Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

divize 9

Dostatek místa pro spoustu knih

Po 16 měsících od poklepání základního kamene dokončila divize 9 stavbu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech (foto). Nový třípodlažní objekt vyrostl v těsné blízkosti knihovny a je s ní propojen spojovacím krčkem.

Martina Vampulová, foto Slavomír Kubeš

C

íky tomuto řešení bude mít knihovna dostatečné kapacity skladovacích prostor na dalších 20 až 30 let. Zhruba půl roku po dokončení stavebních prací, montáži regálového systému a ustálení teploty a vlhkosti v objektu do něj pracovníci knihovny budou moci přemístit veškerý knihovní fond, který zahrnuje skoro 370 000 svazků.

„Stavbu jsme zahájili přípravou území, kdy jsme museli rozebrat stávající dlažby, vybourat části komunikací a poté jsme prováděli rozsáhlé přeložky inženýrských sítí: dešťové a splaškové kanalizace a vodovodní přípojky. Dost často jsme se potýkali se zbytky staveb z doby, kdy v areálu působila armáda,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Pavel Löbel.

Třípodlažní skeletová budova má obdélníkový tvar a vyrostla na železobetonové desce. Depozitář bude vybaven systémem posuvných regálů, jejichž délka celkem dosáhne až 22 km. Aby mohly být použity co nejvyšší regály a místo ve skladech bylo využito, musely být upraveny rozvody vzduchotechniky. Kromě toho do podlah stavbaři osazovali kolejnice pro regálové systémy. 

Nový objekt nabídne vedle prostor pro umístění knih administrativní místnosti a nezbytné technické zázemí. Vzniknou zde i dílny pro zpracování knihovních fondů či badatelna pro veřejnost.

Reportáž

Sportování na severu v době pandemické

Švédsko během pandemie poznala Ing. arch. Irena Klingorová (foto), jež Skupinu Metrostav reprezentuje v terénním triatlonu. I v této nelehké době se propracovala k titulu „en Svensk Klassiker“, který se uděluje za absolvování série extrémních závodů v průběhu jednoho roku.

RED, foto archiv Ireny Klingorové

N

a konci léta roku 2019 Irena Klingorová dostala pracovní nabídku švédské Subterra AB podílet se na výstavbě obchvatu Stockholmu. Její kolegové zjistili, že má ráda sport, a začali jí vyprávět o různých švédských tradičních závodech, mezi nimi o „en Svensk Klassiker“ – tzv. Švédská klasika. Jde o sérii čtyř klasických švédských závodů, které mají kořeny hluboko v severské historii a je třeba je zdolat v průběhu jednoho roku. Pořadatelé se snažili najít cestu, jak i přes pandemii závody uspořádat.

Na kole, ve vodě, v terénu i na sněhu

V červnu 2020 Irena Klingorová odjela na silničním kole svých 315 km v okolí Stock­holmu a v červenci odplavala 3 km v jezeře v přírodním parku za domem. „Poté jsem se v daném termínu v září vydala na terénní běžeckou trať 30 km na ostrově Lidingö a před třemi týdny na 90kilometrovou trať Vasaloppetu vedoucí ze Sälenu do Mory. Z posledního závodu jsem měla největší respekt, protože je to už přece jen pořádná porce a já si na běžkách nikdy nebyla tak jistá. Ale nakonec mě podpora rodiny z Čech (díky, mamko, taťko a brácho), přítele, kamarádů a kolegů dohnala do cíle. Dokončením celosvětově známého „Vasáku“ jsem ukončila i svou „Švédskou klasiku“. Super pocit!“ shrnuje Irena Klingorová. Její postřehy o tom, jak funguje Švédsko v době pandemie, se dočtete v některém z následujících vydání našich novin.

Skupina Metrostav

Stanice Kačerov

„Stavby silnic a železnic ve spolupráci s Vodními stavbami zastropují objekt čtyřkolejného tunelu na Kačerově. Strop budou tvořit čtyři mohutné nosníky typu Šefčík, které jsou pomocí jeřábu upevňovány na postranní zdi tunelu. Po osazení nosníků začnou práce uvnitř objektu. 

Závod 03 Vodních staveb soustředil nyní veškerou svoji pozornost na úsek Budějovická ulice, kde jsou navrtávány piloty za průběžného armování a betonování. Závod 07 zapůjčil k těmto pracím Cal­weld, který je výkonnou, avšak takřka jedinou velkou mechanizací při pilotování, která bude trvat asi týden. Přemostění Budějovické ulice budě dělat Železniční vojsko, což značně urychlí výstavbu celé stanice na Kačerově.“

Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v březnu 1971 jako součást novin Vodní stavby     


Nové kolové rypadlo divize 11

V areálu firmy Ascendum Stavební stroje CZECH s.r.o. kolegové divize 11 převzali nové moderní kolové rypadlo Volvo EW160E. Tento stroj začne svou kariéru v naší společnosti na stavbě horkovodu v Táboře, kde ho bude využívat divize 8.

Kolová rypadla si za dobu své existence vybudovala respekt svojí spolehlivostí, výkonností, komfortem obsluhy, nízkou spotřebou paliva a nenáročnou údržbou. Volvo EW160E (foto) patří se svojí hmotností 16–18 tun do kategorie středních kolových rypadel. Výkonný motor a hydraulický systém Load sensing s elektronickým ovládáním poskytuje komfortní ovládání několika hydraulických funkcí najednou. Hydraulický systém tak zajišťuje výbornou citlivost při přesné práci, jako je svahování a dokončování ploch a profilů.

Obsluze nabízí prostornou kabinu s intuitivně rozmístěnými ovládacími prvky, vyhřívanou sedačkou s možností mnoha nastavení, velký 8“ barevný displej a kameru pro výhled dozadu a na pravou stranu rypadla. Komfort zvyšuje také nízká hlučnost uvnitř kabiny.

Bořek Kábrt


Stravenkový paušál

Od 1. dubna přechází Metrostav a.s. v souladu s platnou legislativou na tzv. stravenkový paušál. Měníme papírové stravenky a body na stravenkové karty za peněžitý příspěvek na stravování, který zaměstnanci dostanou přímo ve své mzdě.

Zůstatky stravného, které mají zaměstnanci k dispozici na svých stravenkových kartách, zůstávají platné do 31. prosince 2021. Stejnou platnost mají i papírové stravenky vydané od října 2020.

Mgr. Jana Kořínková, MBA


Metrostav ve školách

I přes trvající uzavření škol se naše společnost účastní řady aktivit pro studenty stavebních fakult. Pomáhá nám v tom využívání online technologií.

V rámci pracovního veletrhu FAST Job Week na Fakultě stavební VUT v Brně jsme měli možnost představit studentům studentské stáže a pracovní příležitosti ve Skupině Metrostav a nejlépe jazykově vybaveným studentům nabídnout finanční motivační stipendium.

TECHNICKÉ ČTVRTKY

Na Fakultě stavební ČVUT v Praze proběhl Technický čtvrtek, kde Ing. Tomáš Vašut odprezentoval budoucím stavebním inženýrům proces výstavby sportovní haly O2 Universum. Jeho přednášku zhlédlo přes 1200 zájemců.

Na apríla, tedy 1. dubna 2021, vás zveme ke sledování dalšího Technického čtvrtku o stavbě Metrostavu, tentokrát se bude věnovat realizaci domu The Flow Building na Václavském náměstí v Praze a provede nás jím Ing. Nikola Štochl z divize 3.

Mgr. Jana Kořínková, MBA


 

Metrostav 05/2021, Rekonstrukce hotelu
Metrostav 05/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 05/2021, Prockert & Hynek
Metrostav 05/2021, Ptáme se
Metrostav 05/2021, Fotosloupek
Metrostav 05/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 05/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 05/2021, Číslo
Metrostav 05/2021, Metrostav Norge AS
Metrostav 05/2021, Divize 9
Metrostav 05/2021, Reportáž
Metrostav 05/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 05/2021, Fotoreportáž
Metrostav 05/2021, Rekonstrukce hotelu

Rekonstrukce hotelu

Metrostav 05/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 05/2021, Prockert & Hynek

Prockert & Hynek

Metrostav 05/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 05/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 05/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 05/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 05/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 05/2021, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 05/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 05/2021, Reportáž

Reportáž

Metrostav 05/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 05/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (133535): (1/1) (0 ms)

Rendering Reportáž (133534): (1/2) (3 ms)

Rendering Divize 9 (133533): (1/3) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3601/item154262-small.jpg

 i3601/item153597.svg

 i3601/item154254.svg

 i3601/item154304-small.jpg

 i3601/item154308.svg

 i3601/item154331-small.jpg