-
Metrostav
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
Největší modernizace FTN za poslední půl století skončila
Metrostav DIZ dokončil ve sdružení s firmou ENESA dvouletou práci na EPC projektu modernizace osvětlení a vytápění ve dvaceti pavilonech Fakultní Thomayerovy nemocnice (FTN) v Praze – včetně zateplení sedmi z nich, a to za plného provozu všech jejích klinik. 95. výročí založení tak nemocnice oslaví v novém.
20
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
16. listopadu 2023
ročník 35
Největší modernizace FTN skončila
Metrostav DIZ dokončil ve sdružení s firmou ENESA dvouletou práci na EPC projektu modernizace osvětlení a vytápění ve dvaceti pavilonech Fakultní Thomayerovy nemocnice (FTN) v Praze včetně zateplení sedmi z nich, a to za provozu jejích klinik. 95. výročí tak nemocnice oslaví v novém a se SEDMIMILIONOVOU garantovanou úsporou nákladů za energie ročně.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
ednalo se o projekt EPC (energetické služby se zárukou úspor), při němž jeden smluvní partner provede všechny dílčí etapy díla od návrhu a vyprojektování úsporných opatření přes jejich přípravu a realizaci až po uvedení do provozu a zaškolení personálu. Nese přitom veškerá technická i ekonomická rizika projektu a hradí objednavateli celý deficit, pokud úspory nedosáhnou garantované výše.
„ENESA, dceřiná společnost ČEZ ESCO, byla správcem vertikálně složeného sdružení a zodpovídala za technologická úsporná opatření, jako byla třeba výměna světel za LED, osazení termostatických ventilů, hlavic a teplotních čidel včetně kabeláže a doplnění dálkové regulace vytápění. Metrostav DIZ měl na starost stavební část projektu, která ve finančním objemu odpovídala asi 86 % z celkových nákladů zakázky,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Lukáš Zelený ze závodu 1.
Sedm pavilonů v různých částech areálu prošlo zateplením střech a rekonstrukcí jejich krytin, obložením fasád minerální vatou a náročnou výměnou původních oken a dveří za repliky. Prakticky všechny pohledové materiály bylo nutné vyvzorkovat a nechat odsouhlasit od zástupce památkové péče.
šest ze sedmi pavilonů známé krčské nemocnice je nemovitou kulturní památkou
„Na stavbě nám velmi pomohli technici a dělníci ze střediska HSV divize 1 Metrostavu, kteří připravovali podklad pod zateplení a velice rychle zednicky začišťovali nově vsazená okna. Zakázku značně komplikovala nutnost koordinace prací s provozem nemocnice a krátký čas na výměnu oken. Jeden týden jsme mohli omezit zdravotnickou činnost jen v polovině místností dotčeného oddělení a až další týden jsme měnili okna v jeho druhé části. Museli jsme také respektovat termíny odstávek operačních sálů,“ vzpomíná Ing. Zelený.
Projekt finančně podpořilo Ministerstvo zdravotnictví i dotace z EU. Roční garance energetických úspor dosáhne minimálně 7,1 milionu Kč v cenách roku 2021 a ušetří 2500 tun emisí CO2. Díky instalaci pokročilého systému regulace vytápění jednotlivých místností podle způsobu či času jejich využití zaručí dokončený projekt i lepší tepelný komfort pro lékaře a pacienty.
Projekt v číslech
Garantovaná roční výše úspory nákladů na energie:
v korunách 7,1 milionu
v procentech 30
Úspora v technických jednotkách za pět let:
plyn 18 GWh
elektřina 10 GWh
Stavební opatření:
počet oken nahrazených replikami 991 ks
plocha zateplených fasád 21 466 m2
plocha zateplených střech 10 769 m2
Technologická opatření
(otopný systém):počet nových termostatických ventilů 2 937 ks
počet nových termostatických hlavic 1 162 ks
počet IRC hlavic 2 179 ks
délka kabelových tras 100 km
Technologická opatření
(osvětlení):vyměněný počet svítidel celkem 11 552 ks
vyměněný počet zdrojů 2 395 ks
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Lužánky se otevřely plavcům
V pondělí 6. listopadu byla v Brně slavnostně přestřižena páska projektu Bazény Lužánky (foto). Po 16 měsících, během nichž probíhala dostavba a rekonstrukce pod vedením Ing. Radovana Jaška ze závodu 1 Metrostavu DIZ, se bazénový komplex otevřel veřejnosti. Modernizovaný a dostavěný areál Bazénů Lužánky rozšiřuje v Brně nabídku plaveckých ploch, kterých byl dlouhodobě obrovský nedostatek.
Hlavní nádraží v Plzni prochází proměnou
Rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy železniční stanice v Plzni se blíží do finále. Stavbu realizuje sdružení zhotovitelů, které vede Ing. Miroslav Kšír z plzeňského závodu 1. Do konce letošního roku budou dokončeny prostory pro veřejnost, zejména interiéry hlavní haly a horní čekárenské haly včetně hlavního schodiště a nových eskalátorů.
Lídři stavebního trhu na Pražském hradě
V areálu sídla českých prezidentů se ve čtvrtek 9. listopadu uskutečnilo letos již druhé Setkání lídrů českého stavebnictví. Jde o největší odbornou konferenci svého druhu v České republice, kterou pořádá analytická společnost CEEC Research. Mezi hlavními řečníky vystoupil i tentokrát generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran. Ředitelé stavebních firem očekávají v příštím roce propad stavebního trhu o 2,7 procenta.
Metrostav Slovakia
Metrostav Slovakia
První etapa bytového projektu Kopčianka je zkolaudována
V průběhu prosince začne proces předávání bytů klientům. Završíme tak tříletou práci na I. etapě na Kopčiance (foto), která je v pořadí čtvrtým developerský projektem dceřiné společnosti Metrostav Slovakia a. s. Na Kopčiance se dosáhlo zajímavého milníku – prodeje jubilejního tisícího bytu na vlastních developerských projektech!
Text a foto Metrostav Slovakia
ýstavba I. etapy bytových domů s 231 jednotkami byla dokončena podle plánovaného harmonogramu, avšak náročný kolaudační proces a výstavba vynucené investice v okolí projektu způsobily prodlení kolaudace. Od prosince se už majitelé mohou stěhovat do nových bytů a strávit v novém zázemí první Vánoce. Druhá etapa projektu s posledním čtvrtým objektem D se 77 byty je v přípravě a půjde do výstavby v roce 2025 i se správným načasováním pro okolní výstavbu. V sousedství Kopčianky postupně vznikne nová městská čtvrť s přibližně 2500 byty a jejich vybaveností.
Projekt byl navržen se záměrem vytvořit nový charakter této rychle měnící se části Petržalky. Jednou z hlavních předností nového bydlení v Kopčiance je pestrá infrastruktura se skvělým dopravným napojením a snadno dostupným Starým Městem. Výhodná poloha v kombinaci s kvalitní občanskou vybaveností, sousedním rakouským venkovem a blízkou Vídní umožní obyvatelům naplno užívat svůj nový domov.
KOPČIANKA V BRATISLAVĚ: ZAJÍMAVÝ BYTOVÝ KOMPLEX S PESTROU INFRASTRUKTUROU JE SOUČÁST NOVÉ ČTVRTI
Budovy jsou navrženy s maximálně čtyřmi byty na jednom podlaží, což vytváří obyvatelům přátelskou pohodu, ale zároveň se zachovává jejich soukromí. Plánované vnitrobloky mezi bytovými domy doplní příjemné prostředí a nabídnou prostor pro vznik nových sousedských komunit. Ve vnitrobloku mezi objekty B a C ponecháme odkaz na industriální minulost, kterým bude fragment ze zachovaného ocelového vazníku bývalého areálu podniku Matador. Základy budou obloženy původní cihlou zachovanou během asanačních prací.
Přízemí s malými obchody i relax zóny ve stínu stromů nabídnou další možnosti pro trávení volného času. Byty jsou řešeny účelně a prostory jsou důsledně promyšlené. Každý byt má vlastní lodžii a výhled do parku, na krajinu či na město. Podzemní garáže jsou připraveny k nabíjení elektromobilů a vznikne i venkovní nabíjecí stanice.
Kopčianka tak nabízí skutečně příjemné bydlení v kvalitním standardu provedení a nachází se v blízkosti centra města, což klienti ocenili. Prodáno je již 95 procent bytů!
Ptáme se
Ptáme se...
Rostislav Hovězák
Výrobní náměstek společnosti BES s.r.o.
V rámci paleontologického výletu po Středočeském kraji si všiml inzerátu společnosti BES s.r.o., která hledala vedoucího projektu. Zavolal jednateli společnosti panu Ing. Janu Freudlovi a absolvoval pohovor. Oba si sedli nejen profesně, ale i lidsky, a pan Hovězák tak nastoupil do firmy.
Co vás přesvědčilo, že jste se stal součástí týmu ve společnosti BES a ve Skupině Metrostav?
V prvé řadě je to osoba jednatele pana Ing. Jana Freudla a potom tým spolupracujících lidí – ekonomický náměstek a jednatel Petr Váňa a obchodní náměstek pan Jakub Ryšavý. Tento tým umí, chce a oslovuje mne svým nadšením a entuziasmem, že věci mohou být dobré, lepší a lze je řešit. Jsem rád za možnost být součástí tak skvělého manažerského týmu, kterému jde v prvé řadě o „věc = B E S“. Současně si vážím i možnosti a příležitosti pracovat pro Skupinu Metrostav. Oslovují mě její realizované projety, obzvláště ty zahraniční.
Čemu všemu se ve společnosti BES věnujete?
V první řadě je to dobudování výrobního úseku jako nedílné a rozhodující součásti společnosti BES, která finalizuje snahu obchodního úseku o obrat společnosti a současně svoji realizaci staveb. Směřujeme k cíli mít vlastní finanční prostředky – nerozdělený zisk akcionářů, se kterým v rámci zadaných pravidel můžeme hospodařit a zvyšovat jeho celkový finanční objem. Tím se můžeme vyhnout úvěrovým prostředkům na provoz společnosti.
Které zajímavé stavby nebo služby nyní realizujete?
Dokončujeme a finančně uzavíráme akci v rámci ZBV – rekonstrukci průtahu silnice II/608 Nová Ves – Nové Ouholice. Dále realizujeme rekonstrukci silnice II/335 Mnichovice a rekonstrukci ulice Lhotecká v Mníšku pod Brdy. Ve finále je rekonstrukce křižovatky Poděbradská x Průmyslová x Kbelská a rekonstrukce Bubenského nábřeží, kde ve spolupráci se správcem stavby chystáme kolaudaci. S kolegy z Metrostavu DIZ finalizujeme rekonstrukci Ostrčilova náměstí či jsme před dokončením ve společenství s MIR s rekonstrukcí silnic III/11816 a III/00412 Dobříš – Višňová. Naše výrobní náplň je tedy pestrá a rozvíjí se.
Společnost BES mimo jiné zajišťuje údržbu silnic v části Středočeského kraje. Jsou pro letošní zimu nějaké novinky?
Zásadní změny neočekáváme, ani nebyly objednateli avizovány. Naše společnost zajišťuje zimní a letní údržbu silnic již více než 16 let, čerpáme tedy z nadstandardních zkušeností a odborné praxe. Aktuálně jsme na všech čtyřech cestmistrovstvích – Vlašim, Benešov, Votice a Příbram – zcela připraveni a doufáme, že zima bude opravdu o sněhu, abychom se nenudili. Máme plné sklady posypové solí i inertního materiálu. Speciální auta, stroje a další technika jsou přestrojené a připravené k zásahům. Stejně tak lidé. Přestože se poslední sezony potýkáme s vysokým nárůstem cen materiálů, jako je posypová sůl nebo nafta, tak se nám daří tyto služby zajistit a udržovat komunikace v našich oblastech sjízdné a bezpečné. Tedy velmi zodpovědně zmírňujeme závady ve sjízdnosti.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Pomáháme zachraňovat životy
Překonali drobné či větší obavy z napíchnutí žíly a někteří poprvé, další i opakovaně se rozhodli darovat krev v rámci naší tradiční prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem.
V prostorách Centra vzdělávání v sídle naší společnosti, kde zdravotníci z Ústřední vojenské nemocnice Praha (ÚVN) vytvořili 10. listopadu improvizovanou transfuzní stanici, se sešlo 64 dárců ze společností Skupiny Metrostav (snímky). Při tomto již 38. opakování prospěšné akce se podařilo získat 29 litrů životně důležité tekutiny. Děkujeme všem našim kolegyním a kolegům, kteří krev darovali, i těm, kteří přišli, ale z různých důvodů odběr nakonec absolvovat nemohli. Vaše krev bude zachraňovat životy.
Podpora umění
Podpora umění
Návrat ztraceného obrazu
Denně jsme kolem něj procházeli, vnímali jeho barevnost, energii, i symboliku. Řeč je o velkoformátovém díle výtvarníka Michala Škapy (foto) s názvem Povstaň, který byl zapůjčen Metrostavu pro účely dočasného vystavení ve vstupní hale sídla firmy. Jednoho dne však obraz zmizel a byl přesunut na výstavu do Znojma.
Mgr. Pavlína Mertl,
foto Zuzana Junkováěhem léta jsme společně s kolegy z Galerie Pecka přemýšleli, jakým dílem vyplnit prázdné místo na stěně, nakonec však bylo rozhodnuto o koupi a navrácení oblíbeného obrazu zpět. V úterý 7. 11. proběhla instalace za účasti autora. Přední český vizuální umělec vychází z estetiky graffiti a street artu, jež je spojeno s volnou výtvarnou tvorbou v ulicích měst. Proto byl osloven ke spolupráci na projektu Vysočanský mlýn, kde vznikla sbírka umění ve veřejném prostoru s názvem Odkolekce.
Během instalace nám umělec, v jehož díle hraje hlavní roli motiv města, prozradil, že obraz Povstaň je nejkomplexnější a jeho největší obraz svého druhu. „Vznikal něco málo přes měsíc technikou airbrushe a akrylu na plátně,“ popisuje umělec. „Je složen ze čtyř částí a jsou zde vyobrazeny městské struktury, prvky brutalistní architektury, mozaiky a sochy umístěné jak u nás, tak například v zemích bývalého východního bloku. Mají výraznou vypovídající hodnotu a sílu. Jsem velmi rád, že toto mě vzácné dílo je umístěno v sídle Metrostavu, protože se sem se svou tematikou dokonale hodí.“
Číslo
číslo
Zhruba tolik m3 vody pojme při běžném provozu plavební komora VD Gabčíkovo, kde v průběhu října proběhly zkoušky horních vrat. Levou komoru dokončuje v rámci modernizace díla tým divize 8.
Tam, kde práce voní dřevem
Liebiegův palác v Liberci, Císařské lázně v Karlových Varech, Clam-Galassův palác v Praze… To jsou jen některé z historických architektonických skvostů, které v posledních letech prošly významnou rekonstrukcí. Na tom, aby se jim vrátila původní krása, se podílela celá řada kolegů především pak z provozu Obnovy památek. Jeho nedílnou součástí je i středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici.
Metrostav DIZ závod 9
Tam, kde práce voní dřevem
Liebiegův palác v Liberci, Císařské lázně v Karlových Varech, CLAM-GALASSŮV palác v Praze ČI synagoga v Žatci. To jsou jen některé z historických skvostů, které v posledních letech prošly významnou rekonstrukcí. Na tom, aby se jim vrátila původní krása, se podílela celá řada kolegů především pak z provozu Obnovy památek. Jeho nedílnou součástí je vedle restaurátorského ateliéru v Záběhlicích i středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici (foto).
Martina Vampulová,
foto Petr Adámektředisko truhlářské výroby bylo založeno na začátku letošního roku s cílem rozšířit výrobní kapacity provozu a doplnit služby v oblasti výroby nových stavebně-truhlářských prvků, tedy oken, dveří a obkladů,“ říká vedoucí provozu Obnova památek Metrostavu DIZ Jan Kučera. Středisko podle jeho slov vzniklo na základě dlouhodobé potřeby řešit problémy s nedostatkem lidských zdrojů, strojního vybavení a prostor, které omezovaly činnost restaurátorského ateliéru v pražských Záběhlicích.
Středisko se specializuje zejména na výrobu replik původních oken a dveří, a to i požárních, a jeho pracovníci dokážou zajistit také všechny souvisejí práce spojené s montáží. „Umíme si poradit s výrobou dřevěných špaletových oken a dřevěných obkladů včetně všech typů povrchových úprav. Doplňkovou výrobou jsou pro nás také eurookna,“ upřesňuje vedoucí střediska Robert Kabát.
ovládají své řemeslo
Součástí areálu ve Hvozdnici je lakovna, sušárna a vlastní truhlárna. V jedné z budov se nachází ještě nezbytné kancelářské zázemí. Výroba probíhá na stále plně funkčních strojích z minulého století, které procházejí pravidelnou údržbou a pečlivým servisem. Ve středisku mohou na slovo vzatí odborníci pracovat třeba na osmi menších zakázkách nebo jedné velké. Možnosti jsou variabilní a závisejí na poptávce. V dílně se střídá 19 zaměstnanců od truhlářů až po lakýrníky a brusiče. „I když je dnes těžké najít kvalitní pracovníky v každém oboru, najít ovšem šikovného a spolehlivého lakýrníka je téměř nemožné. Jsem proto velmi rád, že všichni naši zaměstnanci jsou zruční odborníci ovládající své řemeslo,“ dodává Robert Kabát.
výroba probíhá na plně funkčních strojích z minulého století, které procházejí pravidelnou údržbou
Ačkoli se jednotlivé zakázky různí, vždy jsou podle Roberta Kabáta něčím zajímavé. A navíc spojené s vůní dřeva. Jemu a jeho kolegům dělá obzvlášť radost, když se mohou účastnit rekonstrukce budovy s výjimečnou historií podobně jako nedávno na pražské Kampě. Nyní pracují například na zakázce závodu 8 v Chomutově a s divizí 3 spolupracují na nových fasádních výplních při obnově historické části Nuselského pivovaru. A pro externí zadavatele připravují repliky oken do bytových domů v historické části Prahy.
Důraz na původní vzhled
Výjimečnost činnosti střediska truhlářské výroby spočívá především v komplexnosti, s jakou jeho pracovníci dokážou obstarat technicky složité repliky historických výplní, a také ve fungující spolupráci s externími partnery, díky níž jsou schopni připravit kompletní výrobky včetně všech zdobných částí a mechanismů. Při práci používají osvědčené postupy a kladou velký důraz na dodržení původního vzhledu výplní a splnění technických a normových požadavků. Ostatně přesvědčit se o tom můžete třeba na některé z dokončených rekonstrukcí.
Školní jídelna: rekonstrukce po 26 letech
Kuchyně a jídelna základní školy Poláčkova v Praze 4 je po krátkém přerušení opět v provozu (snímky). Tým Metrostavu DIZ závodu 6 dokončil v říjnu rozsáhlou rekonstrukci pravého křídla budovy. Kuchyně základní školy, otevřené na začátku šedesátých let minulého století, naposledy prošla inovací v roce 1997.
Metrostav DIZ závod 6
Školní jídelna: rekonstrukce po šestadvaceti letech
Kuchyně a jídelna základní školy Poláčkova v Praze 4 je po krátkém přerušení opět v provozu (snímky). Tým Metrostavu DIZ závodu 6 dokončil v říjnu rozsáhlou rekonstrukci pravého křídla budovy. Kuchyně základní školy, otevřené na začátku šedesátých let minulého století, naposledy prošla inovací v roce 1997.
Blanka Růžičková,
foto Petr Adámekředmětem zakázky byla kompletní přestavba školní kuchyně a jejího zázemí. Jednalo se především o dispoziční změny a dodávku nové gastrotechnologie, kterou pro nás dodávala firma DSD Profi,“ popisuje provedené úpravy vedoucí projektu Ing. Tomáš Kuřík.
Jeho tým v první fázi prováděl bourací práce zděných příček, podlah a odstranění starých rozvodů energií. Po vybudování nových sádrokartonových příček a rozvodných sítí se pokládaly podlahy jako příprava pro gastrotechnologii. „V rámci rekonstrukce kuchyně došlo i k rekonstrukci jídelny, kde jsme prováděli především povrchové práce,“ doplňuje vedoucí projektu.
Kromě přestavby kuchyňského provozu a jeho zázemí, tedy prostor v přízemí a suterénu školní budovy, se upravoval i přilehlý pozemek, kde došlo k výměně vnějšího odlučovače tuků, přestavbě kanalizačního potrubí a instalaci nové venkovní vzduchotechniky. Součástí zakázky bylo rovněž provedení nových rozvodů kuchyně. Navíc se upravoval i strop. „Během provádění stavebních prací byl zjištěn nevyhovující stav části stropní desky nad školní kuchyní. Ve spolupráci s hlavním inženýrem projektu byly navrženy ocelové nosníky jako podpěrná konstrukce této části stropní desky. Tím došlo k navýšení požárního zatížení a nosníky i části stropní desky se musely zajistit pomocí požárních obkladů Ordexal,“ vysvětluje inženýr Kuřík.
Až 600 obědů denně
Nová kuchyně má výrazně vyšší kapacitu – místo dřívějších 390 může připravit až 600 obědů denně. Významnou inovací je také plně automatizovaný odlučovač tuků, jehož dodávku zajišťovali kolegové z Metrostavu stavebnin.
Práce probíhaly z větší části během prázdnin, ale kvůli pozdějšímu vydání stavebního povolení se protáhly do začátku školního roku. Vedení školy tento výpadek vyřešilo zajištěním obědů v nedaleké škole. „Spolupráce s vedoucí kuchyně a s vedením školy byla velice kladná a oboustranná,“ připomíná vedoucí projektu.
Rekonstrukce trvala asi čtyři měsíce. Krátký termín byl požadován kvůli provozu školy a i z důvodu omezení dopravy v oblasti. ZŠ Poláčkova se nachází na sídlišti Antala Staška nedaleko stanice metra Budějovická. „Pro stavbu jsme si zajistili dočasnou úpravu provozu v ulici Rabasova. Ta tak po nezbytnou dobu fungovala v úseku od vjezdu na staveniště po křižovatku s ulicí Poláčkova jako obousměrná. Bez této úpravy bychom jen obtížně naváželi stavební materiál a následně vybavení kuchyně,“ říká inženýr Kuřík.
Divize 1
Divize 1
Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto
Stavba administrativního centra v sousedství české automobilky spěje do finále. Tým Ivana Šmejkala z divize 1 aktuálně provádí úpravy interiérů a řeší klientské změny. Do této šestipodlažní budovy se nastěhuje až 1800 zaměstnanců!
RED, foto archiv stavby
ové sídlo Škody (foto) vyrůstá naproti dosavadnímu objektu vedení společnosti a jeho stavba ovlivňuje i část třídy V. Klementa. Sestěhují se sem různá oddělení firmy z celkem 11 jiných budov a prostor z několika lokalit po Mladé Boleslavi. Administrativní centrum bude praktičtější i úspornější. Také zaměstnanci by uvnitř měli najít lepší pracovní prostředí.
V řeči čísel: budova se skládá ze čtyř věží ve tvaru L, hrubý obestavěný prostor má objem 200 000 m3, plocha kanceláří bude činit 27 000 m2. Na stavbu bylo použito 26 000 m3 betonu, hmotnost betonářské oceli činí 3000 tun. Komplex je tedy rozsáhlý a je novou dominantou Mladé Boleslavi.
V září se na stavbu vypravila exkurze České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě ČKAIT z Hradce Králové, kteří si prošli objekt, seznámili se s administrativní budovou a průběhem realizace. Pro tým Ivana Šmejkala byly během výstavby náročné klientské změny a skutečnost, že projektová dokumentace vznikla v Rakousku, smluvním jazykem je němčina a dokumenty musely být dvojjazyčné.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
technický čtvrtek čvut: o rekonstrukci legendárního obchodního domu
Jak to jde v Máji? To se dozvěděli posluchači přednášky Ing. Pavla Kalouše z divize 8, který hovořil o rekonstrukci známého pražského obchodního domu v centru Prahy (vizualizace). Přednáška proběhla v rámci cyklu Technické čtvrtky.
Jde o sérii přednášek odborníků z praxe partnerských firem fakulty. Semináře jsou otevřeny studentům i pedagogům všech oborů. Inženýr Kalouš, vedoucí projektu Rekonstrukce a přístavba obchodního domu Máj, seznámil studenty se zajímavostmi a výzvami, které tato prestižní zakázka přináší.
Původní vzhled památky
Obchodní dům vyrostl v pražské historické zástavbě mezi lety 1972 a 1975. Jeho autoři architekti Miroslav Masák, John Eisler a Martin Rajniš, mu dali monumentální neofunkcionalistickou podobu s unikátní fasádou. A právě zachování vizuální podoby této fasády je jedním ze specifik rekonstrukce objektu. Fasáda bude nahrazena replikou z moderních materiálů.
Velkou výzvou rekonstrukce Máje byly už samotné bourací práce, kdy došlo ke kompletní demolici dvou nosných ztužujících jader. Na jejich místě bylo nutné dočasně vybudovat ztužující ocelovou konstrukci, která převzala jejich funkci. Pavel Kalouš hovořil i o netradičním umístění zařízení staveniště uprostřed rušného centra a o instalaci obrovského jeřábu.
RED, vizualizace Amadeus Real Estate a.s.
Mikuláš, anděl a čert Metrostav nevynechají!
Odborová organizace spolu s personálním úsekem Metrostavu připravují pro zaměstnance nebo spíše jejich děti na pátek 1. prosince „mikulášskou 2023“. Akce se uskuteční od 14 do 17 hodin v prostorech vestibulu centrály Metrostavu.
Děti se mohou těšit na vánoční dílničky, pro ty nejmenší bude připraven dětský koutek. V prostorech Kantýny Metrostav bude také přichystáno drobné občerstvení. Ve vestibulu bude opět k dispozici fotokoutek s Mikulášem, čertem a andělem a chystá se i představení pro děti se zábavnými scénkami, tanečky a kouzly!
Nezapomeňte se včas zapsat přes přihlašovací formulář (zaměstnanci obdrželi v e-mailu), kapacita prostor je omezená. Těšíme se na vás!
Ing. Petr Půta, předseda odborové organizace
Pozvánka na koncert
Pražský hudební institut za podpory Metrostavu pořádá ve dnech 15. až 19. listopadu již 17. ročník Mezinárodní violoncellové soutěže Jana Vychytila pro talentované hudebníky ve věku 7 až 19 let.
Akce vyvrcholí tradičním Koncertem vítězů, který se uskuteční 19. listopadu od 19 hodin v sále Bohuslava Martinů – HAMU v Lichtenštejnském paláci v Praze 1. Srdečně zveme všechny zájemce, vstupné je dobrovolné. Do soutěže se letos přihlásilo 110 mladých violoncellistů z celého světa.
Mgr. Pavlína Mertl
Podzimní výzva míří do finále
Poslední sportovní výzva letošního roku běží jen do 20. listopadu. O půlnoci bude ukončena. Proto využijte nadcházející dny a pomozte svým pohybem nasbírat poslední chybějící body.
Tentokrát přispějeme oddělení dětské neurologie Thomayerovy nemocnice na nákup speciálních rozkládacích křesel, která budou sloužit rodičům hospitalizovaných dětí. Čím více bodů nasbíráme, tím více křesel bude možné zakoupit.
Mgr. Pavlína Mertl
Tradiční vítání prváků na VŠB‑TUO
Dne 24. listopadu se na FAST VŠB-TUO v Ostravě konala již tradiční studentská akce Hod cihlou, která je určena hlavně studentům prvních ročníků FAST.
V dopoledních hodinách jsme studentům spolu s dalšími partnery školy měli příležitost představit možnosti spolupráce s naší společností. Odpoledne zahájila paní děkanka prof. Ing. Martina Peřinková, Ph.D., soutěž Hod cihlou, při níž studenti házejí velkou pěnovou cihlou do dálky. Tato tradiční soutěž a další zábavné doprovodné aktivity pomohly nováčkům poznat své nové spolužáky. Akci jsme si užili a přejeme studentům hodně studijních úspěchů.
Mgr. Markéta Purnochová, foto archiv Metrostavu
Hvězdný bazar 2023: děkujeme za pomoc!
Letos jsme opět pořádali sbírku oblečení pro Hvězdný bazar. Tento designový charitativní second hand s oblečením a doplňky slouží jako tréninkové pracoviště pro vozíčkáře s poraněním míchy, kteří zde pracují jako prodejci.
Prospěšný projekt tak pomáhá lidem po úraze znovu se dostat do pracovního života. Sběr oblečení probíhal od pondělí 30. října v divizích a úsecích a v pondělí 13. listopadu bylo oblečení předáno. Kromě sbírky se ten den uskutečnila také oblíbená prodejní akce Hvězdného bazaru ve vstupní hale Metrostavu.
RED
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Obrazem z výstavby nového pražského mostu
Od podzimu loňského roku tým Metrostavu TBR jako lídr ve sdružení pracuje v oblasti pražského Podolí na výstavbě nového Dvoreckého mostu, který propojí oba břehy Vltavy a měl by zlepšit dopravní situaci.
Fotoreportáž
Obrazem z výstavby nového pražského mostu
RED, foto Ing. Maroš Híreš a MakePro
Od podzimu loňského roku tým Metrostavu TBR jako lídr ve sdružení pracuje v oblasti pražského Podolí na výstavbě nového Dvoreckého mostu, který propojí oba břehy Vltavy a měl by zlepšit dopravní situaci.
Spodní stavba mostu kromě pilířů ve vodě je dokončená. Rovněž již proběhla montáž všech kalotových ložisek, výstavba nového vjezdu do areálu Žlutých lázní a rekonstrukce tramvajové trati v ulici Podolské nábřeží. V souběhu probíhá výstavba prvního a posledního pole mostu.
Na vybudování kubistické, tvarově složité opěry OP7 bylo potřeba doplnit klasické bednění o vazníkové ramenáty, aby se dosáhl požadovaný tvar. Opěra je celá z bílého betonu a s otiskem hrubých prken. Na betonáž dříku padlo celkem ca 415 m3 betonu během 14hodinové betonáže. S ohledem na tvar byla nutná rozsáhla příprava, aby bylo možno řádně vibrovat beton ve všech místech bednění.
Snímek zachycuje pilíř P3, který se nachází v těsně blízkosti veslice SK Zlíchov a veslařského klubu VK Smíchov. Most bude mít celkem pět pilířů a dvě opěry.
Řidiči si mohou všimnout dočasné podpěrné prostorové skruže bednění mostního pole č. 1 včetně nosníků na překlenutí ulice Nádražní. Stavbaře tedy čeká ještě mnoho práce, ale už v roce 2025 by mělo být hotovo.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_Metrostav Slovakia – Fotogalerie
První etapa bytového projektu Kopčianka je zkolaudována.
Projekt byl navržen se záměrem vytvořit nový charakter této rychle se měnící části Petržalky.
Plánované vnitrobloky mezi bytovými domy doplní příjemné prostředí a nabídnou prostor pro vznik nových sousedských komunit.
Od prosince se už majitelé mohou stěhovat do nových bytů a strávit v novém bydlení i první Vánoce.
9_Metrostav DIZ závod 6 – Fotogalerie
Předmětem zakázky byla kompletní přestavba školní kuchyně a jejího zázemí.
Jednalo se především o dispoziční změny a dodávku nové gastrotechnologie, kterou pro nás dodávala firma DSD Profi.
Nová kuchyně má výrazně vyšší kapacitu – místo dřívějších 390 může připravit až 600 obědů denně.
V rámci rekonstrukce kuchyně došlo také k rekonstrukci školní jídelny.
8_Metrostav DIZ závod 9 – Fotogalerie
Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici.
Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici.
Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici.
Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici.
Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici.
Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici.
- 1067955.svg
- 1067956.svg
- 1067964.svg
- 1067974.svg
- 1067977.svg
- 1067998.pdf
- 1067999.svg
- 1068012.jpg
- 1068013.jpg
- 1068014.jpg
- 1068019.jpg
- 1068020.jpg
- 1068024.svg
- 1068025.jpg
- 1068034.jpg
- 1068035.jpg
- 1068036.jpg
- 1068037.jpg
- 1068044.jpg
- 1068045.jpg
- 1068046.jpg
- 1068047.svg
- 1068048.jpg
- 1068065.mp4
- 1068066.svg
- 1068067.jpg
- 1068203.jpg
- 1068204.jpg
- 1068205.svg
- 1068206.jpg
- 1068207.jpg
- 1068208.jpg
- 1068209.jpg
- 1068210.jpg
- 1068211.jpg
- 1068236.jpg
- 1068237.jpg
- 1068238.jpg
- 1068239.jpg
- 1068240.svg
- 1068241.jpg
- 1068242.jpg
- 1068243.jpg
- 1068244.jpg
- 1068245.jpg
- 1068246.jpg
- 1068247.jpg
- 1068248.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007