-
Metrostav
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
Nový parkovací dům v Liberci
V těsném sousedství sídla Libereckého kraje vznikl během 14 měsíců parkovací dům pro 244 automobilů. Od letošního 2. ledna začal sloužit nejen pracovníkům či návštěvníkům přilehlého úřadu a okolních institucí, ale i široké veřejnosti, pro kterou je v něm vyhrazeno rovných 100 míst.
1
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
17. ledna 2024
ročník 36
Liberecká stavba pod nepřetržitým dozorem
V těsném sousedství sídla Libereckého kraje vznikl během 14 měsíců parkovací dům pro 244 automobilů.Od letošního 2. ledna začal sloužit nejen pracovníkům či návštěvníkům přilehlého úřadu a okolních institucí, ale i široké veřejnosti, pro kterou je v něm vyhrazeno 100 míst. Jeho výstavbu jako lídr VE sdružení řídil Metrostav DIZ v čele s vedoucí projektu Ing. Marií Oczadly.
Lenka Svobodová, Future Communications & Media
arkovací dům (foto dole) podle návrhu studia re: architekti vyrostl nad plochou, která v poslední době sloužila jako parkoviště a veřejná zeleň, dřív ale patřila do areálu Výzkumného ústavu textilních strojů. Liberecký kraj jeho zchátralé budovy odkoupil, opravil a teď slouží podnikatelskému inkubátoru. Revitalizaci brownfieldu v dolním centru Liberce v další etapě završí vybudování parku a náplavky u Lužické Nisy.
Průhledná šestipodlažní parkovací budova s obdélníkovým půdorysem o rozměrech zhruba 35 × 42 m má dva vjezdy a výjezdy – jeden zdola od obchodního centra Forum, druhý ve čtvrtém nadzemním podlaží z Náchodské ulice. Stojí totiž ve svahu, v terénním zářezu a celá její spodní část v kontaktu s terénem je provedena jako bílá vana. Nosnou konstrukci objektu tvoří kombinovaný systém ocelových sloupů s železobetonovými stěnami kolem komunikačního jádra. Stropy s celkovou tloušťkou 160 mm uzavřela monolitická železobetonová zálivka prefabrikovaných filigránových desek uložených na horním líci ocelových nosníků. Jsou nejen pevné, ale i pružné a dobře vyhovují dynamickému zatížení od projíždějících aut. Plochá střecha se už na jaře zazelená rozchodníky, trávami a bylinami.
parkovací dům je součástí obnovy lokality a chátrajících budov v okolí
„Stavbu, na které nám se silnoproudými rozvody pomáhali kolegové z divize 8 Metrostavu, jsme ukončili 10. prosince. Odpovídali jsme zejména za řízení zakázky a ekonomiku, stavební část převážně vedl partner ve sdružení z firmy OHLA ŽS. Výběr subdodavatelů jsme prováděli společně,“ říká Ing. Oczadly. A doplňuje: „Neobvyklé konstrukční řešení stropů, které vyžadovalo součinnost tří různých profesí, bylo velmi náročné z hlediska časové koordinace a optimalizace technických možností, protože jsme museli dodržet harmonogram. Stavba byla logisticky složitá – probíhala v centru města, navíc v těsné blízkosti sídla investora, takže i pod dohledem jeho nejvyššího vedení.“
Zajímavá řešení
Novinkou, se kterou se tým Ing. Marie Oczadly setkal, byla dodávka personalizovaného parkovacího systému, který bylo nutné naprogramovat podle specifických požadavků objednatele. Zajímavostí byl i požární obklad všech nosných ocelových prvků s finální povrchovou úpravou bezcementovou vnější omítkou.
Konstrukce nového libereckého parkovacího domu je tak kompletně zakrytá a tím nerozeznatelná od obvyklých staveb tohoto druhu s železobetonovou kostrou. V místech, kde projekt po obvodu objektu z estetických důvodů požadoval monolitické betonové stěny, byl do bednění netradičně použit vlnitý plech, a stěny jsou proto vlnité (foto).
Mimo samotný parkovací dům byly součástí zakázky i výstavba vnějšího schodiště s železobetonovou opěrnou stěnou, parkoviště na terénu a vybudování vsakovacích průlehů se zelení pro srážkovou vodu odváděnou z nově vzniklých ploch.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Velká zakázka za polárním kruhem
Společnost Metrostav Norge postaví novou silnici poblíž města Tromsø v nejsevernější části Norska. Nový úsek E8 o délce 10 km vyjde v přepočtu na 4,5 miliardy Kč a pro dceru Metrostavu reprezentuje největší zakázku v historii. Čeští stavbaři budou mít za úkol veškeré betonářské práce a výstavbu nového téměř kilometrového mostu přes Ramfjord (vizualizace).
Milník na stavbě pro seniory
Tým závodu 6 Metrostavu DIZ, který realizuje výstavbu DPS Bobelovka Otín u Jindřichova Hradce, ještě v prosinci oslavil glajchu. Dokončena je hrubá stavba a probíhají práce na vnitřních rozvodech TZB a povrchových úpravách konstrukcí.
Spolupráce s Cestou za snem i v roce 2024
Partnerství mezi handicapovanými a zdravými vnímáme jako zásadní pilíř společenské odpovědnosti.
Jsme velice rádi, že i v roce 2024 budeme moci navázat na několikaletou spolupráci se zájmovým spolkem Cesta za snem. Můžeme se tak těšit například na Zimní a Letní kvadriatlon, zážitkové dny a především na tradiční Metrostav handy cyklo maraton. Více informací na e-mailu: cyklomaraton@metrostav.cz. Na snímku zleva prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí se zástupcem zájmového spolku Heřmanem Volfem při podpisu smlouvy.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Start velkých projektů a pevná spolupráce
Války na Ukrajině a na Blízkém východě ovlivňují politické a hospodářské ovzduší v Evropě. K tomu špatná platební morálka našich zadavatelů, která se projevila už V roce 2022, pokračovala i vloni. Přesto může být společnost BeMo Tunnelling (BeMo) s uplynulým obchodním rokem do jisté míry spokojena. I když dosažený stavební výkon ve výši 200 mil. eur zůstal za plánovaným cílem, celkový výsledek dosažený v uplynulém roce bude jako v uplynulých letech pozitivní.
Helmut Göhringer, jednatel společnosti BeMo Tunnelling
tav zakázek ve výši cca 260 mil. eur vypadá potěšitelně, další zakázky potvrzené na začátku roku 2024 zase přispějí k obratu dalšími 120 mil. eur stejně jako zahájení prací na tunelu Stonehenge (vizualizace) znamená adekvátní podíl společnosti BeMo s dalšími více než 200 mil. eur.
Pro pobočku v Hamburku byl mezitím jmenován nový vedoucí, který v novém roce naplno rozvine své aktivity. Tímto krokem upevníme naše postavení, stejně jako získáme lepší přístup k dalším partnerům na stavebním trhu. Aktivity oddělení inženýrských staveb Dortmund odkrývají nové oprávněné perspektivy a pustily jsme se do nových tržních segmentů (např. HDD vrty), které jsou již dnes pevnou součástí případného rozšíření naší obratové škály.
Výstavba tunelů v rámci společnosti BeMo v Rakousku získává opět na významu, jak tomu bylo v uplynulých desetiletích. Momentálně realizujeme společně s rakouskými železnicemi ÖBB projekt modelu spojenectví (Allianzvertrag). V prvních dnech roku 2024 jsme získali velkou zakázku od magistrátu města Vídeň na ražbu kanalizačního přivaděče v délce 8 km. I ve Spojeném království dosahujeme díky naší opoře ve sféře know-how výrazných úspěchů.
dobré příležitosti na stavebním trhu vidíme v rozšíření činnosti sanací stavebních objektů
Rok 2023 přinesl malé jubileum: společnost BeMo Tunnelling již 10 let patří do koncernu Metrostav! Spolupráce se v tomto období upevnila, svědčí o tom společně realizované stavební záměry v rámci tzv. joint ventures stejně jako celá řada společně vypracovaných nabídek a vzájemné poskytování referenčních listů napříč Skupinou Metrostav.
S Metrostavem nás spojují i konkrétní osoby, lépe řešeno kolegové, kteří přes jazykové překážky uvedli do popředí lidské aspekty a tyto jsou oběma stranami navzájem uznávané a na obou stranách jsou předmětem intenzivní péče.
Jsme přesvědčeni, že i v příštím roce naplníme veškerá očekávání; společnost BeMo chce být nadále úspěšná, podporu ze strany Metrostavu a partnerských společností vítáme, je s potěšením přijímána a rovněž si ji velmi ceníme!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jaroslav Heran
generální ředitel Metrostavu
Nejen před Vánocemi byla v Metrostavu cítit přátelská atmosféra, sounáležitost, týmový duch… Čím si to vysvětlujete a co vás vloni obzvlášť potěšilo?
Mám z toho týž dobrý pocit, jak říkáte. Jsem přesvědčen, že je to hlavně tím, že jsme dobře sehraný tým a že vzájemné korektní vztahy mezi zaměstnanci, pocit sounáležitosti k firmě a vědomí, že firma si svých zaměstnanců váží, jsou pro většinu našich kolegů samozřejmostí a do jisté míry i důležitou jistotou v dnešní nikoliv jednoduché době. K optimistické náladě jistě přispívá také to, že se nám daří dosahovat dobrých výsledků a rozvíjet naši firmu, respektive Skupinu firem, i přes řadu překážek. Zde mám na mysli především tříletý trest zákazu účasti ve veřejné soutěži pro společnosti Metrostav a.s. a Metrostav Infrastructure a.s., ze kterého máme již polovinu za sebou.
Jaký byl rok 2023 z hlediska výkonů firmy?
Přesné auditované výsledky známy teprve budou, ale za Metrostav a.s. lze již nyní bezpečně říci, že jsme dosáhli externího obratu vyššího než 17 mld. Kč, přičemž plán byl 13 mld. Kč, a provozní hospodářský výsledek, který jsme plánovali ve výši 280 mil. Kč, byl splněn. Výrazným přeplněním plánovaného obratu se nám v průběhu roku 2023 podařilo kompenzovat řadu ztrát, ke kterým došlo v důsledku skokových nárůstů cen materiálů v první polovině roku. Velmi si vážím pracovního úsilí všech týmů, které se o to zasloužily.
Co se týká výkonů celé Skupiny Metrostav, tak za rok 2023 očekáváme vyšší celkový obrat, než byl v roce 2022, a to rok 2022 byl s provozními výnosy 49,88 mld. Kč z hlediska dosaženého obratu historicky rekordní. Je pro mě potěšující, že navzdory všem problémům se naše firma rozvíjí a roste.
S jakou taktikou vstupuje Metrostav do roku 2024?
V segmentu dopravního stavitelství mají naše společnosti dobrou zásobu práce, mimo jiné i proto, že financování dopravní infrastruktury nadále patří k vládním prioritám. Naproti tomu již druhým rokem trvá recese v segmentu staveb bytových a administrativních budov, což je nepříjemnou okolností zejména pro Metrostav a.s., který je odkázán na privátní zákazníky a ti jsou aktivní především v těchto segmentech. Nebýt toho byl bych ohledně plnění plánu na rok 2024 poměrně v klidu, neboť při startu do nového roku máme velmi slušnou zásobu práce. S ohledem na zmíněný problém vidím, že zajištění zbývající výrobní náplně na druhé pololetí nebude snadným úkolem.
V květnu si připomeneme 50 let od zahájení provozu I. úseku metra v Praze. Jeho výstavba dala příležitost vzniku naší společnosti a nesmazatelně se zapsala do jejího jména. Jaké jsou v této souvislosti pocity generálního ředitele takto významné společnosti?
Je to jistě významné výročí. My jsme připomínce naší historie věnovali značný prostor nedávno, kdy jsme oslavovali 50leté výročí založení Metrostavu, a toto bude další dobrá příležitost připomenout sobě i veřejnosti, co naše firma v minulosti dokázala, a demonstrovat, že jsme tu stále, že jsme v dobré kondici a že jsme připraveni zvedat nové výzvy. To po letech, kdy často čelíme nepříjemné negativní kampani, považuji za důležité.
Závěrem bych rád využil této příležitosti, abych poděkoval všem kolegyním a kolegům za to, kde dnes firma je, jaká pracovní a lidská atmosféra tu panuje a jaké výsledky naší práce vykazujeme.
S přáním všeho dobrého vám i vašim blízkým nejen do roku 2024.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Společně do roku 2024
Zaměstnanci Skupiny Metrostav se před svátky sešli v centrále společnosti v rámci tradiční Vánoční číše (snímky).
Kolegové měli příležitost se v předvánočním shonu na chvíli zastavit a popřát si do nového roku. Během akce došlo na společný přípitek s prezidentem Skupiny Metrostav Ing. Františkem Kočím a generálním ředitelem Metrostavu Ing. Jaroslavem Heranem, kteří poděkovali za práci v uplynulém roce a zdůraznili úspěšnou spolupráci ve Skupině. Přestože není jednoduchá doba, do roku 2024 vstupujeme s optimismem, protože máme dostatečně kvalitní týmy a managementy společností. Děkujeme i čtenářům novin Metrostavu za přízeň a přejeme do nového roku 2024 mnoho úspěchů.
Prestižní cena pro památku v Žatci
Projekt obnovy žatecké synagogy získal „památkářského Oscara“ - cenu Patrimonium pro futuro, který projektu udělil Národní památkový ústav. Rekonstrukci synagogy realizovali naši kolegové z divize 8, vedoucím projektu byl Daniel Lipert.
Divize 8
Prestižní cena pro památku v Žatci!
Projekt obnovy žatecké synagogy získal „památkářského Oscara“ – cenu Patrimonium pro futuro, který projektu udělil Národní památkový ústav. Rekonstrukci synagogy realizovali naši kolegové z divize 8, vedoucím projektu byl Daniel Lipert.
RED s využitím tiskové zprávy NPÚ, foto archiv Metrostavu
bjekt s číslem popisným 200 zvítězil v kategorii Záchrana památky. Tato synagoga (foto) je druhou největší v Čechách, ale od roku 1938 neslouží svému účelu a po desetiletí chátrala. Ve vybydleném stavu ji společně se sousedním objektem rabinátu v roce 2013 koupil Ing. Daniel Černý a zahájil náročný proces záchrany obou budov a obnovy jejich společenského využití. Zachránil tak fyzickou podstatu dvou kulturních památek, ale přispěl k rehabilitaci a oživení další části historického centra města.
Daniel Černý zaslouženě cenu převzal z rukou britského velvyslance. Investorovi i našim kolegům, kteří se na projektu podíleli, blahopřejeme!
Číslo
číslo
Před tolika lety byla dotvořena konečná koncepce vodního díla Želivka-Švihov, naší největší vodárenské nádrže. Práce začaly o rok později, stavbu zahájil podnik Vodní stavby a v roce 1975 dokončil Metrostav.
Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem
Těsně před Vánocemi kolegové z divize 5 a Metrostavu TBR dokončili letmou betonáž nového mostu u Červené nad Vltavou a vytvořili tak největší železobetonový oblouk v České republice. S rozpětím 156 metrů o šest metrů překonává nedaleký Podolský most, dosavadního obloukového šampiona.
Divize 5 a Metrostav TBR
Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v ČR
kolegové z divize 5 a Metrostavu TBR dokončili před vánocemi letmou betonáž nového mostu u Červené nad Vltavou (foto) a vytvořili tak největší železobetonový oblouk v České republice. S rozpětím 156 metrů o šest metrů překonává nedaleký Podolský most, dosavadního obloukového šampiona. Investorem je Správa železnic, projekt pak z dílny SUDOP PRAHA.
Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby
blouk je dutý, a dokonce i průchodný, což v budoucnu ocení zejména správce mostu při revizních prohlídkách. „Tak složitou letmou betonáž jsem ještě nedělal, a to jsem se osobně podílel i na mostu přes Opárenské údolí. Na Orlíku se oblouk klene u paty pod úhlem téměř 45 stupňů, profil k vrcholu mírně ubíhá a ještě k tomu jím vede komora o výšce 1,5 m a šířce 3,8 m. Pracovně jí říkáme duše,“ prozrazuje stavbyvedoucí Roman Šimáček ze společnosti Metrostav TBR. A dodává: „Postupovali jsme po zhruba šestimetrových záběrech souběžně z obou břehů pomocí dvou na míru vyrobených padesátitunových betonářských vozíků. Oblouk jsme museli velmi důkladně armovat, spotřebovali jsme přes 500 tun ocelové výztuže!“
ocelová lana pouze dočasně
Kolemjdoucí laik by v současnosti snadno podlehl dojmu, že nový obloukový most se bude množstvím kotvicích závěsů podobat například Trojskému mostu v Praze. Ve skutečnosti však ocelová lana na Orlíku drží konstrukci pouze dočasně po dobu výstavby a propojení oblouku. Stavbaři je brzy demontují stejně jako dva provizorní betonové pylony, k nimž jsou lana ukotvena. Zajímavostí je, že náklon těchto pylonů při napínání lan v extrémech dosahoval až devět centimetrů! V další fázi výstavby vybudují stavbaři pilíře a dokončí nosnou konstrukci, která bude ležet právě na hotovém oblouku. Celkově stavba spolyká téměř 8000 kubíků betonu a přes 1100 tun výztuže.
obtížné bylo dodržet polygonální tvar i přesnost a vyrovnat se tak s výkyvy teplot a tím i s roztažností materiálů
Nový železniční most přes Orlík roste v osové vzdálenosti pouhých devíti metrů od původního ocelového mostu z 19. století, který je již v technicky nevyhovujícím a prakticky neopravitelném stavu. Po něm už v současnosti jezdí pouze osobní vlaky, a to sníženou rychlostí kvůli zmírnění dynamického namáhání konstrukce. Přestože součástí projektu je i demolice tohoto mostu, v dohledné době k ní pravděpodobně nedojde kvůli památkové ochraně díla a plánům na jeho možné využití.
Význam investice spočívá nejen v zajištění rychlejšího a komfortnějšího provozu mezi Táborem a Pískem. S touto tratí se totiž počítá jako s objízdnou trasou během rekonstrukce koridoru z Českých Budějovic.
Zkušební provoz koncem roku
Stavba s názvem Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek spočívá v kompletní přestavbě jednokolejného železničního mostu. Stavební práce byly zahájeny v prosinci roku 2021 a měly by být kompletně dokončeny v létě roku 2025. Výluka k přepojení trati a uvedení mostu do zkušebního provozu je však v plánu již na podzim roku 2024.
Metrostav DIZ závod 8
Metrostav DIZ závod 8
V děčínské nemocnici začala stavba nového pavilonu
Na začátku roku začala další etapa dostavby areálu Nemocnice Děčín. Stavbaři Metrostavu DIZ z týmu Lukáše Mareše převzali staveniště, na kterém během půl druhého roku vybudují nový pavilon péče o matku a dítě včetně hemodialyzačního střediska (vizualizace). Nadzemním spojovacím koridorem bude nový objekt propojen s dokončovaným pavilonem pro urgentní příjem a pavilonem I s operačními sály, centrální sterilizací a jednotkami intenzivní péče.
Martina Vampulová, foto archiv Krajské zdravotní nemocnice Ústeckého kraje
ež ale stavbaři budou moci vyhloubit stavební jámu, musejí nejprve zbourat dvoupodlažní, částečně podsklepenou budovu s pultovou střechou, kde se dříve nacházelo dětské oddělení a která pochází ze 30. let minulého století. Stavební jáma bude zajištěna kombinací záporových stěn s jednou řadou kotev a svahováním. Nový objekt bude založen celkem na 52 vrtaných pilotách o průměrech od 0,75 do 1,2 metru v délkách 9,5 až 23 metrů. „V důsledku nepříznivých geologických podmínek a vzhledem k tomu, že základová spára se nachází v hloubce 8,5 metru, bude zakládání stavby velice náročné,“ říká vedoucí projektu Lukáš Mareš (na druhém snímku vpravo). Pavilon péče o matku a dítě bude mít monolitický skelet v kombinaci nosných sloupů a stěn, vodorovné nosné konstrukce vytvoří železobetonové stropní desky a zastropení pak monolitická deska. Na jednoplášťové ploché střeše se osadí venkovní části chladicích jednotek. Celkem bude mít budova dvě podzemní a čtyři nadzemní podlaží.
komfort pro budoucí maminky
Ve dvou podzemních podlažích se umístí strojovny, rozvodny, technické koridory a další zázemí. V jednom z podlaží pod úrovní terénu pacientky najdou i dvě gynekologické ambulance. Do prvního nadzemního podlaží bude umístěno hemodialyzační oddělení a nefrologická ambulance. Druhé nadzemní podlaží bude určeno pro gynekologickou část a o poschodí výš se bude nacházet porodní oddělení. Ve čtvrtém nadzemním podlaží budou k dispozici pokoje pro ženy po porodu a oddělení šestinedělí. Do 3. NP bude navíc ústit i nadzemní koridor propojující pavilon péče o matku a dítě s urgentním příjmem a pavilonem I. „Konstrukce lávky bude sestávat ze dvou příhradových nosníků s taženými diagonálami. Na hlavní nosníky bude uložena podlaha, pochozí střecha a opláštění lávky, přičemž první část koridoru bude mít délku 22 metrů, ta druhá potom 48,5 metru,“ popisuje vedoucí projektu.
Vedle stavební části, nezbytných rozvodů a přeložek sítí se tým Lukáše Mareše postará i o zajištění dalšího zařízení specifického pro zdravotnictví. „Konkrétně půjde o kompletní rozvody medicinálních plynů včetně koncových prvků, nemine nás ani dodávka vestaveb čistých prostor včetně nerezového vybavení. A zajišťovat budeme i kompletní stavební připravenost pro hemodialyzační technologie,“ dodává s tím, že pavilon by měl být dokončen ve druhé polovině roku 2025.
Metrostav TBR
Metrostav TBR
velká Přestavba Smíchovského nádraží je realitou
Zmodernizované nádraží, přestupní terminál i nová odbavovací hala. Tak bude za několik let vypadat stanice Praha-Smíchov. Společnost Metrostav TBR koncem roku podepsala smlouvu na její rekonstrukci. Do akce se pustí jako lídr sdružení se společnostmi OHLA ŽS, HOCHTIEF CZ a Elektrizace železnic Praha. Stavbaři v první etapě zrekonstruují koleje a nástupiště a přestaví i prodlouží oba podchody. Vizualizace Správa železnic.
RED s využitím tiskové zprávy Správy železnic
ahájení hlavní fáze rekonstrukce vytíženého pražského nádraží předcházelo odstranění části kolejí a také původní lávky přes stanici. Nyní dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří stávajících nástupišť a vybudování jednoho nového. To budou využívat zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici.
Rekonstrukcí projdou i oba podchody, navíc se prodlouží pod celým kolejištěm až do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město Praha. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup na všechna nástupiště, který zajistí výtahy.
Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni. Součástí prací bude také vybudování nové lávky do Radlické ulice. V rámci navazující etapy by se měla v budoucnu uskutečnit výstavba moderního terminálu Smíchov (vizualizace).
Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, a to spolu s nádražím hlavním, na které bylo napojeno deset let po svém vzniku, a Masarykovým. Otevřeno bylo v roce 1862 pod názvem Praha (Česká západní dráha). Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století. Původní budovy se i kvůli poškození za druhé světové války nedochovaly.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Pomoc paliativní ambulanci
V dceřiné společnosti Metrostav Development je předvánoční sbírka na podporu neziskové organizace Cesta domů již tradicí. Nadace pomáhá nevyléčitelně nemocným a poskytuje jim domácí hospic.
Letos jsme se rozhodli přispět na paliativní ambulanci. Štědré příspěvky našich kolegů jsme zdvojnásobili a díky tomu jsme s radostí nadaci předávali 403 662 Kč.
Ruku na to!
Text a foto Metrostav Development
Cena pro Národní muzeum
Rekonstrukce historické budovy Národního muzea, kterou jsme dokončili v roce 2018, získala dvě ocenění ve 20. ročníku celostátní soutěže Český energetický a ekologický projekt (ČEEP). Tituly byly předány v úterý 12. 12. 2023 v budově Národního technického muzea v Praze.
Projekt zvítězil v kategorii Úspory energie v historických budovách. Podle poroty za rekonstrukci národní kulturní památky, která ji proměnila v moderní muzejní prostor a prodloužila její životnost pro další generace. V rámci modernizace jsou v budově osazeny výtahy, komplexně vybudovány nové rozvody silnoproudu a slaboproudu spolu s rozvody vzduchotechniky.
Tituly výhercům předal místopředseda Parlamentu ČR Karel Havlíček, ocenění bylo předáno zástupci investora a projektanta. Za Metrostav převzal cenu Jan Kučera, ředitel výstavby. Projekt zvítězil i v Ceně veřejnosti, která probíhala na stránkách organizátora soutěže.
RED
Poděkování a ukázka VR tréninku
Ve čtvrtek 11. ledna se v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav v centrále společnosti uskutečnilo tradiční setkání internách lektorů. Šlo o poděkování za celoroční spolupráci a zahájení nového roku.
V úvodu programu hovořili personální ředitel Metrostavu Ing. Ladislav Profota a Mgr. Marek Schimmer, kteří zaměstnancům poděkovali za zajištění kvalitní rozvoje zaměstnanců napříč Skupinou a přítomné seznámili s plány na letošní rok. Součástí byla malá ukázka využití tzv. VR tréninků (foto) od vzdělávací společnosti.
RED, foto archiv Metrostavu
Oprava důležitého mostu v Ústí nad Labem
Společnost Metrostav TBR opraví ve sdružení most Dr. Edvarda Beneše, který je klíčovou spojnicí mezi centrem a čtvrtí Střekov. Most z roku 1936 je viditelně v mizerném stavu a rekonstrukce bude poměrně složitou operací.
V letošním roce se nejprve postaví provizorní lávka pro pěší a cyklisty, k samotné rekonstrukci mostu dojde v letech 2025–2026. Dokončení stavby včetně kolaudace je naplánováno na březen 2027.
Po převedení sítí a vybudování lávky se počítá s odstraněním předpolí mostu, následně bude vyzdvižena mostní konstrukce a stavbaři odstraní mostovku. Oblouk se zpevní, opraví se opěry, vybuduje se nová mostovka a konstrukce se spustí nazpět. Mostní oblouk dostane nový nátěr.
Most byl postaven v letech 1934–1936 a byl nazván podle druhého československého prezidenta Edvarda Beneše. Je určen silniční dopravě a pěším. V roce 1938 byl most po postoupení pohraničí nacistickému Německu přejmenován na Hermann-Göring-Brücke. Na konci války ho německá armáda připravila k odpalu, ale jeden z německých vojáků výbušniny svévolně odstranil. Po válce bylo mostu vráceno původní jméno.
RED
Novoroční výzva SportujeM
S nástupem nového roku přichází i nová sezona platformy SportujeM. Vloni jsme si vyzkoušeli několik výzev, testovali jsme pravidla, funkce i nastavení a věříme, že jsme díky vaší zpětné vazbě připravili aplikaci, kterou máte rádi. V letošním roce nás čeká celkem 5 výzev a chystáme i několik překvapení.
Novoroční výzva odstartovala 15. ledna a potrvá do 29. února. Rádi bychom podpořili kolegyni Jitku Petřkovskou (na snímku). Mnozí z vás ji potkávají v budově Metrostavu, kde pracuje jako ekonomka necelých sedm let. Jitka se během studia vysoké školy stala účastníkem autonehody, při které prodělala úraz krční páteře. Od té doby zůstala odkázaná na invalidní vozík. Navzdory nové životní situaci studium dokončila a s podporou rodiny a nejbližších se snaží žít „běžný“ život. S manželem se v loňském roce stali rodiči malé dcerky. Péče o ni však vyžaduje i nové úkony, a tak je přídavný elektrický pohon k invalidnímu vozíku možností, jak zvládnout procházky s kočárkem a další aktivity, kterých mamince rostoucího batolete přibývá.
Přihlásit se může každý zaměstnanec pod firemním účtem na: www.sportujemveskupine.cz.
Každý pohyb se počítá!
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
Po pětileté pauze se vrací Zimní sportovní hry Metrostavu!
25. – 26. ledna 2024, Pec pod Sněžkou, Ski Resort Live
Budova plzeňského nádraží se otevírá
Hned v prvním týdnu nového roku se znatelně zpříjemnilo čekání na vlak cestujícím v Plzni. Dne 4. ledna byla veřejnosti otevřena zrekonstruovaná historická výpravní budova plzeňského hlavního nádraží. Památkově chráněný objekt prošel od dubna 2021 celkovou obnovou střech, obvodového pláště a interiérů včetně původních zdobných prvků.
Fotoreportáž
Budova plzeňského nádraží se otevírá
RED, foto Jiří Zahradník a ČTK
Hned v prvním týdnu nového roku se znatelně zpříjemnilo čekání na vlak cestujícím v Plzni. Dne 4. ledna byla veřejnosti otevřena zrekonstruovaná historická výpravní budova plzeňského hlavního nádraží. Památkově chráněný objekt prošel od dubna 2021 celkovou obnovou střech, obvodového pláště a interiérů včetně původních zdobných prvků.
Na slavnostní přestřižení pásky dorazil ministr dopravy Mgr. Martin Kupka, ředitel Správy železnic Bc. Jiří Svoboda a další hosté. Metrostav DIZ, který je lídrem sdružení zhotovitelů, reprezentoval Ing. Karel Volf, generální ředitel.
Součástí ceremoniálu bylo odhalení historické inspekční drezíny Tatra z roku 1944, která nyní zpestřuje interiér ve vstupní hale.
V Plzni se při této příležitosti sešli zástupci realizačního týmu závodu 1 spolu s vedením Metrostavu DIZ a Metrostavu. Rekonstrukce byla velmi náročná, běžela za plného provozu, vyžádala si například 200 nočních a 40 denních výluk.
Celý objekt by měl být kompletně hotov v březnu tohoto roku (místy ještě probíhají dokončovací práce) a plzeňskému nádraží se jistě budeme podrobněji věnovat v některém z následujících vydání našich novin.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Parkoviště – Fotogalerie
Parkovací dům v těsném sousedství sídla Libereckého kraje.
Parkovací budova má dva vjezdy a výjezdy.
Parkovací budova má dva vjezdy a výjezdy.
Konstrukce nového libereckého parkovacího domu je tak kompletně zakrytá a tím nerozeznatelná od obvyklých staveb tohoto druhu.
Zajímavostí byl i požární obklad všech nosných ocelových prvků s finální povrchovou úpravou bezcementovou vnější omítkou.
Objekt je součástí obnovy lokality a chátrajících budov v okolí.
10_Metrostav TBR – Fotogalerie
Vizualizace budoucí podoby nástupišť a terminálu smíchovského nádraží.
Vizualizace budoucí podoby nástupišť a terminálu smíchovského nádraží.
Vizualizace budoucí podoby nástupišť a terminálu smíchovského nádraží.
Vizualizace budoucí podoby nástupišť a terminálu smíchovského nádraží.
Vizualizace budoucí podoby nástupišť a terminálu smíchovského nádraží.
- 1090352.svg
- 1090353.svg
- 1090396.svg
- 1090397.jpg
- 1090398.jpg
- 1090399.svg
- 1090400.jpg
- 1090401.jpg
- 1090402.jpg
- 1090403.jpg
- 1090404.jpg
- 1090405.jpg
- 1090406.jpg
- 1090407.jpg
- 1090408.svg
- 1090409.jpg
- 1090410.jpg
- 1090411.jpg
- 1090412.jpg
- 1090413.svg
- 1090414.jpg
- 1090415.mp4
- 1090416.svg
- 1090417.jpg
- 1090418.svg
- 1090419.jpg
- 1090420.jpg
- 1090422.jpg
- 1090423.svg
- 1090424.jpg
- 1090425.svg
- 1090426.jpg
- 1090427.jpg
- 1090428.jpg
- 1090429.jpg
- 1090430.jpg
- 1090432.jpg
- 1090433.jpg
- 1090434.jpg
- 1090437.jpg
- 1090438.jpg
- 1090439.jpg
- 1090440.jpg
- 1090441.jpg
- 1090442.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007