-
Metrostav
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
Pomoc Ukrajině
4
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
11. března 2022
ročník 34
Pomáháme Ukrajině
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do vlny solidarity. Metrostav poslal na účet Velvyslanectví Ukrajiny v ČR 15 milionů Kč a spolu s dceřinými společnostmi přislíbil další finanční a materiální pomoc. Byla například uspořádána humanitární sbírka zdravotnického materiálu, oblečení, potravin a ostatního materiálu. Společnost Metrostav také vyzvala své zaměstnance, aby využili některou z dostupných forem podpory.
RED, grafika Věra Štollová, foto archiv Metrostavu
ejde o jednorázovou pomoc. Jsme připraveni se angažovat dlouhodoběji a přispět i na obnovu Ukrajiny po skončení válečného konfliktu. Naše pomoc je a bude nejen finanční, ale i materiální,“ říká Ing. František Kočí, prezident Skupiny Metrostav.
Přímo pomáháme desítkám svých ukrajinských zaměstnanců a jejich rodinám, které přijíždějí do ČR. Metrostav pro ně připravil nejen ubytování, ale i finanční pomoc pro zvládnutí nadcházejících dnů.
„Podle Svazu podnikatelů ve stavebnictví máme v naší branži legálně zaměstnaných přes 20 000 Ukrajinců. Ukrajinci jsou důležitým pilířem našeho stavebnictví. To je ale nyní to méně důležité, protože tady jde o lidské životy a dost možná i budoucnost nás všech,“ říká Jaroslav Heran, generální ředitel společnosti Metrostav.
okamžitá solidarita
Mnozí naši lidé se zapojili spontánně sami ihned po vypuknutí války. Na konta humanitárních organizací zasílali finanční obnos nebo pomohli materiálně. Skupina Metrostav také podpořila Koncert pro Ukrajinu v pražské Lucerně.
zaměstnanci napříč skupinou metrostav se zapojili do humanitárních sbírek
Humanitární sbírka byla organizována v centrále společnosti. „Naskytla se nám příležitost využít takzvaného zeleného koridoru a prostřednictvím kontaktu od ukrajinské armádní lékařky dostat sbírku za ukrajinské hranice. Proto jsme se rozhodli této příležitosti využít a nabídnout možnost přinést věci potřebným,“ říká Mgr. Jana Kořínková, MBA, zástupkyně personálního ředitele. Během pouhých tří dnů se podařilo nashromáždit celé jedno nákladní auto (krabice s potravinami, oblečením, léky...) a v pondělí 7. března další materiál. První várka věcí (foto dole) už pomáhá potřebným na Ukrajině, druhá se k nim dostane v tomto týdnu.
Do pomoci se zapojily i naše regiony od Brna po Děčínsko a potřebné věci lidé vozili během víkendu. A třeba zaměstnanci jihočeské divize 6 vyslali vozidlo s vybavením (termoprádlo, teplé oblečení, bundy, baterky, lékarničky apod.) pro naše dlouholeté zaměstnance, kteří odjeli za svými rodinami.
Je zřejmé, že po dvou letech boje s covidem-19 prožíváme opět náročné období. Děkujeme všem, kteří se zapojili a pomáhají!
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Nová dominanta nad Svratkou
Tým jihomoravské divize 1 pracuje v Brně na zajímavém projektu Rezidence VIVIENA II (vizualizace) u Kamenného mostu přes řeku Svratku. Nový polyfunkční dům nabídne byty ve vysokém standardu, všechny mají terasy. V přízemí budou tři obchody, ve vstupní hale recepce. Hotovo by mělo být letos v létě.
Pro vojenské hasiče v Hlavenci
Zakázku CRC Hlavenec – rekonstrukce skladové haly na stanici vojenské hasičské jednotky zahájili kolegové z divize 3 pod vedením Ing. Michala Maška. Vojenská jednotka v Hlavenci je součástí Vzdušných sil Armády České republiky. Práce by zde měly být dokončeny v březnu příštího roku.
Přijďte darovat krev
Zaměstnanci Skupiny Metrostav mohou opět pomoci dobré věci a dne 18. března v centrále společnosti na pražské Palmovce darovat krev. Přihlašovat se můžete pomocí formuláře na firemním intranetu. Děkujeme!
Aktuálně z rekonstrukce budějovického nádraží
Kolegové z jihočeského zastoupení divize 6 zkrášlují historickou nádražní budovu v Českých Budějovicích (foto). V Jižní věži v rámci druhé etapy probíhají bourací práce a betonáž nových železobetonových stropů. Dále pokračují stavební práce i na třetí etapě Severní věže.
Divize 6
Divize 6
Betonáž uprostřed Vltavy
Práce na rekonstrukci Staroměstského jezu v Praze pokračuje. Kolegové z divize 6 rozjeli betonáž podkladního betonu v levém jezovém poli v druhé z pěti částí Staroměstského jezu (foto). Díky mírné zimě se mohli na staveniště vrátit již na konci ledna.
RED, foto Petr Adámek
istorický šikmý jez o délce 320 m prochází od jara 2021 velkou rekonstrukcí, která má za úkol vrátit památkově chráněnému dílu jeho historický vzhled. Stavbaři zde v co největší míře využívají původní technologie.
Kolegové nyní betonují základovou desku. Na podkladní beton bude uložena armatura a pak se vybetonuje i základová železobetonová deska, na kterou se uloží trámy pro nový dřevěný rošt. Doprava materiálu ke staveništi se řeší efektivně – ve smíchovském přístavu se mixy naší dceřiné společnosti TBG Metrostav nalodí na tlačný člun a po vodě jsou pak dopraveny na místo.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
BeMo staví další úsek metra v Hamburku
Oddělení společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) Inženýrské, průmyslové stavby a ocelové konstrukce z Dortmundu a Speciální zakládání z Berlína realizují rozšíření podzemní dráhy v Hamburku (foto). Práce postupují na prvním úseku, k tomu před Vánocemi 2021 BeMo získalo zakázku na následný úsek číslo 2, což je veliký úspěch!
Michael Höllrigl, Robert Dostál, foto archiv BeMo
polečnost Hamburger Hochbahn Aktiengesellschaft, která hamburské metro provozuje, má v úmyslu rozšířit jeho síť v několika etapách tak, aby město bylo atraktivnější a životaschopnější. V rámci tohoto probíhá prodloužení linky U4 do čtvrti Horner Geest.
Akce se skládá ze tří stavebních úseků. Úsek 1 zahrnuje západní a východní výstup a napojení na linky U2/U4, nová stanice Horner Rennbahn I a stávající stanice Horner Rennbahn II, stejně jako nový průsečný stavební objekt U2/U4 a kabelová přemostění. Úsek 2 se týká vedení metra až na obratiště a odstavné zařízení v Dannerallee včetně stanic Stoltenstraße a Horner Geest. Tuto zakázku společnost BeMo získala za 163 mil. eur před Vánocemi 2021. Úsek 3 představuje vybudování vratné koleje východně od stanice Burgstraße. Výběrové řízení na tyto práce ještě nebylo nevypsáno.
prodloužení metra v hamburku je rozděleno do tří stavebních úseků. dva z nich realizuje bemo
Předmětem zakázky v úseku 1 je realizace hrubých stavebních prací včetně výstavby stavebních jam pro zhotovení tunelu v úseku 1 (obchvatní stavební objekt), stanice HN I, opatření ohledně přestavby stanice HN II a stavebního objektu křížení tras metra. Úsek 1 zahrnuje výstupní oblast ze stanice Horner Rennbahn a stavebního objektu křížení tras U4 pod stávajícím tunelem, jakož i výstavbu přechodných pomocných lávek podél Manshardtstraße. Koleje linky U2/U4 z centra města ven se západně od stanice Horner Rennbahn rozdvojí a povedou do jednokolejné stanice.
BeMo zakázky na metru v Hamburku získalo díky zpravování technicko-inovačních vedlejších nabídek. Zadaný rozsah výkonů úseku 1 zohledňuje kromě hlavní smlouvy také ze strany společnosti BeMo podané a rozpracované vedlejší nabídky NA04 a NA36, která zahrnuje kombinaci NA03 a NA06.
Nabídka NA06 předpokládá například snížení nákladů a především také zkrácení doby výstavby uplatněním změněné metody zástavby stavební jámy. Místo vypsaných vyztužených zdí z vrtaných pilot byla společností BeMo, pobočka Západ, nabídnuta realizace stavební jámy vyztužené podzemními stěnami. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jaroslav Heran
Generální ředitel Metrostavu k situaci na Ukrajině
Co vedlo Metrostav k tomu, že začal tak rychle pomáhat?
Cítili jsme, že je potřeba se ihned zapojit, protože na Ukrajině jde teď především o čas. Na tom byla naprostá shoda. V Metrostavu jsme historicky zvyklí pomáhat v mimořádných situacích, pomáhali jsme při povodních, při covidu, máme s Magistrátem hl. m. Prahy smlouvu, na jejímž základě držíme pohotovost a zasahujeme v případě havarijních situací a mimořádných událostí. Těch příkladů je celá řada. Samozřejmě tato válečná katastrofa je něco úplně jiného. To odhodlání a přání pomoci jde od zaměstnanců i od vedení společnosti.
V jakých oblastech je podle vás pomoc nejvíce potřeba? A jaké byly první reakce Metrostavu na tuto situaci?
Sledujeme řadu informačních zdrojů a dospěli jsme k názoru, že to nejjednodušší a nejrychlejší, co můžeme udělat, bude, když v prvním kroku věnujeme finanční prostředky ukrajinskému velvyslanectví, které je dokáže nejlépe adresně zacílit. Pro tuto chvíli jsme poskytli finanční dar ve výši 15 mil. Kč, ale tím nekončíme. Organizujeme sbírku potřebných věcí, které pošleme za hranice. Angažují se v ní naši zaměstnanci. Vývoj situace na Ukrajině sledujeme a v pomoci různou formou budeme pokračovat.
Můžete uvést nějaké další kroky na podporu Ukrajiny nebo pomoci Ukrajincům, které jste podnikli nebo které chystáte?
Přijali jsme opatření na pomoc našim zaměstnancům ukrajinské státní příslušnosti a jejich rodinám. Uvolníme je, pokud musí z jakéhokoli vážného důvodu domů k rodinám nebo odcházejí narukovat do ukrajinské armády, a to tak, že jim v tomto případě budeme až půl roku vyplácet finanční náhradu ve výši 80 % jejich platu. Připravujeme ubytování a program sociální podpory pro jejich rodiny a příbuzné, pokud přijedou. V případě potřeby jsme připraveni v rámci našich možností pomoci i s jejich dopravou. Do budoucna zvažujeme s ohledem na vývoj situace na Ukrajině i další finanční dary nebo jinou hmotnou pomoc.
Má situace už vliv na chod našich staveb?
Ta situace je příliš čerstvá, než abych ji mohl nějak objektivně vyhodnotit. Bude samozřejmě záležet na délce trvání válečného konfliktu a dalších okolnostech. Zatím se na našich stavbách nic dramatického neodehrálo, ale odliv pracovníků z Ukrajiny začíná být znát. Vzhledem k tomu, že jsme již delší dobu strádali nedostatkem pracovních sil i bez téhle války, tak je dost pravděpodobné, že se někteří dodavatelé na našich stavbách do problémů dostanou a může to ohrozit dodržení sjednaných termínů. Takové situace budeme řešit, jak nejlépe bude možné. Bohužel zdroje náhradních kapacit jsou velmi limitované. Doufám, že řešení negativních dopadů válečné situace bude záležitostí celospolečenskou a že zde bude politická i obecná vůle nahrazovat škody a nepenalizovat případy, kdy v důsledku války nebude možné zcela plnit existující smluvní závazky. To samozřejmě nic nemění na tom, že z naší strany budeme usilovat o to, abychom negativní vlivy překonali co nejlépe.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Zúčastněte se odborných technických seminářů
Vysoce hodnocenou aktivitou Centra vzdělávání Skupiny Metrostav se stala setkání k vybraným tématům. Odborné technické semináře (OTS) pokračují také v dalším období a opět se máme na co těšit.
Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav
kce jsou nadále zařazovány do systému celoživotního vzdělávání ČKAIT. Kolegyně a kolegové z úseku výrobně-technického ředitele Metrostavu si pro vás připravili mnoho zajímavého. Konkrétně jde o tyto semináře:
25. dubna – Požárněbezpečnostní řešení budov a jejich konstrukcí.
13. května – Zajímavosti z termovizních měření našich staveb.
3. června – Vodonepropustné konstrukce z železobetonu / bílá vana.
15. června – BIM a jeho využití.
Z ohlasů na dosavadní průběh seminářů je patrné, že se staly osvědčeným zdrojem informací a také vhodnou platformou sdílení odborných zkušeností. Pro druhé pololetí již připravujeme mimo jiné setkání k zásadám navrhování a realizace střech, k časovému řízení projektu a vadám projektové dokumentace.
Informace k aktivitám Centra vzdělávání naleznete na intranetu, máme také e-mailovou adresu vzdelavani@metrostav.cz, kam nám můžete posílat své připomínky, náměty či dotazy.
Fotosloupek
fotosloupek
Zahájení prací na Florenci
Dne 2. března oficiálně odstartovala rekonstrukce stropní desky, hydroizolačních vrstev a modernizace vestibulu stanice metra Florenc.
Součástí této akce je také výstavba dvojice eskalátorů směrem k ÚAN Florenc. Lídrem sdružení zhotovitelů je Společnost Metrostav DIZ. „Jsem rád, že se zkušeným týmem můžeme být u tohoto náročného a potřebného projektu. Stavět se bude v rušném centru města, koordinace a logistika stavebních materiálů i jednotlivé stavební činnosti budou velkou výzvou. Uděláme maximum pro to, aby byl projekt dokončen v termínu a stanice mohla bez omezení sloužit cestujícím,“ zmínil Ing. Karel Volf, MBA, předseda sboru jednatelů společnosti Metrostav DIZ.
Číslo
číslo
krabic s potravinami, oblečením, léky a dalším potřebným materiálem se podařilo během jednoho týdne našim kolegům dát dohromady a vyslat na Ukrajinu.
Technologie
Technologie
Metrostav se stává lídrem v recyklaci stavebního odpadu
Naši stavbaři využívají revitalizace pražských brownfieldů k průkopnickému počinu v oblasti recyklace demoličního odpadu. Přímo na staveništích dosud dokázali nadrtit a roztřídit více než 32 000 tun cihelného a přes 20 000 tun betonového recyklátu. Tak vysoké produkce se dosud podařilo dosáhnout málokterému zhotoviteli v České republice.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto Petr Adámek
rámci demolic budov na některém z původních areálů vzniká směsná stavební suť. A právě té se využívá. Recyklace probíhá za použití drtičky a výsledný recyklát je poté dopraven do třídičky, která separuje požadované frakce. Cihelný recyklát je podroben široké škále zkoušek. Následně se připravená drť už v požadované frakci dopraví přímo do betonárny (foto).
Ekologicky vyspělý beton
Technicky nejvyspělejším produktem je tzv. Ecocrete, ekologický beton, který obsahuje až stoprocentní podíl recyklovaného kameniva. Materiál vyvinutý naší dceřinou společností TBG Metrostav lze použít na podkladové betony, základové pasy a patky, případně výplňové a vnitřní stěnové konstrukce.
„Na vývoji Ecocrete intenzivně pracujeme už tři roky a nyní to nese kýžené ovoce, protože se nám ho daří uplatnit v dosud bezprecedentním rozsahu. Zejména využití cihelného recyklátu reprezentuje zásadní přínos do udržitelného rozvoje českého stavebnictví. Na recyklaci pochopitelně nelze nahlížet jako na řešení nadcházející stavební surovinové krize, ale jde o efektivní způsob, jak šetřit vzácné primární kamenivo. Sledujeme cirkulární ekonomiku v praxi, což je jeden ze základních pilířů evropského programu Green dealu,“ říká Ing. Jakub Šimáček, ředitel TBG Metrostav.
suť z demolic nachází další uplatnění a šetří tak běžně používané kamenivo. primárních surovin začíná být na trhu nedostatek
„Je to mravenčí práce, ale výsledek stojí za to. Demoliční odpad musíme vyčistit od plastů, dřeva a dalších nežádoucích materiálů a následně nadrtit a roztřídit. Předpokládám, že tímto způsobem lze celkově zpracovat až zhruba 90 % veškeré stavební suti z běžných ‚bouraček‘. Tento přístup má velký význam zejména z pohledu udržitelného rozvoje, a to hned z několika důvodů: minimalizuje skládkování, snižuje nároky na dopravu a hlavně nám pomáhá ušetřit desetitisíce tun kameniva z kamenolomů a pískoven, tedy primární suroviny, kterých začíná být na trhu kritický nedostatek,“ říká vedoucí projektů z divize 3 Ing. Aleš Vejmola, který se problematice věnuje.
Cihelný recyklát stavbaři drtí na frakce 0–8 a 8–16 mm. Zatímco hrubší frakci používají zejména do betonů, jemnější spíše do zásypů. Betonový recyklát ve frakci 0–63, u níž odpadá třídění, se uplatňuje při výstavbě provizorních komunikací, provizorních či pomocných konstrukcí a na zásypy do podkladních vrstev pro budoucí komunikace.
Cirkulární ekonomika
Využití recyklovaných materiálů a druhotných surovin je jeden ze způsobů, jak přispět k tzv. cirkulární ekonomice a snížit tak náš dopad na životní prostředí a spotřebu neobnovitelných zdrojů. Cirkulární ekonomika (neboli oběhové hospodářství) se zabývá způsoby, jak zvyšovat kvalitu životního prostředí a lidského života za pomoci zvyšování efektivity produkce.
Divize 9
Divize 9
Ateliér AVU: historická dlažba putuje z Vietnamu
Metrostav pokračuje v Praze 7 v Bubenči s rekonstrukcí objektů Akademie výtvarných umění (AVU). Divize 9 pracuje na zakázce v památkově chráněném Ateliéru Jana Zajíce a na dvou menších akcích v hlavní budově.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
ba objekty jsou pod dohledem památkové péče a vše tak probíhá s maximálním důrazem na zachování původních prvků. „Ojedinělá je zde například dodávka historické dlažby, která k nám putuje až z Vietnamu. Takže doufáme, že k nám za aktuální situace včas dorazí,“ říká vedoucí projektu Ing. Lukáš Březina.
Rekonstrukce Ateliéru (hlavní foto) zahrnuje změnu dispozičního uspořádání, výměnu střechy včetně komplikovaných oken prolnutých do střešní konstrukce, opravu fasády, renovaci vnitřních povrchů a také úpravu vnějších komunikací.
„Práce v sochařském a malířském ateliéru, který se nachází mimo hlavní budovu AVU, jsme začali v září minulého roku. Nicméně vzhledem k dosavadnímu působení v této lokalitě a vzhledem k mimořádně vřelým vztahům, které zde vybudoval během předchozích zakázek (třeba rekonstrukce budovy Školy architektury AVU na druhém snímku) kolega Ing. David Čech, jsme byli osloveni u dalších menších akcí v hlavní budově a rádi jsme je nabídli. Ve výběrovém řízení jsme uspěli s nabídkou pro přestavbu studijního a zahraničního oddělení. U dalších dvou malých zakázek čekáme na výsledek,“ doplňuje vedoucí projektu.
Stavbaři již v Ateliéru vybourali vnitřní konstrukce, provedli statické zajištění objektu na úrovni 1.PP a rozšířili vnitřní prostory. Nosné stěny byly nahrazeny těžkou ocelovou konstrukcí v podobě vkládaných ocelových průvlaků se sloupy. Pro tyto práce využili vnitropodnikové technologie ocelářů z divize 3 a betonářů z dceřiné společnosti Pragis.
Nejsložitější část rekonstrukce – demontáž střechy – se bohužel z původně plánovaného podzimního termínu přesunula do zimních měsíců. „Naštěstí je zima pro stavbaře příznivá, takže jsme od února zahájili montáž nového ocelodřevěného krovu pod provizorním zastřešením. Některé další stavební procesy, které by se obyčejně realizovaly až po střeše, tak můžeme provádět paralelně,“ vysvětluje inženýr Březina. Připomíná, že i když jde pro Metrostav o zakázku malého významu, jedná se o stavebně velmi obtížný projekt. „Náš tým, složený z Lukáše Hošny a Jaromíra Kubelky, zaslouží velké uznání. Oba se s nástrahami projektu nadmíru popasovali a hlavně díky nim zakázka spěje ke zdárnému konci, který odhadujeme na 06/2021.“
U Ateliéru, který se nachází ve vnitrobloku obytných budov v Praze na Letné, se denně řeší také přístup na staveniště. „Před zahájením stavebních prací se objevily překážky v podobě protestů ze strany obyvatel. Souhlas jejich SVJ jsme potřebovali, protože přes jejich vjezd vstupujeme na staveniště a je třeba dodržovat jimi nastavené podmínky. Ty dodržujeme a se SVJ nejsou aktuálně žádné problémy. Nicméně veškerá činnost je prováděna pomocí drobného ručního nářadí. Možnosti jakékoli větší mechanizace jsou prakticky vyloučeny,“ popisuje vedoucí projektu.
Unikátní interiér
Ateliér v Zajícově ulici (Zajícovka) byl postaven roku 1902 pro potřeby výstavy a pobytu umělce Augusta Rodina v Praze. Slouží jako přípravná škola kresby a modelování pro první ročníky AVU. Hlavní budova AVU byla postavena v secesním slohu (nazývaném též secesní barok) v letech 1897 až 1903. Generální rekonstrukcí prošla v roce 1998. V budově se nachází unikátní interiér školní knihovny, jejímž autorem je Jan Kotěra.
Metrostav DIZ a Metrostav TBR
Metrostav DIZ a Metrostav TBR
velké mosty silničního okruhu v brně rostou
V jihomoravské metropoli postupuje výstavba dalšího úseku Velkého městského okruhu (VMO) Tomkovo náměstí a Rokytova v Brně, který odlehčí přetíženým ulicím. V lednu proběhla betonáž (foto) prvního dílu nosné konstrukce na mostech přes Seřaďovací nádraží Brno-Maloměřice.
RED, foto archiv stavby
vojice mostů tvoří takřka celou stavbu. Levý most bude dlouhý 537 m a pravý 557 m. Na betonáž prvního pole bylo využito 700 m3 betonu. V průběhu února také probíhaly práce na vrtání budoucích pilotů pilířů mostní estakády.
Celý projekt realizuje jako účastník sdružení Metrostav DIZ spolu se společnostmi Firesta a OHLA ŽS, spodní stavbu, nosnou konstrukci a část vybavení mostu zajišťuje ve spolupráci s Metrostav TBR. Vedoucím projektu je za Metrostav DIZ Martin Šťáva, za Metrostav TBR Martin Soukup. Práce byly zahájeny loni v červenci, dokončení mostu včetně příslušenství se předpokládá v březnu 2024.
Nové části okruhu povedou od Husovického tunelu přes řeku Svitavu a maloměřické seřazovací nádraží do Rokytovy ulice. Tam v budoucnu naváže úsek vedoucí pod vinohradským sídlištěm. Trasa je součástí silnice I/4, tvoří III. městský okruh a je významnou součástí Základního komunikačního systému Brna, je dílčí částí i mezinárodní silniční sítě E461.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Jubilejní cyklo maraton
V těchto dnech zahajujeme přípravy spojené s konáním jubilejního X. ročníku Metrostav handy cyklo maratonu, na který se můžeme těšit v létě v termínu 26. až 30. července 2022.
Ve spolupráci se spolkem Cesta za snem znovu podpoříme přátelství při cestě na kolech napříč Českou republikou během 111 hodin s trasou dlouhou 2 222 kilometrů a spojíme tak světy zdravých i handicapovaných bez rozdílu. Společně dokazujeme, že pokud vytvoříme fungující tým, nic nás nezastaví. Je to zážitek, je to zkušenost a velké dobrodružství.
Letos pojedeme na téma ROZHLEDNY, které bude symbolizovat ohlédnutí se za ročníky předchozími, ale i výhled dalších společenských událostí, které pomáhají potřebným. Trasa povede pouze v České republice všemi 14 kraji. Kontrolní body budou v tomto ročníku tvořit rozhledny.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Cesta za snem
Metrostav podporuje studenty
V rámci spolupráce se stavebními fakultami podporujeme stipendiem studenty, kteří vyrážejí na pobyty v rámci nejznámějšího a prověřeného programu Erasmus. Kdo vyjel, poznal jinou zemi i styl vyučování a vzpomíná celý život.
Prvním cestovatelem je Vojta, který studuje na ČVUT obor K (konstrukce a dopravní stavby) se zaměřením na geotechniku. Stručně popisuje své zkušenosti a dojmy ze studia u našich jižních sousedů:
„Své studium jsem se rozhodl dokončit v Rakousku, konkrétně na Technische Universität Graz. Kromě práce na své diplomce jsem si ke studiu vybral několik volitelných předmětů zaměřených například na injektáže nebo ražbu pomocí TBM. Mým prvním skutečně tunelářským zážitkem byla už cesta, protože dálnice A9 je doslova protkaná tunely a je zakončena tunelem Plabutsch s délkou přibližně 10 km. Výuka na zahraniční univerzitě nebyla významně jiná než u nás, jediný rozdíl byl v podstatě v uspořádání některých předmětů do bloků místo rovnoměrného rozvrstvení do celého semestru, na které jsem zvyklý. Obecně mě ovšem velmi překvapila dobrá úroveň angličtiny i mimo akademickou sféru, máme co dohánět. Na tento studijní pobyt jsem vycestoval díky programu Erasmus+ a podpoře Metrostavu.“
Osamostatnit a zdokonalit jazyk
Erasmus (název je odvozen z příjmení holandského renesančního humanisty Erasma Rotterdamského) je program Evropské unie, který podporuje zahraniční mobilitu vysokoškolských studentů a pedagogů. Od roku 2014 je program pod názvem Erasmus+. Studenti obdrží stipendium, které je určeno na částečné pokrytí cestovních a pobytových nákladů a rovněž pojištění.
RED
Pozvánka do DOXu na krásu podivných předmětů
Skupina Metrostav je již několikátým rokem hrdým partnerem Centra současného umění DOX v Praze 7, kde nyní můžete zhlédnout výstavu malíře a sochaře Jaroslava Róny Architektony a stroje. Srdečně vás zveme!
Expozice, která začala 17. února a potrvá do 8. května, je zaměřena na umělcovu tvorbu s tématem archaické, mytologické a imaginární architektury. Jde o krásu patin podivných předmětů, které vypadají, jako by po tisíc let ležely na dně moře...
Malíř a sochař Jaroslav Róna (*1957) je známý především monumentálními díly ve veřejném prostoru: pomníkem Franze Kafky či Červenou žirafou v Praze, jezdeckou sochou Jošta Lucemburského v Brně nebo Mytickou lodí v Bratislavě. K výstavě je vydána výpravná fotografická publikace, kde fotograf Robert Portel s citem pro detail vtahuje čtenáře do umělcova magického světa.
RED s využitím www.dox.cz
Naše stavby v soutěži
Naše stavby v soutěži
MODERNIZOVANÁ ÚPRAVNA VODY A HISTORICKÉ ZDYMADLO
Začátkem roku proběhlo přihlašování projektů do soutěže Vodohospodářská stavba roku 2021. Kolegové z divize 6 nominovali dvě důležitá vodní díla: modernizace Úpravny vody Želivka a modernizace Plavební komory Hořín (foto).
RED, foto archiv Metrostavu
e významné úpravně, která vodou zásobuje Prahu, střední Čechy a část Vysočiny, tým Ing. Petra Brože od října 2018 stavěl novou halu filtrace s granulovaným aktivním uhlím (GAU). Jde o špičkovou technologii aplikovanou při obdobných modernizacích úpraven pitné vody po celé Evropě. Filtrace přes GAU umožní odstranit z pitné vody a z koloběhu v rámci životního prostředí maximum nežádoucích látek.
Modernizace památkově chráněného zdymadla Hořín u Mělníka dokončil v polovině roku 2021 tým pod vedení Jana Prokeše. V rámci náročné zakázky bylo nutné přebudovat obloukové přemostění na ocelový zdvižný most s kamenným obložením, aby zde mohly proplout větší lodě. V rámci zakázky stavbaři dále rozšířili obě komorová ohlaví, vybudovali nábřežní zeď dolní rejdy, osadili ocelová svodidla u horní a zabudovali širší vzpěrná vrata.
Pro osvětu vodohospodářských projektů
Soutěž pod záštitou ministra zemědělství a ministra životního prostředí vyhlašuje Svaz vodního hospodářství ČR, z. s., ve spolupráci se Sdružením oboru vodovodů a kanalizací ČR, z. s. V rámci soutěže budou hodnoceny stavby nebo jejich ucelené části v kategoriích: stavby pro zásobování pitnou vodou, odvádění a čištění odpadních vod a stavby sloužící k umělému vzdouvání, zadržování a usměrňování povrchových vod, ochraně před škodlivými účinky vod, úpravě vodních poměrů nebo k jiným účelům sledovaným zákonem o vodách. Soutěž má seznámit odbornou i širokou veřejnost s úrovní vodohospodářských projektů uskutečněných v České republice.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Obrazem z ražby tunelu v Bergenu
RED, foto archiv stavby
Dceřiná společnost Metrostav Norge AS pracuje v norském Bergenu na výstavbě cyklotunelu Kronstad. Ražby zde začaly koncem loňského listopadu a zahrnují rozšíření profilu starého nevyužívaného železničního tunelu v délce 370 m, aby zde mohl vzniknout cyklistický chodník a chodník pro pěší.
Realizací projektu je pověřen projektový tým Ing. Borise Čillika. Zakázka by měla být dokončena letos v květnu a je součástí výstavby rozšíření systému MHD – tramvajové linky Bybanen, kterou jako generální dodavatel provádí vedoucí norská stavební společnost Veidekke.
Detailní záběr zachycuje vrtání čelby rozšíření tunelu pro odpal a osazení skalních kotev.
Pohled na již vyřazenou (rozšířenou) část tunelu. Původní železniční tunel byl postaven v roce 1913 a sloužil pro nákladní dopravu do roku 2019. Nyní budou tunel využívat pěší a cyklisté.
Součástí projektu jsou také práce v tunelu Intrekks. Jedná se o úvraťový slepý železniční tunel v délce 89 m, který se nachází v těsné blízkosti zástavby kancelářských a bytových domů. Zde byly razicí práce zahájeny 19. ledna 2022.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
11_Metrostav DIZ a Metrostav TBR – Fotogalerie
Přes seřaďovací nádraží Brno-Maloměřice povedou dva mosty – levý bude dlouhý 537 m, pravý 557 m.
Betonáž na mostech přes seřaďovací nádraží Brno-Maloměřice.
Na první pole bylo využito 700 m3 betonu.
4_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Přípravné práce na zhotovení podzemní stěny ve východní oblasti A – tunel Am Gojenboom a tunel Bauerberg.
Průzkum, manuální práce na šachtách a uvolnění staveniště pro práce na podzemních stěnách v oblasti B – nová stanice Horner Rennbahn.
Stavební práce na podzemní stěně u východní oblasti C – tunel Meurerweg West a tunel Meurerweg.
- 258582.svg
- 258583.svg
- 258620.svg
- 258646.svg
- 258647.jpg
- 258648.jpg
- 258649.jpg
- 258650.jpg
- 258651.svg
- 258652.jpg
- 258657.jpg
- 258658.svg
- 258659.jpg
- 258660.jpg
- 258661.jpg
- 258663.jpg
- 258727.svg
- 258728.jpg
- 258729.jpg
- 258731.mp4
- 258732.jpg
- 258733.svg
- 258734.jpg
- 258735.jpg
- 258736.jpg
- 258737.svg
- 258738.svg
- 258739.jpg
- 258740.jpg
- 258741.jpg
- 258743.jpg
- 258747.svg
- 258749.jpg
- 258750.jpg
- 258751.jpg
- 258752.jpg
- 258753.jpg
- 258754.jpg
- 258755.svg
- 258756.pdf
- 259109.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007