Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Citlivá rekonstrukce

Bytový dům v Husově ulici v Českých Budějovicích je dalším projektem, se kterým se naše společnost uchází o titul v soutěži PRESTA jižní Čechy. Objekt byl vystavěn po demolici původních staveb a podařilo se ho citlivě zasadit mezi starší budovy tak, aby respektoval okolní výstavbu i funkci území. Realizační tým divize 6 vedl Ing. Milan Hromádka.

Díky Metrostavu čistší vzduch v Plzni

Stavbaři divize 3 vedení Davidem Novým dokončili v Plzeňské teplárenské rekonstrukci odsiřovacího zařízení a elektrostatického odlučovače. Cílem stavby bylo snížení emisí tuhých znečišťujících látek (dále jen „TZL“) a SO2.

Nové termíny akce Daruj krev 2021

V pátek 9. dubna měla proběhnout akce Daruj krev s Metrostavem. Ze strany Ústřední vojenské nemocnice v Praze (ÚVN) byl ale tento odběr zrušen a stanoven náhradní termín na 14. května. Všem, kdo se připojí, děkujeme! V letošním roce by se tato prospěšná akce měla opakovat také 30. července a 15. října.

Nevšední architektura

kostel Na Barrandově slouží

Stavbaři Metrostavu dokončili poslední součást kostela Krista Spasitele na Barrandově – monumentální světlík se zlatým orámováním (foto). O Velikonocích se tak v kostele konaly bohoslužby a další duchovní aktivity.

RED, foto Petr Adámek

S

lavnostní otevření kostela, který stavěl tým divize 9 pod vedením Josefa Majera, proběhlo již na konci loňského roku: 22. listopadu ho posvětil pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka. Architektura kostela Krista Spasitele je dílem Ateliéru Žiš­ka. Návrh kombinuje moderní přístupy a technologie s tradičními prvky. Půdorys ve tvaru kříže obklopuje příčnou loď a nad ní se symbolicky vznáší zlatý prstenec přinášející do chrámu světlo.

Tento kostel je zároveň jednou z nejmodernějších sakrálních budov v České republice. Má zateplenou fasádu, podlahové vytápění, tepelné čerpadlo s hlubinnými vrty i výtah.

BeMo Tunnelling

Stavba obří válcovny u Ilsenburgu v závěrečné fázi

Projekt Adjustage II, haly 6, 7 a 8, na kterém společnost BeMo Tunnelling (BeMo) pracuje od června 2018, míří do finále. Stavba byla z velké části předána a probíhají dokončovací práce. Stojí za to připomenout použité technologie a zajímavé momenty.

Franz Lenkenhoff, Robert Dostál

V

prosinci 2019 byla se zákazníkem Ilsenburger Grobblech GmbH dohodnuta paušální cena a sjednány nové termíny. Dohodnuté realizované části hal byly 14. dubna 2020 předány investorovi k montáži strojního zařízení. V létě téhož roku byly provedeny dodatečné práce na infrastruktuře mimo haly a po dokončení ocelové konstrukce zbývalo ještě zrealizovat technické vybavení budov, práce na potrubí a kabeláž.

V roce 2020 bylo na staveništi několik vysoce zajímavých činností. Vlastní ocelová konstrukce se svými téměř 6000 tunami představovala další velkou výzvu. Stavební projektové práce ohledně dodávky a montáže ocelových konstrukcí musely být ze strany investora přizpůsobeny pokročilému projektování technologií. Jak Sdružení Neubau Adjustage Ilsenburg, tak i investor posílili své týmy o zkušené odborníky a stavební procesy byly radikálně pozměněny. Například statické výpočtové systémy musely být uzpůsobeny tak, aby bylo možné u ocelové konstrukce bezpečně unést vysoké teplotní zatížení +80 °C.

vybudování obří haly vyžadovalo velmi náročné postupy a především obtížné manévry s jeřáby

Zvláštní bod představovaly velké portálové jeřáby pro účely přemostění konstrukcí chladicího lůžka při překlenutí haly o délce 24, 36 a 48 m. Jeřáby o váze 300 tun včetně hlavních podpěr jako nedílné součásti hlavní nosné konstrukce byly během projektu kompletně přepracovány a vyrobeny.

Nad již vybudovaným železobetonovým sklepem s chladicím ložem byly postaveny dočasné mosty, aby se vytvořily cesty pro SPMT (Self Propelled Modular Transporter), s jejichž pomocí mohly být portálové nosníky zasunuty a naskládány speciálními zvedacími Jack-systémy (foto). Za zmínku stojí i technické vybavení budovy, které zahrnuje klasické napájení včetně vytápění, větrání, sanitárního zařízení, bezpečnostního a venkovního osvětlení, uzemnění a ochranu před bleskem, stejně jako vysokou úroveň vybavení zásuvkovými rozdělovači v závislosti na provozu.

Síť pro zásobování médií zahrnuje celkem 16 000 m potrubí pro pitnou vodu, různá potrubí chladicí vody, dálkové vytápění, technické plyny jako kyslík, dusík, acetylen a argon. Dále byla vytvořena zásobovací síť pro bezolejový stlačený vzduch, dodávku a likvidaci oleje pro výrobní zařízení a také dodávku zemního plynu pro pece na ohřev těžkých plechů.

 

Metrostav 06/2021, Byty
Metrostav 06/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 06/2021, Nevšední architektura
Metrostav 06/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 06/2021, Ptáme se
Metrostav 06/2021, Fotosloupek
Metrostav 06/2021, Metrostav Ankara Inşaat
Metrostav 06/2021, Číslo
Metrostav 06/2021, Divize 9
Metrostav 06/2021, BES a divize 5
Metrostav 06/2021, Divize 3
Metrostav 06/2021, Divize 5
Metrostav 06/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 06/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 06/2021, Fotoreportáž
Metrostav 06/2021, Byty

Byty

Metrostav 06/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 06/2021, Nevšední architektura

Nevšední architektura

Metrostav 06/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 06/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 06/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 06/2021, Metrostav Ankara Inşaat

Metrostav Ankara Inşaat

Metrostav 06/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 06/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 06/2021, BES a divize 5

BES a divize 5

Metrostav 06/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 06/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 06/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 06/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 06/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering BeMo Tunnelling (162373): (1/3) (0 ms)

Rendering Nevšední architektura (163477): (1/3) (5 ms)

Rendering Krátce aktuálně (162372): (2/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4039/item184499-small.jpg

 i4039/item184500-small.jpg

 i4039/item184504-small.jpg

 i4039/item184516.svg

 i4039/item184510.svg

 i4039/item184573-small.jpg

 i4039/item184574.svg

 i4039/item184567.svg