-
Metrostav
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
20
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
15. listopadu 2024
ročník 36
v Táboře roste stadion s parametry NHL
Ojedinělý projekt čeká tým Michala Hryzáka v jihočeském Táboře. Během dvanácti měsíců vybudují ve městě na řece Lužnici sportovní halu s druhou ledovou plochou a ochozem pro 300 diváků (vizualizace). Svými rozměry bude ledová plocha odpovídat parametrům hřiště nejprestižnějŠí hokejové lize v zámoří.
Martina Vampulová, vizualizace Město Tábor, foto Andrea Volarová, ČTK
icméně žádné světové zápasy se vzhledem k divácké kapacitě na jihu Čech očekávat nedají. Táborští ale získají tolik potřebný nový prostor pro hobby hokej, krasobruslení i bruslení pro veřejnost.
Stavba byla slavnostně zahájena (foto dole) a probíhají přeložky plynovodu a sítě vysokého napětí, které provádí město Tábor jako investor. Stavbaři ze závodu 6 následně upraví trasu teplovodu a zejména osadí nové jednotky kondenzátorů chlazení jak pro novou plochu, tak pro tu stávající. Obě totiž budou využívat společné technologie. Poté už budou moci dělníci zahájit práce na pilotovém založení nového objektu o rozměrech 80 × 33 metrů.
STŘECHA BUDE VYUŽITA NA FOTOVOLTAIKU
Výstavba nebude nikterak složitá, jde totiž o prefabrikovaný skelet opláštěný kombinací sendvičových panelů, designových plechů a prosvětlujícího makrolonu. Na plochou střechu nové i stávající haly zimního stadionu se počítá s osazením fotovoltaických panelů stejně jako na střechu nedaleké základní školy. Díky fotovoltaice a technologickému propojení se zimním stadionem by se podle plánů města měl snížit provozní rozpočet nové haly téměř na nulu.
kapacita jednoho zimního stadionu nestačí, zájem o led je v táboře enormní
Bezbariérová stavba bude mít kromě ledové plochy také osm šaten, už zmíněný ochoz pro 300 diváků, zázemí pro hokej i krasobruslení a rozcvičovnu. „Na stavbu máme 365 dní a 30 dní na kolaudaci, čas by tedy měl být dostatečný, i když zahajujeme na prahu zimní sezony. Přesto propojit režim stavby s časovým harmonogramem bude asi to nejsložitější z celé zakázky,“ říká vedoucí projektu Michal Hryzák. Stavba totiž vzniká v režimu Design & Build a vypracovat projekt na stavbu tohoto typu není otázka týdnů, ale měsíců. S projektem navíc mohli odborníci začít až pod získání dotace od Národní sportovní agentury.
Nicméně stavbaři novou zakázku vítají. „Na zimní stadion jsme se přesunuli z výstavby bazénů a wellness, tedy ze zcela opačného klimatického prostředí. Musíme se proto nejprve seznámit s technologií chlazení ledové plochy. A moc se těšíme na další zkušenost a výzvu,“ uzavírá Michal Hryzák.
unikátní projekt v ČR
Dosavadní zimní stadion (foto) v Táboře potřebám sportovců už nestačil. Vznikl proto návrh na výstavbu druhé ledové plochy, která bude s původním stadionem technologicky propojená.
Tábor patří k městům s dlouholetou hokejovou tradicí. První hokejový klub tam vznikl v roce 1921 a nesl název Dělnický sportovní klub (DSK), působil tam i vojenský klub, který v době Československa hrával druhou nejvyšší soutěž. Momentálně hokejisté Tábora nastupují ve druhé lize, což je třetí nejvyšší soutěž.
V hale budou k dispozici šatny, zázemí pro lední sporty i prostor pro rozcvičení sportovců. Svými parametry ledové plochy pro NHL s rozměry 200 × 80 stop, resp. 60 × 25 metrů, ale kapacitou pro „pouhých“ 300 diváků bude táborská stavba ojedinělým projektem v České republice. Hotová by měla být koncem roku 2025 a první bruslaři by mohli na nový led vyjet na přelomu let 2025 a 2026.
Krátce Aktuálně
Metrostav 20/2024
Krátce Aktuálně
Bazén v Karviné se lidem líbí
Tým Pavla Szmeka, který v Karviné zrekonstruoval a dostavěl Městský bazén (foto), zabodoval v soutěži Stavba roku Moravskoslezského kraje – získal Cenu veřejnosti! Areál návštěvníkům nabízí pětadvacetimetrový plavecký bazén s osmi drahami, rekreační bazén s divokou řekou a bazén pro neplavce i wellness zónu. Oceněným kolegům blahopřejeme! Metrostav také uspěl v celostátní soutěži staveb – více ve fotoreportáži zde.
Hod cihlou na VŠB
Studentská akce Hod cihlou je netradiční soutěž na Fakultě stavební VŠB-TU Ostrava, při níž mezi sebe vítají nové studenty prvního ročníku. Na akci se jako dlouhodobí partneři fakulty představily společnosti Metrostav a Subterra a poskytly studentům informace o možných studentských stážích, exkurzích a dalších formách spolupráce.
Hokejová Bitva o Prahu měla rekordní účast
Ve čtvrtek 7. listopadu poměřily své síly v Bitvě o Prahu čtyři pražské týmy univerzitního hokeje (foto). S rekordním počtem 9200 návštěvníků šlo o historicky největší akci českého univerzitního sportu. Metrostav je hlavním partnerem týmu ČVUT Engineers Prague a stál také za Metrostav Halftime Show, na které vystoupili zpěváci Sebastian, Mikýř a Rohoni. Vítězové obou zápasů, ČVUT Engineers a UK Kings, se utkají v březnu ve finálovém souboji, který budete moci sledovat v přímém přenosu na ČT Sport.
Metrostav Slovakia
Metrostav 20/2024
Metrostav Slovakia
slovenské projekty: divadlo, showroom mercedesu i depo
Naši kolegové z dceřiné společnosti Metrostav Slovakia realizují stavby z různých segmentů. Působí na poli rekonstrukcí historických objektů, ve výstavbě moderních průmyslových závodů a bytových komplexů. Připravili jsme pro vás přehled vybraných staveb, které jejich realizační týmy v letošním roce dokončily nebo na nich pracují.
Terézia Gardoňová, foto archiv Metrostav Slovakia
ezi nedávno dokončené projekty patří bytový komplex Popradská v Košicích, který se nachází v atraktivní lokalitě s výbornou občanskou vybaveností a blízkostí přírody. Rozsáhlou rekonstrukcí prošla budova Národní banky Slovenska: došlo k sanaci a úpravě fasády budovy a k renovaci obkladů a dlažeb v interiéru. Novinkou jsou moderní vzduchotechnické systémy a protipožární konstrukce.
V Trnavě jsme revitalizovali gastro-proktologické oddělení Fakultní nemocnice, přičemž přibyla technologická vylepšení a nové místnosti pro gastroskopii a kolonoskopii. Obnovené oddělení nabídne i prostory pro odpočinek po zákrocích.
Stavbaři Metrostavu Slovakia obnovili i Divadlo Aréna v Bratislavě, kde dbali na zachování historických prvků, jako jsou mramorová schodiště, fresky a železné trámy. Díky přidaným moderním technologiím se divadlo zařadilo mezi nejlepší na Slovensku. Letos jsme dokončili i rekonstrukci historické kurie Zuzana v Markušovce. Budova má nyní nová okna, omítky a střechy s ručně štípanými šindeli. Interiér budovy oživila nová podlaha, okna a klimatizace.
Od bytů po nemocnice: metrostav slovakia staví a modernizuje klíčové objekty na slovensku
V oblasti retailu jsme otevřeli showroom Mercedes-Benz Truck Centra na Panonské cestě v Bratislavě. Budova se může pochlubit střechou a jižní fasádou, které jsou pokryty fotovoltaickými panely. Na jednom místě zde bude poskytován prodej a servis nákladních vozidel, autobusů Mercedes-Benz, autobusů Setra a užitkových vozidel FUSO.
Pro developerskou společnost DOAS se podařilo zrealizovat logistický areál VisionPark, který se stal jedním z nejmodernějších projektů městské logistiky v Bratislavě. Tento projekt vyniká využíváním inteligentních technologií s důrazem na ekologii.
A aktuální zakázky v realizaci? Pracujeme například na revitalizaci měšťanského domu Pracháreň v Trnavě, který bude sloužit k činnosti dětského divadla a pro aktivity trnavského Divadla Jána Palárika. Z průmyslových staveb pracujeme na modernizaci údržbové základny trolejbusů v Žilině (foto), kde plánujeme implementovat nové technologie pro opravu a údržbu vozidel.
Ptáme se
Metrostav 20/2024
Ptáme se...
Ing. Tomáš Kohout
vedoucí projektu Metrostavu TBR
Vystudoval obor ekonomika a řízení ve stavebnictví na ČVUT, poté nastoupil do Metrostavu jako asistent stavbyvedoucího. Od roku 1996 působil coby stavbyvedoucí na projektech: Strahovský tunel (1996–2011), optimalizace trati Praha Bubeneč – Praha Holešovice (2013–2014). Jako ředitel výstavby vedl projekt modernizace trati Rokycany–Plzeň (2014–2019). Letos v říjnu dokončil se svým týmem zdvoukolejnění trati Branický most – Praha Krč – Spořilov, nyní vede rekonstrukci smíchovského nádraží. Je autorizovaným inženýrem v oboru dopravní stavby a geotechnika, člen ČKAIT.
Můžete zhodnotit průběh rekonstrukce Branického mostu?
Tento projekt má dvě zásadní charakteristiky, se kterými jsme se jako zhotovitelé museli vypořádat: náročný harmonogram a umístění stavby v oblasti s velmi hustou dopravou a v intravilánu hlavního města. Projekt zahrnoval rekonstrukci a zkapacitnění železniční tratě přes Branický most a železniční stanici Praha Krč až na Spořilov včetně stavebních úprav nádraží Praha Krč, výstavby nové železniční zastávky Praha – Kačerov a rekonstrukce třech dalších mostů přes ulice Údolní, Vrbovu a cyklostezku u ABC Braník.
Na Branickém mostě se rozběhl nový provoz koncem října a s týmem jste se přesunuli na smíchovské nádraží. Jaký úkol stojí před vámi tam?
Předně děkuji všem kolegyním a kolegům od nás i od firem ze sdružení, kteří přispěli ke zdárnému dokončení stavby. Můj speciální dík patří kolegům z provozu mosty a ŽBK dopravních staveb z divize 5 Metrostavu. Co se týká smíchovského nádraží, zhotovitelské sdružení, jehož dalšími členy kromě Metrostavu TBR jsou společnosti OHLA ŽS, Elektrizace železnic Praha a Hochtief CZ, zmodernizuje všechna nástupiště včetně zastřešení. Pro vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici pak vznikne zcela nové nástupiště. Jde o mimořádně komplikovaný projekt, pro stavbu dopravně náročný, který navíc probíhá za provozu nádraží a hromadné dopravy a v souběhu s několika dalšími stavbami různých investorů. Investor logicky klade velký důraz na bezpečnost a informovanost.
Jaké práce na smíchovském nádraží probíhají?
Realizujeme přeložky inženýrských sítí, je dokončena demolice severního křídla. Provádí se hloubení a zajištění stavební jámy. V místě budoucího 4. nástupiště se provádějí železniční spodky. Pracujeme na budoucích podchodech, kabelovodu, úpravách trakce, zabezpečovacího zařízení.
Jak hodnotíte stavby, které jste realizoval nebo právě dokončil?
Je jasné, že za každou stavbou je tým. Skvělé je, když v něm máte profesionály, kterým jde o úspěšné dokončení zakázky. A když to funguje i lidsky, máte na čem stavět. Vždy se snažím, aby to tak na stavbách fungovalo. Stavby samotné posuzuji spíše kriticky a vždy vidím, co se dalo udělat jinak, ať už za nás zhotovitele, ale i objednatele nebo projektanta. Nicméně se neohlížím zpět, spíše mě zajímá, jak můžeme projekty do budoucna provádět ještě lépe.
Za rozhovor děkuje Silvie Marhoulová
Fotosloupek
Metrostav 20/2024
fotosloupek
Rekordních 30 litrů krve! Děkujeme
V centrále naší společnosti se 8. listopadu 2024 uskutečnilo podzimní opakování a již 41. kolo tradiční akce Daruj krev s Metrostavem (snímky), která se koná třikrát do roka.
Zdravotníci transfuzního oddělení ÚVN v Praze ve Střešovicích přijeli přímo do centra vzdělávání Skupiny Metrostav, kde připravili improvizovanou transfuzní stanici. Dostavilo se téměř 70 zaměstnanců Skupiny Metrostav a po nezbytném vyšetření poskytli bezmála 30 litrů krve. Akce je příkladem, kdy Metrostav a jeho lidé v rámci společenské odpovědnosti konkrétně pomáhají. Děkujeme všem, kteří se zapojili a přispěli k záchraně lidských životů.
Metrostav Development
Metrostav 20/2024
Metrostav Development
Bytové domy Na Vackově: již devátá etapa!
V Praze v ulici Na Vackově právě vyrůstá téměř 70 nových bytů, které nabídnou úžasné výhledy na město i okolní zeleň. Metrostav Development zde v rámci 9. etapy buduje výškový bytový dům s 15 nadzemními a třemi podzemními podlažími. Stavbu realizuje divize 1.
Text a vizualizace společnost Metrostav Development
oučasná etapa projektu Na Vackově navazuje na již dokončené projekty podél ulic Malešická, Olgy Havlové, Rixdorfská a Na Vackově. Tedy v srdci Prahy, v dosahu rušného centra i městské dopravy, přitom na dohled zeleně.
Moderní architektura (vizualizace) se zde snoubí s funkčním bydlením klidné lokality, v sousedství parku Židovské pece. Zeleň budoucí obyvatelé najdou i v širším okolí, třeba v Malešickém parku či lese, anebo na Vítkově. Lokalita má skvělou občanskou vybavenost, jsou zde školy, dětská hřiště, nemocnice, lékařské ordinace, mnoho obchodů, kaváren a restaurací. Nechybějí divadla, kina, galerie či parky. Více než padesátimetrový dům, nejvyšší z celého projektu, nabídne kromě 69 bytových jednotek a jedné nebytové jednotky také jedinečné a neobvyklé výhledy na Prahu a okolí.
Projektu rezidence Na Vackově vdechl jeho nezaměnitelný charakter architektonický ateliér KAAMA pod vedením zkušeného architekta Karla Mrázka. Jeho tým navrhl pro oblast Vackova unikátní a zároveň účelný soubor budov zasazený do plastického terénu, ideální pro rodinné bydlení.
Pracovní příležitosti
Metrostav 20/2024
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice LISTOPAD 2024
Mistři a stavbyvedoucí – Plzeň
V plzeňském regionu realizujeme nové zakázky v oblasti pozemního stavitelství a v souvislosti s tím rozšiřujeme naše projektové týmy o stavbyvedoucí a mistry. Detaily k nabídce najdete ZDE.
Mistr na most - Praha
V souvislosti s realizací několika mostů v Praze přijmeme zdatného stavebního mistra nebo mistrovou na řízení stavebních prací a koordinaci dělníků a subdodavatelů. Nabízíme práci na plný pracovní úvazek v režimu 7 dní práce, 7 dní turnusové volno, služební vůz a dobré finanční ohodnocení. Detaily pozice najdete ZDE.
Budujeme nové železobetonářské týmy
Chcete se zapojit do výstavby velkých projektů a srdce vás táhne k betonářům? Na provoz ŽBK hledáme přípraváře a přípravářky do výrobní i předvýrobní přípravy, mistry a stavbyvedoucí pro stavby po celé ČR. Více k provozu ŽBK a detaily jednotlivých pozic najdete ZDE.
Technická příprava staveb - Praha 8
Do našeho přípravářského týmu na pracoviště v sídle společnosti v Praze na Palmovce hledáme technicky zdatného kolegu či kolegyni. Více k pozici najdete ZDE.
Stavbyvedoucí pro ZEVO Mělník
V rámci našeho klíčového projektu – výstavba ZEVO Mělník, hledáme posilu, která umí realizovat energetické projekty. Výstavba spalovny přináší výzvu pro všechny nadšence velkých energetických projektů. Samotná velikost objektu a technický postup řadí tento projekt mezi nejnáročnější a nejzajímavější stavební projekty v ČR. Více informací o projektu na stránkách najdete tady a přihlásit se na pozici můžete ZDE.
Hlavní stavbyvedoucí – Karlovy vary
Na projekt rekonstrukce a dostavby významného karlovarského obchodního centra nebo na další stavební zakázky v kraji přijmeme zkušené stavbyvedoucí. Další informace k této skvělé regionální pracovní příležitosti najdete ZDE.
Stavbyvedoucí na nové projekty v HK a PU kraji
V souvislosti s novými zakázkami rozšiřujeme naše projektové týmy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Využijte příležitosti stavět důležité regionální projekty! Více o této pozici ZDE.
Kalkulant(ka)/rozpočtář(ka) pro obchodní úsek
Do obchodního úseku Metrostav TBR hledáme šikovné rozpočtáře a rozpočtářky pro kalkulace nabídek, ideálně se znalostí KROS nebo ASPE. Informace k pozici získáte ZDE
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Metrostav 20/2024
Metrostav DIZ závod 8
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Firmy Skupiny Metrostav postavily mnoho hal doma i v zahraničí. Většina byla určena pro skladování všeho možného, další z nich pro výrobu – od Becherovky v Karlových Varech po automobily značky Porsche Cayenne v Bratislavě. Našly se i zajímavosti – haly sportovní, výstavní, kulturní, kongresové nebo letecký hangár v Ruzyni. Jejich řadu teď rozšířil sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí (snímky) pro společnost Nestlé ve výrobním závodě Tivall CZ v Krupce.
Lenka Svobodová, foto Libor Zavoral
ro celý náš tým to byla neobvyklá a zajímavá zakázka, protože mrazírnu a chladírnu jsme ještě nikdy nestavěli. Výzvy a překážky, které jsme museli řešit, tak byly pro nás novinkou. Materiály byly standardní až na pár maličkostí – spoje a netěsnosti jsme například dotěsňovali butylovými ALU páskami, kterých jsme použili asi 2,5 km. Nezvyklé bylo i provedení prostupů do mrazírny s přechodovými komorami, kde byl požadavek na maximální parotěsnost. Na kabelové prostupy jsme museli nechat vyrobit speciální nerezové plechy a opatřit je rozvaděčovými průchodkami,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Petr Lohniský ze závodu 8 Metrostavu DIZ.
přísné hygienické standardy
Rozšíření výrobní haly společnosti Tivall v Krupce pro výrobu vegetariánských výrobků probíhalo ve dvou etapách, kdy Metrostav DIZ řídil tu druhou – dostavbu železobetonové prefabrikované haly s rozpětím 21,350 m a délkou 60 m. Opláštění a převážně i vnitřní příčky vytvořily fasádní sendvičové panely, střecha je z trapézového plechu.
Veškeré detaily stavbaři řešili podle hygienických standardů Nestlé. Dutá tělesa museli vyplnit betonem a všechny spáry utěsnit tmelem, protože nikde nesměly vzniknout dutiny či mezery, kterými by do objektu mohl proniknout hmyz nebo hlodavci.
Speciální test vzduchotěsnosti
Stavba samozřejmě nesměla omezit probíhající výrobu a zakončit ji musel úspěšný Blower door test, který změřil její vzduchotěsnost. Každý prostup, otvor i detaily se proto musely provádět precizně, aby v budoucnu provoz neohrozila námraza. Kdyby dovnitř haly vnikl teplý a vlhký vzduch, okamžitě by zmrzl a všechny opravy by byly velmi obtížné.
„Bohužel jsme opět zakázku v srpnu 2023 začali bez dokumentace pro provádění stavby, kterou měl dodat investor, což značně zkomplikovalo zahájení prací. Navíc se ukázalo, že projektová kancelář neměla s výstavbou mrazírny a chladírny zkušenosti, a proto měl projekt zásadní chyby a vady v detailech a principech, které jsme ladili asi půl roku i s našimi experty z centrály. Projektanti třeba původně umístili do mrazírny celoobjektovou dilataci a snažili se nás přesvědčit, že máme provést dilatační spáru mrazírnou. Nakonec jsme to vyřešili přenesením dilatačních pohybů do ocelových konstrukcí, protože v obvodovém plášti nesměly být žádné volné spáry,“ uzavřel Ing. Lohniský.
Halu v Krupce kolegové dokončí ještě v průběhu listopadu, protože v ní už dnes probíhá jen odstraňování vad a nedodělků.
Firma, kterou založil Henri Nestlé ještě v 19. století
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích a zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Firmu před 155 lety založil Henri Nestlé ve švýcarském Vevey, kde sídlí dodnes. Nejstarší doložená zmínka související s obchodními aktivitami Nestlé na našem území pochází už z roku 1890. Dnes mezi jiným u nás v Olomouci a v Holešově vyrábí cukrovinky pod značkami Orion či Kofila a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy Garden Gourmet. Sortiment zahrnuje širokou škálu výrobků, jako jsou vegetariánské a veganské náhražky masa.
Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 20/2024
Metrostav DIZ závod 1
BioPharma Hub Masarykovy univerzity už roste do výšky
Stavba výzkumného pracoviště pro farmaceutické, medicínské a přírodovědecké obory, kterou ve sdružení buduje Metrostav DIZ v Brně, pokročila. Po náročném zakládání na více než 250 pilotách a vyhloubení více než padesáti dvousetmetrových vrtů pro tepelná čerpadla přišla na řadu objemově nejrozsáhlejší fáze – betonáž monolitické konstrukce.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu
současnosti se dokončuje skelet nejvýše položeného ze tří podzemních podlaží, a stavba tak brzy vykoukne nad úroveň budoucího terénu. Betonáři postupují vždy z protilehlých stran ke středu a pracují souběžně ve dvou výškových úrovních najednou. Do jara by měli dokončit i všech šest nadzemních podlaží. Rozlehlá budova obepíná 133 tisíc kubíků prostoru, což odpovídá stovkám běžných rodinných domů.
„Zakázka probíhá v režimu Design & Build, to znamená, že naším úkolem je dodat nejen stavbu, ale i prováděcí dokumentaci. Projekt vytváříme postupně a musíme ho průběžně ladit a koordinovat napříč všemi profesemi. Pomáhají v tom pokročilé IT systémy zahrnující i 3D modelování. Stavba je neuvěřitelně složitá z hlediska nejrůznějších instalací. Už jen připravit správně všechny prostupy na úrovni monolitu je pořádná výzva. O to víc mě těší, že se nám zatím daří postupovat podle harmonogramu,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Vladimír Palát ze závodu 1 Metrostavu DIZ.
Unikátní centrum pro vědce
BioPharma Hub poskytne Masarykově univerzitě evropsky unikátní infrastrukturu pro farmaceutické, medicínské a přírodovědecké obory. Stane se nejen domovem Farmaceutické fakulty, ale také Preklinického centra a Centra molekulární medicíny. V suterénu objektu bude realizováno špičkové IT datové centrum standardu TIER III pro potřeby celé univerzity.
Některé prostory budou mít mimořádně přísné požadavky na udržování hygieny, teploty, vlhkosti a bezinfekčnosti. Například tzv. vivárium Preklinického centra bude organicky začleněno do vědecko-výzkumné osy existující v Univerzitním kampusu Bohunice, a dotvoří zdejší unikátní prostředí celosvětově kompetitivního centra biomedicínského výzkumu. Preklinické centrum MU bude fungovat jako entita otevřená interním i externím výzkumníkům a komerčním partnerům. Technologicky bude vybaveno vzduchotěsnou obálkou, výkonným chlazením i vzduchotechnikou. Zařízení zvané zebrafish pro 30 tisíc ryb v cca 2000 akváriích bude vyžadovat téměř stoprocentní vlhkost vzduchu a konstantní teplotu 28 °C. Budova vynikne mimořádně nízkou energetickou náročností.
Hotovo do tří let
Investorem projektu s názvem MUNI BioPharma Hub je Masarykova univerzita v Brně. Stavba začala v říjnu 2023 a měla by být dokončena v polovině roku 2026. Zhotovitelem je konsorcium firem IMOS Brno, Metrostav DIZ, PS BRNO a IDPS.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Metrostav 20/2024
Metrostav DIZ závod 6
protipovodňové opatření na jičínsku dokončeno s předstihem
Významný prvek ochrany před velkou vodou pro obce ležící v povodí Mrliny v Královéhradeckém a Středočeském kraji vyrostl u Kopidlna (foto). Přesněji – postavili ho kolegové ze závodu 6 Metrostavu DIZ pod vedením Ing. Petra Brože.
RED, foto archiv stavby
tavbaři budovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník. Pro 520 m dlouhou hráz nádrže použili stávající hráz, jejíž zemní materiál přeskupili, přehutnili a doplnili na konečnou výšku 6,5 metru. V podélné ose hráze vybudovali železobetonovou těsnicí stěnu. Uprostřed hráze je umístěn železobetonový sdružený objekt pro řízení průtoků.
Stavba je dokončena dříve (původní termín byl stanoven na 9. 2. 2025) a probíhá proces předávání investorovi. Podmínky přitom nebyly příznivé. „Náročné bylo letošní počasí – ač se to možná nezdá, poměrně častý vydatný déšť během stavební sezony je pro zemní práce problematický. Vždy musíme počkat, až zemina vyschne na správnou vlhkost,“ doplňuje Petr Brož.
Nádrž zachytí povodňové průtoky a ty budou pomocí hradidla ve sdruženém objektu transformovány na neškodný odtok 15 m3/s do koryta pod hrází. Ocení to lidé v okolí říčky Mrliny, která pramení poblíž Jičína a vlévá se do Labe v Nymburku. Za posledních 25 let zažila časté povodně, které nastaly v letech 1997, 2003, 2006 a 2013.
Metrem 50
Metrostav 20/2024
Metrem 50
Zeminové štíty
Měsíc listopad je v kalendáři Metrostavu 2024 vyhrazen zapojení dvou zeminových štítů, které byly vyrobené německou firmou Herrenknecht pod sériovými čísly S-609 a S-610 a nasazeny do prodloužení trasy A pražského metra ze stanice Dejvická do Nemocnice Motol. Využito bylo metody mechanizovaného tunelování.
RED, foto archiv Metrostavu
títy se skládaly z části štítové dlouhé 8,5 m a části závěsné délky 93 m. V části štítové byly prováděny veškeré operace spojené s cykly ražby, tj. rozpojování horniny pomocí řezné hlavy, podpírání čelby upravenou zeminou, odtěžování zeminy a zajištění výrubu segmentovým ostěním. V části závěsu, kterou tvořilo 7 závěsných vozů, byly technologie nutné k provozu a ovládání štítu, tedy zařízení pro manipulaci se segmenty, pro injektáž mezikruží mezi výrubem a segmenty, pro čerpání důlních vod, větrání, prodlužování pásových dopravníků, zázemí pro pracovní četu apod.
Štíty byly vybaveny množstvím počítačových jednotek a sledovacích čidel, které sbíraly nejrůznější data o stavu stroje, ale nepřímo také o chování horninového prostředí či množství výplňové injektáže vně ostění. Stroj byl obsluhován z tzv. pilotní kabiny, která obsahovala řídicí pult a čtveřici obrazovek se zobrazením provozních údajů, navigace, konzistence rubaniny aj.
Ve shodě s tím, že se mechanizované tunelování na počátku 21. století vyvinulo v komplexní metodu, ve které jsou štíty jen jedním z prvků celého souboru technologií, je třeba zmínit i veškeré doprovodné technologie, které byly na metru V.A využívány.
První ze strojů, který měl typové označení Herrenknecht S-609, byl smontován během prvního čtvrtletí 2011 a v dubnu tohoto roku zahájil ražbu ze šachty na Vypichu do stanice Petřiny. Druhý stroj s typovým označení S‑610 zahájil ražby ze stejného místa s tříměsíčním časovým odstupem.
Více o doprovodných technologií na:
www.metrostav.cz/cs/metrem50_11-2024Zajímavosti
Metrostav 20/2024
Zajímavosti
Doběhli a přežili!
Kolegové z divize 6, kteří jsou mimo jiné členové sranda běžeckého klubu Doběhnout a přežít (foto), se na přelomu září a října pořádně zapotili: absolvovali 3. ročník vlastního štafetového závodu od centrály Metrostavu na Říp a zpět.
První trojice startovala přesně v 8 hodin z Palmovky, po přibližně 55 km běžkyně a běžci zdolali kolem 14. hodiny Říp. Cílová rovinka na Palmovce, po dalších téměř 55 km, byla překonána posledním týmem kolem půl sedmé večer. Závod byl zakončen předáním medailí v příjemné restauraci.
„Náš běžecký Klub Doběhnout a přežít jsme s kolegy v divizi založili v roce 2016 a od té doby jsme se společně zúčastnili mnoha závodů. Nejraději máme týmové štafetové běhy, proto jsme vymysleli i vlastní štafetový závod, pro který nebylo moc těžké vybrat místo staru a cíle. A na dalším ročníku rádi přivítáme i tým z jiné divize,“ říká Ing. František Kalina, člen spolku.
podpora zdraví
Ve dnech 17. 10. až 7. 11. proběhlo ve společnosti Metrostav očkování proti chřipce, které zaměstnavatelé ze Skupiny Metrostav každoročně nabízí bezplatně zaměstnancům na základě kolektivní smlouvy.
Celkem bylo naočkováno 315 zaměstnanců, z toho v centrále společnosti na Palmovce 182 osob, v Horních Počernicích 68 osob a ostatní kolegové se nechali naočkovat přímo v sídle MediClinicu v Praze nebo v regionech mimo Prahu.
Mgr. Zuzana Hynková
Konference Jádro: zaostřeno na Dukovany
V Aquapalace Hotelu Čestlice se 5. listopadu 2024 uskutečnila konference Jádro zaměřená na dostavbu jaderných bloků v Dukovanech (foto). Tento projekt má potenciál zásadně posílit českou ekonomiku, a to jak na národní, tak regionální úrovni.
Akce proběhla za přítomnosti zástupců průmyslu, vlády i odborné veřejnosti, kteří společně diskutovali o možnostech energetické soběstačnosti a roli českého průmyslu v oblasti jaderné energetiky.
V hlavní části hovořil generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf, který rozdělil svůj příspěvek na tři oblasti: uvedl kontext stavební části v rámci EDU56, současný stav projektu a pohled na něj. Společnost Metrostav DIZ je členem Czech Power Industry Alliance (CPIA), která byla založena v září 2015 a v souladu s aktualizovanou státní energetickou koncepcí a Národním akčním plánem pro rozvoj jaderné energetiky koordinuje strategické zájmy českých technologických dodavatelů.
Ing. Volf mimo jiné uvedl, že stavební část tvoří 20 procent projektu, vyžaduje nasazení až 4000 pracovníků a zásadně ovlivňuje tempo výstavby. Dostavba Dukovan také zahrnuje přípravu rozsáhlého území a infrastruktury pro tisíce lidí.
RED, foto archiv Metrostavu
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
Metrostav 20/2024
Fotoreportáž
Stavba roku 2024: čtyři tituly a pět zvláštních cen!
RED, foto Make Pro, Michal Jílek a Nadace ABF
Velká pocta architektům a stavbařům. I tak by se dal označit galavečer v pražském Rudolfinu, kde se v pátek 8. listopadu uskutečnilo vyhlášení prestižních titulů 32. ročníku soutěže Stavba roku 2024.
A ani letos nechyběli zástupci našich týmů. Tituly stavba roku získaly tyto realizace: Rekonstrukce Císařských lázní a výstavba koncertního sálu, Karlovy Vary, (divize 9, závod 9), Rekonstrukce a dostavba Jiráskova divadla, Česká Lípa (divize 8), Rekonstrukce historického pivovaru na Port 1560, Český Krumlov (divize 6) a Výstavba plaveckého bazénu Louka, Znojmo (závod 1). Zvláštní cenu si pak odnesly stavby: Rekonstrukce Centrálních polytechnických dílen na GAMPA (divize 9), Administrativní budova EDU 3 – Dukovany (závod 8), Humanizace domova se zvláštním režimem v Nejdku (závod 9), Administrativní budova pro Škoda (divize 1) a Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo (divize 8).
Večera se účastnila řada významných osobností, zazpívali mezzosopranistka Edita Adlerová (na snímku) a operní zpěvák Radim Schwab.
O titul letos soutěžilo 116 přihlášených staveb z celé České republiky a čtyři zahraniční stavby. Celkem bylo uděleno 15 titulů a 26 zvláštních cen. Všem oceněným blahopřejeme!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
Metrostav Slovakia – Fotogalerie
Stavbaři Metrostavu Slovakia obnovili Divadlo Arena v Bratislavě, kde dbali na zachování historických prvků.
Pro developerskou společnost DOAS se podařilo zrealizovat logistický areál VisionPark, který je jedním z nejmodernějších projektů městské logistiky v Bratislavě.
Podařilo se realizovat rekonstrukci historické kurie Zuzana v Markušovce.
Mezi nedávno dokončené projekty patří bytový komplex Popradská v Košicích.
Revitalizace měšťanského domu Pracháreň v Trnavě.
Metrostav DIZ závod 6 – Fotogalerie
Uprostřed hráze je umístěn železobetonový sdružený objekt pro řízení průtoků.
Uprostřed hráze je umístěn železobetonový sdružený objekt pro řízení průtoků.
Poldr se nachází v místě, kde byl v minulosti rybník.
Nádrž by měla snížit průtok tzv. stoleté vody (39 m³/s) na bezpečnější průtok vody pětileté až desetileté (přibližně 15 m³/s).
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007