BeMo Tunnelling
BeMo staví další úsek metra v Hamburku
Oddělení společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) Inženýrské, průmyslové stavby a ocelové konstrukce z Dortmundu a Speciální zakládání z Berlína realizují rozšíření podzemní dráhy v Hamburku (foto). Práce postupují na prvním úseku, k tomu před Vánocemi 2021 BeMo získalo zakázku na následný úsek číslo 2, což je veliký úspěch!
Michael Höllrigl, Robert Dostál, foto archiv BeMo
S
polečnost Hamburger Hochbahn Aktiengesellschaft, která hamburské metro provozuje, má v úmyslu rozšířit jeho síť v několika etapách tak, aby město bylo atraktivnější a životaschopnější. V rámci tohoto probíhá prodloužení linky U4 do čtvrti Horner Geest.
Akce se skládá ze tří stavebních úseků. Úsek 1 zahrnuje západní a východní výstup a napojení na linky U2/U4, nová stanice Horner Rennbahn I a stávající stanice Horner Rennbahn II, stejně jako nový průsečný stavební objekt U2/U4 a kabelová přemostění. Úsek 2 se týká vedení metra až na obratiště a odstavné zařízení v Dannerallee včetně stanic Stoltenstraße a Horner Geest. Tuto zakázku společnost BeMo získala za 163 mil. eur před Vánocemi 2021. Úsek 3 představuje vybudování vratné koleje východně od stanice Burgstraße. Výběrové řízení na tyto práce ještě nebylo nevypsáno.
prodloužení metra v hamburku je rozděleno do tří stavebních úseků. dva z nich realizuje bemo
Předmětem zakázky v úseku 1 je realizace hrubých stavebních prací včetně výstavby stavebních jam pro zhotovení tunelu v úseku 1 (obchvatní stavební objekt), stanice HN I, opatření ohledně přestavby stanice HN II a stavebního objektu křížení tras metra. Úsek 1 zahrnuje výstupní oblast ze stanice Horner Rennbahn a stavebního objektu křížení tras U4 pod stávajícím tunelem, jakož i výstavbu přechodných pomocných lávek podél Manshardtstraße. Koleje linky U2/U4 z centra města ven se západně od stanice Horner Rennbahn rozdvojí a povedou do jednokolejné stanice.
BeMo zakázky na metru v Hamburku získalo díky zpravování technicko-inovačních vedlejších nabídek. Zadaný rozsah výkonů úseku 1 zohledňuje kromě hlavní smlouvy také ze strany společnosti BeMo podané a rozpracované vedlejší nabídky NA04 a NA36, která zahrnuje kombinaci NA03 a NA06.
Nabídka NA06 předpokládá například snížení nákladů a především také zkrácení doby výstavby uplatněním změněné metody zástavby stavební jámy. Místo vypsaných vyztužených zdí z vrtaných pilot byla společností BeMo, pobočka Západ, nabídnuta realizace stavební jámy vyztužené podzemními stěnami. Zdař Bůh!