Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 3

Areál bývalých pekáren ve Vysočanech čeká nová éra

Metrostav Development zde postaví pod názvem Vysočanský mlýn rezidenční areál v původní stopě továrních budov. Stavbaři divize 3 Metrostavu nyní provádějí demolici dosavadních budov jako přípravu pro budoucí výstavbu.

RED, foto archiv stavby

R

ealizace bytových domů je rozdělena do tří etap. V první, jejíž výstavba bude začínat letošní rok, jsou dva bytové domy o celkem 215 bytových jednotkách. Nyní jsou dokončeny demolice objektů jídelna a EMCA, které jsou v místech budoucí výstavby první etapy. Probíhá demolice objektu pekárny a menších částí objektu mlýna.

„Na této budově zachováváme celou čelní fasádu. Ta bude zajištěna příhradovou ocelovou konstrukcí (foto) a v rámci další výstavby zabudována do nového objektu, který vznikne na původním půdorysu budovy. Demolice probíhají z větší části těžkou technikou a zajímavostí je využití tzv. minibagrů, které jsou jeřábem vysazeny na střechu objektu a provádějí demolici horních pater,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Aleš Vejmola a dodává, že s kolegy z centrály Metrostavu a TBG Metrostavu pracují na možnosti zpětného využití suti do stavebních materiálů, což je v současné době náročné hlavně na využití prostoru na stavbě.

Divize 5

Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky

Od května loňského roku probíhá na železniční trati z pražského Smíchova do Černošic rozsáhlá rekonstrukce. Oprava přibližně desetikilometrového úseku probíhá z důvodu průjezdnosti koridorové trati po částech a je rozplánována až do roku 2023.

Martina Vampulová, foto Petr Adámek

T

ým Romana Šimáčka z divize 5 postupně na trati přestaví nebo opraví celkem osm mostních objektů, jeden podchod a provizorní lávku v železniční stanici Radotín. V březnu stavbaři dokončili most přes Karlickou ulici, který se během rekonstrukce rozšiřoval z dvoukolejného na tříkolejný. V budoucnu je navíc možnost ještě přidat čtvrtou kolej. 

„Stavbu mostu Karlická jsme zahájili v polovině března loňského roku. Z důvodu zachování železničního provozu jsme museli rekonstrukci provádět po jednotlivých polovinách. Ulice Karlická byla kompletně uzavřena pro průjezd automobilovou dopravou a most jsme museli rozdělit záporovým pažením na demolovanou část a část, kde zůstal provoz zachován,“ popisuje postup prací stavbyvedoucí Roman Šimáček. Jako první se demolovala sudá kolej směrem do centra Radotína. Na uvolněném prostoru pak stavbaři vybudovali první polovinu nového mostu pro sudé koleje 2 a 4, které byly uvedeny do provozu loni v polovině srpna. Poté práce pokračovaly rekonstrukcí druhé poloviny mostu pro lichou skupinu kolejí. „Tato část musela být kompletně dokončena do začátku loňského prosince, aby mohl být obnoven silniční provoz pod mostem. Vlaky se na kolej číslo 1 vrátily až v polovině března, po dokončení navazujících prací mimo mostní objekt,“ upřesňuje stavbyvedoucí.

Na páteřní komunikaci

Nová nosná konstrukce mostu byla provedena jako šikmá polorámová železobetonová s příčlí tvořenou zabetonovanými ocelovými nosníky. Spodní stavba byla přizpůsobena úhlu křížení, který dosahuje asi 80°. Rozpětí mostu se zvětšilo na 18 m a celkově se zlepšilo prostorové uspořádání pod mostem.

„Průběh celé stavby byl náročný a především velmi sledovaný veřejností. Most se totiž nachází přímo v centru Radotína na páteřní komunikaci, která je pro průjezd touto městskou částí klíčová,“ dodává Roman Šimáček. I přesto se stavbu podařilo zahájit i dokončit ve velmi dobré kvalitě a v rámci plánovaného harmonogramu. Ten totiž neumožňuje žádné časové posuny, a to především z důvodu navazujících stavebních postupů a výluk železniční dopravy plánovaných až rok dopředu.

Původní most z roku 1872 a 1907 měl dvě jednokolejné ocelové nýtované konstrukce s prvkovou mostovkou o rozpětí 15 m a kamennou spodní stavbu z kyklopského zdiva. Ocelové konstrukce byly napadeny hloubkovou korozí a několikrát poškozeny nárazy automobilů z důvodu nízkého průjezdného profilu pod mostem. Most již celkově nevyhovoval současnému železničnímu provozu.

Skupina Metrostav

Noví smluvní žáci – budoucí kolegové

V březnu jsme podepsali 16 smluv s novými žáky, kteří se rozhodli vyučit pro Metrostav a Metrostav DIZ. V rámci své praxe budou docházet na naše stavby.

V době studia je budeme finančně podporovat a žáci se budou, pokud to situace dovolí, připravovat na budoucí povolání ve svých domovských střediscích, kam po skončení školy nastoupí. V letošním roce si více než v letech minulých uvědomují výhodu jistoty zaměstnání, kterou si podpisem smlouvy zajistili. Smluvním žákům přejeme mnoho úspěchů ve studiu a poté také v zaměstnání.

Metrostav spolupracuje na výchově vlastních dělníků se třemi smluvními školami – AŘ Praha – SŠ techn. na Zeleném pruhu, SPŠ stavební a SOŠ stavební a techn. v Ústí n/L a SOŠ a SOU stavebním v Kolíně. Kvůli rostoucí potřebě dělníků jsme do projektu zařadili i několik dalších škol, které dostaly status spolupracující školy: SŠ designu a řemesel v Kladně, SŠ řemeslná v Jaroměři, SŠ a MŠ v Liberci a SŠ strojní, stavební a dopravní v Liberci.

Text a foto Zuzana Junková


Malá sonda ze severu II

Ing. arch. Irena Klingorová, jež Skupinu Metrostav reprezentuje v terénním triatlonu, strávila díky pracovní nabídce období pandemie ve Švédsku. V minulém vydání našich novin popsala svou cestu k titulu v sérii extrémních závodů, nyní uvádí svou zkušenost o tom, jak Švédsko funguje v době pandemie.

Loni v únoru se covid‑19 začal šířit světem, ke konci března byla vyhlášená celosvětová pandemie. Postupně se uzavíraly hranice většiny států, hromadné akce a závody se rušily. Obličeje lidí zahalily roušky.

Švédsko v tu dobu zvolilo jinou cestu než většina okolních států. I když se v tu dobu často v médiích psalo, že tamní nařízení jsou nulová, prý tomu tak nebylo. „Opatření tu byla, ale jiná. A světe div se, ono to tu, především díky obrovské disciplinovanosti všech lidí, fungovalo. V tu chvíli jsem si uvědomila, jaké mám vlastně štěstí, že jsem tady na severu. Ve Švédsku společnost chtěla a stále chce maximálně snížit šíření viru a zároveň co nejméně omezit běžný život. To jde za určitých podmínek a omezení, které jsou zde striktně dodržovány každým bez výjimky, a proto tu všechno může fungovat skoro jako normálně. Záměrně uvádím skoro, protože určitá omezení a podmínky tu jsou a promítají se jak do běžného života, tak i do akcí, mezi nimiž je, respektive byla, i moje série závodů en Svenska Klassiker,“ říká Irena Klingorová. Třeba v případě sportu pořadatelé našli cestu, kterou bylo možné rozložit závod do delšího časového období, aby se závodníci na trati co nejméně potkávali.

Nyní Irena Klingorová věří, že pandemie se začne vyvíjet pozitivním směrem a svět se pomalu navrátí do normálu.

RED

 

Metrostav 06/2021, Byty
Metrostav 06/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 06/2021, Nevšední architektura
Metrostav 06/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 06/2021, Ptáme se
Metrostav 06/2021, Fotosloupek
Metrostav 06/2021, Metrostav Ankara Inşaat
Metrostav 06/2021, Číslo
Metrostav 06/2021, Divize 9
Metrostav 06/2021, BES a divize 5
Metrostav 06/2021, Divize 3
Metrostav 06/2021, Divize 5
Metrostav 06/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 06/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 06/2021, Fotoreportáž
Metrostav 06/2021, Byty

Byty

Metrostav 06/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 06/2021, Nevšední architektura

Nevšední architektura

Metrostav 06/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 06/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 06/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 06/2021, Metrostav Ankara Inşaat

Metrostav Ankara Inşaat

Metrostav 06/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 06/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 06/2021, BES a divize 5

BES a divize 5

Metrostav 06/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 06/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 06/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 06/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 06/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

12

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (162382): (1/1) (0 ms)

Rendering Divize 5 (162380): (1/2) (4 ms)

Rendering Divize 3 (163532): (1/3) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4039/item184594-small.jpg

 i4039/item184591.svg

 i4039/item184593.svg

 i4039/item184601-small.jpg

 i4039/item184597.svg

 i4039/item184603-small.jpg