-
Metrostav
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
Vítkov
20
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
16. listopadu 2021
ročník 33
Důstojné zázemí pro vojenskou historii
Prvorepublikový Památník osvobození na úpatí pražského Vítkova se v průběhu posledních tří let měnil v jedno z největších vojenských muzeí v Evropě. Jeho rekonstrukci (foto) a dostavbu řídil společný tým techniků divizí 1 a 3 pod vedením Ing. Martina Kocha.
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
ílo předáme zástupcům Ministerstva obrany 30. listopadu. Proto už dnes dokončujeme jen poslední práce v expozicích, kde kompletujeme vitríny a doděláváme scénické osvětlení. Ve veřejných interiérech uzavíráme práce na dekorativních stěrkách, v exteriéru upravujeme komunikace a přilehlé zahradní plochy. Probíhá i zaškolení pracovníků obsluhy technického vybavení,“ popisuje Ing. Koch z divize 1.
Jeho tým se na Žižkově musel vyrovnat s mnoha nečekanými problémy. Třeba s daleko víc poškozenými nosnými konstrukcemi, než podle projektu očekával. Stavbaři na jejich sanaci použili uhlíkové lamely se speciální požární ochranou, v horším případě je vyměnili. Podzemní objekt pod atriem založili na mikropilotách, protože v části půdorysu odhalili místo skalního podkladu jen navážky. „S logistikou i se všemi dalšími obtížemi jsme se vyrovnali hlavně díky výborně spolupracujícímu realizačnímu týmu, jehož členové bez ohledu na divizní příslušnost vždy na všech úrovních odvedli maximum,“ chválí Ing. Koch. A dodává: „Součástí projektu byly navíc i činnosti, se kterými jsem se za 28 let své praxe nesetkal. Spolu s rekonstrukcí jsme totiž u sedmi sálů dokončili také kompletní vybavení pro výstavní sbírky – což znamená kulisy, paneláže, atypické povrchy, vitríny, scénické osvětlení a další potřebné dekorace.“
vojenský historický ústav připraví v muzeu instalaci více než 7000 exponátů
Mimo techniky divizí 1 a 3, kteří stavbu řídili, se na ní vlastními silami podíleli pracovníci střediska lehkých obvodových plášťů divize 3, kteří zastřešili atrium a namontovali hliníkové prosklené fasády a výplně dveřních otvorů. Odborníci z restaurátorského ateliéru se postarali o repase historických dveří a nábytku, který rozebrali, ošetřili a složili zpátky tak, aby vypadal stejně jako před 90 lety.
Zástupce vedoucího projektu Ing. Michal Mašek z divize 3 na závěr díla shrnul pocity své i kolegů: „Jsem hrdý na to, že jsem se mohl podílet na proměně zastaralého areálu v důstojné muzeum, které si vojenská historie českého a československého státu bezesporu zaslouží.“ Dodejme, že veřejnosti by se Armádní muzeum Žižkov mělo otevřít 28. října 2022.
Co uvidíme v Armádním muzeu?
Funkcionalistický komplex, který postavili v letech 1927–1929 podle návrhu architekta Jana Zázvorky, zahrnoval tři budovy – A, B a C. Před rekonstrukcí obsahovaly tři stálé expozice – první a druhou světovou válku a holokaust.
Po rekonstrukci zůstanou v objektu A a v horních patrech objektu B kanceláře. Budova C se ale plně otevře veřejnosti spolu s novým Déčkem, které vzniklo podsklepením a zastřešením původního atria. Areál armádního muzea (foto) doplnily podzemní školicí a přednáškové sály vybudované na místě bývalé uhelny.
Trojnásobně rozšířená plocha muzea umožní nejen důstojnou připomínku všech, kdo bojovali za naši národní samostatnost, ale i komplexní představení vojenských dějin země od středověku až po současné armádní mise. Mezi sedmi samostatnými výstavními okruhy vynikne expozice Od úsvitu českých dějin do roku 1748, která představí exponáty, jež bývaly ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Kolem Prešova po novém obchvatu
Slovenská Národná diaľničná spoločnosť (obdoba českého ŘSD) koncem října slavnostně zprovoznila dálniční úsek D1 Prešov, západ – Prešov, jih (foto). Součástí je 2,2 km dlouhý tunel Prešov, jehož ražbu realizovali kolegové z divize 5.
Aktuálně z rekonstrukce luxusního hotelu
Přestavba bývalého hotelu InterContinental v Praze má za sebou demontážní a sanační část prací a skoro hotová je nová fasáda. Další činnosti budou náročnější na logistiku, a tak z důvodů bezpečnosti dostane staveniště nové pevné oplocení, na kterém se budou prezentovat základní aspekty projektu Staroměstská brána.
Obnovujeme památku v Žatci
Okrasné vitráže (foto) byly osazeny na synagoze v Žatci, kterou spolu s budovou sousedního rabinátu opravuje tým ústeckého zastoupení divize 8 vedený Danielem Lipertem. V obou budovách se pod dohledem památkářů rekonstruují střechy, okna, fasády i interiéry.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
BeMo rozšiřuje podzemní dráhu v Hamburku
Na konci minulého roku pověřila hamburská městská společnost Hamburger Hochbahn AG firmu BeMo Tunnelling (BeMo) výstavbou úseku Horner Geest na trase metra U4. Uvedená část je cca 1000 m dlouhá a zahrnuje jednokolejný tunel s rozšířenou částí nádraží, výstavbu dvou návazných stavebních objektů a jednoho podzemního křížení.
Rainer Gücker, Andreas Rabe, foto archiv BeMo Tunnelling
ealizace projektu probíhá ve spolupráci oddělení BeMo Inženýrské, průmyslové stavby a ocelové konstrukce z Dortmundu a Speciální zakládání z Berlína. Práce speciálního zakládání provádíme z větší části ve vlastní režii za podpory sesterské firmy Zakládání staveb. Součástí je také spolupráce na technologickém vývoji. Objednatelům a potenciálním zákazníkům lze taktéž nabídnout technické podpůrné činnosti při certifikačních, auditních a reklamačních procesech.
Stavební činnosti na tomto úseku probíhají převážně za provozu metra. Nová výstavba podzemní křižovatky metra je realizována podle technického návrhu BeMo, a to hloubeným způsobem. Jedná se o významné zjednodušení celé stavby tím, že nebudou nutné razicí práce prováděné hornickým způsobem, jak bylo zvažováno v původním technickém řešení. To by s sebou neslo různé komplikace.
nová stanice METRA horner geest na trase u4 zlepší dopravní spojení ZHRUBA 13 000 LIDEM Z HAMBURKU
limity městské zástavby
V roce 2023 dojde k připojení navazujících objektů v rámci sedmiměsíční odstávky provozu metra. Díky našim technickým řešením bude výstavba co možná nejvíce urychlená. Pro tento účel budou vyhotoveny stropy z prefabrikovaných stropních dílů a značnou výzvu kvůli napjatým termínům budou v této souvislosti určitě představovat demoliční práce. Při provádění stavební činnosti uprostřed města je také nutné brát v potaz limitující okolní podmínky kvůli sousední zástavbě stejně jako ostatní trasy veřejné dopravy.
V průběhu zakázky již byly uskutečněny první práce na pažení stavební jámy, stejně jako zajištění jámy a zakotvení. Zahájen byl i výkop ve stavební jámě 11c. Práce jsou zde naplánovány do konce roku 2024. Zdař Bůh!
Čtyři linky, 93 stanic
Metro v Hamburku funguje již od roku 1912 a je tak v Německu druhé nejdéle v provozu a zároveň je s délkou železniční sítě 104,961 km u našich západních sousedů druhou nejdelší podzemní drahou. Stanice jsou rozmístěny na čtyřech linkách označených systémem U1 až U4. Nejnověji otevřena byla roku 2012 linka právě linka U4.
Ptáme se
Ptáme se...
Vladimír Pravda
vedoucí trhacích prací Metrostavu
Po maturitách ve strojní a báňské průmyslovce se Vladimír Pravda začal v 21 letech zabývat trhacími pracemi. Zkušenosti nabýval jako střelmistr při rizikovém trhání zejména v nestandardních situacích. V Metrostavu pracuje od roku 2007 a je tím, kdo trhací práce projektuje, vyřizuje pro ně povolení a vede agendu, která s nimi a se skladováním a použitím výbušnin souvisí. Naposledy řídil například odstřel komína nevyužívaného teplárenského areálu Brandl v Jablonci nad Nisou.
Kolegové o vás vždy slyší v souvislosti s nějakým odstřelem. Ten trvá pár vteřin. Čemu se věnujete, když nejste zrovna s trhavinou v terénu?
Každému odstřelu – použití trhavin obecně – předchází projektování, následuje povolovací proces se státní správou a teprve pak je možné přistoupit k realizaci. Takže v praxi to vypadá tak, že souběžně probíhá příprava trhacích prací na několika projektech a po absolvování procesu příprav a povolení jsou následně práce postupně realizovány tak, aby nedocházelo ke zbytečným prodlevám při provádění jednotlivých staveb. Z našeho pohledu platí, že je lepší mít trhací práce připraveny k použití dřív, než jsou potřeba. V opačném případě bychom stavbu zbytečně brzdili.
Který odstřel teď připravujete?
Pracujeme například na přípravě trhacích prací pro divizi 6 u projektu nového nouzového přelivu přehrady Orlík (kolegové zde koncem října slavnostně zahájili rozsáhlou modernizaci protipovodňového opatření, pozn. red.). Tyto práce budou probíhat následující tři roky a celkem bude rozpojeno zhruba 70 000 m3 horniny. Dále máme připraveno několik demolic, přičemž nyní stojí náš tým před výzvou, kdy je požadována demolice několika ocelových konstrukcí s výškou přes 200 metrů.
Kde všude se v současné době uplatňují trhací práce?
V Metrostavu, ale i mimo něj je provádíme v podstatě pro všechny obory stavebnictví a těžebního průmyslu. Realizujeme demolice budov, komínů, výlomy stavebních základových jam, rozpojování hornin v podzemním stavitelství, dále při těžbě surovin na povrchu, tedy klasické lomové odstřely, ale také odstřely při dobývání surovin při podzemní těžbě.
Vyvíjejí se v oblasti trhavin nové technologie?
Ano, v našem případě se snažíme o využívání moderních technologií, které ve finále přinášejí úspory. Postupně se odkláníme od používání klasicky balených, tzv. náložkovaných trhavin (trhaviny balené do tvaru válečků) a snažíme se o co největší využívání moderně konstruovaných trhavin, zejména emulzního typu, které jsou vyráběny nabíjecími zařízeními přímo na pracovištích. Podobné je to i v oblasti rozbušek, kdy se od používání historických elektrických rozbušek až na výjimky plně přešlo na použití moderního neelektrického roznětu.
Který byl váš největší odstřel?
Pokud bychom velikost výbuchu měřili množstvím trhavin odpálených najednou, pak by to byl odstřel při povrchovém dobývání suroviny v kamenolomu o celkové náloži 15 200 kg.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Než se oslava padesátky rozjela naplno...
Jak již bylo uvedeno na str. 1, naše společnost si připomněla kulaté výročí koncertem v hale 02 universum.
Pro hosty byly připraveny prostory s bohatou výzdobou ve firemních barvách, a než odstartovaly proslovy a vystoupení všech účinkujících interpretů, lidé měli příležitost vidět doprovodný program i si podle gusta vybrat z nabídky občerstvení. Ve vstupní hale byla připravena výstava 50 let Metrostavu, příchozí také dostali odznáček s logem firmy, mohli se s kolegy a přáteli vyfotografovat s přilbou Metrostavu nebo se nechat zvěčnit rukou karikaturisty... O průběhu hlavního programu se dočtete ve fotoreportáži.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Poznávací cesta mladých manažerů po Rakousku
Odměnou pro úspěšné mladé manažery naší společnosti za jejich dobrou práci jsou odborně zaměřené výjezdy do zahraničí. Zaměstnanci, které letos vyznamenal generální ředitel Metrostavu, vycestovali do Rakouska.
Mgr. Zdeněk Kostříž, foto archiv CVSM
rámci velmi zajímavého programu, který připravila společnost CK Europe Bike Tours, se naši kolegové podívali na známá i méně navštěvovaná místa našich jižních sousedů. Celá cesta byla skutečně plná poznání. Návštěva jaderné elektrárny ve Zwentendorfu, která nikdy nebyla uvedena do provozu (foto), stejně tak pobyt v horském středisku Solden či prohlídka avantgardní budovy Kunsthaus ve Štýrském Hradci byly mimo dalších zajímavostí tím, co naše kolegy velmi zaujalo.
Originální moderní architektura i použité technologie některých navštívených staveb vzbudily mezi účastníky zajímavé diskuse o směřování stavebnictví jako oboru. Podle slov účastníků byl průběh celé cesty velmi zajímavý i z odborného hlediska. Všem účastníkům výjezdu přejeme, aby poznatky z cesty přispěly k prohloubení jejich nadšení pro práci ve stavebnictví a vás všechny zveme na akce Centra vzdělávání Skupiny Metrostav.
Číslo
číslo
Tolik metrů čtverečních dosáhl profil stanice metra Espoonlahti v Helsinkách. Jeho ražbu před 5 lety zahájili kolegové z divize 5. Nakonec vyrazili stanici s největším profilem v historii Metrostavu.
Divize 6 v Jihočeském kraji
Divize 6 v Jihočeském kraji
Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness
I když už sezona venkovních bazénů a wellness center skončila, v Třeboni i přesto na začátku listopadu proběhl den otevřených dveří. Město chtělo právě dokončené venkovní wellness centrum (foto), které je součástí lázní Aurora, představit s předstihem veřejnosti. Vyzkoušet čtyři nové venkovní bazény a přilehlé relaxační zóny naostro budou moci návštěvníci příští rok na jaře.
Martina Vampulová, foto Jan Luxík
areálu třeboňských lázní Aurora vznikly kromě bazénů ještě provozní budova s restaurací a další dva objekty pro technologické vybavení wellness centra. Kromě toho se rozšířily i travnaté plochy, aby vzrostla kapacita zařízení. Celkově se nové venkovní wellness centrum rozkládá na ploše přesahující šest tisíc metrů čtverečních.
„Stavba začala přesně před rokem zemními pracemi, když jsme odtěžili přibližně 4200 m3 jílovitého materiálu. V úrovni základových konstrukcí podzemního objektu strojovny jsme následně začali pokládat drenáže a čerpací jímky. Poté už navazovaly železobetonové konstrukce,“ vzpomíná vedoucí projektu Michal Hryzák. Rozšíření wellness centra se ujala naše divize 6 společně s firmou Památky Tábor. Oba týmy se velmi dobře znají už z realizace rekonstrukce bazénu v Táboře, která probíhala v roce 2019, a jejich výborná spolupráce se promítla i do postupu prací v Třeboni.
moderní venkovní lázně nabídnou pět bazénů s vyhřívanou vodou a další atrakce pro milovníky vodní relaxace
náročné osazení bazénů
Jednotlivé nerezové bazény jsou založeny na obvodových pasech a prazích, do kterých stavbaři ukotvili konstrukci stěn. Nerezová dna jsou potom podsypaná jemnou štěrkovou frakcí, u které bylo nezbytné dodržet vhodné vlastnosti a doložit je certifikací. Aby stavbaři měli ke každému bazénu dostatečný přístup, museli je stavět směrem od budovy lázní. „Projektant původně uvažoval s délkou výstavby dvacet měsíců, my jsme ale dobu museli zkrátit téměř na polovinu,“ říká Michal Hryzák. Navíc zahájení stavby se téměř o měsíc a půl zpozdilo, a tak technologicky nejnáročnější část vyšla na zimní období, kdy dělníci nemohli pokračovat v betonážích a svařovat nerezové vany bazénů. Vzniklé zpoždění se již v napnutém harmonogramu už nedalo dohnat. Proto první návštěvníci budou moci vyzkoušet vyhřívanou vodu v nerezových bazénech až příští rok na jaře.
Tým Michala Hryzáka se díky úspěchu v soutěži ujme i druhé etapy rozšíření wellness centra. Během ní by měla v areálu lázní vyrůst další budova, která nabídne rozšíření saunového světa. „Druhá etapa bude podle mého názoru ještě náročnější, protože se jedná o interiéry s vysokým důrazem na detaily. Věřím však, že ji stihneme dokončit už na podzim příštího roku tak, jak je v plánu,“ uzavírá vedoucí projektu.
Lázeňský komplex Aurora
Areál se nachází na okraji Třeboně na břehu rybníka Svět. Venkovní wellness centrum navazuje na východní křídlo lázeňské budovy. Jeho součástí je bazén pro děti s oblíbenými vodními atrakcemi, kondiční bazén se čtyřmi startovacími bloky a čtyřmi plaveckými dráhami. Relaxační bazén je zajímavý tím, že vznikl ve dvou úrovních s rozdílem 0,7 m, přičemž teplota vody bude v rámci úrovní odlišná.
Divize 9
Divize 9
Vzácná zlatnická památka se přesune do nových prostor
Rekonstrukce Pluhovských domů, kam se vedle samotného relikviáře svatého Maura stěhuje i veškeré zázemí této cenné památky, je ve finále. Tým divize 9 zde odvedl náročnou práci, která je obohatila o řadu cenných zkušeností.
RED, foto Slavomír Kubeš
bnovu Pluhovských domů (snímky) stavbaři zahájili v červnu 2019. Původně renesanční palác, který prodělal poslední historické úpravy v 19. a 20. století, má opravenou fasádu, střechu i vnitřní omítky. Relikviář v nových prostorách by měl být veřejnosti přístupný koncem listopadu.
Práce zde během oprav komplikoval přístup na staveniště, kdy byli stavbaři limitováni úzkým průjezdem zámku a nosností mostu 3,5 tuny. A ještě těžší to bylo v zimě, kdy situaci komplikoval led a sníh ve strmém svahu. Zkoušela se nákladní auta, traktory, ale nevyšlo to. Problém nakonec vyřešilo to, že stavbaři nasadili pásový miniduper, který materiál, jako jsou cihly, balíky s maltou a dřevěné podlahy, pomalu převážel na hradní nádvoří.
příprava expozic ve finále
Velkou výzvou ze stavebního hlediska byly především povalové stropy, které stavbaři museli rozebrat a po ošetření opět složit, případně doplnit původní technologií. Kvůli montáži nových stropů také museli logisticky vyřešit složitý transport profilů o hmotnosti kolem půl tuny, a to bez použití větší mechanizace, která se do areálu hradu zkrátka vůbec nedostane.
„Dnes již probíhá pouze zkušební provoz expozice, nahrávání a spouštění videoobsahů, programování svítidel, ozvučení v jednotlivých místnostech atd. Také se dokončuje dodatečně zasmluvněná přístupová komunikace, ale ta je na samostatnou smlouvu,“ shrnuje závěrem vedoucí projektu Radek Kučera.
Všechny výzvy se podařilo překonat a relikviář svatého Maura bude veřejnosti přístupný v nových prostorách. Trezorová vitrína, ve které bude relikviář umístěn, je protkaná moderní elektronikou a měla by památce zajistit optimální podmínky a maximální bezpečnost. Protože tato výkladní skříň váží několik tun, podlaha místnosti, ve které se nachází, musela být kvůli tomu speciálně zpevněna.
Relikviář svatého Maura
Relikviář má obdélníkový půdorys o rozměrech 140 × 42 cm a je 65 cm vysoký. Dekorace zahrnuje velké množství reliéfů, smaltovaných štítků, sošky z pozlaceného stříbra, drahé kameny, filigrány a gemy z drahokamů a polodrahokamů. Jde o druhou nejvzácnější zlatnickou movitou památku po korunovačních klenotech a vůbec nejvýznamnější románskou klenotnickou památku na českém území. Relikviář vznikl na začátku 13. století na zakázku zámožného belgického rodu Rumigny. V 19. století jej zakoupil vévoda Alfred de Beaufort-Spontin a díky němu se po různých peripetiích ocitl na zámku v Bečově nad Teplou. Má tak za sebou dlouhou historii.
Divize 5
Divize 5
U Losiné začala výstavba kruhového objezdu
Nedaleko Plzně u obce Losiná vznikne obchvat (mapa), který by měl zklidnit dopravu v obci a zrychlit průjezd lokalitou. Jeho součástí bude okružní křižovatka, do jejíž stavby se pro ŘSD ČR pustili kolegové z divize 5 a dceřiné společnosti BES.
RED
ondel nahradí nevyhovující stykové křižovatky silnice I/20 se sil. III/18047 a polní cesty. Silnice I/20 je přitom jedním z páteřních silničních tahů v zemi. Spojuje města Karlovy Vary, Bečov nad Teplou, Plzeň, Písek a České Budějovice. Po celé délce je po ní vedena evropská silnice E49. Tato komunikace je i významnou mezinárodní osou v relaci Gera–Plauen–Cheb–Plzeň–České Budějovice–Gmünd–Wien a vytváří alternativní dopravní spojení Saska a Rakouska.
Budování nové pětiramenné křižovatky kromě zemních prací, komunikací, chodníků a VO zahrnuje velkou dešťovou kanalizaci a přeložku plynovodu. „Doba výstavby se předpokládá 11 měsíců bez zimní přestávky. Zahájení stavby proběhlo již 4. října, ale omezení čeká řidiče hlavně příští rok. Od jara totiž 2022 začnou práce, které se dotknou silnice první třídy. Ta bude cca 120 dní řízena semaforem.
„Zajímavostí je, že stavba je rozdělena na pět etap tak, aby byl vždy průjezdný jeden pruh a mohlo se jezdit kyvadlově,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Tomáš Hnojský a dodává, že kanalizaci budou provádět kolegové divize 1 z Plzně.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Senioři v Karlových Varech
Senior klub Metrostavu (SKM) uspořádal 21. října výlet do Karlových Varů (foto). Zájem byl veliký a počasí přálo.
Viděli jsme lázeňské skvosty jako Grandhotel Pupp, Hotel Thermal, kolonády, Městské divadlo a Císařské lázně, které v současné době rekonstruuje Metrostav, či rozhlednu Diana. Prošli jsme nábřeží říčky Teplá ke Vřídelní kolonádě známé z filmu Vrchní, prchni!, a i když každý ochutnal zdejší léčivou vodu, nakonec stejně zvítězilo pivo, káva a becherovka.
Za výbor SKM Milana Kellerová
Best of Realty 2021 zná vítěze
V úterý 9. listopadu 2021 byly v pražském Foru Karlín vyhlášeny výsledky a předána ocenění nejlepším projektům českého realitního trhu za uplynulý rok.
Kategorii rekonstruovaných kanceláří ovládl projekt Bubenská 1 v Praze 7 realizovaný divizemi 3 a 1. Mezi novými administrativními centry zvítězila Bořislavka Centrum v Praze 6, kde pracovali stavbaři z divize 6. Cena čtenářů pro rok 2021 patří projektu Byty Na Vackově – 10. etapa v Praze 3, který pro Metrostav Development postavili kolegové z divize 9. Gratulujeme!
Psali jsme před 50 lety
Pěkného úspěchu dosáhli pracovníci Metrostavu na stavbě stanice pražského metra na Budějovickém náměstí. Ve čtvrtek dokončili s předstihem jednoho týdne nosné konstrukce mezi mosty v ulici Antala Staška a v ulici Ivana Olbrachta.
Na dobrém výsledku má zásluhu společné úsilí a dobrá spolupráce tesařů, betonářů, železářů a techniků stavby. Celá stanice bude dlouhá 295 metrů, spotřebuje se k její výstavbě 25 000 krychlových metrů betonu a při hloubení stavební jámy bylo třeba vytěžit a odvézt na čtrnáctikilometrovou vzdálenost 200 000 krychlových metrů zeminy.
Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v listopadu 1971 součást novin Vodní stavby
Mezi TOP zaměstnavateli
Metrostav se umístil na třetí příčce v průzkumu Nejatraktivnější zaměstnavatel, který realizovala švédská společnost Universum mezi studenty technických vysokých škol. Před ním zůstaly jen Siemens a Škoda Auto.
Ze stavebních společností je Metrostav opakovaně hodnocen jako nejžádanější zaměstnavatel a od roku 2015 tak letos již pošesté získal titul Best in Industry. Děkujeme všem kolegům a kolegyním, kteří se práci se studenty věnují a pomáhají tak budovat dobré jméno zaměstnavatele.
Mgr. Jana Kořínková
Top 5 zaměstnavatelů
Škoda Auto 26,13 %
Siemens 19,28 %
Metrostav 12,50 %
Bosch 11,78 %
ČEZ Group 11,62 %
Z žebříčku 100 nejatraktivnějších společností pro studenty technických oborů. Procento udává nejčastější volbu studentů.
Pět otázek k padesátinám Metrostavu
PĚT OTÁZEK K PADESÁTINÁM METROSTAVU
Jan Brodský
S naší společností je úzce spjat přes 40 let, během NICHŽ si prošel mnoha pozicemi doslova od píky. Působil také ve funkci předsedy našich odborů (na snímku z roku 1990), a i když je dnes v penzi, rozhodně nezahálí: vede Senior klub Metrostavu.
Kde vás Metrostav vzal?
Do Metrostavu jsem byl převeden společně s dalšími téměř pěti sty zaměstnanci tehdejšího závodu 02 Metro firmy VKD (Výstavba kamenouhelných dolů Kladno), nynější společnost Energie-stavební a báňská delimitací v roce 1979 do tehdejší nově vzniklé Provozní jednotky 05.
Co vám Metrostav dal?
Zajímavou práci, možnost profesního růstu a hlavně výborný kolektiv, na který jsem měl to štěstí a o který jsem se mohl vždy opřít. Není zde možné vzpomenout jednotlivě na všechny, bylo jich mnoho. Alespoň dva kolegy bych přesto rád jmenoval – Jaroslava Vovese a Josefa Škorpila. Teprve s odstupem času jsem si uvědomil, co pro mě v práci znamenali. Metrostav mi také umožnil vystudovat při zaměstnání vysokou školu, čehož si dodnes velmi vážím. V Metrostavu jsem prošel mnoha pozicemi od raziče v metru, báňského záchranáře přes střelmistra, mistra, normovače, předsedy CZV odborů ve složité době transformace po roce 1989, personálního náměstka v divizi a později vedoucího personálního útvaru, kde jsem působil až do mého odchodu do důchodu v roce 2013.
Na co jste v práci vždy dbal?
Na dobré vztahy mezi lidmi. Vždy jsem se snažil každému porozumět a pochopit jeho názor, i když jsem s ním nesouhlasil. Také jsem dbal na to, abych svojí činností alespoň částečně Metrostavu odvedl vše, co ta léta přinesla mně.
Co byste rád předal dál?
Možná to, co už se někdy trochu vytrácí, a to je právě to táhnutí za jeden provaz a loajalita k firmě.
Co byste společnosti k padesátinám přál?
To, co ji přeji stále nejenom k padesátinám. Totiž prosperitu, zajímavé zakázky a hlavně výborné zaměstnance, bez kterých se žádná firma neobejde.
RED, foto archiv Jana Brodského
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Koncert Metrostavu a Veliké díky našim lidem!
RED, foto archiv Metrostavu
Pojďme to společně oslavit! Tak znělo motto velkého setkání k příležitosti padesátin Metrostavu. Hlavní program odstartoval v 18 hodin, kdy ve velkém sále O2 universa přítomné přivítali Iva Kubelková a Alexander Hemala. Moderátoři uvedli video, které působivě připomnělo klíčové projekty z tisíců našich staveb.
Pódium dále patřilo prezidentovi Skupiny Metrostav Ing. Františkovi Kočímu (na snímku vlevo) a generálnímu řediteli Metrostavu Ing. Jaroslavu Heranovi. Oba připomněli, že hlavním smyslem akce je kromě oslavy poděkování těm, kteří spojili svůj pracovní, ale i osobní život s Metrostavem.
Večer pokračoval zábavou. A že bylo z čeho vybírat! V hlavním sále kapelu Jana Smigmatora & Big Band vystřídala Lucie Bílá. Zhruba po hodině v hudební jízdě pro Metrostav pokračovali Marek Ztracený a MIG21.
V části Staropramen Pub byla možnost poslechnout si DJ Martina Hrdinku a především zaměstnanecké kapely Metrostaváci sobě – Hitback, Jebtet, a PP 304.
Menší sál B nabídl klidnější poslech. K dobrému vínu zval zpěvák dechové a cimbálové muziky Jožka Šmukař, kterého vystřídal swingový orchestr Zatrestband. Stejně jako hudební program bylo bohaté pohoštění a další doprovodné aktivity. Metrostav ukázal, jak se slaví půl století!
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 6 v Jihočeském kraji 9 – Fotogalerie
V sobotu 6. listopadu za účasti představitelů kraje, města i zástupců Metrostavu proběhl den otevřených dveří a slavnostní přestřižení pásky.
Třeboňští měli možnost si nový wellness areál prohlédnout i vyzkoušet...
Venkovní vodní svět nabídne také bazén pro děti s herními prvky.
Areál navazuje na východní křídlo lázeňské budovy.
Vodní atrakce chybět nebudou... Součástí venkovních lázní jsou také vodní atrakce jako masážní prvky, podvodní trysky, bublinková lázeň, houpací záliv, vodní číše či vodní stěna.
1_Vítkov – Fotogalerie
Interiéry Armádního muzea Žižkov po rekonstrukci
Interiéry Armádního muzea Žižkov po rekonstrukci – zastřešené atrium.
Interiéry Armádního muzea Žižkov po rekonstrukci – iluze zákopů první světové války.
Interiéry Armádního muzea Žižkov po rekonstrukci – vitríny pro expozice.
Interiéry Armádního muzea Žižkov po rekonstrukci – vitríny pro expozice.
Interiéry Armádního muzea Žižkov po rekonstrukci – vstupní foyer.
Interiéry Armádního muzea Žižkov po rekonstrukci – jeden z prostorů pro budoucí expozice.
13_Fotoreportáž – Fotogalerie
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
Koncert Metrostav 50, 02 universum, 4. listopadu.
9_Divize 9 – Fotogalerie
Pluhovské domy mají kromě interiéru po rekonstrukci opravenou fasádu i střechu. Vystavěny byly v první polovině 16. století.
Součástí rozsáhlé zakázky byla také obnova hradního nádvoří včetně vnějšího mobiliáře a vybudování přípojek na inženýrské sítě.
V Pluhovských domech nově vznikne veškeré provozní a návštěvnické zázemí pro moderní muzejně-galerijní expozice jako například multifunkční sál, kino, edukační prostor pro nejrůznější programy spojené s relikviářem, stylová kavárna apod.
Zajímavé jsou místnosti někdejšího archivu s vestavěnými dřevěnými skříněmi.
Vnitřní prostory objektu si zachovávají původní historický vzhled.
- 224897.svg
- 224898.svg
- 224900.svg
- 224919.svg
- 224953.svg
- 224954.jpg
- 224955.jpg
- 224962.jpg
- 224963.jpg
- 224964.jpg
- 224965.jpg
- 224966.jpg
- 224967.jpg
- 224968.jpg
- 224969.jpg
- 224970.jpg
- 224971.svg
- 224972.jpg
- 224973.jpg
- 224974.jpg
- 224975.jpg
- 224976.jpg
- 224979.jpg
- 224981.gif
- 224982.svg
- 224983.jpg
- 224984.svg
- 224991.jpg
- 224992.jpg
- 224993.jpg
- 224994.jpg
- 224995.jpg
- 224996.svg
- 224997.jpg
- 224998.jpg
- 224999.svg
- 225000.jpg
- 225001.jpg
- 225002.jpg
- 225003.jpg
- 225004.jpg
- 225006.svg
- 225008.gif
- 225009.jpg
- 225014.jpg
- 225016.jpg
- 225017.jpg
- 225018.jpg
- 225019.jpg
- 225020.jpg
- 225021.jpg
- 225022.jpg
- 225023.jpg
- 225024.jpg
- 225025.jpg
- 225026.jpg
- 225027.jpg
- 225028.jpg
- 225029.jpg
- 225030.jpg
- 225031.svg
- 225033.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007