Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 2
Jazyková výuka aneb kolik řečí znáš...
Ivletošním roce začne vpodzimních měsících vnaší
společnosti výuka jazyků. Metrostav věnuje jazyko
vybavenosti svých zaměstnanců dlouhodobě zvýšenou
pozornost. Vletošním roce vindividuální přípravě na
složení certifikované zkoky B2 aC1 pokračuje 49 za-
stnanců adalší kolegové se do studia zapojí od září.
Novinkou jazykového programu naší společnosti pro
sledující školní rok je opětovná podpora přípravy slo-
žení certifikátů znalosti B1. Jedná se ze strany vedení
Metrostavu o velmi podstatné rozšíření podpory jazy-
kové výuky pro daí okruh zastnanců i svýhledem
na prohlubování jejich znalostí při pokrování studia na
vyšší certifikáty vdalších letech. Vuzavírach dohodách
ojazykové výuce bude jistě opět dominovat anglický ja-
zyk, ale zájem je iostudium němčiny, polštiny či rtiny.
Individuální výuka cizí ři je zaměřena ke zdokonalení ja-
zykových dovedností ischopnosti komunikovat voblasti
ekonomiky a stavebnict. Centrum vzní Skupiny
Metrostav dlouhodobě zajťuje jazykovou výuku ve spo-
lupci s partnerskými jazykovými školami – Sček
aThreshold Training Associates.
Lekti našich partnerských škol jsou připraveni po-
skytovat výuku, tak jak se otom již přesvěili dosavadní
úsšní nositelé certifikátů, ve vysoké kvalitě ana růz-
ných místech naší republiky.
Speciálně pro ne týmy v cizině
Pro přípravu projektových týmů realizace zakázek vza-
hraničí Centrum vzdělávání nabízí i intenzivní týmovou
jazykovou výuku. Ta je zaměřena ina seznámení účastní-
ků skulturními rozdíly života voblastech jejich budouho
sobení. Vletošním roce si díky podpe vedení divize5
velmi intenzivně a úspěšně rozšiřoval své znalosti noršti-
ny tým Ing.Aleše Gotharda.
Stalo se tradicí, že ve spolupráci sjazykovými školami
je připravována iskupinová jazyková výuka votevřených
kurzech. Ta je určená pro všechny zaměstnance firem
Skupiny Metrostav ajejich rodinné příslušníky. Kurzy ko-
nané vodpoledních hodich vCentru vzdělávání úspěš-
ně probíhají od roku 2015. Vpřípadě zájmu ooteené
jazykové kurzy kontaktujte: petr.furst@metrostav.cz.
Další informace nejen ojazykovém programu naleznete
na http://skupina.metrostav.cz/vzd .
říme, že po provedených jazykových auditech za-
jí úsšné studium daí zaměstnanci společnosti Me-
trostav abudou ve své přípravě úsšní. Přejeme všem
účastkům kurzů radost ze studia.
Mgr.Zdeněk Kostříž
Velké dílo vBr
Ikdyž se už do lského listopadu týmu Ing.Radomíra
Richtera z jihomoravského regionu divize 1 podařilo
as dokoit kčovou první etapu rekonstrukce Ja-
čkova divadla vBrně (foto č. 1) tak, aby mohl pro-
hnout prestižní festival, práce pokrovaly dalšími
etapami. Využili jsme období letních prázdnin, kdy má
divadlo přestávku, aprošli se novými interiéry.
sobivé je bezesporu foyer (foto č. 2), které nese
podobu z roku 1965 oem ve zbrusu novém kabátě.
Stavbi zde repasovali podhledy, svítidla, obklady, dlažby
či otky. Rekonstrukcí si prly interiéry vpodstatě ce-
ho divadla, jejíž rozsah na malém prostoru nelze popsat.
Nové jsou třeba prostory zázemí pro zaměstnance (foto
č. 3), studia (foto č. 4), jevtní technologie (foto č. 5),
střešní konstrukce, ale také strojovna avzduchotechnika
(foto č. 6). Aktuálně se vmci modernizace Janáčkova
divadla dokoují přístupové plochy vrámci třetí etapy.
red, foto Drahoslav Ramík
Ing.Františka Kočího,
prezidenta Skupiny Metrostav
Od 1. července převzal štafetu po Jím Bělohlavo-
vi a byl ustanoven prezidentem Skupiny Metrostav
apředsedou představenstva Metrostavu a.s. Frantek
Kočí Skupinu dobře zná – nastoupil do ní před 35lety
a es ekonomické pozice v divizi 6 i v centrále vy-
stoupal po profesním žebříčku až do funkce ředitele
ekonomiky výroby Metrostavu a.s. Jako viceprezident
Skupiny působil od února 2010.
Vjaké kondici se Skupina nyní nac?
Hospořské výsledky za celou Skupinu za loňský rok
jsou velmi dobré apo několika letech, kdy stavebnict
spíše klesalo, je tendence vzestupná. Metrostavu ivšem
ostatním firmám koncernu se v minulém roce dařilo. Do-
hli jsme obratu přes 35 miliard korun ahospořský
výsledek je více než 900 milionů korun. Tyto parametry
znamenají, že jsme nejvěí stavební seskupení na trhu
vČeské republice ana Slovensku.
Jaké faktory ktěmto dobrým výsledkům přispěly?
Myslím si, že to souvisí scelkovým oživením ekonomiky
vČeské republice ivEvro. Veřejné investice se zlepšily
anabídka projektů na stavebním trhu je o hodně lepší.
Pošitelné je, že oproti předchozím letům se nám poda-
řilo významně doplnit zásobník práce. Týká se to nejenom
Metrostavu, který vloňském roce uzavřel smlouvy vhod-
notě 25 miliard korun ana letošní apříští rok má daleko
lepší zásobník práce, ale ivšech ostatch firem.
Kde případně máme ještě rezervy?
Celková čísla onašem fungování jsou jedna věc, na druhé
straně si myslím, že vřadě segmentů ateritorií se ještě
nabízí prostor pro zlepšení. Ne všechny naše firmy jsou
vtakové kondici, v jaké bychom si přáli. Víštích mě-
sících na to budeme reagovat amáme připravené urči
náměty anávrhy, jak situaci vylepšit.
Chyste nějaké zásadní změny?
Zásadní změny neplánuji. Nicméně abychom udrželi vý-
konnost Skupiny aabychom si zachovali stávající pozici,
si nějaké zny vnašem fungoní, vpersonálu, vorga-
nizaci ivtom, jak na některých trzích působíme, vá.
Na co byste se vsledujícím období chtěl zaměřit?
d bych podpořil zvyšování naší odborné zdatnosti
akompeten. Vněkterých oborech bychom jako největší
stavební skupina měli ht významněí roli. Chceme být
aktiví vsilničním stavitelst. Vtomto segmentu ješ
nejsme tam, kde bychom chli být. Rovž budu podpo-
rovat budování vlastních odborných kapacit, neboť lidské
zdroje jsou již dnes limitujím faktorem dalšího rozvoje.
Co vás ve Skupiněza poslední dobu pošilo?
Nejvíce poší spokojený zákazk amusím říct, že uřady
projek, zejména v zahraničí, investi dožou ocenit
práci, kterou jsme pro ně udělali. Týká se to zejména
severských zemí aIslandu, kde dokončujeme naši tře
zakázku – tunel Dýrafjörður. Jméno tam máme dobré.
Tož platí ivNěmecku – třeba vloňském roce spolnost
BeMo Tunnelling (BeMo) dokončila projekt lehkého metra
v Karlsruhe a náš zákazk vyil velkou spokojenost
nad kvalitou a způsobem realizace díla. Rád bych také
vyzdvihl spolupráci BeMo aSubterry na německém trhu.
Ale těší mě i všechny daí stavby, které jsme vposlední
době dokončili. Zejména bych rád vzpomenul rekonstruk-
ci Národního muzea vPraze. Na tomto náročném projek-
tu se ukázalo, že disponujeme dostatnou kvalifikací,
abychom spolně s našimi partnery a subdodavateli
dokázali úspěšně realizovat takto nárnou rekonstrukci.
Ve funkci „prvního muže“ Skupiny jste několik týdnů.
Jaké jsou vaše pocity?
Vprvní řadě vnímám odpovědnost za daí vývoj koncer-
nu. Chtěl bych přispět ktomu, aby se Skupina dále posu-
nula tak, jako to dokázali moji předchůdci. Předpoklady
pro to máme, disponujeme kvalitním a motivovaným
managementem ve většině společností, který poctivě
a svědomitě pracuje na svých úkolech, přemž na to
máme dostatek zdrojů.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Aktivity developmentu Metrostav Slovakia
Developerské aktivity skupiny Metrostav jsou na Slo-
vensku zastřované společností Metrostav Slovakia
prostřednictvím úseku developmentu. Cílem je při-
šet na trh kvalitní rezidenční projekty, přičemž je třeba
reagovat na specifika řech staveb i na rychle se
nící požadavky zájemců obydlení.
Samotná myšlenka vlastního developmentu ve spo-
lečnosti Metrostav Slovakia sahá do roku 2010, kdy se
podařilo získat Bytový dům Nejedlého. Jeho původní
vlastk totiž nezvládal svou úlohu při jeho realizaci.
Projekt jsme nakonec celý úspěšně zastřešili a to nám
otevřelo cestu pro daí příležitosti. Následovaly Bytový
dům Kická, City Park Rinov a Devínka pod lesem
(vizualizace č. 1). Do dnešního dne se podařilo zhotovit
aprodat 935 bytových jednotek, 25 komerčních prostor
azhruba 1300 parkovach s. Je předpoklad, že vpro-
sinci se podaří zasmluvnit tisící byt ustavby Kopčianka.
Nové byty vžádaných lokalitách
Nyní Metrostav Slovakia odevzdává rezidenční projekt Ci-
ty Park Rinov, který je jedním znejvětších vBratislavě.
Situovaný je vširším centru hlavního města včásti Ruži-
nov. Tato lokalita paí mezi nejžádanější vhlavním městě.
Komplex tví tři výškové budovy propojené vsute-
rénu třemi podzemními podlažími sparkovacím stáním
pro rezidenty aásti veřejnými garážemi. Celkově bylo
dokončeno 432 bytů, 117 apartmánů, 16 prostor s ko-
merčním využitím a783 parkovacích míst. Všechny byty
aapartmány jsou zkolaudovány apředány.
Development dále dokončuje rezidenční projekt Devín-
ka pod lesom. Jedná se omoderní komplex tvořený třemi
terasovitými bloky, který nabízí příjemné bydlení smnož-
stvím příležitostí pro volnočasové aktivity či relaxaci po
práci. Hotovo je 123 bytů, ztoho 12 bytových jednotek
má velkometrážní terasy svýhledem na Devínsku kobylu.
echny byty jsou již přeny.
eměna průmyslové zóny
Vrychle se rozvíjející části Bratislavy Petržalka Metrostav
Slovakia připravuje bytový komplex Kopčianka (vizuali-
zace č. 2). Tví ho čti bytové domy s 12 podlažími,
celkově se uvažuje optu 308 bytů. Projekt významně
isje k přeměně původně pmyslové zóny na klid-
nou čtvrť plnou zeleně. Mezi další výhody paí dob
občanská vybavenost, bohatá infrastruktura svýborm
dopravním spojením do centra města.
Stojí za to zmínit také nejnovější projekt – bytový dům
Hyla vměstské části Bratislavy Dúbravka. Měl by nabíd-
nout celkem 20 bytů, 6 apartnů a35 parkovacích stání.
Development takž řeší investiční záměry na dalších
pozemcích v Deně i Čadci a posuzuje vícero zajímavých
projektů v Bratislavě a v Košicích.
Ing.Ladislav Madara,
foto archiv Metrostav Slovakia
2
1
2
3
4
5
6
2014 611
2015 601
2016 607
2017 574
2018 549
2019 553
úroveň
A2 B1 B2 C1 C2
Vývoj počtu studujících
V následujícím školním roce je díky rozšíření podpory
studia na certifikaci B1 předpoklad zvýšení zájemců.
Metrostav_14_15_2019.indd 2 15.08.19 12:57
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2019, Strana 6

Strana 6

2

Sending statistics … done (817 ms)

Rendering Strana 3 (102321): (0/1) (805 ms)

Rendering Strana 2 (102319): (0/1) (845 ms)

Rendering Strana 1 (102316): (0/1) (845 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2892/vth118481-1.jpg (3x)

 i2892/vth118485-1.jpg (3x)

 i2892/bg102319.svg

 i2892/vth118488-1.jpg (3x)

 i2892/vth118491-1.jpg

 i2892/vth118497-1.jpg

 i2892/vth118502-1.jpg