-
Metrostav
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
Vánoční zdravice
22
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
20. prosince 2022
ročník 34
Připraveni na výzvy let dalších
Vážené kolegyně, vážení kolegové, blíží se konec jednapadesátého roku naší existence, který byl možná vůbec nejnáročnějším v naší historii. Po dvouletém období pandemie covidu přinesl počátek roku 2022 invazi ruských vojsk na Ukrajinu. Tento geopolitický problém odstartoval vlnu zdražování a způsobil nedostatek stavebních materiálů, ale i pracovních sil.
Ing. František Kočí, prezident Skupiny Metrostav
čkoliv to zpočátku vypadalo hrozivě, pružně jsme zareagovali a opět jsme dokázali, že jsme silný tým. V polovině roku nám externí prostředí přichystalo další nepříjemné překvapení, neboť společnosti Metrostav a Metrostav Infrastructure byly pravomocně odsouzeny k tříletému zákazu soutěžit veřejné zakázky a k finančním trestům. I s touto situací jsme se ale dokázali vyrovnat.
DALŠÍ RŮST KONCERNU
Skupina Metrostav se i v tomto roce rozrostla a v současné době má již přes 70 členů. Některé dceřiné společnosti letos zaznamenaly velké úspěchy. Společnost Metrostav Norge získala prestižní ocenění za most Åstfjordbrua, který se umístil v TOP 3 norských staveb. Metrostav získal ocenění Czech Business Superbrands 2022 a cenu Inovace za udržitelný rozvoj v rámci celonárodní soutěže Manažer roku získal recyklovaný beton ECOCRETE, jehož patent náleží společnosti TBG Metrostav.
OPĚT JSME DOKÁZALI, ŽE JSME SILNÝ TÝM. všem vám DĚKUJI a těším se na setkání s vámi v roce 2023
V letošním roce jsme v Praze zahájili několik důležitých staveb, kterými jsou například stavba Dvoreckého mostu a rekonstrukce Libeňského mostu, Subterra stojící v čele konsorcia zahájila výstavbu prvního úseku metra D a dokončila rozsáhlou rekonstrukci Clam-Gallasova paláce (foto dole). Stavební práce pokračují také v Průmyslovém paláci na Výstavišti, na projektu Staroměstská brána, kde probíhá rozsáhlá rekonstrukce hotelu InterContinental, a dále rekonstruujeme staroměstský jez. Metrostav Development pokračuje v budování dalších etap projektu Na Vackově a staví také bytový komplex Vysočanský mlýn. V ostatních krajích České republiky pokračuje oprava výtahu na vodním díle Orlík, dokončila se rekonstrukce vodního díla Hněvkovice a synagoga v Žatci. Subterra dokončila výstavbu tramvajového tunelu v Brně a dokončila také rekonstrukci a zkapacitnění železniční trati Brno-Maloměřice–Adamov. Společnost Metrostav Infrastructure zahájila několik významných staveb dopravní infrastruktury a založila dceřinou společnost MI Roads, která se soustřeďuje na menší regionální zakázky.
V zahraničí pokračujeme výstavbou mostu v německé Pirně, kde koncem listopadu proběhl další úspěšný výsuv, společnost Metrostav Norge zahájila významnou stavbu na Faerských ostrovech a na západním pobřeží Norska odstartovala výstavba nového mostu mezi dvěma ostrovy. Na jaře zahájí v Norsku další významnou stavbu v roli subdodavatele, a to ražbu téměř 6 km dálničního tunelu. Společnost BeMo Tunnelling zahájila v Německu výstavbu druhého úseku metra v Hamburku, dokončila tunel Spitzenberg a v září podepsala smlouvu na realizaci tunelu pod památkou Stonehenge v Anglii.
POMÁHÁME
Počátkem roku jsme projevili solidaritu válkou sužované Ukrajině a podpořili ji nejen finančním darem, ale také sbírkou oblečení, léků a jídla a stali se partnerem koncertu, jehož výtěžek byl věnován organizaci Člověk v tísni. Třikrát jsme v tomto roce darovali krev, uspořádali tradiční Hvězdný bazar a podpořili jsme Galerii moderního umění DOX, Divadlo pod Palmovkou a festival Letní Letná. Od Libeňského zámečku odstartoval desátý ročník Metrostav handy cyklo maratonu a v létě jsme podpořili charitativní akci Golf pro Paraple.
Rád bych ujistil všechny naše spolupracovníky, partnery i akcionáře, že tak jako jsme úspěšně zvládli předchozích padesát let, zvládli jsme i nejtěžší rok jednapadesátý a jsme připraveni na výzvy let dalších.
Vážené kolegyně a kolegové, děkuji vám všem za práci, kterou jste v náročném roce 2022 vykonali. Velmi si vážím vaší loajality, úsilí i nasazení, které denně odvádíte, a díky tomu jsou společnosti Skupiny Metrostav silným a stabilním zaměstnavatelem. Přeji vám veselé Vánoce, rodinnou pohodu a mnoho úspěchů v nadcházejícím roce.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Náročná operace v Pirně
Tým divize 3 vedený Ing. Vladimírem Benešem uskutečnil koncem listopadu 108 m dlouhý výsuv mostu Gottleubatalbrücke (foto) v německé Pirně nedaleko Drážďan. Ocelová konstrukce vážící 2500 tun byla vysouvána rychlostí až 24 m/h. Tento velký projekt na výstavbu mostu přes 70 m hluboké údolí vede doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D.
Potřetí mezi nejatraktivnějšími zaměstnavateli
Metrostav obhájil potřetí v řadě 3. místo v soutěži o nejatraktivnější zaměstnavatele mezi studenty technických vysokých škol. Umístil se hned za společnostmi Škoda Auto a Siemens. Průzkum The Most Atractive Employer globálně zajišťuje švédská společnost Universum a v České republice se ho zúčastnilo přes 11 000 vysokoškolských studentů. Děkujeme!
Další spolupráce s Cestou za snem
Ve čtvrtek 1. prosince byla podepsána prezidentem Skupiny Metrostav a zástupcem zájmového spolku Cesta za snem smlouva, na jejímž základě bude pokračovat stávající spolupráce i v roce 2023. Znovu tak podpoříme kooperaci mezi zdravými a handicapovanými při volnočasových akcích. Tradičně máme možnost se do jednotlivých aktivit zapojit během celého roku a budeme velice rádi, když se uvidíme například na startu letního Metrostav handy cyklo maratonu. Více informací na: cyklomaraton@metrostav.cz
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Nový stavební areál Mühlbachlu
Po 36 letech vyvstala před společností BeMo Tunnelling (BeMo) nutnost vyhledat větší areál s rozšířeným dílenským zázemím, aby tam vznikl moderní stavební dvůr. Oblast, kde se nachází náš dosavadní stavební dvůr v Innsbrucku, se totiž v průběhu posledních let proměnila.
Rainer Antretter, vizualizace archiv BeMo Tunnelling
průmyslové zóny se stalo spíše kancelářské a nákupní centrum a námi prováděné práce zaměřené na opravárenskou činnost s těžkými stavebními stroji a dílenským provozem do této oblasti již nezapadají – překračují akustické limity pro dané místo. Zlepšení si vynucovala i potřeba prostorového rozšíření pro účely vytvoření nových podnikatelských aktivit BeMo v Rakousku.
Došlo tak na rozhodnutí rozšířit současný stavebního areál z 3600 m2 (z toho 530 m2 pro dílenské haly a sklady) na plochu 6760 m2 (1000 m2 pro dílenské haly a sklady) a přesunout jej do nové lokality v Mühlbachlu. V létě 2021 byl zakoupen pozemek, na podzim 2021 se přistoupilo k zahájení projektové práce a v těchto dnech jsme obdrželi stavební rozhodnutí ohledně prací, které jsou naplánovány od začátku února 2023.
areál v MÜHLBACHLU bude vyhovovat rostoucím požadavkům a podmínkám dnešní doby
Stavební areál (viz snímek 3D modelu) bude zahrnovat širší montážní halu s jeřábem o nosnosti 16 tun, oddělenou zámečnickou dílnu s jeřábem o nosnosti 10 tun stejně jako i vlastní mycí a lakovací halu vybavenou větracími a odsávacími zařízeními podle platných nařízení o ochraně zaměstnanců a životního prostředí. Kromě tří kanceláří pro mistry, skladníky a nákupčí materiálu a kromě prostor pro konání porad a jednání bude vytvořena oblast pro 15 osob dílenského personálu. V současnosti máme v učení jednoho učně v oboru mechanik stavebních strojů a v rámci venkovského regionu Wipptal, který se nachází ve vzdálenosti 20 km od Innsbrucku, přijmeme další tři učně v oboru mechanik a elektrikář.
V projektování bylo rovněž náležitě přistupováno k zajištění soběstačnosti naší provozovny tím, že bude vybudováno fotovoltaické zařízení pro maximální pokrytí vlastní energetické spotřeby a vytápění tepelným čerpadlem.
Po dokončení stavebních prací v Mühlbachlu a přesídlení na jaře 2024 bude dosavadní stavební dvůr v Innsbrucku rozebrán a plocha bude připravena k vytvoření většího administrativního centra. Díky novému areálu v Mühlbachlu vznikne silné centrum v jižní části podnikatelské oblasti společnosti BeMo a vykryje nejen výstavbu tunelů, nýbrž i plošnou poptávku po inženýrských stavbách a jiných aktivitách v západním Rakousku. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Radim Mádr
stavbyvedoucí divize 6
Do Metrostavu nastoupil v roce 1994, pět let po dokončení studií, v době velkého stavebního přerodu ze socialismu v kapitalismus. Střední stavební školu Radim Mádr vystudoval na Moravě, odkud pochází a kde maturoval v revolučním roce 1989.
Jak jste se ocitl v Metrostavu?
Tak to je dílo „velké náhody“ a je to docela zajímavý příběh, který by sám o sobě zabral celý tento sloupek. Snad jen stojí za zmínku, že ani stavebnictví a ani Metrostav rozhodně nebyl po dokončení studia střední školy můj vysněný cíl.
Takže jste začal doslova od píky. V čem je ta síla, že se vám podařilo se postupně vypracovat?
Ano, přesně řečeno „od píky“. Nastoupil jsem jako řidič ještě k původní divizi 8, která byla posléze sloučena s divizí 6. A už za dva měsíce jsem byl „přetaven“ v mistra, když si mne můj první vedoucí projektu doslova „vytáhl“ z kabiny náklaďáku. A snad to bylo i proto, že jsem mu na jeho stavbách, kam jsem jezdil, dokázal zařídit to, co jeho mistr, kterého mohl vyslat někam jinam. Sám se nemohu hodnotit, to musejí činit druzí. Ale mám vlastnost, která mě provází celý život a ve všech oblastech: jsem důkladný a důsledný, tedy alespoň si to o sobě myslím.
V poslední době jste byl u velkých betonářských projektů – například při výstavbě Stanice Nivy v Bratislavě či u betonáží na Masaryčce v srdci Prahy? Co považujete za největší výzvu?
Každá stavba je určitou výzvou. Jedna z prvních, které jsem se účastnil, bylo obchodní centrum Myslbek, stavba v samotném centru Prahy. Nezapomenutelná je Galerie Harfa, která byla první velkou stavbou nejen pro mě v pozici stavbyvedoucího, ale pro celý náš tým, který do té doby nic tak velkého ještě nestavěl. Těžko zapomenout na ELI v Dolních Břežanech, kde jsme betonovali jedny z nejobjemnějších konstrukcí. Ale i ty ostatní ať už bytové domy v různých částech Prahy i v jiných městech, obchodní centra, malá vodní elektrárna, či bioplynové stanice, to vše ve mě zanechalo nějaké stopy (a také vrásky, o vypadaných vlasech nemluvě).
Na kterých stavbách působíte nyní?
Momentálně jsem ve svém „oblíbeném“ centru Prahy a spolupodílím se na výstavbě Hotelu Hybernská. Občas „skočím přes koleje“ na Masaryčku, kde ještě dokončujeme pár drobností, které nebylo možno dokončit dříve, neboť některé konstrukce lze provádět až v návaznosti na dokončení jiných.
Co byste vzkázal lidem, kteří třeba uvažují o práci ve stavebnictví?
Já bych měl vzkaz spíš pro všechny stavbaře a možná i všechny lidi. Nebuďme na sebe zbytečně zlí. Život se neskutečně všeobecně zrychluje, všichni se potýkáme s velkým vypětím a stresem. A pro mě je nepochopitelné, jak někteří lidé dokážou komplikovat život těm druhým. Když se vrátím k porevolučnímu období, tak se tehdy daleko více táhlo za jeden provaz. Dnes je spousta sólistů, a jak já říkám arogantů mezi námi a v kolektivu, který je základem stavařiny, je s nimi někdy těžké pořízení. A to je škoda, neboť když je pohoda na pracovišti, tak je radost stavět, pracovat všeobecně, ale je i radost žít.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Advent napříč Metrostavem
Duch Vánoc v naší společnosti tradičně doprovázejí večírky a koncerty, kde se setkávají pracovníci divizí, aby poděkovali kolegům za spolupráci a popřáli jim vše dobré do nového roku.
Sváteční atmosféru odstartovala 30. listopadu divize 9 setkáním v Empire Hall ve Slovanském domě. Šlo o poutavé představení divadelních spolků The Loser(s), Losers Cirque Company atd., které se věnují žánru nový cirkus. Kolegové divize 11 se sešli 1. prosince v Kongresovém centru ČNB, kde jim náladu zpestřila Anna K. Ve čtvrtek 15. prosince následoval večírek divize 8 v restauraci Potrefená Husa v Praze a vánoční setkání kolegů divize 3 je na plánováno na 20. prosince.
Spolupráce se školami
Spolupráce se školami
Mladí podlaháři ukázali, že své řemeslo umějí!
Klání zručných učňů se uskutečnilo na půdě Akademie řemesel Praha – SŠ technické na Zeleném pruhu: ve dnech 14. až 16. listopadu tu proběhlo Mistrovství podlahářů a parketářů juniorů ČR, jehož je Metrostav partnerem.
RED s využitím tiskové zprávy, foto Akademie řemesel Praha
kolem soutěžících bylo podle zadání v časovém limitu zhotovit parketový vzor, nařezat vzor z koberce s celoplošným lepením a nařezat vzor z marmolea. Celá akce (foto) dopadla mimořádně zdařile! Nikdo se nezranil a všichni účastníci zvládli zadání. Pro soutěžící to však bylo velice náročné, mladí učni do 23 let poprvé soutěžili ve třech disciplínách.
Kvalita prací byla dosti rozdílná a prověřila tak úroveň žáků ze třech škol: Akademie řemesel Praha, SOŠ stavební a zahradnická Praha Jarov a Střední škola Kateřinky Liberec. Zapojil se i tovaryš z firmy Epona Interiors Praha a dva účastníci ze Slovenska. Slovákům to šlo moc dobře.
V soutěži zvítězil David Pelikovský (Střední škola Kateřinky), druhé místo obsadil Vojtěch Bíl (Akademie řemesel Praha) a na třetím místě se umístil Olexander Shtohryn (Akademie řemesel Praha). Ostatním soutěžícím bylo přiřazeno společné čtvrté místo, neboť všichni zvládli zadání.
Vítěz podle kritérií CzechSkills je nominován na Mistrovství Evropy v řemeslných dovednostech EuroSkills. To se uskuteční v září 2023 v Polsku a šampion bude Českou republiku reprezentovat v oboru parketář – podlahář. Čeká ho roční příprava, neboť zadání prací bude mnohem náročnější.
Číslo
číslo
Tolik let uběhlo 2. prosince od otevření Strahovského tunelu v Praze, který postavil Metrostav.
Divize 6
Divize 6
Rekonstrukce jezu s pomocí jedinečného postupu
Jiráskův jez v Českých Budějovicích (foto) prošel obnovou. Toto významné vodní dílo na Vltavě pochází z roku 1932 a takto rozsáhlá rekonstrukce, kterou realizovali kolegové z divize 6, byla provedena vůbec poprvé. Zahrnovala kompletní obnovu ocelových hradIcích konstrukcí válcového jezu, opravu kamenných konstrukcí a spárování, ale i další stavební úpravy a výměnu elektroinstalace a osvětlení.
Martina Vampulová, foto Jan Luxík
ávka měří 60 metrů, takže jsme ji na místo dopravovali pomocí šesti kamionů. Montovali jsme ji na břehu a potom osazovali vcelku. Zvolili jsme pro tuto akci speciální technologii s využitím ponorných pontonů, která byla na jihu Čech použita vůbec poprvé,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Milan Hromádka. Původně jeho tým uvažoval o tom, že by lávku nad řeku umístil pomocí jeřábů, ale s ohledem na omezený prostor, kdy by bylo třeba ještě pokácet některé stromy, zvolil neobvyklý a technicky náročný postup. Odborníci nejprve museli spočítat, jak bude soulodí velké, jaké potřebuje podpěry či kolik vody dát do pontonů. Přesto se první pokus nezdařil. „Příčinou byly vysoké nároky na přesnost, což s montáží po vodě nešlo příliš dohromady. Proto jsme byli nuceni v rychlém čase technicky upravit ukotvení konstrukce s ohledem na montážní postup a napodruhé nám to již vyšlo, ač jsme se dost zapotili,“ vzpomíná vedoucí projektu.
ABY JEZ PŘEČKAL DALŠÍ POVODNĚ
Ale nešlo jen o obnovu lávky nad jezem. Samotný jez totiž během devadesáti let své existence zažil několik silných zkoušek, třeba povodně v srpnu 2002. I když je přestál bez většího poškození, při nedávném průzkumu Povodí Vltavy zjistilo, že kromě poškozené lávky jsou zkorodované i některé části jezu. Na válcovém jezu proto stavbaři kompletně obnovili protikorozní ochranu konstrukcí. Tyto práce ale mohly probíhat jen v období, kdy bylo možné z hlediska počasí a především teplot dodržet potřebný technologický postup, takže se pracovalo hlavně během jarních a letních měsíců.
NEJNÁROČNĚJŠÍ ČÁSTÍ TÉTO ZAKÁZKY NA VLTAVĚ BYLA VÝMĚNA OCELOVÉ LÁVKY KLENOUCÍ SE NAD JEZEM
Rekonstrukce jezu je dokončena a díky perfektně odvedené práci týmu Ing. Milana Hromádky se významně zvýšila životnost tohoto vodního díla. I po devadesáti letech od výstavby může plnit svůj hlavní účel, kterým je stabilizace a vzdutí vodního toku.
Při obnově Jiráskova jezu a řešení některých nečekaných potíží mohl tým Ing. Milana Hromádky využít řadu zkušeností z předešlých staveb na jihočeských řekách. Je podepsaný například pod lávkou pro pěší a cyklisty přes řeku Otavu v Písku, která nese jméno Dagmar Šimkové, již navrhl ateliér Josefa Pleskota a která získala různá ocenění (např. titul Dopravní stavba roku 2018), nebo pod rekonstrukcí lávky přes Městský ostrov taktéž v Písku.
Vodní dílo v číslech
Jiráskův jez patří do skupiny čtyř vysokých jezů na Vltavě v okolí Českých Budějovic, které mají za úkol regulovat hladinu řeky. Je 3,4 m vysoký a tvoří ho dva pohyblivé válce o délce 28 m. Tyto válce se mohou zvedat o tři až čtyři metry. Na levém břehu řeky se nachází 75 m dlouhá vorová propust, která sloužila k plavení kmenů s délkou až 50 metrů. Na protějším břehu byla vystavěna malá vodní elektrárna Sokolský ostrov o výkonu 760 kW.
Metrostav Norge AS
Metrostav Norge AS
Startuje stavba mostu mezi dvěma ostrovy v norsku
Stavbaři dceřiné společnosti Metrostav Norge AS mají před sebou novou zakázku: do prosince 2024 na západním pobřeží středního Norska postaví nový most, který nahradí dosavadní Nerlandsøybrua (vizualizace) z roku 1968. Jeho technické a bezpečnostní parametry totiž již nesplňují požadavky na aktuální dopravní zatížení.
Mgr. Pavlína Mertl, vizualizace Rambøll AS
listopadu proběhlo slavnostní poklepání kamene (v norském podání slavnostní rytí rýčem do země – na druhém snímku) a stavba již může začít. Tým Metrostavu Norge vedený Ing. Matějem Novotným má na starosti výstavbu mostu, partner ve sdružení zajišťuje zemní práce a zhotovuje navazující komunikace.
Most, který bude měřit 574 m a je složen z osmi polí, překlene úžinu mezi ostrovem Bergsøya a ostrovem Nerlandsøya. Hlavní pole (140 m) a dvě boční pole (2×70 m) vybudují stavbaři metodou letmé betonáže, ostatní pole metodou přesuvné skruže. Šířka mostovky měří 11,5 m včetně oddělené cesty pro pěší a cyklisty. Výška mostu je projektována 27 m nad hladinou moře.
Navzdory větru a vlnobití
Všechny pilíře budou založeny v moři, a to různými metodami. Úžina mezi ostrovy je používána pro plavbu větších lodí, proto je potřeba zachovávat po celou dobu výstavby průplavní profil 50 × 20 m. Oblast výstavby leží na pobřeží oceánu a z tohoto důvodu je vystavena častému a silnému oceánskému větru, což s sebou přináší opět velké výzvy jak z hlediska samotného počasí, tak i chování oceánu, kdy několikametrové vlny zde rozhodně nejsou výjimkou.
S využitím digitálního modelu
Celý projekt bude realizován na základě 3D modelů vytvořených pomocí technologie BIM. Kromě samotného mostu pak budou vybudovány i přilehlé úseky silnice, celkem cca 600 m. Výstavbu silnic má na starosti v rámci sdružení tradiční partner Metrostavu Norge AS na zakázkách v Norsku – společnost Bertelsen & Garpestad AS.
Starý most stejně jako řada jiných mostů, které byly postaveny v 60. a 70. letech 20. století, má štíhlou konstrukci, malý kryt a relativně nízké množství cementu. Most je v důsledku koroze ve výztuži poškozen a je ve špatném stavu a došlo se k závěru, že musí být vyměněn, a tedy po dokončení nového mostu bude stržen. Tyto práce ale nejsou součástí zakázky.
Mosty nad zlato
Bergsøya a Nerlandsøya jsou ostrovy v kraji Møre og Romsdal v Norsku. Na Bergsøya se nachází město Fosnavåg a také průmyslová zóna Eggesbønes. Tento ostrov je spojen s ostatními oblastmi sítí mostů, které jsou pro zdejší život klíčové.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Nová hala ke čtvrtstoletí firmy
Začátkem listopadu oslavila rodinná firma Abydos z Hazlova u Chebu 25. výročí od založení. Jako dárek si nadělila novou výrobní halu, kterou postavili pracovníci Metrostavu DIZ a společnosti Algon.
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
dstranili jsme staré a už nevyhovující skladové haly s označením J a K a na jejich místě vybudovali nové výrobní prostory, které poslouží především pro moderní lakovnu s automatickou linkou,“ říká vedoucí projektu Radek Kučera z Metrostavu DIZ. Mimo hlavních stavebních objektů, kterými byly zateplené jednopodlažní haly P (se zastavěnou plochou téměř 2250 m2) a O (620 m2) patřily k zakázce i opravy původních zpevněných ploch v areálu včetně opěrných stěn či rekonstrukce a doplnění chybějících inženýrských sítí.
„Stavbu (foto) jsme zahájili v červnu 2021 a hotovou ji bez závad předali letos 8. listopadu. Ocelové konstrukce obou hal, jejich světlíky a sendvičové opláštění nám dodali kolegové z divize 9,“ vzpomíná Radek Kučera. A dodává: „Jednalo se o klasické výrobní haly, se kterými máme bohaté zkušenosti. Takže jsem rád, že za jedinou komplikaci projektu mohu označit náročnou koordinaci autodopravy našich dodavatelů s investorem. Museli se totiž všichni doslova propasírovat jedním vjezdem do areálu. Kromě našich odvozů vybouraného materiálu a dovozu nových konstrukčních prvků projížděli jedněmi vraty i kamiony pro výrobní závod, v němž více než 200 zaměstnanců opracovává týdně přes 500 tun kovových odlitků.“
Pracovníci firmy, která brousí, otryskává, lakuje a kontroluje kvalitu výrobků od malých turbodmychadel do aut po stokilové díly do traktorů, se těší nejen z moderní výrobny, ale i z příjemnějšího a ergonomicky lépe vyhovujícího pracovního prostředí.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Mikuláš, Anděl a Čert v Metrostavu
Odborová organizace spolu s personálním úsekem Metrostavu připravili pro zaměstnance, nebo spíše jejich děti, v pátek 2. prosince mikulášskou. Akce byla nachystaná již v minulém roce, bohužel vlivem pandemie musela být na poslední chvíli zrušena.
Letošní mikulášská (foto) byla tedy velkou premiérou a nutno konstatovat, že organizační tým byl před začátkem akce dost nervózní – přihlásilo se totiž velké množství dětí, dokonce větší, než bylo očekáváno. Pro naše nejmenší byl připraven bohatý program. Po úvodním slovu předsedy odborové organizace Ing. Petra Půty dorazili hlavní hosté – Mikuláš, anděl a čert. Děti si mohly udělat fotografie nejen s nimi, ale i ve fotokoutku. V průběhu odpoledne probíhalo pro menší děti vystoupení Čertoviny a po celou dobu si ratolesti mohly vyrobit vánoční předměty v dílničkách pod vedením pořádající agentury, případně obětavých kolegyň z personálního oddělení a také hospodářky odborové organizace.
Velké poděkování
Pro účastníky bylo připraveno i drobné občerstvení ve formě nealko verze svařáku či punče a vánočka se štolou. Celá akce se odehrávala v prostorech vestibulu objektu Palmovka II, za což patří velké poděkování majitelům nemovitosti, taktéž i Metrostavu Facility za dobrou spolupráci a podporu. Zároveň děkujeme Centru vzdělávání za poskytnutí prostor pro zázemí i kantýně Metrostavu Manihi za poskytnutí prostor pro dílničky a také za zajištění občerstvení.
V 17 hod, kdy se již přiblížil konec, několik dětí začalo hlasitě protestovat, že ještě nechtějí domů. Také podle následných ohlasů dětí i jejich doprovodů lze konstatovat, že se akce vydařila. Vzhledem k dobré organizaci akce nebyl vestibul v průběhu odpoledne příliš přeplněný, čehož se organizační výbor předem obával. Několik fotografií z mikulášské najdete k nahlédnutí na webových stránkách Základní organizace www.odborymetrostav.cz a můžete se zde podívat na naše rekreační střediska, nebo i další informace z odborového prostředí.
Ing. Petr Půta, předseda odborové organizace
Ze statistik ve stavebnictví
Stavební výroba v ČR se v říjnu vrátila k růstu – podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) meziročně reálně vzrostla o jedno procento a meziměsíčně byla vyšší o 1,8 procenta.
Ještě v září stavební produkce zaznamenala meziroční pokles – a to o 2,9 procenta. Dařilo se především pozemnímu stavitelství, které meziročně stouplo o 1,2 procenta. Produkce inženýrského stavitelství, kam spadá budování cest nebo telekomunikačních a energetických sítí, vzrostla o 0,4 procenta. Co týká bytové výstavby, meziročně bylo zahájeno o 27,7 % bytů méně a dokončeno bylo o 0,6 % bytů méně.
RED s využitím statistik ČSÚ
připravujeme výstavu modelů
Letošní kalendář Metrostavu přináší 12 našich realizací nejen ve fotografické formě, ale i v podobě papírových modelů. A naši kolegové se již s chutí pustili do jejich stříhání a slepení, aby pomohli uskutečnit výstavu v lobby centrály naší společnosti v Praze na Palmovce.
Výstavu modelů připravuje Útvar vztahů k veřejnosti a hotové stavby z papíru budou v přízemí centrály Metrostavu vystavené od ledna. Děkujeme všem dobrovolníkům a těšíme se, až si 12 našich vybraných staveb prohlédneme doslova jako na dlani. Jde o projekty, které naše společnost realizovala v posledních letech, a řada z nich získala významná ocenění. Mezi nimi centrála Metrostavu v Praze na Palmovce, rekonstrukce ohlaví plavební komory Hořín, rekonstrukce Pluhovských domů v areálu Státního hradu a zámku Bečov nad Teplou, objekt Bubenská 1, či oceňovaný most přes Åstfjord v Norsku a další.
RED
Metrostav DIZ a pomoc malému martínkovi
Ing. Petr Ort (foto), oblastní ředitel závodu 8 společnosti Metrostav DIZ, předal 10. prosince šek v hodnotě 30 000 Kč rodině chlapce, který se po nezaviněné autonehodě nachází ve velmi vážném zdravotním stavu.
V listopadu loňského roku se obrátil rodině osmiletého Martínka K. celý život vzhůru nohama. Cestou z fotbalového tréninku ho srazilo auto. Chlapec se při srážce zaklínil pod auto tak nešťastně, že se míč, který nesl, dostal mezi něho a podvozek. Vahou auta mu pak silně tlačil na hrudník a znemožnil mu dýchat. Dlouhých sedm minut trvalo, než se Martínka podařilo dostat zpod auta. I přes veškerou snahu při resuscitaci zůstal jeho stav kritický.
Poškození mozku v důsledku nedostatku kyslíku bylo velmi vážné. Hoch v současné době podstupuje složitou a náročnou léčbu, ale jeho rodina se nevzdává. Stále se raduje i z malých pokroků. Martínkův každodenní program je plný cvičení, stimulace, čtení, ergoterapie a logopedie. Maminka ví, že jí čeká ještě dlouhá cesta, ale pořád věří, že Martínek jednou bude zase usměvavý chlapec plný elánu. Malému Martínkovi můžete přispět i vy prostřednictvím transparentního účtu: 2902176899/2010 Název: Martínek Kovář. Děkujeme!
Oblíbený závod v unikátní krajině
Předání šeku se uskutečnilo u příležitosti konání zimního rodinného závodu Winter Milada Run v Chabařovicích u jezera Milada. Závody se konají v unikátní krajině bývalého hnědouhelného dolu, který se v posledních letech změnil v krásné přírodní prostředí jezera Milada na rozmezí Krušných hor a Českého středohoří. Všechny závody spojuje rodinná a přátelská atmosféra. Metrostav DIZ navazuje na spolupráci s pořadatelem oblíbených rodinných závodů Milada Tour, kterou před lety nastartovala jeho mateřská společnost Metrostav a.s.
RED s využitím tiskové zprávy Milada Tour, foto archiv Metrostavu
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Ohlédnutí za projekty roku 2022
RED, foto archiv Metrostavu
Nachází se 5 km jižně od Týna nad Vltavou, 29 km severně od Českých Budějovic a spolu s vodním dílem Kořensko je VD Hněvkovice nejnovějším stupněm Vltavské Kaskády. Kolegové z divize 6 zde v létě dokončili rekonstrukci, která měla za cíl zlepšit protipovodňovou funkci přehrady.
Obyvatelé na Chomutovsku dýchají o něco čistší vzduch. Tým divize 3 totiž na podzim dokončil ekologizaci tepelné elektrárny Tušimice, konkrétně u výrobních bloků 21, 22, 23 a 24 postupně vyměnil původní zařízení za účinnější filtry, které snížily emise prachových částic o 90 procent.
Rekonstrukce a modernizace původně barokního augustiniánského kláštera ve Vrchlabí na Muzeum Krkonoš s návštěvnickým centrem KRNAP je dílem kolegů z divize 9. Otevření je plánováno na rok 2023, kdy KRNAP oslaví 60 let od svého vzniku.
Liberecké zastoupení divize 8 se v druhé polovině letošního roku pochlubilo obnovou památkově chráněného skvostu – Liebiegova paláce. Objekt by se na jaře 2023 měl otevřít veřejnosti jako Centrum aktivního života.
Stavbaři divizí 5 a 1 dokončují významnou dopravní stavbu v Plzni – pokračování západního okruhu města. Součástí úseku je 1,2 km dlouhá estakáda, tři křižovatky, čtyři mosty a tři biokoridory.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
10_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Areál společnosti Abydos se nachází v Hazlově, takřka na hranici s Německem, asi 10 km jihovýchodně od Aše.
Stavbaři odstranili staré a už nevyhovující skladové haly a na jejich místě vybudovali nové výrobní prostory.
Interiéry nových výrobních hal…
Interiéry nových výrobních hal…
Interiéry nových výrobních hal…
Interiéry nových výrobních hal…
8_Divize 6 – Fotogalerie
Jiráskův jez patří do skupiny čtyř vysokých jezů na Vltavě v okolí Českých Budějovic, které mají za úkol regulovat hladinu řeky.
Pohled na dva 3,4 m vysoké pohyblivé válce o délce 28 m.
Náročnou součástí rekonstrukce byla obnova lávky nad jezem.
Stavbaři lávku montovali na břehu a potom ji osazovali vcelku.
Na levém břehu řeky se nachází 75 m dlouhá vorová propust, která sloužila k plavení kmenů s délkou až 50 metrů.
Na protějším břehu se nachází malá vodní elektrárna Sokolský ostrov o výkonu 760 kW.
Rekonstrukce jezu, která významně zvýšila životnost tohoto vodního díla, je zdárně dokončena.
- 888369.svg
- 888370.svg
- 888373.svg
- 888390.svg
- 933361.jpg
- 933362.jpg
- 933363.jpg
- 933364.jpg
- 933373.svg
- 933374.jpg
- 933632.jpg
- 933742.jpg
- 933743.jpg
- 933744.svg
- 933745.jpg
- 933747.svg
- 933748.jpg
- 933749.jpg
- 933750.jpg
- 933751.jpg
- 933752.jpg
- 933753.jpg
- 933754.jpg
- 933755.jpg
- 933756.svg
- 933757.jpg
- 933758.jpg
- 934062.svg
- 934063.jpg
- 934064.svg
- 934065.jpg
- 934066.jpg
- 934067.jpg
- 934068.jpg
- 934069.jpg
- 934070.jpg
- 934071.jpg
- 934072.jpg
- 934073.jpg
- 934196.jpg
- 934197.jpg
- 934198.jpg
- 934199.jpg
- 934201.pdf
- 934202.mp4
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2012
Ročník 2023
Ročník 2022
Ročník 2021
Ročník 2007
Ročník 2008
Ročník 2009
Ročník 2010
Ročník 2011
Ročník 2020
Ročník 2013
Ročník 2014
Ročník 2015
Ročník 2016
Ročník 2017
Ročník 2018
Ročník 2019
Nový rok, nové příležitosti
Rok se chýlí ke konci a nastává čas bilancování. Uplynulé měsíce přinesly klidnější období, skupina se konsolidovala, posílila a čelila výzvám. Teď je čas připravit se na nové úkoly a příležitosti.
Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě
Pardubická divize 9 dokončila čtyři nové objekty v areálu dolní morava: jde o apartmánové domy, které zvýší kapacitu ubytování v rezortu. Od roku 2017 zde metrostav postavil již řadu staveb.
Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny
Čeští stavbaři budují v Norsku největší podzemní objekt v historii firmy. Gigantické kaverny budou využity k ukládání odpadu z výroby zinku.
Přátelské zastavení v čase adventním
Kolegové ze skupiny se během adventu setkávají na večírcích a koncertech. Akce zlepšují náladu, posilují vztahy a pomáhají zvládnout předvánoční shon. Pohoštění a hudba zajistily skvělou atmosféru.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007