Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Velká zakázka za polárním kruhem

Společnost Metrostav Norge postaví novou silnici poblíž města Tromsø v nejsevernější části Norska. Nový úsek E8 o délce 10 km vyjde v přepočtu na 4,5 miliardy Kč a pro dceru Metrostavu reprezentuje největší zakázku v historii. Čeští stavbaři budou mít za úkol veškeré betonářské práce a výstavbu nového téměř kilometrového mostu přes Ramfjord (vizualizace).

Milník na stavbě pro seniory 

Tým závodu 6 Metrostavu DIZ, který realizuje výstavbu DPS Bobelovka Otín u Jindřichova Hradce, ještě v prosinci oslavil glajchu. Dokončena je hrubá stavba a probíhají práce na vnitřních rozvodech TZB a povrchových úpravách konstrukcí.

Spolupráce s Cestou za snem i v roce 2024

Partnerství mezi handicapovanými a zdravými vnímáme jako zásadní pilíř společenské odpovědnosti. 

Jsme velice rádi, že i v roce 2024 budeme moci navázat na několikaletou spolupráci se zájmovým spolkem Cesta za snem. Můžeme se tak těšit například na Zimní a Letní kvadriatlon, zážitkové dny a především na tradiční Metrostav handy cyklo maraton. Více informací na e-mailu: cyklomaraton@metrostav.cz. Na snímku zleva prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí se zástupcem zájmového spolku Heřmanem Volfem při podpisu smlouvy.

BeMo Tunnelling

Start velkých projektů a pevná spolupráce

Války na Ukrajině a na Blízkém východě ovlivňují politické a hospodářské ovzduší v Evropě. K tomu špatná platební morálka našich zadavatelů, která se projevila už V roce 2022, pokračovala i vloni. Přesto může být společnost BeMo Tunnelling (BeMo) s uplynulým obchodním rokem do jisté míry spokojena. I když dosažený stavební výkon ve výši 200 mil. eur zůstal za plánovaným cílem, celkový výsledek dosažený v uplynulém roce bude jako v uplynulých letech pozitivní.

Helmut Göhringer, jednatel společnosti BeMo Tunnelling

S

tav zakázek ve výši cca 260 mil. eur vypadá potěšitelně, další zakázky potvrzené na začátku roku 2024 zase přispějí k obratu dalšími 120 mil. eur stejně jako zahájení prací na tunelu Stonehenge (vizualizace) znamená adekvátní podíl společnosti BeMo s dalšími více než 200 mil. eur.

Pro pobočku v Hamburku byl mezitím jmenován nový vedoucí, který v novém roce naplno rozvine své aktivity. Tímto krokem upevníme naše postavení, stejně jako získáme lepší přístup k dalším partnerům na stavebním trhu. Aktivity oddělení inženýrských staveb Dortmund odkrývají nové oprávněné perspektivy a pustily jsme se do nových tržních segmentů (např. HDD vrty), které jsou již dnes pevnou součástí případného rozšíření naší obratové škály.

Výstavba tunelů v rámci společnosti BeMo v Rakousku získává opět na významu, jak tomu bylo v uplynulých desetiletích. Momentálně realizujeme společně s rakouskými železnicemi ÖBB projekt modelu spojenectví (Allianzvertrag). V prvních dnech roku 2024 jsme získali velkou zakázku od magistrátu města Vídeň na ražbu kanalizačního přivaděče v délce 8 km. I ve Spojeném království dosahujeme díky naší opoře ve sféře know-how výrazných úspěchů. 

dobré příležitosti na stavebním trhu vidíme v rozšíření činnosti sanací stavebních objektů

Rok 2023 přinesl malé jubileum: společnost BeMo Tunnelling již 10 let patří do koncernu Metrostav! Spolupráce se v tomto období upevnila, svědčí o tom společně realizované stavební záměry v rámci tzv. joint ventures stejně jako celá řada společně vypracovaných nabídek a vzájemné poskytování referenčních listů napříč Skupinou Metrostav. 

S Metrostavem nás spojují i konkrétní osoby, lépe řešeno kolegové, kteří přes jazykové překážky uvedli do popředí lidské aspekty a tyto jsou oběma stranami navzájem uznávané a na obou stranách jsou předmětem intenzivní péče.

Jsme přesvědčeni, že i v příštím roce naplníme veškerá očekávání; společnost BeMo chce být nadále úspěšná, podporu ze strany Metrostavu a partnerských společností vítáme, je s potěšením přijímána a rovněž si ji velmi ceníme!

Ptáme se...

Ing. Jaroslav Heran

generální ředitel Metrostavu

Nejen před Vánocemi byla v Metrostavu cítit přátelská atmosféra, sounáležitost, týmový duch… Čím si to vysvětlujete a co vás vloni obzvlášť potěšilo?

Mám z toho týž dobrý pocit, jak říkáte. Jsem přesvědčen, že je to hlavně tím, že jsme dobře sehraný tým a že vzájemné korektní vztahy mezi zaměstnanci, pocit sounáležitosti k firmě a vědomí, že firma si svých zaměstnanců váží, jsou pro většinu našich kolegů samozřejmostí a do jisté míry i důležitou jistotou v dnešní nikoliv jednoduché době. K optimistické náladě jistě přispívá také to, že se nám daří dosahovat dobrých výsledků a rozvíjet naši firmu, respektive Skupinu firem, i přes řadu překážek. Zde mám na mysli především tříletý trest zákazu účasti ve veřejné soutěži pro společnosti Metrostav a.s. a Metrostav Infrastructure a.s., ze kterého máme již polovinu za sebou.

Jaký byl rok 2023 z hlediska výkonů firmy?

Přesné auditované výsledky známy teprve budou, ale za Metrostav a.s. lze již nyní bezpečně říci, že jsme dosáhli externího obratu vyššího než 17 mld. Kč, přičemž plán byl 13 mld. Kč, a provozní hospodářský výsledek, který jsme plánovali ve výši 280 mil. Kč, byl splněn. Výrazným přeplněním plánovaného obratu se nám v průběhu roku 2023 podařilo kompenzovat řadu ztrát, ke kterým došlo v důsledku skokových nárůstů cen materiálů v první polovině roku. Velmi si vážím pracovního úsilí všech týmů, které se o to zasloužily.

Co se týká výkonů celé Skupiny Metrostav, tak za rok 2023 očekáváme vyšší celkový obrat, než byl v roce 2022, a to rok 2022 byl s provozními výnosy 49,88 mld. Kč z hlediska dosaženého obratu historicky rekordní. Je pro mě potěšující, že navzdory všem problémům se naše firma rozvíjí a roste.

S jakou taktikou vstupuje Metrostav do roku 2024?

V segmentu dopravního stavitelství mají naše společnosti dobrou zásobu práce, mimo jiné i proto, že financování dopravní infrastruktury nadále patří k vládním prioritám. Naproti tomu již druhým rokem trvá recese v segmentu staveb bytových a administrativních budov, což je nepříjemnou okolností zejména pro Metrostav a.s., který je odkázán na privátní zákazníky a ti jsou aktivní především v těchto segmentech. Nebýt toho byl bych ohledně plnění plánu na rok 2024 poměrně v klidu, neboť při startu do nového roku máme velmi slušnou zásobu práce. S ohledem na zmíněný problém vidím, že zajištění zbývající výrobní náplně na druhé pololetí nebude snadným úkolem.

V květnu si připomeneme 50 let od zahájení provozu I. úseku metra v Praze. Jeho výstavba dala příležitost vzniku naší společnosti a nesmazatelně se zapsala do jejího jména. Jaké jsou v této souvislosti pocity generálního ředitele takto významné společnosti?

Je to jistě významné výročí. My jsme připomínce naší historie věnovali značný prostor nedávno, kdy jsme oslavovali 50leté výročí založení Metrostavu, a toto bude další dobrá příležitost připomenout sobě i veřejnosti, co naše firma v minulosti dokázala, a demonstrovat, že jsme tu stále, že jsme v dobré kondici a že jsme připraveni zvedat nové výzvy. To po letech, kdy často čelíme nepříjemné negativní kampani, považuji za důležité.

Závěrem bych rád využil této příležitosti, abych poděkoval všem kolegyním a kolegům za to, kde dnes firma je, jaká pracovní a lidská atmosféra tu panuje a jaké výsledky naší práce vykazujeme.

S přáním všeho dobrého vám i vašim blízkým nejen do roku 2024.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 1/2024, Nový parkovací dům v Liberci
Metrostav 1/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 1/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 1/2024, Ptáme se
Metrostav 1/2024, Fotosloupek
Metrostav 1/2024, Prestižní cena pro památku v Žatci
Metrostav 1/2024, Číslo
Metrostav 1/2024, Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem
Metrostav 1/2024, Metrostav DIZ závod 8
Metrostav 1/2024, Metrostav TBR
Metrostav 1/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 1/2024, Budova plzeňského nádraží se otevírá
Metrostav 1/2024, Nový parkovací dům v Liberci

Nový parkovací dům v Liberci

Metrostav 1/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 1/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 1/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 1/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 1/2024, Prestižní cena pro památku v Žatci

Prestižní cena pro památku v Žatci

Metrostav 1/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 1/2024, Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem

Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem

Metrostav 1/2024, Metrostav DIZ závod 8

Metrostav DIZ závod 8

Metrostav 1/2024, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 1/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 1/2024, Budova plzeňského nádraží se otevírá

Budova plzeňského nádraží se otevírá

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (339674): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (339673): (1/2) (8 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (339672): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8692/item1090406-small.jpg

 i8692/item1090407-small.jpg

 i8692/item1090409-small.jpg

 i8692/item1090408.svg

 i8692/item1090410-small.jpg