-
Metrostav
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
Rekonstrukce hotelu
OK
5
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
29. března 2021
ročník 33
Přestavba luxusního hotelu
V Prezidentském apartmá zde byli ubytováni nejen významní státníci, ale i osobnosti ze světa sportu či SHOWBYZNYSU. Řeč je o známém pražském hotelu InterContinental, který hostům slouží už 47 let. Nyní prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou, kterou provádí Metrostav – konkrétně tým divizí 9 a 3 pod vedením Josefa Majera a Ing. Davida Vlasáka.
RED, vizualizace studio TaK Architects
lavný pětihvězdičkový hotel (vizualizace), který se nachází v Praze 1 u náměstí Miloše Formana v ulici Pařížská, dnes nese název Golden Prague Hotel a jeho přestavba je součástí projektu Staroměstská brána. Cílem této akce je kompletní rekonstrukce exteriéru, interiéru i okolí hotelu za použití nejmodernějších materiálů a technologií s důrazem na ekologické prvky.
Investorem stavby je majitel hotelu a přilehlých pozemků společnost WIC Prague. Stavbu realizuje sdružení divize 9 a 3 Metrostavu v poměru 50/50, vedoucím je divize 9. Do projektu budou zapojeny i další společnosti Skupiny Metrostav: například fasádní plášť (sklo a hliník) zajistí M3 Fasády.
I když přípravné práce uvnitř budovy hotelu již probíhají déle, počátkem března byl vztyčen jeřáb a stavbaři Metrostavu začali restaurovat fasádu proslulé budovy. Postupně sejmou tzv. betonové žiletky, keramický obklad, stávající lehký obvodový plášť a střešní souvrství a do konce roku vše vymění za nové komponenty.
architekti chtějí hotel očistit od nánosů přestaveb a vrátit mu jeho původní noblesu
„Nyní probíhá odstrojování objektu a příprava na demontáž a montáž obvodového pláště,“ přibližuje práce vedoucí projektu Josef Majer z divize 9 s tím, že stavbaři pracují tak, aby co nejméně zatěžovali okolí v centru Prahy. A jak se hotel po přestavbě změní? Dnes je v objektu téměř 400 pokojů v sedmi nadzemních podlažích, v 8. patře je umístěno prezidentské apartmá. Projekt zachovává základní řešení hotelových pater, ale jednotlivé pokoje zvětšuje a propojuje. Tím vzniká menší množství pokojů, které jsou ale prostornější a komfortnější.
Hotovo by mělo být v prosinci 2022, hotel znovu otevře nový provozovatel, mezinárodní společnost Fairmont. „Je nám velkou ctí pracovat na tomto prestižním projektu a v těžké době přispět k obnově tuzemské ekonomiky. Většina materiálů, pokud to půjde, musí mít regionální charakter. Zároveň je to pro nás největší privátní zakázka z poslední doby. Z hlediska rozsahu a pozice v centru Prahy je stavba srovnatelná snad jen s rekonstrukcí Národního muzea, která rovněž nese podpis naší společnosti,“ uzavírá Josef Majer.
Budova s prvky brutalismu
Hotel byl vybudován v letech 1968 až 1974 za spolupráce špičkových architektů v čele s Karlem Filsakem. Patří mezi nejvýznamnější stavby v hlavním městě.
Budova (foto), která se nachází na ploše vzniklé za druhé světové války zásahem bomby, sice nese prvky brutalistické architektury (surový beton, robustní pravoúhlé tvary), ale díky pásům s hnědou keramikou jde o změkčené pojetí.
V letech 1992 až 1995 se pod vedením architekta Romana Kouckého uskutečnila první renovace a v roce 2002 byla provedena kompletní obnova interiérů.
Nynější přestavba probíhá v rámci projektu Staroměstská brána, který vzešel z mezinárodní architektonické soutěže. Autorem vítězného návrhu je české architektonické studio TaK Architects, které má v hlavním městě za sebou mimo jiné projekty rekonstrukcí Divadla Na Zábradlí, Škodova paláce nebo Obecního dvora.
RED, foto Profimedia.cz
Krátce aktuálně
OK
Krátce Aktuálně
trámy pro historický jez
V úterý 23. března proběhl převoz části dubových trámů, které tým Ing. Daniela Bodi z divize 6 využije k záchraně Staroměstského jezu v Praze. Kamion (foto) trámy převážel z Kinského pily dal Borgo v Chlumci nad Cidlinou do Prahy, kde budou minimálně měsíc ponořeny ve vodě, aby se dřevo stabilizovalo.
Devatenáctý užitný vzor pro Metrostav
Úřad průmyslového vlastnictví dne 23. února 2021 ukončil řízení a vydal osvědčení o zápisu Užitného vzoru na ultravysokohodnotný beton (UHPC) pro spádové tenkovrstvé sanace mostních konstrukcí. Užitný vzor vznikl ve spolupráci s dceřinou společností TBG Metrostav a obě společnosti jsou majiteli tohoto užitného vzoru.
Testování na covid-19
MZ ČR nařizuje firmám povinné testování zaměstnanců. Už 4. března došlo k prvnímu závozu testovacích sad a od 8. března testujeme všechny zaměstnance nejméně jednou týdně. Dosud bylo do Skupiny Metrostav pořízeno z externích zdrojů 54 850 ks samotestovacích antigenních sad.
Prockert & Hynek
OK
Prockert & Hynek
S PROCKERT & HYNEK pro moderní energetickou infrastrukturu
Skupina Metrostav se od ledna rozrostla o významnou pražskou plynařskou společnost PROCKERT & HYNEK, a.s., která je nyní pod patronací divize 1. Nosnou výrobní činností firmy je dodávka potrubních systémů v provedení ocel nebo plasty a dominantní část objemu prací společnosti tvoří výstavba, rekonstrukce a přeložky plynovodů všech tlakových hladin.
Ing. Luděk Stehlík, předseda představenstva spol. PROCKERT & HYNEK
istorie společnosti se datuje již od 7. ledna 1992, kdy byla založena uzavřením společenské smlouvy mezi společníky pány Ing. Petrem Prockertem a Ing. Liborem Hynkem. Cílem bylo a je vybudovat moderní stavební firmu schopnou dynamického růstu a vývoje, kterou budou respektovat nejen objednatelé, ale i konkurence.
V seznamu realizovaných staveb jsou stavební i technologické dodávky vodohospodářských staveb (např. rekonstrukce ČOV Roztoky, intenzifikační opatření v ÚČOV Praha, vodojem 2 × 400 m3 města Hostivice), průmyslové celky (prodejní areál firem Dřevo a Dýhy, Dufa Praha, prodejní a servisní areál Mingau Hrobice) a stovky kilometrů inženýrských sítí – vodovody, kanalizace gravitační i tlaková, teplovody a zejména plynovody (foto).
připraveni na nové technologie
V budoucím období si firma chce udržet svou stávající pozici na trhu. Stojí za to připomenout, že za rok 2019 se společnost umístila v „TOP 5“ nejlépe hodnocených dodavatelů vysokotlakých plynovodů pro skupinu Innogy. Je tedy co obhajovat a nemusí to být vůbec snadné. Udržet si pozici na trhu nebude jednoduché i vzhledem ke stávajícím trendům v legislativním prostředí. Objednatelé jsou mnohem důraznější ve vyžadování dodržování bezpečnosti práce v průběhu výstavy.
bohaté zkušenosti získané na dříve realizovaných stavbách jsou zárukou odbornosti pracovníků
Je potřeba se také připravit na dobu, kdy v energetice bude spotřeba zemního plynu utlumována, stejně jako se tomu děje v současnosti u uhlí. Největší potenciál při zavádění bezemisní technologie do energetiky má vodík, resp. akumulace energie do vodíku. Toto je šance, protože bez technických úprav dosavadní infrastruktury na zemní plyn se vyšší využití vodíku, které je společensky vyžadováno, neobejde. Na druhé straně to s sebou přinese ještě vyšší nároky na odbornost pracovníků a přesné dodržování technologických postupů tak, aby byla zachována úroveň bezpečnosti práce, která je vyžadována.
Věříme, že společnost PROCKERT & HYNEK bude pro Skupinu Metrostav přínosem, a na vzájemnou spolupráci se upřímně těšíme.
Ptáme se
OK
Ptáme se...
Ing. Pavel Brázdil
vedoucí projektů z divize 1
Do Metrostavu nastoupil po ukončení studia na Fakultě stavební ČVUT v roce 1991. Technické funkce byly tehdy obsazené, a tak začínal jako stavební dělník na projektu Technického centra pro pražské metro v Praze v Radlicích. V roce 1994 se přesunul do Plzeňského kraje, kde působí dodnes.
Můžete přiblížit oblastní zastoupení, ve kterém působíte?
Na plzeňskou oblast jsem přešel krátce po jejím založení. Prvně realizovanými zakázkami zde byla Rekonstrukce objektu Plzeňské banky a přiléhající Františkánské ulice, a jelikož se tyto zakázky prováděly doslova za pochodu s budováním zázemí oblasti a jejím personálním obsazením, bylo to období docela náročné. Od té doby jsme zde uskutečnili mnoho desítek staveb ze všech sektorů zdejšího stavebního trhu, který je ale v porovnání s Prahou poměrně malý, a nebylo tedy možné si zakázky nějakým způsobem vybírat podle jejího druhu ani navržené technologie.
Na kterých projektech aktuálně pracujete?
V současné době dokončujeme výstavbu bytových domů Zelený trojúhelník – 3. etapa, respektive se nacházíme ve fázi předávání zakázky objednateli a samotných bytů jednotlivým klientům, což je součástí našeho kontraktu. Jelikož se jedná o třetí etapu trojúhelníka, vyplývá z toho, že je to etapa poslední. Tento projekt byl zahájen již na podzim v roce 2016, obsahuje celkem osm bytových domů s 542 bytovými jednotkami, prostory ke komerčnímu využití a mimo jiné i park ve vnitrobloku ke sportovnímu využití a odpočinku.
Byl Zelený trojúhelník něčím specifický?
Co se týká technologií a použitých materiálů, jednalo se víceméně o standardní řešení pro tento druh staveb. Ale chtěl bych vyzdvihnout férové vztahy s jednotlivými účastníky výstavby, zejména pak s objednatelem, společností Daramis, a také generálním projektantem společností EBM. To rozhodně není na všech zakázkách standardem.
Vybavíte si nějakou významnou stavbu z minulosti?
Myslím, že si zvládnu ještě vybavit každou stavbu, kterou jsem si prošel, a každá z nich byla něčím zajímavá – i když ne vždy v pozitivním slova smyslu. Mezi ty strategicky významné z „plzeňského“ hlediska patřila výstavba průtahu městem spojená s akcemi ulice U Trati a přemostění hlavního nádraží v Plzni. Později to byly práce na západním městském okruhu Domažlická – Křimická. Velmi rád vzpomínám i na menší zakázky, jako byla Rekonstrukce DPS v Domažlicích či výstavba Městské sportovní haly. Z průmyslových staveb si dále vybavuji akci s vypovídajícím názvem Výstavba bloku K7 a TG3 v Plzeňské teplárenské.
Komplikují pokračující opatření v souvislosti s pandemií covidu-19 fungování na vašich stavbách?
Samozřejmě koronavirová nákaza a s tím spojená opatření ztěžují práce také na naší stavbě. Nicméně i přesto se zatím vždy podařilo nalézt řešení, někdy také ze dne na den, aby se parametry dané smlouvou o dílo a projektem podařilo naplnit bez významných termínových nebo ekonomických ztrát. I tady se ukázala dobrá součinnost celého týmu, který se podílí na realizaci.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
OK
fotosloupek
Z podzemí u Waltrovky
Kromě metra a široké škály objektů, jako jsou atomové kryty, katakomby a historická sklepení, je pražské podzemí protkáno kanalizačními stokami. Na jedné z nich v Praze 5 v současné době pracuje tým Jiřího Nováka ze střediska inženýrských sítí a podzemí divize 1.
Konkrétně jde v souvislosti s výstavbou další etapy areálu Waltrovka o přeložku kanalizační stoky. Celková délka překládané stoky DN1000 činí 541 m při použití železobetonového potrubí. Přeložka je z důvodu velkých hloubek kanalizace (až 11 m) realizována zčásti hornickým způsobem (foto). Kromě toho v současné době na stavbě probíhá jednak pokládka hlavní kanalizační stoky a jednak postupné přepojování bočních kanalizací.
Centrum vzdělávání
OK
Centrum vzdělávání
Profesní vzdělávání pro úspěšné realizace zakázek
Zaměstnanci společností Skupiny Metrostav svou účastí na akcích Programu profesního a zákonného školení získávají potřebná odborná osvědčení. Průkazné doložení kvalifikace zaměstnanců je jednou z významných podmínek pro získání a následnou kvalitní realizaci našich zakázek i v dnešní složité době.
Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav
Zákon č. 539/2020 Sb. prodloužil platnost způsobilostí zaměstnanců do 30. června 2021. V žádném případě však nemůžeme spoléhat na benevolenci kontrolních orgánů po skončení opatření vlády. Proto se, ve spolupráci s vedoucími zaměstnanci, odbornými garanty i lektory kurzů, v maximální možné míře snažíme zabezpečovat akce kvalifikačního rozvoje také v současném období. Při realizaci akcí se dodržují veškerá platná hygienická nařízení a ve větší míře využíváme možnost elektronického vzdělávání či distanční formy aktivit.
Z nabídky seminářů
Díky odborným znalostem našich zkušených lektorů a jejich odpovědné práci v rámci přípravy a realizace akcí Centra je zajištěna kvalitní nabídka seminářů v oblasti profesního vzdělávání. Průběh jednotlivých školení vychází ze zákonem stanovených podmínek a v rámci centra je připravováno interně velké množství profesních či odborně zaměřených kurzů.
Namátkou vzpomeňme některé – obsluha vysokozdvižných zařízení, proškolení řízení práce ve výškách, obsluha dřevoobráběcích strojů, montáž lešení či školení vazačů. S nabízenými akcemi Programu profesního a zákonného školení se můžete blíže seznámit na stránkách Vzdělávání skupinového intranetu. V katalogu vzdělávání jsou uvedeny všechny Centrem zabezpečované interní akce, jak profesního, odborného či osobnostního rozvoje. V katalogu naleznete také nabídku aktivit zabezpečených ÚIT pro prohloubení znalostí aplikací výpočetní techniky. Na intranetu je pravidelně zveřejňována i aktuální nabídka realizovaných školení pro nejbližší období. Své potřeby v oblasti kvalifikace i požadavky na rozvoj svých týmů, nám můžete sdělit i na e‑mailovou adresu vzdelavani@metrostav.cz.
V úzké spolupráci s kolegy, bezpečnostními techniky, jsou připravována školení oblasti bezpečnosti práce, ochrany životního prostředí či vyhledávaná školení požární ochrany.
V návaznosti na zakázky realizované pro Správu železnic, státní organizaci, je frekventovanou částí aktivit profesního vzdělávání zajištění způsobilosti zaměstnanců pro tyto zakázky. Vyžadovaná školení zabezpečují naši interní lektoři, kteří mají příslušnou akreditaci a poskytují proškolení také zaměstnancům našich partnerů - subdodavatelů.
Jsme připraveni zajistit aktuální požadavky na proškolení zaměstnanců, včetně požadavků dceřiných společností. Neváhejte se na nás obrátit.
Metrostav DIZ
OK
Metrostav DIZ
V Opavě začala oprava západního nádraží
Stavbaři oblasti 1 Metrostavu DIZ zahájili tento měsíc práce na rekonstrukci západního nádraží v Opavě. Budově, která byla postavena v 19. století a ve své nynější podobě již byla nějaký čas spíše ostudou města, by měli vrátit původní vzhled (vizualizace). Modernizace vnitřních prostor by ji navíc měla přiblížit potřebám 21. století.
Blanka Růžičková, vizualizace Správa železnic
evitalizace nádražní budovy má být dokončena na podzim příštího roku. Letos tam od poloviny března probíhají přípravné práce s vyklízením objektu a budováním staveniště. Se zahájením bouracích prací a statickým zajištěním konstrukcí se počítá v dubnu.
„Předpokládaná délka výstavby je 18 měsíců, ale u oprav tohoto typu nikdy dopředu nevíme, v jakém stavu konstrukce ve skutečnosti jsou. Standardní posloupnost pracovních činností nám navíc bude narušovat nutnost etapizace v důsledku zajištění přístupových koridorů pro veřejnost a omezeného provozu budovy,“ uvádí vedoucí projektu Ing. Michal Rádek z divize 1.
V objektu musí být v průběhu rekonstrukce zachován provoz výdeje jízdenek a průchod pro cestující. V omezeném rozsahu zde bude po celou dobu fungovat také stávající pobočka České pošty. Po dokončení oprav bude kromě ní část budovy využívat také Policie ČR.
modernizace by měla zlepšit stavebně‑technické parametry objektu a zajistit hospodárnější provoz i komfort pro cestující
spolupráce v regionu
„Na fasádě se odehraje zásadní změna kabátu budovy. Výsledkem by měl být historický vzhled z 50. let. Ale nic neobvyklého nás zřejmě nečeká, složitější by mohlo být snad jen provedení nových stropních ocelobetonových konstrukcí umístěných nad stávajícími dřevěnými stropy a realizace specifických slaboproudých rozvodů pro budoucího uživatele – Policii ČR,“ říká inženýr Rádek. Na projektu by podle jeho slov měli kooperovat i stavbaři ze střediska HSV pod vedením Lukáše Křístka, kteří již na podobném projektu v rámci regionu pomáhali, a tak by zde opět mohli zúročit nabyté zkušenosti.
Západní nádraží je za poslední dobu pro Skupinu Metrostav pátým vysoutěženým projektem v opavském regionu. „Dlouhodobě se nám zde daří rozvíjet svou stavební činnost. Průběžně získávané zakázky nám dovolují trvale budovat a upevňovat subdodavatelské vztahy, které vnímám jako prioritní, včetně vztahu s městskými organizacemi. To vše pak v konečném důsledku funguje jako ideální skládanka a dává nám to šanci zvládat další úkoly a poradit si i v případě složitějších podmínek výstavby. Důležitá je i různorodost projektů, která týmu nedovoluje zakrnět a naopak podněcuje rozvoj stavebního myšlení napříč obory. Věřím, že i s tímto pro nás novým partnerem – Správou železnic – navážeme v podobném rytmu a že nás tato spolupráce vzájemně obohatí a posune zase o kousek dál,“ shrnuje vedoucí projektu.
Krátce z historie
Opavské západní nádraží zahájilo provoz v roce 1872, kdy začala fungovat trať ze slezské metropole do Krnova. Jeho význam se výrazně zvýšil o třiadvacet let později, kdy došlo k propojení se stanicí Opava-východ, odkud už tehdy vedla trať do Ostravy a navazovala tak na hlavní železniční tah, takzvanou Severní dráhu císaře Ferdinanda vedoucí z Vídně do Krakova. Nádraží Opava-východ, které je i dnes pro obyvatele slezské metropole „hlavním městským nádražím“, se dočkalo opravy už začátkem tisíciletí. Od roku 2012 se pyšní titulem Nejkrásnější nádraží ČR.
Číslo
OK
číslo
Tolik metrů je dlouhá stanice metra Budějovická, která byla budována v první polovině 70. let. Stavěna byla v obří otevřené jámě.
Metrostav Norge AS
OK
Metrostav Norge AS
K rozšíření stockholmského metra přispějí i Češi
Po zkušenostech z Norska, Finska a Islandu v současné době působí čeští stavbaři Skupiny Metrostav i ve Stockholmu. Podílejí se na prodloužení metra (snímky) na severozápadě švédské metropole.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
onkrétně jde o prodloužení modré linky stockholmského metra ze stanice Akalla o 4,5 km a o vybudování dvou nových stanic Barkarbystaden a Barkarby. Metro bude prodlouženo do nově vznikající rezidenční čtvrti a umožní tak její napojení na stávající systém MHD.
Zakázku získala švédská dceřiná společnost Subterry SBT Sverige AB. Metrostav Norge AS je subdodavatelem jedné ze tří částí. Pro urychlení výstavby totiž probíhají ražby ze tří přístupových tunelů a projekt má tedy tři oddělená pracoviště. Metrostav Norge AS působí ve Stockholmu od srpna loňského roku. Na této důležité zakázce se podílí necelá padesátka pracovníků. „Náš tým má na starosti ražby z přístupového tunelu Landingsbanan. Provádíme zde ražby traťových tunelů a propojek o celkové délce přibližně 3,6 km. To odpovídá asi 1,6 km délky celého úseku metra,“ vysvětluje vedoucí projektu za Metrostav Norge AS Ing. Jiří Horčička. Z přístupového tunelu, který vede zhruba do poloviny úseku realizovaného Metrostavem Norge, jeho tým razí dva souběžné traťové tunely na obě strany. „Máme současně otevřené čtyři čelby a tedy i čtyři oddělená pracoviště. Zároveň pracujeme i na propojkách,“ dodává Ing. Horčička.
Podobný profil jako u tunelu Blanka
V úseku, na kterém Metrostav Norge AS působí, prochází ražba traťových tunelů pod právě budovanými tunely budoucího dálničního obchvatu Stockholmu. Jde o dva tubusy dálničního tunelu s podobně velkým profilem jako u pražského tunelu Blanka. Oba dálniční tunely jsou již vyražené, ale probíhají v nich práce na vystrojení. Dno silničních tunelů a strop traťových tunelů metra jsou přitom od sebe vzdáleny pouhých 5 až 7 m. Vzhledem k takové blízkosti obou profilů bylo navrženo několik technologických opatření, která do značné míry ovlivňují vlastní ražbu metra. „Mezi ta nejzásadnější patří zkrácení záběru z pěti na dva metry, členění čelby a extrémní důraz na přesnost a geometrii vrtání. Značně omezené je i povolené množství trhavin a navíc můžeme používat pouze elektronický roznět. Kromě toho musíme plnit přísné limity vibrací a provádět konvergenční měření, které se při metodě drill and blast běžně nepoužívá,“ říká vedoucí projektu.
Druhou zásadní výzvou pro tým Metrostavu Norge bude prorážka nového tunelu do již fungující stanice metra Akalla, která je zatím konečnou zastávkou. Podle Ing. Horčičky půjde opět o technologicky náročnou část nejen z hlediska samotné prorážky, ale i kvůli rozšiřování a úpravám současných tunelů v traťovém rozpletu a také ražbám větracích šachet.
Dokončení prací je plánováno na polovinu roku 2023.
Divize 9
OK
divize 9
Dostatek místa pro spoustu knih
Po 16 měsících od poklepání základního kamene dokončila divize 9 stavbu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech (foto). Nový třípodlažní objekt vyrostl v těsné blízkosti knihovny a je s ní propojen spojovacím krčkem.
Martina Vampulová, foto Slavomír Kubeš
íky tomuto řešení bude mít knihovna dostatečné kapacity skladovacích prostor na dalších 20 až 30 let. Zhruba půl roku po dokončení stavebních prací, montáži regálového systému a ustálení teploty a vlhkosti v objektu do něj pracovníci knihovny budou moci přemístit veškerý knihovní fond, který zahrnuje skoro 370 000 svazků.
„Stavbu jsme zahájili přípravou území, kdy jsme museli rozebrat stávající dlažby, vybourat části komunikací a poté jsme prováděli rozsáhlé přeložky inženýrských sítí: dešťové a splaškové kanalizace a vodovodní přípojky. Dost často jsme se potýkali se zbytky staveb z doby, kdy v areálu působila armáda,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Pavel Löbel.
Třípodlažní skeletová budova má obdélníkový tvar a vyrostla na železobetonové desce. Depozitář bude vybaven systémem posuvných regálů, jejichž délka celkem dosáhne až 22 km. Aby mohly být použity co nejvyšší regály a místo ve skladech bylo využito, musely být upraveny rozvody vzduchotechniky. Kromě toho do podlah stavbaři osazovali kolejnice pro regálové systémy.
Nový objekt nabídne vedle prostor pro umístění knih administrativní místnosti a nezbytné technické zázemí. Vzniknou zde i dílny pro zpracování knihovních fondů či badatelna pro veřejnost.
Reportáž
OK
Reportáž
Sportování na severu v době pandemické
Švédsko během pandemie poznala Ing. arch. Irena Klingorová (foto), jež Skupinu Metrostav reprezentuje v terénním triatlonu. I v této nelehké době se propracovala k titulu „en Svensk Klassiker“, který se uděluje za absolvování série extrémních závodů v průběhu jednoho roku.
RED, foto archiv Ireny Klingorové
a konci léta roku 2019 Irena Klingorová dostala pracovní nabídku švédské Subterra AB podílet se na výstavbě obchvatu Stockholmu. Její kolegové zjistili, že má ráda sport, a začali jí vyprávět o různých švédských tradičních závodech, mezi nimi o „en Svensk Klassiker“ – tzv. Švédská klasika. Jde o sérii čtyř klasických švédských závodů, které mají kořeny hluboko v severské historii a je třeba je zdolat v průběhu jednoho roku. Pořadatelé se snažili najít cestu, jak i přes pandemii závody uspořádat.
Na kole, ve vodě, v terénu i na sněhu
V červnu 2020 Irena Klingorová odjela na silničním kole svých 315 km v okolí Stockholmu a v červenci odplavala 3 km v jezeře v přírodním parku za domem. „Poté jsem se v daném termínu v září vydala na terénní běžeckou trať 30 km na ostrově Lidingö a před třemi týdny na 90kilometrovou trať Vasaloppetu vedoucí ze Sälenu do Mory. Z posledního závodu jsem měla největší respekt, protože je to už přece jen pořádná porce a já si na běžkách nikdy nebyla tak jistá. Ale nakonec mě podpora rodiny z Čech (díky, mamko, taťko a brácho), přítele, kamarádů a kolegů dohnala do cíle. Dokončením celosvětově známého „Vasáku“ jsem ukončila i svou „Švédskou klasiku“. Super pocit!“ shrnuje Irena Klingorová. Její postřehy o tom, jak funguje Švédsko v době pandemie, se dočtete v některém z následujících vydání našich novin.
Skupina Metrostav
OK
Skupina Metrostav
Stanice Kačerov
„Stavby silnic a železnic ve spolupráci s Vodními stavbami zastropují objekt čtyřkolejného tunelu na Kačerově. Strop budou tvořit čtyři mohutné nosníky typu Šefčík, které jsou pomocí jeřábu upevňovány na postranní zdi tunelu. Po osazení nosníků začnou práce uvnitř objektu.
Závod 03 Vodních staveb soustředil nyní veškerou svoji pozornost na úsek Budějovická ulice, kde jsou navrtávány piloty za průběžného armování a betonování. Závod 07 zapůjčil k těmto pracím Calweld, který je výkonnou, avšak takřka jedinou velkou mechanizací při pilotování, která bude trvat asi týden. Přemostění Budějovické ulice budě dělat Železniční vojsko, což značně urychlí výstavbu celé stanice na Kačerově.“
Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v březnu 1971 jako součást novin Vodní stavby
Nové kolové rypadlo divize 11
V areálu firmy Ascendum Stavební stroje CZECH s.r.o. kolegové divize 11 převzali nové moderní kolové rypadlo Volvo EW160E. Tento stroj začne svou kariéru v naší společnosti na stavbě horkovodu v Táboře, kde ho bude využívat divize 8.
Kolová rypadla si za dobu své existence vybudovala respekt svojí spolehlivostí, výkonností, komfortem obsluhy, nízkou spotřebou paliva a nenáročnou údržbou. Volvo EW160E (foto) patří se svojí hmotností 16–18 tun do kategorie středních kolových rypadel. Výkonný motor a hydraulický systém Load sensing s elektronickým ovládáním poskytuje komfortní ovládání několika hydraulických funkcí najednou. Hydraulický systém tak zajišťuje výbornou citlivost při přesné práci, jako je svahování a dokončování ploch a profilů.
Obsluze nabízí prostornou kabinu s intuitivně rozmístěnými ovládacími prvky, vyhřívanou sedačkou s možností mnoha nastavení, velký 8“ barevný displej a kameru pro výhled dozadu a na pravou stranu rypadla. Komfort zvyšuje také nízká hlučnost uvnitř kabiny.
Bořek Kábrt
Stravenkový paušál
Od 1. dubna přechází Metrostav a.s. v souladu s platnou legislativou na tzv. stravenkový paušál. Měníme papírové stravenky a body na stravenkové karty za peněžitý příspěvek na stravování, který zaměstnanci dostanou přímo ve své mzdě.
Zůstatky stravného, které mají zaměstnanci k dispozici na svých stravenkových kartách, zůstávají platné do 31. prosince 2021. Stejnou platnost mají i papírové stravenky vydané od října 2020.
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Metrostav ve školách
I přes trvající uzavření škol se naše společnost účastní řady aktivit pro studenty stavebních fakult. Pomáhá nám v tom využívání online technologií.
V rámci pracovního veletrhu FAST Job Week na Fakultě stavební VUT v Brně jsme měli možnost představit studentům studentské stáže a pracovní příležitosti ve Skupině Metrostav a nejlépe jazykově vybaveným studentům nabídnout finanční motivační stipendium.
TECHNICKÉ ČTVRTKY
Na Fakultě stavební ČVUT v Praze proběhl Technický čtvrtek, kde Ing. Tomáš Vašut odprezentoval budoucím stavebním inženýrům proces výstavby sportovní haly O2 Universum. Jeho přednášku zhlédlo přes 1200 zájemců.
Na apríla, tedy 1. dubna 2021, vás zveme ke sledování dalšího Technického čtvrtku o stavbě Metrostavu, tentokrát se bude věnovat realizaci domu The Flow Building na Václavském náměstí v Praze a provede nás jím Ing. Nikola Štochl z divize 3.
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Fotoreportáž
OK
Fotoreportáž
Osazení vrat na vodním díle Hněvkovice
RED, foto Jiří Hazuka
Divize 6 a její oblastní zastoupení pro Jihočeský kraj pracuje na rekonstrukci VD Hněvkovice – hráze a přelivy za účelem zabezpečení objektu před účinky velkých vod. Metrostav v Hněvkovicích pracoval již v letech 2014 až 2017, kdy upravoval komoru, nově vybudoval pohyblivý jez.
Počátkem března stavbaři pod vedením Jana Prokeše provedli osazení horních vrat prohloubené plavební komory. K jejich instalaci byl použit mobilní jeřáb Liebherr LTM 1500, a to z důvodu dlouhého vyložení a hmotnosti vrat cca 34 tun.
Horní vrata jsou tvořena dvěma navzájem spojenými částmi – horní původní část a dolní nová část. Výška kompletních vrat je 16,7 m, šířka 6,7 m. Součástí je pochozí lávka, která je instalovaná na vrchu vrat a spojuje obě strany plavební komory a ruční a automatická aretace.
Po postupném spuštění zavěšených vrat do prostoru plavební komory byla vrata usazena do předem obetonovaného patního ložiska ve spodní části.
V horní části byla vrata uchycena obojkovým ložiskem a následně došlo k ustavení do svislice, výškového vyrovnání a dotěsnění k rámu. Rekonstrukce vodního díla tak pokročila. Hotovo by mělo být v létě 2022, ale skutečný termín dokončení může ovlivnit řada faktorů – především zvýšené srážky.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
Fotosloupek – fotogalerie
OK
Staveniště kanalizační stoky v Praze 5: v popředí se nachází část těžní šachty, která slouží k propojení stávající stoky na novou. V pozadí jsou vidět moderní administrativní budovy areálu Waltrovka. Cílem tohoto projektu společnosti Penta je revitalizovat rozsáhlé území v pražských Jinonicích.
Těžní šachta pro propojení stávající stoky na novou o celkové hloubce 11 m. Na stoku jsou v rámci projektu postupně přepojovány stávající stoky z okolí, přičemž přepojování probíhá pomocí nově vyzděných spádišťových šachet a spojných komor.
Těžní šachta pro novou vyzdívanou spádišťovou šachtu, která slouží pro napojení boční kanalizace v hloubce 9,5m.
Vyražený tunel o profilu 4,91 m2 a délce 28m pro vyzdění nové vejčité stoky.
Divize 9 – fotogalerie
OK
Třípodlažní skeletová budova má obdélníkový tvar a vyrostla vedle stávajícího objektu budovy C krajského úřadu.
V únoru ještě stavbaři dokončovali okolní terén, vybudovány byly také obslužné komunikace a parkovací plochy.
Depozitář je vybaven systémem posuvných regálů, jejichž délka by celkem dosáhla až 22 km. Bude sloužit pro bezpečné uchovávání knihovních fondů a periodik pro další generace.
Interiéry místy rozveselují barvy. Veřejnost v depozitáři najde badatelnu se samostatným vstupem.
V druhém a třetím nadzemním podlaží vzniknou místnosti archivů a dílny pro zpracování knihovních fondů. Fondy pro vědecké, badatelské a vzdělávací účely budou přístupné fyzické i elektronicky.
Rekonstrukce hotelu – fotogalerie
OK
Architekti chtějí hotel opět propojit s městem a vytvořit v jeho těsné blízkosti velkorysá pobytová místa pro veřejnost. Snímek zachycuje pohled od hotelu směrem k budově Právnické fakulty Univerzity Karlovy.
Okolí InterContinentalu by mělo doplnit několik zcela nových skleněných budov ve tvaru kostek, které mají odkazovat na původní architekturu hotelu. Dvě kostky ohraničí náměstí Curieových u nábřeží. Další objekt vyroste na náměstí Miloše Formana.
Ve vnitrobloku hotelu má také vzniknout skleněná kostka, takzvaný sky box. V tomto místě se hotel nově propojuje s jeho provozní budovou v úrovni střechy nad přízemím. Tato úprava současně přináší možnost sejmout betonové platformy, výškově upravit nejen vjezd do garáží (při odstranění původních ramp a vyčištění prostoru náměstí jediný vjezd) ale i zásobovacího dvora.
Slavný hotel po modernizaci ve večerních hodinách vkusně rozsvítí vstup do Pařížské ulice.
- 120341.pdf
- 153533.svg
- 153567.svg
- 153572.svg
- 153597.svg
- 153656.svg
- 153681.jpg
- 153683.jpg
- 153684.jpg
- 153718.svg
- 153776.jpg
- 153798.jpg
- 153829.jpg
- 153855.jpg
- 154004.jpg
- 154006.jpg
- 154020.svg
- 154026.jpg
- 154055.jpg
- 154069.jpg
- 154099.jpg
- 154102.jpg
- 154106.jpg
- 154110.jpg
- 154192.jpg
- 154197.svg
- 154219.jpg
- 154221.svg
- 154233.svg
- 154240.jpg
- 154241.jpg
- 154254.svg
- 154262.jpg
- 154268.jpg
- 154271.jpg
- 154274.jpg
- 154277.jpg
- 154279.jpg
- 154304.jpg
- 154308.svg
- 154331.jpg
- 154358.jpg
- 154360.jpg
- 154361.jpg
- 154363.jpg
- 154365.jpg
- 158489.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007