instalaci zařízení pro snížení rtuti ve spalinách. Bezesporu jsme pomohli ke snížení ekologické zátěže ovzduší na hodnoty, které byly před 30 lety nepředstavitelné. Jedná se o instalace zajišťující splnění BAT – Best Available Technology – nejlepší dostupné technologie, které jsou nejlépe proveditelným prostředkem nebo nejlepším možným ekologickým řešením. Realizací opatření v rámci akce snížení SO2 a NOx v Teplárně Trmice se výrazně snížila produkce emisí SO2 z původních 3014 tun na 252 tun SO2/rok a NOx byly redukovány z původních 1150 tun na 365 tun NOx/rok.
Která fáze výstavby nové jednotky TAIL END byla nejnáročnější?
Asi všechny, ale každá v jiném čase. Jedná se o zakázky typu EPC, kdy jste jako generální dodavatel odpovědný za návrh, vyprojektování a realizaci díla zpravidla podle slovního zadání. Na tento kontrakt jsme měli 23 měsíců od popisu smlouvy. Všechny fáze projektu ať už vyjednávaní smluv s dodavateli, samotná realizace, předání všech dokumentů, nebo uvádění do provozu, ve mně zanechaly hluboké vzpomínky. Velké díky proto patří všem kolegům, bez kterých by nebylo možné takto složité zakázky dělat.
V Trmicích jste pracoval také na výstavbě nové plynové kotelny. O jakou technologii šlo zde?
Jednalo se o instalaci největší a nejmodernější plynové kotelny na území České republiky. Tato plynová kotelna je schopna do 120 minut ze studeného a do 20 minut z teplého startu zásobovat teplem Ústí nad Labem. Myslím, že se jednalo o přelomovou zakázku, která mne formovala a mnoho naučila.
Máte tušení, na co se vrhnete po skončení prací v Trmicích?
Po skoro deseti letech v Metrostavu a posledních pěti letech velice hektických prvně vnímám drobné uklidnění. Budu se zaobírat přípravou nových projektů a rád bych nabyté zkušenosti z těchto významných staveb předal kolegům a aplikoval do systému přípravy a realizace zakázek.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Místo, kde hasiči trénují boj s ohněm
Areál brněnských hasičů nedaleko podniku Zetor v Brně-Líšni má díky kolegům z Metrostavu DIZ pod vedením Ing. Radovana Jaška nové výcvikové centrum.
Zakázka, která se uskutečnila od prosince 2020 do srpna 2022, byla rozdělena na dvě části. Areál Trnkova, kde probíhala rekonstrukce stávající budovy, výstavba nové výcvikové nádrže a cvičné rafinerie a areál Zetor, kde šlo o kompletní výstavbu nového zázemí, které se sestává z cvičných objektů, kompletní infrastruktury a areálových komunikací. Součástí je také podzemní kolektor, který imituje technologické podzemní objekty a slouží pro nácvik v daných prostorách.
Číslo
číslo
Tolik let slaví Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výrobě (ČKAIT) a při té příležitosti se v pondělí 10. října na fasádě Kongresového centra Praha promítalo 30 nejvýznamnějších staveb, mezi nimi díla Metrostavu.
Divize 8
Divize 8
Moderní prostory pro budoucí zdravotníky
Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií Univerzity Jana Evangelisty Purkyně (UJEP) v areálu Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem. Slavnostní okamžik byl symbolickým vrcholem dvouleté náročné práce týmu Ing. Lukáše Pertla z divize 8, který moderní objekt vybudoval.
Martina Vampulová, foto archiv Metrostavu
ový objekt fakulty (foto) o půdorysu 2054 m2 doslova vměstnal projektant stavby z Ateliéru Chválek do již poměrně zastavěného areálu nemocnice na Bukově. Architekti využili doslova veškeré prostorové možnosti a realizační tým stavby, v němž pracovala naše firma ve sdružení s OHLA ŽS, si s náročným úkolem poradil na jedničku.
Fakulta má pět podlaží, z toho jedno částečně podzemní a čtyři nadzemní. Horní dvě podlaží ustupují tak, aby bylo docíleno výškové návaznosti na sousední objekty. Z jedné strany jde o lůžkové oddělení pavilonu A, z té druhé potom o pavilon D.
Stavba je zajímavá nejen z architektonického hlediska, ale i z toho technického. „Nad prvním nadzemním podlažím jsme použili systém předpínaných železobetonových trámových stropů. S takovým řešením se u podobných staveb setkáváme jen zřídka,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Pertl.
Z exteriéru zvolili architekti kontrast mezi jednoduchou omítkou ve světlém barevném odstínu šedé a bílé a kovovým barevným obkladem na vystupujících hmotách objektu v odstínu světle zelené v matném provedení. Výrazným prvkem jsou i pevné nadokenní slunolamy chránící okna učeben a kanceláří na jihozápadní fasádě před slunečním svitem.
Od začátku nového akademického roku se v UJEP vzdělávají studenti zdravotnických oborů na nejvyšší úrovni
Nová budova v areálu nemocnice poskytuje 6440 m2 kanceláří a učeben, navíc zde vznikla velká multifunkční přednášková aula s kapacitou 326 míst a sedmi sedadly pro zdravotně hendikepované. K dispozici je dále středně velký přednáškový sál se 156 sedadly a malý sál pro 72 posluchačů a tři studenty ZTP. Sídlo fakulty zdravotnických studií je kompletně bezbariérové. Hlavní vstup je řešen přes spojovací plato začínající u hlavního vchodu do nemocničního atria, se kterým je zároveň přímo propojen spojovacím krčkem a tedy i krytou chodbou.
V průběhu celé stavby byla asi největší zkouškou výměna subdodavatele kontaktního zateplovacího systému. „Ve velmi krátkém čase jsme museli fasádu rozdělit a nefungujícího subdodavatele nahradit dvěma novými tak, abychom stihli fasádu dokončit do konce loňského roku. To byl totiž důležitý milník celé stavby,“ vzpomíná Ing. Pertl. Zároveň se vrací myšlenkami ještě na úplný začátek stavby, tedy do června roku 2020. „Samotný začátek stavby byl pro mě osobně největší výzvou. V té době jsem ještě neměl dokončenou stavbu na pražském letišti a zároveň jsem musel čelit nové výzvě a vstoupit do již zahájené stavby a po dobu čtyř měsíců zvládat dvě stavby zároveň,“ dodává.
Dnes už řemeslníky v areálu nahradili studenti, kteří i díky perfektní práci celého týmu Ing. Lukáše Pertla budou trávit svá vysokoškolská studia v příjemném a moderním prostředí.
Simulační centra
Kromě učeben, laboratoří a seminárních místností mají studenti a pedagogové v novém objektu UJEP k dispozici i dvě simulační centra, ve kterých mohou studenti odděleni skleněnou stěnou sledovat různé druhy vyšetření pacientů a přitom se vzájemně nerušit. Samozřejmostí jsou také sdílené videopřenosy výuky do vzdálených místností.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Dům pro seniory: priorita Jihočeského kraje
Stavbaři Metrostavu DIZ zahájili v průběhu září práce na zakázce v Otíně u Jindřichova Hradce. V místě nevyužívaného areálu lokality Bobelovka, který naposledy sloužil jako dům sociálních služeb pro handicapované, vyroste moderní domov pro seniory (vizualizace).
Blanka Růžičková, foto a vizualizace archiv stavby
tavbu objektu jsme zahájili poklepem 19. září, druhý den jsme přepravili těžkou techniku a začali s demolicemi (foto). Ty by měly probíhat do konce října, následovat bude příprava území a zemní práce pro založení základů nových budov, popisuje napjatý harmonogram vedoucí projektu Michal Hryzák.
Slavnostního zahájení stavby se na předměstí Jindřichova Hradce, v obci se zhruba tisícovkou obyvatel, zúčastnili čelní představitelé kraje. „Situace s nedostatkem kapacit v domovech důchodců došla až tak daleko, že se tam senioři často dostanou jen díky známým. Čekací lhůty jsou navíc velmi dlouhé. Chybí nám tu i hospicová lůžka. Proto se na tyto problémy snažíme zaměřit,“ uvedl při oficiálním zahájení výstavby nového domova hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.
S využitím recyklace použitých materiálů
Investor Jihočeský kraj rozhodl, že původní objekty, jejichž prostorové uspořádání a technický stav už nemohou splnit podmínky současných standardů, půjdou k zemi. Část materiálu z demolice se přitom znovu využije při stavbě nových budov. Recyklací tak projdou zejména cihelné a betonové prvky, které se po rozdrcení promísí a na místě poslouží jako stavební materiál pro novou zástavbu.
„Předmětem zakázky je kompletní demolice stávajících objektů bývalého centra sociálních služeb a výstavba nového komplexu budov. Ten zahrnuje hlavní čtyřpatrový objekt s technologickým zázemím, provozem gastro, prádelnou a ubytovací kapacitou pro 94 klientů,“ připomíná vedoucí projektu. Součástí celého areálu bude také kryté parkovací stání, budova pro údržbu a zahradní altány pro venkovní pobyt. Nový domov pro seniory bude mít k dispozici 34 jednolůžkových a 30 dvoulůžkových pokojů.
Zakázka má být realizována během 22 měsíců. Výstavba nového domova pro seniory by tak měla být dokončena v srpnu 2024. „Vyzkoušeli jsme si různé typy staveb od rekonstrukcí nemocnic, bazénů, výstavby sportovních zařízení až po výrobní a skladové haly. Máme proto zkušený tým a pevně věřím, že s kolegy v týmu obstojíme i před touto zajímavou, i když časově náročnou výzvou,“ říká Michal Hryzák. Určitou novinkou bude podle jeho slov rozsáhlý samostatný gastroprovoz, který bude po dokončení sloužit nejen pro domov seniorů, ale i pro další zařízení v okolí.
Domov seniorů v Otíně buduje Metrostav DIZ ve sdružení s firmou Auböck s.r.o, rakouskou společností, která má českou pobočku v Boršově nad Vltavou.
Divize 9
Divize 9
Další zakázka v horském resortu Dolní Morava
Dalo by se říct, že kolegové z oblastního zastoupení divize 9 pro pardubický region jsou v srdci populárního lyžařského areálu pod Králickým Sněžníkem jako doma: postavili tam Bytové domy U Slona, horskou restauraci Skalka či Mamutí horskou dráhu. A pracují na dalších objektech.
RED, vizualizace IMOS Development
edná se o čtyři moderní apartmánové domy (vizualizace) s provětrávanou fasádou s obkladem z keramických pásků. Tři objekty budou hotelového typu, jeden určený k prodeji apartmánových bytů. Budovy jsou zasazeny do srázu pod rezortem Sněžník, kde se nachází hotel Vista, Mamutí horská dráha a stezka v oblacích.
Stavba započala v dubnu. „Prozatím je na třech objektech hotové pilotové založení, na které postupně navazují monolitické práce. Poslední objekt je založen na cca dvanáctimetrovém násypu ze štěrkodrtí,“ popisuje stavbyvedoucí Jakub Imramovský a dodává, že je zde problémová geologie. Návrhy jednotlivých pilot stavbaři realizují za pomoci aplikace WhatsApp, kde podle fotografií odvrtané zeminy geolog a statik navrhuje délku každé jedné piloty.
Nutno dodat, že práce jsou náročné i z hlediska prostředí: pracuje se v horách, kde výstavbu komplikuje delší zimní období, významná sklonitost terénu i nutnost omezit hluk a tím pracovní dobu – padesát metrů od staveniště se totiž nachází hotel.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Česká Lípa přilákala běžce
Slunce i prudký déšť, 349 závodníků ve třech závodech, 16 školních štafet a další desítky lidí na procházce a rodinném běhu. Tak proběhl oblíbený českolipský CITY CROSS RUN & WALK. Oblastní zastoupení divize 8 v Libereckém kraji bylo podruhé partnerem závodu.
Letos proběhl již sedmý ročník tohoto sportovního podniku (foto), který je učen jak zdatným sportovcům, tak i rodinám s dětmi. Pořadatelem závodu City Cross Run & Walk je město Česká Lípa, hlavním organizátorem pak příspěvková organizace Sport Česká Lípa.
Běh se uskutečnil v sobotu 17. září. Hlavní trať měřila 21 km a letošní novinkou byl i závod na 3 km, který dokončilo 71 běžců. Trasa je zavedla na zajímavá českolipská místa jako například autodrom v Sosnové či vodní hrad Lipý. A běžela se i školní štafeta, do které se přihlásilo 16 škol.
RED, foto City Cross Run & Walk Česká Lípa
školení pro stavbyvedoucí a přípraváře v novém hávu
V podzimních třech termínech navazujeme na oceňovaný program pravidelného odborného setkávání našich stavbyvedoucích a přípravářů, který byl s ohledem na omezení prezenčních školení v minulých letech pozastaven.
Setkání jsou nově koncipována do jednodenních prezenčních bloků, doplněná informacemi v podobě e-learningových kurzů. Stěžejní osou školení bude především efektivní předání výrobně-technických informací. Lektoři účastníky těchto setkání seznámí zejména s tématy předvýrobní a výrobní přípravy, technické podpory staveb, s problematikou reklamací a samozřejmě i bezpečnosti práce.
V náplni podpůrných elektronických kurzů budou pak účastníci seznámeni s principy ekonomiky stavební zakázky, nakupování či prevence rizik pracovněprávních vztahů. Nespornou výhodou této formy vzdělávání je, že všechny studijní materiály jsou účastníkům přístupné i po konání setkání a samozřejmě kdykoli v průběhu dalšího pracovního procesu.
jako součást adaptace
V první fázi jsou odborná setkání určena především kolegům, kteří jsou v pozicích stavbyvedoucích a přípravářů „kratší“ dobu, jakožto součást jejich adaptace. V příštím roce pak počítáme s termíny i pro zkušenější kolegy v rámci udržování jejich kvalifikace.
Nové podzimní termíny adaptačního kurzu pro stavbyvedoucí a přípraváře jsou: 10. listopadu, 29. listopadu a 8. prosince.
Podrobnější informace o celkovém obsahu odborného (cyklického) vzdělávání vám rádi poskytneme u nás v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav nebo na e-mailové adrese: vzdelavani@metrostav.cz.
Za tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav Mgr. Marek Schimmer
Očkování proti chřipce
Také letos připravujeme pro zaměstnance Skupiny Metrostav v souladu s Kolektivní smlouvou na roky 2022 a 2023 bezplatné očkování proti chřipce. Od letošního roku jsme zavedli novinku, a to elektronickou formu přihlašování se k očkování.
Zaměstnanci byli oslovení e-mailem a ti, kteří mají o očkování proti chřipce v letošním roce zájem, se mohli zaregistrovat online, případně požádat o přihlášení personálního manažera.
Registrace k očkování je závazná, a to z důvodů objednání správného počtu potřebných vakcín. Termíny očkování plánujeme na listopad, budou upřesněny v závislosti na dostupnosti vakcín poskytovaných smluvním zdravotnickým zařízením. Na konkrétní termín se bude možné opět přihlásit elektronicky. Za tím účelem budou zaregistrovaní zájemci včas kontaktováni e-mailem. Zaměstnanci, kteří nemají e-mailovou adresu, budou o termínu očkování informováni personálními manažery.
RED
Kam po základce? Přece mezi stavbaře
Školáci, kteří se rozhodují o budoucí kariéře, měli možnost zavítat do víceúčelové haly v Opavě a seznámit se tam u stánku Metrostavu se stavbařskými profesemi. Prezentace byla součástí Veletrhu povolání, který proběhl ve dnech 5. až 6. října.
Akce byla určena především pro žáky osmých a devátých tříd a pro jejich rodiče. Téměř čtyřicítka škol a přibližně stejný počet zaměstnavatelů zde představily své učební a studijní obory a samozřejmě náplň celé řady profesí. Program byl pestrý, zábavný, nabitý informacemi a především interaktivní (foto).
Dívky a kluci, kteří se zastavili u prezentace Metrostavu, si například vyzkoušeli svou zručnost na dřevěném bagru nebo při řezání a skládání papírových kirigami. Měli možnost zhlédnout krátká videa a fotky z našich staveb. Cílem bylo ukázat stavařinu jako zajímavý a perspektivní obor. Věříme, že se nám podařilo žáky zaujmout a inspirovat je k výběru studia na některé ze stavebních škol.
RED, foto Zuzana Junková
darujte krev
Zaměstnanci Skupiny Metrostav budou mít opět možnost pomoci dobré věci, a to dopoledne 4. listopadu v centrále společnosti na pražské Palmovce.
Tentokrát se uskuteční 35 opakování této prospěšné akce, jejíž počátky se datují od října 2005. Těšíme se, že se zapojíte i nyní. Přihlašovat se můžete pomocí formuláře na firemním intranetu. Děkujeme!
RED
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
u proměny luxusního hotelu
RED, foto TaK Architects
Prostory někdejšího hotelu InterContinental, na jehož rekonstrukci pracují kolegové divizí 9 a 3, se v rámci festivalu Den architektury otevřely veřejnosti. Díky zapojení celé řady autorských kolektivů umělců a řemeslníků je hotel jednou z nejreprezentativnějších staveb své doby.
InterContinental byl vybudován v letech 1968 až 1974 za spolupráce špičkových architektů v čele s Karlem Filsakem. Patří mezi nejvýznamnější stavby v hlavním městě a nese prvky brutalistické architektury.
Návštěvníky upoutal především impozantní lustr, který byl na stavbu po dobu exkurze na ukázku instalován. Tyto lustry umělce Reného Roubíčka restauruje sklářský ateliér Bejvl.
K vidění byly i obnovené dřevěné stropní kazety z dílny výtvarníka Čestmíra Kafky.
Impozantní je strop konferenčního sálu. Jeho trojrozměrná struktura složená z 24 bloků byla znovu vytvořena v podstatě jako mostní konstrukce z předpjatého betonu s rozponem téměř 25 metrů.
Do znovuotevřené střešní restaurace se vrátí i kovové lustry v podobě shluků zlatých bublin od českého sochaře Huga Demartiniho. Tyto střípky ukazují, že rekonstrukce hotelu probíhá do nejmenšího detailu.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 8 – Fotogalerie
Nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP – přednáškový sál.
Nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP – přednáškový sál.
Nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP – simulační centrum.
Nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP – simulační centrum.
Nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP – přednáškový sál.
Nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP – přednáškový sál.
Nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP.
1_Palác – Fotogalerie
Liebiegův palác v Liberci.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – zdobné prvky fasády.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – zdobné prvky fasády
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – procházka zahradou.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – obnovené interiéry.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – obnovené interiéry.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – obnovené interiéry.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – obnovené interiéry.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – obnovené interiéry.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – jeden z dvaceti křišťálových lustrů.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – obnovené interiéry.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – obnovené interiéry.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – pohled ze střechy.
Virtuální prohlídka Liebiegova paláce – pohled ze střechy.
10_Divize 9 – Fotogalerie
Dolní Morava je obec v Pardubickém kraji na úpatí Králického Sněžníku a také v posledních letech oblíbený horský resort s mnoha turistickými lákadly.
Vizualizace apartmánových domů ukazuje, že architektura objektů respektuje okolní krajinu.
Fotografie z výstavby projektu. Apartmánové domy se budou nacházet nedaleko dolní stanice Lanové dráhy Sněžník a hotelu Vista.
Fotografie z výstavby projektu. Apartmánové domy se budou nacházet nedaleko dolní stanice Lanové dráhy Sněžník a hotelu Vista.
- 516847.svg
- 516848.svg
- 516870.svg
- 516899.pdf
- 516900.svg
- 516901.jpg
- 516902.jpg
- 516903.jpg
- 516904.svg
- 516905.jpg
- 516906.jpg
- 516907.svg
- 516908.jpg
- 516909.svg
- 516910.jpg
- 516911.jpg
- 516912.mp4
- 516913.svg
- 516914.jpg
- 516915.jpg
- 516917.svg
- 516918.jpg
- 516919.jpg
- 516920.svg
- 516921.jpg
- 516922.svg
- 516923.jpg
- 516924.jpg
- 516925.jpg
- 516926.jpg
- 516927.jpg
- 516928.jpg
- 516929.jpg
- 516930.jpg
- 516931.jpg
- 516932.jpg
- 516933.jpg
- 516934.jpg
- 516935.jpg
- 516936.jpg
- 516937.jpg
- 516938.jpg
- 516939.jpg
- 516940.jpg
- 516941.jpg
- 516942.jpg
- 516943.jpg
- 516944.jpg
- 516945.jpg
- 516946.jpg
- 516947.jpg
- 516948.jpg
- 516949.jpg
- 516950.jpg
- 516951.jpg
- 516952.jpg
- 516953.jpg
- 516954.jpg
- 516955.jpg
- 516956.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007