Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav DIZ

Velká rekonstrukce stanice metra Florenc

Důležitou stanici metra v centru Prahy (foto) čeká výměna stropní desky. Práce spojené s demolicí starého a instalací nového zastřešení budou v této stanici, která patří s křížením linek C a B a výstupem na autobusové nádraží mezi nejvíce frekventované dopravní křižovatky hlavního města, probíhat jen s částečným omezením provozu. Na této logisticky náročné operaci bude pracovat společnost Metrostav DIZ jako lídr sdružení.

Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu

Z

ahájení rekonstrukce stanice Florenc je naplánováno na březen. V první etapě se kromě zemních a výkopových prací počítá s provizorním zastřešením stanice tak, aby stavbaři mohli přistoupit k demontáži původního stropu. Během postupné instalace nového zastřešení, která bude po­dle harmonogramu probíhat více než čtyři roky, nahradí všech 137 stávajících stropních nosníků a také více než čtyřicetimetrovou monolitickou konstrukci nacházející se pod povrchem rušné křižovatky ulic Křižíkova a Ke Štvanici.

Jak bude omezen provoz?

Hladký průběh výměny stropní desky bude do značné míry závislý na spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP). „Klíčová bude časová koordinace s přípravou pro vyzvednutí nosníků a dodávkou nových částí. Pro demontáž a následnou montáž jsou předem naplánovány víkendové výluky metra C, kdy v daném čase nebude stanice přístupná pro veřejnost,“ vysvětluje za Metrostav DIZ vedoucí projektu Ing. Vojtěch Lacina. Strop stanice zajišťují dva typy prefa nosníků, přičemž ty nejdelší mají pětadvacet metrů a hmotnost zhruba osmadvacet tun. Náročná bude rovněž manipulace s prvky monolitické betonové konstrukce.

Víkendové výluky jsou naplánovány na celou dobu výstavby stejně jako částečné omezení přístupu cestujících do některých částí stanice. „Celý proces je rozdělen do 3. etap a každá má několik fází pro demontáž a následně montáž nových prvků. Teprve po dokončení dané fáze je možné přistoupit k pracím na dalším úseku,“ popisuje harmonogram inženýr Lacina.

Stanice metra Florenc (dříve Sokolovská) byla budována mezi roky 1969–1974, tedy zhruba před 50 lety (dobové foto) v rámci výstavby trasy I.C. Na této lince je stanice hloubená, bezpilířová se stropem z prefabrikovaných nosníků, nad ním se nachází rozlehlý vestibul s pasáží spojující oba výstupy. Tato část metra byla také roku 2002 vyplavena povodní na Vltavě.

Co je součástí modernizace?

Pro DPP jde o jednu z největších staveb co do rozsahu a koordinace. Během výměny stropu se obnoví také hydroizolační vrstva nad celou stanicí, a to do hloubky dvou metrů. Modernizací projdou veřejné prostory přilehlého podchodu a také vestibul, kde budou pro snadnější výstup k nové odbavovací hale Ústředního autobusového nádraží (ÚAN) Florenc vybudovány dva nové eskalátory.

Divize 5

I malé mosty se MUSEJÍ opravit!

Stovky mostů v České republice jsou ve špatném stavu, potřebují urychlenou opravu nebo jsou už uzavřené a čekají na demolici. Ke zlepšení tohoto stavu přispívá i Metrostav rekonstrukcemi mnoha z nich. Další „spojnici břehů“ opraví kolegové z divize 5 u Holýšova na Plzeňsku.

RED, foto archiv stavby

T

ým pod vedením Ing. Tomáše Hnojského tam od poloviny února pracuje na opravě obloukového mostu o rozpětí 35 m, který se nachází severně od obce a převádí silnici přes řeku Radbuzu (foto). Vybudován byl na konci 20. let minulého století a již nesplňuje požadavky na bezpečný a plynulý provoz.

„Jedná se o rekonstrukci, při které dojde k zesílení nosné konstrukce, vybudování nové mostovky, říms a příslušenství. Stávající pohledové betonové povrchy budou opatřeny sanací a nátěrem. Most bude stejný, jen bude silnější a vybavení bude odpovídat aktuálním normám,“ popisuje vedoucí projektu.

Během výstavby bude most kompletně uzavřen a je navržena objízdná trasa. Součástí stavby jsou i přeložky plynu a vodovodu. „Obě sítě jsou hlavními přípojnými body pro celé město Holýšov, takže i tato část projektu je poměrně komplikovaná,“ zmiňuje Tomáš Hnojský. Hotovo by mělo být do konce října letošního roku.

Kolegové z divize 5 na Plzeňsku opravují také malý most v Chrástu přes řeku Klabavu. Součástí této stavby je i zřízení provizorního mostu, aby po dobu prací byla zachována základní dopravní obslužnost lokality Dolejší Chrást. Stavba bude zahájena v následujícím měsíci.

Skupina Metrostav

Naši fotbalisté vybojovali stříbro!

Po úspěchu na hokejovém turnaji se tým fotbalistů divize 1 (foto) zúčastnil jubilejního 20. ročníku Terranova Cup, který pořádala společnost WEBER Saint Gobain v pražské hale Jedenáctka.

Turnaj se hrál za účasti deseti týmů (stavební společnosti, dodavatelé materiálů, developeři) systémem 5+1, každé utkání na 15 minut. V základní skupině jsme obsadili 2. místo a postoupili. Ve finále jsme narazili již podruhé na tým Guttenbergu a po prohře ve skupině jsme nenašli recept na výborného gólmana soupeře. A tak po výsledku 1:2 jsme převzali ceny za celkové 2. místo. Michal Benák byl navíc vyhlášen s dvanácti góly nejlepším střelcem turnaje. Gratulujeme!

Petr Kopička, foto archiv Metrostavu


 

Compliance management systém (CMS)

Završením dlouhodobé snahy společnosti Metrostav a.s. o zavedení standardizovaného rámce pro compliance byla do stávajícího procesně orientovaného systému řízení (ISŘ) zavedena nová norma OŘN 11-309 CMS. Tento systém uvádí v účinnější život již dosavadní pravidla chování a jednání, která společnost v minulosti zavedla.

Novou normou a návaznou aktualizací souvisejících řídicích dokumentů byl potvrzen záměr společnosti o dosažení souladu s právními přepisy, požadavky zákazníků a zainteresovaných stran za současného nastavení prevence, detekce a reakce vůči jednání, které lze považovat za neetické, protiprávní či v rozporu se stanovenými pravidly společnosti.

Stejně jako v případě dalších manažerských systémů úspěšně implementovaných společností, které se orientují na oblast kvality, environmentu a BOZP, tak i oblast compliance má svůj základ v ISO standar­dech, kterými jsou ČSN ISO 37301 a ČSN ISO 37001. Pro podporu povědomí o zásadách specifikovaných v těchto standardech byla soustava OŘD společnosti doplněna o Příručku CMS, která plně respektuje strukturu uvedených standardů.

Jaké novinky systém přináší?

K prvkům, které byly rozšířeny, patří například posuzování důvěryhodnosti (due diligence) jako upřesnění dosud nastavených pravidel v předvýrobní přípravě, nakupování a řízení lidských zdrojů. Do rozhodovacích či schvalovacích procesů byly doplněny další možnosti prevence a detekce případných rizik.

Pro podporu fungování CMS byla zavedena specifická pozice Compliance Officer. Rozhodnutím představenstva společnosti ze dne 25. ledna 2022 byl do této funkce ustanoven Ing. Ivan Hrdina, ředitel interního auditu a compliance Skupiny Metrostav, na kterého je možné směřovat všechny dotazy a náměty k dané oblasti a který odpovídá za Etickou linku společnosti.

Ing. Aleš Knobloch, vedoucí útvaru centrály


 

Obchodní úspěchy

Uvádíme výběr projektů, které doplní výrobní program naší společnosti pro další období:

1.

Výstavba Vilapark Klamovka, Praha 5. Divize 6.

2.

Rekonstrukce hypermarketu Albert Kukleny, Hradec Králové. Divize 9.

3.

Výstavba distribučního centra DPD Otrokovice. Divize 8.

4.

Výstavba vojenské hasičské stanice, Hlavenec. Divize 3.

5.

Výstavba admin. budovy Organica s podzemním parkovištěm - ŽBK, Ostrava. Divize 6.

Ing. Rostislav Štajer


 


Finský silák ve svém oboru

Dalším přírůstek v půjčovně divize 11 je nakladač Avant 735 (foto). Tento víceúčelový kompaktní kloubový nakladač k nám dorazil z výrobního závodu ve městě Ylojarvi (Finsko).

Stroj má pro náročné použití permanentní pohon 4x4, který zajišťuje motor Kubota V1505 E4 s výkonem 26 koňských sil. Mezi jeho přednosti patří jednoduchost ovládání pro bezpečnou práci, vysoká zvedací síla 1400 kg při hmotnosti stroje 1800 kg a již zmíněná víceúčelovost v různých odvětvích mimo stavebnictví, například i zahradnictví, při údržbě veřejného prostranství, zemědělství, lesnictví atd. Stroj máme v půjčovně vybaven hydraulickou lopatou a paletizačními vidlemi. Ostatní příslušenství lze zapůjčit od autorizovaného prodejce. Více parametrů již brzy na webu https://mechanizace.metrostav.cz/

Bořek Kábrt, technik mechanizace a správy majetku, foto archiv Metrostavu


 


Metrostav bodoval na Jizerské 50

Druhý únorový víkend se Bedřichov stal dějištěm tradičního svátku lyžařů. Součástí byl také závod T-Mobile Jizerská firemní štafeta (foto), ve kterém tým Metrostavu obsadil skvělé 6. místo! Akce se účastnila také společnost Subterra, která dosáhla umístění v top 10 na 9. místě.

Závod se jede štafetovým způsobem 4 × 3 km volně nebo klasicky. První úsek skvěle rozběhl Petr Šlajs, který si poradil i s olympijskými vítězkami a předával na výborném 5. místě ve skupině s dalšími štafetami. Mojmír Stuchlík tuto pozici kontroloval a předával na 6. místě.  „Veteráni“ v sestavě Metrostavu Filip Křesťan a Petr Kopička již toto umístění udrželi, a tak jsme se v cíli radovali z nejlepšího dosaženého výsledku. Příští rok si tak náš tým snad užije start z první řady.

RED, foto archiv Metrostavu

 

Metrostav 3/2022, Klinika
Metrostav 3/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 3/2022, Metrostav Slovakia
Metrostav 3/2022, Ptáme se
Metrostav 3/2022, Studie
Metrostav 3/2022, Fotosloupek
Metrostav 3/2022, Číslo
Metrostav 3/2022, Divize 9
Metrostav 3/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 3/2022, Divize 5
Metrostav 3/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 3/2022, Fotoreportáž
Metrostav 3/2022, Klinika

Klinika

Metrostav 3/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 3/2022, Metrostav Slovakia

Metrostav Slovakia

Metrostav 3/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 3/2022, Studie

Studie

Metrostav 3/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 3/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 3/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 3/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 3/2022, Divize 5

Divize 5

Metrostav 3/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 3/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (219849): (3/3) (1 ms)

Rendering Divize 5 (219848): (1/2) (3 ms)

Rendering Metrostav DIZ (219847): (2/3) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5380/item255957-small.jpg

 i5380/item255955.svg

 i5380/item255958-small.jpg

 i5380/item255960-small.jpg

 i5380/item255959.svg

 i5380/item255981-small.jpg[p2]

 i5380/item255980-small.jpg[p2]

 i5380/item255979-small.jpg[p2]