-
Metrostav
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
Klinika
3
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
24. února 2022
ročník 34
moderní prostory pro psychiatrickou péči
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče (hlavní foto). Vzniklo rekonstrukcí a dostavbou pavilonu G, kde se nacházela Psychiatrická klinika. Náročná modernizace a přístavba, které se ujal tým Ing. Radovana Jaška z divize 1, trvala dva a půl roku a byla členěna do čtyř etap, jež na sebe navazovaly. Stavba totiž probíhala za plného provozu psychiatrické kliniky a nesměla její chod nijak výrazně omezit.
Martina Vampulová, foto Jiří Hloušek
areálu nemocnice stavbaři zmodernizovali křídla A, B a C původního pavilonu G a dostavěli další tři budovy D, E a F, které jsou provozně a komunikačně provázané s původním objektem pavilonu. Dostavbou vznikla dvě uzavřená atria.
Práce začaly v září roku 2019 částečnou rekonstrukcí 1. podzemního podlaží budovy A, kde stavbaři museli mimo jiné zesílit nosné konstrukce a opravit technické místnosti. Současně dělníci pracovali na přeložkách sítí, optického kabelu a teplovodu. Psychiatrická klinika využívala prostory od roku 1962 a stáří budovy bylo na jejím technickém stavu znát. V havarijním stavu byly hydroizolace, výplně otvorů i veškeré vnitřní rozvody.
Nové objekty se začaly rodit v 1. etapě
Na rekonstrukci navázali dělníci v první etapě, která začala v květnu roku 2020 výkopovými pracemi a založením nových přístaveb D, E a F. „Nízkopodlažní přístavby jsou založeny na pilotách a mají železobetonový skelet. Fasády jsou z větší části zatepleny, jejich jižní stranu tvoří prosklené sloupkopříčkové profily z hliníku. Ploché střechy doplňuje vegetační vrstva,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Jašek. Původní budova pavilonu G navíc během první etapy získala i dvě schodišťové věže se čtyřmi výtahy.
každá etapa v brněnské nemocnici vyžadovala od týmu pracovníků odlišný přístup
Ve druhé etapě se stavbaři věnovali dokončení kompletní rekonstrukce budovy A, na níž navázala ve třetí etapě obnova křídel B a C. „Modernizace všech tří částí byla prakticky totožná a zahrnovala stejný postup prací. Nejprve kompletní vybourání a statické ztužení nosných konstrukcí, poté následovaly vyzdívky stěn a montáž sádrokartonových příček a podhledů. Ještě před finálním dokončením vnitřních částí jsme začali s opravou střešního pláště, na nějž jsme nanesli finální HI vrstvu z PVC,“ popisuje vedoucí projektu. Zároveň s rekonstrukcí objektů běžely i další práce v areálu: pokládala se nová kanalizace a vznikla i nová retenční nádrž o objemu 53 m3. Závěrečné činnosti se pak zaměřily na terénní a parkové úpravy.
speciální laboratoř
Zatímco výstavba budov D, E a F byla náročná především z hlediska času, během rekonstrukce budovy A si musel vedoucí projektu se svými kolegy poradit s náročnou koordinací naprojektovaných řemesel s ohledem na malé světlé výšky jednotlivých pater budovy. A stavbaři se setkali i se zajímavými úkoly. Připomeňme například dodávku tzv. Faradayovy klece neboli speciální laboratoře EEG, jejíž obvodová konstrukce o rozměrech 3,45 × 3,45 × 3,18 m obsahuje silné pasivní odstínění od elektromagnetického vlnění. To je nezbytné pro to, aby mohli lékaři v laboratoři zachytit velmi citlivé signály, které generuje lidské tělo.
Pokud jde o celkové řešení Centra komplexní psychiatrické péče, zásadním požadavkem investora bylo umístění lůžkových jednotek tak, aby byla možná jejich přímá vazba na park. V psychiatrické péči totiž hraje možnost využití exteriéru významnou roli, což se promítlo do celkové koncepce uspořádání stavby.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Svah u přehrady Orlík se mění
Prostor pravobřežního zavázání hráze našeho největšího vodního díla se viditelně proměňuje (foto). Tým divize 6 zde od loňského října realizuje výstavbu nových bezpečnostních přelivů a na místě, kde vyústí do otevřeného skluzu, pracuje těžká technika. Staveniště se nachází v příkrém svahu a klade mimořádné požadavky na vybavení.
Nově nastavený systém CMS
Od 1. února 2022 byl v Metrostavu a.s. zaveden Compliance management systém, který vhodně rozšiřuje dlouhodobě zavedený systém trestněprávní compliance o prvky podle mezinárodních ISO standardů. Do pozice Compliance Officera byl ustanoven Ing. Ivan Hrdina. Podrobnosti najdete na str. 4.
Společnost BES má nového ředitele
K personální změně ve vedení společnosti došlo v únoru tohoto roku ve firmě BES, kde se stal novým jednatelem a ředitelem společnosti Ing. Jan Freudl. Přejeme mu mnoho úspěchů v další práci!
Další termín pro naše dárce krve
Dne 18. března se v centrále společnosti na pražské Palmovce uskuteční další běh tradiční prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem. Přihlašovat se můžete již nyní pomocí firemního intranetu. Všem, kdo se připojí, děkujeme!
Metrostav Slovakia
Metrostav Slovakia
Metrostav Slovakia a projekt Popradská
Naše dceřiná společnost Metrostav Slovakia se svým developmentem realizuje projekt poprvé i mimo Bratislavu. Úspěšnou akvizicí bytových domů Popradská, které se nacházejí na místě bývalého sportovního gymnázia v širším centru Košic, se v září 2020 podařilo vstoupit na košický realitní trh.
Text a vizualizace Metrostav Slovakia
ednou z hlavních předností nového bydlení v Popradské (vizualizace) je pestrá infrastruktura se skvělým dopravním napojením a snadno dostupným Starým Městem. Poloha v kombinaci s kvalitní občanskou vybaveností umožní budoucím obyvatelům si naplno užívat svůj nový domov, ať už raději tráví čas v přírodě sportem, nebo kulturou v centru města.
K domům bude po dokončení příslušet více než 5 400 m2 zeleně. Projekt nabízí moderní jednopokojové až pětipokojové byty s balkonem, lodžií, terasou nebo předzahrádkou. Dispoziční řešení poskytnou obyvatelům maximální komfort a dostatek úložného prostoru.
Byty s atraktivními výměrami jsou v prodeji nabízeny ve standardním vybavení, které na košickém trhu není samozřejmostí. V nejvyšších podlažích se nacházejí nejatraktivnější rodinné čtyřpokojové a pětipokojové byty s nadstandardními výměrami a rozlehlými terasami s výhledem do parku, na krajinu či na město. V nabídce je také několik bytů s předzahrádkami, které mnoho klientů vyhledává. Poskytujeme i čtyři atraktivní obchodní prostory, každý s výměrou kolem 200 m2 a přístupem z Popradské ulice. Výsledky loňského předprodeje poukazují na velký zájem o tento druh bydlení. Těší nás, že výstavba i prodej pokračují podle plánu. Cílem je ukončit práce v roce 2023 a uvést do života kvalitní projekt, který naplní očekávání Košičanů.
projekt nabízí 265 bytů v pěti bytových domech, které jsou ve vnitrobloku obklopené zelení
Kopčianka podle plánu
Projekt, který dobře znají obyvatelé Bratislavy, vstoupil do druhé poloviny realizace. Milník, který souvisí s ukončením hrubých staveb všech tří objektů, jsme dosáhli podle plánu koncem roku 2021. Nyní se pracuje na fasádách objektů a TZB profesích jednotlivých bytů s cílem kolaudovat na podzim tohoto roku.
V rámci Kopčianky se podařilo prodat 85 % bytů první etapy projektu, která nabízí 231 bytů. Klienti oceňují kvality díla, které dbají na moderní architekturu, dobrou dostupnost služeb a centra Bratislavy i výborné dispozice bytů.
Koncem roku 2022 bude bývalý brownfield minulostí a nahradí ho dokončené moderní bydlení s bohatou zelení a odpočinkovými zónami pro budoucí majitele bytů.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Filip Křesťan
výrobně-technický ředitel Metrostavu
S Metrostavem začal spolupracovat ještě během studia na Fakultě stavební ČVUT, kterou absolvoval v roce 2004. Začínal u divize 9 na téměř dokončeném Atriu Flora, propracoval se k bratislavskému River Parku a dalším zajímavým projektům. Po letech úspěšné práce v divizích 9 a 1 usedl loni v červenci do křesla výrobně-technického ředitele.
Na kterou ze svých staveb vzpomínáte nejvíce?
Na všechny vzpomínám rád a všechny stavby jsou velkou zkušeností. Ty hlavní, které mě ovlivnily nejvíce, byly River Diamond v pražském Karlíně, River Park hotel Kempinski v Bratislavě, Apartmány Medvědín ve Špindlerově Mlýně nebo například projekt Sacre Coeur 2 nad Strahovským tunelem. Ještě více než jednotlivé stavby člověka ovlivňují lidé, se kterými spolupracuje a od kterých sbírá zkušenosti. Na takové kolegy jsem měl a mám v naší firmě obrovské štěstí a za spolupráci všem velmi děkuji.
Co především se pro vás v nové funkci změnilo?
Hlavní změnou pro mě je komplexnější pohled na celé stavební prostředí, a to nejen uvnitř naší firmy, ale i mimo ni. Také se setkávám s různorodým charakterem staveb, se kterými jsem doposud neměl tolik zkušeností. Naštěstí základní principy stavění jsou všude stejné.
Kterými tématy se váš úsek v poslední době nejvíce zabývá?
Velkým tématem je pro nás digitalizace. Snažíme se, aby slova, jako je BIM (Building Information Modelling, česky informační model budovy, pozn. red.), nebyla pouze prázdnými hesly a v praxi byla opravdovou podporou procesu výstavby. Pracujeme na vlastním digitálním prostředí, které bude zahrnovat například řízení kvality. Dalším tématem, který nás bude muset zajímat více, jsou dopady tzv. Green Dealu do našeho oboru. Ekologií, trvalou udržitelností nebo oběhovému hospodářství se věnujeme trvale, ale v dnešní době budeme muset přijmout další nástroje a opatření, které reagují na Zelenou dohodu pro Evropu. A naším nejdůležitějším tématem a cílem stále zůstává maximální podpora stavbám a divizím v jejich stavebním úsilí.
Nedávno byla zahájena činnost Národního centra stavebnictví 4.0 a Metrostav se stal jedním ze zakládajících členů. Jaké jsou hlavní cíle této platformy?
Jsou to digitalizace, automatizace, robotizace a zprůmyslnění celého stavebního odvětví. Součástí Národního centra pro stavebnictví 4.0 jsou všichni účastníci výstavbového procesu, tedy objednatelé, projektanti, stavební dodavatelé, výrobci materiálů atd. Slibuji si od toho komplexní řešení nastupujících trendů tak, aby byli opravdovou pomocí při přípravě, realizaci i při užívání jednotlivých staveb.
Na co byste se rád v následujícím období zaměřil?
Rád bych pracoval na naší vnitrofiremní spolupráci. Například vnitrofiremní technologie nám dávají výhodu a sílu na trhu a my ji musíme správně využít v jednotlivých projektech a zároveň u nich neztratit konkurenceschopnost. Cílem je stavět technicky a technologicky náročné stavby, a to bez spolupráce nepůjde.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Studie
Studie
Nadále mezi TOP zaměstnavateli
Pro studenty českých vysokých škol je naše společnost nadále jednou z neprestižnějších firem, ve které by chtěli pracovat. Potvrdili to ve studii TOP Zaměstnavatelé 2022, kde Metrostav získal v kategorii stavebnictví opět krásné 2. místo!
RED
tudie TOP Zaměstnavatelé je projektem Asociace studentů a absolventů, který probíhá mezi studenty českých vysokých škol. Je realizován ve spolupráci s prestižní výzkumnou agenturou GFK, univerzitami, studentskými organizacemi a firemními partnery. Studie poskytne studentům, univerzitám i firmám aktuální, reálný a detailní pohled na TOP zaměstnavatele v dané škole.
Studenti vyplňují odpovědi na otázky studie v online dotazníku. Každý rok probíhá revize otázek v průzkumu, která reflektuje trendy v oblasti zaměstnávání studentů a absolventů vysokých škol. Sběr dat pro výsledky letošního ročníku probíhal od 5. října do 15. prosince 2021. Studie hodnotí firmy celkem v 15 kategoriích podle odvětví, absolutním vítězem se stala Skupina ČEZ. Kompletní žebříček ve stavebnictví ukazuje přehled TOP 10 Zaměstnavatelé 2022 pod článkem.
Moc děkujeme všem, kteří pro nás hlasovali. Důvěra, kterou jsme dostali od studentů technických oborů, nás velmi těší. Budeme i nadále dělat vše pro to, abychom si jejich přízeň udrželi.
TOP 10
ZAMĚSTNAVATELÉ 2022STRABAG
METROSTAV
SKANSKA
EUROVIA CS
SAINT–GOBAIN ČESKÁ REPUBLIKA
HOCHTIEF
OHLA ŽS
SMP CZ
VCES
SYNER
Fotosloupek
fotosloupek
Praha předala klíče od Průmyslového paláce
Po měsících příprav tak konsorcium firem vedených společností Metrostav DIZ převzalo staveniště v areálu Výstaviště Praha.
Projekt, jehož investorem je Praha, zahrnuje kompletní rekonstrukci středního a pravého křídla Průmyslového paláce společně s výstavbou levého křídla, které před více než 13 lety zničil požár. Stavbaři opět postaví jeho přesnou repliku, prvky střední haly zasanují a repasují. Předání staveniště předcházela v minulých týdnech technická příprava a „odstrojování“ Průmyslového paláce. Nyní bude v režii konsorcia stavebních firem například oplocení staveniště a vybudování přístupové komunikace.
Číslo
číslo
osob bylo proškoleno v rámci vzdělávacích aktivit realizovaných Centrem vzdělávání Skupiny Metrostav v roce 2021.
Divize 9
Divize 9
budujeme nejen bytové, ale i rodinné domy
„Ve Vysokém Újezdu u Prahy stavíme 53 rodinných domů. Nejen pro mě, ale i pro celý tým se jedná o zcela novou zkušenost. Vesnici jsme totiž zatím nikdy nebudovali,“ říká vedoucí projektu Robert Kabát. Od výstavby bytových domů, se kterými má Metrostav bohaté zkušenosti, se ale jeho současná práce moc neliší – snad jen plochou staveniště či použitou mechanizací.
Lenka Svobodová, vizualizace Crestyl
ěžový jeřáb prostě při ní stavbaři potřebovat nebudou. Materiály, technologické postupy i technické vybavení jsou však u obou typů projektů shodné, proto nikdo nepochybuje, že také tuto zakázku divize 9 dokončí včas a v požadované kvalitě.
Tým Roberta Kabáta zahájil práci pro developerskou skupinu Crestyl vloni v říjnu v lokalitě Na Horizontu, kde ve dvou řadách vyroste deset přízemních bungalovů s plochou střechou a dispozicí 4 + kk (vizualizace). „Od začátku práci komplikovalo a stále komplikuje všudypřítomné bahno, protože velká část staveniště se nachází na bývalé zemědělské půdě. Za rok a půl tu ale vznikne příjemné bydlení s výhledem do zeleného ostrova, protože rozlehlé zahrady domů budou orientované proti sobě,“ říká vedoucí projektu.
PLOCHA POZEMKŮ, NA KTERÝCH DNES PRACUJE DIVIZE 9, DOSAHUJE TÉMĚŘ 46 000 M2. VÝSTAVBA BUDE DOKONČENA V ZÁŘÍ 2023
Zbylých 43 domů s dispozicí 5 + kk v oblasti zvané U Kůlen bude dvoupodlažních a s plochou či sedlovou střechou. Kromě tří samostatně stojících budov budou ostatní spojeny do dvojdomů přes sousedící garáže. Jedenáct typů různých domků sjednotí do optického celku široké ulice lemované travnatými pásy se stromořadími a shodná bílošedá barva fasád.
„Stavba sama je standardní – betonové základové pasy, nosné stěny z Porothermu, cihlové příčky, stropní konstrukce a střešní desky plochých střech z monolitického železobetonu, u sedlových střech sbíjené dřevěné vazníky a plechová krytina. Novinkou pro mě budou snad jen fotovoltaické panely,“ vypočítává Robert Kabát.
širší podpora v obci
Vysoký Újezd představuje jednu z významných lokalit, kde Crestyl působí. Jen v samotném centru obce nedávno dokončil dva bytové domy s komerčními jednotkami pro obchody a služby a 35 řadových rodinných domů. Vybudoval tu i čističku odpadních vod a investoval do revitalizace návsi. Zavázal se také, že bude obec podporovat při budování občanské vybavenosti tak, aby se Vysoký Újezd vyrovnal s nárůstem obyvatel a všem mohl poskytnout příjemné, moderní místo pro život.
Deset kilometrů východně od Berouna
První písemná zmínka o obci Vysoký Újezd pochází už z počátku 14. století. Dodnes si zachovala vesnický charakter – její střed tvoří prostorná náves s rybníkem, mohutnými starými lipami a kapličkou. Na jižním konci uzavírá náves novorenesanční zámek vzniklý přestavbou barokního sídla hrabat Šliků. Naposledy jej využívalo JZD a nedávno prošel celkovou rekonstrukcí a přestavbou na hotel. Současný vývoj obce zásadním způsobem ovlivňuje developerský projekt skupiny Crestyl, který zahrnuje několik stovek rodinných domů a polyfunkční centrum. Obci přináší rozvoj, ale zároveň předznamenává zánik její původní podoby.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Velká rekonstrukce stanice metra Florenc
Důležitou stanici metra v centru Prahy (foto) čeká výměna stropní desky. Práce spojené s demolicí starého a instalací nového zastřešení budou v této stanici, která patří s křížením linek C a B a výstupem na autobusové nádraží mezi nejvíce frekventované dopravní křižovatky hlavního města, probíhat jen s částečným omezením provozu. Na této logisticky náročné operaci bude pracovat společnost Metrostav DIZ jako lídr sdružení.
Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu
ahájení rekonstrukce stanice Florenc je naplánováno na březen. V první etapě se kromě zemních a výkopových prací počítá s provizorním zastřešením stanice tak, aby stavbaři mohli přistoupit k demontáži původního stropu. Během postupné instalace nového zastřešení, která bude podle harmonogramu probíhat více než čtyři roky, nahradí všech 137 stávajících stropních nosníků a také více než čtyřicetimetrovou monolitickou konstrukci nacházející se pod povrchem rušné křižovatky ulic Křižíkova a Ke Štvanici.
Jak bude omezen provoz?
Hladký průběh výměny stropní desky bude do značné míry závislý na spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP). „Klíčová bude časová koordinace s přípravou pro vyzvednutí nosníků a dodávkou nových částí. Pro demontáž a následnou montáž jsou předem naplánovány víkendové výluky metra C, kdy v daném čase nebude stanice přístupná pro veřejnost,“ vysvětluje za Metrostav DIZ vedoucí projektu Ing. Vojtěch Lacina. Strop stanice zajišťují dva typy prefa nosníků, přičemž ty nejdelší mají pětadvacet metrů a hmotnost zhruba osmadvacet tun. Náročná bude rovněž manipulace s prvky monolitické betonové konstrukce.
Víkendové výluky jsou naplánovány na celou dobu výstavby stejně jako částečné omezení přístupu cestujících do některých částí stanice. „Celý proces je rozdělen do 3. etap a každá má několik fází pro demontáž a následně montáž nových prvků. Teprve po dokončení dané fáze je možné přistoupit k pracím na dalším úseku,“ popisuje harmonogram inženýr Lacina.
Stanice metra Florenc (dříve Sokolovská) byla budována mezi roky 1969–1974, tedy zhruba před 50 lety (dobové foto) v rámci výstavby trasy I.C. Na této lince je stanice hloubená, bezpilířová se stropem z prefabrikovaných nosníků, nad ním se nachází rozlehlý vestibul s pasáží spojující oba výstupy. Tato část metra byla také roku 2002 vyplavena povodní na Vltavě.
Co je součástí modernizace?
Pro DPP jde o jednu z největších staveb co do rozsahu a koordinace. Během výměny stropu se obnoví také hydroizolační vrstva nad celou stanicí, a to do hloubky dvou metrů. Modernizací projdou veřejné prostory přilehlého podchodu a také vestibul, kde budou pro snadnější výstup k nové odbavovací hale Ústředního autobusového nádraží (ÚAN) Florenc vybudovány dva nové eskalátory.
Divize 5
Divize 5
I malé mosty se MUSEJÍ opravit!
Stovky mostů v České republice jsou ve špatném stavu, potřebují urychlenou opravu nebo jsou už uzavřené a čekají na demolici. Ke zlepšení tohoto stavu přispívá i Metrostav rekonstrukcemi mnoha z nich. Další „spojnici břehů“ opraví kolegové z divize 5 u Holýšova na Plzeňsku.
RED, foto archiv stavby
ým pod vedením Ing. Tomáše Hnojského tam od poloviny února pracuje na opravě obloukového mostu o rozpětí 35 m, který se nachází severně od obce a převádí silnici přes řeku Radbuzu (foto). Vybudován byl na konci 20. let minulého století a již nesplňuje požadavky na bezpečný a plynulý provoz.
„Jedná se o rekonstrukci, při které dojde k zesílení nosné konstrukce, vybudování nové mostovky, říms a příslušenství. Stávající pohledové betonové povrchy budou opatřeny sanací a nátěrem. Most bude stejný, jen bude silnější a vybavení bude odpovídat aktuálním normám,“ popisuje vedoucí projektu.
Během výstavby bude most kompletně uzavřen a je navržena objízdná trasa. Součástí stavby jsou i přeložky plynu a vodovodu. „Obě sítě jsou hlavními přípojnými body pro celé město Holýšov, takže i tato část projektu je poměrně komplikovaná,“ zmiňuje Tomáš Hnojský. Hotovo by mělo být do konce října letošního roku.
Kolegové z divize 5 na Plzeňsku opravují také malý most v Chrástu přes řeku Klabavu. Součástí této stavby je i zřízení provizorního mostu, aby po dobu prací byla zachována základní dopravní obslužnost lokality Dolejší Chrást. Stavba bude zahájena v následujícím měsíci.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Naši fotbalisté vybojovali stříbro!
Po úspěchu na hokejovém turnaji se tým fotbalistů divize 1 (foto) zúčastnil jubilejního 20. ročníku Terranova Cup, který pořádala společnost WEBER Saint Gobain v pražské hale Jedenáctka.
Turnaj se hrál za účasti deseti týmů (stavební společnosti, dodavatelé materiálů, developeři) systémem 5+1, každé utkání na 15 minut. V základní skupině jsme obsadili 2. místo a postoupili. Ve finále jsme narazili již podruhé na tým Guttenbergu a po prohře ve skupině jsme nenašli recept na výborného gólmana soupeře. A tak po výsledku 1:2 jsme převzali ceny za celkové 2. místo. Michal Benák byl navíc vyhlášen s dvanácti góly nejlepším střelcem turnaje. Gratulujeme!
Petr Kopička, foto archiv Metrostavu
Compliance management systém (CMS)
Završením dlouhodobé snahy společnosti Metrostav a.s. o zavedení standardizovaného rámce pro compliance byla do stávajícího procesně orientovaného systému řízení (ISŘ) zavedena nová norma OŘN 11-309 CMS. Tento systém uvádí v účinnější život již dosavadní pravidla chování a jednání, která společnost v minulosti zavedla.
Novou normou a návaznou aktualizací souvisejících řídicích dokumentů byl potvrzen záměr společnosti o dosažení souladu s právními přepisy, požadavky zákazníků a zainteresovaných stran za současného nastavení prevence, detekce a reakce vůči jednání, které lze považovat za neetické, protiprávní či v rozporu se stanovenými pravidly společnosti.
Stejně jako v případě dalších manažerských systémů úspěšně implementovaných společností, které se orientují na oblast kvality, environmentu a BOZP, tak i oblast compliance má svůj základ v ISO standardech, kterými jsou ČSN ISO 37301 a ČSN ISO 37001. Pro podporu povědomí o zásadách specifikovaných v těchto standardech byla soustava OŘD společnosti doplněna o Příručku CMS, která plně respektuje strukturu uvedených standardů.
Jaké novinky systém přináší?
K prvkům, které byly rozšířeny, patří například posuzování důvěryhodnosti (due diligence) jako upřesnění dosud nastavených pravidel v předvýrobní přípravě, nakupování a řízení lidských zdrojů. Do rozhodovacích či schvalovacích procesů byly doplněny další možnosti prevence a detekce případných rizik.
Pro podporu fungování CMS byla zavedena specifická pozice Compliance Officer. Rozhodnutím představenstva společnosti ze dne 25. ledna 2022 byl do této funkce ustanoven Ing. Ivan Hrdina, ředitel interního auditu a compliance Skupiny Metrostav, na kterého je možné směřovat všechny dotazy a náměty k dané oblasti a který odpovídá za Etickou linku společnosti.
Ing. Aleš Knobloch, vedoucí útvaru centrály
Obchodní úspěchy
Uvádíme výběr projektů, které doplní výrobní program naší společnosti pro další období:
1.
Výstavba Vilapark Klamovka, Praha 5. Divize 6.
2.
Rekonstrukce hypermarketu Albert Kukleny, Hradec Králové. Divize 9.
3.
Výstavba distribučního centra DPD Otrokovice. Divize 8.
4.
Výstavba vojenské hasičské stanice, Hlavenec. Divize 3.
5.
Výstavba admin. budovy Organica s podzemním parkovištěm - ŽBK, Ostrava. Divize 6.
Ing. Rostislav Štajer
Finský silák ve svém oboru
Dalším přírůstek v půjčovně divize 11 je nakladač Avant 735 (foto). Tento víceúčelový kompaktní kloubový nakladač k nám dorazil z výrobního závodu ve městě Ylojarvi (Finsko).
Stroj má pro náročné použití permanentní pohon 4x4, který zajišťuje motor Kubota V1505 E4 s výkonem 26 koňských sil. Mezi jeho přednosti patří jednoduchost ovládání pro bezpečnou práci, vysoká zvedací síla 1400 kg při hmotnosti stroje 1800 kg a již zmíněná víceúčelovost v různých odvětvích mimo stavebnictví, například i zahradnictví, při údržbě veřejného prostranství, zemědělství, lesnictví atd. Stroj máme v půjčovně vybaven hydraulickou lopatou a paletizačními vidlemi. Ostatní příslušenství lze zapůjčit od autorizovaného prodejce. Více parametrů již brzy na webu https://mechanizace.metrostav.cz/
Bořek Kábrt, technik mechanizace a správy majetku, foto archiv Metrostavu
Metrostav bodoval na Jizerské 50
Druhý únorový víkend se Bedřichov stal dějištěm tradičního svátku lyžařů. Součástí byl také závod T-Mobile Jizerská firemní štafeta (foto), ve kterém tým Metrostavu obsadil skvělé 6. místo! Akce se účastnila také společnost Subterra, která dosáhla umístění v top 10 na 9. místě.
Závod se jede štafetovým způsobem 4 × 3 km volně nebo klasicky. První úsek skvěle rozběhl Petr Šlajs, který si poradil i s olympijskými vítězkami a předával na výborném 5. místě ve skupině s dalšími štafetami. Mojmír Stuchlík tuto pozici kontroloval a předával na 6. místě. „Veteráni“ v sestavě Metrostavu Filip Křesťan a Petr Kopička již toto umístění udrželi, a tak jsme se v cíli radovali z nejlepšího dosaženého výsledku. Příští rok si tak náš tým snad užije start z první řady.
RED, foto archiv Metrostavu
Fotoreportáž
Fotoreportáž
V centru iQLANDIA také s Metrostavem
RED, foto archiv Metrostavu
V oblíbeném vědecko-zábavním parku iQLANDIA v Liberci mají návštěvníci v rámci nové expozice MatematiKum možnost setkat se i se světem stavebnictví. Výstavu podpořil Metrostav v rámci konsorcia stavebních firem (Subterra, STRABAG, Skanska a AED project).
Slavnostní otevření se uskutečnilo 2. února. Na ploše 400 m2 vznikl komplexní soubor didaktických pomůcek a programů, které jsou zaměřené na kritická místa učiva a matematiku v praxi. K vidění bude 70 exponátů, z toho 40 interaktivních.
Součástí bude speciální hra „Stavařská matematika“ s využitím jednoduché mobilní aplikace a QR kódy u vybraných exponátů.
V sekci stavbařů si tu návštěvníci vyzkoušejí nejen výpočty staveb v době starověku, ale poznají také nejnovější trendy, které zahrnují informační modely budov BIM či rozšířenou realitu.
Metrostav na akci reprezentovali Mgr. Jana Kořínková, MBA, zástupkyně personálního ředitele, a Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, tiskový mluvčí Skupiny Metrostav. Těšíme se, že návštěvníky seznámíme s unikátními projekty, které realizujeme v České republice i ve světě.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 9 – Fotogalerie
Rezidenční projekt Vysoký Újezd citlivě navazuje na původní vesnici stejného jména. Celkem 11 typů domků se sjednotí do optického celku široké ulice lemované zelení.
Deset přízemních bungalovů s plochou střechou vyroste v lokalitě Na Horizontu ve dvou řadách.
Celkem 43 domů v oblasti zvané U Kůlen bude dvoupodlažních s dispozicí 5+kk. Kromě tří samostatně stojících budov budou ostatní spojeny do dvojdomů přes sousední garáže.
3_Metrostav Slovakia – Fotogalerie
Projekt zahrnuje celkem 265 bytů v pěti bytových domech s maximálně osmi podlažími.
Domy se nacházejí na křižovatce Popradské ulice a třídy KVP a zájemci o byty budou mít kromě přírody na dosah také centrum Košic. Výstavba pokračuje podle plánu, práce by měly skončit v roce 2023.
Společnost Metrostav Slovakia dále realizuje v Bratislavě bytové domy Kopčianka. První etapa projektu nabízí 231 bytů, které dbají na moderní architekturu.
6_Fotosloupek – Fotogalerie
V pravém křídle, které bude zrekonstruováno, se během předání staveniště Průmyslového paláce uskutečnilo setkání stavbařů se zástupci investora.
Opravami projde i vstupní foyer, kterému bude ponechán výraz z přestavby v roce 1954.
Prvky střední haly stavbaři zasanují a repasují do podoby z roku 1951. Tuto hlavní část paláce tvoří bohatě prosklená ocelová konstrukce doplněná zděnými fasádami.
Obnovena bude původní barevnost vitráží, kompletní renovace čeká prosklení směrem k vyhořelému křídlu, které významně poničil požár před 13 lety.
Palác by měl být kompletní a citlivě opravený do tří let.
- 255672.svg
- 255673.svg
- 255691.svg
- 255733.jpg
- 255735.jpg
- 255736.jpg
- 255737.jpg
- 255738.svg
- 255740.jpg
- 255741.jpg
- 255742.jpg
- 255759.jpg
- 255760.jpg
- 255761.svg
- 255762.jpg
- 255763.svg
- 255764.jpg
- 255765.jpg
- 255766.jpg
- 255768.jpg
- 255789.svg
- 255800.svg
- 255801.svg
- 255802.svg
- 255803.svg
- 255804.svg
- 255805.svg
- 255806.svg
- 255807.svg
- 255808.svg
- 255809.svg
- 255822.jpg
- 255823.jpg
- 255828.jpg
- 255917.mp4
- 255918.svg
- 255919.jpg
- 255920.svg
- 255951.jpg
- 255952.jpg
- 255953.jpg
- 255955.svg
- 255957.jpg
- 255958.jpg
- 255959.svg
- 255960.jpg
- 255979.jpg
- 255980.jpg
- 255981.jpg
- 255982.jpg
- 255983.jpg
- 255984.jpg
- 255985.jpg
- 255986.jpg
- 255987.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007