Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

číslo

Tolik tun váží po dostrojení zvedací most plavební komory vodního díla Hořín na Vltavě, jehož modernizaci dokončuje divize 6.

Divize 9

Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt

Stavbaři divize 9 v areálu hradu a zámku v Bečově nad Teplou (foto) na Karlovarsku dokončují rekonstrukci horní zámecké budovy. Práce by měly být kompletně hotovy v závěru jara. Největší pozornost budí plánované uložení relikviáře svatého Maura, který slouží jako schránka na ostatky svatých.

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto archiv Metrostavu

J

e to druhá nejvzácnější zlatnická movitá památka po korunovačních klenotech a vůbec nejvýznamnější románská klenotnická památka na českém území. A především má za sebou neuvěřitelnou historii, která trvá již úctyhodných devět století. Nejde však o jediný poklad, který budou Pluhovské domy uchovávat. Součástí expozice bude i unikátní historická sbírka alkoholických nápojů z 19. století, která byla v 80. letech 20. století objevena společně s relikviářem. Sbírka je stále v pitelné kondici a svojí cenou snese srovnání s lahvemi šampaňského vylovenými z Titaniku.

„Bylo nám velkou ctí podílet se na této prestižní zakázce a moc mě těší, že se nám daří úspěšně finišovat. Při této příležitosti bych rád připomenul nejnáročnější a také nejpozoruhodnější součásti stavby, které nás obohatily o řadu cenných zkušeností. Velkou výzvou byly především povalové stropy, které jsme museli rozebrat a po ošetření opět složit, případně doplnit původní technologií. Kvůli montáži nových stropů jsme také museli logisticky vyřešit složitý transport půltunových profilů, a to bez použití větší mechanizace, která se do areálu hradu nedostane,“ popisuje Radek Kučera, vedoucí projektu ze společnosti Metrostav.

pro relikviář vzniká speciální vitrína, jejíž  provedení podléhalo schvalování bezpečnostních složek státu

„Nikdy nezapomenu na zážitek ze zimy, kdy stavbaři museli kvůli sněhu a mrazu improvizovat se zásobováním, protože nákladní dopravou se nedalo dostat na horní nádvoří. Říkám si, kolik staveb v Česku se asi může pochlubit tím, že se na ně vozil materiál motorovými sáněmi? Jsem rád, že ani tyto překážky nezpůsobily významnější zdržení projektu a že expozice by měla být otevřena nejpozději v září tohoto roku,“ říká Tomáš Wizovský, kastelán Státního hradu a zámku Bečov.

Do nově zrekonstruovaných prostor se kromě relikviáře svatého Maura přestěhuje z původní modré jídelny dolního zámku část stávající doprovodné expozice. Nově zde také vznikne veškeré provozní a návštěvnické zázemí pro moderní muzejně-galerijní expozice jako například multifunkční sál, kino, edukační prostor pro nejrůznější programy spojené s relikviářem, stylová kavárna, hradní shop a podobně.

Relikviář svatého Maura

vznikl na začátku 13. století na zakázku zámožného belgického rodu Rumigny. V 19. století jej zakoupil vévoda Alfred de Beaufort-Spontin a díky němu se po různých peripetiích nakonec ocitl na zámku v Bečově nad Teplou. Jeho potomci v roce 1939 relikviář ukryli spolu se 133 lahvemi koňaku a vína pod podlahu hradní kaple. Tam upadl v zapomnění až do 80. let, kdy se Christian Beaufort spojil s americkým hledačem pokladů, který pak vyrazil na tajnou misi do Československa. Jen díky shodě šťastných okolností a pečlivosti našich kriminalistů relikviář svatého Maura nakonec neopustil hranice a pod prkny podlahy gotické kaple opět spatřil světlo světa.

BES a divize 5

Rekonstrukce vytížené silnice na Rakovnicku

Stavbaři zhruba od 12. dubna pracují v Jesenici na opravě průtahu obcí – na 2. a 3. etapě rekonstrukce silnice I/27, kterou realizuje sdružení BES s.r.o. a divize 5.

RED

J

de o jeden společný tým bez rozlišení na práce divize 5 Metrostavu a na práce BES, investorem je ŘSD ČR. V rámci dvou plánovaných etap se bude rekonstruovat povrch komunikace v ulici Plzeňská, dojde k výstavbě nové kanalizace a vodovodu, opraví se propustky a UV,  dojde k obnově zpevněných ploch a zeleně. V rámci 2. etapy jde o úsek v délce 780 m mezi křižovatkou I/27 x II/228 a železničním přejezdem, 3. etapa v sobě zahrnuje úsek začínající železničním přejezdem směrem ven z obce na Plzeň a končící cca 20 m za sjezdem k samotě U Velkého rybníka. Délka úseku je 538 m.

„Nejsložitější na celém projektu bude jednoznačně koordinace velkého souběhu prací a nastavení komunikace s majiteli nemovitostí v trase rekonstrukce. Jedná se o velmi vytíženou silnici první třídy Plzeň – Žatec, která prochází nejužším historickým středem obce. Respektive celá Jesenice u Rakovníka je postavená podél této silnice. Objízdné trasy jsou navíc velmi dlouhé, jsou naplánované až přes Rakovník. Dopravní obslužnost některých částí Jesenice bude velmi problematická,“ říká Ing. Karel Milichovský, MBA, z divize 5.

Dodejme, že stavba bude prováděna za plné uzavírky po etapách silničního provozu nebo po polovinách (etapa 3) v rámci kyvadlově řízené dopravy.

 

Metrostav 06/2021, Byty
Metrostav 06/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 06/2021, Nevšední architektura
Metrostav 06/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 06/2021, Ptáme se
Metrostav 06/2021, Fotosloupek
Metrostav 06/2021, Metrostav Ankara Inşaat
Metrostav 06/2021, Číslo
Metrostav 06/2021, Divize 9
Metrostav 06/2021, BES a divize 5
Metrostav 06/2021, Divize 3
Metrostav 06/2021, Divize 5
Metrostav 06/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 06/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 06/2021, Fotoreportáž
Metrostav 06/2021, Byty

Byty

Metrostav 06/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 06/2021, Nevšední architektura

Nevšední architektura

Metrostav 06/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 06/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 06/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 06/2021, Metrostav Ankara Inşaat

Metrostav Ankara Inşaat

Metrostav 06/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 06/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 06/2021, BES a divize 5

BES a divize 5

Metrostav 06/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 06/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 06/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 06/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 06/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

9

Sending statistics …

Rendering BES a divize 5 (162379): (1/2) (2 ms)

Rendering Divize 9 (162377): (1/2) (6 ms)

Rendering Číslo (162378): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4039/item184883.gif

 i4039/item184587-small.jpg

 i4039/item184586.svg

 i4039/item184921.gif

 i4039/item184920.svg