Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav Norge AS

Startuje stavba mostu mezi dvěma ostrovy v norsku

Stavbaři dceřiné společnosti Metrostav Norge AS mají před sebou novou zakázku: do prosince 2024 na západním pobřeží středního Norska postaví nový most, který nahradí dosavadní Nerlandsøybrua (vizua­lizace) z roku 1968. Jeho technické a bezpečnostní parametry totiž již nesplňují požadavky na aktuální dopravní zatížení.

Mgr. Pavlína Mertl, vizualizace Rambøll AS

V

listopadu proběhlo slavnostní poklepání kamene (v norském podání slavnostní rytí rýčem do země – na druhém snímku) a stavba již může začít. Tým Metrostavu Norge vedený Ing. Matějem Novotným má na starosti výstavbu mostu, partner ve sdružení zajišťuje zemní práce a zhotovuje navazující komunikace.

Most, který bude měřit 574 m a je složen z osmi polí, překlene úžinu mezi ostrovem Bergsøya a ostrovem Nerlandsøya. Hlavní pole (140 m) a dvě boční pole (2×70 m) vybudují stavbaři metodou letmé betonáže, ostatní pole metodou přesuvné skruže. Šířka mostovky měří 11,5 m včetně oddělené cesty pro pěší a cyklisty. Výška mostu je projektována 27 m nad hladinou moře.

Navzdory větru a vlnobití

Všechny pilíře budou založeny v moři, a to různými metodami. Úžina mezi ostrovy je používána pro plavbu větších lodí, proto je potřeba zachovávat po celou dobu výstavby průplavní profil 50 × 20 m. Oblast výstavby leží na pobřeží oceánu a z tohoto důvodu je vystavena častému a silnému oceánskému větru, což s sebou přináší opět velké výzvy jak z hlediska samotného počasí, tak i chování oceánu, kdy několikametrové vlny zde rozhodně nejsou výjimkou.

S využitím digitálního modelu

Celý projekt bude realizován na základě 3D modelů vytvořených pomocí technologie BIM. Kromě samotného mostu pak budou vybudovány i přilehlé úseky silnice, celkem cca 600 m. Výstavbu silnic má na starosti v rámci sdružení tradiční partner Metrostavu Norge AS na zakázkách v Norsku – společnost Bertelsen & Garpestad AS.

Starý most stejně jako řada jiných mostů, které byly postaveny v 60. a 70. letech 20. století, má štíhlou konstrukci, malý kryt a relativně nízké množství cementu. Most je v důsledku koroze ve výztuži poškozen a je ve špatném stavu a došlo se k závěru, že musí být vyměněn, a tedy po dokončení nového mostu bude stržen. Tyto práce ale nejsou součástí zakázky.

Mosty nad zlato

Bergsøya a Nerlandsøya jsou ostrovy v kraji Møre og Romsdal v Norsku. Na Bergsøya se nachází město Fosnavåg a také průmyslová zóna Eggesbønes. Tento ostrov je spojen s ostatními oblastmi sítí mostů, které jsou pro zdejší život klíčové.

Metrostav DIZ

Nová hala ke čtvrtstoletí firmy

Začátkem listopadu oslavila rodinná firma Abydos z Hazlova u Chebu 25. výročí od založení. Jako dárek si nadělila novou výrobní halu, kterou postavili pracovníci Metrostavu DIZ a společnosti Algon.

Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu

O

dstranili jsme staré a už nevyhovující skladové haly s označením J a K a na jejich místě vybudovali nové výrobní prostory, které poslouží především pro moderní lakovnu s automatickou linkou,“ říká vedoucí projektu Radek Kučera z Metrostavu DIZ. Mimo hlavních stavebních objektů, kterými byly zateplené jednopodlažní haly P (se zastavěnou plochou téměř 2250 m2) a O (620 m2) patřily k zakázce i opravy původních zpevněných ploch v areálu včetně opěrných stěn či rekonstrukce a doplnění chybějících inženýrských sítí.

„Stavbu (foto) jsme zahájili v červnu 2021 a hotovou ji bez závad předali letos 8. listopadu. Ocelové konstrukce obou hal, jejich světlíky a sendvičové opláštění nám dodali kolegové z divize 9,“ vzpomíná Radek Kučera. A dodává: „Jednalo se o klasické výrobní haly, se kterými máme bohaté zkušenosti. Takže jsem rád, že za jedinou komplikaci projektu mohu označit náročnou koordinaci autodopravy našich dodavatelů s investorem. Museli se totiž všichni doslova propasírovat jedním vjezdem do areálu. Kromě našich odvozů vybouraného materiálu a dovozu nových konstrukčních prvků projížděli jedněmi vraty i kamiony pro výrobní závod, v němž více než 200 zaměstnanců opracovává týdně přes 500 tun kovových odlitků.“

Pracovníci firmy, která brousí, otryskává, lakuje a kontroluje kvalitu výrobků od malých turbodmychadel do aut po stokilové díly do traktorů, se těší nejen z moderní výrobny, ale i z příjemnějšího a ergonomicky lépe vyhovujícího pracovního prostředí.

Skupina Metrostav

Mikuláš, Anděl a Čert v Metrostavu

Odborová organizace spolu s personálním úsekem Metrostavu připravili pro zaměstnance, nebo spíše jejich děti, v pátek 2. prosince mikulášskou. Akce byla nachystaná již v minulém roce, bohužel vlivem pandemie musela být na poslední chvíli zrušena.

Letošní mikulášská (foto) byla tedy velkou premiérou a nutno konstatovat, že organizační tým byl před začátkem akce dost nervózní – přihlásilo se totiž velké množství dětí, dokonce větší, než bylo očekáváno. Pro naše nejmenší byl připraven bohatý program. Po úvodním slovu předsedy odborové organizace Ing. Petra Půty dorazili hlavní hosté – Mikuláš, anděl a čert. Děti si mohly udělat fotografie nejen s nimi, ale i ve fotokoutku. V průběhu odpoledne probíhalo pro menší děti vystoupení Čertoviny a po celou dobu si ratolesti mohly vyrobit vánoční předměty v dílničkách pod vedením pořádající agentury, případně obětavých kolegyň z personálního oddělení a také hospodářky odborové organizace.

Velké poděkování

Pro účastníky bylo připraveno i drobné občerstvení ve formě nealko verze svařáku či punče a vánočka se štolou. Celá akce se odehrávala v prostorech vestibulu objektu Palmovka II, za což patří velké poděkování majitelům nemovitosti, taktéž i Metrostavu Facility za dobrou spolupráci a podporu. Zároveň děkujeme Centru vzdělávání za poskytnutí prostor pro zázemí i kantýně Metrostavu Manihi za poskytnutí prostor pro dílničky a také za zajištění občerstvení.

V 17 hod, kdy se již přiblížil konec, několik dětí začalo hlasitě protestovat, že ještě nechtějí domů. Také podle následných ohlasů dětí i jejich doprovodů lze konstatovat, že se akce vydařila. Vzhledem k dobré organizaci akce nebyl vestibul v průběhu odpoledne příliš přeplněný, čehož se organizační výbor předem obával. Několik fotografií z mikulášské najdete k nahlédnutí na webových stránkách Základní organizace www.odborymetrostav.cz a můžete se zde podívat na naše rekreační střediska, nebo i další informace z odborového prostředí.

Ing. Petr Půta, předseda odborové organizace


 

Ze statistik ve stavebnictví

Stavební výroba v ČR se v říjnu vrátila k růstu – podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) meziročně reálně vzrostla o jedno procento a meziměsíčně byla vyšší o 1,8 procenta.

Ještě v září stavební produkce zaznamenala meziroční pokles – a to o 2,9 procenta. Dařilo se především pozemnímu stavitelství, které meziročně stouplo o 1,2 procenta. Produkce inženýrského stavitelství, kam spadá budování cest nebo telekomunikačních a energetických sítí, vzrostla o 0,4 procenta. Co týká bytové výstavby, meziročně bylo zahájeno o 27,7 % bytů méně a dokončeno bylo o 0,6 % bytů méně.

RED s využitím statistik ČSÚ


 

připravujeme výstavu modelů

Letošní kalendář Metrostavu přináší 12 našich realizací nejen ve fotografické formě, ale i v podobě papírových modelů. A naši kolegové se již s chutí pustili do jejich stříhání a slepení, aby pomohli uskutečnit výstavu v lobby centrály naší společnosti v Praze na Palmovce.

Výstavu modelů připravuje Útvar vztahů k veřejnosti a hotové stavby z papíru budou v přízemí centrály Metrostavu vystavené od ledna. Děkujeme všem dobrovolníkům a těšíme se, až si 12 našich vybraných staveb prohlédneme doslova jako na dlani. Jde o projekty, které naše společnost realizovala v posledních letech, a řada z nich získala významná ocenění. Mezi nimi centrála Metrostavu v Praze na Palmovce, rekonstrukce ohlaví plavební komory Hořín, rekonstrukce Pluhovských domů v areálu Státního hradu a zámku Bečov nad Teplou, objekt Bubenská 1, či oceňovaný most přes Åstfjord v Norsku a další.

RED


 

Metrostav DIZ a pomoc malému martínkovi

Ing. Petr Ort (foto), oblastní ředitel závodu 8 společnosti Metrostav DIZ, předal 10. prosince šek v hodnotě 30 000 Kč rodině chlapce, který se po nezaviněné autonehodě nachází ve velmi vážném zdravotním stavu.

V listopadu loňského roku se obrátil rodině osmiletého Martínka K. celý život vzhůru nohama. Cestou z fotbalového tréninku ho srazilo auto. Chlapec se při srážce zaklínil pod auto tak nešťastně, že se míč, který nesl, dostal mezi něho a podvozek. Vahou auta mu pak silně tlačil na hrudník a znemožnil mu dýchat. Dlouhých sedm minut trvalo, než se Martínka podařilo dostat zpod auta. I přes veškerou snahu při resuscitaci zůstal jeho stav kritický.

Poškození mozku v důsledku nedostatku kyslíku bylo velmi vážné. Hoch v současné době podstupuje složitou a náročnou léčbu, ale jeho rodina se nevzdává. Stále se raduje i z malých pokroků. Martínkův kaž­dodenní program je plný cvičení, stimulace, čtení, ergoterapie a logopedie. Maminka ví, že jí čeká ještě dlouhá cesta, ale pořád věří, že Martínek jednou bude zase usměvavý chlapec plný elánu. Malému Martínkovi můžete přispět i vy prostřednictvím transparentního účtu: 2902176899/2010 Název: Martínek Kovář. Děkujeme!

Oblíbený závod v unikátní krajině

Předání šeku se uskutečnilo u příležitosti konání zimního rodinného závodu Winter Milada Run v Chabařovicích u jezera Milada. Závody se konají v unikátní krajině bývalého hnědouhelného dolu, který se v posledních letech změnil v krásné přírodní prostředí jezera Milada na rozmezí Krušných hor a Českého středohoří. Všechny závody spojuje rodinná a přátelská atmosféra. Metrostav DIZ navazuje na spolupráci s pořadatelem oblíbených rodinných závodů Milada Tour, kterou před lety nastartovala jeho mateřská společnost Metrostav a.s.

RED s využitím tiskové zprávy Milada Tour, foto archiv Metrostavu

Aktuality z Metrostavu i videa 

z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav 

a na webu www.metrostav.cz

 

Metrostav 22/2022, Vánoční zdravice
Metrostav 22/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 22/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 22/2022, Ptáme se
Metrostav 22/2022, Fotosloupek
Metrostav 22/2022, Spolupráce se školami
Metrostav 22/2022, Číslo
Metrostav 22/2022, Divize 6
Metrostav 22/2022, Metrostav Norge AS
Metrostav 22/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 22/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 22/2022, Fotoreportáž
Metrostav 22/2022, Vánoční zdravice

Vánoční zdravice

Metrostav 22/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 22/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 22/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 22/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 22/2022, Spolupráce se školami

Spolupráce se školami

Metrostav 22/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 22/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 22/2022, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 22/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 22/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 22/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (257652): (2/2) (0 ms)

Rendering Metrostav DIZ (257651): (1/3) (2 ms)

Rendering Metrostav Norge AS (257650): (2/3) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6330/item933757-small.jpg

 i6330/item933756.svg

 i6330/item933758-small.jpg

 i6330/item934063-small.jpg

 i6330/item934064.svg

 i6330/item934062.svg

 i6330/item934073-small.jpg

 i6330/item934071-small.jpg