Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Náročná operace v Pirně

Tým divize 3 vedený Ing. Vladimírem Benešem uskutečnil koncem listopadu 108 m dlouhý výsuv mostu Gottleubatalbrücke (foto) v německé Pirně nedaleko Drážďan. Ocelová konstrukce vážící 2500 tun byla vysouvána rychlostí až 24 m/h. Tento velký projekt na výstavbu mostu přes 70 m hluboké údolí vede doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D.

Potřetí mezi nejatraktivnějšími zaměstnavateli

Metrostav obhájil potřetí v řadě 3. místo v soutěži o nejatraktivnější zaměstnavatele mezi studenty technických vysokých škol. Umístil se hned za společnostmi Škoda Auto a Siemens. Průzkum The Most Atractive Employer globálně zajišťuje švédská společnost Universum a v České republice se ho zúčastnilo přes 11 000 vysokoškolských studentů. Děkujeme!

Další spolupráce s Cestou za snem

Ve čtvrtek 1. prosince byla podepsána prezidentem Skupiny Metrostav a zástupcem zájmového spolku Cesta za snem smlouva, na jejímž základě bude pokračovat stávající spolupráce i v roce 2023. Znovu tak podpoříme kooperaci mezi zdravými a handicapovanými při volnočasových akcích. Tradičně máme možnost se do jednotlivých aktivit zapojit během celého roku a budeme velice rádi, když se uvidíme například na startu letního Metrostav handy cyklo maratonu. Více informací na: cyklomaraton@metrostav.cz

BeMo Tunnelling

Nový stavební areál Mühlbachlu

Po 36 letech vyvstala před společností BeMo Tunnelling (BeMo) nutnost vyhledat větší areál s rozšířeným dílenským zázemím, aby tam vznikl moderní stavební dvůr. Oblast, kde se nachází náš dosavadní stavební dvůr v Innsbrucku, se totiž v průběhu posledních let proměnila.

Rainer Antretter, vizualizace archiv BeMo Tunnelling

Z

průmyslové zóny se stalo spíše kancelářské a nákupní centrum a námi prováděné práce zaměřené na opravárenskou činnost s těžkými stavebními stroji a dílenským provozem do této oblasti již nezapadají – překračují akustické limity pro dané místo. Zlepšení si vynucovala i potřeba prostorového rozšíření pro účely vytvoření nových podnikatelských aktivit BeMo v Rakousku.

Došlo tak na rozhodnutí rozšířit současný stavebního areál z 3600 m2 (z toho 530 m2 pro dílenské haly a sklady) na plochu 6760 m2 (1000 m2 pro dílenské haly a sklady) a přesunout jej do nové lokality v Mühlbachlu. V létě 2021 byl zakoupen pozemek, na podzim 2021 se přistoupilo k zahájení projektové práce a v těchto dnech jsme obdrželi stavební rozhodnutí ohledně prací, které jsou naplánovány od začátku února 2023.

areál v MÜHLBACHLU bude vyhovovat rostoucím požadavkům a podmínkám dnešní doby

Stavební areál (viz snímek 3D modelu) bude zahrnovat širší montážní halu s jeřábem o nosnosti 16 tun, oddělenou zámečnickou dílnu s jeřábem o nosnosti 10 tun stejně jako i vlastní mycí a lakovací halu vybavenou větracími a odsávacími zařízeními podle platných nařízení o ochraně zaměstnanců a životního prostředí. Kromě tří kanceláří pro mistry, skladníky a nákupčí materiálu a kromě prostor pro konání porad a jednání bude vytvořena oblast pro 15 osob dílenského personálu. V současnosti máme v učení jednoho učně v oboru mechanik stavebních strojů a v rámci venkovského regionu Wipptal, který se nachází ve vzdálenosti 20 km od Innsbrucku, přijmeme další tři učně v oboru mechanik a elektrikář.

V projektování bylo rovněž náležitě přistupováno k zajištění soběstačnosti naší provozovny tím, že bude vybudováno fotovoltaické zařízení pro maximální pokrytí vlastní energetické spotřeby a vytápění tepelným čerpadlem.

Po dokončení stavebních prací v Mühlbachlu a přesídlení na jaře 2024 bude dosavadní stavební dvůr v Innsbrucku rozebrán a plocha bude připravena k vytvoření většího administrativního centra. Díky novému areálu v Mühlbachlu vznikne silné centrum v jižní části podnikatelské oblasti společnosti BeMo a vykryje nejen výstavbu tunelů, nýbrž i plošnou poptávku po inženýrských stavbách a jiných aktivitách v západním Rakousku. Zdař Bůh!

Ptáme se...

Radim Mádr

stavbyvedoucí divize 6

Do Metrostavu nastoupil v roce 1994, pět let po dokončení studií, v době velkého stavebního přerodu ze socialismu v kapitalismus. Střední stavební školu Radim Mádr vystudoval na Moravě, odkud pochází a kde maturoval v revolučním roce 1989.

Jak jste se ocitl v Metrostavu?

Tak to je dílo „velké náhody“ a je to docela zajímavý příběh, který by sám o sobě zabral celý tento sloupek. Snad jen stojí za zmínku, že ani stavebnictví a ani Metrostav rozhodně nebyl po dokončení studia střední školy můj vysněný cíl.

Takže jste začal doslova od píky. V čem je ta síla, že se vám podařilo se postupně vypracovat?

Ano, přesně řečeno „od píky“. Nastoupil jsem jako řidič ještě k původní divizi 8, která byla posléze sloučena s divizí 6. A už za dva měsíce jsem byl „přetaven“ v mistra, když si mne můj první vedoucí projektu doslova „vytáhl“ z kabiny náklaďáku. A snad to bylo i proto, že jsem mu na jeho stavbách, kam jsem jezdil, dokázal zařídit to, co jeho mistr, kterého mohl vyslat někam jinam. Sám se nemohu hodnotit, to musejí činit druzí. Ale mám vlastnost, která mě provází celý život a ve všech oblastech: jsem důkladný a důsledný, tedy alespoň si to o sobě myslím.

V poslední době jste byl u velkých betonářských projektů – například při výstavbě Stanice Nivy v Bratislavě či u betonáží na Masaryčce v srdci Prahy? Co považujete za největší výzvu?

Každá stavba je určitou výzvou. Jedna z prvních, které jsem se účastnil, bylo obchodní centrum Myslbek, stavba v samotném centru Prahy. Nezapomenutelná je Galerie Harfa, která byla první velkou stavbou nejen pro mě v pozici stavbyvedoucího, ale pro celý náš tým, který do té doby nic tak velkého ještě nestavěl. Těžko zapomenout na ELI v Dolních Břežanech, kde jsme betonovali jedny z nejobjemnějších konstrukcí. Ale i ty ostatní ať už bytové domy v různých částech Prahy i v jiných městech, obchodní centra, malá vodní elektrárna, či bioplynové stanice, to vše ve mě zanechalo nějaké stopy (a také vrásky, o vypadaných vlasech nemluvě).

Na kterých stavbách působíte nyní?

Momentálně jsem ve svém „oblíbeném“ centru Prahy a spolupodílím se na výstavbě Hotelu Hybernská. Občas „skočím přes koleje“ na Masaryčku, kde ještě dokončujeme pár drobností, které nebylo možno dokončit dříve, neboť některé konstrukce lze provádět až v návaznosti na dokončení jiných.

Co byste vzkázal lidem, kteří třeba uvažují o práci ve stavebnictví?

Já bych měl vzkaz spíš pro všechny stavbaře a možná i všechny lidi. Nebuďme na sebe zbytečně zlí. Život se neskutečně všeobecně zrychluje, všichni se potýkáme s velkým vypětím a stresem. A pro mě je nepochopitelné, jak někteří lidé dokážou komplikovat život těm druhým. Když se vrátím k porevolučnímu období, tak se tehdy daleko více táhlo za jeden provaz. Dnes je spousta sólistů, a jak já říkám arogantů mezi námi a v kolektivu, který je základem stavařiny, je s nimi někdy těžké pořízení. A to je škoda, neboť když je pohoda na pracovišti, tak je radost stavět, pracovat všeobecně, ale je i radost žít.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 22/2022, Vánoční zdravice
Metrostav 22/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 22/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 22/2022, Ptáme se
Metrostav 22/2022, Fotosloupek
Metrostav 22/2022, Spolupráce se školami
Metrostav 22/2022, Číslo
Metrostav 22/2022, Divize 6
Metrostav 22/2022, Metrostav Norge AS
Metrostav 22/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 22/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 22/2022, Fotoreportáž
Metrostav 22/2022, Vánoční zdravice

Vánoční zdravice

Metrostav 22/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 22/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 22/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 22/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 22/2022, Spolupráce se školami

Spolupráce se školami

Metrostav 22/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 22/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 22/2022, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 22/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 22/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 22/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Article BeMo Tunnelling waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (257645): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (257644): (1/2) (17 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (257643): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6330/item933364-small.jpg

 i6330/item933363-small.jpg

 i6330/item933374-small.jpg

 i6330/item933373.svg

 i6330/item933632-small.jpg

 i6330/item933374-medium.jpg[p3]

 i6330/vth331050-1.jpg (2x)

 i6330/vth331051-1.jpg (2x)

 i6330/vth331040-1.jpg (2x)

 i6330/vth331041-1.jpg (2x)

 i6330/vth331042-1.jpg (2x)

 i6330/vth331043-1.jpg (2x)

 i6330/vth331044-1.jpg (2x)

 i6330/vth331045-1.jpg[p1]

 i6330/vth331046-1.jpg[p1]

 i6330/vth331047-1.jpg[p1]

 i6330/vth331048-1.jpg[p1]

 i6330/vth331049-1.jpg[p1]