-
Metrostav
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
Do nového roku s optimismem
Vážené kolegyně, vážení kolegové, máme před sebou poslední prosincové dny, které brzy uzavřou letošní turbulentní rok. Museli jsme reagovat na mnoho nepředvídatelných jevů, jež ovlivnily nejen českou, ale i světovou ekonomiku.
22
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
19. prosince 2023
ročník 35
Do nového roku s optimismem
Vážené kolegyně, vážení kolegové, máme před sebou poslední prosincové dny, které brzy uzavřou letošní turbulentní rok. Museli jsme reagovat na mnoho nepředvídatelných jevů, jež ovlivnily nejen českou, ale i světovou ekonomiku.
Ing. František Kočí, prezident Skupiny Metrostav
návaznosti na vysokou míru inflace, energetickou krizi a další faktory jsme zaznamenali pokles investic a tím i útlum ve stavebnictví. Tento rok byl ve znamení vysokých úrokových sazeb, horší dostupnosti úvěrů a pokračovalo i citelné ochlazení výstavby rezidenčního bydlení a kancelářských budov.
Současně probíhá i výkon trestu, jež byl společnostem Metrostav a Metrostav Infrastructure udělen. Nyní jsme v jeho polovině. Vnímáme také tlak ze strany médií a konkurenčních sdružení v souvislosti se stavbou Metra D, kterému v poslední době čelíme, avšak za společností Subterra a jejími zaměstnanci pevně stojím. Přes to všechno si dovolím hodnotit letošní rok jako úspěšný a Skupina Metrostav se navzdory okolním negativním vlivům rozrůstá.
skupina metrostav překonala všechna úskalí a výzvy, se kterými se v předchozích letech potýkala
Velké projekty napříč Skupinou
V roce 2023 jsme byli svědky mnoha úspěchů našich dceřiných společností, získali jsme ocenění v soutěži Stavba roku v několika kategoriích, což deklaruje vysokou odbornost našich pracovníků, kvalitu odvedené práce a to, že v roli spolehlivého dodavatele jsme součástí zajímavých a často náročných projektů.
Rád bych zmínil některé stavby, které jsme v letošním roce dokončili. V Praze se Metrostav DIZ podílel na rekonstrukci Fakultní Thomayerovy nemocnice, dokončuje miliardovou zakázku v Krajské nemocnici Ústí nad Labem a dokončeny byly tři bazénové stavby na Moravě. Metrostav finalizuje ambiciózní Administrativní centrum Škoda v Mladé Boleslavi a do plného provozu vešlo Vodní dílo Gabčíkovo na Slovensku. Metrostav Infrastructure dokončil výstavbu obchvatů Kojic a Čebína a také severní obchvat Opavy. Zprovozněna byla i silnice I/53 Znojmo-Lechovice. Subterra dokončila výstavbu bytového domu Malešický háj v Praze, výstavbu svazkové ZŠ v Přezleticích a rekonstruovala trať Brno-Maloměřice – Adamov.
Metrostav DIZ zdárně pokračuje v rekonstrukci Průmyslového Paláce v Praze, s minimálními dopady na okolí pokračuje i v technicky složité rekonstrukci stropní desky stanice metra Florenc a v oblasti energetiky je dlouhodobým dodavatelem prací v jaderných elektrárnách Dukovany a Temelín. Společnost Metrostav TBR v Praze realizuje výstavbu Dvoreckého mostu, rekonstruuje Libeňský most a zahájila modernizaci trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště. Práce pokračují i na novém železničním mostě Červená-Jetětice, který překlene vodní nádrž Orlík. Metrostav staví několik set bytů pro významné developery, včetně těch našich, a průběžně zahajuje další výstavbu. Realizuje i několik rozsáhlých rekonstrukcí: obchodní centrum Máj, projekt Staroměstská brána s bývalým hotelem Intercontinental a provádí také konverzi Nuselského pivovaru na rezidenční komplex. Subterra stojící v čele konsorcia úspěšně pokračuje ve výstavbě prvního úseku metra D a rekonstruuje železniční stanici Žilina na Slovensku.
V letošním roce jsme zahájili řadu významných staveb. Metrostav DIZ odstartoval projekční práce na EPC projektu ZEVO v elektrárně Mělník a zahajuje zakázku v Krajské nemocnici v Liberci. Subterra modernizuje železniční stanice v Havířově a královopolskou v Brně. MI Roads zahájila výstavbu dálnice D35 v úseku Janov-Opatovec.
V zahraničí pokračují práce na výstavbě mostu v německé Pirně, Metrostav Norge pokračuje v ražbách tunelu na Faerských ostrovech, na západním pobřeží Norska probíhá výstavba mostu Nerlandsøybrua a zahájeny byly také ražby tunelu Grenland, jež je součástí dálnice E18.
Metrostav Development v roce 2023 úspěšně dokončil a doprodal rezidenční projekty Malešický háj a Byty u parku Na Vackově (5. etapa). Dokončena byla také transakce prodeje obchodního podílu 1. etapy Vysočanského mlýna investičnímu fondu Mint Investment, který celou etapu pořídil za účelem provozování nájemních bytů. V průběhu roku pak probíhal dle harmonogramu prodej a realizace projektů Vilapark Klamovka a Byty Na Vackově (8 etapa). Developer úspěšně pracoval i na přípravě dalších projektů v portfoliu, stavební povolení například získal projekt Nad skálou Barrandov a Byty na Vackově (9. etapa). Dařilo se i ve změnách územních plánů. Pracovalo se na nových příležitostech, byla uzavřena kupní smlouva na zajímavý pozemek na rezidenční výstavbu na Zbraslavi a byl uzavřen společný podnik s PRE na rozvoj rezidenčního projektu na Praze 9.
Sportujeme a pomáháme
V tomto roce odstartovala historicky první sportovní výzva aplikace SportujeM, jež motivuje zaměstnance ke zdravému životnímu stylu, pohybu a podporuje projekty společenské odpovědnosti. Charitativní přesah měly i další akce, které každoročně podporujeme: Golf pro Paraple, Metrostav handy cyklo maraton, Hvězdný bazar nebo Daruj krev s Metrostavem. Kromě sportu a vzdělávání podporujeme i uměleckou scénu. Opět jsme byli partnerem Centra moderního umění DOX, Letní Letné a Pražského hudebního institutu.
Závěrem bych rád zmínil, že Skupina Metrostav dokázala překonat všechna úskalí a výzvy, se kterými se v předchozích letech musela potýkat. Udržela si vedoucí postavení na trhu stavebnictví v České republice i v zahraničí, a za to patří velké poděkování všem našim pracovníkům, kteří denně odvádí kvalitní práci, díky níž se společně posouváme dál. Všechny naše spolupracovníky mohu ujistit, že do nového roku vstupujeme s optimismem.
Přeji vám i vašim rodinám klidné svátky a těším se na spolupráci v roce 2024.
Krátce Aktuálně
OK
Krátce Aktuálně
Studenti z Německa v Metrostavu
Koncem listopadu proběhla na stavbách Skupiny Metrostav exkurze studentů Universität Stuttgart, kterou uspořádal Institut geotechniky spadající pod Fakultu stavebního a enviromentálního inženýrství. Skupina 40 studentů (foto) vedená prof. Christianem Moormannem absolvovala prohlídku realizací staveb metra I.D, rekonstrukci Průmyslového paláce a stavbu estakád i výstavby nové železniční stanice na trati Praha‑Bubny.
Pro budoucí maminky v Děčíně
V prosinci byla symbolicky zahájena stavba Pavilonu péče o matku a dítě v Nemocnici Děčín. Poklepu základního kamene se zúčastnili generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf a ředitel regionálního zastoupení Ing. Petr Ort.
Nové kolektivní smlouvy podepsány
Ve čtvrtek 14. prosince byla vedením společností Skupiny Metrostav a zástupci odborové organizace podepsána Vzorová kolektivní smlouva společností Skupiny Metrostav na rok 2024 a 2025, dále pak Vzorový vnitřní předpis na rok 2024 a Kolektivní smlouvy Metrostav a.s., Metrostav DIZ s.r.o. a Metrostav TBR a.s. na roky 2024 a 2025. Podepisující strany ocenily profesionalitu při vyjednávání a vyjádřily přání, aby dosavadní vstřícná a bezproblémová spolupráce pokračovala i v dalších letech.
BeMo Tunnelling
OK
BeMo Tunnelling
BeMo Měřicí technika: přednosti snímků, které pořídí drony
Společnost BeMo Měřicí technika čtyři roky používá drony ke zvládnutí celé řady úkolů, jako je zpracování nabídek, výrobní příprava, projektová dokumentace a podklady pro fakturaci stavebních prací. Rovněž v rámci velkého projektu, jakým je výstavba trasy metra U4 v Hamburku, jsou pravidelně pořizovány letecké snímky – takzvaná ortofotografie (foto) a videolety, které mají mnoho konkrétního využití.
Christian Dunker, Ulf Tetzlaff
rávě pro komunikaci s investory, úřady, místními obyvateli, subdodavateli a dodavateli mají aktuální snímky přímo z místa realizace projektu obrovskou hodnotu. Všichni zúčastnění vidí před sebou skutečně aktuální situaci, která panuje na staveništi, a tímto způsobem se výměna informací a odsouhlasení konkrétních opatření jednoduše nemůže minout účinkem.
Geodeticky upravené ortofotografie mohou být zabudovány do CAD souborů. Výrobní příprava tuto funkci využívá při projektování příjezdových komunikací, přeložkách komunikací, ploch určených pro zařízení staveniště, při pokládání sítí a hledání kolizních bodů na základě aktuálních kompletních informací.
Pro účely vyúčtování stavebních prací lze ortofotografií zjistit délky, plochy a objemy, respektive na základě ortofotografií vytvořených digitálních terénních modelů (DTM).
letecké snímky stavbaři využívají nejen pro lepší zmapování plochy staveniště
Prováděné videolety nad celou stavbou jsou k dispozici všem odborným úsekům zúčastněným na projektu a slouží pro pravidelnou interní a externí komunikaci jako efektivní nástroj ke zdokumentování procesu výstavby, pro jednání se subdodavateli a pro různé jiné účely.
Naši inženýři zhotovují pro dokončené části projektu metra U4 v Hamburku vizualizaci ve 3D modelu. Základem pro tento model jsou bodové letecké snímky vytvořené z ortofotografií. Tyto záběry jsou sloučeny s údaji naměřenými jinými senzory, například lasery naskenovanými údaji uloženými v softwaru a z těchto jsou pak vymodelovány 3D modely stavby, které následně slouží jako BIM model.
Metro v Hamburku se prodlouží
Společnost BeMo Tunnelling v Hamburku pracuje na rozšíření metra pro investora Hamburger Hochbahn. Aktuálně se realizují dva úseky, které prodlužují linku U4 do stanice Horner Geest. Investor připravuje výběrové řízení na výstavbu třetího úseku, který spočívá ve vybudování vratné koleje východně od stanice Burgstraße.
Ptáme se
OK
Ptáme se...
Ing. Jitka Petřkovská
Po ukončení studia na VŠB-TU v Ostravě se přestěhovala do Prahy. Byl to sen, kterého se přes nepřízeň osudu nechtěla vzdát. K Metrostavu se dostala prostřednictvím Hvězdného bazaru, což se stalo jejím prvním zaměstnání po ukončení studia. Aktuálně pracuje na pozici odborný referent pro ekonomicko-správní obory v Metrostavu TBR.
Jak dlouho působíte ve Skupině Metrostav a co vás přesvědčilo stát se součástí týmu?
Pro společnost Metrostav pracuji již téměř sedm let. Většinu času jsem působila v divizi 5, nyní pracuji pro Metrostav TBR. Skupinu Metrostav jsem vnímala jako silného a stabilního zaměstnavatele a zároveň mě fascinovaly projekty, které realizuje. Vstřícnost a příjemná atmosféra při vstupním pohovoru mě přesvědčily, že chci být součástí týmu.
Čemu se v rámci své pozice v Metrostavu TBR aktuálně věnujete?
Nejvíce se věnuji tvorbě a správě interního webu, dále mám na starost udělování oprávnění v systémech, KOUČ, Efa, eSML. Mimo oblast IT se věnuji zahraničním pracovním cestám.
Jste upoutána na vozíku, můžete se svěřit se svým příběhem?
Na invalidní vozík jsem se dostala v roce 2011 následkem autonehody, kdy mi tříštivá zlomenina krčních obratlů zasáhla míchu. Tou dobou jsem studovala třetí ročník vysoké školy a čekalo mě psaní bakalářské práce. Po roční pauze plné rehabilitací jsem se ke studiu opět vrátila. Za podpory celé rodiny a přátel jsem v roce 2015 studium úspěšně ukončila získáním titulu inženýr v oboru systémové inženýrství a informatika. Po přestěhování do Prahy jsem nastoupila jako prodejce ve Hvězdném bazaru. Za tento projekt jsem velmi vděčná, funguje jako tréninkové pracoviště pro vozíčkáře, kde si každý může zkusit své pracovní limity.
Z pohledu vozíčkáře – vychází Metrostav lidem s hendikepem vstříc? Co oceňujete nebo případně, co je možné zlepšit?
Nemůžu se objektivně vyjádřit k celému Metrostavu, mohu však zhodnotit Metrostav TBR. Nadřízení i kolegové mi vždy vycházeli vstříc. Velmi oceňuji individuální úpravu pracovního prostředí, ochotu mých kolegů pomoci mi s běžnými činnostmi, které jsou pro mě vzhledem k handicapu obtížné. Dále si vážím možnosti parkovat v podzemních garážích s možností využití SECURITY služby, kdy mi jsou jejich zaměstnanci nápomocni jako asistenti při výstupu a nástupu z/do auta. Co mě po nástupu do Metrostavu mrzeno, byl fakt, že se nemohu účastnit exkurzí na probíhající stavby kvůli bariérovému prostředí, za což Metrostav nemůže, ale i přes tyto překážky mi umožnil jednu ze staveb navštívit. Dále se mi líbí projekt SporujeM, který podporuje smysluplné projekty a zároveň motivuje zaměstnance k aktivnímu životnímu stylu. Jelikož si v brzké době budu pořizovat kompenzační pomůcku – elektrický pohon k invalidnímu vozíku, který je nyní bohužel mimo mé finanční možnosti, potěšila mě možnost být zařazena mezi podporované projekty aplikace SportujeM, což mi na tuto pomůcku částečně sníží náklady. Prostor pro zlepšení vidím ve zpřístupnění terasy, která je bohužel bariérová.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
OK
fotosloupek
Čert a Mikuláš v Metrostavu
Odborová organizace spolu s personálním úsekem Metrostavu připravili pro zaměstnance, nebo spíše jejich děti, v pátek 1. prosince již druhý ročník Mikulášské (snímky).
Přihlásilo se větší množství dětí než vloni, celkem přes 190. Připraven byl bohatý program. Na úvodní slovo předsedy odborové organizace Ing. Petra Půty navázala první část vystoupení „Čertoviny“. Pak dorazili hlavní hosté – Mikuláš, anděl a čert, kteří měli připravené pro děti dárkové balíčky, ale samozřejmě jen odměnou za recitaci nebo zpěv. Celá akce se odehrávala v prostorech vestibulu objektu Palmovka II, za což patří velké poděkování majitelům nemovitosti, taktéž i Metrostavu Facility za dobrou spolupráci.
Stavební spolek Metrostavu
OK
Stavební spolek Metrostavu
velké exkurze Stavebního spolku metrostav
V říjnu navštívili členové Stavebního spolku kolegy z Provozu Jádro na stavbě Administrativní budovy 3 v Jaderné elektrárně Dukovany (foto) a na pražském Výstavišti si prohlédli rekonstruovaný Průmyslový palác.
Jarmila Kaloušová, foto archiv mts
edoucí projektu Ing. Vladimír Čech nás spolu se svým týmem provedl po dokončovaném objektu AB 3, který bude nejenom správní budovou elektrárny, ale zároveň i školicím střediskem s výukovými dílnami a gastroprovozem. Přejeme kolegům úspěšné předávací řízení a kolaudaci objektu, které svými postupy podléhají náročným systémům a předpisům jaderné elektrárny. Navštívili jsme také Infocentrum ČEZ, kde nám kolegové představili na modelu elektrárny další zakázky, které v areálu za posledních 10 let realizovali. Velmi zajímavá byla i virtuální prohlídka jaderného reaktoru.
Cestu jsme zakončili prohlídkou Muzea rakousko-uherského pivovarnictví v Dalešickém pivovaru, kde režisér Jiří Menzel natáčel film Postřižiny.
Na pražském Výstavišti nás stavbou provedl pan Ing. David Čech, vedoucí projektu z Metrostavu DIZ, závodu 9, který stavbu realizuje ve sdružení s firmami Avers a Syner. Stavební i restaurátorské práce jsou plném proudu.
Prohlídka stavby nás nadchla, určitě se tam ještě vypravíme, protože dokončení rekonstrukce secesního paláce se předpokládá v roce 2025.
Číslo
OK
číslo
Tolik metrů je maximální vyložení jeřábu, který byl počátkem prosince instalován na stavbě Dvoreckého mostu z důvodu obslužnosti výstavby pilíře P4 a nosné konstrukce.
Rekonstrukce historického pivovaru
V centru Českého Krumlova skončila 31. října po necelých třech letech rekonstrukce čtyř objektů včetně prostoru nádvoří a zahrady v areálu bývalého Schwarzenberského pivovaru. Společný realizační tým techniků divize 6 a divize 1 se při ní musel vypořádat s náročnou logistikou a neobyčejným množstvím historických nálezů a změn.
Divize 6 a 1
Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků
V historickém centru Českého Krumlova skončila 31. října po necelých třech letech prací rekonstrukce čtyř objektů včetně prostoru nádvoří a zahrady v areálu bývalého Schwarzenberského pivovaru. Společný realizační tým – složený z techniků divize 6 v čele s vedoucím projektu Ing. arch. Antonínem Maškem a divize 1, které řídil Ing. Oto Šrámek – se při ní musel vypořádat s náročnou logistikou a neobyčejným množstvím historických nálezů a změn, k nimž chyběla projektová řešení.
Lenka Svobodová,
foto Jan Luxíktavba v městské památkové rezervaci, která je na seznamu světového dědictví UNESCO, měla za úkol statické zajištění a sanace konstrukcí všech čtyř objektů, restaurování jejich historických detailů i repasi vybraných technických zařízení. Výsledkem prací, jež propojují minulost se současností, budou muzejní expozice.
Hlavní budovou, kterou stavbaři rekonstruovali, byl goticko-renesanční palác Anny z Rogendorfu, který nově poslouží pro výstavní činnost a výukové programy. Dvou a třípatrový částečně podsklepený objekt se tyčí nad půdorysem zhruba 54 x 14 m, jeho goticko-renesanční hambalkový krov se stojatou stolicí nese strmou střechu se spádem až 60°. K největším objevům v paláci, které si vyžádaly náročné způsoby restaurování, patřila figurální sgrafita ukrytá stovky let pod cihelnou přizdívkou fasády, raně renesanční strop nad dřevěným podbitím či rozsah a podoba hodovní síně včetně její výmalby nalezené pod omítkami. Z historického hlediska bylo největším nálezem odhalení schodišťové věže pod podlahou krovu, která zřejmě zakončovala starobylou rožmberskou chodbu spojující palác se zámeckými zahradami.
celá rekonstrukce pivovaru se řídila požadavkem památkářů, aby byla co nejvíc zachována autenticita budov
S metodou posledního dne
Další rekonstruovanou budovou byla Varna – původně zbrojnice z konce 16. století. V částečně podsklepené třípodlažní budově bude expozice sladovnictví, proto její technologie byly opraveny metodou „posledního dne“ – s přiznanou patinou starých nenatřených konstrukcí a s jen lokálně vyspravenými poškozenými místy tak, aby výsledek působil, jako by se téměř nic neopravovalo.
Pro sladovnickou výstavu stavbaři upravili také z části třípodlažní a ve zbytku šestipodlažní Sladovnu s hvozdem. Poslední restaurovanou budovou byla neogotická přízemní přístavba, původně chladírna, z níž se stane Návštěvnické centrum propojující minulost se současností. Původní sgrafitová stěna, která byla v 16. století obvodovou zdí zbrojnice, přímo navazuje na moderní ocelovou konstrukci s celoplošným zasklením a tubusový most opláštěný cortenovými plechy, který propojuje interiér s exteriérem. Nově zasklené kruhové otvory v železobetonové desce, jež sloužily k usazení kvasných tanků, slouží k prosvětlení suterénu.
Celá rekonstrukce se řídila požadavkem památkářů, aby byla co nejvíc zachována autenticita budov. Řemeslníci proto často využívali původní materiály a vybourané cihly, prkna či kamenné prvky vraceli zpět do stavby. Místo klasického cementu používali přírodní hydraulická vápna, směsi pro finální povrchy museli kvůli správné barevnosti míchat na několikrát. Náhradní atypické komínové tvarovky dovezli z bouraného pivovaru ve východních Čechách. Repliky dlaždic a obkladů, které moderní technologie nedokázaly napodobit, skvěle provedl místní keramik.
„Největší komplikace nám působil čas, protože jsme museli postupovat opatrně, provádět restaurátorské průzkumy a podle jejich výsledků hledat řešení oprav s památkáři a projektanty. Jsem velmi rád, že se nám společnými silami podařilo obnovit krásné historické objekty a vdechnout jim nový život,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. arch. Mašek.
Náročná sanace báby
Hvozd je součástí sladovny, kde se na sítích rozprostřený zelený slad suší horkým vzduchem. Bývá to věžovitá stavba s komínem zakončeným otočným ocelovým krytem zvaným bába, nebo klobouk. Jeho sejmutí z vrcholu českokrumlovského pivovarského komínu bylo nemožné. Stavbaři proto kolem komína vybudovali lešení a bábu sanovali ve výšce.
Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá
Kolegové z divize 9 se opět vrátili pod Králický Sněžník, aby v obci Dolní Morava na úpatí západního svahu vybudovali ve sdružení moderní wellness centrum, které bude podzemním tunelem propojeno s Wellness hotelem Vista.
Divize 9
Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá
Kolegové z divize 9 se opět vrátili pod Králický Sněžník, aby v obci Dolní Morava na úpatí západního svahu vybudovali ve sdružení moderní wellness centrum (vizualizace), které bude podzemním tunelem propojeno s Wellness hotelem Vista.
Martina Vampulová, vizualizace Cube-design
Kolegové z divize 9 se opět vrátili pod Králický Sněžník, aby v obci Dolní Morava na úpatí západního svahu vybudovali ve sdružení moderní wellness centrum (vizualizace), které bude podzemním tunelem propojeno s Wellness hotelem Vista.
Objekt wellness centra architekti navrhli tak, aby přirozeně kopíroval okolní svažitý terén. Bude mít tři podzemní a dvě nadzemí podlaží, která budou terasovitě odstupňována. Jednotlivá polozapuštěná podlaží vždy vytvoří rozlehlé pobytové terasy sloužící k odpočinku. Výběrem materiálů i barev se architekti inspirovali v okolní přírodě. Na fasády a terasy proto využili přírodní materiály jako dřevo a místní kámen. Fasády budou z velké části prosklené, aby zajistily propojení vnitřního relaxačního prostředí s atmosférou údolí.
Fasáda hlavního objektu je navržena z několika materiálových variant. Bude se zde střídat provětrávaná fasáda z bondových desek a z falcovaného AL plechu. Část bude mít kamennou přizdívku, další část bude dřevěná, z pohledového betonu nebo ji bude tvořit kontaktní zateplovací systém s předsazenými vertikálními lamelami. Ploché střechy pokryje zeleň nebo vytvoří už zmíněné terasy. Terasy s venkovním zážitkovým bazénem naváží výplavovým bazénem na prostor vnitřních bazénů. Kromě krytého bazénu bude součástí wellness mimo jiné i spraypark, brouzdaliště, tobogány, privátní vířivky a saunový svět. Nebude chybět ani bar, nezbytné zázemí a moderní gastroprovoz. „Mimo podzemní napojení tunelem na objekt hotelu Vista bude připraven i druhý podzemní tunel na plánovaný hotel, který by měl vzniknout ve svahu nad wellness,“ upřesňuje vedoucí projektu Ing. Milan Voráček.
JE LIBO LESNÍ LÁZNĚ?
Kromě hlavní budovy wellness centra stavbaři vybudují čtyři budovy lesních lázní, které se propojí vyhřívaným chodníčkem doplněným terasami, jezírky, sprchou a vodopádem. Budova odpočívárny-čajovny bude stavebně napojena na hlavní objekt wellness, zatímco ostatní objekty (metličkování, parní komory na jezeře a srubové sauny) budou stát samostatně. „Srubová sauna bude mít fasádu provedenou ve srubovém stylu a zelenou sedlovou střechu, parní komora bude mít fasádu z dřevěného alpského šindele,“ dodává vedoucí projektu.
Podle Ing. Voráčka bude stavba velmi náročná na konstrukční detaily i rozmanitost materiálů. Stavbaři si budou muset poradit s koordinací velkého množství technologií v objektu wellness centra a jejich řízení, aby fungovaly i v tak náročném prostředí, jakým bezesporu wellness prostory jsou. Nicméně díky dosavadním zkušenostem získaným z předchozích podobných staveb realizovaných i jinými divizemi by si i s tím měli umět poradit na výbornou. Stejně jako s celou stavbou wellness centra. O tom, jak se jim to povede, se budou moci přesvědčit první návštěvníci na podzim roku 2025.
Metrostav DIZ závod 1
OK
Metrostav DIZ závod 1
budova Střední školy vynikne ekologií a levitujícím schodištěm
Zelená střecha, provětrávaná zateplená fasáda, exteriérové žaluzie, splachování dešťovou vodou, hliníková okna, pohledové betony a unikátní „levitující“ schodiště. Takovými trendy moderního stavitelství se bude moci pochlubit nová čtyřpodlažní budova Střední školy Brno, která roste v Charbulově ulici (foto).
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
ejvíce nás potrápilo založení stavby. Kvůli vyšší hladině spodní vody jsme museli projektované monolitické základy nahradit tzv. ‚bílou vanou‘, tedy železobetonovou konstrukcí, která kromě statické funkce plní i funkci hydroizolační. V současnosti nám dávají trochu zabrat detaily na opláštění, protože všechny prvky jsme kvůli navrženému harmonogramu museli nechat vyrobit ještě před zaměřením. Díky řemeslné zručnosti našich pracovníků se nám však daří dodržovat předepsanou přesnost,“ říká hlavní stavbyvedoucí Radovan Jašek z Metrostavu DIZ, závodu 1.
Dominantou budovy je centrální schodiště. Jde o betonový monolit, který vznikal na místě. K okolním konstrukcím je kotven pouze v místech nástupního a výstupního ramene a středové rameno je v každém patře vynášeno pomocí nosníků kotvených přes konzoly osazenými v ohraničujících sloupech. Zaujme i zelená střecha extenzivního typu v kombinaci s dřevoplastovou podlahou a vyvýšenou poloprůsvitnou atikou z polykarbonátu.
Sloupek odborů
OK
Sloupek odborů
Kolektivní smlouvy Metrostav na roky 2024 a 2025
Během podzimu probíhala několik týdnů vyjednávání o nové Vzorové kolektivní smlouvě Skupiny Metrostav a následně podnikové smlouvy Metrostav i jednotlivých dceřiných společností, k podpisům došlo před vánočními svátky.
Ing. Petr Půta, předseda odborové organizace
ýznamnou změnou je navýšení stravenkového paušálu od 1. 1. 2024 ze stávajících 85 Kč nově na 100 Kč. Dalším důležitým bodem vyjednávání byl nárůst minimálních mzdových tarifů. S ohledem na stále vysokou inflaci byl opět nárůst minimálních mzdových tarifů jednou z hlavních priorit pro odborovou organizaci v rámci kolektivního vyjednávání. Obě strany se nakonec dohodly na navýšení o 8 %, a to pro všechny tarifní třídy stejně.
Dále se navyšuje horní limit příspěvku na narození dítěte na 20 000 Kč a zvyšují se také odměny za výročí odpracovaných let u firmy nově na 10 000 Kč (10 let), 15 000 Kč (15 let), 20 000 Kč (20 let) a 20 000Kč za každých dalších 5 let.
Příspěvek pro zaměstnance do kafeterie Metrostav Benefity Café zůstává na stávajících 8000 Kč za rok. Body z kafeterie lze využít na nákup služeb a produktů v oblasti kultury, cestování, sportu a zdraví.
Bylo projednáno také navýšení daru odborové organizaci ze stávajících 500 000 Kč za rok nově na 650 000 Kč za rok. Tyto prostředky jsou využívány na pořádané akce odborovou organizací. Další dílčí úpravy nejsou svým rozsahem významné a jedná se o upřesnění případně drobné doplnění stávajících textů jednotlivých dokumentů.
S celým textem Kolektivní smlouvy Metrostav a.s. se mohu zaměstnanci seznámit v brožurce, která bude od počátku roku distribuována zaměstnancům. Kolektivní smlouvy budou zveřejněny na intranetu Metrostavu, i na webu základní organizace www.odborymetrostav.cz. Mimo jiné zde můžete nalézt i odkazy na naše rekreační střediska v Pasekách nad Jizerou a RS Trnávka na Vysočině.
Skupina Metrostav
OK
Skupina Metrostav
nový Kalendář: metrem 50 let
V kalendáři pro rok 2024 připomínáme výročí zahájení provozu pražského metra. Pro Metrostav měla jeho výstavba zásadní význam – dala mu příležitost vzniku a nesmazatelně se otiskla i do jeho názvu.
Za 50 let Metrostav postavil na všech třech trasách 49 stanic, z toho 33 hloubených a 16 ražených.
Odborné texty pro kalendář a modely nejvýznamnějších technologií, které se na výstavbě metra podílely, vznikly díky týmu Ing. Petra Hybského, Ing. Nikoly Bursové a kolegů z ÚVV. Vše doplňují velkoformátové fotografie z archivu Metrostavu. Pokud se chcete dozvědět k jednotlivým tématům každého měsíce více informací, doporučujeme navštívit webové stránky: www.metrostav.cz/cs/metrem50
Bc. Věra Štollová, foto archiv Metrostavu
SportujeM uzavírá svůj první rok
Na začátku byla myšlenka, ze které postupně vznikaly první nápady a vize. V letošním roce jsme je začali zhmotňovat a díky vám všem i naplňovat. Máme za sebou první rok fungování aplikace SportujeM, která si mezi zaměstnanci získává stále větší oblibu.
Společným pohybem podporujeme nejen naše zdraví, ale také smysluplné projekty. Letos jsme uskutečnili celkem tři sportovní výzvy. Májová multisportovní výzva podpořila Klokánek v Žatci a Centrum Prointepo v Hradci Králové. Prázdninová výzva byla věnována rodině Lucinky Brejlové nemocné mukopolysacharidózou a Evě Táborské, které jsme přispěli na přídavný adaptér k invalidnímu vozíku.
V poslední Podzimní výzvě jsme vysportovali pět speciálních rozkládacích křesel pro oddělení dětské neurologie FTN v Praze. Rádi bychom poděkovali všem účastníkům za jejich skvělé výkony a těšíme se na další společné výzvy v roce 2024!
Mgr. Pavlína Mertl
Důležitá jednání v Paříži
Generální ředitel společnosti Metrostav DIZ Ing. Karel Volf a ředitel nabídky EDU5 Ing. Lukáš Zedník ze závodu 8 se 29. listopadu účastnili Veletrhu jaderné energie a technologií (WNE – World Nuclear Exhibition) v Paříži, v rámci něhož absolvovali sérii jednání pod záštitou MPO a vedeným ministrem Jozefem Síkelou.
Jednání proběhla postupně s nejvyššími představiteli všech oslovených EPC dodavatelů pro projekt dostavby pátého bloku v Dukovanech. „V rámci dne proběhl i podpis memoranda o hlubší spolupráci mezi francouzskou EDF a CPIA (Czech Power Industry Alliance), kterou jsem tam zastupoval. Obdobné memorandum se alianci podařilo podepsat toto září v Soulu s korejskou KHNP. Chtěl bych dodat, že v rámci CPIA je Metrostav DIZ jedinou stavební společností, což z našeho pohledu význam podepsaných dohod zvyšuje,“ upřesňuje Lukáš Zedník.
RED, foto archiv Metrostavu
STAVĚT S NÁMI DOKÁŽE KAŽDÝ!
Rádi bychom vám představili novinku z naší dílny útvaru personálního marketingu. Ve spolupráci s firmou Midu Games vznikla nová desková hra se stavební tématikou. Můžete postavit výzkumné centrum Eli, tunel Blanka nebo most v Norsku, stačí zvolit správnou strategii.
Musíte samozřejmě dodržovat BOZP předpisy. Pokud je nedodržíte, jste penalizováni. Během výstavby bojujete s mrazem, dřevomorkou či s nekvalitním betonem. Pokud ale nakoupíte nový stroj nebo vymyslíte nové technické řešení, stavba vám jde rychleji. Hru dodáváme na své partnerské školy pro zpestření výuky.
Mgr. Jana Kořínková
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrostav oslavil příchod vánočních svátků
Adventní čas a Vánoce v Metrostavu tradičně vrcholí večírky a koncerty, kde se setkávají pracovníci divizí, aby poděkovali kolegům i obchodním partnerům za dosavadní spolupráci a zpříjemnili si předvánoční čas.
Fotoreportáž
Metrostav oslavil příchod vánočních svátků
RED, foto archiv Metrostavu
Adventní čas a Vánoce v Metrostavu tradičně vrcholí večírky a koncerty, kde se setkávají pracovníci divizí, aby poděkovali kolegům i obchodním partnerům za dosavadní spolupráci a zpříjemnili si předvánoční čas.
Sérii večírků odstartovala akce divize 11 v podniku Ginger a Fred Restaurant. Atmosféra zde byla výtečná! Hostům zpíval Marek Ztracený, který i letos získal ocenění Český slavík v kategorii zpěvák roku a převzal tak žezlo po Karlu Gottovi.
Divize 9 měla předvánoční setkání 30. listopadu v Clam-Gallasově paláci, kde jim hrál soubor Škampovo kvarteto.
Mohli si tak prohlédnout historický objekt, který pro generálního dodavatele společnost Subterra kolegové z devítky spolu s restaurátory z dílny Metrostavu DIZ renovovali.
Vánoční večírek divize 1 se uskutečnil 13. prosince v pražské restauraci Červený jelen. Kolegové z divize 6 měli na programu představení Záskok v Žižkovském divadle Járy Cimrmana (na snímku). V pátek 15. prosince pak měla svůj večírek divize 3 ve Smíchovském pivovaru: večer jim zpříjemnila hudební skupina Blues Session.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
9_Divize 9 – Fotogalerie
Vizualizace budoucího wellness centra v Dolní Moravě.
Vizualizace budoucího wellness centra v Dolní Moravě.
Vizualizace budoucího wellness centra v Dolní Moravě.
Vizualizace budoucího wellness centra v Dolní Moravě.
Vizualizace budoucího wellness centra v Dolní Moravě.
Vizualizace budoucího wellness centra v Dolní Moravě.
8_Divize 6 a 1 – Fotogalerie
Bývalý Schwarzenberský pivovar po rekonstrukci.
Bývalý Schwarzenberský pivovar po rekonstrukci.
Bývalý Schwarzenberský pivovar po rekonstrukci.
Bývalý Schwarzenberský pivovar po rekonstrukci.
Bývalý Schwarzenberský pivovar po rekonstrukci.
Bývalý Schwarzenberský pivovar po rekonstrukci.
Bývalý Schwarzenberský pivovar po rekonstrukci.
Bývalý Schwarzenberský pivovar po rekonstrukci.
- 1076834.svg
- 1076835.svg
- 1076849.svg
- 1076853.svg
- 1076947.jpg
- 1076948.jpg
- 1076949.svg
- 1076950.jpg
- 1076951.jpg
- 1076952.svg
- 1076953.jpg
- 1076954.jpg
- 1076955.jpg
- 1076956.jpg
- 1076957.jpg
- 1076958.mp4
- 1076959.svg
- 1076960.jpg
- 1076961.jpg
- 1076962.jpg
- 1076963.jpg
- 1076964.jpg
- 1076965.jpg
- 1076966.jpg
- 1076967.jpg
- 1076968.jpg
- 1076969.svg
- 1076970.jpg
- 1076971.svg
- 1076972.jpg
- 1076973.jpg
- 1076974.jpg
- 1076975.jpg
- 1076976.jpg
- 1076977.jpg
- 1076978.svg
- 1076979.jpg
- 1076980.jpg
- 1076981.jpg
- 1076982.jpg
- 1076983.jpg
- 1076984.jpg
- 1076985.svg
- 1076986.jpg
- 1076987.jpg
- 1076988.jpg
- 1076999.jpg
- 1077000.jpg
- 1077001.jpg
- 1077002.jpg
- 1077468.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007