Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 5
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 6
Trojský most obstál při zažovacích zkoušch apředvedl svou noční krásu
Práce Metrostavu naTrojském mostě se chýlí kekonci. Vestředu 20. srpna se poprvé rozzářil donoci (foto
č. 1) anajeho hlavní zhruba 200m pole socelobetonovým síťovým obloukem (foto č. 2) inanavazující 40m
železobetonový inundní most postupně nažděly čtyři prázdné tramvaje 15T For City (foto č. 3) a24 pl
naložech nákladch vozů ocelkové hmotnosti asi 915 tun. Zahájily tak první zatěžovací zkoušky, kterými most
musel projít, aby mohl zít bezpečně sloužit. Ty statické, při nichž odborci ověřovali chování konstrukcí při deti
zatěžovach stavech, trvaly celkem tři noci. Řidi během nich rozestavovali různý počet tramvají iaut symetricky
iasymetricky uprostřed roztí obou polí; uhlavního mostu ivečtvrtině anakoncovém příčníku. Pracovníci firmy
Pontex monitorovali průhyb mostovky aměřili zny napětí iteploty vkonstrukch oblouku, závěsů amostovky
či pohyb ložisek. Dynamické zatěžovací zkoušky proběhly vedne (foto č. 5) apouze nahlavním mostě. Specialis
zÚstavu teoretické aaplikované mechaniky AV ČR při nich zjišťovali nejnižší vlastní frekvence kmitání mostch
konstrukcí, útlum kmitání adynamické výchylky odbuzení elektromagnetickým budem. Měřili iodezvy vyvolané
ejezdy tramvajových souprav či dvou nákladních vozidel (foto č. 4) zarůzných rychlostí akonfigurací přejezdů
etně nouzového brzdění tramvaje. Vpředepsaných zkouškách Trojský most uspěl. Termín dokončení technicky
složité azároveň krásné stavby (foto č. 6), kterou vesdrení řídil tým divizí 2 a5 Metrostavu anaž se vlastními
silami poleli pracovníci jeho divizí5, 3 izastnanci TBG Metrostavu aCCE Praha, je 30. září 2014.
strana 6
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Cyklisté v Blance
Tunelový komplex Blanka si ještě na běžný provoz
r měsíců počká. Přesto už jeho částí 30. července
oficiálně projeli cyklisté – účastci druho ročku
závodu sšených týmů zdravých a handicapovaných
sportovců Opel handy cyklo maraton 2014. Daí jízdní
kola se už ale zřejmě v Blance neobjeví, protože po
jejím otevření nebudou mít do podzemí povolený vjezd.
Účastníci týmoho cyklomaratonu museli během
111hodin zdolat celkem 2222 kilomet. Na startu se jich
letos sešel rekordní pet – více než dvě stě – v29tý-
mech. Většina znich byla osmičlenná, tři však byly jen
čtyřčlenné. Všechny však musely mít ve sm středu
jednoho handicapovaného závodníka. Cyklisté jeli non-
stop a postupně se sídali, každý z nich ale musel zdolat
minimálně sto kilometrů. Stačilo přitom, aby byl na trati
vždy jen jeden z každého drstva.
Závod oficiálně odstartoval na pražsm Staroměst-
ském náměstí a manifestačně se přesunul na Letnou,
odkud sportovci vpětiminutových intervalech startovali
na 3km jízdu tunelem do Troje. Pjezd jim na žádost
pražského magistrátu umožnili pracovníci Metrostavu,
ktí uvolnili jeden dopravní pruh a probíhající práce
scyklo maratonem zkoordinovali. Při průjezdu stavbou
závodníci nesměli přesáhnout rychlost 20km/h. Pokud
by nízení nedodrželi, stihla by jejich tým hodinová
penalizace. Rychlost průjezdu přitom měřila firma, jež si
na cyklistech odzkoela funnost zařízení, která budou
sledovat rychlost dopravy v tunelu po jeho otevření.
Během cesty napříč Českou iSlovenskou republikou
museli účastci závodu projet 24 kontrolních míst, která
tvořily převážně spinální jednotky a rehabilitační ústavy.
Cíl byl 3. srpna v Praze a výsledky byly slavnostně vy-
hlášeny na Ladronce za podpory kapel Monkey Business
aThe Tap Tap. V kategorii osmlench týmů kralovali
moravští Desafio, ktí dojeli v neuvěřitelm čase pou-
ch 74hodin a 23 minut.
Týmy byly sice slené ze zdravých i handicapova-
ch sportovců, ale nejely za sebe. Byly patrony čloka
krátce po úrazu nebo nemoci, která jej upoutala na vozík.
Kromě motivace a vytržení ze stereotypu všedního dne
mu cyklisté mohli vyhrát zajímavé ceny a svou účastí jej
poslali na zážitkový víkend na Slapech. Tam si nově handi-
capovaní lidé budou moci vyzkoet řadu aktivit a sportů
askají i nové kamarády. „V první řadě je totiž zapotřebí
handicap překonat a vyrovnat se s ním, a v tom peníze
pomoct neumějí. Proto jsme se rozhodli jít touto cestou,“
uzael letní ročník závodu autor projektu Opel handy
cyklo maraton Hman Volf. Více najdete na internetových
stránkách www.111hodin.cz.
Budoucnost Suezu
Letní příloha posledních novin Metrostavu obsahovala
i článek o stavbě Suezského průplavu. Ještě na ní ne-
oschla tiskařská čerň a na vejnost pronikl egyptský
projekt na jeho modernizaci a rozšíření.
„Plánovaný projekt znamená vytvoření nového Suez-
ského průplavu souběžného s dnes provozovaným kaná-
lem,“ uvedl šéf úřadu Suez Canal Authority (SCA) Muháb
Mamiš vprojevu vysílaném v polovině srpna egyptskou
státní televizí. Podle agentury Reuters také naznačil, že
nynější Suezský průplav, který měří 163 kilometrů, by
mohl být vrámci nového projektu prodloužen.
Od ledna 2010 mohou upraveným Suezským průpla-
vem proplouvat lodě svýtlakem až 240 tun, s ponorem do
20,1 metru, široké až 50 metrů a s výškou do 68 metrů,
lka plavidel přitom není omeze. Suez je ale zatím
íliš malý pro supertankery, které musí stále obeplouvat
Afriku po cestě dlouhé přibližně čtyři tisíce kilometrů. To
by se ale mělo v budoucnosti znit. Podle údajů správy
průplavu SCA v Isíji plánuje Egypt vybudovat kratší
průplav odélce 72 kilometrů, který ulehčí provozu na do-
savadním hlavním pplavu. Stavba se má realizovat do
í let a17egyptských firem, které se budou na projektu
polet, rozšíří 37 kilometrů dlouhý úsek dosavadní stav-
by adaích 35 kilometrů vybuduje zcela nových. Podle
odhadů by projekt měl stát v přepočtu zhruba 82miliard
českých korun a po rozšíření by měl do egyptské stát
pokladny přišet 13 miliard dolarů ročně.
S novým Suezem jsou spojeny i další rozvojové
programy včetně výstavby tunelů, infrastruktury a turi-
stických zón. O tyto projekty se uczejí také zahraniční
investi. Správa průplavu doufá, že stavební práce za-
stnají celkem až jeden milion lidí.
Stavba navlastní oči
Noví absolventi, z nichž většina nastoupila do Met-
rostavu letos, navštívili 19. srpna stavbu pražského
metra V.A. Na vlastní oči se tak seznámili s jednou
znejdůležitějších současných firemních zakázek.
Pro všechny nové zaměstnance z řad vysokoškol-
ských studentů pádá Centrum vzlávání Skupiny Me-
trostav Adaptační kurz absolventů. Je povinný a má
zaúkol prohloubit jejich znalosti systému práce vespoleč-
nosti. Obsahuje besedy se členy vedení firmy, prezentace
aednášky vedené vybranými manažery aodborníky, ale
také exkurze nazamavá pracoviště.
Devatectka nových kolegů (foto), ktí pracují na-
íč celým Metrostavem, se 19. srpna v rámci svého
Adaptačního kurzu vydala pod vedením hlavho stav-
byvedoucího divize8 Ing.Jího Junka, Csc., dorozesta-
věného pražského podzemí. Konkrétně prošla tunelovým
tubusem metra V.A zbudoucí stanice Veleslavín naBi-
slavku. Exkurzi organizně zajistila Mgr.Markéta Pur-
nochová, specialistka naspolupráci svysokými školami
zúseku personálního ředitele.
red, foto Jí Junek
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 15-16/2014 vyšlo 9. 9. 2014 (17/2014 vyjde 24. 9. 2014) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda),
Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. WeinfurtoaIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou
37, Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad
Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejné.
Čtvrtky vCentru
Pod jednoduchým názvem ztitulku se ukrývá zajímavá
nabídka Centra vzvání Skupiny Metrostav. Obvykle
každý sudý čtvrtek vsíci nabízí zdarma v Palmovka
Parku II od 14 do 16 hodin – pokud není uvedeno jinak –
krátký odborný semiř na různé náty, které mohou
t přínosné po pracovní i soukromé stránce.
Témata volných semiřů jsou zatím vypsána do kon-
ce letošního roku. Vyberte si sami, co vás zajímá:
4. 9. Větrání bytových i pobytových místností
edší Ing. Jan Klka z centrály
18. 9. Peze za všechny prachy
edší Ing. Vojtěch Kostiha z centrály
2. 10. Akustika bytových do
edší Ing. Jan Klka z centrály
9. 10. edstavení UCEEB
edší prof. Hájek z ČVUT v Praze
16. 10. Manažerský workshop* (13–16 hodin)
přednáší zástupce společnosti BPP
30. 10. Poznejte sami sebe* (13–16 hodin)
přednáší zástupce společnosti T&CC
13. 11. Komunikace v zážových situach*
(13–16 hod), předší zástupce KNO
27. 11. Tepelné mosty ve stavch
edší Ing. Jan Klka z centrály
11. 12. Jak drahé je zdarma?
edší Ing. Vojtěch Kostiha z centrály
Upřesnění najdete na stránkách Vzdělávání na intranetu
Skupiny Metrostav. U akcí oznech * je nutné rezer-
vovat si místo na adrese nada.ondrackova@metrostav.cz.
2
1
4
6
3
5
Koncert pro hospice
Společnost Metrostav dlouhodobě podporuje Hospic
Jana N. Neumanna v Prachaticích, jehož výstavbu řídi-
la. Pokud byste osobně chtěli přist na podporu pali-
ativní péče, můžete vyslechnout Koncert pro hospice.
Tradiční benefiční koncert pořádá Asociace poskyto-
vatelů hospicové paliativní péče a uskutní se v pátek
17.října od 18 hodin v Sále kardila Berana v Arcibiskup-
ském paláci v Praze. Záštitu mu poskytl kardinál Dominik
Duka OP, arcibiskup pražský a primas český. V programu
vystoupí Vlachovo kvarteto Praha a klavíristka Helena Su-
chárová Weiser. Koncert bude moderovat Marie Retková.
Základní cena vstupenky je 200 Kč. Pro rezervaci míst
a informaci o platbách kontaktujte Lenku Václavovičovou,
telefon: 731 461 142, e-mail: info@asociacehospicu.cz.
Za podporu, i nad rámec vstupného, Asociace poskyto-
vatelů hospicové paliativní péče předem děkuje.
Metrostav_15_16_2014.indd 6 04.09.14 11:33

 

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 5
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 6
Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 15-16/2014, Strana 6

Strana 6

6

Sending statistics … done (482 ms)

Rendering Strana 6 (102952): (0/1) (512 ms)

Rendering Strana 5 (102949): (0/1) (511 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3012/vth119307-1.jpg (3x)

 i3012/vth119312-1.jpg (3x)

 i3012/bg102952.svg

 i3012/vth119276-1.jpg

 i3012/vth119300-1.jpg

 i3012/vth119303-1.jpg (2x)

 i3012/vth119305-1.jpg (2x)