Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 22/2024

Krátce Aktuálně

Šest cen pro Metrostav!

Dne 9. prosince proběhlo slavnostní předání ocenění Stavba roku dopravní a technické infrastruktury 2024. Tituly z našich staveb získaly: Městský okruh Plzeň, Rekonstrukce výpravní budovy v žst.  České Budějovice a Úprava ohlaví PK Hořín. Zvláštní ceny patří Rekonstrukci Staroměstského jezu, Modernizaci lodního výtahu na vodním díle Orlík a mostu přes Labe mezi Valy a Mělicemi. Blahopřejeme!

Pozvání na hokej

Zveme vás na přátelské utkání firemního hokejového týmu Raziči Metrostav proti týmu univerzitní ligy ČVUT Engineers. Zápas se odehraje v úterý 7. ledna od 18.15 hodin na zimním stadionu Hvězda v Praze 6. Vstup je volný, jste srdečně vítáni. Více se dozvíte zde.

Aktuálně z Baťova kanálu

Nově budovaná plavební komora Rohatec/Sudoměřice dnes dostala první vrata! Dvě vrátně (foto), každou o váze 2700 kg, na své místo usadil mobilní jeřáb o nosnosti 50 t. Projekt realizuje ve sdružení závod 6 Metrostavu DIZ.

Osvěta s Loono na stavebních fakultách

Na konci listopadu podpořil Metrostav zdravotní prevenci a zorganizoval na Fakultě stavební ČVUT v Praze a VUT v Brně osvětové akcie s organizací Loono. Studenti a studentky se tak mohli od mediček z Loono naučit správné techniky samovyšetření a dozvěděli se, jak se o své zdraví co nejlépe starat.

Metrostav 22/2024

BeMo Tunnelling

Malá zakázka s velkými výzvami

V březnu 2023 společnost BeMo Tunnelling (BeMo) obdržela zakázku na projekt mostu na dálnici A1 Silnice Unna, zahrnující demontáž a stavbu nových mostních konstrukcí v obou jízdních směrech. Přestože jde o menší zakázku, stojí za to vyzdvihnout její zajímavé souvislosti.

Lars Emde

O

ro podobné stavby je typické, že vzhledem k udržení provozu na dálnici v co největším počtu jízdních pruhů musí novostavba mostní konstrukce proběhnout v etapách. Na základě zvláštního řešení řízení dopravy jsme dokázali tyto časové úseky snížit z původních čtyř etap na tři.

Zvláštní výzvou bylo na jedné straně funkční výběrové řízení, kdy jsme obdrželi pouze fixní částku na celý projekt mostu nezávisle na skutečných množstevních parametrech, na straně druhé realizace projektu pomocí metody BIM (modelování v digitálním prostředí).

Původně měl být i projektový návrh vyhotoven pomocí metody BIM, v důsledku průtahů při předání podkladů ze strany zadavatele byl tento vyhotoven jen jako původní 2D projekt. To mělo za následek, že výhody metody BIM v následujícím prováděcím projektu a pracovní přípravě prvního stavebního úseku nebylo možné v plné míře využít.

Stavba probíhá na významné dálniční tepně, která propojuje sever a jih německa

Další komplikací byla konstrukce mostu v křivém úhlu, což ztížilo zřízení stavební jámy. Místo předpokládané podpěry nosné konstrukce na základě vrtů bylo nutné přistoupit k realizaci velmi nákladné a drahé vrtané pilotové zdi s hlavovými trámy. V případě dalších dílčích staveb jsme řešení zásypu první stavební jámy optimalizovali přechodnou konstrukcí s vyztuženou zeminou (foto) tak, že první dílčí stavba po zasypání posloužila jako záchytná hráz, takže nebyly nutné další podpůrné práce v rámci následujících stavebních etap.

Při stanovení postupu pro spodní konstrukce jsme zvolili přerušovanou opěrnou konstrukci. Pilíře a podpůrný trám z monolitického betonu doplnily prefabrikované díly vyplněné vyztuženou zeminou. Tato metoda, jako část opěry, má charakter „pilotního projektu“, protože dosud není zakotvena ve stavebních normách. Byla proto ve spolupráci se zadavatelem vypracována žádost o povolení v jednotlivém případě (ZIE).

Pro 30 m dlouhou nástavbu jsme zvolili nosné konstrukce z předpjatého betonu s tvarovaným horním popruhem. Prefabrikované díly byly během 33hodinové dopravní výluky dopraveny a smontovány pomocí mobilních jeřábů.

První část mostu byla dokončena a předána v srpnu 2024. Na dokončení zbývají dvě etapy obou jízdních pruhů.

Metrostav 22/2024

Ptáme se...

Ing. Jan Syrůček

Oblastní ředitel závodu 8

Po dokončení studia ekonomiky na České zemědělské univerzitě pracoval jedenáct let jako obchodní ředitel ve firmě, která vyrábí a prodává okna. Do Skupiny Metrostav nastoupil před devíti lety, nyní řídí liberecké zastoupení společnosti Metrostav DIZ. Podařilo se mu zvýšit výkony a v posledních dvou letech nabrat významné zakázky.

Jak se v libereckém regionu nyní žije a staví?

Liberecký kraj patří z hlediska rozlohy k nejmenším regionům a zároveň se vyznačuje nízkým podílem průmyslu. Velká města zde nejsou četná, přesto jsme v každém z nich již zanechali svou stopu v podobě realizovaných staveb. V současnosti se soustředíme na dvě nejvýznamnější stavby v Liberci, které máme možnost realizovat my. Tou největší je výstavba pavilonu CUM pro Krajskou Nemocnici v Liberci. Působíme tam ve sdružení a náš podíl je odhadem 1,2 miliardy Kč. Tak velká zakázka pro nás dosud nikdy nebyla. Druhou klíčovou stavbou, tentokrát samostatnou, je rekonstrukce libereckého bazénu za zhruba 800 milionů Kč. Oba projekty budou dokončovány přibližně během následujících dvou let.

Jaké hlavní výzvy očekáváte při rekonstrukci bazénu?

I když se na první pohled může zdát, že půjde o jednoduchý projekt, přistupuji k němu s respektem. Rekonstrukce vždy skrývají nejistoty a není možné předem odhadnout vše, co se v konstrukcích může objevit. Jsem však přesvědčen, že máme dobře sestavený tým, je vedený Štěpánem Vernerem, který díky zkušenostem z výstavby koupaliště Dubice v České Lípě rozumí problematice bazénových technologií.

Rýsují se některé nové projekty, na které byste se do budoucna chtěli zaměřit?

Máme vlastní středisko vodohospodářských staveb, kde bych rád posílil naši roli v oblasti. Během krátké doby se nám podařilo z obratu nula dostat se na 150 milionů Kč, z toho mám velkou radost. A poohlížím se po nějakém vhodném stavebním dvoru, měli bychom tím konkurenční výhodu. Chtěl bych i zmínit, že stavíme hotel Venuše ve Špindlerově Mlýně a chystáme se realizovat výstavbu našeho vlastního projektu, který by měl oživit stavbu Hotelu Karolína v Harrachově.

Můžete představit váš tým? 

Celkově je nás v současné době kolem padesáti, z toho zhruba pět dělníků. Letos budeme mít obrat přes 800 milionů Kč a myslím si, že příští rok se nám podaří dosáhnout jedné miliardy Kč. Úzce také spolupracujeme s libereckou stavební průmyslovkou, abychom vhodně doplňovali tým o mladé absolventy. Na jaře k nám dorazí na brigádu student čtvrtého ročníku ČVUT a jsem s ním domluvený, že po skončení studia k nám nastoupí na stavbu.

Která z nedávno skončených staveb vás zaujala nejvíce?

Těžko se vybírá konkrétní projekt, ale určitě bych připomněl již zmíněné koupaliště, které se nachází v českolipské čtrti Dubice v sousedství volnočasového areálu. Dále vzpomenu výstavbu parkovacího domu v Liberci, rekonstrukci tramvajových tratí Liberec - Jablonec nad Nisou a právě dokončovanou stavbu budovy Uran v Liberci.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 22/2024, Nový rok, nové příležitosti
Metrostav 22/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 22/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 22/2024, Ptáme se
Metrostav 22/2024, Fotosloupek
Metrostav 22/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 22/2024, Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě
Metrostav 22/2024, Metrostav DIZ závod 8
Metrostav 22/2024, Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny
Metrostav 22/2024, Zajímavosti
Metrostav 22/2024, Metrem 50
Metrostav 22/2024, Přátelské zastavení v čase adventním
Metrostav 22/2024, Nový rok, nové příležitosti

Nový rok, nové příležitosti

Metrostav 22/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 22/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 22/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 22/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 22/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 22/2024, Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě

Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě

Metrostav 22/2024, Metrostav DIZ závod 8

Metrostav DIZ závod 8

Metrostav 22/2024, Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny

Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny

Metrostav 22/2024, Zajímavosti

Zajímavosti

Metrostav 22/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 22/2024, Přátelské zastavení v čase adventním

Přátelské zastavení v čase adventním

3

Article BeMo Tunnelling waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (383143): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (383142): (1/3) (9 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (383141): (2/2) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i10007/item1189812-small.jpg

 i10007/item1189811-small.jpg

 i10007/item1189914-small.jpg

 i10007/item1189656.svg

 i10007/item1189657.svg

 i10007/item1189918-small.jpg[p2]

 i10007/vth491490-1.jpg (2x)

 i10007/vth491362-1.jpg (2x)

 i10007/vth491359-1.jpg (2x)

 i10007/vth491268-1.jpg (2x)

 i10007/vth491269-1.jpg (2x)

 i10007/vth491270-1.jpg (2x)

 i10007/vth491360-1.jpg (2x)

 i10007/vth491283-1.jpg[p1]

 i10007/vth491353-1.jpg[p1]

 i10007/vth491352-1.jpg[p1]

 i10007/vth491355-1.jpg[p1]

 i10007/vth491500-1.jpg[p1]

 i10007/item1189914-medium.jpg[p3]