-
Metrostav
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
Čtyři sály barokní nádhery
Obnova památek je stejně důležitá, nebo možná i důležitější, než stavba nových objektů. Každá rekonstrukce je významná a tým Ing. Marka Janeby z Metrostavu DIZ obnovil čtyři barokní sály v Lobkovickém paláci.
8
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
16. května 2024
ročník 36
Čtyři sály barokní nádhery
Stejně důležité jako stavět nové objekty, nebo ještě možná důležitější, je nezapomínat na obnovu památek. Každá rekonstrukce je proto významná, bez ohledu na její velikost. Potvrdila to i práce týmu Ing. Marka Janeby ze závodu 9 Metrostavu DIZ, která vrátila původní krásu čtyřem barokním sálům v přízemí pravého křídla Lobkovického paláce na Malé Straně (snímky).
Lenka Svobodová, foto Future Communications & Media
ok trvající zakázka, kterou Metrostav DIZ prováděl v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo, skončila letos v dubnu. „Veškeré činnosti jsme museli časově i prostorově koordinovat s ambasádou, abychom nenarušili její provoz. K řešení problémů ale vždy přistupovala velmi vstřícně stejně jako Diplomatický servis, který byl investorem stavby, protože palác patří do majetku státu. Vzhledem k tomu, že je i nemovitou kulturní památkou, stýkali jsme se často také se zaměstnanci Národního památkového ústavu a i jednání s nimi byla vždy konstruktivní a přátelská. Když už jsem u pochval, nemohu vynechat svého kolegu stavbyvedoucího Tomáše Fidru, jenž řídil práce na místě, a restaurátorku Martinu Fořtíkovou ze společnosti Art Hard, která byla s námi ve sdružení a měla na starost opravu podlah a hlavně rekonstrukci nástěnných maleb,“ vzpomíná Ing. Janeba.
Zakázka zahrnovala kompletní rekonstrukci čtyř sálů i k nim přilehlého zázemí včetně nového vytápění i chlazení, vzduchotechniky, elektroinstalace a systému měření a regulace. Šetrné prostupy konstrukcemi stavbaři prováděli jak zespoda ze suterénu, tak i seshora z patra. V sálech vedli většinu rozvodů v soklových lištách.
Opravy se týkaly kamenné dlažby, mramorového ostění krbů, ale i kování, mříží, dveří a oken. Ta poslední jmenovaná repasovali v dílně odborníci z restaurátorského střediska Metrostavu DIZ.
kopii renesančního lustru se podařilo napodobit a nelze ji rozeznat od originálu
Samostatnou kapitolu představovalo osvětlení. Repase pseudorenesančního lustru holandského typu z 19. století nebyla pro tým Ing. Janeby novinkou. Zajímavostí, se kterou se dosud nesetkal, ale bylo vytvoření jeho kopie, která měla ozdobit vedlejší místnost. A podařilo se. Do třetího sálu stavbaři osadili nástěnná svítidla, jejichž tvar inspirovala ramena starého lustru zdobená zvířecími hlavami. Poslední sál doplnilo moderní kruhové stropní svítidlo s LED diodami. Precizní práci kolegů můžete posoudit při prohlídkách Velvyslanectví SRN. Jejich počet je ale omezen a je nutné se na ně hlásit ve skupinách ideálně tři měsíce předem.
stejný název nesou dva paláce
Barokní Lobkovický palác na Malé Straně (foto) začal v roce 1702 budovat Giovanni Battista Alliprandi pro Františka Přehořovského z Kvasejovic.
Kvůli dluhům byl prodán v dražbě a od roku 1753 patřil Lobkovicům. V pozdně barokním stylu jej upravil Ignác Palliardi. V roce 1927 Lobkovicové budovu prodali československému státu a od roku 1974 je sídlem německého velvyslanectví. V jeho zahradě připomíná bouřlivé události roku 1989 skulptura Quo vadis (Trabant) od Davida Černého.
Původně renesanční Lobkovický palác na Pražském hradě postavili již v 1. polovině 16. století Pernštejnové. Do dějin vstoupil v roce 1618, když byli z jeho oken vyhozeni Slavata a Martinic. Palác sňatkem přešel do majetku Lobkoviců, prošel barokní přestavbou, klasicistní úpravou a dnes představuje poslední soukromé sídlo na Pražském hradě.
RED
Krátce Aktuálně
Metrostav 08/2024
Krátce Aktuálně
Prestižní ocenění Bezpečný podnik na slovensku
Společnosti Metrostav a.s. – ZOS Bratislava a Metrostav DIZ – ZOS SK dne 10. dubna obdržely prestižní ocenění programu Národní inspektorát práce Bezpečný podnik za rok 2023, jehož držitelem je ve Slovenské republice aktuálně jen 39 firem! Certifikát se uděluje na pět let a je důkazem, že oceněný subjekt představuje bezpečný podnik po všech stránkách, tj. nejen ve smyslu zajištění BOZP a bezpečnosti technických zařízení, ale i po stránce zajištění zdravých podmínek na pracovišti, protipožární bezpečnosti, dodržovaní všeobecně závazných právních předpisů apod.
Setkání smluvních žáků
V pondělí 13. května se v centrále Metrostavu na pražské Palmovce uskutečnilo každoroční setkání smluvních žáků. Studenti třetích ročníků učebních oborů se po složení závěrečných zkoušek chystají nastoupit do našich projektových týmů a výrobních středisek. Držíme jim palce, ať u zkoušek uspějí.
Dopravní stavba v Ústí nad Labem MÍŘÍ do finále
Kolegové ze závodu 8 Metrostavu DIZ dokončují výstavbu okružní křižovatky (foto), která propojí dosavadní silnici I/30 s budoucím logistickým areálem Podhorský park v Ústí nad Labem. Realizace probíhá za úplného obousměrného provozu. Projekt vede Ing. Petr Lohniský ze závodu 8, dodavatelem nových asfaltových povrchů byla společnost MI Roads.
SQZ
Metrostav 08/2024
SQZ
SQZ a její čtvrtstoletí
Dceřiná společnost SQZ s.r.o. si připomíná významné výročí: na trhu působí 25 let. již ČTVRTSTOLETÍ je tak SQZ dynamickou společností, která je schopna nabídnout kvalitní služby v oblasti zkušebnictví, měření fyzikálních veličin, systémech managementu kvality a v provádění diagnostických prací.
Text a foto společnost SQZ
polečnost SQZ poskytuje své služby s garancí vysoké odbornosti svých pracovníků, což umožňuje snížení rizik a optimalizaci nákladů projektů. Firma dlouhodobě zvyšuje svou hodnotu, rozvíjí odbornosti v souladu s evropskými standardy a rozšiřuje svoji územní působnost. Je nositelem know-how v oblasti zkušebnictví ve Skupině Metrostav.
Kamenné pobočky a pracoviště jsou v Praze (Rohanský ostrov a Zbraslav), Olomouci, Chotýšanech, Kařezu, Dobřanech u Plzně, Líšově u Českých Budějovic, Srchu u Pardubic, Bílém Kameni, Lounech, Bratislavě, Žilině, Badíně – Kečka u Banské Bystrice, Dubnici nad Váhom, Nových Zámcích a v Prešově a dále na mobilních či semimobilních pracovištích. Projekty s účastí SQZ jsou také v zemích, jako je třeba Polsko, Německo, Slovinsko, Srbsko, Island, Norsko, Švédsko. I na zahraniční podnikání u SQZ došlo. Před osmi roky bylo založeno podnikání na Slovensku prostřednictvím organizační složky SQZ Bratislava.
V Laboratořích pracují odborníci s mnohaletou praxí a zkušenostmi s kontrolou velkých staveb
Získávání náplně společnosti je zaměřeno na zakázky od Skupiny Metrostav a jejich podzhotovitelů s důrazem na ZCV a nosné technologie. Dlouhodobě se daří realizovat polovinu tržeb i mimo Skupinu Metrostav.
V laboratořích SQZ neustále probíhá proces rozšiřování počtu nových nebo modifikovaných zkušebních postupů dle evropských norem v návaznosti na směrnice EU a s tím související potřeba investování do nových zkušebních zařízení. Účastníme se projektů aplikovaného výzkumu a jsme aktivním členem týmů v rámci odborných sdružení, svazů a asociací s cílem zvýšení odborné a technické úrovně SQZ.
Kam dále? Máme spoustu nápadů a rozhodně se nechceme zastavit. Čeká nás další technický, investiční a územní rozvoj a rozvoj personální oblasti.
Je na místě ocenit zaměstnance SQZ a poděkovat jim. Své úkoly plní často v těžkých terénních a klimatických podmínkách a na stavbách s mnoha kilometry v zádech. Motorem rozvoje firmy jsou myšlenky, nápady a postřehy mnohých zaměstnanců, jejichž interakce s potřebami zákazníků vytvářejí nové cesty pro rozvoj firmy. Je třeba vzpomenout na majitele SQZ a poděkovat jim za jejich 25letou plnou podporu. A děkujeme i našim zákazníkům.
Ptáme se
Metrostav 08/2024
Ptáme se...
Ing. Kateřina Horníková, Ph.D.
Samostatná přípravářka společnosti Metrostav DIZ
Vystudovala obor konstrukce pozemních staveb se zaměřením na statiku staveb na Fakultě stavební ČVUT, kde získala inženýrský titul. Své působení na akademické půdě se rozhodla prodloužit navazujícím prezenčním doktorským studiem v oboru konstrukce a dopravní stavby. Již v průběhu inženýrského studia začala pracovat ve stavební firmě, do Skupiny Metrostav nastoupila v roce 2017.
Co vás přivedlo k Metrostavu?
Chuť po změně. Do firmy jsem nastoupila s vidinou toho, že se budu moci podílet na významných a velkých projektech a zároveň získám podporu k tomu, abych mohla dokončit své doktorské studium.
Na jakém projektu v rámci své pozice aktuálně působíte?
Pracuji na výstavbě nádražní budovy Praha-Bubny, na níž náš závod 3 wspolupracuje s kolegy z Metrostavu TBR. V rámci této stavby působím na pozici vedoucí přípravy, tedy vedu tým přípravářů a společně zajišťujeme subdodávky, zpracováváme změnové listy, kontrolujeme projekt z hlediska úplnosti a technické správnosti a podílím se na řízení ekonomiky zakázky.
Na ČVUT jste se zaměřila na výzkum odolnosti betonových konstrukcí vůči požáru a výbuchu. Můžete prozradit, o co jde?
V rámci výzkumu jsem se snažila popsat účinky těchto extrémních zatížení na konstrukce tak, aby je bylo možné zohlednit již při samotném návrhu stavby. Téma je ve vědeckých kruzích bohužel velmi neprobádané a plné zajímavých jevů, které je potřeba pochopit a popsat. Každý ví, že když v bytovém domě vybuchne plyn a v objektu začne hořet, je to velký problém a většinou je pak nutné dům zbourat. Nebylo by tedy skvělé navrhnout konstrukci tak, aby nebyla po takové katastrofě nutná její demolice, anebo dokonce tak, aby se lidem ve vedlejším bytě nic nestalo? Takovéto extrémní situace jsou největší motivací pro podobné výzkumy.
V jaké fázi tento výzkum je? A jaké má využití v praxi?
Výzkum postupuje drobnými krůčky, ale od první myšlenky už ušel pořádný kus cesty. Podařilo se nám kvantifikovat první vlivy požáru a výbuchu na konstrukce a aktuálně s kolegy dokončujeme vědecký článek, kde budeme získané poznatky prezentovat. První dílčí výsledky již publikovány byly a publikace jsou hojně citovány a velmi kladně hodnoceny. Mně a zbytku týmu to dělá velkou radost. Výsledkem výzkumu by pak v ideálním případě mělo být sestavení normového postupu, jak navrhovat konstrukce odolné těmto typům zatížení a ochránit kritickou infrastrukturu státu a ideálně i běžné stavební objekty.
Co vás nasměrovalo ke stavařině a co vám v rámci vaší profese dělá radost?
Ke stavařině jsem se dostala v podstatě náhodou. Odmala jsem byla technicky a velice pragmaticky smýšlející člověk a v jisté životní fázi se stavařina jevila jako dobrý nápad a svého rozhodnutí nelituji. Radost mi především udělá to, když se mohu po letech projít po objektu, na jehož stavbě jsem se podílela, a vidím, že vše slouží a žije svým novým životem.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 08/2024
fotosloupek
Vzpomínka na dvounápravovou tramvaj
V souvislosti s oslavami 50. výročí zahájení provozu metra měli zaměstnanci Metrostavu a Metroprojektu 25. dubna možnost účastnit se speciální jízdy muzejní tramvajovou soupravou (snímky).
Jde o dvounápravové vozy (motorový z roku 1930 a vlečný z roku 1942), které jezdily až do úplného ukončení provozu starých tramvají v květnu 1974. Stav tramvajové soupravy je z této doby zcela unikátně zachován. Kromě samotné projížďky proběhla krátká komentovaná prohlídka v Muzeu MHD v Praze ve Střešovicích spojená s přednáškou na téma ukončení provozu dvounápravových tramvají a profese průvodčích.
Metrem 50
Metrostav 08/2024
metrem 50
Mosty na trasách pražského metra
Květnový list letošního kalendáře Metrostavu je věnován mostům pražského metra. Praha je totiž pestrá nejen svou kulturou, svou historií, svými stavbami, ale také svou geologickou stavbou a morfologií terénu. A metro tak na některých úsecích vyjede z podzemí rovnou nad terén.
RED, foto archiv Metrostavu
říkladem je Nuselské údolí, které v moderní době představuje nepříjemnou překážku pro dopravní spojení Pankráce s Novým Městem. Metro ji překonává díky Nuselskému mostu. Obří dílo z předpjatého betonu tvoří jeden kompaktní konstrukční celek bez dilatačních spár. Je dlouhý 603,30 m a má pět polí teoretických rozpětí 68,25 + 3 × 115,5 + 68,25 m.
Nuselský most, ač je v síti pražského metra mostem nejvýznamnějším, není mostem jediným. Po mostech jezdí soupravy metra ještě v dalších třech případech. Na trase C se jedná o most přes železniční trať těsně za stanicí Kačerov směrem ke stanici Roztyly.
Další dva mosty jsou na trase B. Na traťovém úseku Lužiny–Hůrka překonává mostní konstrukce údolí Prokopského potoka (foto). Směrově a výškově je trasa úseku předurčena polohou stanic a tvoří ji dva protisměrné oblouky s poloměrem 350 m. Mostní konstrukci tvoří spojitý nosník o 9 polích délky 30 m, 7 × 45 m a 30 m.
Podrobněji na: https://www.metrostav.cz/cs/metrem50_5-2024
Číslo
Metrostav 08/2024
číslo
Tolik metrů je dlouhý lakovací box v Hostivaři, který umožní opravovat lak na více než třicetimetrových tramvajích bez nutnosti jejich rozčlánkování. Lakovnu postavili kolegové z Metrostavu DIZ závodu 8.
Přestavba ruiny bývalých jeslí v Teplicích
Chátrající objekt v Hlávkově ulici v teplických Trnovanech se po letech dočkal obnovy. Stavbaři z Metrostavu DIZ, oblastní zastoupení Ústí nad Labem, dokončili přestavbu v polovině dubna.
Metrostav 08/2024
Metrostav DIZ závod 8
Teplice: přestavba ruiny bývalých jeslí
Chátrající objekt v Hlávkově ulici v teplické části Trnovany (foto) se po letech dočkal obnovy. Stavbaři závodu 8 Metrostavu DIZ, oblastního zastoupení Ústí nad Labem, dokončili jeho přestavbu v polovině dubna.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
udova, v níž byly jesle, se nepoužívala už více než třicet let. V nynější podobě bude fungovat jako komunitní centrum pro děti a mládež. Podle nového provozovatele, Salesiánského střediska v Teplicích, ponese označení Živý dům.
Přestavba původní ruiny začala v listopadu 2022, kdy nastoupily bagry a začaly bourací práce. Při nich se odstraňovaly zdevastované vnější terasy, stropy, podlahy a také příčky ve všech patrech. „Objekt byl při předání staveniště ve velmi zanedbaném stavu, měl zazděná okna a některé dřevěné konstrukce byly napadeny dřevokaznou houbou,“ vzpomíná vedoucí projektu Jan Juštin. Zakázka zahrnovala kompletní rekonstrukci objektu od podzemního až po třetí nadzemní podlaží. Objekt tak dostal novou střechu i fasádu, vyměňovaly se veškeré výplně, některé stropní konstrukce, podlahy a veškeré instalace. „V rámci vnějšího prostoru byla provedena nová přípojka splaškové kanalizace, nová dešťová kanalizace včetně vsakovacích objektů, nová přípojka elektro. Součástí zakázky byla také nová vstupní hala a vnější výtahová šachta,“ shrnuje vedoucí projektu. Oceňuje přitom také práci a profesionální přístup kolegů ze společnosti Subterra, kteří měli na starosti dodávku a montáž veškerých silno a slaboproudých rozvodů včetně osvětlení.
OBJEKT BUDE SLOUŽIT SALESIÁNSKÉMU STŘEDISKU ŠTĚPÁNA TROCHTY A NACHÁZÍ SE ZDE DŮM DĚTÍ A MLÁDEŽE
Tři etapy
Rekonstrukční práce byly rozděleny do etap. Dokončení první z nich plánované na říjen minulého roku se sice opozdilo, ale termín odevzdání díla se nakonec podařilo dodržet. „Od června 2023 byla v souběhu realizována etapa číslo II, která zahrnovala vnější přístavbu výtahové šachty, vlastní výtah a kompletní vestavbu 3.NP. Tato byla dokončena a předána 11. 3. 2024,“ říká Jan Juštin.
Improvizaci a zvýšené úsilí bylo třeba vynaložit při výměně stropních trámů, kdy nebylo možné použít jeřáb. Nebo v podzemním podlaží s průchodovou výškou 1,3 metru, kde bylo nutné vybourat kanálky pro osazení potrubí pro odvětrání radonu.
Jan Juštin děkuje celému týmu za skvělý výsledek. Spolupráce s investorem nebyla podle jeho slov úplně jednoduchá. „Spousta věcí se řešila za pochodu, kdy hlavně projekt dost pokulhával za představou objednatele. Nicméně musím vyzdvihnout férový a vstřícný přístup jak TDS, tak zástupců investora,“ doplňuje.
Komunitní centrum v Teplicích-Trnovanech
Tepličtí salesiáni koupili ruinu bývalých jeslí zhruba před deseti lety. V obnoveném objektu, který bude fungovat jako dům pro děti a mládež, budou poskytovat i další akviziční služby. Nové komunitní centrum s příznačným názvem Živý dům, by tak vedle běžných aktivit domova pro děti a mládež mělo sloužit jako nízkoprahové zařízení, které nabízí preventivní programy formou kroužků, táborů a různých akcí také rodinám s dětmi a skupinám ohrožených dětí ze sídlišť a rizikových oblastí.
Nízkoprahové kluby, odborně nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, jsou podle Wikipedie určeny dětem a mládeži, které tráví svůj volný čas touláním na ulici, v partě či jinak neorganizovaně.
Bourací práce Libeňského mostu pokračují
První dubnové úterý začaly hlavní bourací práce související s rozsáhlou rekonstrukcí Libeňského soumostí (snímky). První bude zbourán oblouk na Rohanském ostrově, takzvaný inundační most, který je již od konce ledna letošního roku uzavřen. Poté budou následovat mostní konstrukce přes Štorchovu a Voctářovu ulici.
Metrostav 08/2024
Metrostav TBR
Bourací práce Libeňského mostu pokračují
První dubnové úterý začaly hlavní bourací práce související s rozsáhlou rekonstrukcí Libeňského soumostí (snímky). První bude zbourán oblouk na Rohanském ostrově, takzvaný inundační most, který je již od konce ledna letošního roku uzavřen. Poté budou následovat mostní konstrukce přes Štorchovu a Voctářovu ulici.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
ourací práce jsou sice pro veřejnost nejviditelnější, ale tým Metrostavu TBR zahájil práce na rekonstrukci Libeňského soumostí už v březnu roku 2022. Kolegové pracují v režimu Design & Build, kdy zhotovitel je zároveň projektantem i realizátorem stavby. Tento typ smlouvy podle vzoru Žluté knihy FIDIC pro stavbu znamená nejen zkoordinovat s technickými požadavky, ale také s požadavky okolní zástavby a dotčených orgánů státní správy.
Demolice pod přísným dohledem
Samotné přípravné práce začaly v září roku 2022 stavbou proplachovacího kanálu a havarijní nádrže na Rohanském ostrově, které jsou dokončeny. Letos v dubnu pak začaly bourací práce směrem od oblouku k nadjezdu přes Štorchovu ulici. Takzvaný inundační most stavbaři demolovali ze strany administrativního centra DOCK postupně po jednotlivých pasech tak, že byla nejprve narušena statika každého pasu, který pak spadl do lože vytvořeného z nasypaného materiálu. „Během demolice oblouku jsme spolupracovali i s Ústavem teoretické a aplikované mechaniky, kde jsme navržený postup demolice při provádění vlastních prací sledovali měřením vibrací na okolní zástavbě, konkrétně administrativním centru DOCK. V rámci sledování jsme byli připraveni upravit způsob bourání. Měření ovšem ukázala, že vliv vibrací normové hodnoty nepřekračoval. Kromě toho byly v průběhu demoličních prací monitorovány vybrané části nosné konstrukce inundačního mostu, které nemohly být diagnostikovány v době jeho životnosti, protože byly nepřístupné. Tady jsme spolupracovali s odborníky z Vysokého učení technického v Brně a z Kloknerova ústavu ČVUT,“ popisuje ředitel výstavby Ing. Martin Kulhavý s tím, že zjištěné znalosti objednatel prací, Technická správa komunikací hl. m. Prahy využije pro návrh rekonstrukcí dalších pražských mostů.
Most přes Štorchovu ulici dělníci zbourali za uzavření ulice a nezbytných dopravněinženýrských opatření, a to ještě před zahájením mistrovství světa v hokeji. Následovat bude bourání mostní konstrukce přes Voctářovu ulici a počítá se s odstraněním lávky pro pěší u objektu DOCK.
S ohledem na životní prostředí
Stavbaři v rámci rekonstrukce kladou důraz na šetrnost k životnímu prostředí. V maximální možné míře proto plánují využít vytěžený materiál, a to především při rozšíření násypů nebo pro sanaci vrstev zemního tělesa tam, kde se nyní jezdí po navážkách proměnné kvality.
Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 08/2024
Metrostav DIZ závod 6
V Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu
Kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6 se v rámci sdružení pustí do přestavby západní části českobudějovických Žižkových kasáren. Vznikne zde nový justiční areál, který bude sloužit jako sídlo okresního soudu a také státního zastupitelství.
RED, vizualizace Masák a Partner
ekonstrukce byla slavnostně zahájena ve čtvrtek 25. dubna za účasti ministra spravedlnosti, jihočeského hejtmana, českobudějovickou primátorkou a zástupců zhotovitelů i zástupců českobudějovických soudů nebo státního zastupitelství.
Půjde o výstavbu nového areálu sestávajícího ze dvou rekonstruovaných budov A a B a novostavby víceúčelové budovy C. Bude tak dosaženo zvětšení užitné plochy pro jednotlivé justiční organizace tak, aby vyhovovaly dnešním i budoucím potřebným kapacitám, ale také bezpečnostním požadavkům provozu a zabezpečení justičních objektů. Je plánováno vybudování celkem cca 2200 m2 kancelářských ploch pro 190 pracovníků, 19 jednacích síní, téměř 1000 m2 spisoven a vybudování ostatních provozních prostor s celkovou užitnou plochou objektů cca 7300 m2.
Průčelí nového křídla měla tvořit stěna složená ze skleněných polí (vizualizace) a sklo má hrát důležitou roli u celé nové přístavby. Projekt počítá s moderní minimalistickou vestavbou mezi dvěma historickými křídly bývalých kasáren. Výstavba by měla skončit na podzim roku 2026.
Skupina Metrostav
Metrostav 08/2024
Skupina Metrostav
stavební spolek na lanovce v turecku
Členové Stavebního spolku Metrostavu měli 19. března jedinečnou příležitost navštívit podzemní lanovku Aşiyan – Hisarüstü v Istanbulu (foto). Projekt byl dokončen v roce 2022 a lanovka předána do provozu Magistrátu Istanbulu naší tureckou dceřinou společností Metrostav Ankara Inşaat, A.Ş.
Exkurze se zúčastnila i generální konzulka zastupitelského úřadu v Istanbulu paní Mgr. Olga Hajflerová a pan Jakub Dluhosch z ekonomického úseku úřadu.
Účastníci nejprve prošli trasu tunelů na povrchu. Spletitými uličkami, kde stojí luxusní nemovitosti s výhledem na úžinu Bospor, kolem osmanské pevnosti Rumelihisar a Istanbulské univerzity. Jmenované objekty byly v průběhu realizace stavby tunelů monitorovány, tak aby nedošlo k jejich poškození při důlní činnosti stavbařů. Poté následovala prohlídka vestibulu, přístupového i staničního tunelu dolní stanice na břehu Bosporu. Následně všichni projeli lanovkou traťovým tunelem a tunelem výhybny na horní stanici, kde navštívili velín a podzemní spojku do stanice Istanbulského metra na trase M6.
Ing. Marek Gasparovič, foto archiv Metrostavu
Personální informace
Novinky v doručování
Novela zákoníku práce rozšířila možnosti zaměstnanců doručovat zaměstnavateli významné pracovněprávní písemnosti.
Nyní už mohou být doručovány nejen osobně, poštou či do datové schránky, ale nově se zjednodušila i další forma digitálního doručování, a to na e-mailovou adresu zaměstnavatele. Takto doručovaný dokument musí zaměstnanec podepsat a podle příslušnosti ke společnosti doručit na e-mailovou adresu:
personalni@metrostav.cz,
personalni@metrostavdiz.cz,
personalni@m-tbr.cz,
personalni@metrostavfacility.cz,
personalni@metrostavdevelopment.cz.Písemnost je doručena dnem, kdy zaměstnavatel e-mailem potvrdí zaměstnanci její převzetí.
Mgr. Jana Kořínková
MHCM 2024 se blíží!
Náborová kampaň Metrostav handy cyklo maratonu (MHCM) je v plném proudu. V průběhu dubna jsme mohli vidět předsedu spolku Cesty za snem Heřmana Volfa ve Snídani s Novou a na ČT Sport.
V živém vstupu Sportovních zpráv představil myšlenku celého projektu a pozval diváky k aktivní účasti. Letos bude Skupinu Metrostav reprezentovat pět týmů, z nichž bude jeden zcela nový. I vy se můžete přidat na společných úsecích cyklostezek k týmu Peloton naděje Metrostav, ke kterému se často připojují známé osobnosti. Trasu Pelotonu naděje Metrostav naleznete na stránkách www.cestazasnem.cz.
Ing. Tereza Wagner
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Lidé Metrostavu
Metrostav 08/2024
Lidé Metrostavu
Nejlepší pracovníci
Ředitelé jednotlivých divizí a závodů ocenili nejlepší studenty – asistenty manažera, mistry a dělníky za rok 2023. Všem vyznamenaným děkujeme za dobře odvedenou práci, blahopřejeme k ocenění a do dalších let přejeme mnoho úspěchů!
Student-asistent manažera
Emilia Melnik, MTS D1, technička studentka ● Bc. Lukáš Froňka, MTS D3, technik student ● Bc. Mário Fraštík, MTS D6, technik student ● Martin Veselý, MTS D6, technik student ● Ing. Alena Králová, MTS D8, přípravářka ● Ing. Naděžda Andrýsová, MTS DIZ Z09, přípravářka ● Ing. Michal Škorík, MTS TBR, mistr.
Mistr roku
Michal Jaroš, MTS D1, mistr ● Ondřej Mališka, MTS D1, mistr ● Vladimír Bazal, MTS D3, mistr ● František Semín, MTS D3, mistr ● Oleg Fedynyak, MTS D5, mistr ● Jaroslav Vlasák, MTS D5, mistr ● Martin Orlt, MTS D6, mistr ● Jan Velebil, MTS D6, mistr ● Milan Breburda, MTS D8, stavbyvedoucí ● Mykola Frydrak, MTS D9, mistr ● Michal Kalafut, MTS D9, mistr ● Jiří Zima, MTS DIZ Z02, mistr ● Jan Snášel, MTS DIZ Z06, mistr ● Ing. Jan Schovanec, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí ● Otakar Kratochvíl, MTS TBR, mistr.
Dělník roku
Miroslav Čech, MTS D1, svářeč kovů ● Karel Höpfl, MTS D1, tesař ● Ivan Papson, MTS D1, tunelář ● Martin Šáda, MTS D1, zedník ● Yuriy Turyanytsya, MTS D1, potrubář ● Jiří Záruba, MTS D1, kopáč ● Petr Kohout, MTS D3, zedník ● Petr Kudrlička, MTS D3, stavební zámečník ● Arnošt Bilík, MTS D5, elektromontér ● Maroš Čislák, MTS D5, provozní zámečník ● Dušan Dragoš, MTS D5, strojník pracovních strojů ● František Kollár, MTS D5, stavební montážník ● Lukáš Kraif, MTS D5, střelmistr ● Pavel Malysz, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Zdeněk Novák, MTS D5, tunelář ● Roman Ondrůšek, MTS D5, střelmistr ● Radovan Samaš, MTS D5, tunelář ● Jozef Szekeres, MTS D5, tesař ● Josef Visura, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Martin Korous, MTS D6, tesař ● Zbyněk Pánek, MTS D6, stavební dělník ● Jiří Prokeš, MTS D6, zedník ● Josef Škopek, MTS D6, zedník ● Tomáš Vojtěch, MTS D6, železář ● Miroslav Petr, MTS D8, izolatér ● Pavel Soukup, MTS D8, řidič silničních motorových vozidel nad 7,5t ● Jiří Švejda, MTS D8, elektromontér ● Jaroslav Tater, MTS D9, zedník ● Daniel Červený, MTS D11, řidič silničních motorových vozidel do 3,5 t ● Jan Vaňo, MTS D11, řidič silničních motorových vozidel nad 7,5 t ● Tomáš Daněk, MTS DIZ Z02, svářeč kovů ● Jakub Hruška, MTS DIZ Z02, montér ocelových konstrukcí ● Martin Kojda, MTS DIZ Z08, zedník ● Lukáš Neuwirth, MTS DIZ Z09, truhlář ● Peter Bátora, MTS TBR, provozní zámečník ● Ondrej Džurný, MTS TBR, tesař ● Luboš Herman, MTS TBR, betonář ● Petr Hermann, MTS TBR, tesař ● Miroslav Kaňka, MTS TBR, tesař ● Sergiy Lukashov, MTS TBR, strojník pracovních strojů.
Jubilejní jízda metrem
K 50. výročí provozu pražského metra se 9. května uskutečnila slavnostní jízda historické soupravy Ečs i další doprovodný program. Vlak vyjel ze stanice Kačerov v 9 hodin a 19 minut, stejně jako před 50 lety.
Metrostav 08/2024
Fotoreportáž
Slavnostní jízda
RED, foto archiv Metrostavuu
V souvislosti s výročím 50 let provozu pražského metra se 9. května, tedy v den D, uskutečnila slavnostní jízda historické soupravy Ečs spolu s dalším doprovodným programem.
Původní třívozová souprava Ečs vyjela před 50 lety z nástupiště v 9 hodin a 19 minut. Stejně tak tomu bylo během vzpomínkové jízdy, které se účastnili primátor hlavního města Prahy, zástupci dopravního podniku, Metrostavu, Metroprojektu a dalších vážených hostů.
Oslavy pokračovaly v Centru architektury a městského plánování (CAMP) prezentacemi a projekcí dokumentů o metru.
Během dne se setkali zástupci a pamětníci ze Skupiny Metrostav a Metroprojektu včetně dlouholetého člena vedení Metrostavu a nyní předsedy dozorčí rady Ing. Jindřicha Hesse (na snímku vpravo), který na úseku I. C působil jako stavbyvedoucí a před 50 lety byl přítomen zahájení provozu metra.
Za Metrostav v CAMP vystoupil Ing. Petr Hybský z Metrostavu TBR a hovořil o technologiích při výstavbě posledního dokončeného úseku metra V.A z Dejvic do Motola. Pražské metro tak vstoupilo do další padesátky. Všem, kteří se na jeho výstavbě a provozu podíleli a podílejí, patří veliké poděkování.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Metrostav DIZ závod 8 – Fotogalerie
V rekonstruovaném objektu se nyní nachází dům dětí a mládeže, kanceláře podpory v oblasti sociální problematiky pro veřejnost, kaple, komunitní bydlení pro církevní hodnostáře a jejich zázemí.
V rekonstruovaném objektu se nyní nachází dům dětí a mládeže, kanceláře podpory v oblasti sociální problematiky pro veřejnost, kaple, komunitní bydlení pro církevní hodnostáře a jejich zázemí.
V rekonstruovaném objektu se nyní nachází dům dětí a mládeže, kanceláře podpory v oblasti sociální problematiky pro veřejnost, kaple, komunitní bydlení pro církevní hodnostáře a jejich zázemí.
V rekonstruovaném objektu se nyní nachází dům dětí a mládeže, kanceláře podpory v oblasti sociální problematiky pro veřejnost, kaple, komunitní bydlení pro církevní hodnostáře a jejich zázemí.
9_Metrostav TBR – Fotogalerie
Hlavní bourací práce související s rozsáhlou rekonstrukcí Libeňského soumostí odstartovaly první dubnové úterý.
Most přes Štorchovu ulici dělníci zbourali za uzavření ulice a nezbytných dopravněinženýrských opatření.
Takzvaný inundační most stavbaři demolovali ze strany administrativního centra DOCK postupně po jednotlivých pasech.
Zjištěné znalosti objednatel prací, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, využije pro návrh rekonstrukcí dalších pražských mostů.
Během demolice oblouku stavbaři spolupracovali i s Ústavem teoretické a aplikované mechaniky, kde jsme navržený postup demolice při provádění vlastních prací sledovali měřením vibrací na okolní zástavbě.
- 1118561.svg
- 1118562.svg
- 1118575.svg
- 1118603.pdf
- 1118604.svg
- 1118605.jpg
- 1118606.jpg
- 1118607.jpg
- 1118608.jpg
- 1118609.jpg
- 1118610.svg
- 1118611.jpg
- 1118612.jpg
- 1118613.jpg
- 1118614.jpg
- 1118615.jpg
- 1118623.mp4
- 1118641.svg
- 1118642.jpg
- 1118643.jpg
- 1118644.jpg
- 1118645.jpg
- 1118646.jpg
- 1118648.svg
- 1118649.jpg
- 1118650.jpg
- 1118651.svg
- 1118661.jpg
- 1118662.jpg
- 1118663.jpg
- 1118664.jpg
- 1118665.jpg
- 1118666.svg
- 1118667.jpg
- 1118675.jpg
- 1118676.jpg
- 1118677.jpg
- 1118678.jpg
- 1118679.jpg
- 1118680.svg
- 1118750.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Lepší podmínky pro studium i život
Třetí zakázku v suchdolském areálu České zemědělské univerzity v Praze (ČZU) dokončil tým Metrostavu v čele s Ing. Václavem Petráškem 11. září. Už za čtyři dny pak začala zrekonstruovaná a o patro navýšená budova koleje G sloužit studentům ve zkušebním provozu.
Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
V Jihlavě začala rozsáhlá úprava území v okolí železniční stanice Jihlava město. Následně zde postupně vznikne Centrální dopravní terminál Jihlava, který propojí železniční, autobusovou a městskou dopravu. O úpravu stávajících pozemních komunikací a trolejbusové dráhy se postará sdružení tří firem, jehož součástí je i metrostav Diz závod 6.
Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Vypadalo to jako stavba na zelené louce, ale už její založení svědčilo o opaku. Nová svazková základní škola VIDA v Chýni u Prahy (vizualizace) roste v oblasti bývalé pískovny. Původní těžební prostor sice prošel zemědělskou rekultivací, v podloží však i tak zůstala nesoudržná a obtížně hutnitelná písčitá zemina. To v kombinaci s mělkou hladinou podzemní vody potrápilo stavbaře při zakládání stavby.
Naše projekty v soutěži stavba roku
Prestižní přehlídka Stavba roku se blíží do finále: ze 120 přihlášených staveb celkem 38 získalo nominaci na tituly Stavba roku 2024 a čtyři nominaci na titul Zahraniční stavba roku 2024. Výsledky hlasování budou vyhlášeny na slavnostním galavečeru v pátek 8. listopadu v Rudolfinu v Praze.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007