Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav DIZ závod 8

V děčínské nemocnici začala stavba nového pavilonu

Na začátku roku začala další etapa dostavby areálu Nemocnice Děčín. Stavbaři Metrostavu DIZ z týmu Lukáše Mareše převzali staveniště, na kterém během půl druhého roku vybudují nový pavilon péče o matku a dítě včetně hemodialyzačního střediska (vizualizace). Nadzemním spojovacím koridorem bude nový objekt propojen s dokončovaným pavilonem pro urgentní příjem a pavilonem I s operačními sály, centrální sterilizací a jednotkami intenzivní péče.

Martina Vampulová, foto archiv Krajské zdravotní nemocnice Ústeckého kraje

N

ež ale stavbaři budou moci vyhloubit stavební jámu, musejí nejprve zbourat dvoupodlažní, částečně podsklepenou budovu s pultovou střechou, kde se dříve nacházelo dětské oddělení a která pochází ze 30. let minulého století. Stavební jáma bude zajištěna kombinací záporových stěn s jednou řadou kotev a svahováním. Nový objekt bude založen celkem na 52 vrtaných pilotách o průměrech od 0,75 do 1,2 metru v délkách 9,5 až 23 metrů. „V důsledku nepříznivých geologických podmínek a vzhledem k tomu, že základová spára se nachází v hloubce 8,5 metru, bude zakládání stavby velice náročné,“ říká vedoucí projektu Lukáš Mareš (na druhém snímku vpravo). Pavilon péče o matku a dítě bude mít monolitický skelet v kombinaci nosných sloupů a stěn, vodorovné nosné konstrukce vytvoří železobetonové stropní desky a zastropení pak monolitická deska. Na jednoplášťové ploché střeše se osadí venkovní části chladicích jednotek. Celkem bude mít budova dvě podzemní a čtyři nadzemní podlaží.

komfort pro budoucí maminky

Ve dvou podzemních podlažích se umístí strojovny, rozvodny, technické koridory a další zázemí. V jednom z podlaží pod úrovní terénu pacientky najdou i dvě gynekologické ambulance. Do prvního nadzemního podlaží bude umístěno hemodialyzační oddělení a nefrologická ambulance. Druhé nadzemní podlaží bude určeno pro gynekologickou část a o poschodí výš se bude nacházet porodní oddělení. Ve čtvrtém nadzemním podlaží budou k dispozici pokoje pro ženy po porodu a oddělení šestinedělí. Do 3. NP bude navíc ústit i nadzemní koridor propojující pavilon péče o matku a dítě s urgentním příjmem a pavilonem I. „Konstrukce lávky bude sestávat ze dvou příhradových nosníků s taženými diagonálami. Na hlavní nosníky bude uložena podlaha, pochozí střecha a opláštění lávky, přičemž první část koridoru bude mít délku 22 metrů, ta druhá potom 48,5 metru,“ popisuje vedoucí projektu.

Vedle stavební části, nezbytných rozvodů a přeložek sítí se tým Lukáše Mareše postará i o zajištění dalšího zařízení specifického pro zdravotnictví. „Konkrétně půjde o kompletní rozvody medicinálních plynů včetně koncových prvků, nemine nás ani dodávka vestaveb čistých prostor včetně nerezového vybavení. A zajišťovat budeme i kompletní stavební připravenost pro hemodialyzační technologie,“ dodává s tím, že pavilon by měl být dokončen ve druhé polovině roku 2025.

Metrostav TBR

velká Přestavba Smíchovského nádraží je realitou

Zmodernizované nádraží, přestupní terminál i nová odbavovací hala. Tak bude za několik let vypadat stanice Praha-Smíchov. Společnost Metrostav TBR koncem roku podepsala smlouvu na její rekonstrukci. Do akce se pustí jako lídr sdružení se společnostmi OHLA ŽS, HOCHTIEF CZ a Elektrizace železnic Praha. Stavbaři v první etapě zrekonstruují koleje a nástupiště a přestaví i prodlouží oba podchody. Vizualizace Správa železnic.

RED s využitím tiskové zprávy Správy železnic

Z

ahájení hlavní fáze rekonstrukce vytíženého pražského nádraží předcházelo odstranění části kolejí a také původní lávky přes stanici. Nyní dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří stávajících nástupišť a vybudování jednoho nového. To budou využívat zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici.

Rekonstrukcí projdou i oba podchody, navíc se prodlouží pod celým kolejištěm až do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město Praha. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup na všechna nástupiště, který zajistí výtahy.

Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni. Součástí prací bude také vybudování nové lávky do Radlické ulice. V rámci navazující etapy by se měla v budoucnu uskutečnit výstavba moderního terminálu Smíchov (vizualizace).

Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, a to spolu s nádražím hlavním, na které bylo napojeno deset let po svém vzniku, a Masarykovým. Otevřeno bylo v roce 1862 pod názvem Praha (Česká západní dráha). Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století. Původní budovy se i kvůli poškození za druhé světové války nedochovaly.

Skupina Metrostav

Pomoc paliativní ambulanci

V dceřiné společnosti Metrostav Development je předvánoční sbírka na podporu neziskové organizace Cesta domů již tradicí. Nadace pomáhá nevyléčitelně nemocným a poskytuje jim domácí hospic.

Letos jsme se rozhodli přispět na paliativní ambulanci. Štědré příspěvky našich kolegů jsme zdvojnásobili a díky tomu jsme s radostí nadaci předávali 403 662 Kč. 

Ruku na to!

Text a foto Metrostav Development

 

Cena pro Národní muzeum

Rekonstrukce historické budovy Národního muzea, kterou jsme dokončili v roce 2018, získala dvě ocenění ve 20. ročníku celostátní soutěže Český energetický a ekologický projekt (ČEEP). Tituly byly předány v úterý 12. 12. 2023 v budově Národního technického muzea v Praze.

Projekt zvítězil v kategorii Úspory energie v historických budovách. Podle poroty za rekonstrukci národní kulturní památky, která ji proměnila v moderní muzejní prostor a prodloužila její životnost pro další generace. V rámci modernizace jsou v budově osazeny výtahy, komplexně vybudovány nové rozvody silnoproudu a slaboproudu spolu s rozvody vzduchotechniky.

Tituly výhercům předal místopředseda Parlamentu ČR Karel Havlíček, ocenění bylo předáno zástupci investora a projektanta. Za Metrostav převzal cenu Jan Kučera, ředitel výstavby. Projekt zvítězil i v Ceně veřejnosti, která probíhala na stránkách organizátora soutěže.

RED

 

Poděkování a ukázka VR tréninku 

Ve čtvrtek 11. ledna se v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav v centrále společnosti uskutečnilo tradiční setkání internách lektorů. Šlo o poděkování za celoroční spolupráci a zahájení nového roku.

V úvodu programu hovořili personální ředitel Metrostavu Ing. Ladislav Profota a Mgr. Marek Schimmer, kteří zaměstnancům poděkovali za zajištění kvalitní rozvoje zaměstnanců napříč Skupinou a přítomné seznámili s plány na letošní rok. Součástí byla malá ukázka využití tzv. VR tréninků (foto) od vzdělávací společnosti.

RED, foto archiv Metrostavu

 

Oprava důležitého mostu v Ústí nad Labem

Společnost Metrostav TBR opraví ve sdružení most Dr. Edvarda Beneše, který je klíčovou spojnicí mezi centrem a čtvrtí Střekov. Most z roku 1936 je viditelně v mizerném stavu a rekonstrukce bude poměrně složitou operací.

V letošním roce se nejprve postaví provizorní lávka pro pěší a cyklisty, k samotné rekonstrukci mostu dojde v letech 2025–2026. Dokončení stavby včetně kolaudace je naplánováno na březen 2027.

Po převedení sítí a vybudování lávky se počítá s odstraněním předpolí mostu, následně bude vyzdvižena mostní konstrukce a stavbaři odstraní mostovku. Oblouk se zpevní, opraví se opěry, vybuduje se nová mostovka a konstrukce se spustí nazpět. Mostní oblouk dostane nový nátěr.

Most byl postaven v letech 1934–1936 a byl nazván podle druhého československého prezidenta Edvarda Beneše. Je určen silniční dopravě a pěším. V roce 1938 byl most po postoupení pohraničí nacistickému Německu přejmenován na Hermann-Göring-Brücke. Na konci války ho německá armáda připravila k odpalu, ale jeden z německých vojáků výbušniny svévolně odstranil. Po válce bylo mostu vráceno původní jméno.

RED

 

Novoroční výzva SportujeM

S nástupem nového roku přichází i nová sezona platformy SportujeM. Vloni jsme si vyzkoušeli několik výzev, testovali jsme pravidla, funkce i nastavení a věříme, že jsme díky vaší zpětné vazbě připravili aplikaci, kterou máte rádi. V letošním roce nás čeká celkem 5 výzev a chystáme i několik překvapení.

Novoroční výzva odstartovala 15. ledna a potrvá do 29. února. Rádi bychom podpořili kolegyni Jitku Petřkovskou (na snímku). Mnozí z vás ji potkávají v budově Metrostavu, kde pracuje jako ekonomka necelých sedm let. Jitka se během studia vysoké školy stala účastníkem autonehody, při které prodělala úraz krční páteře. Od té doby zůstala odkázaná na invalidní vozík. Navzdory nové životní situaci studium dokončila a s podporou rodiny a nejbližších se snaží žít „běžný“ život. S manželem se v loňském roce stali rodiči malé dcerky. Péče o ni však vyžaduje i nové úkony, a tak je přídavný elektrický pohon k invalidnímu vozíku možností, jak zvládnout procházky s kočárkem a další aktivity, kterých mamince rostoucího batolete přibývá.

Přihlásit se může každý zaměstnanec pod firemním účtem na: www.sportujemveskupine.cz.

Každý pohyb se počítá!

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

Po pětileté pauze se vrací Zimní sportovní hry Metrostavu!

 25. – 26. ledna 2024, Pec pod Sněžkou, Ski Resort Live 

 

Metrostav 1/2024, Nový parkovací dům v Liberci
Metrostav 1/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 1/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 1/2024, Ptáme se
Metrostav 1/2024, Fotosloupek
Metrostav 1/2024, Prestižní cena pro památku v Žatci
Metrostav 1/2024, Číslo
Metrostav 1/2024, Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem
Metrostav 1/2024, Metrostav DIZ závod 8
Metrostav 1/2024, Metrostav TBR
Metrostav 1/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 1/2024, Budova plzeňského nádraží se otevírá
Metrostav 1/2024, Nový parkovací dům v Liberci

Nový parkovací dům v Liberci

Metrostav 1/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 1/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 1/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 1/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 1/2024, Prestižní cena pro památku v Žatci

Prestižní cena pro památku v Žatci

Metrostav 1/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 1/2024, Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem

Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem

Metrostav 1/2024, Metrostav DIZ závod 8

Metrostav DIZ závod 8

Metrostav 1/2024, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 1/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 1/2024, Budova plzeňského nádraží se otevírá

Budova plzeňského nádraží se otevírá

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (339682): (3/3) (1 ms)

Rendering Metrostav TBR (339680): (2/4) (4 ms)

Rendering Metrostav DIZ závod 8 (339679): (2/3) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8692/item1090419-small.jpg

 i8692/item1090418.svg

 i8692/item1090420-small.jpg

 i8692/item1090424-small.jpg

 i8692/item1090425.svg

 i8692/item1090423.svg

 i8692/item1090422-small.jpg

 i8692/item1090432-small.jpg

 i8692/item1090433-small.jpg

 i8692/item1090434-small.jpg