Ptáme se...

Ing. Pavel Brázdil

vedoucí projektů z divize 1

Do Metrostavu nastoupil po ukončení studia na Fakultě stavební ČVUT v roce 1991. Technické funkce byly tehdy obsazené, a tak začínal jako stavební dělník na projektu Technického centra pro pražské metro v Praze v Radlicích. V roce 1994 se přesunul do Plzeňského kraje, kde působí dodnes.

Můžete přiblížit oblastní zastoupení, ve kterém působíte?

Na plzeňskou oblast jsem přešel krátce po jejím založení. Prvně rea­lizovanými zakázkami zde byla Rekonstrukce objektu Plzeňské banky a přiléhající Františkánské ulice, a jelikož se tyto zakázky prováděly doslova za pochodu s budováním zázemí oblasti a jejím personálním obsazením, bylo to období docela náročné. Od té doby jsme zde uskutečnili mnoho desítek staveb ze všech sektorů zdejšího stavebního trhu, který je ale v porovnání s Prahou poměrně malý, a nebylo tedy možné si zakázky nějakým způsobem vybírat podle jejího druhu ani navržené technologie.

Na kterých projektech aktuálně pracujete? 

V současné době dokončujeme výstavbu bytových domů Zelený trojúhelník – 3. etapa, respektive se nacházíme ve fázi předávání zakázky objednateli a samotných bytů jednotlivým klientům, což je součástí našeho kontraktu. Jelikož se jedná o třetí etapu trojúhelníka, vyplývá z toho, že je to etapa poslední. Tento projekt byl zahájen již na podzim v roce 2016, obsahuje celkem osm bytových domů s 542 bytovými jednotkami, prostory ke komerčnímu využití a mimo jiné i park ve vnitrobloku ke sportovnímu využití a odpočinku.

Byl Zelený trojúhelník něčím specifický?

Co se týká technologií a použitých materiálů, jednalo se víceméně o standardní řešení pro tento druh staveb. Ale chtěl bych vyzdvihnout férové vztahy s jednotlivými účastníky výstavby, zejména pak s objednatelem, společností Daramis, a také generálním projektantem společností EBM. To rozhodně není na všech zakázkách standardem.

Vybavíte si nějakou významnou stavbu z minulosti?

Myslím, že si zvládnu ještě vybavit každou stavbu, kterou jsem si prošel, a každá z nich byla něčím zajímavá – i když ne vždy v pozitivním slova smyslu. Mezi ty strategicky významné z „plzeňského“ hlediska patřila výstavba průtahu městem spojená s akcemi ulice U Trati a přemostění hlavního nádraží v Plzni. Později to byly práce na západním městském okruhu Domažlická – Křimická. Velmi rád vzpomínám i na menší zakázky, jako byla Rekonstrukce DPS v Domažlicích či výstavba Městské sportovní haly. Z průmyslových staveb si dále vybavuji akci s vypovídajícím názvem Výstavba bloku K7 a TG3 v Plzeňské teplárenské.

Komplikují pokračující opatření v souvislosti s pandemií covidu-19 fungování na vašich stavbách?

Samozřejmě koronavirová nákaza a s tím spojená opatření ztěžují práce také na naší stavbě. Nicméně i přesto se zatím vždy podařilo nalézt řešení, někdy také ze dne na den, aby se parametry dané smlouvou o dílo a projektem podařilo naplnit bez významných termínových nebo ekonomických ztrát. I tady se ukázala dobrá součinnost celého týmu, který se podílí na realizaci.

Za rozhovor děkuje David Kalců