BeMo Tunnelling
BeMo rozšiřuje podzemní dráhu v Hamburku
Na konci minulého roku pověřila hamburská městská společnost Hamburger Hochbahn AG firmu BeMo Tunnelling (BeMo) výstavbou úseku Horner Geest na trase metra U4. Uvedená část je cca 1000 m dlouhá a zahrnuje jednokolejný tunel s rozšířenou částí nádraží, výstavbu dvou návazných stavebních objektů a jednoho podzemního křížení.
Rainer Gücker, Andreas Rabe, foto archiv BeMo Tunnelling
R
ealizace projektu probíhá ve spolupráci oddělení BeMo Inženýrské, průmyslové stavby a ocelové konstrukce z Dortmundu a Speciální zakládání z Berlína. Práce speciálního zakládání provádíme z větší části ve vlastní režii za podpory sesterské firmy Zakládání staveb. Součástí je také spolupráce na technologickém vývoji. Objednatelům a potenciálním zákazníkům lze taktéž nabídnout technické podpůrné činnosti při certifikačních, auditních a reklamačních procesech.
Stavební činnosti na tomto úseku probíhají převážně za provozu metra. Nová výstavba podzemní křižovatky metra je realizována podle technického návrhu BeMo, a to hloubeným způsobem. Jedná se o významné zjednodušení celé stavby tím, že nebudou nutné razicí práce prováděné hornickým způsobem, jak bylo zvažováno v původním technickém řešení. To by s sebou neslo různé komplikace.
nová stanice METRA horner geest na trase u4 zlepší dopravní spojení ZHRUBA 13 000 LIDEM Z HAMBURKU
limity městské zástavby
V roce 2023 dojde k připojení navazujících objektů v rámci sedmiměsíční odstávky provozu metra. Díky našim technickým řešením bude výstavba co možná nejvíce urychlená. Pro tento účel budou vyhotoveny stropy z prefabrikovaných stropních dílů a značnou výzvu kvůli napjatým termínům budou v této souvislosti určitě představovat demoliční práce. Při provádění stavební činnosti uprostřed města je také nutné brát v potaz limitující okolní podmínky kvůli sousední zástavbě stejně jako ostatní trasy veřejné dopravy.
V průběhu zakázky již byly uskutečněny první práce na pažení stavební jámy, stejně jako zajištění jámy a zakotvení. Zahájen byl i výkop ve stavební jámě 11c. Práce jsou zde naplánovány do konce roku 2024. Zdař Bůh!
Čtyři linky, 93 stanic
Metro v Hamburku funguje již od roku 1912 a je tak v Německu druhé nejdéle v provozu a zároveň je s délkou železniční sítě 104,961 km u našich západních sousedů druhou nejdelší podzemní drahou. Stanice jsou rozmístěny na čtyřech linkách označených systémem U1 až U4. Nejnověji otevřena byla roku 2012 linka právě linka U4.