Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Centrum vzdělávání

Profesní vzdělávání pro úspěšné realizace zakázek

Zaměstnanci společností Skupiny Metrostav svou účastí na akcích Programu profesního a zákonného školení získávají potřebná odborná osvědčení. Průkazné doložení kvalifikace zaměstnanců je jednou z významných podmínek pro získání a následnou kvalitní realizaci našich zakázek i v dnešní složité době.

Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav

V

Zákon č. 539/2020 Sb. prodloužil platnost způsobilostí zaměstnanců do 30. června 2021. V žádném případě však nemůžeme spoléhat na benevolenci kontrolních orgánů po skončení opatření vlády. Proto se, ve spolupráci s vedoucími zaměstnanci, odbornými garanty i lektory kurzů, v maximální možné míře snažíme zabezpečovat akce kvalifikačního rozvoje také v současném období. Při realizaci akcí se dodržují veškerá platná hygienická nařízení a ve větší míře využíváme možnost elektronického vzdělávání či distanční formy aktivit.

Z nabídky seminářů

Díky odborným znalostem našich zkušených lektorů a jejich odpovědné práci v rámci přípravy a realizace akcí Centra je zajištěna kvalitní nabídka seminářů v oblasti profesního vzdělávání. Průběh jednotlivých školení vychází ze zákonem stanovených podmínek a v rámci centra je připravováno interně velké množství profesních či odborně zaměřených kurzů. 

Namátkou vzpomeňme některé – obsluha vysokozdvižných zařízení, proškolení řízení práce ve výškách, obsluha dřevoobráběcích strojů, montáž lešení či školení vazačů. S nabízenými akcemi Programu profesního a zákonného školení se můžete blíže seznámit na stránkách Vzdělávání skupinového intranetu. V katalogu vzdělávání jsou uvedeny všechny Centrem zabezpečované interní akce, jak profesního, odborného či osobnostního rozvoje. V katalogu naleznete také nabídku aktivit zabezpečených ÚIT pro prohloubení znalostí aplikací výpočetní techniky. Na intranetu je pravidelně zveřejňována i aktuální nabídka realizovaných školení pro nejbližší období. Své potřeby v oblasti kvalifikace i požadavky na rozvoj svých týmů, nám můžete sdělit i na e‑mailovou adresu vzdelavani@metrostav.cz.

V úzké spolupráci s kolegy, bezpečnostními techniky, jsou připravována školení oblasti bezpečnosti práce, ochrany životního prostředí či vyhledávaná školení požární ochrany.

V návaznosti na zakázky realizované pro Správu železnic, státní organizaci, je frekventovanou částí aktivit profesního vzdělávání zajištění způsobilosti zaměstnanců pro tyto zakázky. Vyžadovaná školení zabezpečují naši interní lektoři, kteří mají příslušnou akreditaci a poskytují proškolení také zaměstnancům našich partnerů - subdodavatelů.

Jsme připraveni zajistit aktuální požadavky na proškolení zaměstnanců, včetně požadavků dceřiných společností. Neváhejte se na nás obrátit.

Metrostav DIZ

V Opavě začala oprava západního nádraží

Stavbaři oblasti 1 Metrostavu DIZ zahájili tento měsíc práce na rekonstrukci západního nádraží v Opavě. Budově, která byla postavena v 19. století a ve své nynější podobě již byla nějaký čas spíše ostudou města, by měli vrátit původní vzhled (vizualizace). Modernizace vnitřních prostor by ji navíc měla přiblížit potřebám 21. století.

Blanka Růžičková, vizualizace Správa železnic

R

evitalizace nádražní budovy má být dokončena na podzim příštího roku. Letos tam od poloviny března probíhají přípravné práce s vyklízením objektu a budováním staveniště. Se zahájením bouracích prací a statickým zajištěním konstrukcí se počítá v dubnu.

„Předpokládaná délka výstavby je 18 měsíců, ale u oprav tohoto typu nikdy dopředu nevíme, v jakém stavu konstrukce ve skutečnosti jsou. Standardní posloupnost pracovních činností nám navíc bude narušovat nutnost etapizace v důsledku zajištění přístupových koridorů pro veřejnost a omezeného provozu budovy,“ uvádí vedoucí projektu Ing. Michal Rádek z divize 1.

V objektu musí být v průběhu rekonstrukce zachován provoz výdeje jízdenek a průchod pro cestující. V omezeném rozsahu zde bude po celou dobu fungovat také stávající pobočka České pošty. Po dokončení oprav bude kromě ní část budovy využívat také Policie ČR.

modernizace by měla zlepšit stavebně‑technické parametry objektu a zajistit hospodárnější provoz i komfort pro cestující

spolupráce v regionu

„Na fasádě se odehraje zásadní změna kabátu budovy. Výsledkem by měl být historický vzhled z 50.  let. Ale nic neobvyklého nás zřejmě nečeká, složitější by mohlo být snad jen provedení nových stropních ocelobetonových konstrukcí umístěných nad stávajícími dřevěnými stropy a realizace specifických slaboproudých rozvodů pro budoucího uživatele – Policii ČR,“ říká inženýr Rádek. Na projektu by podle jeho slov měli kooperovat i stavbaři ze střediska HSV pod vedením Lukáše Křístka, kteří již na podobném projektu v rámci regionu pomáhali, a tak by zde opět mohli zúročit nabyté zkušenosti.

Západní nádraží je za poslední dobu pro Skupinu Metrostav pátým vysoutěženým projektem v opavském regionu. „Dlouhodobě se nám zde daří rozvíjet svou stavební činnost. Průběžně získávané zakázky nám dovolují trvale budovat a upevňovat subdodavatelské vztahy, které vnímám jako prioritní, včetně vztahu s městskými organizacemi. To vše pak v konečném důsledku funguje jako ideální skládanka a dává nám to šanci zvládat další úkoly a poradit si i v případě složitějších podmínek výstavby. Důležitá je i různorodost projektů, která týmu nedovoluje zakrnět a naopak podněcuje rozvoj stavebního myšlení napříč obory. Věřím, že i s tímto pro nás novým partnerem – Správou železnic – navážeme v podobném rytmu a že nás tato spolupráce vzájemně obohatí a posune zase o kousek dál,“ shrnuje vedoucí projektu.

Krátce z historie

Opavské západní nádraží zahájilo provoz v roce 1872, kdy začala fungovat trať ze slezské metropole do Krnova. Jeho význam se výrazně zvýšil o třiadvacet let později, kdy došlo k propojení se stanicí Opava-východ, odkud už tehdy vedla trať do Ostravy a navazovala tak na hlavní železniční tah, takzvanou Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova. Nádraží Opava-východ, které je i dnes pro obyvatele slezské metropole „hlavním městským nádražím“, se dočkalo opravy už začátkem tisíciletí. Od roku 2012 se pyšní titulem Nejkrásnější nádraží ČR.

číslo

Tolik metrů je dlouhá stanice metra Budějovická, která byla budována v první polovině 70. let. Stavěna byla v obří otevřené jámě.

 

Metrostav 05/2021, Rekonstrukce hotelu
Metrostav 05/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 05/2021, Prockert & Hynek
Metrostav 05/2021, Ptáme se
Metrostav 05/2021, Fotosloupek
Metrostav 05/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 05/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 05/2021, Číslo
Metrostav 05/2021, Metrostav Norge AS
Metrostav 05/2021, Divize 9
Metrostav 05/2021, Reportáž
Metrostav 05/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 05/2021, Fotoreportáž
Metrostav 05/2021, Rekonstrukce hotelu

Rekonstrukce hotelu

Metrostav 05/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 05/2021, Prockert & Hynek

Prockert & Hynek

Metrostav 05/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 05/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 05/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 05/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 05/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 05/2021, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 05/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 05/2021, Reportáž

Reportáž

Metrostav 05/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 05/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

7

Sending statistics …

Rendering Číslo (133531): (1/2) (1 ms)

Rendering Metrostav DIZ (133530): (1/2) (4 ms)

Rendering Centrum vzdělávání (133529): (1/2) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3601/item158489-small.jpg

 i3601/item153572.svg

 i3601/item154192-small.jpg

 i3601/item154197.svg

 i3601/item154219-small.jpg

 i3601/item154221.svg