Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

číslo

osob bylo proškoleno v rámci vzdělávacích aktivit realizovaných Centrem vzdělávání Skupiny Metrostav v roce 2021.

Divize 9

budujeme nejen bytové, ale i rodinné domy

„Ve Vysokém Újezdu u Prahy stavíme 53 rodinných domů. Nejen pro mě, ale i pro celý tým se jedná o zcela novou zkušenost. Vesnici jsme totiž zatím nikdy nebudovali,“ říká vedoucí projektu Robert Kabát. Od výstavby bytových domů, se kterými má Metrostav bohaté zkušenosti, se ale jeho současná práce moc neliší – snad jen plochou staveniště či použitou mechanizací.

Lenka Svobodová, vizualizace Crestyl

V

ěžový jeřáb prostě při ní stavbaři potřebovat nebudou. Materiály, technologické postupy i technické vybavení jsou však u obou typů projektů shodné, proto nikdo nepochybuje, že také tuto zakázku divize 9 dokončí včas a v požadované kvalitě.

Tým Roberta Kabáta zahájil práci pro developerskou skupinu Crestyl vloni v říjnu v lokalitě Na Horizontu, kde ve dvou řadách vyroste deset přízemních bungalovů s plochou střechou a dispozicí 4 + kk (vizualizace). „Od začátku práci komplikovalo a stále komplikuje všudypřítomné bahno, protože velká část staveniště se nachází na bývalé zemědělské půdě. Za rok a půl tu ale vznikne příjemné bydlení s výhledem do zeleného ostrova, protože rozlehlé zahrady domů budou orientované proti sobě,“ říká vedoucí projektu.

PLOCHA POZEMKŮ, NA KTERÝCH DNES PRACUJE DIVIZE 9, DOSAHUJE TÉMĚŘ 46 000 M2. VÝSTAVBA BUDE DOKONČENA V ZÁŘÍ 2023

Zbylých 43 domů s dispozicí 5 + kk v oblasti zvané U Kůlen bude dvoupodlažních a s plochou či sedlovou střechou. Kromě tří samostatně stojících budov budou ostatní spojeny do dvojdomů přes sousedící garáže. Jedenáct typů různých domků sjednotí do optického celku široké ulice lemované travnatými pásy se stromořadími a shodná bílošedá barva fasád.

„Stavba sama je standardní – betonové základové pasy, nosné stěny z Porothermu, cihlové příčky, stropní konstrukce a střešní desky plochých střech z monolitického železobetonu, u sedlových střech sbíjené dřevěné vazníky a plechová krytina. Novinkou pro mě budou snad jen fotovoltaické panely,“ vypočítává Robert Kabát. 

širší podpora v obci

Vysoký Újezd představuje jednu z významných lokalit, kde Crestyl působí. Jen v samotném centru obce nedávno dokončil dva bytové domy s komerčními jednotkami pro obchody a služby a 35 řadových rodinných domů. Vybudoval tu i čističku odpadních vod a investoval do revitalizace návsi. Zavázal se také, že bude obec podporovat při budování občanské vybavenosti tak, aby se Vysoký Újezd vyrovnal s nárůstem obyvatel a všem mohl poskytnout příjemné, moderní místo pro život.

Deset kilometrů východně od Berouna

První písemná zmínka o obci Vysoký Újezd pochází už z počátku 14. století. Dodnes si zachovala vesnický charakter – její střed tvoří prostorná náves s rybníkem, mohutnými starými lipami a kapličkou. Na jižním konci uzavírá náves novorenesanční zámek vzniklý přestavbou barokního sídla hrabat Šliků. Naposledy jej využívalo JZD a nedávno prošel celkovou rekonstrukcí a přestavbou na hotel. Současný vývoj obce zásadním způsobem ovlivňuje developerský projekt skupiny Crestyl, který zahrnuje několik stovek rodinných domů a polyfunkční centrum. Obci přináší rozvoj, ale zároveň předznamenává zánik její původní podoby.

Metrostav DIZ

Velká rekonstrukce stanice metra Florenc

Důležitou stanici metra v centru Prahy (foto) čeká výměna stropní desky. Práce spojené s demolicí starého a instalací nového zastřešení budou v této stanici, která patří s křížením linek C a B a výstupem na autobusové nádraží mezi nejvíce frekventované dopravní křižovatky hlavního města, probíhat jen s částečným omezením provozu. Na této logisticky náročné operaci bude pracovat společnost Metrostav DIZ jako lídr sdružení.

Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu

Z

ahájení rekonstrukce stanice Florenc je naplánováno na březen. V první etapě se kromě zemních a výkopových prací počítá s provizorním zastřešením stanice tak, aby stavbaři mohli přistoupit k demontáži původního stropu. Během postupné instalace nového zastřešení, která bude po­dle harmonogramu probíhat více než čtyři roky, nahradí všech 137 stávajících stropních nosníků a také více než čtyřicetimetrovou monolitickou konstrukci nacházející se pod povrchem rušné křižovatky ulic Křižíkova a Ke Štvanici.

Jak bude omezen provoz?

Hladký průběh výměny stropní desky bude do značné míry závislý na spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP). „Klíčová bude časová koordinace s přípravou pro vyzvednutí nosníků a dodávkou nových částí. Pro demontáž a následnou montáž jsou předem naplánovány víkendové výluky metra C, kdy v daném čase nebude stanice přístupná pro veřejnost,“ vysvětluje za Metrostav DIZ vedoucí projektu Ing. Vojtěch Lacina. Strop stanice zajišťují dva typy prefa nosníků, přičemž ty nejdelší mají pětadvacet metrů a hmotnost zhruba osmadvacet tun. Náročná bude rovněž manipulace s prvky monolitické betonové konstrukce.

Víkendové výluky jsou naplánovány na celou dobu výstavby stejně jako částečné omezení přístupu cestujících do některých částí stanice. „Celý proces je rozdělen do 3. etap a každá má několik fází pro demontáž a následně montáž nových prvků. Teprve po dokončení dané fáze je možné přistoupit k pracím na dalším úseku,“ popisuje harmonogram inženýr Lacina.

Stanice metra Florenc (dříve Sokolovská) byla budována mezi roky 1969–1974, tedy zhruba před 50 lety (dobové foto) v rámci výstavby trasy I.C. Na této lince je stanice hloubená, bezpilířová se stropem z prefabrikovaných nosníků, nad ním se nachází rozlehlý vestibul s pasáží spojující oba výstupy. Tato část metra byla také roku 2002 vyplavena povodní na Vltavě.

Co je součástí modernizace?

Pro DPP jde o jednu z největších staveb co do rozsahu a koordinace. Během výměny stropu se obnoví také hydroizolační vrstva nad celou stanicí, a to do hloubky dvou metrů. Modernizací projdou veřejné prostory přilehlého podchodu a také vestibul, kde budou pro snadnější výstup k nové odbavovací hale Ústředního autobusového nádraží (ÚAN) Florenc vybudovány dva nové eskalátory.

 

Metrostav 3/2022, Klinika
Metrostav 3/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 3/2022, Metrostav Slovakia
Metrostav 3/2022, Ptáme se
Metrostav 3/2022, Studie
Metrostav 3/2022, Fotosloupek
Metrostav 3/2022, Číslo
Metrostav 3/2022, Divize 9
Metrostav 3/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 3/2022, Divize 5
Metrostav 3/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 3/2022, Fotoreportáž
Metrostav 3/2022, Klinika

Klinika

Metrostav 3/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 3/2022, Metrostav Slovakia

Metrostav Slovakia

Metrostav 3/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 3/2022, Studie

Studie

Metrostav 3/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 3/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 3/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 3/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 3/2022, Divize 5

Divize 5

Metrostav 3/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 3/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Sending statistics …

Rendering Metrostav DIZ (219847): (2/3) (4 ms)

Rendering Divize 9 (219846): (1/3) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5380/item255917.mp4 (7 ms)

 i5380/item255919-small.jpg

 i5380/item255920.svg

 i5380/item255918.svg

 i5380/item255957-small.jpg

 i5380/item255955.svg

 i5380/item255958-small.jpg