Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 9

Vzácná zlatnická památka se přesune do nových prostor

Rekonstrukce Pluhovských domů, kam se vedle samotného relikviáře svatého Maura stěhuje i veškeré zázemí této cenné památky, je ve finále. Tým divize 9 zde odvedl náročnou práci, která je obohatila o řadu cenných zkušeností.

RED, foto Slavomír Kubeš

O

bnovu Pluhovských domů (snímky) stavbaři zahájili v červnu 2019. Původně renesanční palác, který prodělal poslední historické úpravy v 19. a 20. století, má opravenou fasádu, střechu i vnitřní omítky. Relikviář v nových prostorách by měl být veřejnosti přístupný koncem listopadu.

Práce zde během oprav komplikoval přístup na staveniště, kdy byli stavbaři limitováni úzkým průjezdem zámku a nosností mostu 3,5 tuny. A ještě těžší to bylo v zimě, kdy situaci komplikoval led a sníh ve strmém svahu. Zkoušela se nákladní auta, traktory, ale nevyšlo to. Problém nakonec vyřešilo to, že stavbaři nasadili pásový miniduper, který materiál, jako jsou cihly, balíky s maltou a dřevěné podlahy, pomalu převážel na hradní nádvoří.

příprava expozic ve finále

Velkou výzvou ze stavebního hlediska byly především povalové stropy, které stavbaři museli rozebrat a po ošetření opět složit, případně doplnit původní technologií. Kvůli montáži nových stropů také museli logisticky vyřešit složitý transport profilů o hmotnosti kolem půl tuny, a to bez použití větší mechanizace, která se do areálu hradu zkrátka vůbec nedostane.

„Dnes již probíhá pouze zkušební provoz expozice, nahrávání a spouštění videoobsahů, programování svítidel, ozvučení v jednotlivých místnostech atd. Také se dokončuje dodatečně zasmluvněná přístupová komunikace, ale ta je na samostatnou smlouvu,“ shrnuje závěrem  vedoucí projektu Radek Kučera.

Všechny výzvy se podařilo překonat a relikviář svatého Maura bude veřejnosti přístupný v nových prostorách. Trezorová vitrína, ve které bude relikviář umístěn, je protkaná moderní elektronikou a měla by památce zajistit optimální podmínky a maximální bezpečnost. Protože tato výkladní skříň váží několik tun, podlaha místnosti, ve které se nachází, musela být kvůli tomu speciálně zpevněna.

Relikviář svatého Maura

Relikviář má obdélníkový půdorys o rozměrech 140 × 42 cm a je 65 cm vysoký. Dekorace zahrnuje velké množství reliéfů, smaltovaných štítků, sošky z pozlaceného stříbra, drahé kameny, filigrány a gemy z drahokamů a polodrahokamů. Jde o druhou nejvzácnější zlatnickou movitou památku po korunovačních klenotech a vůbec nejvýznamnější románskou klenotnickou památku na českém území. Relikviář vznikl na začátku 13. století na zakázku zámožného belgického rodu Rumigny. V 19. století jej zakoupil vévoda Alfred de Beaufort-Spontin a díky němu se po různých peripetiích ocitl na zámku v Bečově nad Teplou. Má tak za sebou dlouhou historii.  

Divize 5

U Losiné začala výstavba kruhového objezdu

Nedaleko Plzně u obce Losiná vznikne obchvat (mapa), který by měl zklidnit dopravu v obci a zrychlit průjezd lokalitou. Jeho součástí bude okružní křižovatka, do jejíž stavby se pro ŘSD ČR pustili kolegové z divize 5 a dceřiné společnosti BES.

RED

R

ondel nahradí nevyhovující stykové křižovatky silnice I/20 se sil. III/18047 a polní cesty. Silnice I/20 je přitom jedním z páteřních silničních tahů v zemi. Spojuje města Karlovy Vary, Bečov nad Teplou, Plzeň, Písek a České Budějovice. Po celé délce je po ní vedena evropská silnice E49. Tato komunikace je i významnou mezinárodní osou v relaci  Gera–Plauen–Cheb–Plzeň–České Budějovice–Gmünd–Wien a vytváří alternativní dopravní spojení Saska a Rakouska.

Budování nové pětiramenné křižovatky kromě zemních prací, komunikací, chodníků a VO zahrnuje velkou dešťovou kanalizaci a přeložku plynovodu. „Doba výstavby se předpokládá 11 měsíců bez zimní přestávky. Zahájení stavby proběhlo již 4. října, ale omezení čeká řidiče hlavně příští rok. Od jara totiž 2022 začnou práce, které se dotknou silnice první třídy. Ta bude cca 120 dní řízena semaforem. 

„Zajímavostí je, že stavba je rozdělena na pět etap tak, aby byl vždy průjezdný jeden pruh a mohlo se jezdit kyvadlově,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Tomáš Hnojský a dodává, že kanalizaci budou provádět kolegové divize 1 z Plzně.

Skupina Metrostav

Senioři v Karlových Varech

Senior klub Metrostavu (SKM) uspořádal 21. října výlet do Karlových Varů (foto). Zájem byl veliký a počasí přálo.

Viděli jsme lázeňské skvosty jako Grandhotel Pupp, Hotel Thermal, kolonády, Městské divadlo a Císařské lázně, které v současné době rekonstruuje Metrostav, či rozhlednu Diana. Prošli jsme nábřeží říčky Teplá ke Vřídelní kolonádě známé z filmu Vrchní, prchni!, a i když každý ochutnal zdejší léčivou vodu, nakonec stejně zvítězilo pivo, káva a becherovka.

Za výbor SKM Milana Kellerová


 

Best of Realty 2021 zná vítěze

V úterý 9. listopadu 2021 byly v pražském Foru Karlín vyhlášeny výsledky a předána ocenění nejlepším projektům českého realitního trhu za uplynulý rok.

Kategorii rekonstruovaných kanceláří ovládl projekt Bubenská 1 v Praze 7 realizovaný divizemi 3 a 1. Mezi novými administrativními centry zvítězila Bořislavka Centrum v Praze 6, kde pracovali stavbaři z divize 6. Cena čtenářů pro rok 2021 patří projektu Byty Na Vackově – 10. etapa v Praze 3, který pro Metrostav Development postavili kolegové z divize 9. Gratulujeme!


 

Psali jsme před 50 lety

Pěkného úspěchu dosáhli pracovníci Metrostavu na stavbě stanice pražského metra na Budějovickém náměstí. Ve čtvrtek dokončili s předstihem jednoho týdne nosné konstrukce mezi mosty v ulici Antala Staška a v ulici Ivana Olbrachta.

Na dobrém výsledku má zásluhu společné úsilí a dobrá spolupráce tesařů, betonářů, železářů a techniků stavby. Celá stanice bude dlouhá 295 metrů, spotřebuje se k její výstavbě 25 000 krychlových metrů betonu a při hloubení stavební jámy bylo třeba vytěžit a odvézt na čtrnáctikilometrovou vzdálenost 200 000 krychlových metrů zeminy.

Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v listopadu 1971 součást novin Vodní stavby


 

Mezi TOP zaměstnavateli

Metrostav se umístil na třetí příčce v průzkumu Nejatraktivnější zaměstnavatel, který realizovala švédská společnost Universum mezi studenty technických vysokých škol. Před ním zůstaly jen Siemens a  Škoda Auto.

Ze stavebních společností je Metrostav opakovaně hodnocen jako nejžádanější zaměstnavatel a od roku 2015 tak letos již pošesté získal titul Best in Industry. Děkujeme všem kolegům a kolegyním, kteří se práci se studenty věnují a pomáhají tak budovat dobré jméno zaměstnavatele.

Mgr. Jana Kořínková

Top 5 zaměstnavatelů

Škoda Auto 26,13 %

Siemens 19,28 %

Metrostav 12,50 %

Bosch 11,78 %

ČEZ Group 11,62 %

Z žebříčku 100 nejatraktivnějších společností pro studenty technických oborů. Procento udává nejčastější volbu studentů.

 

Metrostav 20/2021, Vítkov
Metrostav 20/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 20/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 20/2021, Ptáme se
Metrostav 20/2021, Fotosloupek
Metrostav 20/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 20/2021, Číslo
Metrostav 20/2021, Divize 6 v Jihočeském kraji
Metrostav 20/2021, Divize 9
Metrostav 20/2021, Divize 5
Metrostav 20/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 20/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 20/2021, Fotoreportáž
Metrostav 20/2021, Vítkov

Vítkov

Metrostav 20/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 20/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 20/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 20/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 20/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 20/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 20/2021, Divize 6 v Jihočeském kraji

Divize 6 v Jihočeském kraji

Metrostav 20/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 20/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 20/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 20/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 20/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (194862): (1/1) (0 ms)

Rendering Divize 5 (194861): (1/2) (2 ms)

Rendering Divize 9 (194860): (2/4) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4802/item224997-small.jpg

 i4802/item224999.svg

 i4802/item224996.svg

 i4802/item224998-small.jpg

 i4802/item225008.gif

 i4802/item225006.svg

 i4802/item225009-small.jpg