Metrostav Infrastructure
nepřetržitá betonáž na dálnici D1
Metrostav Infrastructure zahájil na konci dubna rozsáhlou kontinuální betonáž na dálnici D1 v modernizovaném úseku 23 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi. V pravém jízdním pásu ve směru z Prahy do Brna položil finišer za 8 dnů 8 kilometrů nové cementobetonové vozovky o šířce 11,5 m. Tuto unikátní betonáž zahájili stavbaři v sobotu 24. dubna večer a 1. května před půlnocí měli hotovo!
Text a foto Metrostav Infrastructure
A
kce byla ojedinělá svým rozsahem, kontinuální betonáž se na tak dlouhém úseku jen tak nevidí. Betonářský finišer se za celých osm dnů nezastavil. Díky tomu jsme byli schopni položit za jeden den v průměru 1000 m nové betonové vozovky o celkové tloušťce 27 cm, prozrazuje Jiří Salava, ředitel oblasti Vysočina z Metrostav Infrastructure.
Na pokládku dlouhou 7,8 km padlo celkem 31,5 tisíce kubíků betonu. O něco větší objem si vyžádá následující etapa, při níž se betonují části dálnice s odlišnou šířkou vozovky. Finišer byl přestavěn na šířku 12 m a nyní se dodělávají zbývající části.
Po skončení betonáže budou následovat dokončovací práce zahrnující zemní práce, příkopy a nové krajnice včetně svodidel. První etapa by měla skončit v červnu. Následovat bude druhá etapa v opačném jízdním pásu ve směru z Brna do Prahy. Celý úsek by měl být hotov do konce letošního roku. „Stavba vyniká také mimořádnou rychlostí. Vždyť modernizaci jednoho jízdního pásu o délce 10 km musíme stihnout za pouhých 95 dní! To se dosud na dálnici D1 nikomu nepodařilo.“ doplňuje Jiří Salava.