Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 9

Z původní budovy zbude jen skelet a fasáda

Brutalistní stavba bývalého obchodního domu Prior Pardubice, dnes OD Tesco, má od března nepřehlédnutelnou dominantu – věžový jeřáb Liebherr 120HC. Probíhá zde rekonstrukce, která zahrnuje rozsáhlé úpravy včetně zásahu do nosných konstrukcí. Po jejím dokončení zde budou nové stropy, nový střešní plášť a nové rozvody všech instalací.

Blanka Růžičková, foto Jakub Červenka

S

oučástí projektu je rovněž další propojení s vedlejší budovou, objektem OC Atrium Palác Pardubice. Oba objekty mají od předminulého roku stejného majitele, společnost Atrium, a mají tak vytvořit jeden velký nákupní celek. K dosavadnímu spojovacímu krčku v přízemí přibude propojení podzemních garáží a v prvním patře. Výstavbu obchodního centra, dříve AFI Palác Pardubice, zajišťoval také Metrostav, a to v letech 2006–2009. Nynější rekonstrukci a dostavbu OD Tesco provádí oblastní zastoupení Metrostavu, divize 9 v Pardubicích, ve sdružení se společností Chládek a Tintěra, Pardubice. 

Horší stav stropů, než se čekalo

Stavbaři zahájili první práce v listopadu 2019, ale brzy je museli přerušit „Již v období 12/2019 jsme během provádění dalších průzkumných a demoličních prací zachytili nevyhovující stav stropních konstrukcí, které dle původního projektu měly být zachovány. Konkrétně šlo o nedostatečné uložení stropních ocelobetonových desek na stávající ocelovou konstrukci, nekvalitně provedenou betonáž stropů a v neposlední řadě korozi stávajících ocelových částí stropních desek i nosné konstrukce,“ připomíná oblastní ředitel divize 9, Ing. David Stříteský. 

Stavební práce se kvůli nutným změnám projektu, který se nakonec rozšířil o výměnu všech stropních konstrukcí včetně střešního pláště, znovu rozběhly až vloni na podzim. „Hledali jsme řešení a hodně času zabralo také vyjednávání s investorem ohledně cenových a časových dopadů rozšířené rekonstrukce a také nutné úpravy projektové dokumentace. Z původního objektu, který se stavěl v letech 1971–1974, zůstane jen vlastní ocelový skelet a fasádní opláštění,“ říká Ing. Stříteský. Nový harmonogram předpokládá dokončení celého projektu ve druhé polovině příštího roku.

Ve „skeletu“ se minulý měsíc dokončovaly demolice jednotlivých stropních konstrukcí a byla zahájena montáž nových stropů, které budou stejně jako stávající ocelové konstrukce následně ošetřeny novou protikorozní ochranou. Stavbaři už mají za sebou také technologicky zajímavé podchycení základů sousedního objektu Atrium Palác Pardubice. Součástí propojení s rekonstruovaným OD Tesco jsou nové podpůrné konstrukce stropu nad prvním podzemním podlažím Atrium Paláce a následné vyřezání otvoru o délce šestnáct metrů do  suterénní stěny tohoto objektu.

Metrostav Infrastructure

nepřetržitá betonáž na dálnici D1

Metrostav Infrastructure zahájil na konci dubna rozsáhlou kontinuální betonáž na dálnici D1 v modernizovaném úseku 23 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi. V pravém jízdním pásu ve směru z Prahy do Brna položil finišer za 8 dnů 8 kilometrů nové cementobetonové vozovky o šířce 11,5 m. Tuto unikátní betonáž zahájili stavbaři v sobotu 24. dubna večer a 1. května před půlnocí měli hotovo!

Text a foto Metrostav Infrastructure

A

kce byla ojedinělá svým rozsahem, kontinuální betonáž se na tak dlouhém úseku jen tak nevidí. Betonářský finišer se za celých osm dnů nezastavil. Díky tomu jsme byli schopni položit za jeden den v průměru 1000 m nové betonové vozovky o celkové tloušťce 27 cm, prozrazuje Jiří Salava, ředitel oblasti Vysočina z Metrostav Infrastructure.

Na pokládku dlouhou 7,8 km padlo celkem 31,5 tisíce kubíků betonu. O něco větší objem si vyžádá následující etapa, při níž se betonují části dálnice s odlišnou šířkou vozovky. Finišer byl přestavěn na šířku 12 m a nyní se dodělávají zbývající části.

Po skončení betonáže budou následovat dokončovací práce zahrnující zemní práce, příkopy a nové krajnice včetně svodidel. První etapa by měla skončit v červnu. Následovat bude druhá etapa v opačném jízdním pásu ve směru z Brna do Prahy. Celý úsek by měl být hotov do konce letošního roku. „Stavba vyniká také mimořádnou rychlostí. Vždyť modernizaci jednoho jízdního pásu o délce 10 km musíme stihnout za pouhých 95 dní! To se dosud na dálnici D1 nikomu nepodařilo.“ doplňuje Jiří Salava.

Lidé Metrostavu

Ocenění úspěšných

Generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran za práci v loňském roce předal ocenění nejlepším technikům a zaměstnancům. Vyznamenaným kolegům děkujeme za cenný přínos pro společnost.

Výroční cena generálního ředitele

Ing. Robert Brož, Ph.D., vedoucí provozu a jeho tým: Bc. Ing. Matěj Novotný, přípravář Ing. Petr Koukolík, hlavní stavbyvedoucí Jakub Beneš, samostatný geodet Ing. Kateřina Brožová, ekonomka provozu Ing. Jiří Lukeš, specialista Ing. Marek Klíma, mistr Ing. Jiří Šach, stavbyvedoucí a jeho tým: Ing. Jiří Horčička, stavbyvedoucí Ing. Jan Skuhra, samostatný referent pro ek. správní obory Ing. Jiří Růt, mistr Jaroslav Paľo, mistr Ing. Marta Horáková, odborná referentka financování Mgr. Pavel Přibáň, odborný referent pro ek. správní obory

Vedoucí projektu Metrostavu

Ing. Radomír Richter, D1, hlavní stavbyvedoucí Ing. Milan Kolaja, D3, hlavní stavbyvedoucí Radomír Zelenka, D5, vedoucí střediska Ing. Luboš Jonáš, D6, hlavní stavbyvedoucí Ing. Miroslav Filip, D8, náměstek ŘD Jan Juštin, D8, hlavní stavbyvedoucí Ing. Jaroslav Sýkora, D9, stavbyvedoucí

Stavbyvedoucí Metrostavu

Svatobor Saller, D1, stavbyvedoucí Petr Lavička, D1, stavbyvedoucí Ing. Roman Zeman, D1, stavbyvedoucí Ing. Daniel Folk, D3, stavbyvedoucí Aleš Krajíček, D3, stavbyvedoucí David Nový, D3, stavbyvedoucí Martin Soukup, D5, stavbyvedoucí Martin Padevět, D6, stavbyvedoucí Bc. Radek Čermák, D6, stavbyvedoucí Ladislav Hrabina, D8, stavbyvedoucí Jan Tomčík, D8, stavbyvedoucí Milan Vašek, D8, stavbyvedoucí Ing. Martin Kokavec, D8, hlavní stavbyvedoucí Martin Těšík, D9, stavbyvedoucí Josef Panoš, D9, stavbyvedoucí

Přípravář Metrostavu

Ing. Michal König, D1, přípravář Bc. Nela Nosková, D1, přípravářka Michaela Pokorná, D1, přípravářka Ing. Petra Filipi, D3, samostatná přípravářka Ing. Zuzana Oboňová, D3, vedoucí útvaru Ing. Josef Olenič, D3, samostatný přípravář Tomáš Zdeněk, D3, samostatný přípravář Ing. Michal Kulhavý, D5, samostatný přípravář Ing. Jitka Houšková, D6, přípravářka Bc. Ondřej Bareš, D6, přípravář Ing. Lenka Lamperová, D6, samostatná přípravářka Ing. Kristýna Szczotková, D8, přípravářka Ing. Veronika Semanová, D8, přípravářka Ing. Kristína Tomášková, D8, přípravářka Ing. Lucie Marková, D9, přípravářka Ing. Klára Spurná, D9, přípravářka.

Manažer junior Metrostavu

Ing. Filip Semerák, D1, stavbyvedoucí Ing. Ondřej Bartoň, D1, stavbyvedoucí Ing. Vojtěch Bazgier, D3, stavbyvedoucí Ing. Tomáš Ptáček, D5, stavbyvedoucí Ing. Michal Derevjaník, D6, stavbyvedoucí Ing. Jan Seifert, D8, stavbyvedoucí Ing. Pavel Gvoždiak, D8, stavbyvedoucí Ing. Jan Šoltész, D9, stavbyvedoucí Miloš Štefan, ÚEŘ, technik IT

Zaměstnanec Metrostavu

Aleš Synek, D1, vedoucí útvaru divize Ing. Marta Gabrielová, D1, personální manažerka Ing. Stanislav Boháč, D1, vedoucí útvaru Lenka Švarcová, D1, odborná asistentka sekretářka Marcela Eliášová, D3, technik pro technické obory Petr Kadeřábek, D3, samostatný technik pro technické obory Jiří Hudec, D3, technik kvality Tomáš Kváča, D3, technik pro technické obory Ing. Michal Pokorný, D3, náměstek - zástupce ŘD Ing. Jaromír Heřt, D5, vedoucí provozu Ing. Pavel Brodský, D5, ekonom projektu Lucie Kührová, D5, ekonomka projektu Jana Laciná, D5, samostatná referentka pro ek. správní obory Jana Kachlíková, D5, odborná referentka pro ek. správní obory Petr Vochyán, DiS., D6, vedoucí útvaru Ing. Pavel Josefus, D6, vedoucí střediska Ing. Bohuslav Čech, D6, specialista Ing. Karel Vojáček, D6, specialista Jaroslava Klusáková, D6, odborná účetní Bc. Ing. Stanislav Paclt, D8, vedoucí útvaru Ing. Vladimír Nitsch, D8, vedoucí útvaru Ing. Marta Šafářová, D8, samostatná referentka pro ek. správní obory Ing. Václav Kadlec, D8, vedoucí útvaru Ing. Jan Vandrovec, D8, přípravář Tomáš Sochor, D9, vedoucí střediska Bořek Kábrt, D11, technik mechanizace a správy majetku Marie Budínová, ÚEŘ, odborná účetní Jan Domanský, ÚOŘ, samostatný technik IT Irena Levičková, ÚPŘ, samostatná referentka personální agendy Božena Valentová, ÚVPZ, odborná referentka pro ek. správní obory Ing. Pavel Novák, ÚVTŘ, expert


Bezpečné pracoviště

Vedoucí projektů z jednotlivých divizí převzali ocenění v rámci motivačního programu Metrostavu Bezpečné pracoviště. Metrostav tak hodnotí dodržování bezpečnosti na svých stavbách i v provozech.

Prevence vzniku rizik a neustálé zlepšování systému managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci patří mezi absolutní priority naší společnosti. Oceňována jsou pracoviště, která vynikají odbornou péčí o bezpečnost práce a nulovou úrazovostí. Všem vyznamenaným gratulujeme!

Divize 1, Robert Škarecký, stavba Městys Lysice – intenzifikace ČOV.

Divize 1, Ing. Miroslav Kšír, stavba Sportovní areál Prokopávka, Plzeň.

Divize 3, Ing. Milan Kolaja, stavba River City Rezidence, Praha.

Divize 3, Ing. Jan Zacharda, stavba Snížení emisí v Teplárně Trmice.

Divize 5, Ing. Štefan Ivor, stavba Metro I.D – IGP PAD4, Praha. 

Divize 6, Michal Hryzák, stavba MONDI Bupak II. a III. etapa

Divize 6, Ing. Petr Benhák, stavba Hotel Senovážné náměstí – ŽBK.

Divize 8, Ing. Pavel Kalouš, stavba Dopravní terminál BUS, Benešov.

Divize 8, Ing. Jiří Hudec, stavba Rekonstrukce rozvodů a kotelen, Nitra SR.

Divize 9, Ing. Martin Jirota, stavba OS Zelené město – III. etapa.

Divize 9, Ing. Milan Voráček, stavba Výstavba objektu záchranné a požární techniky – letiště Čáslav.

RED

 

Metrostav 08/2021, Vrchlabí
Metrostav 08/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 08/2021, Metrostav DS
Metrostav 08/2021, Ptáme se
Metrostav 08/2021, Fotosloupek
Metrostav 08/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 08/2021, Číslo
Metrostav 08/2021, Divize 6
Metrostav 08/2021, Divize 5
Metrostav 08/2021, Divize 9
Metrostav 08/2021, Metrostav Infrastructure
Metrostav 08/2021, Lidé Metrostavu
Metrostav 08/2021, Ftoreportáž
Metrostav 08/2021, Vrchlabí

Vrchlabí

Metrostav 08/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 08/2021, Metrostav DS

Metrostav DS

Metrostav 08/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 08/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 08/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 08/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 08/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 08/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 08/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 08/2021, Metrostav Infrastructure

Metrostav Infrastructure

Metrostav 08/2021, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 08/2021, Ftoreportáž

Ftoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Lidé Metrostavu (170357): (1/1) (0 ms)

Rendering Metrostav Infrastructure (170366): (1/2) (2 ms)

Rendering Divize 9 (170356): (1/2) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4184/item193171-small.jpg

 i4184/item193176.svg

 i4184/item193177-small.jpg

 i4184/item193213.svg

 i4184/item193178-small.jpg