-
Metrostav
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
Most
1
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. ledna 2023
ročník 35
Blansko: elegantní most už slouží pro dopravu
Obyvatelé Blanska se před vánočními svátky dočkali otevření nadjezdu, který spojuje centrum města s dosud oddělenou částí Staré Blansko. Stavbaři dokončili práce, které umožnily částečné zprovoznění nového obloukového mostu, jenž převádí automobilovou dopravu nad železniční koridor a zároveň přemosťuje řeku Svitavu. Most zatím slouží jen pro vozidla, pro pěší se otevře na jaře.
Blanka Růžičková, foto Viktor Vaculík
provoznění pro dopravu je pro město důležitý mezník. Jedinou přímou spojnicí na Staré Blansko byl dosud přejezd přes frekventovanou železniční trať, kde věčně stažené závory značně komplikovaly dopravní situaci v celém okolí. Během prosince, kdy byl navíc v rámci rekonstrukce koridoru původní přejezd definitivně zrušen, byli obyvatelé této části města odkázáni na objízdnou trasu v délce 11 kilometrů.
Rozsáhlá stavba, jejíž součástí jsou i okružní křižovatky a propojení na obousměrnou komunikaci, byla zahájena v červenci 2021. Metrostav DIZ je zde generálním dodavatelem, na organizaci a vedení prací na mostní konstrukci se podílela divize 5, stavební objekt subdodavatelsky zajišťovala divize 1 Metrostavu.
S předáním díla se počítalo vloni v říjnu, ale dokončovací práce ještě pokračují. „O termínu dokončení a předání díla jednáme s investorem, náš předpoklad je v květnu 2023. Most byl zprovozněn pro dopravu od 19. prosince 2022, chodci se po něm budou procházet až na jaře,“ vysvětluje za Metrostav DIZ, závod 1, vedoucí projektu Robert Škarecký.
stavba s výškou oblouku 12 m od mostovky je novou dominantou města
Jako hlavní důvod prodlužování termínů uvádí geologické podmínky, odlišné od zadávací dokumentace a zjištěné až po zahájení prací. „Tyto problémy se objevily při zakládání mostních opěr. Nová zjištění nám znemožnila vybudování původně uvažované prostorové systémové skruže pro umístění výsuvné dráhy mostu, jejíž založení bylo uvažováno plošně. V té chvíli jsme museli hledat variantní řešení a tím nakonec bylo hlubinné založení skruže na pilotách a zcela odlišná konstrukce výsuvné dráhy,“ popisuje vedoucí projektu.
Nový obloukový most byl sestaven na výsuvné dráze mimo jeho definitivní polohu. Jeho umístění bylo složitou operací, při níž bylo třeba přesunout celou konstrukci včetně oblouků a částečně zabetonované mostovky, tj. kompaktní celek o hmotnosti přibližně 1000 tun.
V průběhu prací se řešily i běžné problémy. Práce probíhaly za provozu na železnici, což znamenalo komplikace s přístupem na druhou stranu mostu. „V podstatě obě strany stavby oddělovala řeka Svitava a šest kolejí železničního koridoru,“ shrnul Robert Škarecký. Elegantní stavba se podle jeho mínění stane po dokončení novou dominantou města.
Nový obloukový most v číslech
1000 tun – váha konstrukce, která byla jako celek vysouvána do správné polohy
77,6 m – celková délka hlavního nosného ocelového oblouku „Langrův trám“ se dvěma estakádními poli z předpjatého betonu před a za obloukem
158,4 m – celková délka nosné konstrukce
9 m – výška mostu nad terénem
12 m – výška oblouku od mostovky
8,33% – stoupání i klesání, jež musejí vozidla překonat při přejezdu mostu
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Åstfjordbrua na Prima ZOOM
S radostí oznamujeme, že film o norském mostu Åstfjordbrua (foto), který měl premiéru v říjnu loňského roku v kině Atlas, odvysílá v neděli 12. února ve 20.00 hod. televizní stanice Prima ZOOM! Snímek dokumentuje nejen náročnou stavbu mostu, ale také život našich kolegů, kteří pracují na zahraničních projektech.
Estakáda v Plzni finišuje
Na druhou polovinu února je naplánován termín, kdy dojde k otevření poslední části Západního okruhu Plzně, na kterém ve sdružení pracují kolegové z divizí 5 a 1. Nová komunikace, jejímž spoluinvestorem je město, vede od Křimické po Karlovarskou třídu. Měří 3,5 km a navazuje na první etapu dokončenou v roce 2014. Součástí úseku je 1,2 km dlouhá estakáda, tři křižovatky, čtyři mosty a tři biokoridory. Převedení tranzitní dopravy po okruhu uleví především centru Plzně.
Exkurze u modernizace nádraží
Odborní pedagogové měli možnost prohlédnout si naši stavbu (foto). Jihočeská hospodářská komora (Jhk) pro ně ještě v loňském roce totiž uspořádala na vlakovém nádraží v Českých Budějovicích exkurzi na rekonstrukci historické budovy. Průvodcem byl Jan Prokeš, který je vedoucím tohoto projektu. Rozsáhlou modernizaci nádraží realizuje sdružení zhotovitelů vedené jihočeským zastoupením divize 6 Metrostavu. Foto: Jhk
Metrostav TBR
Metrostav TBR
modernizace další trati v Praze!
Společnost Metrostav TBR v rámci sdružení s OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha se pustí do přestavby úseku železniční trati z centra Prahy do Kladna.
RED, foto archiv Metrostavu
rojekt, který byl slavnostně zahájen 12. ledna (foto), se týká úseku mezi Bubny a výstavištěm. Počítá s modernizací stanice Bubny, novou zastávkou Výstaviště, rozšířením trati o druhou kolej v délce zhruba 1,3 kilometru a s elektrizací. Dojde také k výstavbě podjezdu pro tramvaje v prostoru Vltavské, který umožní přímý přestup mezi tramvajemi a vlaky.
Nové bubenské nádraží propojí a zkultivuje území, které dosud železnice rozdělovala. Tato stanice se třemi nástupišti a čtyřmi kolejemi se posune hned za Negrelliho viadukt a nabídne přímý přestup na metro linky C.
Stavba by měla přispět k budoucí rychlé, moderní a spolehlivé železniční trati mezi Prahou a Kladnem.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Dobrý zásobník práce navzdory globálním problémům
Rekapitulace roku 2022 v nás vyvolává celou řadu vzpomínek, událostí, výčet menších i větších úspěchů stejně jako velké lidské utrpení způsobené napadením Ukrajiny Ruskem. K tomu doznívají negativní dopady koronavirové pandemie a zhoršuje se platební morálka ze strany veřejných investorů. I přes to společnost BeMo Tunnelling (BeMo) dosáhla vytYčených cílů.
Helmut Göhringer, jednatel společnosti BeMo Tunnelling GmbH
ásluhu na tomto úspěchu mají všichni zaměstnanci koncernu a nás přitom naplňuje hrdostí zejména vůči nám projevená důvěra našeho vlastníka. Na základě projektů na severu Německa v Hamburku a Kielu, rovněž tak jiných probíhajících zakázek, ke konci roku jsme vykázali v účetnictví potěšitelný stav zásoby zakázek, který obnáší více než 300 milionů eur. Na začátku roku 2023 očekáváme další udělení zakázek v Rakousku a v Německu. Za obzvlášť potěšitelné považujeme získání projektu na výstavbu tunelu Stonehenge v Anglii pro skupinu podniků v rámci spolupráce Joint Venture.
V regionu Hamburku je významná především naše účast v oblasti infrastruktury (na snímku výstavba prodloužení hamburského metra). Proto zde na začátku roku 2023 zahájí činnost naše pobočka, ve které budou zastoupena všechna oddělení společnosti BeMo. Za dobré považujeme naše tržní příležitosti také v oblasti sanace stavebních objektů stejně jako v oblasti speciálního zakládání na celém území Spolkové republiky Německo; obě oddělení plánujeme posílit a rovněž odpovídajícím způsobem rozšířit.
projekt Stonehenge ve velké británii, ale i ostatní zakázky rýsují zdárný start do dalšího období
Potěšitelná je skutečnost, že na základě nabídek a získávání poptávek zaznamenala naše činnost v Rakousku první úspěchy. V oblasti výstavby tunelů očekáváme zadání nových zakázek, oddělení speciálního zakládání se rovněž slibně vyvíjí a podařilo se pro toto oddělení získat kvalifikovaný personál.
V oblasti výstavby elektrického vedení Sever – Jih jsme bohužel zaostali vzhledem k našemu očekávání. S velkým zájmem se ale nyní na jednom projektu pokusíme prosadit na tomto strategickém trhu v severním Německu.
V roce 2023 oslavíme desetiletou sounáležitost k Metrostavu. Pokud bychom nyní konstatovali, že vše bylo optimální, nezbyde žádný potenciál na nějaká zlepšení. Společně jsme vůči veškeré konkurenci vybojovali několik projektů. Jsme přesvědčeni, že i letos se naplní všechna očekávání; společnost BeMo Tunnelling by se sama ráda chtěla více prosadit a s potěšením nadále přijímat a dávat veškerou podporu ve vztahu k Metrostavu a dalším partnerským firmám. Toho si velice vážíme!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jaroslav Heran
generální ředitel Metrostavu
Rok 2022 byl z mnoha ohledů náročný. Jak byste ho zhodnotil?
Z pohledu Metrostavu hodnotím rok 2022 jako další úspěšný rok v řadě předchozích rovněž úspěšných let, byť podmínky byly tentokrát nesporně výjimečně komplikované. Vedle hospodářských problémů vyvolaných stavem ekonomiky po období covidových restrikcí a válkou na Ukrajině, kterým čelila i naše konkurence, jsme byli v létě zasaženi rozsudkem Vrchního soudu v Praze v kauze nazývané „Rath II“, kde byl Metrostavu a.s. a Metrostavu Infrastructure a.s. udělen trest, který mimo jiné znamená zákaz účasti ve veřejné soutěži na dobu tří let. To je historicky nebývalá situace, ve které jsme se ocitli, a byť to nebylo jako blesk z čistého nebe, neboť na takovou alternativu jsme byli připraveni, zasáhlo nás to velmi citelně.
Proč přesto hodnotím rok 2022 jako úspěšný? I v takto náročných podmínkách jsme splnili plánované parametry dosažených výkonů a zisku a máme dobře zajištěn základ výrobního programu na rok 2023. Obtížná situace nás nerozklížila, ale naopak. Cítím veliké odhodlání všech vypořádat se s výzvami a udržet pozici jedničky na českém stavebním trhu. Nelehká doba nás přirozeně vede k potřebě užší a hlubší spolupráce mezi společnostmi ve Skupině Metrostav a nám se rozvoj takové spolupráce úspěšně daří.
Které projekty byly pro naši firmu významné?
Významných je mnoho. Těžko vybrat, které uvést a které ne. Pro mě je v pozitivním smyslu důležitá každá zakázka, na které je odvedena dobrá práce, a v negativním smyslu každá, kde něco neděláme správně. Zde bych spíše odkázal na tyto naše metrostavácké noviny – kdo je pravidelně čte, naše důležité stavby zná.
Co vás vloni profesně potěšilo?
Mě především potěšilo odhodlání našich kolegyň a kolegů zvládnout výzvy, kterým jsme vystaveni. Kromě toho, že plníme aktuální úkoly a neopouštíme dříve dosažené pozice, nezapomínáme na rozvoj do budoucna. Snažíme se zlepšovat své schopnosti dobře stavět a vládnout vlastními odbornými kapacitami. Skupina Metrostav sleduje všechny významné projekty chystané v České republice. Zmínil bych třeba tituly jako dostavba JE Dukovany, budování vysokorychlostních železničních tratí nebo EPC projekty v sektoru energetiky a průmyslu. A to zdaleka není vše. Stále se rozvíjejí naše aktivity v zahraničí. V loňském roce jsem měl například radost z úspěchů společnosti Metrostav Norge, které se podařilo získat několik pěkných zakázek v Norsku a nově i na Faerských ostrovech. Těší mě také, že Metrostav nadále získává řadu ocenění v prestižních soutěžích (např. Stavba roku) či bývá velmi vysoko hodnocen jako žádaný zaměstnavatel v žebříčcích sestavovaných při průzkumech mezi studenty technických škol.
Co byste rád vzkázal našim zaměstnancům?
Především veliký dík a uznání za odvedenou práci. Velice si vážím toho, že mohu pracovat v takovém kolektivu. Všem přeji pevné zdraví a mnoho úspěchů nejen v práci, ale též v osobním životě. Těším se na další spolupráci s vámi.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Poděkování našim lektorům
Záslužná činnost interních lektorů byla připomenuta 12. ledna na tradiční akci v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav.
V rámci setkání poděkoval personální ředitel Metrostavu Ing. Ladislav Profota za zajištění kvalitního rozvoje zaměstnanců napříč Skupinou. Systém skupinového vzdělávání je na odpovědné, odborné činnosti a aktivním přístupu garantů a interních lektorů postaven. Bez spolupracovníků, kteří znají podmínky provozu našich společností, by bylo obtížné zabezpečovat kvalifikační potřeby našich pracovních týmů. Interní lektoři, kteří se věnují přípravě ve většině případů ve svém volném čase, přinášejí do systému vzdělávání i nové podněty.
Spolupráce se školami
Spolupráce se školami
Soutěž Studenti sobě má vítěze
První běh soutěže Studenti sobě pod záštitou mzone je úspěšně za cílovou páskou. Zvítězil projekt „mikrovlnky“, který navrhly dvě studentky s cílem rozšířit možnosti ohřevu jídla na půdě fakulty, tedy vybavit společné prostory fakulty mikrovlnkami.
Mgr. Markéta Purnochová
ěhem zimního semestru 2022/2023 mohl jakýkoli student nebo studentka podat zlepšovák či návrh na zpříjemnění studia na fakultě. Máme radost ze všech projektů, které účastníci do soutěže přihlásili, protože byly různorodé a nápadité. Studenti a studentky pak mohli svým hlasováním posunout tři projekty do finále. Ze tří projektů, které získaly od studentů nejvíce hlasů, pak zástupci ČVUT a Metrostavu vybrali vítěze. Slavnostní vyhlášení vítězného projektu proběhlo na fakultě 14. prosince 2022 za účasti vedení fakulty a personálního ředitele Metrostavu (foto). V průběhu letního semestru se tedy mohou studenti těšit na několik nových mikrovlnek v prostorách Fakulty stavební. Realizaci koutků pro ohřev jídla zafinancuje Metrostav částkou ve výši 50 000 Kč.
V rámci mzone se podařilo uskutečnit i další pilotní projekt, kterým bylo Kolečko. Studentům a studentkám jsme představili životní cyklus stavby od A do Z. Během tří setkání jsme probrali důležité fáze stavebního cyklu a viděli dvě zajímavé stavby. Další Kolečko plánujeme uskutečnit na jaře 2023. Více informací najdete na webu www.emzone.cz, sledujte nás i na sociálních sítích.
Číslo
číslo
Tolik metrů bude měřit most, který v Pirně překlene údolí Gottleuba ve výšce až 70 metrů nad terénem. Pracuje na něm Metrostav ve sdružení s BeMo Tunnelling.
Divize 6
Divize 6
Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo
V průběhu ledna a února se zaměstnanci Krajského úřadu kraje Vysočina začínají stěhovat do nových prostor, které pro ně postavil Metrostav ve sdružení se společnostmi OHLA ŽS a Podzimek a synové. Nová administrativní budova vyrostla v Jihlavě na prostranství po bývalých vojenských kasárnách Otakara Jaroše a nachází se přes ulici Ke Skalce od jednoho ze stávajících sídel úřadu.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
ětipodlažní objekt má tvar písmene H a zajímavě řešenou fasádu (foto). „Stavba je založena na masivní železobetonové desce s tloušťkou betonu přibližně 500 mm. V místech, kde jsou postaveny sloupy, je pak beton ještě o 150 mm silnější,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Luboš Jonáš z divize 6 s tím, že vlastní hrubou stavbu formuje železobetonový monolit tvořený obousměrným průvlakovým systémem lokálně doplněným o železobetonové stěny. Mezi budovami jsou v prvních třech nadzemních podlažích instalovány předepjaté panely Spiroll.
Přípravné práce na stavbě začaly před koncem roku 2020 a začátek roku 2021 se nesl ve znamení výkopových prací. Hrubou stavbu se podařilo stavbařům dokončit v srpnu 2021, aby mohla následovat montáž rozvodů a poté další činnosti uvnitř budovy.
Bílá se střídá s šedou a černou
Zajímavé je nejen architektonické řešení celé budovy, ale především obvodového pláště. Jedná se o provětrávanou fasádu ve skladbě: YTONG, tepelná izolace z minerální vaty, provětrávaná vzduchová mezera, hliníkový kotevní systém Rieder a fasádní zavěšený obklad z bílého sklobetonu. Ten místy doplňuje smaltované černé sklo a tmavě šedý sklobetonový obklad. Středová část má z jižní strany hliníkovou prosklenou fasádu a ze severní strany pak obklad ze smaltovaného černého skla a tmavě šedých betonových desek Rieder. „Velký důraz jsme na stavbě kladli právě na provedení fasády. Skleněné desky se totiž vozily hotové ze zahraničí a na stavbě jsme je pak už nemohli nijak upravovat. To vyžadovalo nejen velice přesnou a důslednou práci při rozměřování vyzdívek, otvorů pro okna a dveře, ale následně i při montáži,“ popisuje vedoucí projektu. Upoutá i střešní plášť, který ve střední části budovy tvoří zelená zahrada se stromy. „Použili jsme zde systém dvojité fólie proti prorůstání kořenů, který je navíc rozdělen na sektory tak, aby v případě poškození fólie bylo možné odstavit a opravit jen část střechy. Toto řešení navrhl kolega Ing. Roman Vomlel z divize 6,“ dodává Ing. Jonáš.
architekti zajímavě propojili interiérový design s fasádou, stavbaři se postarali o precizní provedení
Nezbývá než popřát, aby nový jihlavský objekt dobře sloužil nejen krajským úředníkům, ale i návštěvníkům při vyřizování administrativních záležitostí.
Sídlo v číslech
V nové budově krajského úřadu vzniklo 122 kanceláří, dále zasedací místnosti, technické a sociální zázemí, kuchyňky, sklady a archivy. K dispozici je 237 vybavených pracovních míst. V podzemních garážích se nachází čtyřicítka parkovacích míst, za budovou pak ještě vzniklo venkovní parkoviště s kapacitou 106 míst. Nacházejí se tu i čtyři nabíjecí stanice pro elektromobily, které bude moci využívat i veřejnost.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Ve Vrchlabí se dnes může sportovat celý rok
Po desetiletích čekání otevřelo 27. prosince 2022 město Vrchlabí své vlastní aquacentrum. Jeho výstavbu řídil tým Ing. Ondřeje Matouška z Metrostavu DIZ, železobetonové konstrukce vybudovalo středisko divize 8 Metrostavu a do bazénu i na další lákavé atrakce včetně tobogánu pozval milovníky vody sám pohádkový Krakonoš.
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
tavbu (snímky) jsme ukončili přesně podle smlouvy 30. listopadu. Po provedení všech požadovaných testů a zkoušek při plné zátěži jsme potom 27. prosince zahájili spolu s otevřením aquacentra rok jeho zkušebního provozu, abychom odstranili případné nedostatky, které se u takovéto technologicky složité stavby mohou pokaždé vyskytnout. Byla to první bazénová hala, kterou jsem stavěl, takže jsem získával zcela nové zkušenosti nejen s moderní bazénovou technologií, která k čištění vody využívá ozon a UV lampy, takže množství chloru ve vodě je nižší než obvyklé, ale i s požadavky na připravenost pro osazení nerezových van,“ vzpomíná vedoucí projektu.
Aquacentrum se zelenou střechou má dvě ze tří podlaží zapuštěná pod zem a přes jeho prosklenou šikmou fasádu mohou plavci sledovat dění na přírodním koupališti, které v zimě za mrazu slouží bruslařům.
VODA V HLAVNÍ ROLI OD ZAČÁTKU
„Základové poměry na staveništi byly složité zejména pro mělkou úroveň hladiny tlakové podzemní vody, což si vyžádalo vybudování unikátní spodní stavby, která se skládá ze základových desek ve čtyřech úrovních s výškovým rozdílem až čtyři metry. Ze stavební jámy jsme přitom pomocí šesti čerpadel odváděli každý den kolem 40 kubíků vody. Dostat objekt ze země prostě bylo velmi složité. Ve všech směrech náročná však byla celá stavba. Ovlivnila ji totiž nejen proticovidová opatření, ale i válka na Ukrajině, které způsobily nedostatek dělníků a některých materiálů. A to jsme ještě měli štěstí, že na nás byla přívětivá příroda, protože zima byla na místní poměry velmi mírná,“ konstatoval Ing. Matoušek.
K přestřižení symbolické pásky při otevření nového bazénu se vedle účastníků výstavby připojil i vládce nedalekých hor – Krakonoš. Pod jeho patronací si jistě vodomilové vodní svět ve Vrchlabí oblíbí.
Až na jaře provedou technici Metrostavu DIZ kontrolu sadových úprav a osetí okolních pozemků, jistě si po pracovní době najdou čas i na vyzkoušení díla, které vybudovali. „Pro mě bude nejpříjemnější ponoření do relaxačního bazénu, kde věřím, že si každý najde svoji oblíbenou část – perličkové koupele, masážní trysky, chrliče nebo proudovou řeku,“ uzavírá Ing. Matoušek.
Nové vrchlabské sportoviště
Aquacentrum nabízí plavecký bazén se čtyřmi 25m dráhami. Obsahuje i 60 m dlouhý tobogán, venkovní i vnitřní vířivku, parní kabinu, desetimetrovou skluzavku a dvě další s podobou slona i jiné atrakce. Z nové vyhlídkové věže je krásný rozhled po celém areálu Vejsplachy.
Metrostav Norge
Metrostav Norge
Metrostav Norge razí tunel na Faerských ostrovech
Velký úspěch zaznamenali kolegové ze společnosti Metrostav Norge, když v loňském roce získali svou první zakázku na Faerských ostrovech a na podzim začali razit silniční tunel na nejjižnějším faerském ostrově Sudurøy. Tunel o délce 1,2 km spojí vesnice Fámjin a Ørðavíkar a nahradí úzkou horskou cestu, která je zejména v zimním období obtížně průjezdná.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
tavbaři uložili 4. prosince k portálu tunelu sošku sv. Barbory, kterou posvětil zde žijící farář původem z Liverpoolu. Svatá Barbora je patronkou havířů a nyní ochraňuje i naše kolegy během ražby (foto).
Nový tunel bude mít šířku 8,5 metru a profil 65 m čtverečních. Tým razičů bude mít za úkol vyrazit celkem 80 000 m3 horniny a následně provést izolace na ploše 9000 m2. Ražby budou probíhat skandinávskou metodou Drill & Blast, kterou kolegové vybudovali desítky kilometrů tunelů především v Norsku, Finsku a na Islandu.
„Vstupujeme do neznámého prostředí mimo Evropskou unii i Evropský hospodářský prostor a musíme se vypořádat i s jazykovou bariérou, protože jazyky kontraktu jsou i faerština a dánština. Na druhou stranu některé rizikové parametry jako odloučené staveniště, komplikované zásobování či silný vítr už nám jsou z jiných severských zemí důvěrně známé a umíme se s nimi vypořádat,“ vysvětluje výrobní ředitel za Metrostav Norge AS Jiří Horčička.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Přeliv na Orlíku roste i v zimě
Pohled z ptačí perspektivy odhaluje, že rozsáhlá rekonstrukce na Orlíku, která má vodní dílo zabezpečit před negativními vlivy povodňových průtoků, je nepřehlédnutelná na obou stranách přehrady. Díky zatím mírné zimě v průběhu ledna práce pokračují nepřetržitě.
Mimo budování skluzu na vzdušní straně hráze kolegové z divize 6 připravují vtokový objekt SO 01 a prioritou je včasné dokončení horní jímky (foto), tak aby se mohly rozeběhnout i betonářské práce na vtoku. Ten se bude nacházet v blízkosti točny a rampy na pravém břehu Vltavy a bude rozdělen na tři samostatné oddilatované části, přičemž každá bude mít samostatný hrazený otvor.
Povodí Vltavy počítá s tím, že po dokončení by měl přeliv ustát průtok 5300 krychlových metrů za vteřinu, což odpovídá desetitisícileté vodě. Když to srovnáme s katastrofálními povodněmi v srpnu 2002, tehdy teklo hrází téměř 3000 krychlových metrů. Stavba doplňkového bezpečnostního přelivu ale ještě nějaký čas potrvá – hotovo by mělo být za necelé 4 roky.
V současnosti slouží k převádění vody za povodní hrazený korunový přeliv o třech polích a v blocích pod přelivy jsou dále situovány dvě spodní výpusti. V podhrází při levém břehu je umístěna vodní elektrárna.
Lodě i auta letos pojedou
Rekonstrukce si vyžádala snížení hladiny na kótu 339 metrů nad mořem. Do jara by ale měla být jímka v horní části hráze dokončena a následně vodohospodáři začnou hladinu pomalu zvedat. Povodí Vltavy počítá s tím, že lodní výtah, který modernizovali také kolegové z divize 6 a v sezoně 2022 již sloužil, začne převážet lodě od května, kdy začne nová plavební sezona a významně by neměla být narušena ani rekreační sezona. Silnici III/0046 vedoucí přes korunu hráze plánují vodohospodáři načas uzavřít až v roce 2024.
RED, foto Petr Adámek
Metrostav má talent!
Závěrečnými prezentacemi projektů se loni uzavřel program Mladých talentů, který je jednou z příležitostí, jak pracovat s potenciálem ve Skupině Metrostav.
Cílem programu je podpora kolegů, kteří stojí na začátku své kariéry. Součástí půlročního programu jsou aktivity zaměřené na rozvoj osobnosti, mentoringový program, který propojuje naše mladé talenty se zkušenými kolegy, a rovněž zapojení účastníků do vybraných projektů.
Program Mladých talentů bude pokračovat třetím během i v letošním roce. Přejeme našim mladým kolegům hodně úspěchů do dalších let!
Mgr. Jana Kroupová
Sloupek odborů
Dodatek kolektivní smlouvy
S ohledem na všeobecně tíživou situaci (vysoká inflace, zdražování energií apod.) iniciovaly odbory jednání se zástupci vedení Skupiny Metrostav o změnách parametrů kolektivních smluv. Z průběhu kolektivního vyjednávání mezi zástupci obou stran vyplynuly změny dvou parametrů kolektivních smluv.
K 1. 1. 2023 dochází k navýšení minimálních mzdových tarifů o 8 % a zároveň se zvyšuje stravenkový paušál ze stávajících 70 Kč nově na 85 Kč.
Ve čtvrtek 15. 12. 2022 podepsali zástupci orgánů společností Skupiny Metrostav a zástupci Koordinačního odborového orgánu Skupiny Metrostav následující dokumenty s výše popsanými změněnými parametry. Dodatek č. 1 Vzorové kolektivní smlouvy společností Skupiny Metrostav a Dodatek č. 1 Kolektivní smlouvy Metrostav a.s. i Vzorový vnitřní předpis (na rok 2023) společností Skupiny Metrostav, ve kterých nepůsobí odborová organizace. Rovněž byl podepsán dodatek Kolektivní smlouvy č. 1 společnosti Metrostav Infrastructure a.s. a také nová Kolektivní smlouva společnosti MI Roads a.s. Vzhledem ke složitější struktuře Skupiny Metrostav a z toho vyplývající se rozšiřování působení odborové organizace i do dalších dceřiných firem budou nové kolektivní smlouvy (nebo jejich dodatky) v nejbližších dnech podepsány ve shodných parametrech i u dalších společností Skupiny (TBR a.s., Metrostav DIZ, Metrostav Facility s.r.o.).
Všechna ostatní ustanovení kolektivních smluv na rok 2022 a 2023 se nemění a zůstávají dále v platnosti.
Ing. Petr Půta
Významné výročí v Senior klubu Metrostav
Ve čtvrtek 29. prosince 2022 oslavil člen Senior klubu Metrostav (SKM) pan PhDr. Přemysl Červenka (na snímku vlevo) významné jubileum – 100. narozeniny. Nemohli u toho chybět zástupci klubu, kteří mu předali drobné dárky, květiny a blahopřání od vedení společnosti.
Hodinka povídání utekla jako voda, a i když se nám nechtělo končit, museli jsme uvolnit místo dalším gratulantům. Ještě jednou vám, pane Červenko, do dalších let přejeme hodně zdraví!
Jan Brodský, předseda SKM
ŠKOLENÍ CODEXIS
Zaměstnanci Metrostavu mají možnost účastnit se vzdělávacího online setkání o softwaru CODEXIS. Jde o komplexní systém navržený pro efektivní práci s informacemi ze všech oblastí práva.
Čtyři termíny v období od 24. ledna 2023 naleznete na firemním intranetu, kde je také možnost se zaregistrovat. Odborný školitel představí nejpoužívanější funkce programu a zároveň poskytne několik tipů a triků. Věříme, že toto školení pro vás bude přínosné.
RED
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
společný přípitek metrostavu
RED, foto Jakub Červenka
Prostor Myhive Evento vedle Bistra HALA poblíž centrály Metrostavu se v úterý 20. prosince, tedy ještě před Vánocemi, stal místem setkání zaměstnanců Skupiny Metrostav: proběhl zde společný přípitek v rámci tradiční Vánoční číše.
Hala původní strojírny Horák a Hlava, která byla revitalizována v rámci výstavby administrativního komplexu Palmovka Open Park, se začala plnit krátce před 14. hodinou…
Akce se uskutečnila jménem prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího a generálního ředitele společnosti Metrostav a.s. Ing. Jaroslava Herana, kteří stručně zhodnotili výsledky koncernu, přítomným poděkovali za práci v uplynulém roce, popřáli klidné svátky a mnoho úspěchů v pracovním i v osobním životě.
Halou zněly vánoční písně, k dispozici bylo dobré občerstvení a pití.
Kolegyně a kolegové napříč Skupinou tak měli hlavně příležitost se v předvánočním shonu na chvilku zastavit, pozdravit se a popřát si vše dobré. Šťastné vkročení do nového roku 2023 přeje zaměstnancům Skupiny i všem svým čtenářům redakce novin Metrostavu.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
9_Divize 6 – Fotogalerie
Moderní pětipodlažní objekt má tvar písmene H a velmi zajímavě řešenou fasádu. Jde vlastně o dvě budovy vzájemně spojené v úrovni 1. podzemního podlaží a 1. nadzemního podlaží.
Zajímavé je řešení především obvodového pláště. Jedná se o provětrávanou fasádu ve skladbě: YTONG, tepelná izolace z minerální vaty, provětrávaná vzduchová mezera, hliníkový kotevní systém Rieder a fasádní zavěšený obklad z bílého sklobetonu.
Střešní plášť ve střední části budovy tvoří zelená zahrada se stromy. Použit byl systém dvojité fólie proti prorůstání kořenů, který je navíc rozdělen na sektory.
Objekt krajského úřadu má moderní čisté interiéry…
Vzniklo zde 122 kanceláří, dále zasedací místnosti, technické a sociální zázemí, kuchyňky, sklady a archivy.
1_Most – Fotogalerie
Most překlenuje řeku Svitavu a železniční trať. Smontovaný oblouk s vybetonovanou deskou byl umístěn na mostní pilíře výsuvem.
Ke zprovoznění pro dopravu došlo 19. prosince 2022, chodci se po mostu budou procházet až na jaře.
Železniční trať je v Blansku frekventovaná, dosud jedinou přímou spojnicí na Staré Blansko byl přejezd v centru města, kde věčně stažené závory brzdily průjezd vozidel.
Výška mostu nad terénem je devět metrů a výška oblouku 12 metrů.
- 969640.svg
- 969641.svg
- 969659.svg
- 969689.pdf
- 969690.svg
- 969692.svg
- 969693.jpg
- 969694.jpg
- 969695.svg
- 969696.jpg
- 969697.jpg
- 969698.jpg
- 969699.jpg
- 969700.jpg
- 969701.jpg
- 969804.svg
- 969805.jpg
- 969808.svg
- 969809.jpg
- 969810.jpg
- 969811.jpg
- 969812.jpg
- 969813.svg
- 969814.jpg
- 969815.mp4
- 969816.jpg
- 969817.svg
- 969818.jpg
- 969819.jpg
- 969820.jpg
- 969821.jpg
- 969822.jpg
- 969823.svg
- 969824.jpg
- 969825.jpg
- 969826.jpg
- 969827.jpg
- 969828.jpg
- 969829.jpg
- 969830.jpg
- 969831.jpg
- 969832.jpg
- 969833.jpg
- 969834.svg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007