Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Studenti z Německa v Metrostavu

Koncem listopadu proběhla na stavbách Skupiny Metrostav exkurze studentů Universität Stuttgart, kterou uspořádal Institut geotechniky spadající pod Fakultu stavebního a enviromentálního inženýrství. Skupina 40 studentů (foto) vedená prof. Christianem Moormannem absolvovala prohlídku realizací staveb metra I.D, rekonstrukci Průmyslového paláce a stavbu estakád i výstavby nové železniční stanice na trati Praha‑Bubny.

Pro budoucí maminky v Děčíně

V prosinci byla symbolicky zahájena stavba Pavilonu péče o matku a dítě v Nemocnici Děčín. Poklepu základního kamene se zúčastnili generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf a ředitel regionálního zastoupení Ing. Petr Ort.

Nové kolektivní smlouvy podepsány

Ve čtvrtek 14. prosince byla vedením společností Skupiny Metrostav a zástupci odborové organizace podepsána Vzorová kolektivní smlouva společností Skupiny Metrostav na rok 2024 a 2025, dále pak Vzorový vnitřní předpis na rok 2024 a Kolektivní smlouvy Metrostav a.s., Metrostav DIZ s.r.o. a Metrostav TBR a.s. na roky 2024 a 2025. Podepisující strany ocenily profesionalitu při vyjednávání a vyjádřily přání, aby dosavadní vstřícná a bezproblémová spolupráce pokračovala i v dalších letech.

BeMo Tunnelling

BeMo Měřicí technika: přednosti snímků, které pořídí drony

Společnost BeMo Měřicí technika čtyři roky používá drony ke zvládnutí celé řady úkolů, jako je zpracování nabídek, výrobní příprava, projektová dokumentace a podklady pro fakturaci stavebních prací. Rovněž v rámci velkého projektu, jakým je výstavba trasy metra U4 v Hamburku, jsou pravidelně pořizovány letecké snímky – takzvaná ortofotografie (foto) a videolety, které mají mnoho konkrétního využití.

Christian Dunker, Ulf Tetzlaff

V

rávě pro komunikaci s investory, úřady, místními obyvateli, subdodavateli a dodavateli mají aktuální snímky přímo z místa realizace projektu obrovskou hodnotu. Všichni zúčastnění vidí před sebou skutečně aktuální situaci, která panuje na staveništi, a tímto způsobem se výměna informací a odsouhlasení konkrétních opatření jednoduše nemůže minout účinkem.

Geodeticky upravené ortofotografie mohou být zabudovány do CAD souborů. Výrobní příprava tuto funkci využívá při projektování příjezdových komunikací, přeložkách komunikací, ploch určených pro zařízení staveniště, při pokládání sítí a hledání kolizních bodů na základě aktuálních kompletních informací.

Pro účely vyúčtování stavebních prací lze ortofotografií zjistit délky, plochy a objemy, respektive na základě ortofotografií vytvořených digitálních terénních modelů (DTM).

letecké snímky stavbaři využívají nejen pro lepší zmapování plochy staveniště

Prováděné videolety nad celou stavbou jsou k dispozici všem odborným úsekům zúčastněným na projektu a slouží pro pravidelnou interní a externí komunikaci jako efektivní nástroj ke zdokumentování procesu výstavby, pro jednání se subdodavateli a pro různé jiné účely.

Naši inženýři zhotovují pro dokončené části projektu metra U4 v Hamburku vizualizaci ve 3D modelu. Základem pro tento model jsou bodové letecké snímky vytvořené z ortofotografií. Tyto záběry jsou sloučeny s údaji naměřenými jinými senzory, například lasery na­skenovanými údaji uloženými v softwaru a z těchto jsou pak vymodelovány 3D modely stavby, které následně slouží jako BIM model.

Metro v Hamburku se prodlouží

Společnost BeMo Tunnelling v Hamburku pracuje na rozšíření metra pro investora Hamburger Hochbahn. Aktuálně se realizují dva úseky, které prodlužují linku U4 do stanice Horner Geest. Investor připravuje výběrové řízení na výstavbu třetího úseku, který spočívá ve vybudování vratné koleje východně od stanice Burgstraße.

Ptáme se...

Ing. Jitka Petřkovská

Po ukončení studia na VŠB-TU v Ostravě se přestěhovala do Prahy. Byl to sen, kterého se přes nepřízeň osudu nechtěla vzdát. K Metrostavu se dostala prostřednictvím Hvězdného bazaru, což se stalo jejím prvním zaměstnání po ukončení studia. Aktuálně pracuje na pozici odborný referent pro ekonomicko-správní obory v Metrostavu TBR.

Jak dlouho působíte ve Skupině Metrostav a co vás přesvědčilo stát se součástí týmu?

Pro společnost Metrostav pracuji již téměř sedm let. Většinu času jsem působila v divizi 5, nyní pracuji pro Metrostav TBR. Skupinu Metrostav jsem vnímala jako silného a stabilního zaměstnavatele a zároveň mě fascinovaly projekty, které realizuje. Vstřícnost a příjemná atmosféra při vstupním pohovoru mě přesvědčily, že chci být součástí týmu.

Čemu se v rámci své pozice v Metrostavu TBR aktuálně věnujete?

Nejvíce se věnuji tvorbě a správě interního webu, dále mám na starost udělování oprávnění v systémech, KOUČ, Efa, eSML. Mimo oblast IT se věnuji zahraničním pracovním cestám.

Jste upoutána na vozíku, můžete se svěřit se svým příběhem?

Na invalidní vozík jsem se dostala v roce 2011 následkem autonehody, kdy mi tříštivá zlomenina krčních obratlů zasáhla míchu. Tou dobou jsem studovala třetí ročník vysoké školy a čekalo mě psaní bakalářské práce. Po roční pauze plné rehabilitací jsem se ke studiu opět vrátila. Za podpory celé rodiny a přátel jsem v roce 2015 stu­dium úspěšně ukončila získáním titulu inženýr v oboru systémové inženýrství a informatika. Po přestěhování do Prahy jsem nastoupila jako prodejce ve Hvězdném bazaru. Za tento projekt jsem velmi vděčná, funguje jako tréninkové pracoviště pro vozíčkáře, kde si každý může zkusit své pracovní limity.

Z pohledu vozíčkáře – vychází Metrostav lidem s hendikepem vstříc? Co oceňujete nebo případně, co je možné zlepšit?

Nemůžu se objektivně vyjádřit k celému Metrostavu, mohu však zhodnotit Metrostav TBR. Nadřízení i kolegové mi vždy vycházeli vstříc. Velmi oceňuji individuální úpravu pracovního prostředí, ochotu mých kolegů pomoci mi s běžnými činnostmi, které jsou pro mě vzhledem k handicapu obtížné. Dále si vážím možnosti parkovat v podzemních garážích s možností využití SECURITY služby, kdy mi jsou jejich zaměstnanci nápomocni jako asistenti při výstupu a nástupu z/do auta. Co mě po nástupu do Metrostavu mrzeno, byl fakt, že se nemohu účastnit exkurzí na probíhající stavby kvůli bariérovému prostředí, za což Metrostav nemůže, ale i přes tyto překážky mi umožnil jednu ze staveb navštívit. Dále se mi líbí projekt SporujeM, který podporuje smysluplné projekty a zároveň motivuje zaměstnance k aktivnímu životnímu stylu. Jelikož si v brzké době budu pořizovat kompenzační pomůcku – elektrický pohon k invalidnímu vozíku, který je nyní bohužel mimo mé finanční možnosti, potěšila mě možnost být zařazena mezi podporované projekty aplikace SportujeM, což mi na tuto pomůcku částečně sníží náklady. Prostor pro zlepšení vidím ve zpřístupnění terasy, která je bohužel bariérová.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 22/2023, Do nového roku s optimismem
Metrostav 22/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 22/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 22/2023, Ptáme se
Metrostav 22/2023, Fotosloupek
Metrostav 22/2023, Stavební spolek Metrostavu
Metrostav 22/2023, Číslo
Metrostav 22/2023, Rekonstrukce historického pivovaru
Metrostav 22/2023, Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá
Metrostav 22/2023, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 22/2023, Sloupek odborů
Metrostav 22/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 22/2023, Metrostav oslavil příchod vánočních svátků
Metrostav 22/2023, Do nového roku s optimismem

Do nového roku s optimismem

Metrostav 22/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 22/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 22/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 22/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 22/2023, Stavební spolek Metrostavu

Stavební spolek Metrostavu

Metrostav 22/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 22/2023, Rekonstrukce historického pivovaru

Rekonstrukce historického pivovaru

Metrostav 22/2023, Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá

Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá

Metrostav 22/2023, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 22/2023, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 22/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 22/2023, Metrostav oslavil příchod vánočních svátků

Metrostav oslavil příchod vánočních svátků

3

Article BeMo Tunnelling waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (329383): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (329382): (1/2) (9 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (329381): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8033/item1076947-small.jpg

 i8033/item1076948-small.jpg

 i8033/item1076953-small.jpg

 i8033/item1076952.svg

 i8033/item1076954-small.jpg

 i8033/vth427445-1.jpg (2x)

 i8033/vth427444-1.jpg (2x)

 i8033/vth427509-1.jpg (2x)

 i8033/vth427448-1.jpg (2x)

 i8033/vth427564-1.jpg (2x)

 i8033/vth427510-1.jpg (2x)

 i8033/vth427469-1.jpg (2x)

 i8033/vth427514-1.jpg[p1]

 i8033/vth427512-1.jpg[p1]

 i8033/vth427513-1.jpg[p1]

 i8033/vth427484-1.jpg[p1]

 i8033/vth440237-1.jpg[p1]

 i8033/vth427483-1.jpg[p1]

 i8033/item1076953-medium.jpg[p3]