Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 6

Betonáž uprostřed Vltavy

Práce na rekonstrukci Staroměstského jezu v Praze pokračuje. Kolegové z divize 6 rozjeli betonáž podkladního betonu v levém jezovém poli v druhé z pěti částí Staroměstského jezu (foto). Díky mírné zimě se mohli na staveniště vrátit již na konci ledna.

RED, foto Petr Adámek

H

istorický šikmý jez o délce 320 m prochází od jara 2021 velkou rekonstrukcí, která má za úkol vrátit památkově chráněnému dílu jeho historický vzhled. Stavbaři zde v co největší míře využívají původní technologie.

Kolegové nyní betonují základovou desku. Na podkladní beton bude uložena armatura a pak se vybetonuje i základová železobetonová deska, na kterou se uloží trámy pro nový dřevěný rošt. Doprava materiálu ke staveništi se řeší efektivně – ve smíchovském přístavu se mixy naší dceřiné společnosti TBG Metrostav nalodí na tlačný člun a po vodě jsou pak dopraveny na místo.

BeMo Tunnelling

BeMo staví další úsek metra v Hamburku

Oddělení společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) Inženýrské, průmyslové stavby a ocelové konstrukce z Dortmundu a Speciální zakládání z Berlína realizují rozšíření podzemní dráhy v Hamburku (foto). Práce postupují na prvním úseku, k tomu před Vánocemi 2021 BeMo získalo zakázku na následný úsek číslo 2, což je veliký úspěch!

Michael Höllrigl, Robert Dostál, foto archiv BeMo

S

polečnost Hamburger Hochbahn Aktiengesellschaft, která hamburské metro provozuje, má v úmyslu rozšířit jeho síť v několika etapách tak, aby město bylo atraktivnější a životaschopnější. V rámci tohoto probíhá prodloužení linky U4 do čtvrti Horner Geest.

Akce se skládá ze tří stavebních úseků. Úsek 1 zahrnuje západní a východní výstup a napojení na linky U2/U4, nová stanice Horner Rennbahn I a stávající stanice Horner Rennbahn II, stejně jako nový průsečný stavební objekt U2/U4 a kabelová přemostění. Úsek 2 se týká vedení metra až na obratiště a odstavné zařízení v Dannerallee včetně stanic Stoltenstraße a Horner Geest. Tuto zakázku společnost BeMo získala za 163 mil. eur před Vánocemi 2021. Úsek 3 představuje vybudování vratné koleje východně od stanice Burgstraße. Výběrové řízení na tyto práce ještě nebylo nevypsáno.

prodloužení metra v hamburku je rozděleno do tří stavebních úseků. dva z nich realizuje bemo

Předmětem zakázky v úseku 1 je realizace hrubých stavebních prací včetně výstavby stavebních jam pro zhotovení tunelu v úseku 1 (obchvatní stavební objekt), stanice HN I, opatření ohledně přestavby stanice HN II a stavebního objektu křížení tras metra. Úsek 1 zahrnuje výstupní oblast ze stanice Horner Rennbahn a stavebního objektu křížení tras U4 pod stávajícím tunelem, jakož i výstavbu přechodných pomocných lávek podél Manshardtstraße. Koleje linky U2/U4 z centra města ven se západně od stanice Horner Rennbahn rozdvojí a povedou do jednokolejné stanice.

BeMo zakázky na metru v Hamburku získalo díky zpravování technicko-inovačních vedlejších nabídek. Zadaný rozsah výkonů úseku 1 zohledňuje kromě hlavní smlouvy také ze strany  společnosti BeMo podané a rozpracované vedlejší nabídky NA04 a NA36, která zahrnuje kombinaci NA03 a NA06.

Nabídka NA06 předpokládá například snížení nákladů a především také zkrácení doby výstavby uplatněním změněné metody zástavby stavební jámy. Místo vypsaných vyztužených zdí z vrtaných pilot byla společností BeMo, pobočka Západ, nabídnuta realizace stavební jámy vyztužené podzemními stěnami. Zdař Bůh!

Ptáme se...

Ing. Jaroslav Heran

Generální ředitel Metrostavu k situaci na Ukrajině

Co vedlo Metrostav k tomu, že začal tak rychle pomáhat?

Cítili jsme, že je potřeba se ihned zapojit, protože na Ukrajině jde teď především o čas. Na tom byla naprostá shoda. V Metrostavu jsme historicky zvyklí pomáhat v mimořádných situacích, pomáhali jsme při povodních, při covidu, máme s Magistrátem hl. m. Prahy smlouvu, na jejímž základě držíme pohotovost a zasahujeme v případě havarijních situací a mimořádných událostí. Těch příkladů je celá řada. Samozřejmě tato válečná katastrofa je něco úplně jiného. To odhodlání a přání pomoci jde od zaměstnanců i od vedení společnosti.

V jakých oblastech je podle vás pomoc nejvíce potřeba? A jaké byly první reakce Metrostavu na tuto situaci?

Sledujeme řadu informačních zdrojů a dospěli jsme k názoru, že to nejjednodušší a nejrychlejší, co můžeme udělat, bude, když v prvním kroku věnujeme finanční prostředky ukrajinskému velvyslanectví, které je dokáže nejlépe adresně zacílit. Pro tuto chvíli jsme poskytli finanční dar ve výši 15 mil. Kč, ale tím nekončíme. Organizujeme sbírku potřebných věcí, které pošleme za hranice. Angažují se v ní naši zaměstnanci. Vývoj situace na Ukrajině sledujeme a v pomoci různou formou budeme pokračovat.

Můžete uvést nějaké další kroky na podporu Ukrajiny nebo pomoci Ukrajincům, které jste podnikli nebo které chystáte?

Přijali jsme opatření na pomoc našim zaměstnancům ukrajinské státní příslušnosti a jejich rodinám. Uvolníme je, pokud musí z jakéhokoli vážného důvodu domů k rodinám nebo odcházejí narukovat do ukrajinské armády, a to tak, že jim v tomto případě budeme až půl roku vyplácet finanční náhradu ve výši 80 % jejich platu. Připravujeme ubytování a program sociální podpory pro jejich rodiny a příbuzné, pokud přijedou. V případě potřeby jsme připraveni v rámci našich možností pomoci i s jejich dopravou. Do budoucna zvažujeme s ohledem na vývoj situace na Ukrajině i další finanční dary nebo jinou hmotnou pomoc.

Má situace už vliv na chod našich staveb? 

Ta situace je příliš čerstvá, než abych ji mohl nějak objektivně vyhodnotit. Bude samozřejmě záležet na délce trvání válečného konfliktu a dalších okolnostech. Zatím se na našich stavbách nic dramatického neodehrálo, ale odliv pracovníků z Ukrajiny začíná být znát. Vzhledem k tomu, že jsme již delší dobu strádali nedostatkem pracovních sil i bez téhle války, tak je dost pravděpodobné, že se někteří dodavatelé na našich stavbách do problémů dostanou a může to ohrozit dodržení sjednaných termínů. Takové situa­ce budeme řešit, jak nejlépe bude možné. Bohužel zdroje náhradních kapacit jsou velmi limitované. Doufám, že řešení negativních dopadů válečné situace bude záležitostí celospolečenskou a že zde bude politická i obecná vůle nahrazovat škody a nepenalizovat případy, kdy v důsledku války nebude možné zcela plnit existující smluvní závazky. To samozřejmě nic nemění na tom, že z naší strany budeme usilovat o to, abychom negativní vlivy překonali co nejlépe.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 4/2022, Pomoc Ukrajině
Metrostav 4/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 4/2022, Divize 6
Metrostav 4/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 4/2022, Ptáme se
Metrostav 4/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 4/2022, Fotosloupek
Metrostav 4/2022, Číslo
Metrostav 4/2022, Technologie
Metrostav 4/2022, Divize 9
Metrostav 4/2022, Metrostav DIZ a Metrostav TBR
Metrostav 4/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 4/2022, Naše stavby v soutěži
Metrostav 4/2022, Fotoreportáž
Metrostav 4/2022, Pomoc Ukrajině

Pomoc Ukrajině

Metrostav 4/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 4/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 4/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 4/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 4/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 4/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 4/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 4/2022, Technologie

Technologie

Metrostav 4/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 4/2022, Metrostav DIZ a Metrostav TBR

Metrostav DIZ a Metrostav TBR

Metrostav 4/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 4/2022, Naše stavby v soutěži

Naše stavby v soutěži

Metrostav 4/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

4

Article BeMo Tunnelling waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (221262): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (221274): (1/3) (5 ms)

Rendering Divize 6 (221261): (1/2) (17 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5432/item258652-small.jpg

 i5432/item258651.svg

 i5432/item258657-small.jpg

 i5432/item258658.svg

 i5432/item258755.svg

 i5432/item258663-small.jpg[p2]

 i5432/item258657-medium.jpg[p3]

 i5432/vth272052-1.jpg (2x)

 i5432/vth272056-1.jpg (2x)

 i5432/vth272061-1.jpg (2x)

 i5432/vth272196-1.jpg (2x)

 i5432/vth272135-1.jpg (2x)

 i5432/vth272203-1.jpg (2x)

 i5432/vth272470-1.jpg (2x)

 i5432/vth272147-1.jpg[p1]

 i5432/vth272155-1.jpg[p1]

 i5432/vth272202-1.jpg[p1]

 i5432/vth272173-1.jpg[p1]

 i5432/vth272181-1.jpg[p1]

 i5432/vth272199-1.jpg[p1]

 i5432/vth272193-1.jpg[p1]