Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav DS

Metrostav DS a dálniční přivaděč Lietavská Lúčka – Žilina

Společnost, jež je členem Skupiny Metrostav a zaměřuje se na dopravní stavby na Slovensku, vznikla přejmenováním Metrostavu Asfalt a od 1. ledna 2020 se sloučila s částí organizační složky Metrostav a.s. Firma disponuje rozsáhlými vlastními kapacitami na výrobu a pokládku asfaltových směsí i na realizaci mostních konstrukcí.

Text a foto Metrostav DS

S

oučástí Metrostavu DS je osm středisek na výrobu asfaltových směsí, které jsou strategicky rozmístěné po celém Slovensku a disponují vlastními výrobními kapacitami. Ty zajišťují soběstačnost při rea­lizaci širokého spektra dopravních staveb. Společnost má v této chvíli  na území Slovenska i tři oblastní zastoupení: v Prešově, v Žilině a ve Zvolenu. 

První dálniční stavbou, kterou společnost Metrostav DS uzavřela s největším slovenským investorem Národní dálniční společností, byl dálniční přivaděč Lietavska Lučka – Žilina (foto). Metrostav DS se stal generálním dodavatelem a smluvně se zavázal řídit a realizovat tuto stavbu.

Předmětné dílo řeší realizaci II. etapy dálničního přivaděče v km 4,7–7,3 v úseku křižovatka Lietavská Lúčka – Žilina. Dálniční přivaděč v předmětném úseku umožní napojení dálnice D1 přes dálniční křižovatku Lietavská Lúčka na cestu I / 64 v křižovatce Solinky v Žilině. Úsek v křižovatce Lietavská Lúčka je začleněn do stavby dálnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové.

střediska společnosti zajišťují soběstačnost pro realizaci širokého spektra  dopravních staveb

Zajímavostí je, že v rámci projektu proběhla výstavba dvou mostů konstrukce z prefabrikovaných nosníků a dvou mostů z prefabrikovaných klenbových dílců.

pro lepší infrastrukturu na slovensku

Zprovoznění úseku se uskutečnilo letos v lednu. Aktuálně probíhají práce, které byly vyvolány dodatečnými investicemi. Šlo o rozšíření kruhového objezdu o jeden jízdní pruh – bypass. Přivaděč Lietavská Lúčka – Žilina je potřebný pro napojení nynější dopravní sítě na vybudované dálnici jižně od Žiliny. Předpokládaný termín ukončení výstavby bypassu je letos v červnu.

Rádi bychom vyzdvihli odhodlanost všech, kteří na tomto významném projektu pracovali a odvedli maximum, aby stavba byla předána včas. Jsme hrdí, že dílo přispěje k významným projektům na Slovensku, že jsme splnili cíl předat stavbu ve vysoké kvalitě a odpovídající vysokým i mezinárodním standardům a hlavně, že tak výrazně přispíváme k lepší a bezpečnější dopravě nejen v žilinském kraji, ale na celém Slovensku.

Ptáme se...

Ing. Robert Brož

Řídil stavbu mostu přes fjord

Ing. Robert Brož, Ph.D., a jeho tým obdržel Výroční cenu generálního ředitele Metrostavu za stavbu mostu u projektu Fv. 714 v Norsku. Šlo o 735 m dlouhý most s náročným založením pilířů v moři.

Velkou výzvu představovala stavba pilířů mostu uprostřed fjordu. Co zde bylo unikátní?

Pro náš tým to bylo především využití standardních skandinávských metod založení pomocí železobetonových studní a ocelových beraněných pilot v kombinaci s prefabrikovanými jímkami, které jsou přizpůsobeny místním geologickým podmínkám a vlivům moře. Nemalou výzvou bylo i zajištění přepravy materiálu a přístupu členů týmu na jednotlivá pracoviště, která byla umístěna v moři. V rámci tohoto projektu jsme opět rozšířili naše zkušenosti, které bychom rádi využili při dalších realizacích mostů nejen v rámci Metrostavu Norge, ale i Metrostavu.

Čím hlavně se vám dále tento projekt vryl do paměti?

Budu si pamatovat výborný tým, který táhl za jeden provaz a zvládl nejednu obtížnou situaci na krásném místě obklopeném horami. A nelze zapomenout na otevřenou a korektní spolupráci s klientem. Vše bylo pro mě i potrženo zážitky mé rodiny, která se mnou strávila část doby trvání projektu na odlehlém místě Norska.


Ing. Jiří Šach

řídil ražby tunelů v Norsku

Výroční cenu generálního ředitele Metrostavu získal také tým tým Ing. Jiřího Šacha za práce na přeložce silnice Fv. 714 v Norsku, kde pracoval na výstavbě tunelů Mjønes (735 m) a Slørdal (2566 m).

Co se vám na projektu zdálo nejvíce náročné?

Pro mě i velkou část tunelářského týmu to byla už několikátá zkušenost v Norsku, ale i tak jsme některé věci řešili poprvé. Poprvé jsme například tahali potrubí na vodu přes zamrzlé jezero. Na začátku to byla výhoda, pak jsme ale zjistili, že udělat díru do ledu pro čerpadlo bude ten hlavní problém. Poprvé jsme také čelili tak různorodým podmínkám pro zajištění technologické vody. Na jedné straně tunelu Slørdal jsme měli hned vedle portálu jezero a do tunelu také přitékalo velké množství vody, na druhé ale byla stoprocentní recyklace technologické vody jediným způsobem, jak udržet ražbu v běhu. 

Jaké vzpomínky ve vás fjordy zanechaly?

Velmi krásné. S kolegy jsme měli to štěstí, že jsme bydleli v domě na břehu fjordu s úžasným výhledem. Za celou dobu, co jsme strávili na projektu, mě ten výhled neomrzel. Možná i proto, že každou chvíli byl trochu jiný. V jeden okamžik slunce, za deset minut déšť a moře se vzdouvalo dvoumetrovými vlnami...

fotosloupek

Prokopávka se proměnila v moderní sportovní areál

Milovníci zdravého pohybu v Plzni mají důvod k radosti: stavbaři divize 1 vedení Ing. Miroslavem Kšírem zde totiž dokončili rekonstrukci Sportovního areálu Prokopávka.

Město převzalo hotovou stavbu 12. dubna 2021. V objektu vznikla nová sportovní hala, malá tělocvična, prostory pro wellness a ubytovací zařízení. Ve venkovním areálu vyrostlo nové umělé fotbalové hřiště s hrací plochou 70 x 105 m, in–linová dráha, parkoviště i rampa pro vozíčkáře. Prokopávka tak bude poskytovat komplexní nabídku sportování. Areál provozuje TJ  Lokomotiva a sportovní aktivity zde začnou poté, co to umožní vládní opatření v souvislosti s koronavirovou pandemií.

 

Metrostav 08/2021, Vrchlabí
Metrostav 08/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 08/2021, Metrostav DS
Metrostav 08/2021, Ptáme se
Metrostav 08/2021, Fotosloupek
Metrostav 08/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 08/2021, Číslo
Metrostav 08/2021, Divize 6
Metrostav 08/2021, Divize 5
Metrostav 08/2021, Divize 9
Metrostav 08/2021, Metrostav Infrastructure
Metrostav 08/2021, Lidé Metrostavu
Metrostav 08/2021, Ftoreportáž
Metrostav 08/2021, Vrchlabí

Vrchlabí

Metrostav 08/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 08/2021, Metrostav DS

Metrostav DS

Metrostav 08/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 08/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 08/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 08/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 08/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 08/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 08/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 08/2021, Metrostav Infrastructure

Metrostav Infrastructure

Metrostav 08/2021, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 08/2021, Ftoreportáž

Ftoreportáž

4

Article Ptáme se waiting for thumbnails …

Sending statistics … done (229 ms)

Rendering Fotosloupek (170351): (1/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (170371): (2/2) (6 ms)

Rendering Metrostav DS (170349): (1/2) (12 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4184/item193152-small.jpg

 i4184/item193151.svg

 i4184/item193220-small.jpg

 i4184/item193226-small.jpg

 i4184/item193158-small.jpg

 i4184/item193098.svg[p3]

 i4184/vth498019-1.jpg (2x)

 i4184/vth498020-1.jpg (2x)

 i4184/vth498021-1.jpg (2x)

 i4184/vth498022-1.jpg (2x)

 i4184/vth498023-1.jpg (2x)

 i4184/vth498024-1.jpg (2x)

 i4184/vth498025-1.jpg (2x)

 i4184/vth498026-1.jpg[p1]

 i4184/vth498027-1.jpg[p1]

 i4184/vth498028-1.jpg[p1]

 i4184/vth498029-1.jpg[p1]

 i4184/vth498030-1.jpg[p1]

 i4184/vth498031-1.jpg[p1]

 i4184/item193220-orig.jpg[p3]

 i4184/item193226-orig.jpg[p3]