-
Metrostav
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
Karlín
11
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. července 2021
ročník 33
Proměny pražského Karlína
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield, kterým se v roce 2002 prohnala ničivá povodeň, roste moderní městská čtvrť River City Prague. Proti vodám z Vltavy ji chrání nejen vlastní protipovodňová opatření, ale i ta vybudovaná pražským magistrátem. Z jejích devíti dosud dokončených budov Metrostav stavěl čtyři. Tu poslední, pojmenovanou River City Residence (hlavní foto), po dvou letech prací právě dokončuje tým Ing. Milana Kolaji z divize 3.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
ětšinu stavebních činností jsme ukončili na začátku června, v jeho polovině potom proběhlo kolaudační šetření. Ve vazbě na klientské změny nám zbývají dodělat ještě dvě jednotky – přízemní restaurace a jeden z bytů v nejvyšším podlaží, který má i s terasou rozlohu přes 500 m2. Betonovou stěrku jako finální povrch schodišť a společných chodeb provedeme až na přelomu srpna a září, těsně před předáním díla investorovi,“ uvádí vedoucí projektu.
Jedenáctipodlažní dům na zastavěné ploše téměř 1500 m2 má tři suterény vyhrazené pro podzemní garážová stání a sklípky. V přízemí bude kromě restaurace i pět komerčních jednotek. Dalších sedm pater obsahuje celkem 48 bytů ve skladbě od 2+kk až po 8+kk.
Spodní stavba objektu je řešená jako bílá vana, obvodové nosné monolitické konstrukce zatepluje kontaktní systém. Částečně otevřený parter, vynášený kruhovými železobetonovými sloupy, je u komerčních jednotek prosklený.
nejsložitější při stavbě bylo zajistit dodávky materiálů a dostatečné pracovní kapacity
„Oproti původnímu zadání nejsou na obálce budovy na první pohled žádné viditelné změny. Objekt jsme ale oproti zadání rozšířili o jedno suterénní podlaží, zrušili původně navržené zakladače pro automobily a byty doplnili o chlazení a předokenní žaluzie. Jak je u tohoto typu projektu obvyklé, mnoho dalších změn si vyžádaly požadavky klientů,“ doplňuje Ing. Kolaja.
Bitvu s první vlnou koronavirové pandemie vybojovala divize 3 se ctí a se zanedbatelným zdržením. Druhá vlna ale na více než dva týdny zastavila veškeré dodávky materiálů. „Ve finální části bylo provádění projektu pro všechny kolegy i dodavatele hektické, ale usilovná práce a nasazení se vyplatilo. Za to bych chtěl všem kolegům poděkovat,“ uzavírá Ing. Kolaja.
Na stavbě River City Residence se také podílelo zámečnické středisko divize 1 a firma M3 Fasády. Divize 3 už dříve v River City Prague vystavěla administrativní budovy Nile House a Amazon Court a bytový dům River Diamond vybudovala už v roce 2007 divize 9.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Startuje velká dopravní stavba v Brně
V jihomoravské metropoli začala výstavba dalšího úseku Velkého městského okruhu (VMO). Sdružení firem FIRESTA-Fišer, OHL ŽS a Metrostav DIZ vybuduje část Tomkovo náměstí a Rokytova, která odlehčí dnes již zcela přetíženým ulicím Svatoplukova a Rokytova.
Do Prčice po nové cyklostezce
V pátek 25. června byla slavnostně otevřena tzv. Krčínova cyklostezka, kterou zhotovilo Sdružení pod vedením stavební firmy BES. Trasa o délce 13,5 km vede ze Sedlčan přes Radeč, Mezný a Hulín, díky minimální šířce 2,5 m vyhovuje požadavkům na obousměrný provoz.
Exkurze na našich stavbách
Studenti 3. a 4. ročníku Střední školy stavební Jihlava měli možnost navštívit stavbu nového sídla KÚ Jihlava, kterou Metrostav odstartoval na podzim roku 2020. Exkurzi a přednášku uspořádal Petr Vochyán, DiS. z divize 6 na Vysočině společně s hlavním stavbyvedoucím Ing. Vojtěchem Polou.
Hospodářský výsledek
Hospodářský výsledek
Růst krizi navzdory
O více než 100 milionů Kč vzrostly v roce 2020 meziročně konsolidované výnosy koncernu Metrostav, který tvoří již 62 subjektů, čímž se dostaly na rekordních 41,848 miliardy Kč. Valná hromada Metrostavu a.s., která se kvůli protiepidemickým opatřením konala per rollam, schválila řádnou účetní závěrku firmy za rok 2020.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA
ospodářský výsledek koncernu je za rok 2020 sice oproti loňsku poloviční, ale po odečtení mimořádného výnosu z prodeje komplexu Palmovka Open Park v předchozím období je srovnatelný. To je vzhledem k epidemii covidu-19 a jejímu dopadu na ekonomiku značný úspěch. Na výsledku se nejvíce podílel Metrostav, na který připadalo 55 % tržeb, dále Subterra, BeMo Tunnelling a Metrostav Infrastructure.
V uplynulém roce dokončil Metrostav řadu významných staveb – třeba rekonstrukci sídla bývalých Elektrických podniků v pražské Bubenči nebo budovu The Flow Building na Václavském náměstí.
Dividenda
Valná hromada schválila vyplacení podílu na zisku ve výši téměř 182 milionů Kč. Na akcii tedy připadá dividenda 23 Kč. Zbytek převede společnost na účet nerozděleného zisku. Akcionáři zvolili do funkce člena představenstva na další čtyřleté období Ing. Zdeňka Šinovského a do funkce člena dozorčí rady Ing. Miroslava Pánka.
Metrostav Infrastructure
METROSTAV INFRASTRUCTURE
Výstavba Jihlavské obalovny jde do finále
Takto jednoduše by se dalo shrnout aktuální dění kolem Jihlavské obalovny s.r.o. (foto), která doplnila další část mozaiky do mapy obaloven Skupiny Metrostav. Cesta k cíli nebyla jednoduchá a ani krátká, ale nakonec se dílo podařilo a v posledním červnovém týdnu proběhlo slavnostní otevření.
Text a foto Ing. Jan Merunka
osté z řad odborné i laické veřejnosti měli možnost nahlédnout do útrob technologie, a to nejen za účasti odborných pracovníků obalovny, ale také díky zástupcům společnosti ASKOM a.s., která byla dodavatelem technologie. Akce se zúčastnili i zástupci společnosti TOMEGAS s.r.o., jež zajistila zařízení na dodávky propan-butanu, které je specifické oproti ostatním obalovnám. Při komentovaných prohlídkách se hosté dozvěděli spoustu zajímavostí od Ctibora Machálky, vedoucího Jihlavské obalovny.
Z pohledu technologie se jedná o šaržovou obalovací soupravu ASKOM VS 3T s maximálním výkonem 160 tun vyrobené směsi za hodinu. Obalovna je vybavena hořákem na propan-butan o výkonu 13,9 MW, aby byl zajištěn dostatečný ohřev kameniva v sušicím bubnu. Asfalt je skladován v pěti 60 m3 nádržích, dvě z nich jsou vybaveny mícháním pro skladování modifikovaných asfaltů. Čtyři z osmi kójí pro skladování jednotlivých frakcí kameniva jsou zastřešené. Zastřešené skládky jsou důležité pro jemné frakce a především pro asfaltový recyklát, který se do této technologie přidává takzvanou studenou cestou. Právě proto je důležité minimalizovat přebytečnou vlhkost, která by vedla ke snížení teploty finální směsi anebo k nadměrné spotřebě plynu v případě kameniva.
V obalovně je zřízena laboratoř spol. sqz, která kontroluje kvalitu vstupních materiálů
nejen pro vysočinu
Jihlavská obalovna bude primárně zásobovat stavby v Kraji Vysočina, ovšem v průběhu zkušebního provozu jsme ověřili i dodávku na modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Domašovem a Ostrovačicemi. Největším odběratelem budou naši kolegové z Regionu Vysočina společnosti Metrostav Infrastructure, kde je oblastním ředitelem Ing. Jiří Salava. Nicméně díky novým zatepleným korbám nákladních aut, jejichž flotilu již vlastníme, není problém asfaltové směsi dodávat i do Středočeského a Jihomoravského kraje.
Nesmíme zapomenout také na kolegy ze společnosti SQZ, díky nimž je obalovna plně certifikovaná. A chtěl bych poděkovat všem, kteří se na legislativě, přípravě projektu a výstavbě podíleli. Jihlavské obalovně přeji do dalších let mnoho vyrobených tun asfaltových směsí a spoustu spokojených klientů.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Aleš Gothard
ředitel divize 5
Do Metrostavu k divizi 5 nastoupil v roce 2007 a působil na stavbách na Islandu a ve Finsku. Aleš Gothard získal ocenění Mladý manažerský talent do 35 let v prestižní soutěži Manažer roku České republiky. Dnes řídí divizi 5 a stojí v čele dceřiné společnosti Metrostav Norge AS.
Divizi, ve které jste se proslavil projekty v severských zemích, od konce loňského roku šéfujete. Co se především pro vás změnilo?
Proslavil je v mém případě hodně silné slovo. Nicméně je pravda, že stavby, na kterých jsem do té doby působil, byly realizovány téměř výhradně právě v severských zemích. To také byl, a tak trochu cítím, že stále je, můj největší deficit. Neznalost místního stavebního trhu se snažím dohnat, ale jde mi to pomalu. Trochu mi chybí cestování, ale rodina je za to ráda, a je pravda, že už jsem se „narajzoval“ dost.
Jak se divizi 5 dnes daří?
Naše divize v současnosti trpí nedostatkem tunelových projektů. Z posledního námi realizovaného projektu IGP pro metro D na Pankráci v této době odcházejí poslední raziči a řada z nich bohužel rovnou na volné zdroje. V České republice a na Slovensku je sice v přípravě řada tunelových projektů, ale bohužel ještě nějakou dobu potrvá, než je budeme soutěžit. Volné kapacity částečně nasazujeme na projektech Subterry. Samozřejmě bychom raději vyslali své zaměstnance na vlastní projekty, ale s ohledem na aktuální situaci jsme za tuto možnost rádi. Na provozu železničních staveb právě vrcholí práce na projektu modernizace železničního koridoru v Hostivaři a také pro ně bude potřeba zajistit v dohledné době další projekty. O poznání lepší je situace v našem provozu mostů a provozu ŽBK, který má velice slušný zásobník práce.
Které stavby jsou pro „pětku“ nyní stěžejní?
Jsou to hlavně stavby pro Správu železnic jako už zmiňovaná optimalizace traťového úseku Praha Hostivař II, nedávno zahájená stavba uzel Plzeň 5 nebo modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor u Soběslavi. Dokončujeme práce na obchvatu Prešova na Slovensku a také na už zmiňovaném IGP pro metro D. Úspěšní jsme i na našem nedávno založeném oblastním ředitelství v Karlovarském a Plzeňském kraji, kde v současné době realizujeme 11 menších projektů, a myslíme si na další.
Můžete zmínit nějaké zajímavé stavby v přípravě?
Kolegové z Metrostavu Norge připravují řadu zajímavých projektů v Norsku, ale například také v Grónsku. V poslední době zaznamenali úspěch u dvou výběrových řízení a čekají na vyhodnocení několika dalších. Přípravu jim ale do jisté míry omezují stále platné restrikce volného pohybu. Divize 5 pracuje například na nabídce rekonstrukce Libeňského mostu, který stojí hned za sídlem centrály Metrostavu.
Jaké práce probíhají v severských zemích?
Na severu teď pracují týmy Metrostavu Norge, a to na projektu švédské Subterry ve Stockholmu. Kolegové zde od konce minulého roku provádějí v subdodávce práce na ražbách dílčího traťového úseku metra.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Staví se? Nevadí, tramvaje tu odpočívat musejí!
V Plzni tým divize 1 pod vedením Ing. Michala Tulpy v rámci sdružení modernizuje tramvajovou vozovnu Slovany.
Tato náročná zakázka počítá s dokončením na konci roku 2022, přičemž vše probíhá za provozu tramvají. Na stavbaře tato akce klade vysoké nároky, bojují s nedostatkem místa a především je nutné práce promyšleně koordinovat tak, aby plzeňská veřejná doprava mohla fungovat. Před započetím demolic bylo například nutné pro tramvaje vytvořit dočasný prostor s kolejemi a původní objekty demontovat tak, aby alespoň částečně bylo možné provádět servis vozidel. Až bude hotovo, nová vozovna bezpochyby přispěje ke spolehlivosti provozu.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Aktuální odborné informace – předpoklad kvalitní práce
V současnosti do finální podoby spěje aktualizace obsahu a formy odborných setkání našich stavbyvedoucích, přípravářů a mistrů. Tato setkání, která se vžila pod pojmem cyklické vzdělávání, byla s ohledem na omezení prezenčních školení pozastavena.
Mgr. Zdeněk Kostříž
a úpravě obsahové náplně, přípravě a realizaci adaptačních i kvalifikačních kurzů této formy vzdělávání se podílejí všechny úseky centrály Metrostavu a odborníci z řad společností Skupiny. Absolvování kurzů patří mezi firemní předpoklady výkonu vyjmenovaných pozic.
Velká část setkání bude věnována výrobně-technickým informacím. Lektoři s účastníky akcí se budou především věnovat tématům předvýrobní a výrobní přípravy, technické podpory staveb, problematice reklamací a stranou nebude ani zajištění bezpečnosti práce. V náplni nadále nebude chybět ani ekonomika stavební zakázky, nakupování či oblast využívání vlastních kapacit Skupiny Metrostav. Věříme, že kolegové ocení také aktuální informace z oblastí řízení týmů, motivace zaměstnanců, z kontrol dozorových orgánů nebo se aktivně zapojí do diskuse k právním otázkám. Pozornosti účastníků jistě neujde prevence rizik pracovněprávních vztahů, oblast trestní odpovědnosti právnických osob nebo problematika GDPR. Pravidelná cyklická střetnutí našich stavbyvedoucích, přípravářů i mistrů se stala součástí sdílení aktuálních informací ze společností, jednotlivých oborů i zkušeností jednotlivých pracovišť. Věříme, že tomu bude i v budoucím období.
Podrobnější informace o celkovém systému i o obsahu cyklického vzdělávání najdete na intranetových stránkách Centra.
Číslo
číslo
až tolik metrů činí výškový rozdíl, který překonají lodě v plavební komoře VD Gabčíkovo. Rekonstrukci tohoto obřího vodního díla realizuje tým divize 8 od února 2019.
Divize 9
Divize 9
IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny
Tým divize 9 dokončil a slavnostně předal moderní pracoviště (foto), které na poměrně malém prostoru umožňuje zajištění důležité funkce Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) – vyšetření pacientů pomocí nukleární medicíny. Metrostav nepůsobil v IKEM poprvé, a i když tato zakázka patřila k menším realizacím, je významná.
Ing. Vojtěch Kostiha MBA, foto archiv
ové Pracoviště nukleární medicíny v IKEM totiž zajišťuje širokou paletu diagnostických vyšetření pomocí otevřených radionuklidů pro pacienty IKEM, blízké Thomayerovy nemocnice a rovněž klienty dalších zdravotnických zařízení v Praze i mimo ni. „Moderní vybavení a zrekonstruované prostory zohledňují přísné požadavky Státního ústavu pro kontrolu léčiv na přípravu sterilních léčivých přípravků ve zdravotnických zařízeních. Do laboratoře byly nově osazeny dva laminární boxy pro přípravu radiofarmak včetně nových ionizačních komor pro měření aktivity. Jeden z nich je navíc dedikovaný pouze na práci s krevními elementy,“ říká Ing. Michal Stiborek, MBA, ředitel IKEM. Kompletní změna dispozičního řešení pracoviště umožnila lépe skloubit činnosti Pracoviště nukleární medicíny a navazující laboratoře přípravy radiofarmak.
Kromě dosavadní SPECT/CT gamakamery a menší dedikované kardiologické gama kamery D-Spect (Spectrum Dynamics) pracoviště nově disponuje dvouhlavou SPECT/CT gamakamerou od firmy GE (Stargen), která díky své inovativní technologii přináší dramatické zkrácení času vyšetření pacienta až o 25 % a rovněž zmenšení nutné aplikované dávky. „Nový přístroj nahradil dosluhující dvouhlavou SPECT gama kameru Sopha DST-XLi, která byla vzhledem ke svému stáří morálně i fyzicky zastaralá, plně amortizovaná a neodpovídala již potřebám moderního oddělení nukleární medicíny. Nová technologie urychlí a zkvalitní práci lékařů, zajistí diagnostickou péči pomocí nejmodernějších technologií a především ušetří radiační zátěž pacientů i personálu. Prováděna zde budou všechna běžná vyšetření z oblasti nukleární medicíny, jako je scintigrafie skeletu, myokardu, plic, ledvin, mozku, zejména z oblastí kardiologie, onkologie, diabetologie, pneumologie a neurologie,“ doplňuje přednostka pracoviště MUDr. Nevenka Solar.
komfort a bezpečnější prostředí pracoviště nukleární medicíny ještě zvýší už tak nadstandardní úroveň zdravotní péče
Samotná rekonstrukce prostor, která trvala 20 týdnů, si vyžádala vysoce odborné práce a specializovaný přístup zejména proto, že vše probíhalo za provozu. „Pro Metrostav je IKEM ‚srdeční‘ záležitostí, někteří z nás se na výstavbě komplexu budov v areálu podílejí již od roku 1995. Rekonstrukce tohoto specializovaného pracoviště byla díky živému provozu nemocničního zařízení náročným projektem. Stavba patří k menším realizacím, ale svým významem je obrovská, i proto jsme rádi, že jsme se na této rekonstrukci mohli podílet,“ uzavírá vedoucí projektu Josef Majer z divize 9.
Lepší i pro lékaře
Ročně projde Pracovištěm nukleární medicíny přibližně 5 000 pacientů, a to nejen z IKEM, ale prakticky z celé České republiky. Nejen pro pacienty, ale především pro odborníky z tohoto pracoviště budou nové, rekonstruované a modernizované prostory příjemnou změnou.
Divize 6
Divize 6
Most přes městský ostrov v Písku září novotou
V den letošního letního slunovratu, tedy 21. června, byl slavnostně v Písku otevřen rekonstruovaný ocelový most přes řeku Otavu (snímky). Lávka, jejíž historie sahá do roku 1929, vede od plaveckého stadionu k zimnímu. Díky doslova bleskové rekonstrukci, kterou provedla divize 6 během čtyř měsíců, získal hojně využívaný most cyklisty i pěšími zcela nový kabát.
Martina Vampulová, foto Jan Luxík
ávka v délce 125 m, která nad hladinu řeky stoupá do výšky čtyř metrů, má celkem tři železobetonové opěry (dvě na břehu a jednu na ostrově) a dva železobetonové pilíře v řece. Nýtovaná ocelová nosná konstrukce už potřebovala obnovit protikorozní ochranu a vyměnit některé prvky, jež koroze poškodila až na hranici jejich spolehlivosti. „Lávka byla korozí poškozená víc, než jsme čekali. Provedli jsme korozní průzkum, který prokázal, že musíme vyměnit několik nosných polorámů a řadu další prvků,“ vzpomíná na začátek rekonstrukce vedoucí projektu Ing. Milan Hromádka.
Opravu ale během zimních a letošních chladných jarních měsíců komplikovaly trvale nízké teploty, které jsou naprosto nevhodné pro aplikaci antikorozních nátěrů. Když to počasí dovolilo, museli stavbaři napnout všechny síly a pracovat v podstatě nonstop, aby bylo vše dokončeno ještě před zahájením letní turistické sezony.
Omlazovací kúrou prošel i nedaleký betonový most přes Mehelnický potok. U něj stavbaři v mostovce objevili závažné statické trhliny. Zajištění stability a oprava tohoto mostu značně zkomplikovaly předání díla v původním termínu.
Problémy s neukázněnými lidmi
Realizační tým si musel během rekonstrukce poradit také s náročnou koordinací všech činností na staveništi. Jeho prostor nebyl nafukovací, navíc bylo třeba zajistit celou řadu činností na polodemontovaném mostě, kde chyběly pochozí mostovky. „Pro bezpečný pohyb pracovníků po stavbě i pro provádění samotných prací jsme museli vybudovat čtyři pomocné plošiny, které se podle potřeby pohybovaly po speciálních kolejnicích umístěných na opravované lávce,“ popisuje vedoucí projektu. „Nezřídka se stávalo, že neukáznění lidé procházeli po uzavřené lávce, přestože staveniště bylo pečlivě ohraničeno a označeno. Problém jsme museli vyřešit. Výhodou bylo, že část realizačního týmu žije v Písku, a také díky tomu jsme si dokázali s tímto nebezpečným jevem s pomocí města, policie i místních novin poradit,“ říká Ing. Hromádka.
Jeho tým mohl při rekonstrukci lávky využít zkušeností z předchozí zakázky, kterou v tomto jihočeském městě realizoval. „Troufnu si říct, že na předchozí stavbě lávky Dagmar Šimkové si udělal Metrostav v Písku velmi dobré jméno i v očích veřejnosti, což bylo na právě dokončené rekonstrukci hodně znát,“ uzavřel Ing. Hromádka s tím, že další most po proudu řeky Otavy už je ten slavný Kamenný most (nejstarší v České republice), na jehož rekonstrukci si jihočeský tým divize 6 také „brousí zuby“.
Divize 8
Divize 8
Betonárna TBG v České Lípě zmodernizuje zařízení
Stavbaři divize 8 dokončí práce v českolipském areálu společnosti TBG Plzeň Transportbeton. Tamní betonárna začne po instalaci nového zařízení vyrábět betonové směsi na lince s kapacitou až 24 tisíc tun ročně. Investor uvádí, že nová výrobní linka bude vybavena moderním recyklačním zařízením a tím de facto přejde na bezodpadovou technologii.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
ýstavba nového zařízení v provozu TBG Česká Lípa byla zahájena na podzim loňského roku. S dokončením se původně počítalo letos v květnu, ale termín zahájení nové výroby a s ním i předpokládané ukončení provozu původní betonárny se nakonec po dohodě posunul na červenec. „Bohužel jsme začínali ve druhé vlně pandemie covidu-19 a realizace měla probíhat přes zimu. Jenže ta byla po mnoha letech opět pravou zimou a zastavila naše předpoklady,“ vysvětluje za Metrostav vedoucí projektu Robert John, DiS. „Musím říct, že jsem zde po dlouhé době potkal investora, se kterým se dobře spolupracuje pro jeho aktivní přístup k řešení problémů nedokonalosti projektové dokumentace a který je ochotný zapojit se do problematiky nepředpokládaných změn.“
Moderní recyklační zařízení
Tým divize 8 během června dokončil úpravu zpevněných ploch a připravil základy pro výstavbu buňkového objektu, který má sloužit jako administrativní zázemí betonárny. Ve stejné době už probíhala v režii investora také montáž míchacího centra. Stavbaři zde vybudovali základy pro nové výrobního zařízení a kompletně nové inženýrské sítě. Součástí zakázky byla také výstavba retenční nádrže a obslužných komunikací uvnitř areálu. Po dokončení instalace technologie, spuštění zkušebního provozu a demontáži původního zařízení čekají stavbaře už jen finální úpravy komunikací.
Nová betonárna je projektována jako linka horizontálního typu s řadovým zásobníkem a dopravou kameniva ze skládek pomocí kolového nakladače. Výrobní technologii doplní moderní recyklační zařízení, které umožňuje opětovné zpracování všech odpadů či zbytků z výroby a transportu betonových směsí zpět do výrobního procesu.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Závodíme pro dobrou věc
Spolek Cesta za snem, který Metrostav dlouhodobě podporuje, uspořádal v sobotu 19. června dopoledne na pražském koupališti Džbán unikátní závod ČEZ handy biatlon a v odpoledních hodinách téhož dne ČEZ handy kvadriatlon (foto).
Skupina Metrostav byla reprezentována týmem složeným z kolegů Zuzany Wunschové a Martina Jedličky z Metrostav Infrastructure, kteří předvedli úžasný sportovní výkon. Za necelý měsíc odstartujeme tradiční Metrostav handy cyklo maraton 2021, jehož se Zuzana s Martinem také účastní jako zástupci týmu PELOTON NADĚJE METROSTAV. Více informací na: www.cestazasnem.cz
Ing. Tereza Wagner
Hodnocení a příprava personálu
Roční hodnocení personálu je příležitostí, jak poskytnout všem kolegům z našich týmů zpětnou vazbu od svých vedoucích k celoroční práci a motivovat je do dalšího období. Proces hodnocení personálu za rok 2020 proběhl s rekordně vysokou účastí zaměstnanců, za což patří poděkování hodnotitelům i hodnoceným.
Na základě ročního hodnocení personálu pravidelně vybíráme z našich řad kolegy, kteří si nejen zaslouží ocenění za jejich aktivitu v předešlém roce, ale také ty, kteří jsou připraveni v dalších letech převzít větší díl odpovědnosti za společný výsledek. Do programu personálních rezerv tak byli zařazeni talentovaní kolegové služebně mladší, stejně jako nominanti na pozice ve vyšším managementu. K přípravě kolegů na nové pozice využíváme široké nabídky aktivit Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, externích vzdělávacích akcí a rozvojových programů, ale také mentoringu ze strany zkušenějších kolegů. Dokončení uceleného programu odborné a osobnostní přípravy je výhodou v aspiraci na vyšší pozice, současně ale platí, že o dalším kariérní postupu v rámci Metrostavu vždy rozhodují dosahované pracovní výsledky.
Úsek PŘ
Letní dílny pro děti startují!
Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství otevírá další ročník příměstských táborů s tematikou architektury a stavitelství. Metrostav je jedním z partnerů.
Prázdninové dílny se konají každý týden v červenci a v srpnu a jsou určené pro žáky 1. a 2. stupně základních škol, kteří rádi malují, tvoří, vymýšlejí a rádi se seznámí s řemesly, stavitelstvím a architekturou. Tábory probíhají v centru Prahy, v domě a Galerii Nadace ABF na Václavském náměstí 31 vždy od pondělí do pátku.
Pro zaměstnance Skupiny Metrostav je připravena 30% sleva! Přihlášky a informace na: vzdelavani@abf-nadace.cz a na www.stavebniakademie.cz
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Psali jsme před 50 lety
Český svaz stavebních inženýrů uspořádal dne 1. června 1971 v Ústředním kulturním domě dopravy a spojů přednášku na téma Výstavba pražského metra. Účastníci byli zevrubně seznámeni s touto technicky zajímavou a náročnou stavbou slovem i obrazem. Přednášel Ing. Vladimír Kraus z n. p. Metrostav.
Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v červenci 1971 jako součást novin Vodní stavby
Na odborný výcvik připraveni
Začátkem června proběhlo setkání s novými smluvními žáky (foto), kteří na jaře podepsali dohodu o hmotném zabezpečení při studiu. Všem jsme předali pracovní oblečení a nářadí.
Odborný výcvik už opět běží v normálním režimu, takže v novém oblečení budou reprezentovat naše firemní barvy a díky nářadí mohou zkoušet svou zručnost také mimo školu. Smluvním žákům přejeme, ať jim jde řemeslo od ruky!
Text a foto Zuzana Junková
Sloupek odborů
Sloupek odborů
Rekreační střediska
Základní organizace nabízí k regeneraci nejen pro nadcházející léto svá rekreační střediska. A to nejenom pro své členy (kteří mají nadále slevu na pobyt ve výši 250 Kč/osobu/den včetně rodinných příslušníků), ale i pro ostatní zaměstnance Metrostavu (pro ně platí sleva ve výši 10 % z ceny ubytování).
Paseky nad Jizerou
Rekonstrukce části rekreačního střediska v Pasekách nad Jizerou zvané Depandance byla dokončena a objekt je již zkolaudován. Během nepříjemného období pandemie se podařilo rekonstrukci zrealizovat podle plánu a v souvislosti s postupným uvolňováním vládních opatření snad již nic nezabrání zahájení provozu. V Depandanci je k dispozici 20 lůžek. Fotografie si lze prohlédnout na webových stránkách www.pensionsokol.cz, kde je taktéž k dispozici rezervační kalendář jak pro penzion (dosavadní velká budova, spíše pro skupinové pobyty), tak pro hotel (zrekonstruovaná Depandance pro individuální rekreaci). Během zimního období vlivem pandemie nebyly spuštěny ani jednou lyžařské vleky. Doufáme, že počínající letní sezona již proběhne úspěšně.
Trnávka
Na Trnávce byly během jara upraveny vnitřní prostory chatek, kde byly instalovány nové sprchové kouty a nově vybaveny kuchyňky. Areál je již také připraven k otevření a první rezervace na pobyty už probíhají. Na webových stránkách www.trnavka.eu lze najít veškeré informace včetně rezervačního kalendáře. Průběžně aktualizujeme naše nové webové stránky www.odborymetrostav.cz, kde mimo jiné najdete taktéž odkazy na rekreační střediska.
Ing. Petr Půta
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Naše díla v soutěži Stavba roku
RED, foto archiv Metrostavu
Také letos se uskuteční prestižní soutěž Stavba roku, kterou vyhlašuje Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství (RABF) za podpory dalších subjektů. Za Metrostav se o titul ucházejí následující objekty:
Akvacentrum Louny. Jde o novou plaveckou halu, kterou tým divize 8 stavěl na místě původní. Zajímavě je řešena fasáda z bondových kazet v kombinaci s dřevěným obkladem.
Budova bývalých Elektrických podniků, Bubenská 1. Stavbaři divize 3 a 1 dostali na začátku roku 2019 za úkol rekonstruovat památkově chráněný objekt Bubenská 1 v Praze 7.
Kostel Krista Spasitele. Tým divize 9 na pražském Barrandově na přelomu roku dokončil jednu z nejmodernějších sakrálních budov v České republice. Pozornost budí monumentální světlík se zlatým orámováním.
Lávky VŠCHT. V pražských Dejvicích stavbaři divize 1 zhotovili dva zajímavě řešené můstky, které spojují budovy Vysoké školy chemicko – technologické v ulici Studentská.
The Flow Building. Devítipodlažní palác, který postavil tým divizí 1 a 3 na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Multifunkční budova nabízí takřka 15 000 m2, v přízemí se nachází první obchod řetězce Primark v České republice.
V rámci soutěže je také vyhlašována kategorie Zahraniční stavba roku. Metrostav letos do boje poslal náročný projekt v Norsku – přeložku silnice Fv. 714, která zahrnuje dva tunely a most přes záliv Åstfjord.
Nominovány jsou dále projekty v soutěži Stavba roku Středočeského kraje, kde se o titul bude ucházet Modernizace Úpravny vody Želivka. Tým divize 6 postavil v jejím areálu novou halu filtrace s granulovaným aktivním uhlím. Díky tomuto filtračnímu stupni se zvýší kvalita pitné vody zejména odstraněním pesticidů, léků a jejich metabolitů.
V soutěži Stavba roku Středočeského kraje je za Metrostav přihlášena i rozsáhlá rekonstrukce a přístavby u základní školy v obci Rudná u Prahy. Škola získala třeba nové sportoviště, šatnu nebo větší jídelnu.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
10 Divize 6 – fotogalerie
Slavnostní přestřižení pásky na nově zrekonstruované lávce přes Městský ostrov v Písku proběhlo 21. června. Zúčastnili se ho (zleva): za Metrostav vedoucí projektu Ing. Milan Hromádka, generální projektant Ing. Vít Hoznour ze společnosti Sagasta, místostarostka města Ing. arch. Petra Trambová, místostarosta Ing. Petr Hladík a investiční technik Bc. Rudolf Koraba.
Most po rekonstrukci prokoukl...
Nýtovaná ocelová nosná konstrukce potřebovala obnovit protikorozní ochranu a vyměnit některé prvky, jež koroze poškodila až na hranici jejich spolehlivosti.
Lávka vede přes městský ostrov a je oblíbeným místem pěších i cyklistů. Nedaleko je také malé hřiště s herními prvky pro děti.
9 Divize 9 – fotogalerie
Pracoviště nukleární medicíny je umístěno v hlavní budově IKEM ve 3. patře. Ročně tudy projde více než 5 000 pacientů.
Oddělení zajišťuje širokou paletu standardních diagnostických vyšetření pomocí otevřených radionuklidů pro pacienty IKEM, Fakultní Thomayerovy nemocnice a klienty dalších zdravotnických zařízení v Praze i mimo Prahu.
Prováděna zde budou všechna běžná vyšetření z oblasti nukleární medicíny, jako je scintigrafie skeletu, myokardu, plic, ledvin, mozku, atd., zejména z oblastí kardiologie, onkologie, diabetologie, pneumologie a neurologie.
Rekonstrukce prostor trvala 20 týdnů a vyžádala si vysoce odborné práce a specializovaný přístup zejména proto, že vše probíhalo za provozu.
Pracoviště řídí MUDr. Nevenka Solar, jež též vyučuje na vysoké škole a aktivně se podílí i na několika klinických studiích.
1 Karlín – Fotogalerie
Výhled z bytu, který má v nejvyšším podlaží i s terasou rozlohu přes 500 m2. Touto částí Karlína se v roce 2002 prohnala ničivá povodeň, nyní tu roste moderní městská čtvrť River City Prague.
Sedm pater jedenáctipodlažního domu na zastavěné ploše téměř 1 500 m2 je vyhrazeno pro celkem 48 bytů ve skladbě od 2+kk až po 8+kk.
Spodní stavba objektu je řešená jako bílá vana, obvodové nosné monolitické konstrukce zatepluje kontaktní systém. Částečně otevřený parter, vynášený kruhovými železobetonovými sloupy, je u komerčních jednotek prosklený.
- 200418.svg
- 200419.svg
- 200421.svg
- 200445.svg
- 200478.svg
- 200479.jpg
- 200485.jpg
- 200486.jpg
- 200487.jpg
- 200488.jpg
- 200489.jpg
- 200490.svg
- 200495.jpg
- 200496.svg
- 200497.jpg
- 200498.jpg
- 200499.jpg
- 200500.jpg
- 200501.jpg
- 200502.svg
- 200503.gif
- 200504.svg
- 200505.jpg
- 200506.svg
- 200507.jpg
- 200508.jpg
- 200509.jpg
- 200510.jpg
- 200511.jpg
- 200512.jpg
- 200513.jpg
- 200514.svg
- 200515.jpg
- 200516.jpg
- 200517.jpg
- 200518.jpg
- 200519.jpg
- 200520.jpg
- 200521.jpg
- 200524.jpg
- 200525.jpg
- 200526.jpg
- 200527.jpg
- 200528.jpg
- 200529.jpg
- 200530.jpg
- 200531.jpg
- 200532.svg
- 200546.jpg
- 200557.jpg
- 200568.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007