-
Metrostav
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
DOX 2024: Spolupráce je naší strategií
Ve čtvrtek 21. března se v multifunkčním sále DOX+ v Holešovicích uskutečnila Strategická konference s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Byly zde prezentovány hospodářské výsledky, hlavní události a plány na nadcházející období spolu s odbornými příspěvky.
5
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
27. března 2024
ročník 36
DOX 2024: Spolupráce je naší strategií
Ve čtvrtek 21. března se v multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích konala Strategická konference. Letošní motto „Spolupráce je naší strategií“ navázalo na předešlý ročník a neslo v sobě myšlenku vzájemné kooperace. Na akci, kde se jednou za rok sejdou všichni vedoucí manažeři společností Skupiny Metrostav, zaznělo shrnutí hospodářských výsledků, hlavních událostí, plán strategie na nadcházející období a odborné příspěvky.
Mgr. Pavlína Mertl,
foto archiv Metrostavuahájení Strategické konference se ujal prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí (foto dole). Zhodnotil události uplynulého roku, zejména pokles trhu stavebních prací, pokles reálného HDP, úsporný balíček vlády, stále vysokou míru inflace, silnou korunu vůči euru a první snížení úrokových sazeb. Následoval výčet úspěchů, mezi které patří rozvoj společností Metrostav DIZ, Metrostav TBR, Metrostav Norge a MI Roads. Zhodnotil stabilizaci společnosti BES a její návrat k ziskovosti, zmínil úspěšné akvizice obalovny Michalovce a Reno Šumava, stabilizaci Metrostavu Slovakia, zasmluvnění zakázky Metrostavu Norge AS na projekt E8 Sorbotn-Laukslett v Norsku a prodej první etapy Vysočanského mlýna investičnímu fondu Mint Investments.
Vývoj hospodaření
V další části programu se prezident věnoval zhodnocení hospodaření. Účastníci konference měli možnost nahlédnout na postupný vývoj posledních tří let, během nichž se konsolidovaný obrat zvyšoval. V roce 2021 vykazovala Skupina Metrostav konsolidovaný obrat 44,4 mld. Kč, v roce 2022 49,9 mld. Kč a v roce 2023 úctyhodných 52 mld. Kč. Úměrně tomu se zvyšoval i počet zaměstnanců, kterých bylo ke konci roku 2023 dokonce 6406, což je o 403 spolupracovníků více než v roce 2022.
prezident vyjádřil přesvědčení, že fungování skupiny v této nelehké době považuje za úspěšné
Výkony Skupiny Metrostav zhodnotil prezident nejprve v jednotlivých segmentech stavebnictví. Největší podíl všech činností vykazují dopravní stavby, za nimi následuje občanská výstavba. Z hlediska teritorií působíme zejména v ČR, Německu a Rakousku, na Slovensku a v severských zemích. Prezident se věnoval také souhrnným výsledkům jednotlivých společností, personálním změnám a významným zakázkám u nás i v zahraničí. Pozvolna přešel k představení nových společností Reno Šumava a obalovna Michalovce. Samostatně zhodnotil hospodaření a vývoj zahraničních firem, jejichž zásoba práce čítá k období 02/24 celkem 495 mil. eur. Nechybělo ani zhodnocení developmentu v ČR a SR. V následující části prezentace byly zmíněny mediální výstupy od 1. ledna 2023 do 31. prosince 2023. Zaznamenáno bylo celkem 5310 zpráv, z nichž 3847 bylo pozitivních, 1039 negativních a 409 neutrálních.
V návaznosti na negativní zprávy zmínil prezident soudní kauzy a důrazně informoval o nepřípustném jednání. Důležitou částí dopoledního bloku bylo i nastínění základních strategických cílů Skupiny Metrostav, které prezident rozvedl během dílčích strategických cílů a investic. Účastníkům konference připomněl i trestněprávní prevenci a Compliance Management Systém (CMS).
Udržitelnost a ESG
Tématem dopoledního bloku bylo i ESG. Prezident zmínil standardy EU, vydanou taxonomii a informaci, že nefinanční report budeme vykazovat za rok 2025 v roce 2026. Příprava probíhá intenzivně již od loňského roku, a jelikož bude zpráva vydána konsolidovaně za celou Skupinu, zapojení do těchto aktivit bude povinné pro všechny společnosti.
V závěru prezident zhodnotil společenskou odpovědnost, aplikaci SportujeM, věnoval se oceněným stavbám a zopakoval základy společného úspěchu, který stojí na odbornosti, loajalitě, spolupráci a flexibilitě. Odpolední část byla věnována odborným příspěvkům, o kterých se více dozvíte na straně 2.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Ocenění pro modernizaci zdymadla v Hoříně
Úprava ohlaví plavební komory Hořín (foto), kterou realizovali stavbaři divize 6, získala jedno z šesti čestných uznání v loňském ročníku soutěže Cena Inženýrské komory! Rekonstrukce této stavby v sobě spojila funkčnost i citlivý přístup k historické hodnotě díla. Cenu inženýrské komory každoročně vyhlašuje ČKAIT. Blahopřejeme všem kolegům, kteří se na modernizaci ohlaví plavební komory podíleli.
O Budoucnosti českého stavebnictví
Prostory Nadace ABF na Václavském náměstí v Praze hostily 11. března konferenci Transformace českého stavebnictví Nové požadavky a nové příležitosti. Autoři pod vedením SEVEn, The Energy Efficiency Center, představili Národní plán rozvoje tuzemského stavebnictví. Ten přináší deset klíčových opatření, která mají být přijata a implementována. Kolegové ze Skupiny Metrostav se účastnili panelu o digitalizaci, robotizaci, AI na stavbě a úloze vzdělávání v procesu transformace.
Památka v Žatci ožívá
Synagoga s přilehlým rabínským domem v Žatci, kterou rekonstruovali stavbaři divize 8, je opět přístupná veřejnosti. V úterý 19. března se v této druhé největší židovské památce v České republice slavnostně otevřela vernisáž první výstavy (foto). Zanedbané budovy koupil v havarijním stavu v roce 2012 Daniel Černý z Chomutova a objekt nechal postupně opravovat.
Strategická konference
Strategická konference
Moderní technologie ve stavebnictví a velké výzvy
Druhá část Strategické konference bývá věnována odborným příspěvkům, V nichž se účastníci DOZVĚDÍ zajímavé informace o významných projektech. Jsou zde představeny i některé vybrané společnosti, a protože zajímavých témat bylo v letošním roce více, dvě přednášky byly ZAŘAZENY už do dopoledního bloku.
Mgr. Pavlína Mertl,
foto archiv Metrostavuo prezidentovi Skupiny Metrostav se ujal slova ředitel společnosti BES s.r.o. Ing. Jan Freudl, který ve své přednášce shrnul vývoj firmy, věnoval se také vnitřní transformaci a strategickým cílům. Druhým řečníkem v dopolední části byl Ing. Filip Kalina, který představil aplikaci MetApp a digitální výzvy, rizika a jejich potenciál. Divákům ukázal, jak se ve stavebnictví využívají drony, umělá inteligence a další nové technologie, které se neustále vyvíjejí a zlepšují.
Odpolední blok zahájil ředitel společnosti Metrostav Norge AS Ing. Aleš Gothard, LL.M., který zaujal obecenstvo svým výkladem o právě probíhajících stavbách v severských zemích. Prvním norským projektem byla ražba úseku dvoutubusového dálničního tunelu v délce 6164 m a objemem výrubu 515 000 m3 s názvem E18 Langangen – Rugtvedt. Následovala ražba silničního tunelu Fámjins tunel v délce 1 200 m a objemem výrubu 80 000 m3 na Faerských ostrovech. V doprovodném videu byli diváci vtaženi na stavbu silničního železobetonového mostu Nye Nerlansøuybrua s délkou 574 m. Zajímavé bylo i představení ražby skalních komor 23 a 24 v Norsku, které by měly sloužit jako úložiště jaloviny ze zpracování zinkové rudy. Zmíněna byla i výstavba trámového mostu Ramfjord v délce 870 m a dalších osm mostů v délkách 20 až 80 m v rámci projektu E8 Sorbotn-Laukslett.
naši lidé v severských zemích, ale také využití dronů či umělé inteligence ve stavebnictví
Neméně zajímavou přednáškou navázal Ing. Martin Kafka (foto), který účastníkům představil závod 2 Metrostavu DIZ, v současné době lídra na českém trhu a jeho unikátní význam pro Skupinu. Popisoval EPC na poli energetiky, blíže se věnoval projektu ZEVO Mělník a jeho technickým parametrům.
Poté se slova ujal Dipl. Ing. Ronald Arnold z BeMo Tunnelling v Rakousku, který prezentoval stavbu kanalizačního sběrače ve Vídni v délce téměř 9 km raženého metodou TBM.
Posledním vystupujícím byl ředitel společnosti Metrostav Slovakia Ing. Robert Pátek. Ve své prezentaci shrnul historii a vývoj firmy, nastínil strategické cíle a směr, kterým se společnost ubírá, včetně změn, které za dobu jeho působení proběhly. Diváci zhlédli i několik zajímavých videí z projektů.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Petr Kobliha
Vedoucí střediska Půjčovna bednění a lešení divize 6
Do Metrostavu nastoupil v roce 1994, tehdy k divizi 8, kde působil servis železobetonových konstrukcí (ŽBK). S betony „prošel“ dlouhou cestu, současné rozsáhlé středisko půjčovny bednění a lešení pod divizí 6, které na stavby Skupiny Metrostav dodává nezbytné technicky vyspělé systémy, prakticky vybudoval.
Co vás před lety nasměrovalo k Metrostavu?
Do firmy jsem se dostal víceméně náhodou, odpověděl jsem na inzerát. Šlo o práci v servisu železobetonových konstrukcí, součástí byla betonárka a půjčovna byla tehdy poměrně malá.
Můžete představit středisko půjčovny bednění a lešení?
Naší primární činností jsou zápůjčky bednění pro realizaci ŽBK. A zápůjčky proto, že jde o poměrně investičně náročnou záležitost a nemá smysl, aby to každý provoz držel sám. V současné době máme sklad v Horních Počernicích, což je cca 5000 m2 pod portálovými jeřáby. Jen pro představu, základní systémy obnášejí asi 12 000 m2 stěnového bednění, což jsou asi tři fotbalová hřiště a zhruba 34 000 m2 stropního bednění (asi 8,5 fotbalového hřiště). Denně v průměru odbavíme 20 vozidel a 35 tun materiálu, což je skoro 5000 aut ročně a skoro 9000 tun materiálu, které za rok zmanipulujeme. Provozujeme hlavně systémové stěnové a sloupové bednění od německé firmy PERI a rakouské Doka. Dále kruhová bednění, stropní bednění, závěsné lávky, prostorové podpěrné konstrukce a systémy BOZP a kolektivní ochrany. Poskytujeme i technickou podporu, návrhy bednění, konzultace atd. A máme kolegy, kteří montují lešení.
Na které stavby jste v poslední době dodávali materiál?
Jde o celou řadu staveb, více než 60 až 70 procent s provozem ŽBK divize 6 a zbytek napříč firmou. Velkou část tvoří obytné soubory jako byl Chodovec, Hagibor, Klamovka, Kolben Park, Vackov a další. Z multifunkčních staveb mohu jmenovat Masaryk Center, hotel Hybernská a VD Orlík. Pro divizi 1 jsme dodávali na BK Studentská či na rekonstrukci tramvajové vozovny Slovany. V menším rozsahu spolupracujeme i na dopravních stavbách. Co se týká lešení, dodáváme ho také včetně montáží. Z nově rozjíždějících zakázek mohu jmenovat obytný soubor Tesla Hloubětín a Arena Brno.
Rozvíjíte také více systémy kolektivní ochrany?
Ano, protože poptávka po těchto systémech bude na stavbách vyšší a poroste i tlak ze strany investorů. V současné době máme tzv. systémové zajištění volného okraje ať už se sítěmi, nebo s prkny, resp. systémové zábradlí a betonářské lávky na bednění. Aby práce byla bezpečnější, provozujeme záchytné systémy Alsipercha.
Závěrem bych chtěl zmínit, že je pro nás v poslední době obtížné udržet povědomí a spolupráci v rámci Skupiny. Dříve se o nás více vědělo, byly nějaké povinnosti naše středisko poptávat a teď se to trošku rozpouští a někdy kolegové využijí i konkurenční firmy. Je to věc, o které přemýšlíme, a i touto cestou bychom se chtěli připomenout. Disponujeme investičním majetkem značné hodnoty a mělo by být v zájmu společnosti, aby byl optimálně využíván.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Startuje stavba unikátního pracoviště v Brně
Velký objekt vytvářející infrastrukturu pro farmaceutické, medicínské a přírodovědecké obory vznikne na východní straně severního okraje Kampusu Masarykovy univerzity v Brně-Bohunicích (vizualizace).
Bude se zde nacházet Farmaceutická fakulta, preklinické centrum včetně velkého zvířetníku a Národní institut infekčních chorob, jejichž provoz podpoří špičkové IT centrum – sál ÚVT. Projekt pod názvem BioPharma Hub symbolickým poklepem slavnostně zahájili 11. března kolegové z Metrostavu DIZ, závodu 1 jako účastníci sdružení zhotovitelů. Vedoucím projektu je Ing. Vladimír Palát.
Společenská odpovědnost
Společenská odpovědnost
tlak na férový přístup k udržitelnosti roste
Začátkem března se v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav sešli podnikoví ekologové z různých firem, aby se zamysleli a diskutovali nad tématem ESG. Tato setkání jsou pravidelného charakteru a pořádá je Asociace progresivních podnikových ekologů v kooperaci s CYRKL Zdrojová platforma s.r.o.
Mgr. Pavlína Mertl
etkáním provázel Cyril Klepek, jako odborníka na ESG přizval Dana Heuera, zakladatele společnosti Fair Venture. Zaznělo zde, že pro první nefinanční reportování je důležité stanovit si jasné cíle, které je možné upravit dle aktuálních dopadů společnosti a vlastních potřeb. Do reportu je však nutné uvádět pouze relevantní informace, jež můžeme v případě auditu skutečně doložit. Firmy by se měly vyhnout falešné prezentaci, tzv. Greenwashingu.
Z průzkumu „Udržitelný byznys 2023“ vyplývá, že 83 % firem v ČR se ESG věnuje již dnes a 55 % firem (s více než 250 zaměstnanci) vybírá své dodavatele dle udržitelnosti. Nejaktivnější jsou v tomto směru banky, jelikož jsou EU taxonomií nuceny financovat společnosti a projekty spojené právě s udržitelnou ekonomikou.
Tlak nejen od bankovních ústavů, ale i od spotřebitelů začalo v minulých letech pociťovat mnoho firem. Čím dál více zákazníků volí společnost/značku dle toho, jak přistupuje k udržitelnosti. Společnosti Skupiny Metrostav přistupují k ESG jako k velké výzvě a přípravě reportu se intenzivně věnují.
Číslo
číslo
Tolik litrů krve se podařilo odebrat při 39. opakování prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem. Děkujeme!
Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka
Jordán v Táboře, nejstarší údolní přehradní nádrž ve střední Evropě, se pyšní hrází, kde vede frekventovaná silnice a pěší cesta s lávkou. Ta byla po téměř 95 letech užívání ve stavu, který znemožňoval její rekonstrukci. Tým Ing. Pavla Kuděje proto lávku zboural a postavil novou.
Metrostav TBR
Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka
Jordán v Táboře není jen nejstarší údolní přehradní nádrž ve střední Evropě, ale jeho hráz je i místem, kudy vede frekventovaná silnice a oblíbená pěší trasa, jejíž součástí je také lávka. Ta byla po téměř 95 letech užívání v takovém stavu, že ji nebylo možné rekonstruovat. Tým pod vedením Ing. Pavla Kuděje proto lávku loni v květnu zboural, aby na jejím místě postavil novou (foto).
Martina Vampulová,
foto Jan Luxíkové dílo od konce loňského roku slouží veřejnosti a stavbaři teď na jaře ještě dokončují kamenný obklad a připravují okolní terén na výsadbu nových stromů.
„Součástí zakázky byla i rekonstrukce mostu přes přepad Jordánu. Abychom zachovali průjezd pro MHD a integrovaný záchranný systém, probíhala rekonstrukce po polovinách. Nejprve bylo nutné postavit novou technologickou lávku pro provedení přeložek sítí, aby bylo možné začít odbourávat původní nosnou konstrukci mostu. Opěry zůstaly zachovány,“ říká stavbyvedoucí Ing. Martin Rochovanský k další důležité části zakázky.
Ale zpět k nové lávce. Ta je dlouhá 191,5 metru a vede podél hráze Jordánu na jeho návodní straně. Jedná se o železobetonovou monolitickou konstrukci integrovanou s trvalým kotveným záporovým pažením, jež přenáší vodorovný zemní tlak. Samotná lávka je tvořena základovým pasem, šikmým dříkem, který je obložený kamenným kotveným kyklopským zdivem, štíhlými sloupy a deskou mostovky.
lávka byla navržena tak, aby splňovala všechny podmínky dané památkáři. však historie jordánu sahá do 15. století!
Původní lávku z roku 1929 nešlo zachránit
Než mohli stavbaři začít s budováním nové lávky, museli nejprve tu původní odstranit. Byla v havarijním stavu. Navíc patky sloupů a základový pas byly navrženy na neúnosném podloží, sloupy proto byly velmi porušeny a v některých místech muselo dojít k provizornímu podepření. V novém řešení se proto počítalo s hlubinným založením. „Při veškerých demoličních a zemních pracích byl prováděn i archeologický výzkum. Po demolici staré lávky bylo provedeno záporové pažení, kvůli dosažení úrovně základové spáry, odkud byly vrtány mikropiloty. Po dokončení mikropilot následovaly betonářské práce, které zahrnovaly vybetonování základů, dříku, sloupů, mostovky a říms,“ popisuje postup prací Ing. Rochovanský s tím, že především betonáž sloupů byla poměrně složitá kvůli jejich poměru výšky a tloušťky. Nejvyšší sloup má výšku pět metrů a jeho šířka je 300 x 300 milimetrů. Stavbaři navíc kvůli omezenému prostoru staveniště nemohli využít běžnou techniku na betonáže nebo návoz materiálu a museli hledat jiná řešení, takže nakonec používali pro betonáže stacionární pumpu.
V náročných podmínkách, které ovlivnilo i nepříznivé počasí a kalamitní stav s přívalem až 70 centimetrů sněhu za jedinou noc, tým Ing. Rochovanského rekonstrukci lávky i mostu dokončil ještě před koncem loňského roku tak, aby se na hráz Jordánu mohly vrátit automobily do dvou pruhů. V lednu pak mohli dělníci zahájit dokončovací práce, které zahrnují dokončení kamenného obkladu, a s příchodem jara začíná příprava i na terénní úpravy pro výsadbu vrb, jež na hráz Jordánu neodmyslitelně patří už třiadvacet let.
Zkouška ohněm na Florenci
Výměna stropní desky, kterou ve sdružení realizují kolegové ze závodu 8 Metrostavu DIZ ve stanici pražského metra Florenc, je v polovině. Stavbaři mají za sebou první etapu a větší část druhé etapy. Teď bude následovat složitější fáze.
Metrostav DIZ závod 8
Zkouška ohněm na Florenci: řezání betonové desky ze 70. let
Výměna stropní desky, kterou ve sdružení realizují kolegové ze závodu 8 Metrostavu DIZ ve stanici pražského metra Florenc (snímky), je v polovině. Stavbaři mají za sebou první etapu a větší část druhé etapy.
Mgr. Radim Mana,
foto archiv Metrostavuosavadní práce spočívaly především ve výměně prefabrikovaných předpjatých nosníků v přesně stanovených víkendových výlukách. Teď bude následovat složitější fáze: bourání monolitické části stropní desky pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici, jejíž demolici bylo nezbytné upravit na základě skutečně zjištěného stavu monolitické části stropní konstrukce a po odkrytí ochranných konstrukcí. Stavbaři se musejí již teď vypořádat s náročnou logistikou a především s řadou otazníků nad technickým stavem samotné desky.
„Deska pochází ze 70. let, má tloušťku metr sedmdesát a je předpjatá lany, která jsou již na hraně životnosti. Jakýkoliv neopatrný zásah do této konstrukce může narušit její stabilitu. Proto jsme pod ní vybudovali podpůrnou nosnou ocelovou konstrukci a řezy budeme provádět striktně podle projektu statika, který byl pro tyto účely zpracován a který vychází z diagnostiky desky a na němž jsme s projektantem a subdodavateli pracovali půl roku. Abych byl upřímný, mám z toho velký respekt, ale zároveň věřím, že když jsme zvládli dosavadní logistiku s mnohatunovými nosníky ve výlukách, zvládneme i toto,“ přiznává vedoucí projektu Ing. Vojtěch Lacina.
Promyšlná logistika
Celá stropní deska nad stanicí Florenc má rozlohu 5450 m2 a stavbaři ji rekonstruují při minimálním dopadu na cestující. Součástí projektu je i kompletní hydroizolace. Stavbaři dosud vyměnili 91 z celkových 131 prefabrikovaných předpjatých nosníků. Každý z nich měří 23 m a váží cca 28 tun. Každý záběr tedy vyžaduje velmi pečlivou přípravu a promyšlenou logistiku v rámci naplánovaných víkendových výluk. Prostorem navíc vede velmi hustá a rozmanitá síť inženýrských sítí, a tak musí stavbaři průběžně překládat vedení na dočasnou nadzemní ocelovou konstrukci.
Betonová stropní deska ve stanici metra Florenc je na hranici své živostnosti, kterou potvrzuje podrobná diagnostika, jež se provádí a vyhodnocuje po celou dobu výstavby. Největší zásah dostala původní konstrukce při ničivých povodních v roce 2002.
Investorem současné rekonstrukce je Dopravní podnik hlavního města Prahy. Stavební práce začaly v březnu roku 2022 a současný předpoklad dokončení je ke konci roku 2026, ale také bude záležet, jaké skutečnosti budou jištěny v navazujících etapách výstavby. Nejviditelnější součástí projektu bude modernizace vestibulu metra a výstavba dvou eskalátorů směrem k autobusovému nádraží Florenc.
Původně konečná stanice
Stanice Florenc na lince C je hloubená, bezpilířová se stropem z prefabrikovaných nosníků. Do roku 1984 měla funkci konečné stanice, než byl otevřen úsek III.C směrem na Nádraží Holešovice.
Výstavba rodinných domků ve Vysokém Újezdu pokračuje
Zajímavá zakázka na výstavbu 53 rodinných domů, kterou stavbaři divize 9 dokončili vloni na podzim, má navazující etapu. Pro developerskou skupinu Crestyl tým Ing. Stanislava Zemana postaví dalších 33 řadových domů (vizualizace), jejichž kolaudace je plánovaná na rok 2025.
Divize 9
Výstavba rodinných domků ve Vysokém Újezdu pokračuje
Zajímavá zakázka na výstavbu 53 rodinných domů, kterou stavbaři divize 9 dokončili vloni na podzim, má navazující etapu. Pro developerskou skupinu Crestyl tým Ing. Stanislava Zemana postaví dalších 33 řadových domů (vizualizace), jejichž kolaudace je plánovaná na rok 2025.
RED, vizualizace Crestyl
ové domy se budou nacházet v lokalitě nazvané U Kůlen III, budou dvoupodlažní s plochou či sedlovou střechou s dispozicemi 5+kk a spojeny do dvojdomů přes sousedící garáže. Tak jako v předchozí etapě je stavba sama o sobě standardní – betonové základové pasy, nosné stěny z Porothermu, cihlové příčky, stropní konstrukce a střešní desky plochých střech z monolitického železobetonu, u sedlových střech sbíjené dřevěné vazníky a plechová krytina.
„Jde v podstatě o volné pokračování předchozí výstavby. Domy jsou podobné, ale v různých detailech lépe vyladěné. Výzvou pro nás bude, stejně jako v předchozí etapě, zejména založení domů na nepříjemných jílech a také celková organizace proudové výstavby,“ říká Stanislav Zeman.
Vysoký Újezd představuje jednu z významných lokalit, kde Crestyl působí. V centru obce například v minulosti dokončil dva bytové domy.
Pracovní příležitosti
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
TOP POZICE BŘEZEN 2024
Stavbyvedoucí
Zkušené i začínající stavbyvedoucí přijmeme na naše stavby v Praze, v Karlovarském a Pardubickém kraji a na provoz lehkých obvodových plášťů v Nymburce. Více o nabídce pro stavbyvedoucí najdete ZDE.
Kvalitář/ka
Pro dceřinou společnost Metrostav TBR hledáme šikovné specialisty kvality. Pokud máte rádi pořádek, baví vás vést evidenci dokladů a protokolů ke stavbě a zajišťovat, aby bylo vše v pořádku, pak jste pro nás ten pravý/ta pravá. Více o pozici najdete ZDE.
Přípravář/ka
Naše stavby můžete potkávat na spoustě míst po celé České republice. Využijte možnosti být u těch nejzajímavějších stavebních zakázek jako přípravář – aktuálně se u nás můžete věnovat např. projektům BD Hrdlořezy, AB Praha Bubny a mnoho dalších. Záleží na vás, jestli se budete podílet na přípravě staveb do soutěží nebo budete vyhrané zakázky připravovat k realizaci. Více o pozicích v přípravě najdete ZDE.
Mistr
Šikovné stavební mistry a mistrové hledáme na několik našich projektů. Jde zejména o realizaci pozemních staveb a mostů v Praze a středočeském kraji. Máte-li zájem, můžete zareagovat ZDE, Vaši odpověď předáme příslušným manažerům.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Centrála Metrostavu využívá čistou energii
Administrativní budova PPII na pražské Palmovce, kterou jako své sídlo využívá společnost Metrostav a.s., nově „pohání“ střešní fotovoltaická elektrárna o výkonu 44,59 kWp. Skupina Metrostav tak posiluje svou energetickou nezávislost.
Instalace čítala 98 panelů značky Canadian Solar o jmenovitém výkonu 455 Wp. Tento kancelářský komplex díky nové FVE tak ročně „vyrobí“ asi 40 MWh bezemisní čisté energie.
Energie z takřka 50 kWp fotovoltaiky bude plně využita k napájení kancelářské budovy, žádné přetoky nebudou dodávány do distribuční sítě. Tak jako na budově PPIa (sídlo Subterra a.s.), kde byly fotovoltaické panely o výkonu 49,14 kWp osazeny vloni na podzim. Instalaci provedla firma SEFY Czech Republic s.r.o. Na projekt bude zažádáno o poskytnutí dotace z Modernizačního fondu (Výzva RES+ č.1/2024).
Text a foto Mgr. Pavel Vohnout, vedoucí útvaru obchodu a marketingu Společnosti Metrostav Facility
Použitá technologie
FV panely Canadian Solar 455 Wp – 98 ks
Konstrukce pro uchycení panelů – 98 ks
Střídač GoodWe 50KS-MT – 1 ks
Svátek žen věnován zdraví
V pátek 8. března proběhl v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav Den zdraví. Zaměřil se na prevenci onkologických a kardiovaskulárních onemocnění a také na podporu duševního zdraví.
Zaměstnanci Skupiny Metrostav se mohli v osvětových stáncích společnosti Loono naučit, jak rozpoznat mozkovou příhodu a infarkt, jak provádět první pomoc, jak si správně provádět samovyšetření prsou nebo varlat nebo rozeznávat riziková znamínka a změny na kůži. Samovyšetření bylo možné vyzkoušet na speciálních edukačních modelech, ve kterých byly ukryty bulky. Zaměřili jsme se i na prevenci rakoviny děložního čípku, kůže a střeva a připomněli, kam a kdy zajít na preventivní prohlídku.
V rámci bloku o duševním zdraví mohli navštívit přednášky věnující se péči o mentální rezervy a stresu. Naši kolegové tak získali tipy, jak najít své zdroje, skryté motivace a energii a hlavně jak si nejlépe „dobít baterky.“
„Zúčastnila jsem se výborné přednášky na téma prevence vyčerpání a vyhoření. Pokud by se akce opakovala, určitě bych se zastavila u stánků s prevencí, která mě také moc zajímá,“ uvedla Silvie Marhoulová z Útvaru vztahů k veřejnosti.
Mgr. Jana Kořínková
Cena pro Staroměstský jez
Pochází ze 13. století a byl vzorem pro další podobné stavby v korytech řeky. Při jeho obnově byly využity unikátní postupy a stavba probíhala na exponovaném místě v centru Prahy. Stavbaři divize 6 pod vedením Bc. Daniela Bodi si tak za rekonstrukci Staroměstského jezu nyní zaslouženě odnesli dvě ocenění v rámci soutěže Vodohospodářská stavba roku 2023!
Vyhlášení výsledků se uskutečnilo během setkání vodohospodářů v Kongresovém centru v Praze k příležitosti Světového dne vody dne 22. března. Veřejnosti se tak každoročně připomíná význam vody a potřeby udržitelného nakládání s vodními zdroji. Akci pod záštitou ministra zemědělství a ministra životního prostředí vyhlašuje Svaz vodního hospodářství ČR, z.s., ve spolupráci se Sdružením oboru vodovodů a kanalizací ČR, z.s., soutěž Vodohospodářská stavba roku 2023. V rámci soutěže jsou hodnoceny stavby nebo jejich ucelené části. Staroměstský jez bodoval v jedné z kategorií a získal také ocenění představenstva SVH ČR, Z.S. A SOVAK ČR za mimořádný přínos stavby pro vodní hospodářství.
Dubový rošt a žulové desky
Stavbaři při rekonstrukci co nejvíce využívali původní technologie, aby památce navrátili historickou podobu: dubový rošt ukotvili do dřevěných pilot a vyplnili je žulovými deskami. „Zatímco na prvním úseku jsme se zaučovali, s každým dalším jsme byli chytřejší a postupně se nám podařilo zdokonalit procesy natolik, že jsme si mohli dovolit významně zrychlit postup stavby. Finiš už bych přirovnal ke sprintu. A to nás ještě v dubnu přibrzdily vysoké průtoky, kvůli nimž jsme museli na pár týdnů vyklidit staveniště. Škoda že Vltava není v Praze širší a jez nemá víc úseků,“ vzpomínal v době dokončení obnovy vedoucí projektu Daniel Boďa.
RED
Kalendář Metrostavu sbírá trofeje!
V Galerii Práh v Brně se 7. března uskutečnilo vyhlášení soutěže o nejkrásnější kalendář roku 2024. Mezi nominovanými byl kalendář Metrostavu s podtitulem Metrem 50, který získal tři ocenění: druhé místo v kategoriích Prezentace subjektu, Design a Kvalita tisku.
Ve čtyřiadvacátém ročníku soutěže, která se nese „na pomezí grafiky, polygrafie a volné tvorby“, se o ceny ucházelo celkem 38 kalendářů v osmi kategoriích. V početné konkurenci tak jde bezpochyby o úspěch.
Cenu převzali kolegyně Ing. Kateřina Hainzová a Bc. Věra Štollová z Útvaru vztahu k veřejnosti, na tvorbě se podílel také Ing. Petr Hybský z Metrostavu TBR. Blahopřejeme a děkujeme za váš čas a energii, které jste vzniku kalendáře věnovali! Připomeňme, že ceny v této soutěži získal také loňský kalendář Metrostavu s podtitulem Stavte s námi.
Rozšířenou verzi kalendáře najdete na: https://www.metrostav.cz/cs/metrem50
RED, foto archiv Metrostavu
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
SKUPINA METROSTAV V DOX+
RED, foto archiv Metrostavu
Strategická konference odstartovala v 10 hodin, hosté přicházeli již hodinu předem. Mnozí využili příležitost se jednou za rok sejít a přátelsky pohovořit.
Digitalizaci ve stavebnictví prezentoval vedoucí útvaru digitalizace stavebních procesů Ing. Filip Kalina a mimo jiné upozornil, že umělá inteligence a robotizace není stále na takové úrovni, aby nahradila lidský faktor. „Práci, která s přípravou pro robota trvá i dva dny, udělá šikovný mistr a dva dělníci za čtyři hodiny.“
Celým programem letošní Strategické konference provázel Compliance Officer Metrostavu Ing. Ivan Hrdina. Pro každého z řečníků měl připraveny zajímavé otázky.
Již několikátý rok proběhl kongres ve špičkově vybaveném multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích. Letos se tu sešlo téměř 240 hostů.
Po skončení hlavního programu měli účastníci možnost navštívit právě probíhající výstavy Centra současného umění DOX: KAFKAesque, Úhel pohledu a Kamila Ženatá: Všechno jako na počátku světa.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Metrostav TBR – Fotogalerie
Lávka je dlouhá 191,5 metru a vede podél hráze Jordánu na jeho návodní straně.
Stavbaři dokončují kamenný obklad a připravují okolní terén na výsadbu vrb, které na hráz Jordánu neodmyslitelně patří.
Součástí zakázky byla rekonstrukce mostu přes přepad Jordánu.
Po hrázi vede frekventovaná silnice a oblíbená pěší trasa do centra Tábora. Protáhlý tvar vodní plochy zabíhá téměř k východní hranici historického centra a stáčí se podél železniční trati na Prahu směrem na sever.
- 1103517.svg
- 1103518.svg
- 1103535.svg
- 1103541.svg
- 1103542.jpg
- 1103543.svg
- 1103544.jpg
- 1103560.pdf
- 1103561.svg
- 1103562.jpg
- 1103563.jpg
- 1103564.jpg
- 1103565.jpg
- 1103566.svg
- 1103567.jpg
- 1103568.jpg
- 1103569.jpg
- 1103570.jpg
- 1103571.svg
- 1103572.jpg
- 1103573.mp4
- 1103574.svg
- 1103575.jpg
- 1103576.jpg
- 1103577.jpg
- 1103578.jpg
- 1103579.jpg
- 1103580.svg
- 1103581.jpg
- 1103582.jpg
- 1103583.jpg
- 1103584.jpg
- 1103585.jpg
- 1103586.jpg
- 1103587.jpg
- 1103588.jpg
- 1103589.jpg
- 1103590.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007