-
Metrostav
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
Vrchlabí
8
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. května 2021
ročník 33
nový projekt u brány krkonoš
Už v zimě roku 2022 by bruslaře na zamrzlém vrchlabském rybníku Kačák mohli sledovat plavci přes prosklenou fasádu nového krytého bazénu. V areálu Vejsplachy ho od začátku letošního dubna buduje tým Ing. Ondřeje Matouška z Metrostavu DIZ.
Lenka Svobodová, vizualizace Ing. arch. Jaroslav Ševčík – Arch.Z.studio Zlín, projekt vypracoval CENTROPROJEKT GROUP. a.s., Zlín
výstavbě krytého bazénu se ve Vrchlabí mluví už skoro 40 let. Sedmihektarový areál Vejsplachy, kde by měl nakonec stát, začalo město budovat před sedmi lety, kdy zde vznikla hřiště pro fotbal, atletiku či další sporty a v zimě uměle zasněžované běžecké tratě. Za další tři roky se tamní rybník Kačák změnil na přírodní koupaliště. Vloni pak Vrchlabí pro budoucí bazén vybudovalo inženýrské sítě, cesty a parkoviště a letos 1. dubna tým Metrostavu DIZ výstavbu celoročně užívaného akvaparku konečně zahájil.
Místo v plánované polovině května začal práce v předstihu, protože do 15. prosince potřebuje dokončit hrubou stavbu, aby mohl během mrazivé vrchlabské zimy provádět činnosti v interiéru. „Dnes už proto máme hotové zařízení staveniště a zahajujeme zemní práce a přípojky,“ říká Ing. Matoušek.
Založení objektu, které na stavbaře čeká v nejbližší době, nebude jednoduché. Základové poměry v zájmovém území jsou totiž složité nejen kvůli zvětralým prachovcům a pískovcům v podzákladí nerezových bazénových van, ale zejména pro relativně mělkou úroveň hladiny tlakové podzemní vody.
v souladu s okolím
Dvě ze tří podlaží objektu budou zapuštěná pod zem, prosklená fasáda směrem k rybníku bude nakloněná. V bočních železobetonových stěnách navrhl architekt atypická kruhová okna. „Viditelné betony máme provést jako pohledové, což bude docela náročné. Z mých zkušeností totiž vyplývá, že jejich odsouhlasení je velmi odvislé od investora a autorského dozoru a jejich představy pohledovosti. Už jsem se setkal i s tím, že co bylo pro jednoho výborné, tak se druhému nelíbilo a naopak,“ dodává vedoucí projektu.
akvacentrum bude částečně zapuštěné do země a objekt překryje zelená střecha
Bazény v přízemí nového plaveckého areálu budou na stejné úrovni jako hladina nedalekého rybníka, což byl podle místostarosty města Alfreda Plašila architektonický záměr. „Musíme proto velkou část objektu zakopat a překrýt zelenou střechou, abychom ho podle projektu přizpůsobili okolnímu přírodnímu prostředí. K modelaci terénu nám přitom nebude stačit materiál z výkopů a budeme muset přivézt a navršit kolem bazénové budovy dalších asi 7000 m3 zeminy,“ podotýká Ing. Matoušek.
Parametry a vybavení krytého bazénu
Areál bude sloužit k celoroční rekreaci a sportovnímu vyžití, tedy k rekreačnímu plavání, relaxaci a zábavě dospělých a dětských návštěvníků akvacentra. Kromě klasického plaveckého bazénu tak nabídne další prvky:
Zastavěná plocha: 1952 m2
Obestavěný prostor: 13 434 m3
Kapacita: 186 míst
Plavecký bazén se 4 drahami délky 25 m: 200 m2
Cvičný bazén pro 24 osob: 50 m2
Brouzdaliště pro 8 osob: 8 m2
Relaxační bazén pro 32 osob: 100 m2
Tobogán: 76 m
Další vybavení:
Vířivka vnitřní pro 10 osob
Vířivka venkovní pro 8 osob
Skluzavka
Parní kabiny
Občerstvení ve vstupní hale 1. NP
Dílo má Metrostav DIZ po ukončení dvouměsíčního zkušebního provozu předat k užívání do 31. října 2022.
Krátce aktuálně
Krátce Aktuálně
výstavba bytů míří do finále
Divize 9 dokončuje na rozhraní pražského Jarova a Hrdlořez třetí etapu projektu Zelené město. Jde o tři novostavby, první nový dům má pět nadzemních podlaží, druhý a třetí dům sedm nadzemních podlaží. K dispozici bude 63 elegantních bytů.
Poděkování z Hvězdného bazaru
V průběhu dubna proběhla již pošesté charitativní sbírka oblečení a doplňků pro Hvězdný bazar. Po uvolnění vládních opatření budou vybrané věci vystaveny a nabídnuty k prodeji ve stejnojmenných charitativních obchodech v Praze.
Metrostav handy cyklo maraton 2021: přidejte se
V úterý 27. července odstartujeme ve spolupráci se spolkem Cesta za snem tradiční Metrostav handy cyklo maraton 2021. Rádi bychom pozvali naše kolegyně a kolegy k aktivní účasti. Již nyní jsou známé časy a místa zastávek po celé České republice, kdy je možné se přidat na část trasy k týmu PELOTON NADĚJE a stát se součástí benefiční jízdy. Více na cyklomaraton@metrostav.cz.
Metrostav DS
Metrostav DS
Metrostav DS a dálniční přivaděč Lietavská Lúčka – Žilina
Společnost, jež je členem Skupiny Metrostav a zaměřuje se na dopravní stavby na Slovensku, vznikla přejmenováním Metrostavu Asfalt a od 1. ledna 2020 se sloučila s částí organizační složky Metrostav a.s. Firma disponuje rozsáhlými vlastními kapacitami na výrobu a pokládku asfaltových směsí i na realizaci mostních konstrukcí.
Text a foto Metrostav DS
oučástí Metrostavu DS je osm středisek na výrobu asfaltových směsí, které jsou strategicky rozmístěné po celém Slovensku a disponují vlastními výrobními kapacitami. Ty zajišťují soběstačnost při realizaci širokého spektra dopravních staveb. Společnost má v této chvíli na území Slovenska i tři oblastní zastoupení: v Prešově, v Žilině a ve Zvolenu.
První dálniční stavbou, kterou společnost Metrostav DS uzavřela s největším slovenským investorem Národní dálniční společností, byl dálniční přivaděč Lietavska Lučka – Žilina (foto). Metrostav DS se stal generálním dodavatelem a smluvně se zavázal řídit a realizovat tuto stavbu.
Předmětné dílo řeší realizaci II. etapy dálničního přivaděče v km 4,7–7,3 v úseku křižovatka Lietavská Lúčka – Žilina. Dálniční přivaděč v předmětném úseku umožní napojení dálnice D1 přes dálniční křižovatku Lietavská Lúčka na cestu I / 64 v křižovatce Solinky v Žilině. Úsek v křižovatce Lietavská Lúčka je začleněn do stavby dálnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové.
střediska společnosti zajišťují soběstačnost pro realizaci širokého spektra dopravních staveb
Zajímavostí je, že v rámci projektu proběhla výstavba dvou mostů konstrukce z prefabrikovaných nosníků a dvou mostů z prefabrikovaných klenbových dílců.
pro lepší infrastrukturu na slovensku
Zprovoznění úseku se uskutečnilo letos v lednu. Aktuálně probíhají práce, které byly vyvolány dodatečnými investicemi. Šlo o rozšíření kruhového objezdu o jeden jízdní pruh – bypass. Přivaděč Lietavská Lúčka – Žilina je potřebný pro napojení nynější dopravní sítě na vybudované dálnici jižně od Žiliny. Předpokládaný termín ukončení výstavby bypassu je letos v červnu.
Rádi bychom vyzdvihli odhodlanost všech, kteří na tomto významném projektu pracovali a odvedli maximum, aby stavba byla předána včas. Jsme hrdí, že dílo přispěje k významným projektům na Slovensku, že jsme splnili cíl předat stavbu ve vysoké kvalitě a odpovídající vysokým i mezinárodním standardům a hlavně, že tak výrazně přispíváme k lepší a bezpečnější dopravě nejen v žilinském kraji, ale na celém Slovensku.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Robert Brož
Řídil stavbu mostu přes fjord
Ing. Robert Brož, Ph.D., a jeho tým obdržel Výroční cenu generálního ředitele Metrostavu za stavbu mostu u projektu Fv. 714 v Norsku. Šlo o 735 m dlouhý most s náročným založením pilířů v moři.
Velkou výzvu představovala stavba pilířů mostu uprostřed fjordu. Co zde bylo unikátní?
Pro náš tým to bylo především využití standardních skandinávských metod založení pomocí železobetonových studní a ocelových beraněných pilot v kombinaci s prefabrikovanými jímkami, které jsou přizpůsobeny místním geologickým podmínkám a vlivům moře. Nemalou výzvou bylo i zajištění přepravy materiálu a přístupu členů týmu na jednotlivá pracoviště, která byla umístěna v moři. V rámci tohoto projektu jsme opět rozšířili naše zkušenosti, které bychom rádi využili při dalších realizacích mostů nejen v rámci Metrostavu Norge, ale i Metrostavu.
Čím hlavně se vám dále tento projekt vryl do paměti?
Budu si pamatovat výborný tým, který táhl za jeden provaz a zvládl nejednu obtížnou situaci na krásném místě obklopeném horami. A nelze zapomenout na otevřenou a korektní spolupráci s klientem. Vše bylo pro mě i potrženo zážitky mé rodiny, která se mnou strávila část doby trvání projektu na odlehlém místě Norska.
Ing. Jiří Šach
řídil ražby tunelů v Norsku
Výroční cenu generálního ředitele Metrostavu získal také tým tým Ing. Jiřího Šacha za práce na přeložce silnice Fv. 714 v Norsku, kde pracoval na výstavbě tunelů Mjønes (735 m) a Slørdal (2566 m).
Co se vám na projektu zdálo nejvíce náročné?
Pro mě i velkou část tunelářského týmu to byla už několikátá zkušenost v Norsku, ale i tak jsme některé věci řešili poprvé. Poprvé jsme například tahali potrubí na vodu přes zamrzlé jezero. Na začátku to byla výhoda, pak jsme ale zjistili, že udělat díru do ledu pro čerpadlo bude ten hlavní problém. Poprvé jsme také čelili tak různorodým podmínkám pro zajištění technologické vody. Na jedné straně tunelu Slørdal jsme měli hned vedle portálu jezero a do tunelu také přitékalo velké množství vody, na druhé ale byla stoprocentní recyklace technologické vody jediným způsobem, jak udržet ražbu v běhu.
Jaké vzpomínky ve vás fjordy zanechaly?
Velmi krásné. S kolegy jsme měli to štěstí, že jsme bydleli v domě na břehu fjordu s úžasným výhledem. Za celou dobu, co jsme strávili na projektu, mě ten výhled neomrzel. Možná i proto, že každou chvíli byl trochu jiný. V jeden okamžik slunce, za deset minut déšť a moře se vzdouvalo dvoumetrovými vlnami...
Fotosloupek
fotosloupek
Prokopávka se proměnila v moderní sportovní areál
Milovníci zdravého pohybu v Plzni mají důvod k radosti: stavbaři divize 1 vedení Ing. Miroslavem Kšírem zde totiž dokončili rekonstrukci Sportovního areálu Prokopávka.
Město převzalo hotovou stavbu 12. dubna 2021. V objektu vznikla nová sportovní hala, malá tělocvična, prostory pro wellness a ubytovací zařízení. Ve venkovním areálu vyrostlo nové umělé fotbalové hřiště s hrací plochou 70 x 105 m, in–linová dráha, parkoviště i rampa pro vozíčkáře. Prokopávka tak bude poskytovat komplexní nabídku sportování. Areál provozuje TJ Lokomotiva a sportovní aktivity zde začnou poté, co to umožní vládní opatření v souvislosti s koronavirovou pandemií.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Adaptace nových kolegů
Společnosti Skupiny Metrostav věnují velkou pozornost výběru a prvním krokům nových zaměstnanců. Adaptační program se zaměřuje na seznámení s prostředím firem, jednotlivých pracovišť i oblasti bezpečnosti zdraví, zákonným předpisům, pravidlům realizace díla či vztahům k veřejnosti.
Mgr. Zdeněk Kostříž
ačlenění nových zaměstnanců do našich kolektivů napomáhají i cílená školení v rámci Adaptačního programu Centra vzdělávání. Celodenní vstupní školení obsahuje téma integrovaného systému řízení, organizace práce, priorit jednotlivých společností, firemní kultury, trestně právní compliance a v neposlední řadě zásad ochrany životního prostředí, prevence mimořádných situací. Jeho nedílnou součástí je rozsáhlé školení BOZP na základě příslušných předpisů a Zákoníku práce. Součástí procesu adaptace jsou i další např. e-learningové kurzy TPC, GDPR či proškolení řidičů. Větší pozornost bude věnována v dalším období přípravě nově zařazovaných kolegů a kolegyň na zakázky realizované v zahraničí.
Sdílení prvních zkušeností
Mezi cílené adaptační kroky, v případě spolupracovníků z řad absolventů vysokých škol, patří pravidelná setkání nad společnými tématy. Tyto semináře přináší důležitou možnost sdílení prvých zkušeností nových zaměstnanců napříč celou Skupinou. O zajímavé diskuse nad projekty, prezentacemi a stavem spolupráce jednotlivých pracovišť není nouze. Absolventi různých odvětví a typu škol jsou seznamováni i s podporou využívání vlastních kapacit Skupiny Metrostav, s následky nedodržení principů etického jednání či nekvality provádění stavebního díla.
V letošním roce byla tato setkání s ohledem na současnou epidemiologickou situaci organizována ve formě on-line setkání, kterých se účastnilo více než 40 absolventů. Z jednotlivých aktivit vyplynulo mnoho zajímavých poznatků. Z pozitivních reakcí účastníků je znát, že i v této nové netradiční formě byla setkání vhodnou součásti jejich adaptace.
Na setkání zazněla i otázka: „Čeho si na Metrostavu nejvíce vážíte, co vás nejvíce těší?“ Odpovědi vidíte na snímku uprostřed.
Číslo
číslo
Zhruba tolik pokojů by měl mít podle návrhu po rekonstrukci bývalý hotel InterContinental, který dnes nese název Golden Prague Hotel. Na jeho přestavbě pracuje tým divize 9.
Divize 6
Divize 6
Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně
Ačkoli se na letiště Václava Havla v Praze letadla i cestující vracejí zatím jen pozvolna a ještě nějakou dobu potrvá, než největší české letiště ožije ruchem obvyklým před pandemií koronaviru, už teď je jisté, že v té době budou v jeho jižní části ve zkušebním provozu fungovat dokončené dvě nové čistírny – odpadních a kontaminovaných vod.
Martina Vampulová, foto Jakub Červenka
ejich kapacita se díky náročné rekonstrukci zvětšila a letiště tak bude z hlediska zlepšování kvality odpadních vod připraveno na další rozvoj letecké dopravy v Praze.
Dokončené dílo předá tým Ing. Josefa Holady z divize 6, jenž pracuje jako lídr ve sdružení, do zkušebního provozu na konci června. V tu dobu bude mít za sebou náročné práce trvající déle než 20 měsíců. Stavbaři Metrostavu přitom nerekonstruovali a nepřipravovali obě čistírny na nárůst kapacity od samého počátku, jejich úkolem bylo dokončit rozestavěné dílo včetně všech provozních souborů, technického i technologického zařízení. „Vzhledem k tomu, že šlo o dokončení rozestavěného díla, museli jsme se vypořádat s komplikacemi, které by jinak nevznikly. Měli jsme ztížené přístupy k rozestavěným objektům, problematické bylo i nové napojování technologií na nedokončené objekty, jejichž poloha neodpovídala projektové dokumentaci,“ popisuje vedoucí projektu Josef Holada.
složitá byla koordinace jednotlivých prací, které jsme museli provádět na mnoha místech zároveň
Díky rekonstrukci se kapacita čistírny odpadních vod zvýšila z 9 500 jednotek EO (ekvivalentní obyvatel) na 89 570 EO. Mezi dosavadní nádrže bylo potřeba na velkém prostoru vybudovat nové, které stavbaři umístili pod úroveň terénu. To pochopitelně komplikovalo využití techniky. K dispozici tak měli pouze jeden věžový jeřáb, který nakonec umístili na dno jedné z rozestavěných nádrží. Práci jim ulehčovaly ještě dva mobilní jeřáby. Poradit si museli také s atypickými prvky bednění i lešení pro bezpečný přístup k objektům. Kromě čerpací stanice a usazovacích nádrží stavbaři dokončili i nátoková koryta a technické kanály sdružených sítí. Součástí zakázky bylo nejen rozšíření retenční kapacity, výstavba linek biologického čištění kontaminovaných srážkových vod včetně úpravy jedné z linek i na čištění splaškových vod, ale také úprava a měření v tzv. Kopaninském poldru, který slouží k ochraně vodních toků a obcí pod letištěm při přívalových deštích.
Stavbu v náročných podmínkách tým inženýra Holady zvládl skvěle. Přitom ale Letiště Praha není jediným místem, kde v současné době dokončuje čistírnu odpadních vod. Do závěru spěje i intenzifikace ČOV Kamenice, která by měla být uvedena do zkušebního provozu na začátku prázdnin. Divize 6 si tak bude moci na seznamu dokončených zakázek odškrtnout další dvě položky.
Pod náročným dozorem investora
Práce na pražském letišti mají svá specifika. Letiště má na každou profesi specializovanou organizační jednotku, se kterou je nutné všechny postupy a činnosti konzultovat a následně i nechávat schválit. Vzhledem k tomu, že stavbaři pod vedením Ing. Josefa Holady na pražském letišti již dříve postavili nové depo autocisteren, byli na tento méně obvyklý přístup investora předem připraveni.
Divize 5
Divize 5
Divize 5 pro turisty u Karlových Varů
V turisticky zajímavé oblasti CHKO Slavkovský les u letního kina v Karlových Varech pracuje tým divize 5 na opravách mostu přes řeku Teplá. Jeho nosná konstrukce totiž vykazovala značné závady.
RED
ůvodní most, který převádí místní komunikaci z ulice Slovenská na parkoviště autobusů a vedou přes něj turistické trasy a cyklostezky, bude nahrazen mostem novým. Hlavním důvodem jeho přestavby je špatný technický stav spodní stavby a nosné konstrukce. Nevyhovující je nefunkční hydroizolační systém a ocelové nosníky jsou napadeny korozí kvůli protékání vody skrz betonovou desku.
„Při rekonstrukci dojde ke snesení stávající nosné konstrukce (NK) a demolici spodní stavby včetně části opěrné zdi podél koryta řeky Teplá a ke zřízení nové nosné konstrukce z předpjatých prefabrikovaných nosníků a monolitické desky. Spodní stavba bude vrubovým kloubem spojena s NK a hlubinně založena na mikropilotách. U opěry O1 bude funkci křídel plnit kamenná opěrná zeď, která bude vyspravena a spojena s novou ŽB opěrou s umožněním dilatace,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Zdeněk Rozsypálek.
Práce odstartovaly v dubnu, hotovo by mělo být se začátkem listopadu. Stavbaři musí hlubinné založení mostu realizovat tak, aby nedošlo k ovlivnění přírodních léčivých zdrojů lázeňského místa.
Divize 9
Divize 9
Z původní budovy zbude jen skelet a fasáda
Brutalistní stavba bývalého obchodního domu Prior Pardubice, dnes OD Tesco, má od března nepřehlédnutelnou dominantu – věžový jeřáb Liebherr 120HC. Probíhá zde rekonstrukce, která zahrnuje rozsáhlé úpravy včetně zásahu do nosných konstrukcí. Po jejím dokončení zde budou nové stropy, nový střešní plášť a nové rozvody všech instalací.
Blanka Růžičková, foto Jakub Červenka
oučástí projektu je rovněž další propojení s vedlejší budovou, objektem OC Atrium Palác Pardubice. Oba objekty mají od předminulého roku stejného majitele, společnost Atrium, a mají tak vytvořit jeden velký nákupní celek. K dosavadnímu spojovacímu krčku v přízemí přibude propojení podzemních garáží a v prvním patře. Výstavbu obchodního centra, dříve AFI Palác Pardubice, zajišťoval také Metrostav, a to v letech 2006–2009. Nynější rekonstrukci a dostavbu OD Tesco provádí oblastní zastoupení Metrostavu, divize 9 v Pardubicích, ve sdružení se společností Chládek a Tintěra, Pardubice.
Horší stav stropů, než se čekalo
Stavbaři zahájili první práce v listopadu 2019, ale brzy je museli přerušit „Již v období 12/2019 jsme během provádění dalších průzkumných a demoličních prací zachytili nevyhovující stav stropních konstrukcí, které dle původního projektu měly být zachovány. Konkrétně šlo o nedostatečné uložení stropních ocelobetonových desek na stávající ocelovou konstrukci, nekvalitně provedenou betonáž stropů a v neposlední řadě korozi stávajících ocelových částí stropních desek i nosné konstrukce,“ připomíná oblastní ředitel divize 9, Ing. David Stříteský.
Stavební práce se kvůli nutným změnám projektu, který se nakonec rozšířil o výměnu všech stropních konstrukcí včetně střešního pláště, znovu rozběhly až vloni na podzim. „Hledali jsme řešení a hodně času zabralo také vyjednávání s investorem ohledně cenových a časových dopadů rozšířené rekonstrukce a také nutné úpravy projektové dokumentace. Z původního objektu, který se stavěl v letech 1971–1974, zůstane jen vlastní ocelový skelet a fasádní opláštění,“ říká Ing. Stříteský. Nový harmonogram předpokládá dokončení celého projektu ve druhé polovině příštího roku.
Ve „skeletu“ se minulý měsíc dokončovaly demolice jednotlivých stropních konstrukcí a byla zahájena montáž nových stropů, které budou stejně jako stávající ocelové konstrukce následně ošetřeny novou protikorozní ochranou. Stavbaři už mají za sebou také technologicky zajímavé podchycení základů sousedního objektu Atrium Palác Pardubice. Součástí propojení s rekonstruovaným OD Tesco jsou nové podpůrné konstrukce stropu nad prvním podzemním podlažím Atrium Paláce a následné vyřezání otvoru o délce šestnáct metrů do suterénní stěny tohoto objektu.
Metrostav Infrastructure
Metrostav Infrastructure
nepřetržitá betonáž na dálnici D1
Metrostav Infrastructure zahájil na konci dubna rozsáhlou kontinuální betonáž na dálnici D1 v modernizovaném úseku 23 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi. V pravém jízdním pásu ve směru z Prahy do Brna položil finišer za 8 dnů 8 kilometrů nové cementobetonové vozovky o šířce 11,5 m. Tuto unikátní betonáž zahájili stavbaři v sobotu 24. dubna večer a 1. května před půlnocí měli hotovo!
Text a foto Metrostav Infrastructure
kce byla ojedinělá svým rozsahem, kontinuální betonáž se na tak dlouhém úseku jen tak nevidí. Betonářský finišer se za celých osm dnů nezastavil. Díky tomu jsme byli schopni položit za jeden den v průměru 1000 m nové betonové vozovky o celkové tloušťce 27 cm, prozrazuje Jiří Salava, ředitel oblasti Vysočina z Metrostav Infrastructure.
Na pokládku dlouhou 7,8 km padlo celkem 31,5 tisíce kubíků betonu. O něco větší objem si vyžádá následující etapa, při níž se betonují části dálnice s odlišnou šířkou vozovky. Finišer byl přestavěn na šířku 12 m a nyní se dodělávají zbývající části.
Po skončení betonáže budou následovat dokončovací práce zahrnující zemní práce, příkopy a nové krajnice včetně svodidel. První etapa by měla skončit v červnu. Následovat bude druhá etapa v opačném jízdním pásu ve směru z Brna do Prahy. Celý úsek by měl být hotov do konce letošního roku. „Stavba vyniká také mimořádnou rychlostí. Vždyť modernizaci jednoho jízdního pásu o délce 10 km musíme stihnout za pouhých 95 dní! To se dosud na dálnici D1 nikomu nepodařilo.“ doplňuje Jiří Salava.
Lidé Metrostavu
Lidé Metrostavu
Ocenění úspěšných
Generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran za práci v loňském roce předal ocenění nejlepším technikům a zaměstnancům. Vyznamenaným kolegům děkujeme za cenný přínos pro společnost.
Výroční cena generálního ředitele
Ing. Robert Brož, Ph.D., vedoucí provozu a jeho tým: Bc. Ing. Matěj Novotný, přípravář ● Ing. Petr Koukolík, hlavní stavbyvedoucí ● Jakub Beneš, samostatný geodet ● Ing. Kateřina Brožová, ekonomka provozu ● Ing. Jiří Lukeš, specialista ● Ing. Marek Klíma, mistr ● Ing. Jiří Šach, stavbyvedoucí a jeho tým: Ing. Jiří Horčička, stavbyvedoucí ● Ing. Jan Skuhra, samostatný referent pro ek. správní obory ● Ing. Jiří Růt, mistr ● Jaroslav Paľo, mistr ● Ing. Marta Horáková, odborná referentka financování ● Mgr. Pavel Přibáň, odborný referent pro ek. správní obory
Vedoucí projektu Metrostavu
Ing. Radomír Richter, D1, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Milan Kolaja, D3, hlavní stavbyvedoucí ● Radomír Zelenka, D5, vedoucí střediska ● Ing. Luboš Jonáš, D6, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Miroslav Filip, D8, náměstek ŘD ● Jan Juštin, D8, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Jaroslav Sýkora, D9, stavbyvedoucí
Stavbyvedoucí Metrostavu
Svatobor Saller, D1, stavbyvedoucí ● Petr Lavička, D1, stavbyvedoucí ● Ing. Roman Zeman, D1, stavbyvedoucí ● Ing. Daniel Folk, D3, stavbyvedoucí ● Aleš Krajíček, D3, stavbyvedoucí ● David Nový, D3, stavbyvedoucí ● Martin Soukup, D5, stavbyvedoucí ● Martin Padevět, D6, stavbyvedoucí ● Bc. Radek Čermák, D6, stavbyvedoucí ● Ladislav Hrabina, D8, stavbyvedoucí ● Jan Tomčík, D8, stavbyvedoucí ● Milan Vašek, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Martin Kokavec, D8, hlavní stavbyvedoucí ● Martin Těšík, D9, stavbyvedoucí ● Josef Panoš, D9, stavbyvedoucí
Přípravář Metrostavu
Ing. Michal König, D1, přípravář ● Bc. Nela Nosková, D1, přípravářka ● Michaela Pokorná, D1, přípravářka ● Ing. Petra Filipi, D3, samostatná přípravářka ● Ing. Zuzana Oboňová, D3, vedoucí útvaru ● Ing. Josef Olenič, D3, samostatný přípravář ● Tomáš Zdeněk, D3, samostatný přípravář ● Ing. Michal Kulhavý, D5, samostatný přípravář ● Ing. Jitka Houšková, D6, přípravářka ● Bc. Ondřej Bareš, D6, přípravář ● Ing. Lenka Lamperová, D6, samostatná přípravářka ● Ing. Kristýna Szczotková, D8, přípravářka ● Ing. Veronika Semanová, D8, přípravářka ● Ing. Kristína Tomášková, D8, přípravářka ● Ing. Lucie Marková, D9, přípravářka ● Ing. Klára Spurná, D9, přípravářka.
Manažer junior Metrostavu
Ing. Filip Semerák, D1, stavbyvedoucí ● Ing. Ondřej Bartoň, D1, stavbyvedoucí ● Ing. Vojtěch Bazgier, D3, stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Ptáček, D5, stavbyvedoucí ● Ing. Michal Derevjaník, D6, stavbyvedoucí ● Ing. Jan Seifert, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Pavel Gvoždiak, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Jan Šoltész, D9, stavbyvedoucí ● Miloš Štefan, ÚEŘ, technik IT
Zaměstnanec Metrostavu
Aleš Synek, D1, vedoucí útvaru divize ● Ing. Marta Gabrielová, D1, personální manažerka ● Ing. Stanislav Boháč, D1, vedoucí útvaru ● Lenka Švarcová, D1, odborná asistentka sekretářka ● Marcela Eliášová, D3, technik pro technické obory ● Petr Kadeřábek, D3, samostatný technik pro technické obory ● Jiří Hudec, D3, technik kvality ● Tomáš Kváča, D3, technik pro technické obory ● Ing. Michal Pokorný, D3, náměstek - zástupce ŘD ● Ing. Jaromír Heřt, D5, vedoucí provozu ● Ing. Pavel Brodský, D5, ekonom projektu ● Lucie Kührová, D5, ekonomka projektu ● Jana Laciná, D5, samostatná referentka pro ek. správní obory ● Jana Kachlíková, D5, odborná referentka pro ek. správní obory ● Petr Vochyán, DiS., D6, vedoucí útvaru ● Ing. Pavel Josefus, D6, vedoucí střediska ● Ing. Bohuslav Čech, D6, specialista ● Ing. Karel Vojáček, D6, specialista ● Jaroslava Klusáková, D6, odborná účetní ● Bc. Ing. Stanislav Paclt, D8, vedoucí útvaru ● Ing. Vladimír Nitsch, D8, vedoucí útvaru ● Ing. Marta Šafářová, D8, samostatná referentka pro ek. správní obory ● Ing. Václav Kadlec, D8, vedoucí útvaru ● Ing. Jan Vandrovec, D8, přípravář ● Tomáš Sochor, D9, vedoucí střediska ● Bořek Kábrt, D11, technik mechanizace a správy majetku ● Marie Budínová, ÚEŘ, odborná účetní ● Jan Domanský, ÚOŘ, samostatný technik IT ● Irena Levičková, ÚPŘ, samostatná referentka personální agendy ● Božena Valentová, ÚVPZ, odborná referentka pro ek. správní obory ● Ing. Pavel Novák, ÚVTŘ, expert
Bezpečné pracoviště
Vedoucí projektů z jednotlivých divizí převzali ocenění v rámci motivačního programu Metrostavu Bezpečné pracoviště. Metrostav tak hodnotí dodržování bezpečnosti na svých stavbách i v provozech.
Prevence vzniku rizik a neustálé zlepšování systému managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci patří mezi absolutní priority naší společnosti. Oceňována jsou pracoviště, která vynikají odbornou péčí o bezpečnost práce a nulovou úrazovostí. Všem vyznamenaným gratulujeme!
● Divize 1, Robert Škarecký, stavba Městys Lysice – intenzifikace ČOV.
● Divize 1, Ing. Miroslav Kšír, stavba Sportovní areál Prokopávka, Plzeň.
● Divize 3, Ing. Milan Kolaja, stavba River City Rezidence, Praha.
● Divize 3, Ing. Jan Zacharda, stavba Snížení emisí v Teplárně Trmice.
● Divize 5, Ing. Štefan Ivor, stavba Metro I.D – IGP PAD4, Praha.
● Divize 6, Michal Hryzák, stavba MONDI Bupak II. a III. etapa
● Divize 6, Ing. Petr Benhák, stavba Hotel Senovážné náměstí – ŽBK.
● Divize 8, Ing. Pavel Kalouš, stavba Dopravní terminál BUS, Benešov.
● Divize 8, Ing. Jiří Hudec, stavba Rekonstrukce rozvodů a kotelen, Nitra SR.
● Divize 9, Ing. Martin Jirota, stavba OS Zelené město – III. etapa.
● Divize 9, Ing. Milan Voráček, stavba Výstavba objektu záchranné a požární techniky – letiště Čáslav.
RED
Ftoreportáž
Fotoreportáž
Zaměstnanci roku 2020. Vyznamenaným gratulujeme!
RED, foto Petr Adámek
Oceňování odstartovalo v úterý 4. května v Centru vzdělávání vyznamenáním našich kolegů z divize 5, následovali kolegové divizí 1 a 6 a v dalších dnech kolegové divizí 3, 9, 8 a 11.
Zaměstnanci jsou nominováni na základě ročního hodnocení vedením divizí. Generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran vždy krátce pohovořil o výsledcích společnosti, spolu s personálním ředitelem Ing. Ladislavem Profotou oceněným poděkoval a předal čestný titul. Vzhledem k opatřením kvůli covidu–19 klasické potřepání pravicí nahradilo gesto pro pandemii typické – podání loktů.
Také kolegové z centrály a divize 11 i vedoucí projektu za ocenění v rámci motivačního programu Bezpečné pracoviště převzali své tituly. Seznam všech přináší sloupec na této straně.
Vždy následoval přípitek, chutné pohoštění a vyznamenaní technici, vedoucí projektů, stavbyvedoucí, přípraváři a manažeři junioři si mohli neformálně pohovořit.
Po týdnech, či měsících lockdownu, kdy potkávání zaměstnanců napříč naší společností bylo velmi omezené kvůli dodržování protipandemických opatření, šlo o příjemné okamžiky a na všech setkáních panovala skvělá atmosféra... Všem oceněným kolegům přejeme mnoho úspěchů do dalších let!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
5 Fotosloupek – fotogalerie
Fotbalové hřiště má nově umělý travní koberec o rozměru hrací plochy 70 x 105 m.
Ve vnějších prostorách byla vybudována rampa pro vozíčkáře, parkoviště a in-linová dráha.
Objekt bude poskytovat komplexní nabídku sportovních aktivit, k dispozici bude například tělocvična pro box.
Tělocvična pro halové míčové sporty a tělovýchovné aktivity...
Nechybí ani prostory pro wellness a masáže pro šest osob.
8 Divize 6 – fotogalerie
Díky rekonstrukci ČOV se kapacita čistírny odpadních vod zvýšila z 9 500 jednotek EO (ekvivalentní obyvatel) na 89 570 EO.
Stavbu představují opravy a dokončení železobetonových nádrží po předchozím dodavateli a výstavba nádrží nových, které jsou z větší části umístěné pod úroveň terénu.
Kromě čerpací stanice a usazovacích nádrží stavbaři dokončili také nátoková koryta a technické kanály sdružených sítí.
1 Vrchlabí – Fotogalerie
Objekt krytého bazénu ve Vrchlabí bude atypický tím, že je zapuštěn do země. Vyroste na louce mezi tenisovými kurty a rybníkem.
Areál pojme plavecký bazén – 4 dráhy délky 25 m, ale i cvičný bazén, pro 24 osob, brouzdaliště, pro 8 osob, relaxační bazén či vířivku.
Bazény v přízemí budou na stejné úrovni jako hladina nedalekého rybníka, což byl architektonický záměr.
Děti zde naleznou bezpečné brouzdaliště se skluzavkami a herními prvky. O něco starší návštěvníci pak určitě ocení tobogán.
12 Fotoreportáž – fotogalerie
Ocenění zaměstnanci – divize 5.
Ocenění zaměstnanci – divize 5.
Ocenění zaměstnanci – divize 1.
Ocenění zaměstnanci – divize 1.
Ocenění zaměstnanci – divize 1.
Ocenění zaměstnanci – divize 6.
Ocenění zaměstnanci – divize 6.
Ocenění zaměstnanci – divize 6.
Ocenění zaměstnanci – divize 3.
Ocenění zaměstnanci – divize 3.
Ocenění zaměstnanci – divize 3.
Ocenění zaměstnanci – centrála.
Ocenění zaměstnanci – centrála.
Ocenění zaměstnanci – divize 11.
Ocenění zaměstnanci – divize 11.
Ocenění zaměstnanci – divize 9.
Ocenění zaměstnanci – divize 9.
Ocenění zaměstnanci – divize 8.
Ocenění zaměstnanci – divize 8.
Ocenění zaměstnanci – divize 8.
Ocenění zaměstnanci – bezpečné pracoviště.
Ocenění zaměstnanci – bezpečné pracoviště.
- 193080.svg
- 193081.svg
- 193083.svg
- 193085.pdf
- 193098.svg
- 193104.svg
- 193125.jpg
- 193126.jpg
- 193127.jpg
- 193128.jpg
- 193138.svg
- 193139.jpg
- 193140.jpg
- 193145.jpg
- 193146.jpg
- 193147.jpg
- 193148.jpg
- 193149.jpg
- 193150.jpg
- 193151.svg
- 193152.jpg
- 193153.jpg
- 193158.jpg
- 193159.jpg
- 193160.jpg
- 193161.jpg
- 193162.svg
- 193163.gif
- 193164.jpg
- 193165.svg
- 193166.jpg
- 193167.jpg
- 193168.jpg
- 193169.svg
- 193171.jpg
- 193176.svg
- 193177.jpg
- 193178.jpg
- 193180.jpg
- 193182.jpg
- 193183.jpg
- 193184.jpg
- 193185.jpg
- 193187.svg
- 193189.jpg
- 193191.jpg
- 193192.jpg
- 193193.jpg
- 193194.jpg
- 193195.jpg
- 193196.jpg
- 193197.jpg
- 193198.jpg
- 193200.jpg
- 193201.jpg
- 193202.jpg
- 193203.jpg
- 193204.jpg
- 193205.jpg
- 193206.jpg
- 193207.jpg
- 193208.jpg
- 193209.jpg
- 193213.svg
- 193220.jpg
- 193221.jpg
- 193226.jpg
- 193227.gif
- 193277.jpg
- 193278.jpg
- 193279.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007