Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 20/2024

Krátce Aktuálně

Bazén v Karviné se lidem líbí

Tým Pavla Szmeka, který v Karviné zrekonstruoval a dostavěl Městský bazén (foto), zabodoval v soutěži Stavba roku Moravskoslezského kraje – získal Cenu veřejnosti! Areál návštěvníkům nabízí pětadvacetimetrový plavecký bazén s osmi drahami, rekreační bazén s divokou řekou a bazén pro neplavce i wellness zónu. Oceněným kolegům blahopřejeme! Metrostav také uspěl v celostátní soutěži staveb – více ve fotoreportáži zde.

Hod cihlou na VŠB

Studentská akce Hod cihlou je netradiční soutěž na Fakultě stavební VŠB-TU Ostrava, při níž mezi sebe vítají nové studenty prvního ročníku. Na akci se jako dlouhodobí partneři fakulty představily společnosti Metrostav a Subterra a poskytly studentům informace o možných studentských stážích, exkurzích a dalších formách spolupráce.

Hokejová Bitva o Prahu měla rekordní účast

Ve čtvrtek 7. listopadu poměřily své síly v Bitvě o Prahu čtyři pražské týmy univerzitního hokeje (foto). S rekordním počtem 9200 návštěvníků šlo o historicky největší akci českého univerzitního sportu. Metrostav je hlavním partnerem týmu ČVUT Engineers Prague a stál také za Metrostav Halftime Show, na které vystoupili zpěváci Sebastian, Mikýř a Rohoni. Vítězové obou zápasů, ČVUT Engineers a UK Kings, se utkají v březnu ve finálovém souboji, který budete moci sledovat v přímém přenosu na ČT Sport.

Metrostav 20/2024

Metrostav Slovakia

slovenské projekty: divadlo, showroom mercedesu i depo

Naši kolegové z dceřiné společnosti Metrostav Slovakia realizují stavby z různých segmentů. Působí na poli rekonstrukcí historických objektů, ve výstavbě moderních průmyslových závodů a bytových komplexů. Připravili jsme pro vás přehled vybraných staveb, které jejich realizační týmy v letošním roce dokončily nebo na nich pracují.

Terézia Gardoňová, foto archiv Metrostav Slovakia

O

ezi nedávno dokončené projekty patří bytový komplex Po­pradská v Košicích, který se nachází v atraktivní lokalitě s výbornou občanskou vybaveností a blízkostí přírody. Rozsáhlou rekonstrukcí prošla budova Národní banky Slovenska: došlo k sanaci a úpravě fasády budovy a k renovaci obkladů a dlažeb v interiéru. Novinkou jsou moderní vzduchotechnické systémy a protipožární konstrukce.

V Trnavě jsme revitalizovali gastro-proktologické oddělení Fakultní nemocnice, přičemž přibyla technologická vylepšení a nové místnosti pro gastroskopii a kolonoskopii. Obnovené oddělení nabídne i prostory pro odpočinek po zákrocích.

Stavbaři Metrostavu Slovakia obnovili i Divadlo Aréna v Bratislavě, kde dbali na zachování historických prvků, jako jsou mramorová schodiště, fresky a železné trámy. Díky přidaným moderním technologiím se divadlo zařadilo mezi nejlepší na Slovensku. Letos jsme dokončili i rekonstrukci historické kurie Zuzana v Markušovce. Budova má nyní nová okna, omítky a střechy s ručně štípanými šindeli. Interiér budovy oživila nová podlaha, okna a klimatizace.

Od bytů po nemocnice: metrostav slovakia staví a modernizuje klíčové objekty na slovensku

V oblasti retailu jsme otevřeli showroom Mercedes-Benz Truck Centra na Panonské cestě v Bratislavě. Budova se může pochlubit střechou a jižní fasádou, které jsou pokryty fotovoltaickými panely. Na jednom místě zde bude poskytován prodej a servis nákladních vozidel, autobusů Mercedes-Benz, autobusů Setra a užitkových vozidel FUSO.

Pro developerskou společnost DOAS se podařilo zrealizovat logistický areál VisionPark, který se stal jedním z nejmodernějších projektů městské logistiky v Bratislavě. Tento projekt vyniká využíváním inteligentních technologií s důrazem na ekologii.

A aktuální zakázky v realizaci? Pracujeme například na revitalizaci měšťanského domu Pracháreň v Trnavě, který bude sloužit k činnosti dětského divadla a pro aktivity trnavského Divadla Jána Palárika. Z průmyslových staveb pracujeme na modernizaci údržbové základny trolejbusů v Žilině (foto), kde plánujeme implementovat nové technologie pro opravu a údržbu vozidel.

Metrostav 20/2024

Ptáme se...

Ing. Tomáš Kohout

vedoucí projektu Metrostavu TBR

Vystudoval obor ekonomika a řízení ve stavebnictví na ČVUT, poté nastoupil do Metrostavu jako asistent stavbyvedoucího. Od roku 1996 působil coby stavbyvedoucí na projektech: Strahovský tunel (1996–2011), optimalizace trati Praha Bubeneč – Praha Holešovice (2013–2014). Jako ředitel výstavby vedl projekt modernizace trati Rokycany–Plzeň (2014–2019). Letos v říjnu dokončil se svým týmem zdvoukolejnění trati Branický most – Praha Krč – Spořilov, nyní vede rekonstrukci smíchovského nádraží. Je autorizovaným inženýrem v oboru dopravní stavby a geotechnika, člen ČKAIT.

Můžete zhodnotit průběh rekonstrukce Branického mostu?

Tento projekt má dvě zásadní charakteristiky, se kterými jsme se jako zhotovitelé museli vypořádat: náročný harmonogram a umístění stavby v oblasti s velmi hustou dopravou a v intravilánu hlavního města. Projekt zahrnoval rekonstrukci a zkapacitnění železniční tratě přes Branický most a železniční stanici Praha Krč až na Spořilov včetně stavebních úprav nádraží Praha Krč, výstavby nové železniční zastávky Praha – Kačerov a rekonstrukce třech dalších mostů přes ulice Údolní, Vrbovu a cyklostezku u ABC Braník.

Na Branickém mostě se rozběhl nový provoz koncem října a s týmem jste se přesunuli na smíchovské nádraží. Jaký úkol stojí před vámi tam?

Předně děkuji všem kolegyním a kolegům od nás i od firem ze sdružení, kteří přispěli ke zdárnému dokončení stavby. Můj speciál­ní dík patří kolegům z provozu mosty a ŽBK dopravních staveb z divize 5 Metrostavu. Co se týká smíchovského nádraží, zhotovitelské sdružení, jehož dalšími členy kromě Metrostavu TBR jsou společnosti OHLA ŽS, Elektrizace železnic Praha a Hochtief CZ, zmodernizuje všechna nástupiště včetně zastřešení. Pro vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici pak vznikne zcela nové nástupiště. Jde o mimořádně komplikovaný projekt, pro stavbu dopravně náročný, který navíc probíhá za provozu nádraží a hromadné dopravy a v souběhu s několika dalšími stavbami různých investorů. Investor logicky klade velký důraz na bezpečnost a informovanost.

Jaké práce na smíchovském nádraží probíhají?

Realizujeme přeložky inženýrských sítí, je dokončena demolice severního křídla. Provádí se hloubení a zajištění stavební jámy. V místě budoucího 4. nástupiště se provádějí železniční spodky. Pracujeme na budoucích podchodech, kabelovodu, úpravách trakce, zabezpečovacího zařízení.

Jak hodnotíte stavby, které jste realizoval nebo právě dokončil?

Je jasné, že za každou stavbou je tým. Skvělé je, když v něm máte profesionály, kterým jde o úspěšné dokončení zakázky. A když to funguje i lidsky, máte na čem stavět. Vždy se snažím, aby to tak na stavbách fungovalo. Stavby samotné posuzuji spíše kriticky a vždy vidím, co se dalo udělat jinak, ať už za nás zhotovitele, ale i objednatele nebo projektanta. Nicméně se neohlížím zpět, spíše mě zajímá, jak můžeme projekty do budoucna provádět ještě lépe.

Za rozhovor děkuje Silvie Marhoulová

 

Metrostav 20/2024, V Táboře roste stadion s parametry NHL
Metrostav 20/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 20/2024, Metrostav Slovakia
Metrostav 20/2024, Ptáme se
Metrostav 20/2024, Fotosloupek
Metrostav 20/2024, Metrostav Development
Metrostav 20/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 20/2024, Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Metrostav 20/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 20/2024, Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
Metrostav 20/2024, Metrem 50
Metrostav 20/2024, Zajímavosti
Metrostav 20/2024, Stavba roku 2024
Metrostav 20/2024, V Táboře roste stadion s parametry NHL

V Táboře roste stadion s parametry NHL

Metrostav 20/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 20/2024, Metrostav Slovakia

Metrostav Slovakia

Metrostav 20/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 20/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 20/2024, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 20/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 20/2024, Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny

Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny

Metrostav 20/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 20/2024, Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem

Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem

Metrostav 20/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 20/2024, Zajímavosti

Zajímavosti

Metrostav 20/2024, Stavba roku 2024

Stavba roku 2024

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (377360): (1/1) (0 ms)

Rendering Metrostav Slovakia (377359): (1/3) (12 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (377358): (2/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9833/item1176804-small.jpg

 i9833/item1176803-small.jpg

 i9833/item1176805-small.jpg

 i9833/item1176767.svg

 i9833/item1177145.svg

 i9833/item1176845-small.jpg[p2]

 i9833/vth484398-1.jpg (2x)

 i9833/vth484397-1.jpg (2x)

 i9833/vth484648-1.jpg (2x)

 i9833/vth484508-1.jpg (2x)

 i9833/vth484553-1.jpg (2x)

 i9833/vth484650-1.jpg (2x)

 i9833/vth484661-1.jpg (2x)

 i9833/vth484651-1.jpg[p1]

 i9833/vth484654-1.jpg[p1]

 i9833/vth484674-1.jpg[p1]

 i9833/vth484667-1.jpg[p1]

 i9833/vth484664-1.jpg[p1]

 i9833/vth484671-1.jpg[p1]

 i9833/item1176805-medium.jpg[p3]