Ptáme se...
Ing. Pavel Brázdil
vedoucí projektů z divize 1
Do Metrostavu nastoupil po ukončení studia na Fakultě stavební ČVUT v roce 1991. Technické funkce byly tehdy obsazené, a tak začínal jako stavební dělník na projektu Technického centra pro pražské metro v Praze v Radlicích. V roce 1994 se přesunul do Plzeňského kraje, kde působí dodnes.
Můžete přiblížit oblastní zastoupení, ve kterém působíte?
Na plzeňskou oblast jsem přešel krátce po jejím založení. Prvně realizovanými zakázkami zde byla Rekonstrukce objektu Plzeňské banky a přiléhající Františkánské ulice, a jelikož se tyto zakázky prováděly doslova za pochodu s budováním zázemí oblasti a jejím personálním obsazením, bylo to období docela náročné. Od té doby jsme zde uskutečnili mnoho desítek staveb ze všech sektorů zdejšího stavebního trhu, který je ale v porovnání s Prahou poměrně malý, a nebylo tedy možné si zakázky nějakým způsobem vybírat podle jejího druhu ani navržené technologie.
Na kterých projektech aktuálně pracujete?
V současné době dokončujeme výstavbu bytových domů Zelený trojúhelník – 3. etapa, respektive se nacházíme ve fázi předávání zakázky objednateli a samotných bytů jednotlivým klientům, což je součástí našeho kontraktu. Jelikož se jedná o třetí etapu trojúhelníka, vyplývá z toho, že je to etapa poslední. Tento projekt byl zahájen již na podzim v roce 2016, obsahuje celkem osm bytových domů s 542 bytovými jednotkami, prostory ke komerčnímu využití a mimo jiné i park ve vnitrobloku ke sportovnímu využití a odpočinku.
Byl Zelený trojúhelník něčím specifický?
Co se týká technologií a použitých materiálů, jednalo se víceméně o standardní řešení pro tento druh staveb. Ale chtěl bych vyzdvihnout férové vztahy s jednotlivými účastníky výstavby, zejména pak s objednatelem, společností Daramis, a také generálním projektantem společností EBM. To rozhodně není na všech zakázkách standardem.
Vybavíte si nějakou významnou stavbu z minulosti?
Myslím, že si zvládnu ještě vybavit každou stavbu, kterou jsem si prošel, a každá z nich byla něčím zajímavá – i když ne vždy v pozitivním slova smyslu. Mezi ty strategicky významné z „plzeňského“ hlediska patřila výstavba průtahu městem spojená s akcemi ulice U Trati a přemostění hlavního nádraží v Plzni. Později to byly práce na západním městském okruhu Domažlická – Křimická. Velmi rád vzpomínám i na menší zakázky, jako byla Rekonstrukce DPS v Domažlicích či výstavba Městské sportovní haly. Z průmyslových staveb si dále vybavuji akci s vypovídajícím názvem Výstavba bloku K7 a TG3 v Plzeňské teplárenské.
Komplikují pokračující opatření v souvislosti s pandemií covidu-19 fungování na vašich stavbách?
Samozřejmě koronavirová nákaza a s tím spojená opatření ztěžují práce také na naší stavbě. Nicméně i přesto se zatím vždy podařilo nalézt řešení, někdy také ze dne na den, aby se parametry dané smlouvou o dílo a projektem podařilo naplnit bez významných termínových nebo ekonomických ztrát. I tady se ukázala dobrá součinnost celého týmu, který se podílí na realizaci.
Za rozhovor děkuje David Kalců