Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 5

Divize 5 pro turisty u Karlových Varů

V turisticky zajímavé oblasti CHKO Slavkovský les u letního kina v Karlových Varech pracuje tým divize 5 na opravách mostu přes řeku Teplá. Jeho nosná konstrukce totiž vykazovala značné závady.

RED

P

ůvodní most, který převádí místní komunikaci z ulice Slovenská na parkoviště autobusů a vedou přes něj turistické trasy a cyklostezky, bude nahrazen mostem novým. Hlavním důvodem jeho přestavby je špatný technický stav spodní stavby a nosné konstrukce. Nevyhovující je nefunkční hydroizolační systém a ocelové nosníky jsou napadeny korozí kvůli protékání vody skrz betonovou desku. 

„Při rekonstrukci dojde ke snesení stávající nosné konstrukce (NK) a demolici spodní stavby včetně části opěrné zdi podél koryta řeky Teplá a ke zřízení nové nosné konstrukce z předpjatých prefabrikovaných nosníků a monolitické desky. Spodní stavba bude vrubovým kloubem spojena s NK a hlubinně založena na mikropilotách. U opěry O1 bude funkci křídel plnit kamenná opěrná zeď, která bude vyspravena a spojena s novou ŽB opěrou s umožněním dilatace,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Zdeněk Rozsypálek.

Práce odstartovaly v dubnu, hotovo by mělo být se začátkem listopadu. Stavbaři musí hlubinné založení mostu realizovat tak, aby nedošlo k ovlivnění přírodních léčivých zdrojů lázeňského místa.

Divize 9

Z původní budovy zbude jen skelet a fasáda

Brutalistní stavba bývalého obchodního domu Prior Pardubice, dnes OD Tesco, má od března nepřehlédnutelnou dominantu – věžový jeřáb Liebherr 120HC. Probíhá zde rekonstrukce, která zahrnuje rozsáhlé úpravy včetně zásahu do nosných konstrukcí. Po jejím dokončení zde budou nové stropy, nový střešní plášť a nové rozvody všech instalací.

Blanka Růžičková, foto Jakub Červenka

S

oučástí projektu je rovněž další propojení s vedlejší budovou, objektem OC Atrium Palác Pardubice. Oba objekty mají od předminulého roku stejného majitele, společnost Atrium, a mají tak vytvořit jeden velký nákupní celek. K dosavadnímu spojovacímu krčku v přízemí přibude propojení podzemních garáží a v prvním patře. Výstavbu obchodního centra, dříve AFI Palác Pardubice, zajišťoval také Metrostav, a to v letech 2006–2009. Nynější rekonstrukci a dostavbu OD Tesco provádí oblastní zastoupení Metrostavu, divize 9 v Pardubicích, ve sdružení se společností Chládek a Tintěra, Pardubice. 

Horší stav stropů, než se čekalo

Stavbaři zahájili první práce v listopadu 2019, ale brzy je museli přerušit „Již v období 12/2019 jsme během provádění dalších průzkumných a demoličních prací zachytili nevyhovující stav stropních konstrukcí, které dle původního projektu měly být zachovány. Konkrétně šlo o nedostatečné uložení stropních ocelobetonových desek na stávající ocelovou konstrukci, nekvalitně provedenou betonáž stropů a v neposlední řadě korozi stávajících ocelových částí stropních desek i nosné konstrukce,“ připomíná oblastní ředitel divize 9, Ing. David Stříteský. 

Stavební práce se kvůli nutným změnám projektu, který se nakonec rozšířil o výměnu všech stropních konstrukcí včetně střešního pláště, znovu rozběhly až vloni na podzim. „Hledali jsme řešení a hodně času zabralo také vyjednávání s investorem ohledně cenových a časových dopadů rozšířené rekonstrukce a také nutné úpravy projektové dokumentace. Z původního objektu, který se stavěl v letech 1971–1974, zůstane jen vlastní ocelový skelet a fasádní opláštění,“ říká Ing. Stříteský. Nový harmonogram předpokládá dokončení celého projektu ve druhé polovině příštího roku.

Ve „skeletu“ se minulý měsíc dokončovaly demolice jednotlivých stropních konstrukcí a byla zahájena montáž nových stropů, které budou stejně jako stávající ocelové konstrukce následně ošetřeny novou protikorozní ochranou. Stavbaři už mají za sebou také technologicky zajímavé podchycení základů sousedního objektu Atrium Palác Pardubice. Součástí propojení s rekonstruovaným OD Tesco jsou nové podpůrné konstrukce stropu nad prvním podzemním podlažím Atrium Paláce a následné vyřezání otvoru o délce šestnáct metrů do  suterénní stěny tohoto objektu.

Metrostav Infrastructure

nepřetržitá betonáž na dálnici D1

Metrostav Infrastructure zahájil na konci dubna rozsáhlou kontinuální betonáž na dálnici D1 v modernizovaném úseku 23 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi. V pravém jízdním pásu ve směru z Prahy do Brna položil finišer za 8 dnů 8 kilometrů nové cementobetonové vozovky o šířce 11,5 m. Tuto unikátní betonáž zahájili stavbaři v sobotu 24. dubna večer a 1. května před půlnocí měli hotovo!

Text a foto Metrostav Infrastructure

A

kce byla ojedinělá svým rozsahem, kontinuální betonáž se na tak dlouhém úseku jen tak nevidí. Betonářský finišer se za celých osm dnů nezastavil. Díky tomu jsme byli schopni položit za jeden den v průměru 1000 m nové betonové vozovky o celkové tloušťce 27 cm, prozrazuje Jiří Salava, ředitel oblasti Vysočina z Metrostav Infrastructure.

Na pokládku dlouhou 7,8 km padlo celkem 31,5 tisíce kubíků betonu. O něco větší objem si vyžádá následující etapa, při níž se betonují části dálnice s odlišnou šířkou vozovky. Finišer byl přestavěn na šířku 12 m a nyní se dodělávají zbývající části.

Po skončení betonáže budou následovat dokončovací práce zahrnující zemní práce, příkopy a nové krajnice včetně svodidel. První etapa by měla skončit v červnu. Následovat bude druhá etapa v opačném jízdním pásu ve směru z Brna do Prahy. Celý úsek by měl být hotov do konce letošního roku. „Stavba vyniká také mimořádnou rychlostí. Vždyť modernizaci jednoho jízdního pásu o délce 10 km musíme stihnout za pouhých 95 dní! To se dosud na dálnici D1 nikomu nepodařilo.“ doplňuje Jiří Salava.

 

Metrostav 08/2021, Vrchlabí
Metrostav 08/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 08/2021, Metrostav DS
Metrostav 08/2021, Ptáme se
Metrostav 08/2021, Fotosloupek
Metrostav 08/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 08/2021, Číslo
Metrostav 08/2021, Divize 6
Metrostav 08/2021, Divize 5
Metrostav 08/2021, Divize 9
Metrostav 08/2021, Metrostav Infrastructure
Metrostav 08/2021, Lidé Metrostavu
Metrostav 08/2021, Ftoreportáž
Metrostav 08/2021, Vrchlabí

Vrchlabí

Metrostav 08/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 08/2021, Metrostav DS

Metrostav DS

Metrostav 08/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 08/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 08/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 08/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 08/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 08/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 08/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 08/2021, Metrostav Infrastructure

Metrostav Infrastructure

Metrostav 08/2021, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 08/2021, Ftoreportáž

Ftoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Metrostav Infrastructure (170366): (1/2) (2 ms)

Rendering Divize 9 (170356): (1/2) (4 ms)

Rendering Divize 5 (170355): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4184/item193227.gif

 i4184/item193169.svg

 i4184/item193171-small.jpg

 i4184/item193176.svg

 i4184/item193177-small.jpg

 i4184/item193213.svg