Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav TBR

modernizace další trati v Praze!

Společnost Metrostav TBR v rámci sdružení s OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha se pustí do přestavby úseku železniční trati z centra Prahy do Kladna.

RED, foto archiv Metrostavu

P

rojekt, který byl slavnostně zahájen 12. ledna (foto), se týká úseku mezi Bubny a výstavištěm. Počítá s modernizací stanice Bubny, novou zastávkou Výstaviště, rozšířením trati o druhou kolej v délce zhruba 1,3 kilometru a s elektrizací. Dojde také k výstavbě podjezdu pro tramvaje v prostoru Vltavské, který umožní přímý přestup mezi tramvajemi a vlaky.

Nové bubenské nádraží propojí a zkultivuje území, které dosud železnice rozdělovala. Tato stanice se třemi nástupišti a čtyřmi kolejemi se posune hned za Negrelliho viadukt a nabídne přímý přestup na metro linky C.

Stavba by měla přispět k budoucí rychlé, moderní a spolehlivé železniční trati mezi Prahou a Kladnem.

BeMo Tunnelling

Dobrý zásobník práce navzdory globálním problémům

Rekapitulace roku 2022 v nás vyvolává celou řadu vzpomínek, událostí, výčet menších i větších úspěchů stejně jako velké lidské utrpení způsobené napadením Ukrajiny Ruskem. K tomu doznívají negativní dopady koronavirové pandemie a zhoršuje se platební morálka ze strany veřejných investorů. I přes to společnost BeMo Tunnelling (BeMo) dosáhla vytYčených cílů.

Helmut Göhringer, jednatel společnosti BeMo Tunnelling GmbH

Z

ásluhu na tomto úspěchu mají všichni zaměstnanci koncernu a nás přitom naplňuje hrdostí zejména vůči nám projevená důvěra našeho vlastníka. Na základě projektů na severu Německa v Hamburku a Kielu, rovněž tak jiných probíhajících zakázek, ke konci roku jsme vykázali v účetnictví potěšitelný stav zásoby zakázek, který obnáší více než 300 milionů eur. Na začátku roku 2023 očekáváme další udělení zakázek v Rakousku a v Německu. Za obzvlášť potěšitelné považujeme získání projektu na výstavbu tunelu Stonehenge v Anglii pro skupinu podniků v rámci spolupráce Joint Venture.

V regionu Hamburku je významná především naše účast v oblasti infrastruktury (na snímku výstavba prodloužení hamburského metra). Proto zde na začátku roku 2023 zahájí činnost naše pobočka, ve které budou zastoupena všechna oddělení společnosti BeMo. Za dobré považujeme naše tržní příležitosti také v oblasti sanace stavebních objektů stejně jako v oblasti speciálního zakládání na celém území Spolkové republiky Německo; obě oddělení plánujeme posílit a rovněž odpovídajícím způsobem rozšířit.

projekt Stonehenge ve velké británii, ale i ostatní zakázky rýsují zdárný start do dalšího období

Potěšitelná je skutečnost, že na základě nabídek a získávání poptávek zaznamenala naše činnost v Rakousku první úspěchy. V oblasti výstavby tunelů očekáváme zadání nových zakázek, oddělení speciálního zakládání se rovněž slibně vyvíjí a podařilo se pro toto oddělení získat kvalifikovaný personál.

V oblasti výstavby elektrického vedení Sever – Jih jsme bohužel zaostali vzhledem k našemu očekávání. S velkým zájmem se ale nyní na jednom projektu pokusíme prosadit na tomto strategickém trhu v severním Německu.

V roce 2023 oslavíme desetiletou sounáležitost k Metrostavu. Pokud bychom nyní konstatovali, že vše bylo optimální, nezbyde žádný potenciál na nějaká zlepšení. Společně jsme vůči veškeré konkurenci vybojovali několik projektů. Jsme přesvědčeni, že i letos se naplní všechna očekávání; společnost BeMo Tunnelling by se sama ráda chtěla více prosadit a s potěšením nadále přijímat a dávat veškerou podporu ve vztahu k Metrostavu a dalším partnerským firmám. Toho si velice vážíme!

Ptáme se...

Ing. Jaroslav Heran

generální ředitel Metrostavu

Rok 2022 byl z mnoha ohledů náročný. Jak byste ho zhodnotil?

Z pohledu Metrostavu hodnotím rok 2022 jako další úspěšný rok v řadě předchozích rovněž úspěšných let, byť podmínky byly tentokrát nesporně výjimečně komplikované. Vedle hospodářských problémů vyvolaných stavem ekonomiky po období covidových restrikcí a válkou na Ukrajině, kterým čelila i naše konkurence, jsme byli v létě zasaženi rozsudkem Vrchního soudu v Praze v kauze nazývané „Rath II“, kde byl Metrostavu a.s. a Metrostavu Infrastructure a.s. udělen trest, který mimo jiné znamená zákaz účasti ve veřejné soutěži na dobu tří let. To je historicky nebývalá situace, ve které jsme se ocitli,  a byť to nebylo jako blesk z čistého nebe, neboť na takovou alternativu jsme byli připraveni, zasáhlo nás to velmi citelně.

Proč přesto hodnotím rok 2022 jako úspěšný? I v takto náročných podmínkách jsme splnili plánované parametry dosažených výkonů a zisku a máme dobře zajištěn základ výrobního programu na rok 2023. Obtížná situace nás nerozklížila, ale naopak. Cítím veliké odhodlání všech vypořádat se s výzvami a udržet pozici jedničky na českém stavebním trhu. Nelehká doba nás přirozeně vede k potřebě užší a hlubší spolupráce mezi společnostmi ve Skupině Metrostav a nám se rozvoj takové spolupráce úspěšně daří.

Které projekty byly pro naši firmu významné?

Významných je mnoho. Těžko vybrat, které uvést a které ne. Pro mě je v pozitivním smyslu důležitá každá zakázka, na které je odvedena dobrá práce, a v negativním smyslu každá, kde něco neděláme správně. Zde bych spíše odkázal na tyto naše metrostavácké noviny – kdo je pravidelně čte, naše důležité stavby zná.

Co vás vloni profesně potěšilo?

Mě především potěšilo odhodlání našich kolegyň a kolegů zvládnout výzvy, kterým jsme vystaveni. Kromě toho, že plníme aktuální úkoly a neopouštíme dříve dosažené pozice, nezapomínáme na rozvoj do budoucna. Snažíme se zlepšovat své schopnosti dobře stavět a vládnout vlastními odbornými kapacitami. Skupina Metrostav sleduje všechny významné projekty chystané v České republice. Zmínil bych třeba tituly jako dostavba JE Dukovany, budování vysokorychlostních železničních tratí nebo EPC projekty v sektoru energetiky a průmyslu. A to zdaleka není vše. Stále se rozvíjejí naše aktivity v zahraničí. V loňském roce jsem měl například radost z úspěchů společnosti Metrostav Norge, které se podařilo získat několik pěkných zakázek v Norsku a nově i na Faerských ostrovech. Těší mě také, že Metrostav nadále získává řadu ocenění v prestižních soutěžích (např. Stavba roku) či bývá velmi vysoko hodnocen jako žádaný zaměstnavatel v žebříčcích sestavovaných při průzkumech mezi studenty technických škol.

Co byste rád vzkázal našim zaměstnancům?

Především veliký dík a uznání za odvedenou práci. Velice si vážím toho, že mohu pracovat v takovém kolektivu. Všem přeji pevné zdraví a mnoho úspěchů nejen v práci, ale též v osobním životě. Těším se na další spolupráci s vámi.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 01/2023, Most
Metrostav 01/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 01/2023, Metrostav TBR
Metrostav 01/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 01/2023, Ptáme se
Metrostav 01/2023, Fotosloupek
Metrostav 01/2023, Spolupráce se školami
Metrostav 01/2023, Číslo
Metrostav 01/2023, Divize 6
Metrostav 01/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 01/2023, Metrostav Norge
Metrostav 01/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 01/2023, Fotoreportáž
Metrostav 01/2023, Most

Most

Metrostav 01/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 01/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 01/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 01/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 01/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 01/2023, Spolupráce se školami

Spolupráce se školami

Metrostav 01/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 01/2023, Divize 6

Divize 6

Metrostav 01/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 01/2023, Metrostav Norge

Metrostav Norge

Metrostav 01/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 01/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

4

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (279006): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (279117): (1/2) (4 ms)

Rendering Metrostav TBR (279005): (1/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6728/item969805-small.jpg

 i6728/item969804.svg

 i6728/item969809-small.jpg

 i6728/item969808.svg

 i6728/item969810-small.jpg