Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

BES a divize 5

Rekonstrukce vytížené silnice na Rakovnicku

Stavbaři zhruba od 12. dubna pracují v Jesenici na opravě průtahu obcí – na 2. a 3. etapě rekonstrukce silnice I/27, kterou realizuje sdružení BES s.r.o. a divize 5.

RED

J

de o jeden společný tým bez rozlišení na práce divize 5 Metrostavu a na práce BES, investorem je ŘSD ČR. V rámci dvou plánovaných etap se bude rekonstruovat povrch komunikace v ulici Plzeňská, dojde k výstavbě nové kanalizace a vodovodu, opraví se propustky a UV,  dojde k obnově zpevněných ploch a zeleně. V rámci 2. etapy jde o úsek v délce 780 m mezi křižovatkou I/27 x II/228 a železničním přejezdem, 3. etapa v sobě zahrnuje úsek začínající železničním přejezdem směrem ven z obce na Plzeň a končící cca 20 m za sjezdem k samotě U Velkého rybníka. Délka úseku je 538 m.

„Nejsložitější na celém projektu bude jednoznačně koordinace velkého souběhu prací a nastavení komunikace s majiteli nemovitostí v trase rekonstrukce. Jedná se o velmi vytíženou silnici první třídy Plzeň – Žatec, která prochází nejužším historickým středem obce. Respektive celá Jesenice u Rakovníka je postavená podél této silnice. Objízdné trasy jsou navíc velmi dlouhé, jsou naplánované až přes Rakovník. Dopravní obslužnost některých částí Jesenice bude velmi problematická,“ říká Ing. Karel Milichovský, MBA, z divize 5.

Dodejme, že stavba bude prováděna za plné uzavírky po etapách silničního provozu nebo po polovinách (etapa 3) v rámci kyvadlově řízené dopravy.

Divize 3

Areál bývalých pekáren ve Vysočanech čeká nová éra

Metrostav Development zde postaví pod názvem Vysočanský mlýn rezidenční areál v původní stopě továrních budov. Stavbaři divize 3 Metrostavu nyní provádějí demolici dosavadních budov jako přípravu pro budoucí výstavbu.

RED, foto archiv stavby

R

ealizace bytových domů je rozdělena do tří etap. V první, jejíž výstavba bude začínat letošní rok, jsou dva bytové domy o celkem 215 bytových jednotkách. Nyní jsou dokončeny demolice objektů jídelna a EMCA, které jsou v místech budoucí výstavby první etapy. Probíhá demolice objektu pekárny a menších částí objektu mlýna.

„Na této budově zachováváme celou čelní fasádu. Ta bude zajištěna příhradovou ocelovou konstrukcí (foto) a v rámci další výstavby zabudována do nového objektu, který vznikne na původním půdorysu budovy. Demolice probíhají z větší části těžkou technikou a zajímavostí je využití tzv. minibagrů, které jsou jeřábem vysazeny na střechu objektu a provádějí demolici horních pater,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Aleš Vejmola a dodává, že s kolegy z centrály Metrostavu a TBG Metrostavu pracují na možnosti zpětného využití suti do stavebních materiálů, což je v současné době náročné hlavně na využití prostoru na stavbě.

Divize 5

Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky

Od května loňského roku probíhá na železniční trati z pražského Smíchova do Černošic rozsáhlá rekonstrukce. Oprava přibližně desetikilometrového úseku probíhá z důvodu průjezdnosti koridorové trati po částech a je rozplánována až do roku 2023.

Martina Vampulová, foto Petr Adámek

T

ým Romana Šimáčka z divize 5 postupně na trati přestaví nebo opraví celkem osm mostních objektů, jeden podchod a provizorní lávku v železniční stanici Radotín. V březnu stavbaři dokončili most přes Karlickou ulici, který se během rekonstrukce rozšiřoval z dvoukolejného na tříkolejný. V budoucnu je navíc možnost ještě přidat čtvrtou kolej. 

„Stavbu mostu Karlická jsme zahájili v polovině března loňského roku. Z důvodu zachování železničního provozu jsme museli rekonstrukci provádět po jednotlivých polovinách. Ulice Karlická byla kompletně uzavřena pro průjezd automobilovou dopravou a most jsme museli rozdělit záporovým pažením na demolovanou část a část, kde zůstal provoz zachován,“ popisuje postup prací stavbyvedoucí Roman Šimáček. Jako první se demolovala sudá kolej směrem do centra Radotína. Na uvolněném prostoru pak stavbaři vybudovali první polovinu nového mostu pro sudé koleje 2 a 4, které byly uvedeny do provozu loni v polovině srpna. Poté práce pokračovaly rekonstrukcí druhé poloviny mostu pro lichou skupinu kolejí. „Tato část musela být kompletně dokončena do začátku loňského prosince, aby mohl být obnoven silniční provoz pod mostem. Vlaky se na kolej číslo 1 vrátily až v polovině března, po dokončení navazujících prací mimo mostní objekt,“ upřesňuje stavbyvedoucí.

Na páteřní komunikaci

Nová nosná konstrukce mostu byla provedena jako šikmá polorámová železobetonová s příčlí tvořenou zabetonovanými ocelovými nosníky. Spodní stavba byla přizpůsobena úhlu křížení, který dosahuje asi 80°. Rozpětí mostu se zvětšilo na 18 m a celkově se zlepšilo prostorové uspořádání pod mostem.

„Průběh celé stavby byl náročný a především velmi sledovaný veřejností. Most se totiž nachází přímo v centru Radotína na páteřní komunikaci, která je pro průjezd touto městskou částí klíčová,“ dodává Roman Šimáček. I přesto se stavbu podařilo zahájit i dokončit ve velmi dobré kvalitě a v rámci plánovaného harmonogramu. Ten totiž neumožňuje žádné časové posuny, a to především z důvodu navazujících stavebních postupů a výluk železniční dopravy plánovaných až rok dopředu.

Původní most z roku 1872 a 1907 měl dvě jednokolejné ocelové nýtované konstrukce s prvkovou mostovkou o rozpětí 15 m a kamennou spodní stavbu z kyklopského zdiva. Ocelové konstrukce byly napadeny hloubkovou korozí a několikrát poškozeny nárazy automobilů z důvodu nízkého průjezdného profilu pod mostem. Most již celkově nevyhovoval současnému železničnímu provozu.

 

Metrostav 06/2021, Byty
Metrostav 06/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 06/2021, Nevšední architektura
Metrostav 06/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 06/2021, Ptáme se
Metrostav 06/2021, Fotosloupek
Metrostav 06/2021, Metrostav Ankara Inşaat
Metrostav 06/2021, Číslo
Metrostav 06/2021, Divize 9
Metrostav 06/2021, BES a divize 5
Metrostav 06/2021, Divize 3
Metrostav 06/2021, Divize 5
Metrostav 06/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 06/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 06/2021, Fotoreportáž
Metrostav 06/2021, Byty

Byty

Metrostav 06/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 06/2021, Nevšední architektura

Nevšední architektura

Metrostav 06/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 06/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 06/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 06/2021, Metrostav Ankara Inşaat

Metrostav Ankara Inşaat

Metrostav 06/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 06/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 06/2021, BES a divize 5

BES a divize 5

Metrostav 06/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 06/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 06/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 06/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 06/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Divize 5 (162380): (1/2) (0 ms)

Rendering Divize 3 (163532): (1/3) (3 ms)

Rendering BES a divize 5 (162379): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4039/item184921.gif

 i4039/item184920.svg

 i4039/item184594-small.jpg

 i4039/item184591.svg

 i4039/item184593.svg

 i4039/item184601-small.jpg[p2]

 i4039/item184597.svg[p3]

 i4039/vth497990-1.jpg (2x)

 i4039/vth497991-1.jpg (2x)

 i4039/vth497992-1.jpg (2x)

 i4039/vth497993-1.jpg (2x)

 i4039/vth497994-1.jpg (2x)

 i4039/vth497995-1.jpg (2x)

 i4039/vth497996-1.jpg[p1]

 i4039/vth497997-1.jpg[p1]

 i4039/vth497998-1.jpg[p1]

 i4039/vth497999-1.jpg[p1]

 i4039/vth498000-1.jpg[p1]

 i4039/vth498001-1.jpg[p1]

 i4039/vth498002-1.jpg[p1]

 i4039/vth498003-1.jpg[p1]

 i4039/vth498004-1.jpg[p1]