Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 1
Metrostav stále stoupá v CE TOP 500
V žebříčku 500 největších podniků regionu, který podle
konsolidovaných výnosů předchozího roku pravidelně
sestavuje firma Deloitte, zaujal Metrostav 180.příčku
aoproti minulému hodnocení si polepšilo10míst. Ve
stavebnictví byl opět druhý za polským Budimexem.
Slavnostní odpal
Vrámci islandsho projektu
Norðfjarðargöng provedl
20.srpna střelmistr Igor
Benčo slavnostní odpal
(foto), kterým prodloužil
vyraženou část tunelu
Norðfjörður zportálu
Eskifrður na2000 metrů. Týden před tím překonali raziči
ticimetrový milk při protiražbě zportálu Fannardalur.
Tým divize 5 včele sIng.Alem Gothardem, který stavbu
naIslandu provádí, tak dohromady vyrazil už víc než
40procent zcelkové délky tunelu, jež dosáhne 7566 metrů.
Nedávné úspěchy BeMo Tunnelling
Letos včervenci získala nadnárodní spolnost BeMo
Tunnelling (BeMo), člen Skupiny Metrostav, dvě nové velké
zakázky. Naprojektu sanace silničního tunelu Arlberg se
bude vesdrení polet nasanování stavebho úseku1
aúnikové cesty přes větrací kal. Vsoučasnosti běží
naplné obrátky práce naprojektové dokumentaci. Druhá
zakázka – vybudování sdrené vodní elektrárny obcí
nahorním toku řeky Inn (Gemeinschaftskraftwerk Inn) – se
už rozehla apracovci firmy BeMo při ní vesdružení
vybudují stavební část objektu elektrárny apodzemní
přívodní kanál Prutz/Riedl.
Štětí je vprovozu
Malá vodní elektrárna
naLabi uŠtětí, kterou
pro obecně prospěšnou
společnost Energeia
postavilo sdružení firem
Metrostav aZaklá
staveb vedené týmem
Ing.Jího Škrance zní divize 6, byla 4. srpna po
úspěšm ukončení všech zkoušek poprvé zapojena do
rozvodné sítě. Její výkon zatím dosahuje asi 600 kW.
Poslední úpravy vjejím okolí stavbaři dokončí letos vříjnu.
Zkušební provoz elektrárny prohá pod vedem divize 6.
Potvrzení společenské odpovědnosti
Vednech 19.20. srpna 2014 v Metrostavu úsšně
prohl daí dozorový audit plní normy SA 8000.
Obchodním partnerům dokládá vysoký standard vúrovni
pracovních podnek zastnanců afiremní společenské
odpovědnosti. Více najdete na www.metrostav.cz.
Společnosti Subterra se daří
Kolegové z firmy Subterra usli v nedávné době při
skávání zahranních zakázek. V Maďarsku vyhráli ve
sdružení soutěž na výstavbu šestikilometroho obchvatu
sta Várpalota. Další úsch si spolnost připsala
ve Švédsku, kde vyrazí dva přístupové tunely o délce
645metrů a515 metrů, které budou využity pro odtěžová
rubaniny při výstavbě silničho obchvatu Stockholmu.
Podpis významné smlouvy o spolupráci
Ve středu 20. srpna podepsal jednatel firmy CCE Praha
Ing. Jaroslav Pohan smlouvu o spolupráci v oblasti
vývoje bezpilotch průzkumných prostředků s Vojenským
technickým ústavem letectva a protivzdušné obrany.
Týká se velmi sofistikovaných technologií, které najdou
uplatnění nejen ve vojenské, ale i v civilní oblasti.
CCEPraha je dceřinou spolností Metrostavu, se kterým
úzce spolupracuje. V poslední době se třeba význam
polela na zatěžovacích zkouškách Trojsho mostu.
Tým Ing.Michala Weinera zdivize 8 předal začátkem
července investorovi dokončenou stavbu paroplynové
elektrárny v Počeradech (titulní foto). Má unikátní,
u s dosud nepoužitou technologii, a její výstavba
proto nebyla jednoduchá. Metrostav při ní generál-
mu dodavateli spolnosti ŠKODA PRAHA Invest odpo-
dal zaobchodní baček číslo 14, konkrétně zař
celou stavební část projektu. Dílo předával technolo-
m přesně podle harmonogramu, jejich problémy ale
dokončení zakázky odsunuly ovíce než rok. Dnes už je
však celá paroplynová elektrárna plně funkční aspo-
lečnosti ČEZ bude sohledem na energetickou situaci
sloužit jako záložní. K síti totiž může být připojena
zapouhých několik minut pospuštění.
„Do funkce vedouho projektu jsem přel vloni
včervnu avystřídal tak Ing.Pavla Komsu, současho
výrobního nástka divize 8, který nahradil Ing.Josefa
Špryňara, když se ten stal naším náměstkem obchodním,“
říká Ing.Weiner apokruje: „Zatímco oni řídili samotnou
výstavbu hlavho výrobho bloku – strojovny spalova-
ch turn, parní turny (malé foto), dozorny – amnoha
daích navazujících objektů, mezi něž patří istanovtě
traf aprotihluková opaení, na mě zbylo samotné pře-
ní díla spojené především s opravami poškozených
konstrukcí pomontážích technologie, sdešením změn
vyžádaných investorem a s rozvleklými administrativní
mi úkony. Atěch bylo opravdu hodně. ČEZ je totiž potéto
stránce velice náročný investor a například jedno paré
průvodní technické dokumentace obsahovalo přes 26500
listů. Předávali jsme tři akompletovali je vloni před Váno-
cemi, kdy jsme skolegy často pracovali dlouho donoci.
Zajejich nasazení bych jim chl jtě jednou pokovat.
Metrostav se jako zhotovitel v Počeradech polel
ina dalších obchodních bačcích – naOB 04, úpravně
ídavné vody, anaOB 03, kde zajišťoval dodávku techno-
logických plošin aocelové prvky pro základ parní turny.
m divize 8 přitom řídil kromě dalších subdodavatelů
ikolegy ze Skupiny Metrostav. Železobetonové konstruk-
ce totiž prováděli betoři divize 6, výrobu amontáž vel-
kých ocelových konstrukcí obstarala divize 3, zámečnic
prvky vyrobila divize 1, zastnanci divize 11 zajistili sta-
cionární jáby apracovci divize 4 Subterra namontovali
vzduchotechniku avytápění.
Zamco vešpičce pracovalo nastavbě více než tic
zaměstnanců různých dodavatelských firem naráz, dnes
už vPočeradech jen pár dělků odstruje poslední drob-
né vady anedolky nebo pracuje naúpravách, které si
dodatně vyžádal investor. Vnové elektrárně úspěšně
proběhly všechny zkoky aivpraxi se už potvrdilo, že
880MWe paroplynový zdroj – jehož výkon je větší než
i čtvrtiny jednoho jaderného bloku vTemelíně – je plně
funní a schopný dodávat elektrickou energii do tě
zapár minut pospuštění, čímž může okaitě nahradit
výpadky jiných elektráren.
VElektrárně Perady už dříve tým Ing.Marka Mage-
rova zdivize 8 zrekonstruoval zaprovozu 15 km dlouhý
ivaděč surové vody apřestavěl dílny nabudovu sleb.
Aprotože ipodokončení paroplynové elektrárny byl zada-
vatel sprací Metrostavu spokojen, je jisté, že firma ovládá
stavby pro energetiku stejně dobře jako díla vostatch
segmentech stavebnictví. Potvrzují to ostatně ijejí úsš-
ně proděné zakázky vLedvicích aPrunéřově.
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Rychlá zální elektrárna
Barborka pro Polanu
Na 40 dělků a techniků divize 5 se pod vedením
Ing.Jiřího Břicáče střídá naSlovensku naražbě té-
ř 900m tunelu Pana, části dálnice D3 vúseku Svr-
činovecSkalité. Od31. července naně dohží isoška
svaté Barbory, kterou dovýklenku uložil stavbyvedoucí
Doprastavu Ing.Ambroz Čuchran (na foto vlevo).
Ražbu jsme svlastní strojní sestavou zahájili 2.čer-
vence adozáří jsme metodou NRTM vyrazili vkalotě více
než 55 m,“ říká Ing.Břicáč, jehož tým nastavbě pracuje
vesdružení sDoprastavem. Masiv, který razi zha,
leží vpásmu karpatsho fle, kde se střídají vrstvy růz-
ně ztralých atektonicky porušených jílovců apískovců.
Kvůli velmi nepříznivé geologii proto postupují opatrně
adno uzavírají snejvýše 12m odstupem zaopěřím.
lnice D3 je mezi Svrčinovcem aSkalitým budována
jen vpolovním profilu. Tunel Pana splochou výrubu
zhruba 105 m
2
leží vjejím budoucím pravém jízdním pásu.
Vlevo odj, vosové vzdálenosti asi 30 m, začali vpolo-
vině srpna stavbaři razit únikovou štolu sprofilem 17 m
2
,
která bude sraženým tunelem propojena třemi propojka-
mi. Nachází se vmístě budoucí levé tunelové roury, pro
niž poslouží i jako průzkumné dílo.
Slavnostního zahájení projektu se 31. července zú-
častnil iobchodní ředitel Metrostavu Ing.Milan Veselský.
Vyjádřil přesvědčení, že první milník stavby, 24. červen
2015, kdy má být tunel vyražen, se jistě podaří splnit.
red, foto archiv stavby
Ptáme se: Ing. Martina Kocha,
vedoucího projektu z divize 1 str. 2
Na tuneláře divize 5 už v Norsku
dohlíží isvatá Barbora str. 2
Prefabrity pro ostění tunelu
Ejpovice se vyrábějí v Dýšině str. 5
Ve Varšavě pomáhají divizi 4 na
stavbě S8 i oceláři z divize 3 str. 5
Trojský most obstál
vzatěžovacích zkokách
více vefotoreportáži na str. 6
9. září 2014 / 15–16 / XXVI
Metrostav_15_16_2014.indd 1 04.09.14 13:24
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 5
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 6
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (905 ms)

Rendering Strana 2 (102942): (0/1) (905 ms)

Rendering Strana 1 (102919): (0/1) (943 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3012/vth119276-1.jpg (3x)

 i3012/bg102919.svg

 i3012/vth119300-1.jpg (3x)

 i3012/vth119303-1.jpg

 i3012/vth119305-1.jpg

 i3012/vth119307-1.jpg (2x)

 i3012/vth119312-1.jpg (2x)